NOD-WACHTBANK 12-08. Mini me 36- ronde 3 -2e kind 30-08 Sneeuwmees 41- waarsch. IVF-2 - 2e kind 13-09 Hoop42 43-ronde 11 na 3de MK-5e kind 19-09 Maureen (BAM) 40-ronde 9 na MK-1e kind 19-09 Mandysmamsie 35-ronde 49-2e kind 20-09 Ricmar 39-ronde 5 -2e kind 26-09 Waxientje 39-6e ronde na MK -2e kind 09-10 Sayen 36-1e ronde-2e kind ..-.. Xon (BAM)38- ronde 1 IVF (2e poging)-1e kind ..-.. Boudicca (BAM)38- ronde 1 ICSI-1e kind ZWANGER 24-09-12 Lyanna 37 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - jongen 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - ??? 12-03-13 JeetjeB 36 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? VOORSPELLING: Lyanna (uitgerekend 24-9) Ricmar: 14-9 Sillysa:17-9 Boudicca:18-9 Xon:18-9 Mandysmamsie:20-9 Hoop42: 20-9 Sayen: 20-9 Maureen:21-9 Mees: 22-9 Jeetje: 23-9 Justme: jeetje meisje en Sill jongen (data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje en Sill jongen Mees: jeetje meisje en Silljongen Boudicca: Jeetje meisje en Sill jongen Jeetje: Sillysa jongen Sillysa: Jeetje meisje Mandysmamsie: Jeetje jongen en Sill meisje Xon: Jeetje meisje Sill: jongen Maureen: Jeetje meisje Sill: jongen Ricmar: Jeetje meisje Sill: jongen Sayen: Jeetje meisje Sill: jongen
Zo, mezelf weer in het lijstje gezet. Vandaag voor het eerst weer ongi na 18 maanden niks. Bouddica: Veel succes vandaag!!
@Hoop: fijn dat je zoon toch nog zo snel terecht kan, al begrijp ik dat iedere dag langer wachten er voor je gevoel een te veel is. Maar er gebeurd in ieder geval wat, dat moet toch een geruststelling zijn. Moest jij de 13e niet zelf naar het zkh toe voor overleg over Puregon? @Jeetje: dromen schijnt inderdaad een veel voorkomend 'zw.kwaal' te zijn. Ik kan me niet echt meer herinneren dat ik er veel last van heb gehad. Wel enorm diep slapen (waardoor ik vermoeid wakker werd). Voor zover ik nu kan overzien kan ik de 20e wel. Mijn man moet zich dan wel even vrij roosteren, maar lijkt geen probleem. Volgens mij zit ik ook nog niet in de stress voor een evt. punctie, want dat is pas vanaf de week erna spannend. Het lijkt me erg leuk de zwangeren onder ons (en natuurlijk ook de rest) weer eens te zien! @Boud: volgens mij zit jij nu nagels te bijten in de wachtkamer. Ik dacht nl. dat je om 11.45 uur moest. Nou, ben heeeel benieuwd. Hoop dat het allemaal meevalt (wat pijn betreft, niet wat opbrengst natuurlijk). Hier een slechte nacht gehad. M'n zoontje is veel aan het spoken geweest en was midden in de nacht klaar wakker (en wij dus ook). Het is met hem altijd even spannend met vakanties, en zeker zo'n eerste nacht dat alles nog nieuw en onbekend is. We hopen dus maar dat het vanaf nu beter gaat. Het is hier nu redelijk winderig en regenachtig, maar het zou vanmiddag voorbij zijn. We gaan zo naar zeehondencrèche Pieterburen. Ik heb wel wat met zeehonden, dus ik kijk er erg naar uit.
@Sayen: leuk dat je ons weer gezelschap komt houden! Betekent dat ook dat jullie ook weer over een tweede nadenken? En jemig, 18 mnd niet ongi geweest. Dat zal wel raar zijn het nu weer ineens geworden te zijn. Ik gaf ook bv, maar was toch al wel 6 wkn daarna al weer ongesteld en ben het ook regelmatig gebleven daarna. Zo zie je maar dat ieder vrouwenlichaam weer anders is.
Ja, we gaan voor een 2e. Ik had de borstvoeding al afgebouwd naar 1x per dag, maar zelfs toen werd ik nog niet ongi. Nu helemaal gestopt en nu komt het weer op gang.
Sayen, wat leuk dat jullie voor de 2e gaan en wat wel lekker was 18 maanden geen ongi. Ik hoop dat bij mij ook eventjes de ongi weg blijft, dit omdat ik altijd al van die heftige heb. Ga ook volledig borstvoeding geven. En Emma alweer bijna 9 maandjes oud, gaat allemaal snel hè? Jeetje, hier ook hele heftige dromen hoor. En dan slaap ik maar een paar uurtjes per nacht, maar echt soms van die soort nachtmerries die je echt wel weet als je wakker wordt. Hoop, wat fijn dat je zoon (ondanks dat het nog een maand duurt) vrij snel terecht kan. Heel veel sterkte gewenst! Maar wel spannend dat je weer van alles voelt en ik heb mijn duimen in de draaistand dat je over paar dagen toch een positieve test in handen hebt. Mees, is altijd wel wennen in een andere omgeving. Hoop dat jullie zoontje vannacht beter slaapt. Heel veel plezier in Pieterburen. Gisteren controle gehad bij de gyn en alles was goed en kleine is alleen weer een slag gedraaid, vond het al zo lastig voelen hoe die lag. Lag vorige week nog met hoofdje links en billen rechts en nu dus weer hoofdje rechts en billen links. Een echte dwarsligger dus. Heb het ook even met gyn over gehad als kleine tussen nu en de ks toch nog goed zou gaan liggen wat ze zouden gaan doen. Hij vertelde dat de kans dat die dan in daalt wel zo klein is, dus ten alle tijde gaat ks door. En niet dat je doordat die in 1x toch nog goed zou liggen (wat ik ook echt niet verwacht) de ks alsnog uitgesteld zou worden en op de natuurlijke manier zou moeten bevallen. Dus ks is echt definitief!!!
Hoi meiden Even een kort berichtje van mij. Ben nog erg wazig van de pijnstilling en zit nu ook nog eens op telefoon. Alkes achter de rug. het is me 100% meegevalken. 11 fillikels opgezogen 9 goed genoeg voor verder lab.behandeling. Nu bij mijn ouders aan het bijkomen, voel me net een vaatdoek. Later volgt nog wel een meer uitgebreidde reactie.
Boudicca, 9 is toch een hele mooie oogst en hoop dat er overmorgen een paar mooie terug geplaatst kunnen worden. Nu maar even lekker bijkomen en laat je maar even verwennen bij je ouders. Gelukkig dat het je is mee gevallen, knuff!
Boud, fijn dat het je is meegevallen meid en een hele mooie opbrengst 9 stuks, nu duimen voor hele mooie emmies. Eerst even lekker rustig bijkomen van de pijnstilling.Dikke knuffel. Sayen, leuk dat je er weer bent, ik wens je vast heel veel s6 met het klussen voor de 2e.
Boud, wat fijn dat het is meegevallen! En zie je, ze zaten er nog Negen is heel mooi! Hopelijk bevruchten en delen ze goed. Lekker bijkomen nu. Deze stap is in ieder geval achter de rug!
Lyanna: Ja het gaat echt super snel! Maar wat ze zeggen klopt echt, ze wordt steeds leuker, het wordt steeds meer een echt persoontje met een eigen mening, is erg leuk! Beeb ligt nog steeds dwars! Fijn dat de keizersnee gewoon door gaat, wel gek dat je nu al de geboortedatum weet. Boud: Gelukkig is het meegevallen! En ook een mooie oogst. Ik duim mee voor hele mooie emmies! sill: dank je
@Sayen: welkom terug en op naar een tweede dreumes!! @Boud: wat fijn dat het meegevallen is! Nu lekker je eigen laten verwennen door je ouders! 9 follikels!! goeie oogst Mijn duimen gaan in duimstand! @Mees: veel plezier bij pieterburen! Zeehonden zijn ook erg leuk...net zo leuk als dolfijnen @Lyanna: wat een dwarsligger die kleine van jou Maarre...het duurt niet lang meeraftellen nu
@Waxientje: dat schijnt inderdaad te kunnen. Heb het zelf nooit gehad, maar wel eens gelezen hier. @Boud: wat een mooie opbrengst, meid! Had het vanmiddag al snel even op de telefoon gelezen. Nu mogen de zaadjes hun werk doen. Voel je je inmiddels al weer wat beter? @Sayen: leuk dat jullie weer voor een tweede gaan! Welkom weer op onze wachtbank! Hoop dat je snel zwanger weer mag doorschuiven. Wij zijn vandaag naar Pieterburen geweest. Helaas bleef het tot half 3 regenen en was het erg winderig. Maar we hebben alle zeehondjes weer gezien en heb weer lekker veel foto's kunnen maken. Ons zoontje is wat verkouden en had daardoor en ook door het onrustige slapen een erg kort lontje. Op de terugweg viel hij ook al snel in slaap. We hebben hem in het huisje nog op bed gelegd en ik ben er bij gaan liggen. Ik heb zelf niet echt kunnen slapen, maar mijn zoontje heeft 2,5 uur lekker geslapen. Zijn humeur was gelijk een stuk beter toen hij wakker werd. Vanavond zijn we over een dijkje bij ons park naar een paviljoen gelopen en hebben daar lekker gegeten. Nu fris uitgewaaid weer terug in het huisje. Hopelijk gaat het vannacht beter met ons zoontje.
Hi dames, @Boud: Wat goed 9! En dat het 100% is meegevallen. Nou meis ik duim voor je. @Hoop: Duurt wel lang maar gelukkig relatief kort, gezien de wachttijden. Al denk ik dat het voor jullie niet als 'kort' aanvoelt. Want elke dag maak je je zorgen en voelt hij zich zo. Toch hoop ik dat jullie het redden tot hij in behandeling komt en dat het aanslaat en het weer goed mag gaan met de 'kleine'. Goss toch... Dikke knuffel. En gevoelige borsten? Hmm wanneer is je NOD? Staat dat gewoon in 't lijstje? Zal zo even kijken. Ik duim voor je. @Lyanna: Die kleine is me er één Lekker draaien en dwarsliggen. Nu duurt het echt nog maar even voor het zover is. Spannend meis. @Jeetje: O leuk dat je naar Nederland komt. In de eerste plaats om jezelf en dat je het zo nodig hebt. Maar ook leuk dat we dan gaan proberen een zp meeting te houden. @Sayen: Jij weer in 't lijstje! Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan. Nou hopelijk schuif je straks zo door naar 't zwangerenbankje. Ik duim voor je. @Mees: Fijne midweek nog! Verder weet ik 't even niet meer. Maar lees en leef met jullie mee. Verder zelf niet veel te melden eigenlijk. Fijne avond dames, Liefs.
Goedenavond meiden Zoals beloofd even een kort verslagje van hoe het vandaag is gegaan. Vanmorgen al op tijd in het zh omdat ik als de dood voor verkeersopstoppingen was. Je moet er toch niet aan denken dat je in de file komt of zo waardoor je te laat bent, langer op je beurt moet wachten en dan je eisprong al gehad hebt. Waarschijnlijk heeft het zh wel genoeg tijd ingecalculeerd voor dat soort zottigheden maar controle freak als ik ben wilde ik toch graag het zekere voor het onzekere nemen. Dus drie kwartier voor tijd zaten we al in de wachtkamer. Toen toch maar twee paracetamol genomen zoals de gyn zondag geadviseerd had. Precies op de afgesproken tijd werd ik uit de wachtkamer gehaald. Het was geen probleem dat mijn moeder mee ging gelukkig. De verpleegster zou me vast het infuus indoen. Natuurlijk ging dat mis. Eerst linker elleboog, wilde niet. Toen de rechter elleboog. Een heel gewroet maar uiteindelijk zat het naaldje erin. Toen spoot ze ter controle wat vloeistof in (waarschijnlijk omdat ze het zelf al niet helemaal vertrouwde) en kwam ze toch tot de ontdekking dat het niet goed zat want er verscheen een dikke bult wat kennelijk een teken is dat het niet goed zit. Ze benoemde alles hardop wat in mijn geval niet heel handig was want nadat ze gezegd had dat het toch niet goed was ging ik dus zowat van mijn stokje. Dus naald eruit, ik achterover en wachten tot het oor suizen voorbij zou zijn. Daarna dus maar geprobeerd om het infuus in mijn hand in te brengen. Volgens haar was dat veel gemener dan in de elleboog holte maar dit ging in ieder geval goed dus mocht ik ooit weer een infuus in moeten dan graag meteen in de hand. Verder ging alles van een leien dakje. De verdoving werkte inderdaad super vlug en het aanprikken konden we helemaal volgen. Daarna werden alle buisjes naar het lab gebracht. Ondertussen bleek ik toch een kleine bloeding te hebben dus moest de gyn een hele tijd van binnen de boel afknellen want een pleister plakken gaat een beetje moeilijk op die plek. Toen de verpleegster terug kwam van het lab zette ze een beeldscherm aan en verscheen op het scherm waarop we even te voren konden mee kijken met het aanzuigen van de follikels nu het beeld wat de laborante door haar microscoop zag. Heel uniek om dat te zien. De verpleegster kwam bij me zitten en vertelde wat er allemaal te zien was. Zo konden we mee kijken toen de laborante 11 eitjes op zoog. Ondertussen zat de gyn nog steeds bij mij de boel af te knellen. Toen het bloeden gestopt was werd ik geholpen met aankleden en naar de uitslaap kamer gereden. Ik was inderdaad aardig van het padje moet ik zeggen dus blij dat ik geen stap hoefde te lopen. Van de verpleegster kregen we koffie met een plak koek want ik was inderdaad (zowat) nuchter. Even later kwam de laborante binnen om te vertellen dat ze 9 goede eitjes had gevonden. Een mooie opbrengst dus. Nu maar afwachten wat ze er in het lab verder van kunnen brouwen. De rest van de dag heerlijk bij mijn ouders op de bank gelegen en nu net thuis en gedoucht. Zo meteen naar bed en morgen nog maar lekker een dagje rustig aan gaan doen. Nu de verdoving zo goed als uitgewerkt is merk ik toch wel dat de spanning nog lang niet van de buik af is. Benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik dat opgeblazen/opgerekte gevoel van binnen kwijt ben. Al met al is de punctie me reuze mee gevallen. Of het nu door de paracetamol van te voren kwam weet ik niet maar toen de gyn zei dat dàt het was bij de eerste prik had ik echt zo iet van "Huh, is dat alles waar ik me zo druk over heb gemaakt?" Het stelde qua pijn echt niet heel veel voor moet ik zeggen. Helaas is niet gezegd dat dit een volgende keer ook zo zal zijn maar we gaan er vanuit dat er geen volgende keer komt
@Mees volgens mij waait het in Pieterburen altijd hoor. Ligt zo dicht aan het wad dat het daar volgens mij nog nooit windstil is geweest. Fijn dat het toch een geslaagde dag was. Hopelijk heeft je zoontje morgen minder last van zijn verkoudheid. @Sayen spannend dat je voor een tweede gaat. Hopelijk hoef je niet al te lang op succes te wachten. @Hoop gelukkig kan je zoon relatief snel terecht bij de hulp instanties en krijgt hij hopelijk snel de hulp en begeleiding die hij nodig heeft @Wax ik kan je helaas ook geen antwoord geven op je vraag. Nou nu ga ik echt slapen. Sta te tollen op mijn benen. (Goh hoe zou dat toch komen??) Welterusten voor straks ladies
Ik kwam nog even bijlezen en jullie welterusten wensen. Heb weer hoofdpijn dus ik duik er ook in. Slaap lekker, tot morgen!
@Boud: wat een gedoe met het infuus aanleggen,geen wonder dat je bijna van je stokkie ging! Ik kan daar ook niet tegen,ik ga ook gelijk plat Dan ook nog een nabloeding....fijn dat ze wel alle tijd genomen hebben om dat te verhelpen en ook nog eens om je alles te laten zien.Ik ben heeeeel benieuwd wat het labaratorium gaat vertellen.Wanneer hoor je dat....vandaag? @Jeetje:alweer hoofdpijn? Je hebt dat wel vaak he...doe rustig aan hoor! @Mees: lekker uit eten geweest....jammer dat het weer een beetje tegenwerkte.Maar goed,je bent er toch even lekker uit! @Maureen: ik denk dat donderdag(overmorgen)mijn NOD is.Na de VMK weet je dat natuurlijk niet zeker,maar ik vermoed het wel.Jij zit ook op het wachtbankje toch? @Waxientje: roze verlies tijdens of net na eisprong is mogelijk hoor.