@Waxientje en Sillysa:ik ben ook wel blij dat alles nog goed werkt,maar tis gek dat je je toch een beetje vastklampt aan het ziekenhuis.Vooral omdat de tijd dringt. Vanmorgen een test gedaan en helaas negatief mijn lijf heeft me nog nooit zo voor de gek gehouden!
Verdorie Hoop! Wat balen nou weer. Het lijkt wel of je lijf je steeds meer voor de gek houdt naarmate je langer bezig bent, he. Dat idee heb ik tenminste bij mezelf... Wanneer is je NOD? Ik ga het lijstje eens even opzoeken, er waren er toch nog meer rond deze tijd?
Hoop, vervelend weer meid maar ik denk persoonlijk dat je er misschien teveel mee bezig bent. En dat snap ik ook wel hoor ook jouw klokje tikt door en je zal idd het gevoel hebben dat je niet veel tijd meer hebt het is ook allemaal niet makkelijk als een kinderwens zo groot is. Ik hoop dat het toch nog gauw mag gebeuren meid, voor nu een dikke knuffel.
@Hoop: meid, wat ontzettend naar! Ik vind het ook zo gemeen dat ons lijf ons zo voor de gek kan houden. Meid, blijf de moed erin houden, al is het soms zo moeilijk. En als je toch echt hulp van het zkh wil hebben, gewoon er zelf om vragen, hoor! @Jeetje: nog een weekje wachten en dan weet jij ook of je voorgevoel klopt. Grappig dat jij een echo krijgt op m'n zoontjes verjaardag. @Wax: we hopen dat sommige van ons jou ook blij kunnen maken met goed nieuws als jij terug komt (en wie weet maak je ons ook wel blij). Waar gaan jullie heen op Mallorca. Staat nog steeds op mijn lijstje om nog een keer heen te gaan, maar weet niet goed waarheen te gaan met een klein kind. Je vertrekt morgen, toch? Hier inmiddels weer terug van onze minivakantie. We hebben wel geboft met het weer, want het was tot ons vertrek toch nog redelijk goed (ondanks de wat mindere voorspellingen). De terugweg was een aaneenschakeling van slecht weer en inmiddels staat hier thuis de verwarming ook weer lekker aan, net als de wasmachine. Dat is altijd weer het nadeel van op vakantie gaan, dat je er (als vrouw) meestal nog een paar dagen nasleep van hebt. Vanmorgen voor vertrek nog een ovutest gedaan en die was al weer lichter. Hoop dat we het ei toch een beetje goed te pakken hebben gehad. Dinsdag en donderdagmorgen geklust en de test was ook donderdagmorgen postief. Vannacht enorme buikpijn gehad, waarschijnlijk van mijn eisprong. Later in de nacht was de pijn zo goed als weg. Toch vanmorgen vroeg nog maar even geklust. Nou ja, we zullen het over 2 wkn wel weer weten of het gelukt is of dat we toch door moeten naar ronde 2 van ivf. Zometeen even boodschappen doen. Mijn man moet vroeg eten want heeft vanavond al weer een wedstrijd van zijn sportclub. Zo lijkt de vakantie al weer een beetje weggezakt.
Hoi hoi, Syll, wat leuk, een prinsesje . Hoop dat het toch mee valt met het bekken en dat je mbv fysio het kunt minimaliseren. Mees, hoop dat je het allemaal even tijdens je vakantie hebt kunnen afschudden. Je hebt de laatste tijd ook heel wat te verduren gekregen . Boud, fantastisch nieuws, spannende tijden weer!!! Wax, ook voor jou gaan de duimen weer volop draaien Hoop, wat dubbel allemaal. Want al werkt je lichaam prima je wilt toch dat je langgekoesterde wens snel in vervulling gaat. En het is begrijpelijk dat je dan verwacht dat door de medische wereld de kans van slagen wordt verhoogd. En dan ook en neg test . een hele dikke knuffel Hier niet heel veel bijzonders. Een paar dagen ging het echt super maar nu toch weer misselijk, buikpijn (denk dat het bandenpijn is), hoofdpijn en vreselijk moe. Maar denk ook echt dat het deels ook komt door te veel doen en teveel prive/zakelijk stress. Wat wel goed nieuws was dat het allemaal volgens de fysio reuze mee valt en hoogst waarschijnlijk geen BI is maar met name de rugspieren. Maar wel alvast wat oefeningen meegekregen, ben benieuwd...
Ola ladies Vanmorgen het zh lab gebeld om te horen hoe het met de 5 emmies is gegaan. Helaas had ik me met die 5 al rijk gerekend maar het bleken er maar 2 te zijn die goed genoeg waren om in te vriezen. Dat was wel een beetje een domper. Afgelopen zondag zien ze er nog 11 op de echo bij de fm en na de punctie blijken het er maar liefst 9 te zijn. Bij de tp hoorde ik dat er 6 waren die goed leken te zijn en een pracht exemplaar is toen terug geplaatst en dan hoor je vandaag dat er van die 5 die er dan nog over zijn 2 in de vriezer gaan. Dat telde dus wel hard af. Maar goed ik probeer de knop toch maar om te zetten en met deze, toch wel teleurstelling, om te gaan. Wie weet is het nu gewoon raak en heb ik die twee niet eens nodig. Hoe dan ook ik hoef dit jaar vast niet meer te spuiten. Want als dit niet lukt dan moet ik een maand wachten en dan heb ik nog twee pogingen. Voor we dan voor een eventuele nieuwe FP moeten is het wel volgend jaar. Twee extra in bewaring is al iets wat veel andere vrouwen niet hebben dus ik moet ook niet al te veel zeuren. Verder vandaag dus weer voor het eerst aan het werk geweest maar dat viel toch nog wel tegen. Plotselinge bewegingen maken, bukken, rekken, stevig lopen zijn allemaal dingen waarvan mijn lijf zegt NIET DOEN En dat is toch wel lastig. Van zitten naar staan en andersom gaat voor mijn gevoel alsof ik een bejaarde ben. Dus dit weekend nog maar heel kalmpjes aan met veel bankhangen. Hopelijk gaat het dan maandag weer ok. @Xon bij mij waren bij de uitgangsecho helemaal geen follikels te zien en uiteindelijk had ik er bij de FP toch 11 dus wees niet meteen zwaar teleurgesteld als er voor je gevoel te weinig te zien is. Alles kan. Wel even een tip. Ik weet niet hoeveel tijd er ;bij jou zh zit tussen FP en TP maar neem die dagen daar tussen als het half kan maar vrij. De punctie zelf valt heel erg mee maar wanneer te weer thuis bent en de verdoving is uitgewerkt voelt je lijf wel zo beurs dat het prettig is wanneer je gewoon niets per sé hoeft te doen. Bij mij in het zh plaatsen ze altijd maar 1 embryo terug. Pas vanaf 39 krijg je er max. 2. Volgens mijn zh verschilt de procentuele slagingskans tussen 37 en 38 nauwelijks. Daarom hebben ze nog niet zolang geleden besloten de leeftijdsgrens voor 2 embryo transfers te verhogen naar 39. Vind ik wel jammer want stiekem zou ik best een tweeling willen, bovendien verhoogt twee toch echt wel de kans dat er minimaal een blijft plakken maar goed. Die pech heb ik dan met mijn zh. @Hoop hoewel het tegenstrijdig klinkt zou ik er maar niet te rouwig om zijn dat het zh nog zo positief is over jullie eigen kansen. Zon pretje is die mmm nu ook weer niet en als zij denken dat jullie het nog prima op eigen kracht kunnen dan is dat een prachtige opsteker. Het is jullie in korte tijd meerdere keren gelukt om inderdaad zwanger te worden dus alle reden om aan te nemen dat het toch wel een keer gaat lukken. Voor nu een dikke knuffel want je bent weer behoorlijk voor de gek gehouden door je lichaam. Altijd balen als die test negatief blijft. @Nil wat fijn dat het waarschijnlijk geen BI is. Hopelijk ben je een beetje vlot van de pijn af met de juiste oefeningen.
@Nil: fijn dat het geen BI is. Dat is al weer een hele opsteker. Daarmee is de pijn nog niet voorbij natuurlijk. Maar met de juiste oefeningen kun je hopelijk een eind komen. Misschien lekker gaan zwangerschapszwemmen? @Boud: kan me voorstellen dat het even een domper was dat er 'maar' 2 de vriezer in kunnen. Maar net wat je zegt, vaak kan er helemaal niets ingevroren worden. Dus je hebt toch nog 2 extra kansen uit deze poging weten te halen, wat op zich al heel mooi is. Voorlopig dus even geen hormonen meer voor jou (tenzij het zw.hormonen zijn). Gelukkig nu even weekend, want zo te horen, heeft je lichaam het nog zwaar. Nou, meid, lekker rustig aan doen dit weekend! @Syl: was jij nu ook nog naar de fysio geweest vandaag? Ga je naar een speciale bekkenfysiotherapeut of een 'gewone'? Hier geen nieuws. Ik heb weer boodschappen gedaan, gekookt en de laatste was is gedraaid. Mijn man heeft voor het eerst sinds tijden weer eens een sportwedstrijd. Hij heeft zich begin dit jaar voor een sportclub aangemeld (om meer aan zijn conditie te doen en meer contacten te maken), maar is vlak erna aan zijn pols geblesseerd geraakt. Daardoor dus maanden uit de running geweest. En vaak viel zijn dienst van het werk precies op een trainingsavond of wedstrijd. Nu kon hij dus voor het eerst sinds tijden meespelen, maar nu moet hij dus een wedstrijd spelen terwijl hij de spelregels eigenlijk (nog) niet kent. Ben dus benieuwd hoe dat gegaan is.
Hi dames, @Boud: Jammer dat het er geen 5 waren maar wat goed dat je er toch 2 kan invriezen. Hopelijk heb je ze nog niet nodig. Maar wie weet, een 2e kindje . Wat vervelend dat je toch nog niet helemaal de oude bent. Inderdaad toch wel goed om vrij te zijn dan. Ik duim heel hard voor je hoor. Ik tel de dagen met je mee af. @Nil: O gelukkig (hoogstwaarschijnlijk) toch geen BI! Hopelijk gaat de pijn snel over. @Hoop: Hè verdorie, een negatieve test Het is zo gemeen als je lijf je zo voor de gek houdt. Knuffel hoor. En zoals door jezelf en de anderen opgemerkt; toch wel dubbel nieuws inderdaad. Ik heb gek genoeg echt wel het gevoel dat het goed komt bij jullie. En 't ziekenhuis denkt dat dus ook. Zij weten waar ze het over hebben. Maar ik snap je wel hoor. Logisch. Jeetje nu eerst weer wachten op de duivels na die negatieve test. Zo klote (sorry). Maarja dan maar weer verder. En hopelijk met succes. @Mees: Oja jullie hebben eerst nog zelf een kans voor de 2e IVF natuurlijk. En op de juiste momenten geklust. Ik duim ook hard voor jou. Ik had vanochtend weer buikpijn. Maar wel veel korter en vooral minder pijnlijk dan normaal. Verwacht dus morgenochtend rond 'n uur of 5 weer die buikpijn te hebben. Verder geen tekenen. Maar zoals ik zei geloof ik die toch niet meer. Mijn NOD staat 1 dag later in 't lijsjte. Verkeerd geteld toen. Dinsdag a.s. mijn NOD. We zullen zien. Fijne avond dames, Liefs.
@Maureen: ja, de kwaaltjes ben ik ook al een beetje van genezen om daar heel veel waarde aan te hechten (eerder het ontbreken eraan), of in jouw geval dat het anders is, dan anders. Dinsdag zullen we weten of jouw pendels gelijk hadden. En ja, omdat ik pas mag bellen als ik ongesteld ben voor de volgende poging, hadden we deze maand onverwacht nog een 'eigen' poging. Ik zit dus dus tot dinsdag nog even samen met jou op het wachtbankje. Hoe is het nu met je vader?
Beste meiden: Update Lyanna (22.22 uur): "15.29 J.ivano geboren, moeilijke start en ligt in coufeuse op kinderafdeling. Komt als alles goed is morgenochtend bij mij op de kamer. Ik heb lage bloeddruk, 1,5 liter bloed verloren. Morgen meer, ik ben op!"
Lyanna, gefeliciteerd meid!! Hopelijk komt alles gauw goed en kunnen jullie lekker met elkaar knuffelen. We horen later vast nog wel hoe het allemaal gegaan is, rust nu maar lekker uit. Dikke knuffel.
Lyanna gefeliciteerd. Nu maar lekker bijkomen. Hopelijk mag de nieuwe wereldburger snel de couveuse verlaten en lekker bij zijn mama komen liggen. Sterkte meid met aansterken. Hopelijk ben je binnen niet al te lang weer op de been. Nu maar lekker uitrusten.
Lyanna gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2e zoon!!! Ach goss een moeilijke start. Dat alles snel goed mag gaan. Wow, toch nog een verrassing. Rust uit en geniet van jullie geluk.
@Mees: Zal toch wat zijn, dat jullie onverwacht nog 'n ronde op eigen kracht krijgen en dat je dan zwanger raakt. Met mijn vader lijkt 't weer beter te gaan. Of nee eigenlijk 't zelfde. Toch weer duizelig bijvoorbeeld (als hij opstaat of te snel omdraait ofzo). Maar dat was ook die chronische evenwichtsorgaan stoornis dus dat was te verwachten dat 't heftiger is soms. (Niet meer weg geweest maar ook niet meer zo erg als toen gehad). Onderzoeken (niet voor deze stoornis) zijn even gestaakt maar volgens mij na volgende week gaat 't weer door. Lief dat je 't vraagt.
Lyanna meis, gefeliciteerd! Je berichtje klinkt me bekend in de oren, en het komt allemaal goed!!! Hele dikke knuffel en laat je lekker verwennen de komende dagen, want dat heb je verdiend! Ik hoop dat je niet te lang in het ziekenhuis hoeft te blijven en dat jullie snel naar huis mogen om te genieten van jullie gezinnetje.
Ohh..Lyanna is al bevallen!!! @Lyanna: van harte gefeliciteerd meis!!! Hopenlijk mag de kleine morgen lekker bij je liggen! Nu opknappen en je lekker laten verwennen!!
Lyanna gefeliciteerd ook via deze weg...en hopelijk is alles snel stabiel zodat je kan genieten. ps en ik had de datum goed
@lyanna, gefeliciteerd meid!! rust goed uit hoor, je hebt een hoop bloed verloren. hopelijk heb je je kleine man vandaag weer fijn bij je hier weer terug van een korte vakantie. heerlijk naar duitsland geweest. kleine man heeft zich prima vermaakt en gelukkig goed geslapen. ik iets minder, ander bed he..... afgelopen nacht gelukkig goed geslapen, kan ik weer beetje bijkomen. vandaag laatste wasje draaien en konijn van zijn logeeradres halen. dan is alles weer compleet hier.