@Lyanna: gefeliciteerd met het behalen van de eerste plaats! Hier vanmiddag, voor het eerst sinds lange tijd, nieuwe kleren gekocht. Maandag krijgen we een fotoshoot op ons werk en toen ik mijn klerenkast nakeek, werd ik er niet echt enthousiast van. Dus vanmiddag toch maar even wat nieuws gehaald, zodat ik maandag pico bello op de foto kan (al ben ik absoluut niet fotogeniek). Zometeen naar een bbq. Het weer nodigt niet bepaald uit en ik ken ook niemand van de mensen waar we naar toe moeten. Maar we laten ons maar verrassen.
Hoi meiden. Druk en moe is geen goede combi. Wil al 2 dagen reageren maar t komt er niet van. Jullie houden t tegoed.
Wat een rust hier..! Ikzelf heb ook niet zo heel veel te melden. Heb sinds gisteren wat afscheiding en haal me natuurlijk van alles in mijn kop. Dus moeilijk om positief te blijven en dan duren die wachtweken nog zo lang. Vandaag op het werk een fotoshoot gehad. Eerst een groepsfoto op een winderig open veld. Had thuis mijn haar nog netjes in model gebracht, maar dat was dus vergeefse moeite. Daarna werden we een voor een allemaal opgemaakt door een visagiste en werden er nog persoonlijke foto's gemaakt. Best moeilijk, want ik ben helemaal niet fotogeniek en vind het moeilijk om goed en ontspannen in de lens te kijken. Ik vrees dus ook al voor het resultaat. Verder had ik om 17.20 uur een afspraak bij de tandarts. Had vanmorgen er nog aan zitten denken om die af te bellen, maar omdat het alleen maar uitstel van executie zou zijn, toch maar gegaan. Natuurlijk door collega's te lang bezig gehouden en veel te laat vertrokken. Het was dus enorm haasten en heb vermoedelijk niet alle snelheidslimieten in de gaten gehad. Uiteindelijk kom ik daar 10 min. te laat aan. Ik had ze onderweg nog geprobeerd te bellen, maar het antwoordapparaat stond aan. Kom ik daar, zit er nog een man in de wachtkamer. Dacht nog. Heb ik me kapot gehaast, loopt het hier weer enorm uit. Dus ik sta lekker te flossen in het toilet daar, komt de mondhygiëniste eraan, en kijkt me geheel verschrikt aan en vroeg of we een afspraak hadden. Ja, zei ik, heel zelfverzekerd, om 17.20 uur. Ze zei dat er dan iets misgegaan was. Ging ze in haar agenda kijken, moet ik volgende week pas om half 6. Ondanks dat ik blij ben dat ik niet naar de tandarts hoef, betekent dat volgende week weer hetzelfde gehaast (met het risico van een boete voor te hard rijden nu). Grrrr....:x
Mees wat weer een stunt van de verkeerde afspraak. Wel naar dat je nu volgende week weer heen moet. Net zo laat weggaan als vandaag want je afspraak is precies de 10 minuten later die je mistte. Moet dus goed komen. Ik zal me over die afscheiding nog niet al te druk maken. Dat is waarschijnlijk de Utrogestan. Wat ik me wel afvroeg is het volgende. Bij jou heeft tussen punctie en tp best lang gezeten. Komt dit nu niet in het gedrang met je lf? Volgens mij denkt je lijf ongeveer 40 uur na de eerste pregnyl dat het een eisprong gehad heeft en zou je dus vanaf dan in je lf zitten. Maar omdat jij wel een dag of 5 hierna pas de tp had zou je dan daarna nog een ruime week hebben voor je (volgens een normale cyclus) ongesteld zou gaan worden. Nu gebruik je wel de mutsenbollen maar heeft het zh hier nog iets over gezegd? Het lijkt me dat ze daar wel rekening mee zullen houden want als ik dit al leek kan bedenken zullen artsen hier ook wel van op de hoogte zijn. Hoe vaak en op welke dagen moet je nu nog pregnyl zetten? Je had het gedaan op de dag van tp, moet je dan nog een keer een spuit of is dit genoeg. Ik hoop toch zo voor je dat het nu gewoon eindelijk eens gaat lukken. Iemand van ons zwoegende groepje moet toch weer eens een keer een positieve test krijgen? Ik ben begonnen met ovu testen. Ik wil weten wanneer mijn eisprong is zodat ik weet wanneer ik ongeveer weer mag starten. Heb al even zitten tellen en met mijn geluk zal de eerste echo op vrijdag 5 juli zijn. Is nog allemaal koffiedik kijken maar dat is zo'n beetje de slechts mogelijke ochtend voor mij om van mijn werk weg te moeten dus zal dat em wel worden vrees ik. Verder hier ook niet al te veel te melden. Heel de dag al barstende koppijn. Paracetamol en veel koffie heeft allemaal niet mogen baten. Helaas kan ik door al die koffie waarschijnlijk niet vroeg in slaap komen dus moet ik nog maar even zien hoe het morgen gaat. Morgen is de Afrikaanse party met de klas en zou toch wel fijn zijn wanneer ik zonder hoofdpijn een of andere zonnedans met de groep zou kunnen doen. We zullen het wel weer zien.
@Mees: kom je mooi weer van die enge tandarts af! Maar ja...tis inderdaad, zoals jij zegt, uitstel van executie. Spannende dagen zo voor je...op welke datum mag je eigenlijk testen? @Boud: balen dat je zo,n hoofdpijn hebt.Hopenlijk is het morgen weer over...dan kun je mooi de zonnedans doen...dan zijn we verzekerd van mooi weer deze week Hier ook een beetje tussen hoop en vrees. Ik temperatuur niet meer,maar weet wel ongeveer wanneer mijn eisprong geweest is. Ik heb behoorlijk pijnlijke borsten en een beetje zeurende onderbuik. Ik zit ongeveer denk ik een dag of 6 voor NOD....zou het dan misschien toch?
@Hoop: mijn duimen draaien, meid! Wie weet ga jij ons voorjaar wel weer roze inluiden. @Boud: het zkh heeft hier eigenlijk niets over gezegd. Ze doen het daar zeer regelmatig terugplaatsen op dag 5 (en ook vaak met succes) en de meesten gebruiken alleen utro na de tp (ook als het een dag 5 tp is). Ik moest de pregnyl op de avond van de tp spuiten, dan 3 dagen later de tweede en woensdag de 3e (en laatste). Ik weet niet wat ik van die afscheiding moet denken. Gisteren kwam er een slijmerige snotterige bruin kloddertje. Op zich is bruin oud en kon nog zijn van de tp (omdat ik na afloop daarvan bloedverlies had). Maar gisteren had ik ook ineens een slijmerig piepklein slijmerige roze sliertje. Dus ja, dan gaan bij mij de alarmbellen al weer rinkelen. Ook steeds een ongesteldheidsgevoel, al weet ik ook dat dat van de utro kan komen en ongi-krampen op zich ook wel voorkomen als je zwanger blijkt te zijn. Maar goed, na al die vruchteloze pogingen van de afgelopen 2 jaar is het zoveel makkelijker om te denken dat het dan wel weer niet gelukt zal zijn, als denken, yes... het is vast raak.
@Boud en Mees: lief van jullie! het zou te mooi om waar te zijn! Ik probeer er maar niet aan te denken en steek lekker mijn kop in het zand @Mees: kan me voorstellen dat je erg onrustig word van dat roze/bruin verlies. Ik weet wel dat je van de Utro ook bruin verlies kan krijgen. Mijn duimen draaien hoor!
Hoi meiden, Mees, spannend weer allemaal hoor meid, ik duim echt heeeelllll hard voor je, het moet nu toch echt een keer hoor!! Ik leef enorm met je mee, mijn tp is 8 juni een jaar geleden, jemig wat gaat de tijd snel!! En ja ik heb een koperspiraal de T-Flex, de gyn had ook wel gezegd dat het heftiger kon zijn hoor, maar zo heftig?? Ppff gelukkig is het alweer voorbij hoor! Donderdag krijg ik een echo om te kijken of ie nog goed zit, heb trouwens wel constant buikkrampen sinds ik dat ding heb, we zullen zien. Boud, hartstikke fijn meid dat je er alweer helemaal klaar voor bent, kan ik me ook wel voorstellen hoor, het is ook je allergrootste wens!! Dus ook voor jou gaan de duimen straks weer draaien. Het wordt echt tijd dat de oude garde ook eens met mooi nieuws komt. Hoop, jee meid dat zou echt geweldig nieuws zijn!! We duimen en wachten af hoor!! Spannend... Jeetje, jij alweer veilig thuis aangekomen?? Hier eigenlijk alles prima, niets te zeuren hahaha. Ook niet zoveel te melden eigenlijk, voel me ook super, geniet van onze kleine bubbie die steeds beweeglijker wordt. Echt grappig om te zien dat ze meer wil doen dan dat ze kan, als het dan niet lukt krijgt ze zo'n lekkere ouderwetse driftbui hahaha dan moet je dat hoofdje van haar zien!! Echt om op te vreten!! Hahaha... Zoals al gezegd, afgelopen zondag was mijn punctie alweer een jaar geleden en de 8e is de TP geweest, daar moet ik dan wel even aan terugdenken als ik jullie er zo over zie praten, ik heb zoveel geluk gehad en daar ben ik me ook elke dag weer van bewust!! Nu jullie nog meiden, ik gun het jullie zo........Dikke knuffel...
Sil heb je voor L.otte al een afspraak gemaakt bij de Osteopaat? Ik hoop dat je er snel terecht kunt en dat het dan ook iets oplevert. Als we het puur over kans berekenen hebben moet het voor Mees en mij toch binnenkort een keer gaan lukken hoor. Ik weet de getallen niet meer precies maar een behoorlijk percentage heeft naar 3x ivf/icsi toch echt wel een keer geluk. Wij zijn dus gewoon nu aan de beurt... Jeetje het is toch wat. Ben je in de zomer in NL en is het het grootste deel van de tijd bagger weer, nu ga je weer terug en begint hier de zon te schijnen. Maar daar zul je thuis ook wel voldoende van hebben dus wanneer het bij jullie tijd is voor de voeten in de koelkast dan denk je nog maar eens terug aan die grillige zomers hier. Maakt je misschien wel weer blij met die extra zonuren daar Ik kijk er toch een beetje met een schuin gezicht naar hoor als ik die temperaturen bij jullie op de weerkaartjes zien staan. Al moet ik zeggen, na mijn ervaring vorig jaar in Marokko ben ik toch wel ietwat genezen van die hele hoge temperaturen. Hihi, ik ben nu heel tevreden met 25 tot 30 graden. Meer hoeft echt niet
@Boud: inderdaad. Op mijn leeftijd heb ik zo'n 30% kans per poging. Met 3 pogingen zit ik al op de 90%, dan mag het toch wel een keer, hè? Ben je nog wel van plan om zelf op vakantie te gaan, nu het met je vriendin niet lukt? @Syl: wat een hectische tijd was dat, hè? Weet nog goed dat ik tijdens mijn vakantie nog heel wat keren heb ingelogd omdat jij hele spannende eerste weken had aan het begin van je zwangerschap. En als ik nu die lachebek van je op facebook zie, dan is dat moeilijk voor te stellen dat we toen zo vreselijk in de stress hebben gezeten. @Hoop: hoe is het met je kwaaltjes?? @Jeetje: inderdaad weer veilig thuis gekomen zag ik op fb! Als het te warm wordt, dan maar weer snel een ticket naar NL boeken. De kleine meid vermaakt zich prima in het vliegtuig. @Pinx: hoe is het met je rug? Voel je je al wat beter?
Mees ik heb verder maar geen vakantie plannen gemaakt. Ik heb geen idee hoe het allemaal gaat lopen maar de eerste helft van mijn vakantie kan ik waarschijnlijk niet weg omdat ik dan steeds heen en weer vlieg naar het zh. De tweede helft zou wel kunnen maar ik ben het type van excursie reizen en als ik alleen al denk aan wat een stess zoiets zal opleveren omdat ik toch op gezette tijden die mutsenbollen zal moeten gebruiken en ik bij zo'n reis niet van te voren weet wanneer ik een toilet tegenkom en hoe dat er dan uitziet....Brr nee dan maar niet en om nu in de zomer naar een park te gaan en daar een beetje bij zo'n huisje rond te hangen? Dat is ideaal wanneer je kinderen hebt. Een strandtype ben ik ook al niet want dan ga ik me vervelen binnen het uur....Nee de vakanties waar ik van hou zijn nu even onpraktisch en dan zit ik net zo lief gewoon thuis met hier en daar een dagje op stap...Maar.....ik zeg nooit nooit, vorig jaar kwam Marokko ook pas 3 dagen van te voren in me op dus wat dat betreft zou ik toch zomaar wel nog weg kunnen gaan. Haha, niets veranderlijker dan een vrouw denk ik dan maar
@Sill: wat fijn dat je zo geniet van de kleine! Wat gaat de tijd dan hard he....een jaar is zo voorbij. @Mees: ik heb echt zere borsten en ook een zeurende onderbuik en lage rugpijn.....dat zijn voor mij hoopvolle voortekenen. Maar je lichaam kan je ook voor de gek houden,dus maar even flink doorduimen. @Boud: in Mexico was het ook zo warm...45 graden en zo ontzettend vochtig. Ik kan heel goed tegen de hitte,maar dat was wel heel erg warm...ik snap dus heel goed wat je bedoeld. Maar stiekem geniet ik nu toch wel heel erg van het zonnetje en jij ook denk ik Er is een enorme brand hier. Ook chemische reactie....alle ramen en deuren moeten dicht blijven. Ik hoop dat mijn konijntjes veilig zitten buiten met die chemische lucht...het zint me niks
@Hoop: moest nog aan je denken toen ik het nieuws gisterenavond hoorde. Ja, ik ben ook niet kapot van dit soort dingen en de schadelijke effecten ervan. Maar ga er maar van uit dat ze het allemaal goed in de gaten houden. Ik ga natuurlijk mega hard voor je duimen!! Klinkt erg hoopvol allemaal en we kunnen na het positieve nieuws van Pinx wel weer een roze boost gebruiken hier. Zo'n zwangere smaakt naar meer. @Boud: een vakantie is inderdaad snel genoeg geboekt. Bij de eerste ivf-poging was het voor ons ook lastig. We hadden vakantie opgenomen op ons werk en zouden het allemaal maar op ons af laten komen. Toen bleken we precies 6 dagen weg te kunnen tussen twee zkh-bezoeken. Alleen de meeste accommodaties kun je in de zomer alleen maar voor vaste aankomst- en vertrekdag (met een min. van 8 dgn) boeken. Toen hebben we via internet nog een camping in Frankrijk gevonden waar dat wel kon. Dus een dag na het eerste zkh bezoek vertrokken en een dag voor het volgende zkh bezoek weer thuisgekomen. Toch wel lekker en juist omdat we er vanuit gingen dat we niet weg zouden gaan (en dat toch wel gelukt was), was het extra lekker.
Hoop hoe lijkt het nu met die brand? Ik hoorde op het nieuws dat er verder geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen, alleen maar de rook. Hopelijk hebben de konijnen er niet al te veel last van gehad. Mees ik laat het wel niet op vakantie gaan ook maar gewoon afhangen van de omstandigheden. Wel lastig om dat aan collega's uit te leggen want ik stond voor een paar jaar terug wel bekend als iemand die er zodra de mogelijkheid er was opuit ging. Dus twee jaar geleden al de smoes gebruikt dat ik mijn huis van binnen en buiten wilde schilderen. Vorig jaar met de super last minute me achteraf kunnen verklaren. Wat ik dit jaar moet vertellen???Opnieuw mijn huis opknappen gaat ook zo opvallen haha! Ik doe dus nog maar zo vaag mogelijk maar met nog 5 weken te gaan beginnen de vragen nu toch wel te komen...Persoonlijk vind ik het niet eens erg om niet weg te gaan merk ik aan mezelf. Vind het vooruitzicht prima om lekker 6 weken thuis door te brengen maar met mijn verleden van fervent vakantievierder valt dat niet zo makkelijk blijkt. Wat kan een mens veranderen wanneer de prioriteiten verschuiven maar wat lastig als anderen die prioriteiten niet kennen Zo maar eens naar de apotheek om de recepten voor de komende keer in te dienen, dan heb ik ze aan het eind van de week wel en kan wat mij betreft de ongi beginnen. Maar dat zal nog wel ruim twee weken duren.
@Boud: ik herken dat wel dat ik me soms ook wat nevelig uitdruk of van die vage licht ontwijkende antwoorden geef. Je kan ook zeggen dat je ergens voor aan het sparen bent (andere auto of dat de verbouwing vorig jaar een beetje een te grote rib uit je lijf was) en dat een vakantie nu even financieel niet uitkomt. Succes weer met je koelkast vullen met de medicijnen. Dat geeft voor mij dan altijd weer een bepaald soort kriebel dat je weer 'klaar voor de start' bent. Ik mag vanavond mijn laatste pregnyl spuit zetten. Dan is het gespuit afgelopen voor mij en mag ik alleen nog maar lekker bollen proppen.
Wat spannend voor je, Hoop! Ik hoop met je mee! En hoe gaat het met jou, Mees? Hier schiet het wachtbankje weer op, maar ben er niet erg mee bezig en heb absoluut geen symptomen, wat ik ook weer niet had verwacht deze maand. Ben lekker druk met van alles. 4 dingen lopen op schildergebied, als ik meer weet zal ik wel eens wat plaatsen in onze groep. Hier praat ik er verder maar niet over, je weet nooit wie er meelezen.
dag dames, ook zo lekker aan het genieten van het mooie weer?? hier zijn we dat wel van plan vandaag! de was draait om zo lekker buiten te hangen. nog even en ik heb vakantie! super veel zin in.
Mees voor een tp hoef ik niets te spuiten en er hoeft ook niets de koelkast in. Wat dat betreft is klaarstomen voor een cryo tp echt peanuts in vergelijking met de voorbereiding tot de punctie. Haha. Bijna relaxen zou ik haast zeggen. Hoe lang moet je na deze pregnylspuit nog wachten met testen? Ik kan me voorstellen dat het nu langer duurt omdat je nu door pregnyl een positieve test kunt krijgen terwijl je misschien toch niet zwanger bent. Volgens mij zijn mijn duimen de afgelopen jaren een stukje korter geworden door slijtage maar ik duim stug door. AL moet ik duimen tot ik alleen nog maar wat stompjes over heb. (in dat geval ga ik verder met mijn tenen denk ik ;-P) Just ja heerlijk he dit weer. We hebben er lang op moeten wachten en ik ben dan ook van plan om er heerlijk van te gaan genieten. Moet vandaag wel thuis werken maar neem de laptop wel mee de tuin in. Woehoe heerlijk! Mams ook al lekker aan het genieten van de zon zag ik op fb. Wat een heerlijkheid hè! Wax heb gelezen wat er in het vat zit. Klinkt helemaal te wow!