Haha Wax, herkenbaar! Daar hoef ik niet eens een off-day voor te hebben, dat gebeurt mij zo ook wel! Nou gelukkig ben je weer wat positiever gestemd. Poets ze en fijn weekend! @Mees: was ook benieuwd hoe het daar is! Hier eigenlijk weinig nieuws. Ga zo ook even opruimen en schoonmaken en verder moet ik nog wat werken en ben ik bezig met een breiwerkje voor de baby. Als het af is zal ik er wel eens een foto van maken. Mijn zusje heeft een hele leuke knuffel gebreid voor de baby, zo lief!! Ze is ook bezig een dekentje te haken. Haha, echt een enthousiaste tante dus! En donderdag was het voor het eerst dat iemand die me niet kent zag dat ik zwanger ben! Ik vond hert wel lef hebben dat hij er iets over zei, want zo overduidelijk zwanger zie ik er ook weer niet uit! We waren ergens uit eten en ik had wel voor het eerst iets van zwangerschapskleding aan dus misschien dat het daarom meer opviel. Toen kwam die ober na het eten vragen of we thee wilden. Zei hij tegen mij: voor jou wat lichter zeker want als je zwanger bent is sterke thee niet goed. Nouuu ik wist niet wat ik hoorde! Maar ik vond het stiekem wel leuk hoor. Zal vandaag eens een foto maken met die kleding aan. Ik hoop toch zo dat we binnenkort gewoon lekker allemaal zwanger zijn hier!! Echt, ik gun het iedereen ook zo enorm. Vind het ook moeilijk om te lezen hoeveel anderen er voor moeten doen en over hebben. Heb zoveel respect daarvoor!! Dat wilde ik ook een keertje zeggen. En ik ben ook zo blij met jullie allemaal. Jullie voelen echt als vriendinnen. Nou dikke knuf voor iedereen en een heel fijn weekend! Tot later.
@Wax: hihi...zo te horen had je inderdaad een fan! Fijn dat het zonnetje vandaag weer voor je schijnt. Lekker de deuren open gooien, lekker aan de poets. Vandaag verjaardagsfeestje, toch? Nou, meid, een hele fijne dag vandaag (en niet te veel blozen, hè). @Jeetje: oh, meid, wat leuk dat anderen het al beginnen te zien. Ik ben van mezelf nogal dik en ik vond het wel eens heel lullig dat mensen het daarom niet makkelijk durfden te vragen, omdat ze bang waren dat ik gewoon wat dikker geworden was. Nu moet ik zeggen dat mijn buik tot de 5 maanden ook erg meeviel. Ik heb toen zelf mijn eigen broek nog aan gehad. Vanaf 6 maanden begonnen mensen het te zien en me aan te spreken en te feliciteren (en wat liep ik te glimmen van trots). En leuk van je zusje, dat wordt inderdaad een heel over enthousiaste tante straks. Leuk, hoor! Kun je bij jullie wel leuke baby-spulletjes (meubeltjes) krijgen? Volgens mij zijn ze in zulke landen niet zo gewend er zoveel werk van te maken en slapen babies vaak de eerste tijd gewoon bij de moeder in bed (of ernaast). Dus ik weet niet of een echte babykamer (zoals wij dat gewend zijn met alle frutsels en friemels) daar wel ingeburgerd is. Nou, als je in NL bent moet je met je zus maar eens lekker naar wat babyzaken hier. Hier ook de sluizen open sinds vanmorgen. Ik had gisteren op een ander topic gelezen dat de ongi na een mislukte ivf inderdaad moeizaam verloopt. Soms inderdaad heel weinig of zelfs een of 2 maanden helemaal niets. Dat leek me vreselijk, want ik heb echt last van de ongi die maar niet wil doorkomen. Ik heb al dagen enorme bekkenpijn en kan amper bukken om iets op te pakken. Dus zo lang die ongi niet door zou komen, zou ik dus die pijn houden. En het vooruitzicht dat dat misschien nog wel 2 maanden aan kon houden maakte me niet vrolijk. Mijn ongi is nu dus toch later gekomen ivm mijn ei (zit nu 14 dpo). Zit nu weer te twijfelen of ik maandag niet even voor de zekerheid het zkh bel, wat nu als eerste dag aangehouden moet worden (dit omdat als je belt dat je ongi geworden bent (en ik heb donderdag al gebeld), je ingepland wordt voor de punctie en tp-week). Ik weet wel dat waarschijnlijk niet zo nauw komt, want bij een stimulatie kan het soms ook even wat langer duren voordat het juiste effect bereikt is voordat je door mag voor de punctie. Maar goed, ik wil graag zo 'eerlijk' mogelijk zijn. Wat ze er zelf aan doen, is dan hun zaak.
Goedemorgen meiden, Wax, hahaha grappig toch?? Nou meid gelukkig voel je je weer wat beter en heel veel plezier met de verjaardag. Maureen, tja soms kun je er echt niets aan doen hoor er gebeurd hier natuurlijk ook veel en ja soms is dat mooi nieuws en soms verdrietig. En ja je leeft zo met elkaar mee. Maar het is weer goed hoor, was gisteren de hele dag zo emo gezellig afentoe die hormonen. En ja meid ga jij ook maar snel zwanger worden hoor!! Doe je best!! Mees, wat vervelend zeg dat het niet wil doorbreken, het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat je een lichte ongie hebt nu. Maar dat weet ik natuurlijk ook niet idd denk ik maar even bellen met het zh, maar ik denk dat het idd niet uitmaakt omdat je tijdens de behandeling ook nog een keer ongie gaat worden zo rond de uitgangsecho en dan zien ze ja toch of van binnen alles er goed uitziet. Wel lastig dat je dan de pijn er gewoon van hebt. Jeetje, hahaha wat leuk dat ze het al zo goed kunnen zien!! Ik zie mensen wel kijken maar ze durfen niets te zeggen hahaha vind ik ook wel grappig. En lief hoor dat je zus er zo mee bezig is, ik hou wel van gebreide dingetjes mijn schoonmoeder is ook druk aan het breien. Hier gister ook wel een heftig dagje gehad, constant aan het janken om helemaal nix. Man maakte zich al zorgen hier, maar die heb ik maar afgewimpelt want ook daar had ik geen zin in. Nou ja hopelijk begrijpt ie het een beetje. Ben uren aan de poets geweest ook ppff ik poets best wel hoor maar dit was overdreven hahaha, nou ja hoef ik voorlopig ff niet meer een grote beurt te doen aan het huis.
Euuh Mees, ja lees maar half geloof ik hahaha, het is dus juist wel vandaag doorgebroken. Maar zoals ik zei denk ik niet dat die paar dagen iets uitmaken hoor je moet toch eerst weer aan de pil??
@Syl: ja, dat janken herken ik nog wel. Kon echt om niets zijn. Ik zat een keer mijn man te manicuren (dat soort dingen doe je als je net een relatie hebt...hihi) en knipte toen per ongeluk in z'n vinger. Natuurlijk was hij niet al te blij en vloekte nogal omdat het ontzettend zeer deed natuurlijk. Maar ja, ik schrok daar weer zo van, dat ik (zwangere emomuts) in janken uitbarstte. Moest hij mij vervolgens weer troosten (terwijl ik hem een zere vinger had bezorgd) . Lange leve de hormonen! Ja, hier is het inmiddels een complete dijkdoorbraak. Dus hoef nu niet meer twijfelen of ik niet misschien toch zwanger ben. Ik hoef overigens niet eerst aan de pil. Dat doen ze als je cyclus niet helemaal regelmatig is, maar dat is bij mij niet het geval. Ik moet dus op dag 21 van mijn cyclus gelijk met de Decap beginnen. En als ze het vanaf vandaag rekenen, mag ik op mijn zoontje's verjaardag beginnen. Hoop dus maar dat dat het begin mag zijn van een verlaat verjaardagscadeautje voor hem voor volgend jaar juni/juli. Hier net mijn zoontje in bed liggen. Hij begint 's middags wat meer te protesteren om te gaan slapen (terwijl hij het toch nog wel nodig heeft). Het ging weliswaar goed vanmiddag (zei het onder licht protest natuurlijk). Maar nu heeft net de achterbuurman besloten om een plank vast te gaan spijkeren vlak bij mijn zoontjes slaapkamer-raam. :x Grrrr......:x:x
Ik ben hierrr! Maar vroeg me inderdaad hetzelfde af Ik heb ook niet zoveel te melden eigenlijk. Ik heb net wel een paar buikfoto's in mijn album gezet voor wie het leuk vindt om te spieken. Mijn buik is ineens toch aan het veranderen merk ik, het wordt al iets meer een geheel in plaats van twee rollen Ik heb ook een foto gemaakt met de kleding die ik laatst aanhad toen die man zag dat ik zwanger was. Ik vind het niet zo opvallen nog zelf hoor, maar inderdaad in die kleding zie je het toch wel! De broek is geen zwangerschapsbroek nog maar die zit heel laag, dus die past mooi net onder de buik. Ik moet nog even aan het werk, dus ga maar eens beginnen. Morgen namelijk een deadline en daarna even twee dagen niets! Kan ik mooi een beetje breien. Het schiet best op zo'n klein truitje! Fijne zondag!
@Jeetje: ik heb je fotos bekeken...je begint echt een bolletje te krijgen! Leuk hoor....dan word het toch heel echt he!Nog even en dan voel je de bewegingen.
@Hoop: Ja, kan echt niet wachten tot ik wat begin te voelen!! Heel soms denk ik wel wat te voelen maar ja ik weet niet of dat de baby is (of al kan zijn!) Ben benieuwd hoor wanneer ik echt wat voel en hoe het voelt! Hoe is het met jou?
Hey Hoop, hoe is het met jou?? Alweer opgeknapt? Jeetje, leuk hoor je begint het al echt te zien idd!! hahaha. Hier ook niet zoveel te melden hoor, alles gaat zijn gangetje op het moment.
Goedemorgen Ik ben er ook weer Gisteren een rustig dagje gehad. We zijn vrijdag met het verjaardag vieren nog tot drie uur 's nachts door gegaan en ik had toch wel iets meer drank op dan goed voor me was zeg maar. Het was heeeel gezellig Met mijn assistent overlegd en we gingen pas gistermiddag de klas inruimen. Dat was natuurlijk erg lekker omdat ik dan de ochtend na het feestje even rustig aan kon doen. De klas hadden we in precies 1 uur en 10 minuten klaar staan. Een record maar dat kwam natuurlijk mee omdat de hele school verder leeg was. Je raakt niet aan de klets met andere collega's dus dat schoot inderdaad lekker op. Vast maar een goede smoes voor volgend jaar verzinnen want dit was toch wel ideaal. Vandaag dan toch echt de laatste dag van 6 heerlijke weken. 't Is zo ook wel weer mooi geweest, alhoewel.....vakantie vieren bevalt me prima @Jeetje je begint het inderdaad al wel wat te zien hoor! Leuk om dat zo op de foto vast te leggen. Even een vraag aan de meiden hier die ook voor ivf hebben gespoten. Na hoeveel dagen Puregon begonnen jullie wat te voelen? Ik heb nu al twee dagen dat ik tegen het eind van de middag een erg opgeblazen gevoel begin te krijgen onder in mijn buik. (Denk dat dat de beste omschrijving is, net of er spanning op staat) Wil dan het liefst met de benen een heel eind uit elkaar zitten in de ijdele hoop dat je zo meer ruimte creeert. (Helpt natuurlijk niets, is meer voor mijn idee) Maar ik had toen het begon nog maar 2 keer Puregon gespoten en dat lijkt me dus zo snel. Aan de andere kant spuit ik geloof ik best veel (250 eenheden) maar als ik na twee van die spuiten al zoveel voel, waar moet dat dan heen wanneer ik dat bijna twee weken moet vol houden????? Gelukkig zakt het tot nu toe weer af als ik naar bed ga. 's morgens wordt ik zonder vervelend buikgevoel wakker maar dan zo ergens in de middag begint het (tot nu toe) weer, en ik ga er vanuit dat het voorlopig alleen maar erger wordt en niet zo blijft. Begrijp me goed, dit is geen klaagzang maar meer een vaststelling van dat wat ik voel. Ik vroeg me alleen af of het niet wat snel is. In hoe verre kan dit ook nog gewoon meer tussen mijn oren zitten dat het allemaal minder "erg" is dan het in werkelijkheid is. Aan een kant vind ik het tot nu toe nog wel prima dat ik wat voel want dan heb ik in ieder geval het idee dat er daar binnen wat gebeurd en dat het niet voor niets is. Snappen jullie het nog
@Jeetje: nou ik zie inderdaad al een heel verschil met de 5 wkn foto en nu. Je buikje begint inderdaad al aardig vorm te krijgen. Leuk, hoor. En binnenkort ga je het inderdaad voelen. Bij mij was dat toen met 17 wkn voor het eerst. In het begin herken je dat waarschijnlijk niet zo, want het voelt als een heel licht gekriebel in je buik. Maar dat worden dan snel plopjes. Oh, wat een leuke tijd ga je tegemoet. @Hoop: wanneer krijg je de uitslag van het darmonderzoek? Voel je je al wat beter? En ik last dat jij deze maand misschien met puregon mag beginnen. Ook spannend weer voor je, meid! @Syl: goh, jij al weer bijna 15 wkn? Is je dochter nog wat tegendraads over je zwangerschap, of begint het te wennen? Hier de sluizen volledig door. Zelfs vannacht een paar keer eruit geweest omdat ik me toch wel lichtelijk leeg voelde lopen. Dat heb ik normaal nooit, dat ik er 's nachts een paar keer uit ga omdat ik bang ben door te lekken. Ik hoor wel eens vaker dat na ivf of de menstruatie heel moeizaam gaat, of heel heftig. Verder had ik me laatst laten magnetiseren door iemand hier op het forum en als ze je behandeld had, kon je een heftiger menstruatie krijgen. Dus wie weet heeft het daar ook mee te maken. Maar goed, het ruimt lekker op!
@Boud: mijn gyn zei toen dat ik de eerste week weinig ervan zou merken. Bij mij was dat ook zo. Maar jij bent (net als Syl) een stuk jonger en die eitjes zijn makkelijker te triggeren denk ik. Dus ik denk dat jij er wel sneller wat van kan voelen. Op zich is 2 dagen daarna wel snel, maar je weet maar nooit. Toen het bij mij begon te werken, voelde ik een heel zwaar, drukkend en vol gevoel in mijn buik. Ook moeilijk te omschrijven, maar ik denk dat degene die voor ivf gespoten hebben dit wel herkennen wat ik bedoel. Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad! En tot 3 uur 's nachts met veel drank. Nu kan het nog, hè?
@Jeetje: ik voelde mijn kids behoorlijk vroeg.Met 14 weken.Echt van die plopjes...echt zo leuk! @Sillysa: gaat hier wel beter nu...het gaat langzaam,maar mijn darmen beginnen weer wat normaal te worden gelukkig. Ben jij ook alweer wat opgeknapt? @Boudicca: fijn dat je een leuke verjaardag gehad hebt! En ach..wat teveel drinken kan ook lekker zijn toch.Zolang je er niet doodziek van word. Ik kan je niet helpen wat betreft puregon. Met mij gaat het wel beter trouwens...wel lang last gehad. @Mees:ik krijg dinsdag de uitslag...ben toch benieuwd of er nog wat uit komt. Lastig als je zo heftig ongesteld bent,maar het ruimt inderdaad wel op. We hebben 13 september nog een gesprek en dan ga ik het bespreken over puregon.
Boudi, ja heel herkenbaar ik had het ook al heel snel bij de eerste fm had ik al het gevoel helemaal vol te zitten, was niet zo hoor waren er 7 toen en 3 dagen later 13 en weer 3 dagen later dus 22, dus hou je maar vast dan wat dat gevoel betreft dat gaat nog wel wat erger worden. En joh meid neem het er nog even lekker van, straks mag je zeker 9 maanden op een droogje zitten hahaha. Hoop, fijn dat het weer wat beter gaat met je, wist je nou al wat het was dan?? Hier gaat het wel het is nog niet over helaas, maar we gaan gewoon door.. Mees, tja als het er dan toch is meid dan maar gelijk goed, idd een lekkere schoonmaak beurt daarbinnen. Hopelijk gauw weer voorbij. Jeetje, het kan best zijn dat je m al voelt hoor maar dat je het nog niet goed herkend idd. Ik voel m al wel heel veel vooral 's avonds. Ojaaa 13-09 hebben we de geslachtsbepalingsechoooooooo hahaha ben erg benieuwd hoor!!!
Nou ik ben er ook weer eens hoor! Inmiddels drie dagen naar school geweest en ook nog 's avonds gewerkt, (vrijdag was overigens, naast vergadering ook meteen studiedag vandaar!). Gelukkig had ik alle groepsplannen en handelinsplannen al geschreven voor alle kindjes dus dat hoefde ik niet meer te doen. Maar de rest van de dingen die in de algemene mappen horen wel, en dat kon helaas niet voor de vakantie aangezien dat eerst allemaal overgezet moet worden naar het nieuwe jaar. Nou ja, nu wel bijna klaar, nog een paar kleine dingen maar dat hoeft niet voor morgen, dus ga vanavond nog even genieten van de avond. Ik had net als Boud, vrijdagavond een gezellig etentje/avondje met wat toneelvrienden bij mij thuis, we waren met z'n vieren en er waren 5 flessen wijn leeg. Whahaha, dus ik had ook wat meer wijn op dan goed voor mij was. Gister nog op zoek geweest naar toneeldecorspullen, en vandaag de hele dag geoefend voor toneel, heel erg leuk maar behoorlijk intensief. Nu nog even wat huishoudelijke klusjes en dan nog even lekker op de bank voordat ik vanavond vroeg naar mijn bedje ga aangezien morgen mijn wekker om half 7 gaat. Jeetje, leuk je buikfoto's, maar ik vind het wel knap (en gewaagd om te zeggen!) dat iemand zag dat je zwanger was, want wij weten het, maar ik denk niet dat ik het had gezien als ik je als onbekende was tegengekomen. Boud, ik voel ook altijd wel iets bij die puregon, ook heel snel. Bij mij zit er dan niet eens iets, maar ik denk gewoon dat dat ook het gevoel is van je eileiders die even wakker worden geschut voordat ze even flink gaan presteren ! Nou jij ook veel succes morgen. Ik ga nu snel even stofzuigen e.d. en dan lekker op de bank.
dag meiden, kom ook weer even om het hoekje kijken. laatste tijd is de kleine man 's avonds wakker dus weinig tijd om te schrijven hier. hij ligt nu ook wakker, maar lekker naast me op de bank te spelen. hij wil wel aardig wat aandacht van me...... het gaat heel super met hem! om de zoveel dagen heeft hij weer een nieuw geluidje wat hij leuk vindt, nu is het kuchen.... klinkt heel grappig! nog 2 daagjes en dan heerlijk naar de voetreflex, enorm zin aan! niet alles bijgelezen, maar leef zeker met jullie mee. @mees, balen van je ongi, maar met goede moed verder he! @jeetje, mooi buikje meid! @xon, al weer begonnen met werken, wat gaat de vakantie snel he @sil, schiet lekker op bij jou meid! balen van die baan, maar komt vast wel wat langs voor je. de aanhouder wint @all, dikke knufs meiden