Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Goedemorgen meiden,

Jeetje, gaat het weer een beetje met je meid??

Mees, tja niet echt lekker he slapen op de bank, dan zul je toch wel echt heel erg moe geweest zijn. Maar wel een mooie droom je weet het maar nooit.

Boudi, met die hormonen weet je het ook maar nooit, het sluipt er gewoon in hoor. Wel jammer idd dat dan je hel dag daardoor verpest is, maar als het goed is moet je ook nog ongie worden, of ben je dat al?? Dus dan dubbelop hormonen, veel sterkte hoor de aankomende tijd, het is ook niet nix wat je even je lijf injaagd.

Hoop, ik hoop voor jullie dat je tot een goed besluit kan komen, ik snap wel dat je niet zit te wachten op al die bijwerkingen van die hormonen. Jij ook heel veel sterkte meid, knuffieee.

Xon, lekker hoor even zo'n dagje er tussenuit, heb je ook wel nodig zo afentoe.

Hier nog steeds bagger bah bah, hoest me gek en dat werkt dan weer lekker op die koppijn pfffff, nou ja overleven we ook wel weer. Merk trouwens wel heel goed het verschil met mijn zwangerschap zo'n 15 jaar geleden hoor, toen kon ik het beter verdragen dan nu, voel me echt oud zo hahaha. Ach jaaaahhh nie klaguh maar draguh!!:p:p:p

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hoi dames,

Nou, heb het er nog wel over gehad hoor gisteravond want het zat me echt wel hoog. 's Middags had ik nog gezegd dat hij moest bellen als hij niet naar huis kwam en hij liet ook al wel half doorschemeren dat hij waarschijnlijk zou overwerken.
    Toen ik hem dus belde de tweede keer had hij al gegeten met een collega. Nou ja, hij weet toch dat ik ga koken en dat ik hem verwacht!! En dan komt het niet in je op om te bellen? Ik denk zelf dat hij het lullig vond staan of zo tegenover die collega om zijn vrouw te moeten bellen. Maar ja, ik laat het er maar bij. Maar het is gewoon niet leuk als je zo het gevoel krijgt dat je onbelangrijk bent of zo. Dat gevoel krijg ik wel vaker, is niet alleen door dit van gisteren natuurlijk. En ik zal er wel wat feller op reageren misschien door de zwangerschap maar ja...

Vanmorgen vroeg opgestaan samen met mijn man en ik was gelijk uit mijn hum door de vogels die zaten te krijsen en de herrie overal op straat en in de flat. Ik begin het allemaal zo zat te worden hier! Ook die hitte die maar niet ophoudt. Sorry voor mijn geklaag, maar ik voel me al zo lang niet goed hierdoor! Gelukkig schijnt het volgende week ECHT af te gaan koelen, nou ik kan niet wachten!

@Hoop: wat een mooie echte vakantiegevoel foto's! En die met die dolfijn zijn echt prachtig! Zo bijzonder.

Sorry dat ik even minder reageer op iedereen, zit gewoon echt niet lekker in mijn vel. Heel emotioneel en snel geraakt door alles. En ik zit ook echt in de zenuwen voor de echo van zaterdag.

Ik ga maar even aan het werk, de zinnen verzetten.

O, ja, Mees, wie weet een voorspellende droom?? Zou mooi zijn! Op wat voor site kun je trouwens van die kaartjes maken? Leuk idee is dat!

Nou, dikke knuf voor iedereen en tot later!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: goed dat je het er toch nog over gehad hebt. En als je man het vervelend vindt en plain public z'n vrouw te bellen, dan moet hij maar even een sms-je sturen, toch? Het is logisch dat je nu overal sneller op reageert en emotioneel over bent.
    Je wilde binnenkort toch nog eens naar NL komen? Misschien goed om dat toch even te doen, al was het alleen maar even om letterlijk en figuurlijk op adem te komen. Onthoudt dat wij er voor je zijn, dus je klaagt maar raak over alles wat je dwars zit. En je echo is al bijna, en dan kun je die last al van je schouders laten vallen. Als je zo heftig en emotioneel reageert, klinkt dat bijzonder zwanger, hoor!
    De site waar ik mee aan het spelen was is vistaprint. Meestal maak ik daar ook de kerstkaartjes met een foto'tje van m'n zoontje.
    @Syl: jij nog steeds zo gammel als een dweil? Hoop maar dat eht snel overgaat. Blijkbaar heb je, net als Jeetje, ook een griepvirusje te pakken wat door jullie zwangerschap nog eens extra versterkt wordt. Gelukkig hoeven wij in NL niet over de hitte meer in te zitten.
    @Waxientje: een keer praten met de gyn kan geen kwaad. Het gaf voor mij alleen al een geruststelling even al mijn zorgen en vragen kwijt te kunnen.

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: ja inderdaad, ik zit erover te denken misschien eind september even te gaan, maar ligt er even aan wat de gyn zegt over wanneer we weer moeten terugkomen. Ik ben er echt heel erg aan toe om even weg te zijn hier terwijl het nog maar zo kort is geleden dat we in NL zijn geweest. Maar ja, het was toch anders zo samen.
    Ik hoop zo dat er inderdaad een last van mijn schouders gaat vallen zaterdag! Ben echt wel gespannen. Ik vroeg me af, toen jij je miskraam kreeg met ruim 11 weken voelde je dat wel aankomen of was dat heel plots? Ik weet nog dat ik toen net in de groep erbij kwam op het moment dat jij je miskraam kreeg. Dat maakte toen zoveel indruk op me!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: ik heb toen alleen maar met 8 wkn een echo gehad en toen ging het daarna mis. Ik ben met 11,5 wkn ineens gaan vloeien, maar het vruchtje was al met 8,5 wkn gestopt. Het gekke is dat ik geen zw.kwaaltjes had en de hele zwangerschap een onderbuik gevoel heb gehad dat het niet goed zat. Aan jouw klachtjes te zien (en het feit dat je nog maar pas een heel goede echo hebt gehad), kan ik me niet voorstellen dat jij geen goede echo zal hebben. Je bent op en top zwanger, meid! Dus niet bang laten maken door mijn mk, hoor! Bij jou zit het hartstikke goed!

6. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: dank je wel voor je hart onder de riem. Ik had zelf ook bij de vorige zwangerschap zo'n onderbuikgevoel dat het misschien niet goed zat en ik had toen ook geen echte zwangerschapskwaaltjes. Nu heb ik eigenlijk wel vanaf het begin het gevoel gehad dat het goed zat maar ja, twijfels slaan soms toch toe. De vorige echo is nu bijna 3 weken geleden en het wordt steeds abstracter weer hoe langer het duurt (ondanks de kwaaltjes!) Dus zal blij zijn als het zaterdag is. Ik lees ook weer te veel verhalen waarbij het niet goed ging, gisteren weer in het maart topic. Ook is er iemand daar die twee keer een heel late MA heeft gehad en beide keren zagen ze het kindje niet bewegen op de echo rond de 9, 10 weken, maar wel een hartje kloppen. En die van ons bewoog dus ook niet! Maar ja, het hartje klopte en het was heel hard gegroeid dus daar moet ik me gewoon aan vasthouden!
    Ik voel ook wel dat mijn lijf echt is veranderd. Mijn borsten zijn echt gegroeid en mijn buik is zelfs 's morgens wat boller. Lust ook nog steeds geen koffie! Dat vind ik wel zoiets aparts!
    Stom hè, hoe gek je jezelf kunt maken soms!

7. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, even korte snelle update. Heb thuis geen internet en telefoon ivm kapotte modem, maar als goed is vanavond laat wel weer internet en anders zal het morgen worden.
    Ik zit nu even bij mijn moeder achter de pc en kan jullie even update geven van de controle bij gyn vanochtend.

Nu even de update van de controle vanochtend bij de gyn.

Mijn bloeddruk was weer netjes, 130/85 en daarna werd er weer een echo gemaakt. Vertelde al aan de gyn dat de kleine man nog steeds dwars ligt, maar hij blijkt wel nu net andersom te liggen. Koppie links en billen rechts en 2 weken geleden nog andersom. De kleine man weegt nu al rond de 3000 gr bij 35,3 wkn, dus wordt deze een stuk zwaarder als onze eerste die bij 40,1 wkn 3260 gram woog.
    Maar de draaipoging kan definitief hier niet doorgaan, dit omdat ik nu bijna wel voor 90-95 % kan zeggen dat volgende week donderdag besloten wordt een geplande ks te gaan doen. Dit omdat ons manneke zo het nu lijkt helemaal geen kans heeft om goed te gaan liggen en in te dalen. Mijn voorliggende placenta blijkt dus ook voor en tot de uitgang te liggen, zodoende kan manneke niet met het hoofdje naar beneden indalen.
    Volgende week donderdag moet ik weer voor controle en als de kleine nog dwars ligt wordt er die dag een datum gepland voor een geplande keizersnede.
    Het is nu wel zo dat als ik bloedverlies krijg of de vliezen breken ik gelijk naar zkh moet komen. Bloedverlies kan te maken hebben met de placenta en moet dan dus gelijk komen.

Dus nog even een weekje wachten, maar mijn gevoel zegt dat het wel de geplande ks gaat worden.

Dus als jullie nog een gokje willen wagen ivm welke datum de kleine man geboren gaat worden mogen jullie wel een gokje gaan wagen.

Tot vanavond of morgen. xxx

8. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Jeetje, wat naar dat je je zo vervelend voelt.
    Ik hoop zo voor je dat het weer bij jullie wat koeler wordt, daar word je ook niet vrolijker van.
    En stop gewoon met het lezen van nare verhalen, doe het gewoon niet. Waarom zou je jezelf daarmee gek maken?
    Ik snap dat het verleidelijk is, vooral ook omdat je thuis werkt achter de computer en dus snel even op internet gaat lezen ter afleiding. Het is zaterdag vast allemaal prima.

Sil, ook niet lekker.
    Lekker jezelf een beetje (laten) verwennen, dat helpt altijd goed.

Boud, ja hoor de hormonen hebben jou ook bereikt.
    Dit herken ik.
    En het ene moment is het dat chagerijnige en het hoeft niet te betekenen dat je dat de volgende dag ook hebt.
    Maar het kan ook zomaar zijn dat je dan vrolijk bent of juist helemaal niets ergens van vindt (dat heb ik ook vaak, niks is leuk, nergens zin in, gewoon helemaal niks ergens iets van vinden) of erg negatief, je kunt er alle kanten mee op.
    Never a dull moment met die hormonen.

Mees, heb je dan vandaag helemaal geen spierpijn of iets dergelijks van het liggen op de bank?

Hier vanochtend alweer aan het werk geweest.
    Klas bijna ingericht, nu nog maar een paar verhuisdozen uitpakken en dan nog alle mappen en plannen in orde gaan maken. Maar dat doe ik volgende week.

9. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Jeetje, ik weet zeker dat jij zaterdag een hele leuke perfecte echo gaat hebben hoor!! Ik snap heel goed dat je bang bent hoor ik heb het nu nog met vlagen, maar meid je bent zo zwanger als wat hahaha, die hormonen van jou vliegen door het huis of de hele flat bij jou als ik het zo hoor. Beloof je dan dat als je zaterdag een mooie echo hebt je dan echt gaat genieten van wat er komen gaat??

Mees, ja hier nog steeds niet fijn maar ach ik weet dat mijn weerstand nu wat minder is en je kunt er toch weinig aan doen. Gewoon lekker rusten en een lekker koppie thee met honing erbij, dan komt het vanzelf weer goed. En nee gelukkig is het niet meer zo heet dat scheelt wel. Nog een paar dagen tot je kan testen he zag ik?? En dan zo'n voorspellende droom?? Nou nou het wordt nog spannend!!

Lyanna, fijn dat alles goed gaat, behalve het feit dat ie dwarsligt dan, maar dat komt dus door de placenta die aan de buikwand ligt?? Want die van mij ligt nl ook erg laag en aan de voorkant hmm nou hopelijk gaat dat allemaal goedkomen dan. Veel s6 meid!!

10. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Oow Xon alweer aan het werk meis?? Wat gaat dat toch snel voorbij he die vakantie?? Al moet ik zeggen dat ik m erg lang vind duren hahaha, die zoon van mij verveelt zich echt kapot ach nog een weekie dan mag ie ook weer lekker naar school.

11. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

@ wax... Zullen we samen gaan??? Hihi, volgens mij denken we echt redelijk het zelfde, hihi!
    @ xon alweer gewerkt! Ben je klaar voor t komend jaar?
    @ lyan wat schiet het op joh, heb je nog geduld???
    @ jeetje, meis t komt helemaal goed met jou, en ik zou idd ook stoppen met horror verhalen lezen. Daar krijg je echt geen rust van!
    @ hoop mooie foto's hoor! Beetje bijgekomen van je jetlag???

Hier gaat alles rustig, meisje is heerlijk klef en gezellig! Zoveel beter dan aan t begin vd vakantie, echt heerlijk!
    Bijna jammer dat ze straks weer naar school toe gaat!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    NOD-WACHTBANK
    12-08. Mini me 36- ronde 3 -2e kind
    14-08 Hoop42 43-ronde 10 na 2de MK-5e kind
    19-08 Mandysmamsie 35-ronde 48-2e kind
    24-08 Maureen (BAM) 40-ronde 8 na MK-1e kind
    25-08 Ricmar 39-ronde 4 -2e kind
    30-08 Waxientje 39-5e ronde na MK -2e kind
    30-08 Sneeuwmees 41- waarsch. IVF-2 - 2e kind
    ..-.. Xon (BAM)38- in afwachting op ronde 1 IVF-1e kind
    ..-.. Boudicca (BAM)37- in afwachting op ronde 1 ICSI-1e kind

ZWANGER
    24-09-12 Lyanna 37 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - jongen
    28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - ???
    12-03-13 JeetjeB 36 - ronde 11 na MK - 1e kind - ???

VOORSPELLING:

Lyanna (uitgerekend 24-9)
    Mees: 22-9

Justme: jeetje meisje en sillysa jongen (data denk ik nog over na ;))
    Hoop42: jeetje meisje en sillysajongen
    Mees: jeetje meisje en sillysa jongen

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb het lijstje maar weer even opgezocht. Lyanna schiet inderdaad al weer op...enne.... ik heb een jaartje meer op de teller inmiddels.

@Jeetje: een forum is inderdaad niet het meest geruststellende plekje om te lezen. Dus van sommige verhalen kan ik me voorstellen dat je er niet gerust op bent. Maar kleine ukkies slapen nu ook al en dus kan het zijn dat bij een echo er geen beweging in zit, gewoon omdat jullie kleine uk lekker aan het slapen was. Dus geen zorgen om maken, hoor! Zaterdag krijg jij gewoon de geruststelling dat het echt allemaal goed zit.
    @Syl: een geluk dat je nu even niet hoeft te werken en even lekker aan je lamlendigheid kan overgeven. Begin jij ook al een buikje te krijgen? Oh, en mijn banner staat op 6 dgn, maar ik had een laat ei, dus ook een latere NOD (denk ik). Dus ik denk zelf dat ik over 8-9 dagen mijn NOD heb.
    @Xon: jij de vakantie ook al weer bijna voorbij? De tijd vliegt voorbij, zeg.
    @Mandysmamsie: en lekker gecrosst op je snorfiets?

Hier weer thuis van het werk. Had niet veel gescheeld of het was een latertje geworden. Het gebouwtje waar mijn moeder en ik werken, werkt met een responder om de deuren te openen. Ik ging een kamer in en daar staat altijd een professionele weegschaal, waar ik me altijd even op ga wegen. Nu dus ook. Ik leg de sleutel even op een kastje en ga wegen en loop natuurlijk zo de kamer uit en de deur valt dicht.
    We konden geen kant meer op, omdat ook de buitendeur met diezelfde responder open kan. We zaten dus letterlijk en figuurlijk gevangen. Het was al na 5 uur, dus de receptie was dus ook al weg en ik had er ook geen telefoonnummer van bij me, omdat ze onlangs allemaal 088 nummers hebben gekregen.
    Ik heb toen onze leidinggevende gebeld en die was gelukkig dichtbij en kon er met 10 min. zijn. Die heeft ons dus bevrijd.
    De schrik zat er wel even in, want als zij niet bereikbaar was, of niet kon komen, hadden we er nu nog gezeten, waarschijnlijk.

14. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    NOD-WACHTBANK
    ..-.. Boudicca (BAM)38- ronde 1 ICSI-1e kind

ZWANGER

VOORSPELLING:

Boudicca:18-9

Boudicca: Jeetje meisje en sillysa jongen

15. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond meiden

Ik heb het lijstje ook even aangepast. Ik wilde een voorspelling doen voor Lyanna en omdat het voor mij altijd zo'n geklooi is ook vast mijn leeftijd maar even aangepast. Het is nog niet zo ver (volgende week donderdag) maar anders moet ik eind volgende week weer aan het prutsen met het lijstje:).

Hier een heerlijk rustig dagje. Is denk ik wel goed voor mijn rug want die voelt bagger. Ik hoop dat dat toch niet al te lang meer duurt want ik ben er nu wel weer flauw van:x. (laatste keer dat ik dit had heeft het 3 maanden geduurd dus ik hoop niet op een hehaling maar we zullen zien)

Xon jij dus al weer school lucht opgesnoven. Ik rek het deze vakantie langer dan ooit want mijn assistent gaat volgende week nog een week weg en ik weiger om in mijn eentje te gaan slepen met al die meubels dus gaan we pas 1 september de klas inrichten. Officieel moet ik vrijdag voor een vergadering ook al op school zijn maar dat gaat deze dame mooi niet doen. Ben niet van plan om voor een "hallo, hoe was je vakantie" vergadering appart die kant op te vliegen om dan na een uurtje weer naar huis te gaan. (Ben dan bijna net zo lang onderweg dan dat die vergadering duurt:$) Wanneer er interessante dingen besproken worden (not) notuleren ze dat maar dan vind ik dat zaterdag wel, lijkt mij vroeg genoeg;).

Sil jij vroeg geloof ik of ik al ongesteld was geworden. Het antwoord is nee, maar begrijpen doe ik het niet helemaal. Ik heb al bijna 1 1/2 week bruinverlies en ook echt zo'n ongesteldheids gevoel maar doorbreken ho maar. Zal wel door die hormonen komen maar ik ging er vanuit dat het een normale ongi zou worden maar kennelijk toch niet. Zul je net zien dat ik, als het dan doorbreekt, ook gewoon helemaal leeg loop, maar we wachten dus maar even af. Vandaag gelukkig geen rot humeur maar gewoon mijn eigen zelf. Hopelijk blijven de buien wat beperkt want anders gaat mijn omgeving het wel zwaar krijgen:). Ben doorgaans redelijk geduldig en mild in mijn reacties en oordelen op en over een ander maar als iets mij echt in het verkeerde keelgat schiet kan ik heel fel zijn. Dus dat wordt oppassen voor mijn medemens:cool: Ik mag dan wel een excuus hebben maar niet iedereen weet dat natuurlijk:$

16. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees wat een toestand met die deuren zeg. Inderdaad nog een geluk dat je iemand kon bereiken. Pff, je moet er toch niet aan denken dat je dan uren in zo.n gebouw zit opgesloten. Brr

17. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    NOD-WACHTBANK
    ..-.. Boudicca (BAM)38- ronde 1 ICSI-1e kind

ZWANGER

VOORSPELLING:

Boudicca:18-9
    Sillysa:17-9

Boudicca: Jeetje meisje en sillysa jongen

18. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Boudi, is niet fijn idd rugpijn, hopelijk gauw weer over en dat de rode duivels maar gauw mogen doorbreken, dat gesukkel is toch ook nix.

Mees, jee wat zul je geschrokken zijn zeg hahaha, nou gelukkig op tijd gered.

Wel grappig dat iedereen denkt dat het een jongen wordt hahaha ik ben benieuwd hoor. De chinese kalender zegt ook meisje en die had het de vorige keren ook goed;);).

19. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Sil, dat iedereen bij jou denkt dat het een jongetje gaat zijn komt door die droom die je in het begin gehad hebt. Op de een of andere manier heeft zich dat bij mij in ieder geval vast gezet in mijn brein. Daarom denk ik ook bij Jeetje dat het een meisje wordt. Misschien moeten we "voorspellende" dromen niet meer noemen omdat je dan toch (onbewust) een bepaalde kant op gaat denken. Zou toch wel bijzonder zijn als het bij jullie allebei zou blijken te kloppen. Die chinese kalender heb ik toch meer moeite mee dan met dromen. Een droom komt uit je eigen onder bewustzijn en die chinese kalender van mannetjes uit de tijd van het terracotta leger ofzo. Heb ik toch minder vertrouwen in. Maar als het bij jou de vorige keren wel uitkwam volgens die kalender....(heb je gewoon een toevalstreffer gehad;))

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: ja, heel gek, maar ik heb ook een sterk jongetjes gevoel bij jou. Komt misschien ook omdat we het over een vechtertje hadden, en ik dat meer associeer met een jongetje. Maar we zullen het moeten afwachten. Bij mijn zoontje klopte de chinese kalender ook, evenals bij een vriendin die er heel sceptisch over was. Zij was zwanger en wilde zo graag een meisje. Toen zei ik dat volgens die kalender ze een jongetje zou krijgen. Dat kon ze zich echt niet voorstellen (en was zelfs lichtelijk teleurgesteld). Maar inmiddels toch echt moeder geworden van een zoontje en natuurlijk dolgelukkig met de knul. De komende maanden is het bij mij om en om. Deze maand een jongetje, volgende maand een meisje, dan weer een jongetje enz. Nou, we gaan het meemaken.

Deel Deze Pagina