@Hoop: denk dat het met het zkh wel mee zal vallen. Ze voeren gewoon wat handelingen uit en krijgen daar gewoon voor betaald. Ze zullen misschien daar zelf wel hun twijfels bij hebben, maar daar heb je maar gewoon lak aan. En wie weet kan die dr. De Sutter nog wat achter de schermen met ze regelen. Vaak helpt dat beter als artsen onder elkaar. Ja, drukte kan ik ook slecht tegen. Op een gegeven moment waren we bij het grote aquarium in het donker, vochtig benauwd, mensen met rollators, rolstoelen, buggies en mensen die de weg blokkeerden e.d. Ik wist me geen raad om naar buiten te gaan, heb altijd de angst van m'n stokje te gaan. Voor diegenen die op fb zitten. Ik zag daar een foto van het kindje van Lyanna. Wil hem hier niet zo maar posten zonder haar toestemming, dus hoop dat ze ons ook snel iets toestuurt.
Hoihoi lieve meiden. Even kort, want ik type op zo'n terminalscherm. Gisteren werd ik om 12.30 opgenomen en om 14.30 stond de keizersnede gepland. Om 13.45 mochten we naar boven en om 14.50 werd de ruggenprik gezet. Door de ruggeprik kreeg ik een grote bloeddrukdaling waardoor ik me echt heel naar voelde en moest een paar x bijna overgeven. dus er werd met veel kracht even heel snel vocht via infuus in mijn lichaam gepompd. Gelukkig voelde ik mij na 10 minuten een stuk beter en begonnen ze met de keizrsnee. De gynaecologe had moeite om J.ivano eruit te halen, ze kreeg eerst al een schop van de kleine man. J.ivano is van dwarsligging naar hoofdligging door gyn gedraaid, maar omdat J.ivano een mooi rond bolletje heeft kon ze met de handen en lepels geen grip krijgen. Dus J werd toen naar stuitligging gedraaid en kon ze J er met de beentjes er eerst uithalen. 15.29 is J geboren. J werd even na gekeken en uit gezogen, hij had wat vruchtwater in geslikt. Toen kreeg ik J voor het eerst te zien, kon hem even aanraken en xxx geven. Maar hij kreeg het weer moeilijk en na weer uitzuigen is door kinderarts besloten om hem mee te nemen naar kinderafdeling om hem extra in de gaten te houden. Tijdens operatie ben ik 1,5 ltr bloed verloren en na het hechten naar verkoever gebracht rond 16.00. Om 17.45 had ik nog weinig gevoel terug gekregen en werd ik over gebracht naar de IC zodat de verkoever kon gaan sluiten. Op IC kreeg ik doordat ik het gevoel terug kreeg weer een bloedrukdaling en werd er weer vocht toe gediend. Om 19.45 mocht ik van de IC eindelijk naar J en heb ik hem op 10 minuutjes op de borst mogen hebben. 10 minuutjes was voor mij al best veel, ik had behoorlijk wat pijn (2x verslikt) en erg moe door bloedverlies en de bloeddrukdalingen. Afgelopen nacht is J nog erg misselijk geweest en ik heb wat gedommeld. Mijn vriendin (vk) had nachtdienst en is aan begin en einde van haar dienst nog even bij mij langs geweest en toen J zo misselijk was, was zij ook bij J. Vanochtend om 10.15 ben ik met bed naar J gebracht, want ze dachten doordat hij het zwaar had gehad, hij morgen pas op de kamer mocht bij mij. Maar vanochtend deed hij het super en om 11.00 is hij bij mij op de kamer gekomen. Het kolven vanaf gisteravond gaat goed en ik denk dat J nu zo'n 20ml bv heeft gehad, dus het begin is er. Verder is mijn HB gezakt van 7,9 naar 5,9 en zal morgen dan nog wel horen dat ik iets van ijzer moet slikken. Nou, geloof dat kort verhaal alsnog lang verhaal is geworden. Letterlijk in figuurlijk, ben om 20.30 al begonnen en nu pas klaar.
Mees, mag je wel doen hier als je wil. Kan namelijk zelf niet op FB komen, heeft mijn moeder geplaatst.
Zoo Mees, jij was nog laat op @Lyanna: ik had hem al gezien op FB, maar zeg het hier nog een keer: wat een prachtig mannetje!!
Lyanna idd wat een prachtig ventje, en wat een bevallingsverhaal... hadden ze je voor de ok niet al veel vocht via infuus gegeven?? Ik werd voor ik de ok op ging al aan een infuus gelegd en kreeg 3 liter extra vocht om dus een daling te voorkomen. Hoop dat je nu gewoon kan genieten en dat je goed hersteld
@lyanna, wat een verhaal meid! lekker aansterken nu he. dat ijzer zul je vast moeten slikken, voel je je gelukkig snel wat beter door. wat een heerlijk ventje zeg!
@Lyanna: denk dat je ook niet aan ijzertabletten zult ontkomen met zo'n laag hb. Fijn dat je zelf even een bericht hebt kunnen posten. Toen ik in het zkh lag, zou er wifi zijn, maar dat was op alle afdelingen behalve op de afdeling verloskunde. Inderdaad een heel verhaal, maar het resultaat mag er zijn. Een prachtig mannetje en volgens mij ook een flinke knul. Hoe vindt je zoontje z'n broertje? @Jeetje: was inderdaad nog laat op. Moest even de schade inhalen van 5 aflevering Goede Tijden terugkijken...hihi.. Maar ben weer bij voor de nieuwe week met nieuwe afleveringen. @Justme: we zijn een midweek naar een huisje van Landal geweest in Anjum. Even lekker uitgewaaid en omdat het landschap zo anders is dan hier in midden Nederland, ook echt het idee er helemaal uit geweest te zijn. Vandaag het laatste dagje van ons weekje vrij. Morgen de realiteit weer om naar het werk te gaan. Vroeger ging ik fluitend naar het werk en de laatste tijd met tegenzin. Stom hoe dat kan veranderen door de komst van bepaalde personen. Nou ja, als ik de eerste dag maar weer gehad heb. Mijn man en ik willen vandaag misschien nog even naar de film gaan. Lijkt me wel leuk. Al moet ik eerst mezelf door een berg strijkwas heen werken. Vakantie is leuk, maar het geeft zo'n hoop rotzooi.
@Lyanna wat een verhaal inderdaad zeg maar gelukkig doet de kleine het nu super en met kleine stapjes kom jij er ook wel weer. Rust vooral lekker uit. Fijn dat je vriendin bij J was toen hij zo misselijk was. Vooral voor jou een prettig idee lijkt me. Ik had de foto op fb al gezien. Wat een plaatje! Nogmaals gefeliciteerd!
Goedemorgen meiden, @Lyanna: Poeh wat een verhaal. Hoop dat je snel aansterkt. Maar wat een mooi jongetje zeg! Echt schattig. En hoe is grote broer met hem? @Hoop: Nou jeetje zeg! Wat een tof mens. Dat ze jullie gewoon persoonlijk 's nachts antwoordt. Ik hoop dat jullie toch via hen een oplossing vinden om toch (een beetje) hulp te krijgen. @Waxientje: Ik ben veel te laat; je bent al weg nu. Maar wens je een fijne vakantie toe. En ik hoop dat je met roze nieuws terugkomt. @Xon: Misschien had je het al gezegd maar hoe laat moet je in 't ziekenhuis zijn? Ik hoop dat alles goed gaat en er wat te zien is. Hoewel Boud zei dat ze eerst ook niet veel zag, toch? Dit moet 'm gewoon gaan worden voor jou hoor. Dus steeds een stapje dichterbij je kindje. Succes. @Just: Ik vroeg me al af waar je was maar dus even er tussenuit geweest. Lekker hoor. En ook dat de kleine het heel goed deed op vakantie. Schattig hoor. Alweer 5 maanden las ik dat iemand anders zei. Wat gaat de tijd snel. Hier begin van de nacht toch die krampen weer gehad. Viel achteraf nog mee. En toen vanochtend iets na 4 u weer ver-schrik-ke-lijk pijn gehad. Jeetje hee. En ondanks dat ik deze cyclus dus nog niets gevoeld had (dus ook niet 5 dagen voor ongi zoals normaal) blijkt de pijn toch weer vanouds te zijn. Ik denk dan ook niet meer dat ik misschien wel zwanger kan zijn. Niet na vanochtend. Ach ja, ik heb me in ieder geval niet gek laten maken. Gek genoeg voelde ik dus ook niets (ik wou namelijk stoer alle mogelijke tekenen afdoen als 'niets'. Maar nu was er ook niets ) Oké positief denken: het kán nog tot 't rood wegblijft. Ik had mijn eisprong een dag eerder bleek uit mijn temp kaartje. Dan zou ik zelfs morgen al ongi moeten worden. Nou dat klopt dan wel weer met de buikpijn van vanochtend. We zullen zien morgen en anders dinsdag testen. Fijne dag dames. Ik kom straks sowieso nog even lezen hoe het Xon vergaan is. Liefs.
@Lyanna:je hebt het behoorlijk voor je kiezen gehad meid! Maar fijn dat het nu beter gaat...ook met de kleine! En wat een mooi mannetje! @Mees: tis niet leuk als je met tegenzin naar je werk moet gaan,hopenlijk voel je je wat beter als je eenmaal weer op je werk bent @Maureen: raar die heftige buikpijn....ik begrijp dat je daar de hoop een beetje van verliest...maar geen bloed geeft toch moed he. @Xon:hoe was het in het ziekenhuis meis?
Lyanna, tjee meid dat viel niet mee zeg!! Maar gelukkig gaat het nu weer beter met jullie, geniet lekker van je kleine mannetje. Het is een lekkerding hoor!! Dames rond NOD weer erg veel s6 met wachten, we duimen hoor!! Hier ff helemaal uit mijn doen bah bah, van je schoonfamilie moet je het maar hebben blehhh, word er kotsmisselijk van!! Ze zeggen echt de raarste dingen en volgens mij hebben ze het niet eens in de gaten ook nog niet! Zelfs mijn man hoort het niet die denkt dat ik gek ben en me aanstel ofzo. Laatst hadden ze het ineens over oppassen enz. en zegt mijn sschoonpa tja wij gaan niet zomaar oppassen hoor alleen als het nodig is ja duh dat snap ik ook wel, zegt ie daarna van ja stel dat jou ( mij dus) wat gebeurd dan kan D. (mijn man) natuurlijk altijd hier terecht met die kleine. Oww ok dus als hem iets mocht gebeuren ben ik niet welkom met de kleine??? Dan die zussen die zie ik echt nooit hier, nu zitten ze doodleuk te verkondigen dat ze wel even lekker vaak met die kleine komen tutten, nou echt nie dus!! Ik heb zoals jullie weten nog 2 kids en daar hebben ze nooit naar omgekeken en nog steeds niet, mijn zoon voelt zich helemaal niet op zijn gemak tussen hun en dan moet ik hem zeker laten toekijken hoe ze dit kindje willen gaan verwennen??? Echt het verhaal is natuurlijk veel complexer dan ik hier kan uitleggen, maar dit is echt belachelijk, ben boos ook op mijn man omdat hij hun hoekje intrekt en mij en mijn kids mooi in de steek laat. Ik weet niet goed wat ik hiermee aanmoet, ik heb echt de hele nacht op de bank zitten huilen. Bah. Heel verhaal maar ik moet er echt met iemand over kunnen praten, het sloopt me echt......
@Syll: Jeetje meid. Alsof je het kan gebruiken om je nu zo te voelen. Wat verrot. En geloof ook dat het complexer in elkaar zit dan je hier uit de doeken doet, maar ik vind dit wat je opgeschreven hebt al 'vaag'. Inderdaad zou ik het zo interpreteren als jij het interpreteert. En dat van die zussen klonk toen ik de eerste zin las eigenlijk wel lief. Tot ik las wat je daarna typte over je andere kinderen en dat ze niet naar hen omkijken. Poeh meid. Als je man weet dat je de hele nacht heb zitten huilen zal hij toch wel na gaan denken. Maarja het verschil tussen mannen en vrouwen blijft altijd wel meespelen hè en dus soms totaal andere reacties. Misschien dat ik 't daarom ook begrijp van jou, als vrouw. Maar dat het zijn familie is, speelt natuurlijk ook mee. Hij kent ze zijn hele leven en is zelf deel van hen dus misschien qua communicatie begrijpen ze elkaar sneller en gelooft hij echt niet dat ze het verkeerd bedoelden. En/of is hij al gewend aan een bepaalde mate van ehm botheid zullen we maar zeggen. Hmm. Nou meid, dikke knuffel. Dit is niet 't moment dat je je onbegrepen of alleen wilt voelen. Misschien op 'n ander rustiger moment (met minder emoties) toch eens tegen hem zeggen hoe het jou laat voelen. Want geaccepteerd voel je je zo niet, lijkt me.
Sil wow wat een gedoe inderdaad met die schoonfamilie. Ik vermoed helaas dat je gelijk hebt wanneer je zegt dat ze het zelf niet eens door hebben. Het kan zijn dat jij door je zwangerschap gevoeliger bent voor bepaalde onderwerpen en je daardoor niet op een lijn zit met je man, maar ik vind het ook rare opmerkingen en ik ben niet zwanger. (Althans...nog maar in afwachting zullen we maar zeggen) Vermoedelijk bedoelde je schoonpa niet jou uit te sluiten van "hun goede zorgen" maar bracht hij het inderdaad rete lomp. Ik zou het geloof ik net zo opgevat hebben als jij. Kan dus ook heel goed zijn dat jou gevoel inderdaad helemaal klopt. Wel klote maar ik zou het zeker (wanneer je wat rustiger bent) bespreekbaar maken. Nu nog maar even niet want het zit je zo hoog dat het waarschijnlijk ruzie gaat worden wanneer je het nu doet en daar heeft niemand wat aan. Ook van die schoonzussen zou ik wat zeggen. Wordt het trouwens voor zijn familie het eerste nichtje voor de tantes? Dan is het waarschijnlijk gewoon ook de nieuwigheid en gaat het zo ie zo na een tijdje wel over. Maar begrijpelijk dat het voor je zoon helemaal niet leuk is om nu al te moeten horen dat hij, qua aandacht van de tantes, nu al concurentie heeft van zijn zusje terwijl het nog niet eens geboren is. Ook al zit hij niet te wachten op die aandacht, het moet toch steken om te zien dat een ander dat wel makkelijk kijgt. Ik wens je sterkte met al dit gedoe.
Lyanna, wat een verhaal meid. Nou gelukkig zie ik daar een prachtig manneke ( had ik ook al op fb gezien) dus nu lekker aansterken en ervan gaan genieten. Syl wat een gedoe met je schoonfamilie, daar heb ik dan weer geen last van ! Ik zou me er niet al te druk om maken, jij bent zometeen degene die beslist wie er wel en niet op jouw kind past en wie er wel of niet met jouw kind gaat knuffelen. Wax, ik wens je een hele fijne vakantie, geniet er lekker van. Sluit ons ook even lekker af voor twee weken, wij horen je wel weer er na. Maureen, toch weer die beroerde buikpijn! Maar je weet geen bloed...... Ik duim nog even verder. Ricmar, ik heb je gisteren in de herhaling nog op tv gezien. Grappig om je zo bewegend te zien maar ik herkende je echt meteen! Just, even lekker weggeweest, en dan is thuiskomen ook wel weer fijn he? Inderdaad vooral je eigen bed. Ik ben vanochtend idd naar zh geweest, ik moest er al voor tienen zijn, dus lekker vroeg voor de zondag. En zoals verwacht, werd ik dus vannacht ongesteld. Zondag de laatste pil genomen en dan pas de zondag er op ongesteld. Ik ging dus met lood in mijn schoenen naar de echo, want mijn eerste dagen zijn altijd heel heftig, en ik zag echt niet voor me hoe ik dat moest doen. Het is me toch ook allemaal lekker genant. Eerst nog bloed laten prikken, kon daar ook nog wel een beetje uit!!! En daarna met veel doekjes snel de echo. Gelukkig had ik die aardige, dus ik zei ook nog dat ik het zo vervelend vond, en toen zei ze dat als ze dit zelf zou hebben ze het ook vervelend zou vinden maar vanaf de kant als arts was ze wel wat gewend. Ook al zei ze toen de echo klaar was wel dat het idd behoorlijk heftig was. Ik mag vandaag al beginnen met de menopur. Vanochtend ging ik even natellen, en toen bleek ik veel te weinig te hebben gehad namelijk 5 dozen(terwijl ik het er zelf allemaal behoorlijk veel uit vond zien). Maar ik moet dus per dag 6 ampullen menopur en 2 ampullen oplosmiddel gebruiken. Er zitten 5 ampullen in 1 doos aangezien je voor IUI 1 ampul gebruikt per dag, maar ik moet er dus 6!!! Ik heb dus net genoeg voor 4 dagen! En ik moet dus elke avond 6 ampullen menopur met 2 ampullen oplosmiddel mengen, ik lijk wel een of andere chemist. En dan als toetje ook nog in je eigen lichaam spuiten en niet te vergeten ook nog de decapprik. Jippie! Ze zei wel dat Menopur 'het paardenmiddel' is en de hoeveelheid het grootst en dat ze hoopt dat dit het echt voor me gaat doen. Ik hoop het ook met heel mijn hart, ik zou mijn schoen nog willen opeten als het nu maar eens lukte.
@Xon: Jeetje wat 'n gedoe weer dat je net ongi geworden was. Maarja inderdaad zijn zij wel wat gewend. Dat maakt voor jouw gevoel weinig verschil denk ik, maar toch. En ondanks dat ik niet thuis ben in de hoeveelheden en middelen, zie ik wel 't verschil tussen 1 en 6 ampullen En daarnaast nog dat andere decapnogwat. Pff. Maarja, ze doen er dus alles aan om het te laten slagen. Ik heb er alle vertrouwen in, om eerlijk te zijn. Zet hem op meid, Ik zal voor je duimen. Ja hier inderdaad geen rood. Maar dat zou ook pas vanaf morgen moeten. En die buikpijn heb ik sinds 4uur vanochtend om 't uur wel even. Niet zo erg als vanochtend gelukkig, maar toch. Lijkt me wel vreemd, ook als ik dan wel zwanger zou zijn. Maar goed, wachten, wachten.
Ik hoop het ook zoooo, Xon! Jeetje, wat een hoop rommel moet je dan bij jezelf inspuiten hè. Nou, heel veel succes! @Sil: vervelend zeg die situatie! Ik zou het ook zo oppakken als jij hoor. Maar even laten bezinken en inderdaad, jij bepaalt nog altijd wie wel of niet oppast, of wel of niet knuffelt. Wel vervelend dat je er zo'n rotgevoel door krijgt. Nou, hopelijk kun je er nog wat over praten met je man. Ik zit niet zo lekker in mijn vel, vandaar maar even korte reacties. Sorry! Ik lees wel mee hoor en voor iedereen een dikke knuf!
@Maureen: ook ik blijf nog even hoop houden, hoor! Je hebt dan wel buikpijn, maar het is toch ook net even iets anders dan anders. Volgens mij had jij ook die buikpijn vorig jaar toen jij toch zwanger bleek, toch? Nou, we zullen het een dezer dagen meemaken. @Xon: ik zou me ook opgelaten voelen, maar inderdaad ze zijn wel wat gewend. Ik had toen nog even gebeld of ik moest komen als het vloeien nog niet voorbij was, maar moest gewoon komen. Was geen enkel probleem, maar ik was toch stiekem wel blij dat het toen zo goed als over was. Fijn ook dat je die aardige vrouw weer had. Dat maakt de bezoekjes toch weer iets prettiger. Wanneer moet je nu weer terug? @Syl: lastig dat schoonfamilie gedoe. Je hebt natuurlijk enorme voelsprieten uitstaan vanwege je hormonen, maar de gemaakte opmerkingen zijn zwanger of niet, niet echt tactisch. Als ik jou zo hoor is het net of ik mijn buurvrouw hoor. Zij heeft 4 kinderen (2 van haar ex en 2 van haar huidige man). Zij heeft bij mij ook wel eens verteld hoe anders mensen met haar kinderen omgaan. Zelfs haar eigen ouders maken een duidelijk onderscheid tussen de twee verschillende 'leggen' van kinderen. Kan me voorstellen dat je dat veel verdriet doet. Inderdaad maar even inwendig een dikke middelvinger opsteken en even de boel de boel laten. Het is jullie kind en jij bepaalt wie er straks mee gaat tutten en oppassen. Dikke knuffel, meid! @Jeetje: jij ook even niet zo lekker in je vel. Weet dat wij er voor je zijn, hè? Nog een paar weekjes en dan kun je lekker baby-shoppen met je zus! Denk daar maar lekker aan. We zijn even naar de makro geweest en net terug. M'n zoontje is het weer gelukt een autootje voor zichzelf te scoren. De ondeugd. Ik probeer hem zo in bed te krijgen, zodat ik een begin kan maken met strijken. Vanavond dus naar de film toe als het goed is, en als we daarvandaan thuis komen is het weekend al weer zo goed als voorbij.
Xon mijn duimen voor een mooie oogst... Maureen ik duim ook stug door buikpijn kan ook een goed teken zijn.. Boudicca hoe is het bij jou wanneer is je nod?? duimen draaien Sill lastig als je je niet begrepen voelt en zeker nu je hormonen ook zo lekker opspelen heb je juist de steun van je partner zo nodig dikke knuffel ps waar is het lijstje???