@Justme: vroeg me al een paar dagen af hoe het toch met jou was. Zag aan je banner dat de kleine man al weer bijna 5 maanden is. Wat gaat het snel. En vind je ook niet dat ze met de dag leuker worden. Nu weer geluidjes imiteren, straks de eerste hapjes en stapjes. Dat eerste jaar is zo'n rollercoaster met allemaal hoogtepunten. Een pittig jaar (zeker als ze letterlijk energie vreten, zoals nu bij jou), maar wel een heel bijzondere. Nou, fijn te horen dat het goed met jullie gaat. Geniet van je voetreflex! Hier niets bijzonders te melden. Het huishouden en de strijkwas zijn weer gedaan en het weekend zit er al weer bijna op. Klaar voor weer een nieuwe werkweek (waar ik helemaal geen zin in heb). Wel hebben we vandaag een midweek weggeboekt waar we maandag over een week heen gaan (misschien brengt het weer geluk voor testers tussen 10-14 sept ). Onze vorige vakantie is letterlijk en figuurlijk een beetje in het water gevallen. Eerst al het passen en meten tussen twee zkh-bezoeken in, waardoor we onverwachts krap aan 6 dagen weg konden, toen de tweede week hier compleet verregend en verkleumd. En nu zitten we weer voor de start van een spannende tijd, dus nog even een korte break, voordat het op mijn werk weer drukker wordt en natuurlijk straks de spanning van de ivf er weer eens bij. Heb er op zich heeeel veel zin in, maar moet altijd er even doorheen omdat ik altijd mijn werk en huis op orde wil hebben voor ik weg ga.
Goedemorgen damesss, Zo weekend weer voorbij en de vakantie ook!! Feestjeeeee zoon is weer lekker naar school, das wel prettig na zo'n lange vakantie hoor!! Just, leuk weer even van je te horen en fijn dat het zo goed gaat met de kleine man. En ja energie zal het nog wel even gaan kosten idd maar je krijgt er toch ook weer veel moois voor terug. Heel veel plezier bij de voetreflex meid, geniet ervan. Mees, kort he zo'n weekend? Ze zouden het om moeten draaien hahaha 2 dagen werken en 5 dagen vrij en dan gewoon hetzelfde verdienen, ideaal voor mama's. En dochter hier is nog steeds raar hoor maar ik trek me er maar niets van aan want dan wordt het vaak alleen maar erger. Mijn schoonzusje is al net zo gestoord, ik kon die gevoelens nog wel begrijpen hoor maar als je het elke week moet aanhoren wordt het wel erg vervelend. Ik weet nu wel dat ik wel zwanger ben en zij niet, maarja ze heeft geen vent wil geen bam worden dus dan denk ik wat zeur je dan eigenlijk??? Soms word ik er wel moe van, maar laat maar lekker gaan. Jullie gaan dus nog even lekker weg?? Mooi zo heb je ook wat om naar uit te kijken, ga je weer centerparksen?? Kan hier bijna niet meer lopen, zitten, staan wat weet ik ervan. Vanmorgen werd ik wakker met verschikkelijke rugpijn en zelfs nog in mijn buikspieren zover trekt het door. Nou hopelijk gaat dat weer weg zeg...
@Syl: verstandig om je maar niet te veel aan te trekken. Als het iemand is die geen kinderen kan krijgen. Maar als je wel kinderen wil en je probeert niets, kan je een ander niet verwijten dat die wel zwanger is. En vervelend die rugpijn. Heb je iets verkeerds gedaan/gedraaid misschien? Wij gaan deze keer landallen. We gaan naar Friesland toe. Ik had vroeger een hekel aan dat soort voorbedachte parken, maar met een klein kind is het ideaal. Nu hebben we ook een huisje met bovenverdieping, maar dan wel overal traphekjes. Dat zijn van die dingen waar je dan niet meer over na hoeft te denken (en in veel standaard andere huisjes niet zijn). Hopelijk kan ik dan zeehonden-knuffelen, want Pieterburen zit er dichtbij in de buurt.
Mees, ja is ook ideaal met een kleine hoor, ik doe het ook niet vaak maar toen mijn kids nog klein waren ook wel, nu ging ik liever met de caravan op stap maar dat wordt ook voor ons gewoon weer een tijdje in een huisje op vakantie. Een caravan vind ik nix met zo'n kleintje die moet dan in de voortent slapen, nou dat doe ik echt nie hoor. En daarbij heb je op zo'n park alles lekker bij de hand. En wat leuk een dagje Pieterburen!! Is erg leuk daar, het jongste zusje van mijn man heeft daar stage gelopen is echt heel mooi en knuffelen hahah dat weet ik niet hoor ze zijn nog aardig wild daar bij Lenie, maar wie weet.
@Syl: straks kun jij ook weer aan dit soort vakanties geloven, meid! Hier even ego: ik bel net even naar het zkh. Ik wilde toch even doorgeven dat de ongi eigenlijk pas zaterdag echt doorgekomen is (en dat dat dus ook eigenlijk de eerste dag genoemd mag worden). Ik had nu een andere dan vorige week en ze ging gelijk even mee denken/kijken. Toen bleek dat ze nergens gegevens van mij kon vinden. Ook niet in een of ander boek wat ze blijkbaar ook nog hebben. Ben ik dus gewoon helemaal niet aangemeld . Grrr....:x Maar goed dus, dat ik dus even met deze vraag belde, anders had ik voor jan met de korte achternaam zitten wachten. Ik had er al een raar ondergebuik gevoel over vorige week. Die assistente belde me later in de middag op, ik had een gemiste oproep en ik bel terug. Toen bleek dat ze per ongeluk een verkeerd nummer (mijn nummer dus) had gebeld, terwijl ze eigenlijk een andere patiënte had moeten hebben. Ze had nl. mijn scherm nog open staan en ze was zo druk en gezellig aan het kletsen geweest dat ze toen mijn nummer heeft ingetoetst. Toen had ik wel zoiets van. Als dat maar goed gaat met mijn aanmelding, want ze zei ook nog dat ze daar nog niets mee had gedaan. Omdat ik tot nu toe ook nog geen post heb ontvangen (en ik dat de vorige keer wel de dag erna gelijk had), begon mij toch een onderbuikgevoel te bekruipen. Ik was dus enigszins blij dat ik met die vraag over mijn ongi zat. Maar goed dus dat ik even terugbel, want er was dus niets gedaan. :x En ik was donderdag al zo blij dat ze vooruit had gekeken en alles goed zou vallen met de puntieweek e.d. dat ik niet (net als vorige keer) veel langer met die Decap moest doorspuiten. Hoop maar niet dat nu die 4 plekken die ze per week naar het academisch zkh mogen doorsturen niet al vergeven zijn, zodat ik alsnog langer die rotzooi moet doorspuiten. Nou, deze assistente was ook druk, maar met haar heb ik in ieder geval afgesproken om haar even om 4 uur terug te bellen, zodat we het gelijk goed (en in alle rust) door kunnen spreken.
Mees, nou is ook weer wat zeg, maar goed dat je er idd nog even achteraan bent gegaan zeg. En is het nu inmiddels geregeld allemaal?? Hoop van wel, kun je gauw weer verder.
@Syl: gelukkig wel. De assistente belde zelf half 4 terug. Die verpleegkundige van vorige week had wel wat gedaan, maar het niet afgemaakt. Ze heeft nu gelijk alles goed ingevoerd en zaterdag wordt als eerste dag van mijn ongi aangehouden. Dus op 22-9 gaat de eerste spuit er weer in. Ook heb ik a.s. woensdag een korte afspraak met de fertiliteitsarts om even over de medicijnen te overleggen. Dat zou ik eerst bij de echo doen, maar voel er weinig voor om over dit soort dingen overleg te hebben, terwijl je nog met de broek op de knieën staat. Die assistente begon ook weer over dat medicijn van de studie. Niet dat ik met die studie moet meedoen, maar om dat medicijn te gaan gebruiken ipv puregon. Het is geen nieuw medicijn, maar een medicijn wat al langer gebruikt wordt (maar blijkbaar nu een soort van vergelijkend onderzoek naar gedaan wordt). Ik ben daar niet echt een voorstander van. Maar laat dat graag aan de gyn over. Ben dus benieuwd wat zij ervan vindt a.s. woensdag. Als ik dat zou moeten gebruiken, dan zou ik het korte spuitschema krijgen.
Zo de eerste echte werkdag zit er weer op en natuurlijk is het net of je nooit weg geweest bent. Maar dat was natuurlijk wel bekend. Vandaag al weer de nodige poppenkast mee gemaakt in de klas. Dit keer niet met de kinderen maar met ouders. Ach, een goed begin is het halve werk denk ik dan maar zo. Ik ga er hier niet uitgebreid over uit wijden maar sommige ouders gaan errug ver in manieren om hun kroost "onder de duim" te houden. Verder was er ook nog een van de kinderen die meldde dat "mama weer een baby krijgt". Dat wordt dan kind nr. 7 en als je dan de thuis situatie in oog aanschouw neemt kun je alleen maar je hoofd schudden en medelijden krijgen met dit kindje dat op komst is. Sommige mensen hebben toch wel zó weinig zelfkennis daar kun je je alleen maar over verbazen. @Mees gelukkig dat je nog even gebeld had vandaag zeg. Het zal je overkomen dat ze je niet inplannen maar dat je dat zelf niet doorhebt tot het moment dat je bijvoorbeeld je recepten wilt halen. Jij woensdag dus ook naar de gyn. Ik ben vandaag even voor een "update" bij mijn directeur langs gegaan en heb hem mijn dilemma voor gelegd over wel/niet vrij op de dag van de TP. Voor de punctie had ik voor de vakantie al van hem te horen gekregen dat dat geen probleem was (althans niet mijn probleem) en nu vond hij ook dat het wel goed was als ik op de dag van de tp zelf ook vrij heb omdat inderdaad lastig te regelen is dat er die dag voor een paar uurtjes een invaller komt terwijl je pas in de loop van de morgen hoort hoe laat dat dan moet zijn, àls het al door gaat. Dat probleem is dus ook getackeld. In het verleden hebben hij en ik onze strubbelingen wel gehad maar ik ben zo blij zoals hij nu eigenlijk heel soepel meewerkt. Ik weet dat het grootste deel daarvan komt doordat mijn geweldige assistent zich zo makkelijk opstelt en aangegeven heeft desnoods de groep alleen te doen maar toch, het is zijn verantwoordelijkheid dat alles binnen school soepel verloopt. @Sil hoe ging het vandaag in de loop van de dag met je rug? Ik hoop wat beter dan wat je vanmorgen opschreef. En de verkoudheid/griepklachten. Gaat dat al wat beter?
meiden ik lees wel mee, maar reageren lukt niet, door drukte zowel prive als werk. werk even wat meer en hubbie is thuis bij het kereltje, maar kan niet veel heeft een hele slechte periode qua reuma, veel dingen komen even op mij neer. daarnaast tv opnames gehad afgelopen donderdag en we hebben nu nog de nasleep... ik denk aan jullie en vergeet jullie dus niet...
@Boud: fijn dat je leidinggevende zo begripvol was. Dat is al weer een zorg minder. Ik zit nog een beetje met die van mij in mijn maag. Kreeg net een uitnodiging om iets van haar over te nemen op 5 oktober. Maar begin oktober heb ik ook de uitgangsecho als het goed is. Ik weet nog niet hoe en wanneer dat valt, maar de kans bestaat dat... Nou ja, komt tijd, komt raad. @Ricmar: sterkte met je werk en thuis. Dan kan je het zomaar ineens wel heel druk hebben, zeg. Hoop dat het met je man weer snel beter gaat. Sterkte, meid!
Goedemorgen meiden, @Mees, het blijft altijd toch mensenwerk he. Ik zelf ben een controle freak en veel mensen vinden dat lastig maar ja lekker belangrijk. Het gaat wel om je lijf. Dan maar 10x bellen @Ricmar, heel veel sterkte meid! @Boud, wat fijn meid dat je leidinggevende en natuurlijk ook je assistente zo meewerken. @Syll, hier nog een met vreselijke pijn in onderrug en het straalt echt uit naar mijn benen. Soms denk ik dat ik niet meer kan staan en door mijn benen ga Van het weekend erg veel in het huishouden gedaan en veel te veel gelopen dus hoop maar dat het daardoor komt en dat het geen bekkeninstabiliteit is. Vanmiddag naar de VK en ik ben vreselijk zenuwachtig...
Goedemorgen meiden, Klote nacht gehad hier ik heb heel erg last van harde buiken, echt niet normaal doet gewoon zeer. Ik dacht eerst dat het vanuit mijn onderrug kwam maar ik weet het niet hoor. Moet vanmiddag om 14:20 naar de gyn dan zal ie even kijken ppffff. Vind het maar nix, nou ja rustig blijven maar meer kan ik toch niet doen. Zei gyn aan de telefoon ook als er iets gebeurd kunnen we toch niets voor je doen is nog te vroeg, nou klinkt ook lekker. Boudi, fijn meid dat je gewoon zonder problemen de behandeling in kan toch? Scheelt een hoop gestress en kun je je concentreren op zaken die voor jou op dat moment belangrijk zijn. Jammer dat je zo snel weer gewend bent he op je werk, dat je het idee hebt of je nooit vakantie hebt gehad?? Ricmar, heel veel sterkte met je man en je drukke schema op dit moment.
Nil, heel veel s6 bij de VK vandaag, waarom ben je zo zenuwachtig dan?? Voel je je niet goed?? Misschien kun je met haar overleggen over je pijn, ik doe het straks bij de gyn en als die nix zegt dan bel ik ook voor mijn rug de VK.
Syll, wat balen meid dat je zo'n vreselijke nacht achter de rug hebt. Heb je naar het hartje kunnen luisteren? Jij ook veel succes vanmiddag, we hebben rond de zelfde tijd een afspraak. Het is een combinatie van factoren denk ik. Het is alweer 4 wk geleden dat ik bij de gyn ben geweest voor de echo. En gisteren werd ik door mijn internist gebeld dat de schildklierhormoon weer te weinig was en ook dat ik helemaal geen vitD had. Ja dan maak je je toch wel zorgen over de ontwikkeling van je baby
Nil, ja dat begrijp ik ja, ik slik zelf ook schildklierhormonen omdat ie te traag werkt en gelukkig had ik m al opgehoogd toen ik wist dat ik zwanger was en de waardes zijn eigenlijk de hele zwangerschap al erg goed 1,2 dus das heel netjes. Slik jij nu ook wel meer hormonen dan?? Vitamine D is trouwens ook lastig, misschien hebben ze daar ook wat voor??
Ik heb ook meteen de dosis moeten verhogen en tussendoor ook weer maar blijft toch aan de trage kant. En vitD gebrek had ik ook al reeds maar op advies van HA moeten stoppen maar wel aan de vit. pillen speciaal voor zwangeren waarin ook extra vit D zit maar blijkbaar weer niet voldoende. Moet nu ook een of ander drankje met hoge concentratie vitD. Heb dan ook wel heel veel vragen aan de gyn + vk.
Oja en Nil ik heb een Angelsound en kan dus zelf altijd even luisteren en ja dat voelt erg goed, maar nu met die krampen kan het me niet geruststellen hoor. Vandaar dat ik ook even naar de gyn ga, ik vertrouw het gewoon niet. Die kijkt dan gelijk naar de lengte van de baarmoederhals, omdat ik nogal een medische historie heb. Als die te kort is kunnen ze daar wwel wat aan doen, maar hopelijk is dat niet nodig natuurlijk. Ja nou dan ook maar geen vraag onbeantwoord laten dan anders blijf je onzeker.
@ Mees: zo wat slordig!!! Ik zou me daar ook erg aan irriteren! En kan je gevoelens over die nieuwe hormonen goed begrijpen, weet ook niet of ik daar wel om zou staan te springen... @ NIL: vervelend dat je je zorgen maakt, hopenlijk kan de VK vanmiddag die zorgen wegnemen! @ Sill: jij ook al zorgen, meid ik hoop dat het niks is! Wel fijn dat ze even gaan kijken! Hou je ons op de hoogte? Hier verder geen nieuws, ongi bijna voorbij. Vanmiddag moet ik met dochterlief naar de wrattenmiddag voor een wrat onder haar voet. Ik vind het lastig of ik haar hier een beetje op voor moet bereiden of vooral juist niet te veel moet zeggen van tevoren. Ik heb nu alleen gezegd dat we vanmiddag naar de dokter gaan om het wratje weg te halen...
Wax, fijn dat het bijna weer voorbij is, het lijkt mij niet dat je teveel moet vertellen hoor dan wordt ze al bang voordat ze er naartoe gaat. Ik denk dat ze er nu nog geen last van heeft dat ze naar de dokter gaat? Nou ja sterkte iig met de kleine meid, komt vast goed ze zijn sterker dan wij als mama's weleens denken. Ik kom als ik terug ben vertellen hoe het is gegaan.
@Nil: bij vragen gewoon even de vk bellen, hoor! Ze zijn er voor en dan kun je misschien wat eerder of even tussendoor komen voor een echo of het hartje te luisteren. Vaak is dat toch weer even de geruststelling die je wilt hebben. De pijn die je benoemt, lijkt toch wel aardig met het bekken te maken hebben. Of een zenuw die bekneld zit. Ik hoop maar dat ik het mis heb en dat het komt doordat je even te druk geweest bent dit weekend. @Syl: jij ook een k-nacht gehad! Nou, meid, jij ook veel succes bij de vk. Maak je je ergens druk om, of heb je je te druk gemaakt dat je harde buiken kan hebben? Hier ook opgestaan met koppijn. Gisteren zo'n k*t dag gehad op m'n werk, waarin van alles mis ging. Ik ging daar dus al met een kutgevoel weg. Toen naar mijn andere werk, waar we m.i.v. gisteren naar een ander pand moesten. Dat werk was veel meer als ze ons gezegd hadden en ze hadden beloofd eerst een grote schoonmaak te houden voordat wij er in konden. Nou, mooi niet. Ook daar zit ik over in. Mijn moeder en ik werken altijd samen. En als ik niet kan, doet mijn moeder het alleen. Dat is altijd een hele geruststelling. Maar het is zoveel en dat is niet haalbaar voor iemand alleen. En ja, we hebben net een midweek weggeboekt volgende week en dan zou zij die hele week dat alleen moeten doen. Wat had ik daar een spijt van, zeg. Vannacht slecht geslapen en nu ook weer met koppijn opgestaan. Ik zit er aan te denken om met mijn man te overleggen of we de midweek niet om kunnen zetten naar een lang weekend. Dat zou mij even wat meer lucht geven.