@Maureen: hè wat jammer een negatieve test, maar ik blijf ook nog even duimen hoor! Hoe is het eigenlijk met je vader? @Hoop: goed dat je weer veilig bent geland en kan me voorstellen dat je last hebt van de jetlag. Ik hoop echt dat het jullie gegund is om opnieuw zwanger te raken en dat het dan goed gaat! @Sil: beterschap! @Mees: ook beterschap daar bij jullie. Mijn week schiet lekker op zo, voor mijn gevoel was het namelijk maandag vandaag! Nog twee dagen en dan eindelijk weer een echo. Fijne avond allemaal!
Wat vinden jullie hiervan trouwens. Mijn man wist niet of hij moest overwerken vanavond of niet, maar hij zou het me laten weten. Dus ik hoor niks en ga ervan uit dat hij naar huis komt. Net voor ik begon te koken toch zelf maar even gebeld maar hij nam niet op. Dus genoeg gemaakt voor ons allebei. Toen hij niet kwam nog een keer gebeld en meneer zat dus gewoon op kantoor en was VERGETEN me te bellen! Grrrrrr! Wat zegt dat dan hè over hoe belangrijk ik ben... Soms weet ik echt niet wat ik hier nog doe!!
Jeetje, tja echt mannengedrag hahaha die van mij vergeet het ook weleens. Maar nog 2 daagjes tot je echo spannend hoor... Maureen, tja vorige keer heb je ook pas op NOD posi getest dus vandaar dat ik nog even positief blijf voor jou!! Mamsie, hahaha grappig hoor, zo'n brompje heb ik ook, super als je even snel weg wil, makkelijker dan de auto. Hier steeds beroerder dus zal nog wel even gaan duren denk ik, als ik opsta lijkt het wel of mijn hoofd ontploft aauuwww en dan zie ik alles zwart worden snap er niets van paracetamol helpt ook niet niet eens een beetje. Nou ja maar blijven liggen hier.
@ Jeetje.....mannen, die onthouden niks @ Sil.. auw koppijn...hier ook, beterschap! Vroeg te bed! @ Hoop.... heb je al foto's? Zie je online.... Edit, ja dus en gespamd
Meiden: fijn te lezen dat jullie me gemist hebben! @Mees: ik weet zeker dat het een vmk was omdat mijn borsten echt zwanger waren zeg maar...mijn hoofdpijn die ik normaal altijd krijg voor not was er ook niet en ook mijn ,buien, had ik niet.Op de dag dat ik de negatieve test had,werden mijn borsten minder pijnlijk en de dag erna kwam het al los.Eigenlijk voelde ik toen het verschil goed...hoe ik me voelde.Ik voelde me niet zwanger meer.Dus ik ben er echt van vertuigd dat ik zwanger was. Wat betreft de IUI twijfel ik soms nog een beetje.Ik zou eigenlijk de helft minder gaan slikken om te kijken of ik me beter ging voelen,maar nu na de derde miskraam heb ik nog erg weinig hoop dat we nog een kindje gaan krijgen.Ik moet morgen het ziekenhuis gaan bellen wat we gaan doen. Ik heb ook niet getemperatuurt. @Waxientje: dank je wel voor je reacties bij mijn foto,s! Die ene foto zitten we met ons voeten in een bak met visjes...die eten je dde huidcellen op.Zo,n gek gevoel,maar erg leuk om te doen
Hey hoop, tuurlijk hebben we je gemist!!!!! Wat dacht jij dan??? Hoe vond jij de dolfijn voelen? Ik glibberig maar wel lief!
@Mamsie: bedankt voor je reacties bij mijn foto,s...ik heb er nog een aantal foto,s bij gezet. De dolfijnen voelen heel apart ja,maar ik vond ze niet vies....ik vond het echt een geweldige ervaring!
Geweldige foto, Mamsie! En Jeetje; ik denk dat je er niet al te zwaar aan moet tillen, dat soort dingen zijn echt mannen eigen hoor... Maar ik begrijp je gevoel heel goed omdat je daar verder toch eigenlijk moederziel alleen zit! Daar mag hij best wat meer bij nadenken. Dikke knuf!
Hoop, leuke foto's. Ga je nu vaker vliegen, of heb je het wel gehad? Snap dat je het moeilijk vindt om een keuze te maken, wel of niet door met de hormonen. Maureen, meid je test zo vroeg. Ik weet het, het is moeilijk vol te houden als je van die wel/niet klachten hebt, maar ik ben echt vóór het laat testen ! Ik duim nog even lekker door. Mandymamsie, ziet er leuk uit die foto, gezellig samen met je dochter. Jeetje ik snap je frustraties hoor! Maar het is bij mij ook wel eens zo gegaan (meerdere keren trouwens), blijkbaar zijn/denken/voelen mannen gewoon anders. Maar ik weet wel dat je deze gevoelens ook eerder hebt gehad, en dat lijkt me niet makkelijk want ze komen telkens weer terug. Knuffel! Hier vandaag naar het Dolfinarium geweest. Even er tussenuit. Ik houd ontzettend van dieren, en dolfijnen vind ik super. Ik raak er altijd een soort van emotioneel van. Verder erg gelachen bij de walrussen/zeeleeuwen. Dus vandaag wel even kunnen genieten.
Prachtige foto's Hoop! En nu ga ik afsluiten, even wat op tijd naar bed nu de temperatuur weer wat aangenamer is. Ben moe, moet echt even nachtje lekker doorpitten!
@Hoop: hele mooie foto's. Echt zoals een huwelijksreis moet zijn. Lekker met een cocktailtje op een strandbedje. Ik teken ervoor. En je moet zelf verder gaan op een manier waar jullie je prettig bij voelen. Je hebt, ook al is het niet op een prettige manier, wel weer de bevestiging gehad dat je zwanger kan raken (dus ook zonder hormonen). @Jeetje: meid, zo herkenbaar wat je is overkomen. Het voordeel voor jouw man is nog dat hij in ieder geval nog te eten heeft als hij thuis komt. Door zo'n stomme mannen-communicatie-akkefietje, zat ik ook een keer alleen aan tafel met allemaal eten wat ik gekookt had. Mijn man had zo'n halfslachtig sms-je gestuurd waaruit ik begreep dat hij bij kennissen was blijven hangen en daar dus ook zou eten. Ik heb toen alleen gegeten en heb daarna boos al het eten weggegooid. Gevalletje van miscommunicatie, want hij bedoelde dat hij later was, maar ging er vanuit dat we nog wel samen zouden eten. Ja, sorry, dat werd brood eten voor hem die avond. Maar ik vind wel dat je er iets van mag zeggen, dat hij daar toch wat beter op let. Je zit daar alleen en kan nergens heen en zeker nu je zwanger bent, ben je gewoon gevoeliger voor dit soort dingen. Dus daar mag hij zich best wat meer bewust van zijn. @Xon: lekker naar het Dolfinarium geweest? Misschien moet jij ook eens met dolfijnen gaan zwemmen als je dat zulke leuke beesten vindt. Maar goed te horen dat je weer plezier hebt gehad vandaag. @Syl: jij toch echt griep? Niet echt prettig, net nu je nog aan het bijkomen was van de hitte. Sterkte en beterschap, meid! @Mandysmamsie: wat grappig jij op die scooter. Maar wel lekker dat je nu lekker mobiel bent (met de kleine meid). Heb je eigenlijk ook een rijbewijs? @Wax: slaap lekker, meid!
@Jeetje: ik zou er ook van balen hoor! Kleine moeite om even te bellen! Maar mannen zijn echt anders als vrouwen,die trekken daar niet zo zwaar aan.Gelukkig is mijn man anders,die belt echt altijd even op...maar mijn ex was een drama! @Xon: leuk he die dolfijnen...ik begrijp wat je bedoeld met dat je emotioneel word van die beesten...ik had dat ook wel,het lijkt of dat ze je zo goed aanvoelen! Vliegen:....tja,geweldig vind ik het niet,ben heeeeel blij als ik weer op de grond sta,maar ik zal het toch wel weer doen hoor.Ook al ben ik bang,maar op de terugweg ging het een stuk beter. @Waxientje: welterusten meid! @Sill: beterschap meis....niet leuk als je ziek bent!
@Jeetje balen dat je man vergeten was om te bellen. Ik snap dat dan ook meteen al die vragen als "wat doe ik hier nog" de kop weer op steken. Dikke knuffel meid, waarschijnlijk heeft hij er gewoon geen benul van gehad dat jij maar zat te wachten. Xon fijn dat jij zo'n lekker dagje hebt gehad. Had je ook wel even nodig na die chaggie dagen van eerder. @Hoop leuke foto's. Ik krijg nu ook zin om naar Mexico te gaan. Wat geinig die gekke beerjes/aapjes die daar liepen. Ik kan even niet meer op de naam komen. Altijd leuk om in het buitenland inheemse dieren te zien die we hier alleen vanuit de dierentuin kennen. Mamsie ziet er heel cool uit hoor die foto! @Wax lekker slapen, enne fijn dat je zo positief bent over je nieuwe werk. Wilde ik steeds al zeggen maar op een of andere manier iedere keer vergeten op te schrijven. @Maureen ik blijf nog steeds voor jou duimen hoor. Er zijn toch wel veel dingen anders dan anders. Dus tot het rode leger binnen marcheert blijf ik nog positief. Vanmorgen schreef ik vlak voor ik weg ging nog positief over het feit dat ik geen "last" van bijwerkingen heb maar na vandaag heb ik daar toch wel wat vraag tekens bij. Ik was vandaag met mijn zus, zwager en neefje op stap. Ze hadden gevraagd of ik mee wilde naar een sprookjes park met mijn neefje van 3. Omdat die vraag echt van hun uit ging toch maar "ja" gezegd. Het contact verloopt nogal stroef tussen zwager/zus en mijn persoontje dus leek het me niet verkeerd om op een positieve manier een dag samen door te brengen. Ik ben namelijk wel helemaal idolaat van mijn neefje. Maar natuurlijk werden er wel weer een paar opmerkingen gemaakt waar ik me mateloos aan irriteer. Doorgaans kan ik me dan wel verbijten en om de lieve vrede te bewaren houd ik me meestal dus wel stil. Vandaag dus in dat park behoorlijk uit mijn slof geschoten en de rest van de dag daar stik chagrijnig over rond gelopen. Was natuurlijk niet met mijn eigen auto dus kon ook niet eerder weg anders had ik dat zeker gedaan. Wat mij echt aan het denken zette was het feit dat ik de knop niet weer omgezet kreeg maar zo in mineur bleef hangen. Ik ben wel vaker fel tegen mensen als ze iets zeggen wat bij mij verkeerd over komt maar dan ben ik dat daarna weer kwijt en is het klaar. Nu dus de hele middag met een K gevoel rond gelopen. Blegh, stiekem hoop ik dat het nog door ander dingen komt (super slecht geslapen en een giga last van mijn rug) maar ik vrees toch dat de Decap er ook wel iets mee te maken heeft. Hopelijk slaap ik vannacht wat beter en is de rug morgen minder pijnlijk als ik dan morgen nog zo chaggie ben komt het van die rot hormonen. Is het humeur morgen beter maar vermoeidheid en rug niet, dan heeft het mogelijk ook nog gewoon aan het gezelschap gelegen....
@Boud: ja, die rotzooi doet onderhuids meer dan je zou willen. Ik heb in de hele periode voor mezelf ook het gevoel gehad weinig last te hebben. Maar nu achteraf gezien, hebben mijn man en ik toch best regelmatig van die hele onbenullige 'ruzietjes' gehad, die we anders nooit hebben (en die na het stoppen met alle rotzooi ook niet meer voorgekomen zijn. Blijkbaar was ik dus toch anders dan anders en reageerde ik ook anders dan ik normaal deed. Wat bij mijn man blijkbaar ook een bepaalde irritatie opriep enz. Ik hoop dat je de knop weer snel genoeg om krijgt (en hopelijk is de schade met je zus niet te groot). Ik zit de hele avond al te vogelen op een verjaardagskaartje voor mijn zoontje. Volgende maand wordt hij al weer 3 en we willen het, mede omdat het nu op een zaterdag valt, ook wat groter vieren en meer mensen uitnodigen. Dus nu leek het me leuk een kaartje te ontwerpen. Leuk werk, maar erg verslavend en vooral tijdrovend.
@Jeetje: hoe is het nu met je? Heb je je frustraties nog uit gesproken naar je man toe? Of hopelijk er in ieder geval geen last meer van. Ik was gisterenavond druk met het verjaardagskaartje van mijn zoontje. Door zo'n programma met foto's uploaden e.d. ben ik altijd te hyper om te slapen, dus ook nog maar even wat reclame-foldertjes zitten lezen. Bedacht me net dat ik hoognodig maar eens naar bed moest gaan, toen mijn zoontje huilend wakker werd. Dat is al maanden niet meer gebeurd. Maar omdat hij niet helemaal lekker is, heb ik hem er maar even uitgehaald. Dus gezellig met mijn zoon van 2 naar om half 2 's nachts naar een kookprogramma zitten kijken. Nadat ik hem weer in bed had liggen, ben ik zelf op de bank in slaap gevallen. Mijn man kwam thuis en ben toen nog even wakker geweest. Was echt van plan om naar bed te gaan, maar ben blijkbaar weer heel diep in slaap gevallen met als gevolg dat ik vanmorgen op de bank wakker werd. Had gedroomd dat ik zwanger was. Dan is het toch een tegenvaller om wakker te worden, kan ik je zeggen.
Mogge dames! Zo nachtje vast geslapen zeg, maar hoofdpijn is lekker weg! Zit lekker ff met me meissie op de bank, koffie der bij! Top zo @ mees, is je kaart al af??? Leuk hoor, een. Groter feestje... Lekker gezellig! O lees net dat je op de bank in slaap gevallen bent, moet je niet doen, dst ligt toch niet lekker! @ xon, ja ga ook kussen met de dolfijn, is nog betaalbaar ook! @ wax... Ik gaat zeker nog geen mmm in hoor, maar gewoon es te bloedprikken, valt wel mee toch? En die ovu testen, dat zie ik gewoon niet zitten, maar gaat denk wel es beginnen met tempen als school weer is begonnen. Maar daar er steeds een andere tijd een wekker gaat, weet ik niet of dat uit maakt. @ boud, ik geloof nu wel dat iedereen last van hormonen krijgt! Als zelfs jij er last van krijgt.... Nou maar ff een dikke knuffel! En gaat er nog iemand iets leuks doen??? Fijne dag allemaal!
@Mandysmamsie: wij hebben een heerlijke bank, die bijna niet ten onder doet voor een bed. Maar slapen in een bed heeft toch nog steeds de voorkeur. En je keuze voor niet in de MMM gaat respecteer ik zeker. Maar op zich kun je soms al wel eens met een gyn gaan praten. En dan doen ze vaak wat simpele onderzoeken om dingen uit te sluiten (waaronder bloedprikken). Dus op zich is het niet zo dat als je daar binnen hebt de deur achter je op slot gaat en je verplicht allerlei vruchtbaarheidsbehandelingen moet ondergaan. Ik ben toen ook gegaan omdat ik een jaar na de mk nog niet zwanger was. De fertiliteitsarts zei toen eerlijk. Zeg maar wat jullie willen. Of we gaan jullie een handje helpen (en dan wordt het IVF) of we spuiten de eileiders door en jullie gaan zelf vrolijk verder. Dus dat was wel fijn, dat wat je ook besloot, het altijd goed was. Die mensen willen je alleen maar helpen en echt niet het mes op de keel zetten. Je bent zelf baas over de keuze die je maakt.
@ Mamsie en Sneeuwmees: ik denk dat ik na onze vakantie ook een praatje ga maken met de gyn, misschien is bloedprikken ook wel even handig en eileiders doorspuiten zie ik ook nog wel zitten mocht het nodig zijn. Maar hormonen zijn gewoon out of the question. Dit is ronde 5 na de mk voor ons, na de vakantie hebben we er 6 rondes, dus een half jaar opzitten. Dit is ook wat we destijds bij de nacontrole zo genoemd is, eerst nog een half jaar proberen en dan evt. een controle. Ik begin er nu wel naar te neigen, maar weet niet hoe manlief erover denkt.