Goedenavond meiden. Kom later vanavond of morgen nog even reageren, maar ben nu nog bij mijn moeder. Vanmiddag voor controle geweest naar gyn. De kleine man ligt nog steeds dwars en omdat de placenta iets minder voor de uitgang lag wilde de gyn toch een kleine poging tot draaien doen. Hij heeft 1x geprobeerd, maar kleine man draaide gelijk terug. Voor gyn is het een raadsel waarom de kleine dwars ligt. Bloeddruk was heel netjes en verder kon ik nu gelijk door balie voor voorbereiding voor de ks. Volgende week woensdag moet ik eerst naar de gyn en daarna naar de anesthesist en verpleegkundige. Ik ben aangemeld binnen 3 weken de geplande keizersnede (datum hou ik hier nog even geheim tot het definitief is), maar hoor als het goed is volgende week definitief of het die dag wordt en hoe laat. Dus zo het nu lijkt nog uiterlijk 21 (hihi) nachtjes en dan hebben we onze kleine man in onze armen. Maar zodra ik weeën, bloedverlies of vliezen gebroken zijn moet ik snel bellen en naar het zkh komen ivm complicaties die bij dwarsligging kunnen voorkomen.
Heey dames, @Boud: Van harte gefeliciteerd!! Laatste verjaardag als 'nog geen mama'. Fijne avond gewenst en ook morgen. En een dag eerder begonnen. Zet hem op meid. @Syll: Je moet dus nog doorsukkelen even, wat de huisarts betreft. Hopelijk ben je er snel van af. Jammer dat je afgewezen bent wat 't werk betreft. Ik duim voor je dat het binnenkort gaat lukken een nieuwe baan te vinden. @Lyanna: De kleine wil dus niet draaien? Nou volgende week hoor je dan waarschijnlijk wanneer je de ks krijgt hè? Succes met de laatste loodjes. Nog uiterlijk 21 dagen... @Mees: Jij al weer vooruitkijkend naar de volgende IVF dus. Meid ik hoop zo erg dat het nu wel lukt. Het is jullie zo gegund. @Jeetje: O dat is goed nieuws! Fijne avond dames, Liefs.
Hallo meiden Bedankt voor alle lieve felicitaties zowel hier als op fb! Het was mijn bedoeling (om als compromis voor familie van ver) mijn verjaardag morgen te gaan vieren. Een deel van de familie en vrienden heeft vandaag echter hun eigen plan getrokken en vonden toch ècht dat ik vandaag jarig was. Gevolg: huis vandaag vol visite en morgen dus weer. (Zul je zien dat die van vandaag morgen ook doodleuk weer komen omdat ze dan de rest ook even kunnen zien, jaja ik ken mijn pappenheimers) Allemaal heeeeel gezellig hoor maar ik vrees dat ik me dus na morgen ook echt 38 zal voelen. Haha en dan zaterdag naar school aan de sjouw met meubilair. Ik sta maandag zo fris al een hoentje voor die groep (not) @Sil jammer dat het met de nieuwe baan niets geworden is. Ik hoop dat je toch snel wat weet te vinden maar je hebt nu natuurlijk wel wat ze noemen een arbeids handicap. Nou ja, zolang de handicaps niet groter worden en mooi tijdelijk van aard zijn zal je uiteindelijk heus wel een leuke baan weten te vinden. Stug door gaan met solliciteren (maar er zal ook wel niets anders op zitten vrees ik) @Jeetje fijn dat je man opslag heeft gekregen. Altijd prettig om meer financiële armslag te hebben en helemaal nu er een kleine aan zit te komen is iets extras zeker niet verkeerd. Bovendien geeft het jou misschien net dat beetje adem om het straks iets rustiger aan te kunnen doen als je zwangerschap vordert of de kleine er net is. Heb jij als freelancer ook recht op verlof? Nee zeker hè. Niet werken is vast gewoon geen inkomen in jou geval. Dat maakt het extraatje van je man des te mooier. @Mees ik zou het geloof ik ook niet zon fijn idee vinden om nu proef konijn te zijn. Als we nu nog jaren van proberen voor de boeg hadden maar dat is niet zo dus inderdaad die kansen die we hebben moeten we niet verprutsen met allerlei wetenschappelijke geintjes. Het zou een zwangerschap kunnen bevorderen maar aan de andere kant ook juist kansen kunnen verkleinen. Het is niet voor niets een onderzoek. Nu weet je in ieder geval hoe groot je kansen zijn en waar je aan toe bent. Hopelijk is de tweede ivf voor jou ook gewoon de laatste en wie weet hoeveel follikels er deze keer zullen rijpen. Ga je nog vragen of je een hogere dosis mag spuiten? @Lyanna nu dus definitief een keizersnee, nou ja, daar ging je al helemaal vanuit. Als dit gewoon beter en veiliger is dan prima toch. Ben wel nieuwsgierig wie van ons er het dichtste bij zit en zelfs dat kan natuurlijk nog veranderen als er eerder iets gebeurd waardoor de bevalling vroeger dan de geplande datum op gang komt. @Xon ik heb de Menopur nooit in de koelkast gehad. Niet nodig. Ik heb zelfs nog 3 ampullen in de kast liggen. Mocht ik zwanger zijn dan breng ik denk ik de hele handel aan over gebleven troep naar het zh en neem dat dan ook mee. Kunnen ze een ander blij mee maken. Maar ik hou het nu nog wel even gewoon thuis. Ik heb geen glazen bol en het is nog een paar jaar houdbaar. Je weet nooit waar het goed voor is en mij ligt het niet in de weg. Die 450 UI die jij moet spuiten is trouwens wel heel veel in vergelijking met wat ik tijdens IUI had. Dat was toen voor mij nl. 75 UI. Ik had niet zo veel last van bijwerkingen maar potverdrie jij moet wel grote hoeveelheden gebruiken zeg. Hopelijk vallen de bijwerkingen mee voor je en is het resultaat precies dat wat we ervan hopen. Bij mij was vanmorgen alleen te zien dat het bm slijm mooi dun was. De eileiders waren helemaal leeg. Alles leek echt hartstikke dood daarbinnen. (Mijn interpretatie hoor, ik heb bloedvaten zien kloppen en zit nog steeds rechtop dus ik leef nog aardig) maar er waren dus ook geen follikels te zien. Ze heeft me aangewezen waar de eileiders zaten, want vooral rechts is nooit te vinden en die had zich ook vandaag weer keurig verstopt. (Ik ben trouwens bang dat ik eileiders binnenkort met "ij" moet gaan schrijven maar dat merken jullie dan vanzelf) De gyn gaf ook als commentaar dat er niets te zien was, wat dus kennelijk goed is. Ik moet trouwens 250 eenheden Puregon spuiten. Ik heb geen idee of dat normaal, veel of weinig is. Ze liet er vandaag een heel schema via de computer op los en mompelde iets over "eicelvoorraad". Geen idee of dit nu gunstig is of niet. Ik wilde er niet meer naar vragen want had geen zin om een complete kansberekening te horen die uiteindelijk misschien niet zo positief zou klinken. Ik heb 3 ampullen gekregen van 600 eenheden. Dat houd dus wel in dat ik een aantal keren 2 spuiten zal moeten zetten om tot de dosis van één keer te komen maar dat is dan niet anders. Ik heb nu net genoeg tot volgende week woensdag. Kunnen ze me dan meteen een vervolg recept geven. Zal wel weer lang wachten worden dan bij de apotheek maar dat is dan niet anders. Gelukkig is het dan mijn vrije dag dus zit ik niet op hete kolen dat ik dan weer naar mijn werk moet. Hoera het vooruit denken en plannen is al weer begonnen en de vakantie nog net niet voorbij!
@Boud: ik vind het een behoorlijke dosis. Ik moest met mijn 40 jaar 225 IE spuiten. Maar over die dosis wil ik graag nog een keer even met de arts praten. In de hoop dat een hogere dosis of ander medicijn hopelijk ook meer follikels oplevert. Ik heb zelf nooit problemen gehad met de pregnyl of puregon. Als ik het de dag ervoor bestelde, had ik het de dag erna in huis. Met die van 600 zijn ze wat spaarzaam met uitschrijven merkte ik, want ik heb toen ook tussentijds nog wel eens wat bij moeten halen. Maar zo'n ampulletje kost 286 euro zag ik op het doosje, dus dat verklaart dat ze wat terughoudend zijn om grote recepten uit te schrijven. Nou, ik hoop dat die follikels snel uit hun holletje tevoorschijn gaan komen. Jij bent voorlopig (zo te horen) nog even erg druk met je verjaardagsvisite. Inderdaad even druk, maar zo te horen ook wel erg gezellig. Een fijne dag vandaag nog en morgen met verjaardagsfeestje, deel II. @Maureen: dank je, meid! Lief gezegd van je. We gaan ons best er weer voor doen. Al merk je dat, als je het hele traject al een keer meegemaakt hebt, je er wat minder onbevangen instapt. Het zullen zeker weer 2 stressvolle maanden worden. @Syl: ik ben het helemaal vergeten te vragen of ze niet iets tegemoet konden komen met een poging (voor het geval het zou mislukken). Dat bedacht ik me natuurlijk later pas weer. Mijn vader heeft ook wel eens met zo'n onderzoek meegewerkt voor zijn cholesterol en longen. Maar goed, dat is niet zo beladen als een ivf-poging waarbij je er maar 3 vergoed krijgt (en dus veel vanaf hangt). Ik denk dat de animo niet zo groot is. Ze had het er ook over dat niet iedereen geschikt was om hieraan mee te doen. Wat de criteria zijn dat ik dan wel geschikt ben, is me niet duidelijk. Ze zou me nog wat toesturen. Ik zal het eens nalezen wat het nu precies is. Zo'n zkh kennende zal de arts er ook nog wel over beginnen. Er is hun vaak veel aan gelegen een beetje in een goed daglicht te staan voor medicijnfabrikanten (zo lijkt het), dus ze doen altijd erg hun best patiënten te winnen.
@Lyanna: dus toch een ks. Je had er al rekening mee gehouden, dus de teleurstelling zal wel niet al te groot zijn. Zoals je ziet, zijn we al met poolen begonnen. Je kan nu dus nog even uitkiezen wie je de winst van onze pool gunt. @Xon: ik zie dat jij volgende week ook al weer met de Decap gaat beginnen. Geniet je nog een beetje van je laatste dagen vakantie? Ik was vanavond even lopend booschappen gaan doen met mijn zoontje. Het was heerlijk weer. We wilden net om 8 uur de supermarkt uitlopen toen het bleek te regenen. Het was helemaal donker en gelijk een lichtflits erover heen. Daar stonden we dan. De AH wilde dichtgaan en ik had natuurlijk mijn telefoon thuis liggen. De cassière bood net aan dat ik wel even bij hun balie mocht bellen, toen mijn man ineens met de auto voor de winkel stopte. We waren allemaal zeiknat van alles in de auto laden (want ik was met de bolderkar), maar wat was ik blij dat hij al zo slim was geweest naar ons toe te komen. We stonden net bij de voordeur van ons huis toen er ineens een lichtflits was en een enorme knal erachter aan. Blijkbaar ergens ingeslagen. En ik ben al zo'n held. Gelukkig is het nu weer over. Merk wel dat sinds ik het zkh weer gebeld heb, mijn hersenen weer op volle toeren draaien. Zit natuurlijk alweer een beetje te rekenen hoe alles mogelijk zou kunnen vallen. Ik heb een half jaar geleden twee concertkaartjes gekocht voor eind oktober. Als ik zo zit te rekenen kan dat nog eens spannend worden met een evt. punctie. En zo zit ik al verder te rekenen en te denken. Wanneer er een piek op het werk is en hoe ik dan evt. weer in het hele circus zit. Ik weet dat ik alleen maar kan afwachten, maar ja, dat is niet mijn sterkste kant. Ik zal morgen wel de papieren in huis krijgen met het schema met data. Dan weet ik in ieder geval al weer ietsjes meer.
Mees heel herkenbaar dat gereken en dan bang worden dat de punctie (of iui of tp of wat dan ook) nèt op die dag of dàt moment zal zijn wat juist heel slecht uit komt. Zo was ik bang dat ik net de punctie zou hebben op de dag van de ouderavond. Nu lijkt dat gelukkig allemaal goed te komen want die is een week later dan ik de punctie verwacht. Helemaal zeker weten wanneer het valt doe je echter pas wanneer het zh besluit op welke dag en hoe laat je de pregnyl kunt zetten.
Boud, ik had voor de IUI ook 75 IU, en daar had ik elke ronde keurig 1 follikel mee (zelfs 1 keer 2 follikels). Daarom viel het mij ook zo tegen dat ik met 150 IU ook maar 1 follikel had! De eenheden van puregon en menopur zijn hetzelfde. Dus jij krijgt iets meer dan de helft van mij. Ik snap niet dat ze bij mij uberhaupt met zo een relatief 'kleine' hoeveelheid zijn begonnen! Bij mij zagen ze bij de uitgangsecho 4 kleine follikeltjes zitten en dat was dan juist weer goed, op die manier wisten ze dat er iets te stimuleren viel. Wel spannend dat je vandaag ook met de puregon mag beginnen zo op je verjaardag. Ik mag dan volgende week op mijn verjaardag beginnen met decapeptyl. Mees, hier regent het al vanaf vanmiddag twee uur, soms even droog maar dan weer een bui. En net rond een uur of 9 was hier echt een wolkbreuk, knetterende keiharde onweer en zoveel regen dat het over de stoepranden heen ging. Zolang ik binnen ben vind ik het fantastisch, ik heb heerlijk voor mijn ramen gestaan om naar die mooie lichtflitsen te kijken. Was even bang dat mijn 'enkelvoudige' ramen er uit zouden knallen, maar gelukkig gebeurde dat niet. Morgen weer naar school. Ben nu ook al de hele avond bezig geweest met alle formulieren, dag/weekplanningen/plannen enz. aan te passen en uit te draaien. Dus al met al zitten er alweer heel wat uurtjes in mijn werk voordat het ook nog maar echt begonnen is. Eerst morgen vanaf 9 uur tot twee uur 's middags vergadering, blegghhhhh. Zes weken niets gedaan en dan in 1 keer weer zo lang te moeten zitten en luisteren zal wel niet meevallen.
@Xon waar in vredesnaam vergaderen jullie over de godganse dag? Het is "maar" 6 weken dat de school dicht was. Zoveel kàn er gewoon niet gebeurd zijn Wat een onzin om dan een hele dag te zwetsen over wat er allemaal gebeurd is in de vakantie. Heeft jullie voorzitter ooit een cursus vergaderen gevolgd? Anders gauw heen sturen of een andere voorzitter kiezen. Dit slaat nergens op! Is op zo'n manier een complete studie dag zeg:x. Sterkte vandaag, ik heb zo'n hekel aan vergaderen snap niet dat er mensen zijn die dat leuk vinden. Ik ben meer van het "schrijf maar een memo dan lees ik dat wel", nu alleen de rest van het team daar nog van overtuigen. Ben al 15 jaar bezig en lukt helaas nog niet zo best Roosters e.d. maken heb ik gelukkig voor de vakantie allemaal al gedaan. Morgen alleen klas in richten en dan kunnen we maandag zo aan de slag. Ik gok dat we een uurtje of 3 bezig zijn. Zeker nu we alle collega's vandaag "mislopen" scheelt dat heel veel tijd want je gaat toch zitten kletsen met elkaar. Nu komt het kletsen in de loop van volgende week wel @Mees, hier gisteren wel wat regen maar gelukkig geen onweer. Onweer op zich vind in niet zo'n ramp zolang ik er maar niet door hoef. Als ik weet dat ik tijdens de bui naar buiten moet doe ik het ook haast in mijn broek hoor. Maar binnen vind ik het altijd wel knus wanneer het onweert.
Update vanaf hier: gaat wisselend. probeer mezelf weer wat bij elkaar te rapen maar is moeilijk. Vooral met elke keer zoveel zwangeren en babies om me heen. Het worden er maar meer en hier lukt het maar niet. Is frusterend! Zie tegen het moment op dat F in de gaten krijgt dat de moeder van haar beste vriendje van het KDV zwanger is, dat ze straks doorheeft dat het buurmeisje straks ook een broertje of zusje krijgt ...en zij niet. Zodra ze zelf niks in de gaten heeft praat ik nergens over. Maar haar juf van het KDV is 12 wk zwanger en niemand van de andere kids en ouders wist het nog en zij zag het ... had juf van boven naar beneden bestudeerd en toen gevraagd: heb jij een baby in je buik? Hoorde ik vanochtend. Gister High Tea gehad met mijn vriendinnen, waarvan er eentje zwanger is en 18 sept uitgerekend. OK ze heeft het misschien zwaar maar dat geklaag kon ik niet goed hebben! Ik was graag in haar plaats zwanger geweest en ze wilde zelf een derde, en met de vorige twee was het precies hetzelfde liedje dus ze wist toch waar ze aan begon. Nou klink ik misschien onredelijk, maar kan er even niet tegen! En dan nog steeds de boel niet op orde. Dat snap ik ook allemaal niet. Het doet pijn, ik zit best in een dip, probeer door te gaan, maar ik kan er niet meer zo goed tegen elke keer die teleurstelling. Ik probeer nu vandaag maar flink wat te doen: we vieren zondag onze verjaardag voor familie en vrienden (en ja dan komt ook mijn achternichtje met de kersvers geborene die we nog niet gezien hebben) Ik moet nog boodschappen doen daarvoor en wat opruimen enzo en de veranda feestklaar maken, hopenlijk kunnen we buiten zitten anders wordt het wel erg vol en druk in huis. Ben echt in een feeststemming hoera en zie er tegenop. Verder probeer ik me dan maar te veheugen op de vakantie, maar dat lukt ook even niet. We gaan van 16 t/-30 september, dus het duurt ook nog een paar weken. Mijn volgende eisprong valt er denk ik net voor. Voel me verdrietig en machteloos en kan op dit moment in de cyclus dus ook niks doen. Ik denk dat ik me wel beter voel als ik weer kan gaan klussen, nu voelt het even heel doelloos allemaal.
Misschien wat warrig maar wel heel begrijpelijk hoor wax. Ik zag op fb de foto van je high tea al langs komen en toen ik die zwangere vriendin daarop zag had ik al zo'n bang vermoeden dat dat best eens een zwaar middagje geweest kon zijn. Dikke knuffel voor jou meid. Over een paar weken zie je in ieder geval letterlijk de zon weer schijnen op vakantie en hopelijk figuurlijk al weer wat eerder. 't Is ook niet niks allemaal.
Ik heb het er ook moeilijk mee dat nu mijn buuf wel zwanger is, ik wil nietjaloers overkomen, maar ana haar kon ik me nog wat optrekken. Ik zit hier nu heel hard te huilen, ben alleen. Ik kan er niiks aan doen,.voel me zo klote
Moet nog zoveel doen vandaag, dochterlief is naa rhet kdv maar kan me er niet meer toe zetten, die stomme verjaardag zondag ik heb er geen fuck moed voor
Och meid wat naar dat ik zo'n eind weg zit anders zou ik naar je toe komen om je een echte knuffel te geven. Vind het vervelend dat ik niet meer voor je kan doen dan hier een beetje schrijven. Maar ik begrijp je zo goed.
Er spookt nu van alles door mijn hoofd, stel dat het echt helemaal niet meer lukt bij ons. Hoe gaat dat dan verder, blijft dat verdriet dan de rest van mijn leven zo oplaaien of gaat het wel over. Ik was een paar weken terug met mijn dochter bij het buitenbad en stond bovenaan de trap bij de glijbaan te wachten en had opeens heel helder een idee van: volgend jaar kan ik dit niet mee rdoen want dan heb ik er een baby bij. Heel raar het leek heel erg echt!!! En toen dan die positieve test een paar dagen geleden...het leek zo mooi te kloppen!
@Waxientje: herkenbaar die wisseling van gedachtes en emoties. Het gevoel van onredelijkheid. Waarom een ander wel en wij (met zoveel moeite, ovulatietesten e.d.) nog steeds niet. Vorige week gingen we naar de Efteling en toen leek het ook wel een plaag. De ene keer kan ik het beter hebben dan de andere keer kijk ik maar zoveel mogelijk de andere kant op. Terwijl ik aan de andere kant ook weet dat ik heel onredelijk ben om zo te denken, omdat ik ook natuurlijk niet weet hoe lang die stellen al bezig zijn geweest om zwanger te raken. Het gekke is dat ik er absoluut geen moeite mee heb als een van ons clubje zwanger wordt/is. Dat komt ook, denk ik, omdat we letterlijk aan de zijlijn het verdriet en onzekerheid hebben mogen meemaken op de weg ernaar toe. Omdat wij al wat ouder zijn, hebben wij weinig contact met mensen in onze omgeving die zwanger kunnen zijn. Daardoor wordt mijn zoontje er niet mee geconfronteerd. Laatst noemde hij wel eens het woord 'baby'. Hoe hij daar aan kwam weet ik niet, maar ik moet zeggen dat ik daar ook wel een beetje van schrok. Zo van, als hij zich daar bewust van wordt, en het gebeurt niet, wat dan.... Nou, meid, laten we vooral de moed er in proberen te houden (en elkaar blijven steunen op dip momenten zoals deze). Een dikke knuffel! M'n man en ik hadden gisteren in de auto zo ook ineens een serieus gesprek. Mijn man vroeg of ik me erbij neer kon leggen als zou blijken dat we geen tweede kindje meer zouden krijgen. Dat was best even een heel directe vraag. Ik stel mezelf (in stilte) natuurlijk vaak genoeg die vraag, maar als dan je eigen man het eens hardop durft te vragen, is het toch confronterend. Ik denk, dat als ik alles geprobeerd heb (3 x ivf) dat ik voormezelf die streep eronder kan zetten. Het zal niet makkelijk zijn (en ik hoop het natuurlijk niet te moeten doen), maar die hele MMM is voor mij wel nodig om uiteindelijk die berusting te krijgen als het nodig mocht zijn. Toen vertelde mijn man ook dat de mislukte ivf bij hem heel hard is aangekomen. Hij heeft zich natuurlijk 'flink' gehouden tegenover mij, om mij te steunen. Maar hij had echt gedacht dat de kans op een zwangerschap heeeel erg groot was. Je moet 5 stappen doorlopen om zwanger te raken van ivf en de eerste 4 waren succesvol verlopen. Mijn man heeft er dus geen rekening mee gehouden dat die 5e stap ook nog eens mis kon gaan. Dus hij was er helemaal van overtuigd dat ik zwanger zou zijn. Ik heb hem tijdens die poging al wel enorm getemperd als hij weer met namen op de proppen kwam en het al over een evt. verbouwing had als ik zwanger mocht blijken. Maar voor het eerst sprak hij gisteren ook hardop uit, dat hij er toch wel even helemaal van ondersteboven was. Ik merk aan hem dat hij daarom nu ook wat terughoudender is voor weer een nieuwe poging. Hij gaat er wel weer voor, maar het is duidelijk met minder enthousiasme als bij de eerste keer. Hier even ego. Ongi is ineens sinds gisterenavond weer gestopt. Normaal heb ik altijd op dag 1 een beetje bruin/rood verlies, maar gaat op dag 2 de sluis open. Had dat nu dus ook weer verwacht. Maar het loopt toch weer anders. Weet niet wat ik nu doen moet. Afwachten, of straks toch weer het zkh bellen en overleggen of dat consequenties heeft voor mijn aanmelden voor de volgende poging. Krijg er een punthoofd van (en hun in het zkh waarschijnlijk ook). Heb wel echt het gevoel aan alles dat er een ongi aan zit te komen. Dus we weet komt het nog voor 12 uur (ze hebben altijd van 12-12.30 uur telefonisch spreekuur).
Nou Wax dat is dan in ieder geval wat. Schrijf hier maar lekker van je af als dat helpt. Straks misschien toch maar proberen je naar de winkel te slepen voor de boodschappen. Wie weet is dat wel even goede afleiding.
Goedemorgen meiden, Wax, het is allemaal heel begrijpelijk die gevoelens, jij kunt er ook niets aan doen ik weet zelf natuurlijk ook heel goed hoe dat voelt. En het is helemaal niet raar dat je nu even geen zwangere vrouwen kunt zien en al helemaal niet als ze klagen, maarja ook dat hoort erbij helaas. Ik hoop echt voor jou dat het toch mag gaan gebeuren en je zelf ook lekker mag klagen over je kwaaltjes, het valt ook allemaal niet mee. Meid voor nu een hele dikke knuffel en dat je je maar snel beter mag voelen. Xon, jij dus ook weer bijna aan de slag met de spuiten? Nou laat de eitjes deze ronde dan maar flink hun best doen met die hoge dosis hormonen meid ik ga weer heel hard voor je duimen!! En de hele dag vergaderen bah bah s6 hoor.. Mees, hier geen regen gezien hoor, ja een beetje miezel maar meer ook niet. Dus jij ook weer aan de slag, moet je nou ook vandaag dan weer met de pil beginnen? Snap ik ook wel hoor al dat gereken, ja je wilt het toch allemaal zo rustig mogelijk laten verlopen en dat er vooral niet teveel gedoe omheen is, het traject opzich is natuurlijk al een heel gedoe. Nou ook voor jou natuurlijk weer heel veel s6 en nu gaan we echt voor superemmies hoor! Boudi, jij heel veel plezier vandaag met de viering van je verjaardag, nadat ook jij klaar bent op school natuurlijk. Het zal voor jou vanaf volgende week erg snel gaan allemaal, je hebt al een druk schema met fm's zie ik en als je daar eenmaal mee bezig bent zit je zo aan de datum van de punctie hoor meid!! Jij ook heel veel s6!! Hier alles rustig, heb eigenlijk zelf niet zoveel te melden op het moment. Zat me net alleen te bedenken dat over een week of 2 ik alweer 4 maanden zwanger ben gaat best wel erg snel eigenlijk. Dalijk even een afspraak maken voor een geslachtsbepalingsecho met 16 weken omdat mijn mannetje niet wil wachten hahaha, maarja das wel weer een keer extra turen naar ons kleine wonder!!
Mees anders nog een dag afwachten. Zet het niet door dan voor je eigen zekerheid nog een testje doen en daarna het zh bellen als je nog vragen hebt. Zoiets zou ik denk ik doen in jou geval.