@Maureen: ooh nou Gato klinkt precies zoals onze Charlie (de kat dus) Die apporteert soms ook bijna en ik speel altijd een soort kiekeboe met hem, vindt ie echt geweldig! Dan verstop ik me achter een deur of zo en kijk ik iedere keer even en dan komt ie me zoeken! En 's morgens zo ongeduldig zijn, ook herkenbaar! En dus ook veel te vroeg meestal, grr, maar ja, wat we al niet over hebben voor onze poezevriendjes hè? Als ik dan weer zie hoe lief hij kan kijken en zo dan smelt ik toch weer (en dat na mijn relaas van gisteren, hihihi) @Mees: ja precies, nu kan ik ook mooi weer naar NL! Ik vind het altijd lastig om te beslissen wanneer ik nou precies zal gaan. Heb wel al gekeken en ik neig toch naar eind september. Ik wil in NL namelijk ook even kijken naar wat zwangerschapskleding want hier kan ik dus echt niks fatsoenlijks vinden nog. En heb gewoon zo'n zin om even te gaan!
@Jeetje: sorry, mijn man kookt op de dagen dat ik werk, dus zelfs voor mij is het nog een verrassing wat ik eet. Ik kan je dus geen inspiratie geven. En leuk als je eind september naar NL komt. Ik kan niet wachten om jou zwanger te zien (en natuurlijk flink HCG op te snuiven).
Oh wat een luxe dat je man dan kookt! Ik zou ook wel eens thuis willen komen en dat ik dan kan aanschuiven, lijkt me zo heerlijk! Ik moet dus echt iedere dag bedenken wat we gaan eten, zo lastig soms! Ik hoop inderdaad ook dat als ik weer naar NL kom, we elkaar dan wel kunnen zien! Nou, denk dat ik maar iets van pasta ga maken...
Surprise surprise ik ben het dus niet geworden, na veel wikken en wegen hebben ze toch voor iemand anders gekozen, tja nou ja dan maar weer helemaal opnieuw beginnen. Ze waren er nog niet uit en daarom ben ik vandaag pas gebeld. Jeetje, wat leuk dat je weer hierheen komt!! Misschien kunnen we dan idd nog eens wat gaan afspreken met elkaar.
Gisteren in het ziekenhuis geweest en mijn ontlasting is op kweek gezet.Ik heb nog steeds last van mijn darmen en ook mijn maag.Ben benieuwd wat eruit komt. Ook contact gehad met het maasstad ziekenhuis.We moeten er 13 september heen.Bespreken hoe we nu verder gaan.Misschien puregon gebruiken,schijnt minder klachten te geven. Vanmiddag heb ik het behoorlijk moeilijk gehad.De zus van mijn man belde op,dat haar dochter zwanger is van 18 jaar.(is dus het nichtje van mijn man)Dit is al de derde keer.Ze heeft al twee keer abortus laten plegen en deze zal ook wel weer weggehaald worden(werd al gezegd) Ik kan niet begrijpen dat iemand zo makkelijk over nieuw leven praat.Ook al is ze nog jong.We willen hier op zp allemaal zo graag zwanger worden en blijven....en zij pleegt zo makkelijk tot 3 keer toe abortus.Ik heb er geen woorden voor @Waxientje: kan me zo goed voorstellen dat je helemaal uit je doen bent.Nu weer een negatieve test....wat een onzekerheid. dikke knuff. @Sillysa: jammer meid!Maar misschien ook wel fijn als je rustig thuis kan blijven nu je zwanger bent.
@Syl: jammer, jammer, meid! Maar blijkbaar heb je ze toch even aan het twijfelen gebracht, want ze moesten er toch even over nadenken. Nou, meid, je hebt je best gedaan (en stiekem toch wel andere, veel leukere, dingen aan je hoofd nu, toch?). En het zou inderdaad leuk zijn om elkaar weer te zien. Ben ook erg benieuwd naar jouw buik! @Jeetje: en is het nog gelukt iets met pasta te maken? Mijn man kookt 3 keer per week en het is inderdaad wel lekker om, als je het huis binnenkomt, dan niet weten welke geur je tegemoet komt. Ik had eind van de middag ook weer wat. Ik had voordat ik wilde gaan, nog even snel een mail gestuurd vanaf mijn werk. Onze afdeling heeft een eigen facebook pagina en een collega had me gevraagd de link van deze pagina naar een groepje cursisten te mailen. Hij zei hoe ik dat doen moest, ik kon via mijn eigen account naar die pagina gaan en dan kon ik die link even in een mail plakken. Dus zo gezegd zo gedaan. Even snel gecheckt en het werkte. Dus snel afgesloten en naar mijn andere werk. Dan zit je even een kleine 10 min. in de auto en laat je alles de revue passeren en toen bedacht ik me dat ik dus via mijn account naar onze afdelingspagina was gegaan. En dat ik die link gekopieerd had in een mail. Ik was dus als de dood dat ik indirect dus hiermee mensen toegang had gegeven voor mijn facebook account. Snappen jullie hem nog? Op mijn andere werk hoopte ik dat er nog iemand was, in de hoop dat ik even snel bij iemand achter de PC mocht om die mail terug te halen/recallen. Maar, als je erop rekent, is er natuurlijk niemand meer. Hoe meer ik erover nadacht, hoe beroerder ik werd. Ik heb niets spannends op mijn facebook pagina staan. Maar ik had laatst wel met Almika wat gemailed via een pb op fb en ze vroeg hoe het met onze ivf-poging was afgelopen. Dus ja, daar heb ik uitvoerig antwoord op gegeven. Ja, en dat is dus informatie wat niemand aangaat. Hoe meer ik daaraan dacht ik hoe misselijker ik me voelde worden. En hoe warmer ik het kreeg. Heb snel mijn schoonmaakwerk afgemaakt en ben toen snel weer naar kantoor gereden. Daar heb ik snel die mail teruggetrokken en laten vervangen door een andere tekst (dus zonder link). Waarschijnlijk net op tijd, want die groep zou nog onderweg zijn vanaf een excursie en dus nog in de bus zitten. Als het goed is, en ze checken vanavond hun mail, vinden ze de goede mail in de mailbox. Pfff...
@Hoop: nog steeds niet helemaal opgeknapt dus? Hoop dat ze snel een doeltreffend medicijn vinden voor je darmklachten. En vreselijk dat iemand voor de 3e keer een abortus laat plegen. Raar dat ze de ivf-pogingen terug willen draaien, waarmee ze de kans ontnemen voor mensen die heel graag een kindje willen, maar dat je blijkbaar op kosten van de zorgverzekering zonder problemen tot 3 maal toe een kindje kan laten weghalen. Laatst was hier ook iemand op het forum die een topic had geopend of ze met 14 wkn nog een abortus moest laten plegen, gezien haar situatie (gescheiden van haar man). Ik heb het maar snel weggeklikt, want ik kan me daar vreselijk boos om maken. Hoe oneerlijk.
Nou de sluizen zijn hier nu echt helemaal open hoor! Mensen wat heb ik een slechte nacht gehad. Echt enorme krampen en mijn darmen deden ook mee. Maar nu is de boel op gang. Vanmiddag heb ik een High Tea met mijn vriendinnen. Dochterlief gaat bij mijn tante spelen, dat is daar redelijk dichtbij. Best fijn om er nu even uit te zijn. Dus ik zal verder niet veel online zijn vandaag, omdat ik er even niet ben. Ik voel me tussen de oren al wel weer beter, het is nou eenmaal zoals het is, ik kan hoog of laag springen het wordt er niet anders van. Dus gewoon maar weer dom doorgaan. Ben erg benieuwd hoe het nu met jou is, Mees? Al nieuws?
@Mees: kan me voorstellen dat je het spaans benauwd kreeg met de gedachte dat iemand iets over jou persoonlijk leven te weet kwam.Gelukkig heb je het op tijd kunnen veranderen! @Waxientje: gelukkig voel je je weer wat beter! Tis wel heel erg wreed om eerst positief te testen en daarna niks meer. Hopenlijk gaat het de volgende keer wel goed!
Goeiemorgen dames, Hoop, wat vervelend dat je nog zo ziek bent van je vakantie hopelijk niets ernstigs. En wat een muts zeg dat nichtje van jou!! Bahhhhh, hoe kun je zoiets doen zeg?? Ik snap best dat zoiets 1 keer kan gebeuren omdat je nog jong bent of wat weet ik ervan maar 3 keer!! Dat zouden ze idd moeten verbieden zeg, heeft ze nog nooit van een pil en condooms gehoord ofzo?? Nou meid ik hoop dat jij iig snel weer beter bent, knuff. Mees, gelukkig is het dan toch nog goed gekomen met die mail zeg, tja dat zou je toch ook niet willen al je collega's op je facebook. Hoe is het nu met jou, al meer duidelijkheid?? En wat dat werk betreft, ja tuurlijk blijf ik liever lekker thuis maar ik heb de inkomsten gewoon nodig, ik ben nu al 4 maanden in de ww en heb dus nog maar 2 maanden. En we zouden het echt wel kunnen redden hoor met alleen de inkomsten van mijn man, maar dan wordt het gewoon erg krap en dat wil ik niet en de kans dat ik binnen die 2 maanden nog weer wat anders ga vinden is in deze tijd haast onmogelijk. Ik doe mijn best maar anders moet ik echt iets anders gaan bedenken, ik denk ook dat ik met mijn zwangerschap nog weinig kans heb om ergens aangenomen te worden ook omdat de tijd die je nog kunt werken tot je verlof steeds korter wordt. Nou ja zal ook wel goedkomen anders moet ik maar de ZW in ofzo.
@Hoop: jeetje zeg, ik zou het ook ontzettend moeilijk hebben als ik zou horen dat iemand tot drie keer toe een abortus laat plegen! Nou heeft mijn eigen zus ook twee keer een abortus laten plegen en een keer was dat zelfs met bijna 12 weken, echt ongelooflijk als ik nu denk aan mijn echo van 12 weken! Maar ja, ze was toen een heel stuk jonger en de situatie was ingewikkeld, maar toch........ Ze heeft er ook wel spijt van denk ik. Maar ik denk wel eens, let dan wat beter op als je met iemand het bed induikt!!! Vervelend dat je je nog steeds niet lekker voelt. Ben benieuwd wat er uit die kweek komt. Hoop dat je gauw weer opknapt hoor! @Wax: oh dus toch echt doorgezet nu. Nou, gelukkig heb je leuke afleiding vandaag en kun je toch weer een beetje vooruit denken. Wel een goede insteek, het is inderdaad zoals het is, je verandert er niets aan, maar pijnlijk is het wel als je eerst een positieve test hebt. Dikke knuffel! @Mees: was ook benieuwd naar jou! En pfff ik kreeg het plaatsvervangend spaans benauwd toen ik je berichtje las. Kan het me helemaal voorstellen! Gelukkig heb je het nog weten te redden! @Sil: ah wat jammer van die baan! Het is hier vandaag een nationale feestdag, iets van overwinningsdag of zo (oh slecht, moet toch eens opzoeken hoe en wat precies!) dus mijn man is vrij. Ik moet wel een beetje werken, maar daarna gaan we waarschijnlijk nog even wat leuks doen. Trouwens, een high tea vind ik nog steeds een leuk idee ook voor als we weer gaan meeten! Fijne dag allemaal!
@Sil: ooh zit je in de ww? Dat wist ik niet. Jeetje ja, dan zit er ook tijdsdruk achter. Het is ook niet fijn als je met een salaris ieder dubbeltje moet omdraaien. Dat zou hier namelijk ook zo zijn. Dus snap wel dat je zelf wat inkomsten wilt. Ja, misschien dat als je niets kunt vinden je de ZW in zou kunnen, dat weet ik eigenlijk niet. Bah vervelend is dat hè als je onder die druk staat en alles zo onzeker is dan. Hoop dat je iets vindt of er een andere goede oplossing komt. O, ja, nou over salarissen gesproken, mijn man heeft per direct opslag gekregen, joehoe!!! Wat een opluchting. Het is niet zoveel als we hadden gehoopt maar toch best een stuk meer. Dat geeft wel wat lucht.
Jeetje, das hartstikke goed nieuws toch?? Kan jij straks misschien wat rustiger aan gaan doen met werken? En veel plezier vandaag met het feest, hoe het dan ook heten mag hahaha. Moet van de dokter nog maar even aanmodderen met mijn verkoudheid en volle kop, bah bah. Hij vindt het niet nodig om een kuurtje te gaan slikken, dus gaan we vrolijk door met het volspuiten van mijn neus en het drinken van hoestdrank en het slikken van paracetamol ( dat dan zo min mogelijk) word er echt nie goedddd vaaannnnn!!! Maar vooruit maar weer.........
@Syl: het is inderdaad lastiger om nu een baan te vinden (denk ik), maar niet onmogelijk. Mijn collega is een maand voor ze ging bevallen aangenomen, dus je moet alleen de werkgever treffen die dat met je aandurft en je kwaliteiten ziet (en niet alleen je dikke buik). Ik duim met je mee dat het binnen die twee maanden toch gaat lukken. @Jeetje: oh, wat lekker die opslag. Ja, dat geeft in ieder geval iets meer lucht (en ook een beetje genoegdoening voor die lange dagen die hij moet werken). Heel veel plezier vandaag. @Wax: jij de sluizen vollop open. Hier begint het nu ook. Dus ik denk dat ik het nog even een uurtje aan zie en straks het zkh maar weer ga bellen. Dan weet ik weer wat me te doen staat over 3 wkn. Nou, mijn man is even buiten met mijn zoontje. Hij heeft een kennis die in scheiding ligt en die is allerlei spullen aan het opruimen, waaronder een skelter. Toevallig twijfelden we net de dag ervoor wat we m'n zoontje nu met zijn verjaardag gaan geven over 3 wkn. Mijn man wilde een skelter en ik een tractor. Toevallig ging hij de dag erna bij zijn oude kennis op visite en die had nog een skelter staan en die mocht hij zo meenemen. Alleen is mijn zoontje er toch nog net iets te klein voor, maar dat kan de pret niet drukken, want hij wil de hele dag rondjes met dat ding rijden (en wij erachter aan duwen natuurlijk, want trappen lukt nog niet). Nu is mijn man even de klos en kan ik even lekker op zp met een kopje koffie. Ook maar eens zien wat we zo gaan doen. Mijn man had nachtdienst, maar het was een korte rit en hij was ook vroeg wakker, dus wie weet kunnen we nog wat samen ondernemen.
Heb net het zkh gebeld en we zijn weer aangemeld. De ongi is nog niet heel hevig, maar lijkt nu toch wel door te gaan zetten. En morgen zit ik op mijn werk en is het lastiger bellen. Dus vandaag maar vast gebeld. Ze gaat alles in werking zetten en ik krijg weer een brief thuis met hoe en wat. Heb wel gevraagd of ik bij de uitgangsecho de (leuke, goede en aardige) fertiliteitarts kon hebben (dat heb ik natuurlijk niet tegen haar gezegd ), omdat ik nog wat dingen met haar wilde afstemmen. Dat kon geregeld worden. Ze zei in eerste instantie weer dat ik dan langer door moest spuiten met de Decap, maar bij nader inzien kwam het toch allemaal goed uit. Scheelt toch weer een week rotzooi minder in je lijf spuiten. Dus binnenkort koelkast weer gevuld en over 3 wkn gaat de eerste spuit er weer in.
Goedemiddag Hier net weer terug uit het zh. Alles was prima en ik moest meteen bij thuiskomst mijn dosis Puregon voor vandaag nog spuiten. Had ik niet verwacht want ik ging er vanuit (omdat ze willen dat ik 's morgens spuit) pas morgen zou moeten beginnen. Dat is dus al weer een dag mee genomen. Net dus een heel geklooi gehad met de puregon-pen. Waarom hebben ze voor iets wat zo simpel is zo'n uitgebreide handleiding geschreven dat je vanzelf gaat denken dat het heeel ingewikkeld is???? Ik zat dat gisteren te bestuderen en halverwege ben ik afgehaakt omdat ik er geen bal meer van snapte. Ik dus vandaag de pen mee naar het zh. Was geen probleem volgens de gyn ze zou wel even een verpleegster vragen om het me nog een keer uit te leggen. Maar als ik de handleiding zou volgen zou het best gaan volgens haar want het was zo simpel. Nou dat was natuurlijk mijn eer te na en dus de smoes van "ik ben jarig en heb geen tijd" gebruikt. Ik dacht dat zij het wel even zou vertellen, wat prima was, maar had echt geen zin om weet ik hoe lang te moeten wachten op een verpleger die dan, net als de vorige keer, geen tijd heeft. Nog een nare smaak van de eerste prik instructie over dus ik dacht "Laat maar, ik zoek het zelf wel uit". En inderdaad, het is dus heel simpel. Eigenlijk knap dat ze die handeling hebben weten te verdelen in maar liefst 20!!! stappen En dan die hele administratie waarvan ze verwachten dat je dat óók gaat bij houden. Hoeveel zat er in de pen, hoeveel heb je gebruikt, hoeveel zit er dan nu nog in.... Volgende week woensdag weer heen en dan verwacht ze follikels van rond de 10 mm te zien. Nou, het zal mij benieuwen. Vanaf woensdag moet ik dan om de dag heen wat in de praktijk neerkomt op vrijdag, maandag en woensdag weer. Hopelijk kunnen ze dan inplannen wanneer de punctie gaat vallen. Ik ga er vandoor, visite is er al. (en dat terwijl ik het morgen pas vier
@Boud: van harte gefeliciteerd met het begin van een hopelijk mooi en vooral vruchtbaar levensjaar! Fijn dat alles er goed uitzag in het zkh. Ik moest even lachen dat jij dacht dat die puregon-pen zo ingewikkeld was. Maar als je inderdaad de handleiding gaat lezen, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Ik heb hem, toen ik moest gaan spuiten, ook nog even mee naar het zkh genomen. Die prikinstructie is dan al weer zo lang geleden, dat het bij mij wel weggezakt was. Hoeveel moet jij eigenlijk spuiten? En fijn dat het weer een dag scheelt. Alle dagen dichterbij om onze kinderwens te vervullen is weer meegenomen. Ik heb me dus vanmorgen aangemeld in het zkh en ze zou misschien nog bellen als ze een vraag had. Mijn man en ik waren even met zijn tweetjes naar een zaak gegaan waar ze speelgoedtractors verkopen, voor de verjaardag van ons zoontje. En op de terugweg ging de telefoon heel kort. Het was een privé-nummer en dat moest het zkh dus zijn. Ik teruggebeld, maar dat was continue in gesprek. Toen ik haar te pakken had, bleek dat ze met iemand had zitten kletsen en per ongeluk mijn telefoonnummer nog in het scherm had staan en dat dus ingetoetst had. Terwijl ze dus eigenlijk iemand anders moest hebben. Foutje. Ik schrok al, want ik dacht even of er misschien toch een obstakel was, waarvoor ze me moest bellen. Ze wilde wel nog iets anders vragen toen ze me toch aan de lijn had en dat was of ik mee wilde doen aan een studie van een nieuw medicijn. Dit gebruik je dan in je eigen cyclus en dat zou dan minder belastend zijn, omdat je dan minder moet spuiten of minder lang. Heb haar maar gezegd dat ik daar persoonlijk niet zo veel voor voel. Zit (voor mijn gevoel) toch een beetje in de blessuretijd en heb gewoon niet veel tijd meer voor mijn kinderwens, laat staan om dan evt. tijd te 'verklooien' met allerlei studie-gedoe. Je moet dan toch vaak weer extra controles doen e.d. en ik vind een IVF met alle zkh-bezoeken en spanningen eigenlijk al genoeg. En het is een studie, dus stel dat dat medicijn voor mij misschien toch niet goed genoeg werkt. Dan heb ik wel mijn poging misschien verder verkloot. Want zonder allerlei andere poespas, zal het voor mij toch al spannend worden of er uberhaupt de volgende keer genoeg follikels zijn. Dus ik heb het voor nu maar even afgewimpeld. Ze zou wel de informatie over dat onderzoek met de andere papieren meesturen, dan kon ik het nog eens rustig doorlezen. Maar mijn gevoel zegt nu nee (tenzij ze me een gratis ivf-poging aanbieden, maar dat zal wel niet ).
Boud, ook hier, van harte gefeliciteerd! Dat het maar je laatste jaar alleen mag zijn. Ik moest heel erg lachen om jou 'gedoe' met die pen. Het is idd echt heel eenvoudig, ampul erin, naaldje er op, draaien tot gewenste hoeveelheid en prikken maar. Is zeker iemand geweest die nogal lang van stof is met zijn twintig (!) stappen. Moet je starten met 150? Konden ze zien hoeveel kleine follikels er waren? Mees, bij mij vroegen ze of ik aan drie verschillende onderzoeken/studies mee wilde doen. Bij de IUI was dat ook al, en heb toen meegedaan en werd toen ingeloot in de meest ongunstigste. Had dus vooraf besloten om bij evt IVF-studies niet mee te doen tenzij het echt iets voor mij zou kunnen betekenen. Maar nadat ik het goed bestudeerd had besloten dat dit niet het geval was dus afgeblazen. Ik snap heus wel dat door geen studie ook geen vooruitgang en ontwikkeling is, maar laten ze dat dan maar doen bij mensen die nog wat jonger zijn en dan als extra kans en niet als een van de pogingen. Ik kom net van de apotheek vandaan. Even de medicijnen opgehaald voor nieuwe ronde IVF. Mijn hemel, de vorige keer was het al een hele zak, maar deze keer was het nog veel meer. De ampullen voor puregon zijn kleiner dan al die ampullen voor menopur. Ik vind het best wel een lastig idee dat ik al die rommel in mijn lijf moet spuiten. Elke dag 450 IU is gewoon enorm veel, dat is gewoon twee keer meer dan de normale hoeveelheid. Maar goed, we houden het er maar op dat het allemaal voor het goede doel is! Dat is het allerbelangrijkste. Oh ja Boud, klopt het dat je die menopur niet in de koelkast hoeft te bewaren? Zou op zich best fijn zijn want al dat andere neemt al heel veel ruimte in.
Boudi, gefeliciteerd hoor meid met je verjaardag maak er een mooie dag van!! ( Of morgen). hahaha moet wel lachen hoor om hoe je dat schrijft over die pen, het is ook zo hoor je kunt beter opletten bij de prikles dan dat ding gaan zitten lezen, ik word er ook nie wijzer van. Maar het is je gelukt. Go eitjes go!! Mees, heb je dat niet gevraagd dan? Of je dan een extra poging IVF kreeg als je mee zou doen? Ja ik zou het ook niet zomaar doen hoor, je weet het toch nooit met nieuwe medicatie die ze dus eigenlijk nog willen testen.