Hé Mamsie, fijn even van je te lezen. Ik begon me al af te vragen of er iets met je aan de hand was. Knap dat je niet alleen zegt dat je afstand wilt nemen maar het ook echt voor elkaar krijgt. Ik hoop van harte dat het je inderdaad helpt om minder obsessief bezig te zijn met het zwanger raken en vooral dat we binnenkort een juichend berichtje van je hebben dat je positief getest hebt. Ik duim voor je hoor deze wachtbank periode. Donderdag kom ik gezellig bij je zitten. En een goed boek. Tja dan had je afgelopen week in de jaarbeurs in Utrecht moeten zijn. Daar was een hal vol boeken (nieuw) waarvan het grootste gedeelte voor een habbekrats van de hand gingen. Ik heb er maar liefst 20(!) gekocht. Maar ik ben niet echt een maatstaf. Zet mij in een boekwinkel en ik gedraag me als een kind in de snoepwinkel. Heel slecht voor je portemonnee maar 1 keer per jaar mag ik op het Boekenfestijn helemaal los van mezelf.
@Mandysmamsie: goed weer van je te horen! Als wat afstand voor jou goed voelt, moet je het zeker doen. Maar we missen je wel! Succes op de wachtbank! Overigens heb ik nog stapels boeken liggen, dus als ik je er blij mee kan maken. Je zegt het maar (weggooien is ook zo zonde). @Jeetje: leuk dat je de eerste baby-spullen al hebt. Ja, een box zijn ze inderdaad niet gewend. Mijn Egyptische vriendin legde haar kind meestal op de eettafel terwijl ze aan het koken was. Of ze legde haar baby op de bank, terwijl ze haar andere kinderen naar school bracht. We hebben haar dus snel aan een box geholpen, want wij hadden het al spaans benauwd bij het idee wat er allemaal met zo'n kleintje kon gebeuren. @Xon: moedig, hoor, de auto wassen. Heb het zelf ook nog even overwogen of het niet leuk zou zijn om dat met mijn zoontje te doen. Maar heb gelukkig die gedachte maar snel laten varen. Denk dat ik dan zelf zeiknat zou zijn ipv de auto. @Syl: toen mijn man hoorde dat er een nieuwe volvo uitgekomen was, heeft hij gelijk op internet zitten lezen. Ook zijn chauffeurs-hart klopte vanmiddag even sneller. Kreeg al allerlei details (waar ik geen bal van snapte natuurlijk ), maar wat dan wel heel bijzonder was blijkbaar dat het erop zat. Ach ja, mannen.... @Boud: ik weet niet of je moeder mee naar binnen mag. Ik begreep toen van Xon dat ze wel eens moeilijk doen om een ander dan je partner mee naar binnen te nemen (wat ik overigens absoluut niet snap). Ik hoop dus van harte dat ze bij jouw zkh minder moeilijk doen en je lekker de hand van je moeder mag fijn knijpen. Door dat infuus word je een beetje high. En ik moest dus vooraf ook oxezapam innemen (en daar mag je niet mee autorijden). Vandaar dat je iemand mee moet nemen. Gezien de hoeveelheid follikels kan ik me voorstellen dat je buik ook wat beurs aanvoelt na afloop. Dus laat je maar lekker rijden! @Lyanna: dat van Lelystad waren wij niet, maar ik weet dat er rond deze tijd veel truckendagen zijn van instellingen. Wij hebben een rondje Utrechtse Heuvelrug gehad. Hier een drukke dag achter de rug. M'n zoontje is al een paar dagen redelijk vroeg wakker, dus zo kon het gebeuren dat onze ochtend (voor ons gevoel) heel lang duurde (en we dus flink wat hebben kunnen doen). Vanmiddag naar het werk geweest en ook daar even op kunnen schieten. Wat er nu nog ligt, is voor maandag over een week. De uitnodigingen voor mijn zoontje's verjaardag zijn de deur uit. Ik heb gekookt en alles weer opgeruimd, gestreken enz. Morgen nog een laatste rondje en dan nog alles inpakken. Het ligt grotendeels al wel klaar, maar het moet nog wel in de tassen. Hoe laat we vertrekken weet ik niet. Ik denk dat het tegen het middaguur zal zijn. We mogen pas om 3 uur in het huisje en het is iets meer dan 2 uur rijden. En morgen moet ik eerst nog naar het gemeentehuis voor een stempel voor mijn stemkaart, zodat ik op vakantie kan stemmen.
Even een snel ego-berichtje van mijn kant: vandaag had ik dan eindelijke en postieve ovutest en dat op onze 14-jarige trouwdag. Ook nog geklust ...het zou toch wat zijn... maar ja is weer TE mooi natuurlijk. Ik ben erg moe en duik nu mijn bedje in. Later meer.
@ Boud: klinkt allemaal erg goed met die follikels van je! Krijg er een erg positief gevoel bij!!! @ Mees: je zult dit wel niet meer lezen, maar jij bent er nu even lekker tussenuit. Veel plezier! @ Jeetje: snel weer in Nederland las ik, en al een box gekocht! Leuk joh, zo gaat het wel echter worden he? Als je dingen gaat aanschaffen voor de babyuitzet. @ Lyanna: nog steeds in bolbuikige toestand? Spannende tijd dit he, ik duim voor je en heel veel sterkte als het zover is! @ mandysmam: goed weer even wat van je te horen. En ik kan je beslissing heel goed begrijpen. Zou het wel leuk vinden om zo nu en dan even heel kort te horen hoe het met je gaat... Ik moet stoppen, later verder
@Wax: wat bijzonder dat je gisteren op je trouwdag dan toch een positieve test had! Zou wel super mooi zijn als het nu raak is! @Mees: inderdaad, ik weet niet of je het nog leest, maar geniet van je midweekje weg! @Mandysmam: goed om je even te lezen! Ik kan me wel indenken hoor dat je wat afstand wilt nemen. Ik hoop dat het positief voor je uitpakt! Ik duim in ieder geval nog steeds. Dames, werk ze voor wie ook moet werken! Ik moet als een speer aan de slag want ik kon mijn bed niet uit en zit nu dus een beetje in tijdnood. Tot later!
@Wax: dat zou een mooi verhaal voor later zijn, dat je je kind kan vertellen dat hij/zij verwekt is op jullie trouwdag! Wie weet, meid! @Jeetje: succes weer met je deadline. Lastig als je bedje zo lekker lag! Hopelijk is het snel weer klaar zodat je weer even lekker onderuit kan. En leuk dat je geboekt hebt. Nu moet het gewoon echt gaan lukken elkaar te zien (misschien op kraamvisite-date bij Lyanna..hihi). Hier nog niet weg, want we mogen er pas om 15.00 uur in. Als het goed is, hebben we ook internet in het huisje (tenzij we nog testers hebben deze week, dan wil ik me wel even schuil houden). Moet en wil natuurlijk weer van alles doen, dus zal mijn tijd nog wel nodig hebben.
Goedemorgen, Mees, hahaha ja het is wat he?? Ik krijg ook altijd van die termen naar mijn hoofd waarvan ik dan denk van okeee het zal wel, maar ach het is wel leuk hoor. En jij heel veel plezier meid op vakantie!! Mandysmam, leuk dat je even langs kwam en goed dat je even tijd neemt voor jezelf, heel veel s6 we blijven voor je duimen en zou het heel leuk vinden als je het komt vertellen als het gelukt is. Wax, we duimen nog steeds hoor!! Zou idd heel bijzonder zijn als je nu positief mocht testen. Fijne dag allemaal en werkse ook, tot later......
@Mees: oh dan horen we waarschijnlijk nog wel van je hopelijk! Geloof niet dat er testers zijn deze week of wel? Als we nu eens zaterdag 20 oktober als voorlopige datum nemen voor onze ZP-date, dan is dat nog lekker ver weg voor Lyanna en ik las dat Boud dan in principe ook kon. Hopelijk kunnen er dan nog veel meer! Maar als ik dat dan weet, plan ik helemaal niks die dag. Sowieso ga ik deze keer niet veel plannen. Het is toch altijd heel anders als ik alleen kom. Dat is eigenlijk stiekem veel relaxter. Lekker ontspannen bij mijn zusje op de bank, beetje breien en kletsen. En samen gaan winkelen. Ik kijk er zo naar uit! @Sil: jeeee alweer 16 weken vandaag zie ik! Hoe voel je je? Ik ben nu echt een stuk minder misselijk, behalve wanneer ik te veel eet. Over een paar dagen de geslachtsbepaling zie ik! Ben benieuwd hoor.
Hihi, kraamvisite-date bij mij altijd goed. Maar wel lastig te bereiken ivm openbaar vervoer. Jullie bijna op weg naar Friesland, waar gaan jullie naar toe? Woon bijna op de grens van Friesland en misschien zijn jullie wel héél dichtbij. Vanmiddag ook op controle in zkh Heerenveen, dus ben wel erg gericht op Friesland.
Oh en dan is het als het goed is hier ook herfstvakantie, dus voor de juffen onder ons misschien ook wel wat makkelijker.
Jeetje, ja qua kwaaltjes voel ik me wel goed alleen misselijk als ik moet eten of als ik denk dat ik ergens trek in heb dat dan wil gaan eten maar dan toch ineens niet meer wil. Kun je het nog volgen?? Hahaha, ja ik weet al wel wat het worden gaat hoor kijken of ik gelijk heb donderdag. Maar jij schiet ook al aardig op met je 14 weken! Wanneer heb jij nou weer een echo dan? Mag vanmiddag eindelijk langs de fysio voor mijn rug/bekkenpijn kijken wat die kan doen. Gezellig op kraamdate hahaha, hou wel van een beetje babyknuffelen hoor!!
Intussen weet ik niet meer waar ik vanochtend gebleven was! En ik was net zo goed bezig... Maar ben vanochtend met mijn mannetje naar de tandarts geweest die moest een verstandskies laten trekken, de tandarts was nog bang voor complicaties (lees afbreken) maar het is gelukkig in 1x goed gegaan! Verder kreeg hij vanochtend de uitslag van een echo, er was sprake van dat hij misschien een niersteen had, maar op de echo was niets te zien.(klachten lijken inmiddels ook over te zijn) Verder kreeg hij vanochtend ook nog de uitslag van een bloedonderzoek, o.a. naar B12 (had hij in het verleden tekort) B12 was goed, maar nu bleek het foliumzuur erg laag te zijn. Dus nu zit ik straks gezellig samen met mijn man aan de foliumzuur pillen. Tsja. Nu kunnen we dan eindelijk voor ons gevoel een beetje gaan toeleven naar de vakantie, nog 6 nachtjes slapen.
Ola ladies! @Wax wat een leuke verassing dat je nota bene op jullie trouwdag toch nog een positieve test had. Goed dat je bent blijven testen meid. En nu maar duimen dat het raak is. @Mees fijne vakantie. Hopelijk zit het weer een beetje mee maar ik vrees wat dat betreft het ergste. Is niet anders, gelukkig zijn er ook genoeg dingen te doen als het regent dus gaat vast helemaal goed komen. @Jeetje ik kan me voorstellen dat een bezoekje mèt je man er heel anders uitziet dan een bezoekje zonder hem. Fijn dat je nu kunt uitkijken naar het moment dat je hierheen komt en lekker bij je zus op de bank kan gaan zitten breien Hier vandaag op mijn werk vrij geregeld voor dinsdag en donderdag. Wel een beetje balen want de directeur is ziek en dus moest ik naar zijn plaatsvervanger. Op zich niet erg hoor, een man met wie ik het prima kan vinden maar die wist natuurlijk nog niets van het hele verhaal. Ik vertelde hem dat ik zowel dinsdag als donderdag vrij moest hebben en dat dit al met de directeur was besproken alleen dat ik nu pas wist wanneer het zou zijn. Dit slikte hij voor zoete koek en vroeg niet eens verder. Haha, heb het hem uiteindelijk toch maar verteld en hij deed echt alsof het de normaalste zaak van de wereld was en is vervanging gaan regelen. Alleen doen of ik ziek ben zal niet gaan want het wandelend nieuwsblad van school stond er natuurlijk bij dat ze van de administratie kwamen vragen of ik een van de vervangers even terug wilde bellen over wat ze moet doen met de klas. Helaas weet onze levende courant nu dus dat het geplande vrije dagen zijn. Kijk, ik ben best berijdt om het op school te gaan vertellen maar dan wil ik dat zèlf doen dus hoe lief en aardig ik haar verder ook vind, zij krijgt het nieuws als een van de laatsten te horen. Natuurlijk vroeg ze wel meteen waarom ik vrij moest hebben maar daar heb ik haar geen antwoord op gegeven. Het was haar toen wel heel duidelijk dat ik vond dat het haar niets aan ging dus ik weet dat ik haar nu voorlopig op mijn nek heb zitten, want die wil meer weten. Nou ja dat houdt het spannend. Verder vandaag wel bij vlagen behoorlijke steken in de buik dus nu ben ik bang dat die eigenwijze eitjes zich niets aantrekken van het feit dat ze na de Pregnyl injectie nog minstens 36 uur zouden moeten blijven zitten. Ben zo bang dat ze te vroeg gaan springen. Dan zijn al die injecties mooi voor niets geweest. Bij de iui's ben ik daar lang niet zo bang voor geweest. Ik moet er maar op vertrouwen dat mijn lijf inderdaad gewoon reageert zoals het behoort te doen op de hormonen maar helemaal gerust ben ik er niet op. Pff, ik wilde maar dat het achter de rug was want ik maak mezelf helemaal gek. Gek genoeg zie ik nog niet echt op tegen de ingreep zelf, niet dat ik er zin in heb hoor, en ik ben ook wel zenuwachtig maar ik maak me meer zorgen over dat er niets meer zal zitten. Het menselijk brein is een raar ding
@Wax: nou, dat schept een band, samen aan het foliumzuur...hihi.. Is je ei nu al gesprongen? @Boud: fijn dat het vrij geregeld is, al had het even wat voeten in aarde nu je eigen baas er niet was. Ik wens je alvast heel veel succes morgen! Op naar een mooie opbrengst! @Lyanna: we zitten in Anjum. We kwamen vanmiddag wel door Heerenveen heen en moest nog even aan je denken. Typisch dat we dan redelijk dicht bij elkaar waren, alleen allebei met een andere reden richting Heerenveen reden. Hoop dat alles goed was bij de gyn. We zijn vanmiddag in ons huisje aangekomen. Een hele rit, maar het is allemaal voorspoedig gegaan. Het huisje is erg mooi en het park lijkt op een oud stadje. Erg mooi gebouwd en aangelegd. Vanmiddag nog prima weer, wel wat winderig, dus letterlijk even uitgewaaid op de dijk. De weersvooruitzichten zijn wat minder, dus we zijn nu al een beetje aan het plannen om de dingen die we nog willen doen op de momenten dat het waarschijnlijk het meest droog is te plannen.
@ Mees: Leuk wat van je te horen! ik dacht dat ik gister een positieve test had , maar nou had ik die vandaag weer... nou heb ik dat wel vaker 2 dg, maar er komt nu natuurlijk niks van klussen vanavond, met dat zere bekkie van manlief. Hopenlijk lukt het morgen weer, dan zitten we keurig om de dag.
Even een berichtje van mij.Eindelijk staat er een afspraak gepland voor de psycholoog voor mijn zoon en wel op 17 oktober.Duurt nog ruim een maand ,maar is toch relatief kort als de wachttijden een half jaar blijken te zijn. Het gaat niet echt geweldig met hem...sommige dagen zijn redelijk,sommige dagen zijn ronduit slecht. Ik zit vandaag waarschijnlijk op 12 dpo.Als ik mijn borsten voel,dan zou ik meteen denken dat ik zwanger ben...zo zeer doen ze.Maar ik heb de laatste paar dagen even getemperatuurd en mijn temp is maar 36,7 en normaal is dat bij mij 36,8.Ook heb ik een zeurend gevoel in mijn onderbuik,dus ik denk dat mijn lijf me deze keer echt voor de gek houd. verder weer last van mijn hoektand waar de zenuw van uit gehaald is voordat we naar Mexico vertrokken,maar de pijn lijkt nu onder de wortel te zitten...maar tis houdbaar...meer zeurend gevoel.Ik ga voorlopig niet naar de tandarts,ik heb het er helemaal mee gehad. @Mees: ik wil je alvast een fijne vakantie wensen! @Boud:heel veel succes vandaag met de punctie! @Jeetje: op wat voor dag valt 20 oktober? @Mandysmamsie: ik vroeg me af waarom jullie niet naar het ziekenhuis gaan.Jullie zijn al 4 jaar bezig en willen zo graag nog een baby.Misschien is het maar een klein mankementje om te verhelpen en ben je zo zwanger. Knuff voor allemaal!
Boud, ik wil je heel veel s6 wensen straks dat het je maar mee mag vallen en er lekker veel eitjes bevrucht mogen worden meid!! Dikke knuffelllllll... Hoop, dat is idd redelijk snel dat je met je zoon terecht kunt, ik hoop dat ze wat voor jullie kunnen betekenen meid het valt niet mee. Hou vol een dikke knuffel en veel sterkte. Mees, heel veel plezier meid ook al zit het weer helaas niet echt mee. Xon, hoe is het met jou?? Druk aan het werk? Eb hoe gaat het met de hormoontjes?
Goedemorgen dames, @Boud: ik weet niet of je dit nog leest, maar heeel veel succes vandaag en sterkte en ik hoop ook dat het meevalt. En dat alle eitjes er nog zitten!! @Hoop: gelukkig dat je zoon toch vrij snel terecht kan, al lijkt het nu nog lang. Wachttijden zijn soms inderdaad lang in de geestelijke zorg. Heb ik met mijn zusje meegemaakt. Wat moeilijk moet dat zijn om je zoon zo te zien! 20 oktober is op een zaterdag. Het zou harstikke leuk zijn als je zou kunnen komen! Pijnlijke borsten dus... Wie weet is het toch meteen weer raak meis! Nog even afwachten. @Mees: klinkt leuk dat park!! Heel veel plezier nog daar en hopelijk werkt het weer een beetje mee. Ik had gisteren echt geen beste dag. Hoofdpijn omdat ik zo lang op bed was blijven liggen en ontzettend had liggen dromen. Dat heb ik de laatste tijd heel erg van die heftige dromen door elkaar heen. En alles was me te veel. Ik ben er wel echt hard aan toe om even naar NL te gaan merk ik. Ik voel me de laatste tijd weer best wel alleen hier. En ik heb zo'n zin om met mijn familie een beetje te kunnen gaan shoppen voor de baby. Ze moeten nu alles van zo'n grote afstand meemaken. Nou, fijne dag allemaal! Ik ga eens wat doen, tot later!
Veel succes vandaag, Boud! Goed weer even wat van je te horen, Hoop! @ Jeetje: ik herken het van dat dromen, had ik ook heel erg toen ik zwanger was van mijn dochter. Ik droomde alles aan elkaar en had ook veel nachtmerries. heel vervelend! volgens mij kun je er helaas ook niet zoveel tegen doen.