@Wax: veel succes met je schilderwerken! Klinkt erg positief allemaal! @Boud: volgens het lijstje dat ik van de kliniek meekreeg mag ik pas na 14 dgn testen. Ik heb zelf ook een beetje uit zitten rekenen en het klopt ook wel dat je die tijd ook wel nodig hebt om het uit je systeem te hebben. Maar het is voor mij al een hele tour om uberhaupt die 14 dgn na tp te halen, want dat is me tot nu toe niet gelukt (2 x op dag 8 en 9 ongesteld geworden). Voor mij zijn de komende dagen dus mega mega spannend en eng. @Justme: het is fantastisch weer! Mijn collega en ik hebben net koffie buiten aan een picknicktafel hier op het werk gedronken. Het kostte veel moeite om weer aan het werk te gaan. Jij veel plezier om leuke dingen te doen met de kleine.
Meiden, ik wil iets heel leuks maar ook wel iets heel spannends met jullie delen. Vanochtend kwam mijn nichtje K. (dochter van mijn broer) met mij kletsen via de chat op FB. Na een tijdje vertelde ze mij dat J. (heeft zij contact mee) het erg leuk zou lijken om contact met mij te hebben. En of ik hier ook behoefte aan heb. J. is dus 1 van mijn 11 halbroertjes/halfzusjes en met haar heb ik echt nog nooit contact gehad en hebben elkaar ook nooit ontmoet. Dus vertelde ik zo tegen K. dat ik daar op zich geen problemen mee heb en dat het mij ook wel leuk leek. Ook vertelde ze dat mijn halfzusje dus gisteravond om 22.40 is bevallen van een zoontje D. Wat heb ik gelijk gedaan, heb haar een privé berichtje gestuurd om haar te feliciteren met de geboorte van hun zoon en verteld dat ik haar oudste halfzus ben en ook leuk lijkt om contact te hebben. Heb vrij snel een berichtje van haar terug gekregen en dat ze het leuk vond dat ik haar feliciteerde en het 1e contact is dus echt gelegd. Wat ook weer heel erg leuk is, is dat ik gisteravond in het zkh was voor bijeenkomst van de Draag weer wit week. Ik keek nog even op de afdeling of mijn vriendin er was, maar hoorde van mijn gynaecoloog (die IUI heeft gedaan en de ks van J) dat ze niet hoefde te werken. De gyn. was dus opgeroepen en had dus verder geen tijd, wat blijkt.......ja....lag mijn halfzusje dus een 20 meter verderop te bevallen. We waren zo dicht bij elkaar. Nou, ben benieuwd wat het volgende berichtje is......maar spannend vind ik het zeker wel. Ook aangezien ik niet echt weet of ze nog contact met mijn vader heeft en ik in principe geen contact meer met hem wil hebben. Maar even kijken hoe dit gaat verlopen.
Lyanna wat een verhaal en inderdaad wat spannend! Maar hoe bizar dat je op de avond van de bevalling gewoon in het zh was! Wat kan het allemaal raar lopen hè? Maar positief dat de eerste contacten gelegd zijn. Fijn voor je!
Wij zijn inderdaad weer veilig aangekomen. Het ging heel goed weer met vliegen. Ik had weer een flesje voor het opstijgen en nu viel ze niet meteen in slaap maar zat heel nieuwsgierig rond te kijken naar alles en moest overal om lachen. Echt heel schattig. Daarna viel ze toch in slaap en heeft ze de rest van de weg heerlijk geslapen (en ik ook!) Eenmaal hier werd ze wel onrustig want het duurde allemaal nogal lang bij de paspoortcontrole maar daarna bij papa een flesje en geknuffeld en het was weer helemaal goed. Het was wel fijn mijn man weer te zien en hem samen met M. te zien. De hitte hier ben ik na 2 dagen alweer helemaal beu! Geef mij dan toch maar het koele NLse weer inclusief regen, echt waar. Het is gewoon té hier en je weet ook dat het de komende maanden alleen nog maar heter wordt, pfff. Maar ja, we slaan ons er maar doorheen. Ik vind het wel even lastig om te bepalen wat ik M. moet aantrekken, of juist niet moet aantrekken. In onze slaapkamer is het 25 graden op het moment, dus alleen een rompertje in bed lijkt me genoeg of niet? We hebben het echt fijn gehad in NL. M. vond het gezellig bij mijn zusje en haar vriend en ik ook. Ik mis ze echt heel erg. Nu weer wennen aan het hier zijn... @Hoop: oh dat klinkt hoopvol!! Ik duim voor je! Wat zou dat leuk zijn. @Mees: kan me voorstellen dat het lang duurt die wachtweken. Zou er ook gek van worden. Hoop ook echt zo dat het deze keer positief uitpakt! @Wax: had inderdaad ook op FB gelezen wat je allemaal gaat doen. Leuk hoor! @Boud: goede tip van Mees als je vragen krijgt waarom je niet op vakantie gaat. Maar op zich hoef je je toch niet te verantwoorden! Maar ik snap het wel hoor. @Just: geniet van het mooie weer! Ik ga eens even het huis opruimen en mijn koffer nog verder uitpakken (duurt altijd een paar dagen!) en dan zal de kleine meid wel weer wakker zijn. Ik heb wel het idee dat ze weer even moet wennen, net als ik.
@Lyanna: ik lees nu net je berichtje pas. Wat spannend zeg!! En wat leuk ook. Hoop dat het contact verder goed zal verlopen. En wat een toeval (of niet) dat je net op dat moment in het ziekenhuis was zeg.
Hoi dames ik verslap een beetje hier, heb ik door... komt ook denk ik omdat de meeste wel op fb zitten, en dat is t enige wat ik doe! Afijn me vader is weer terug uit Thailand, dus zat ik daar lekker met me meisje.. zitten weer nieuwe plannen in me hoofd, dat zijn nog betrekkelijk vage... moet nog uitgewerkt en berekend worden.... kom ik nog op terug! Heb sinds 9 jaar weer contact met me moeder, en daar zijn smurf en ik afgelopen weekend geweest, was echt heel fijn, eindelijk es bij kunnen tanken. Ook de oma's vonden het heel gezellig. Afijn, erg jammer dat de meeting niet gekomen is, echter kan t altijd nog!!!! De rest ff bij lezen, ik heb onthouden van Lyanne over haar stiefie.... hoe grappig samen in het zh en het niet weten! Dames ik blijf duimen Hoop,... jij was ook laat dacht ik te lezen? Knuffffffffffff en sorry als ik wat afwezig ben... nog ff dan is de scheiding er door....en dan hoop ik op rust
@lyanna, wat een verhaal meid! zou leuk zijn om contact te krijgen met je halfzusjes! @jeetje, fijn dat je weer veilig thuis bent, je hebt gelukkig de zon hier gelaten @mams, hopelijk krijg je snel rust meid @mees, wanneer mag je testen????? hier lekker genoten van het weer! wasjes weer lekker droog binnen. heb nog een nieuwe capri gekocht om lekker mee te nemen op vakantie. paar rompertjes voor de kleine man in de aanbieding, shoppen ging lekker dus!
Thnx meiden, zou zeker leuk zijn als we zo contact met elkaar kunnen hebben en wie weet elkaar ooit eens echt te ontmoeten. Heb al wel de stoute schoenen aangetrokken, omdat ik dus weet waar ze ligt (kmnr niet, had kunnen bellen) heb ik vanavond een kaartje gestuurd naar haar voor de geboorte van de kleine. Echt, heb zo'n gekke dag zo gehad. Ben eigenlijk alleen maar met haar bezig geweest, aan haar gedacht enz.
@Lyanna: wat een verhaal en hoe klein kan de wereld ineens zijn. Wie weet hoe vaak jullie al 'dichtbij' elkaar in de buurt zijn geweest, zonder het te weten. @Mams: fijn dat de scheiding er bijna doorheen is. Dat zou al een heel hoofdpijndossier voor jou minder zijn. @Jeetje: fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Ik vond het ook altijd lastig te bepalen of ik m'n zoontje niet te warm of te koud aankleed (zeker 's nachts). Die van mij is bijna 4 en gisterenavond toen ik nog even bij hem ging kijken, twijfelde ik daar zelfs nog aan toen ik hem van die natte haartjes van het zweet zag hebben, of ik hem toch niet anders had moeten aankleden. Maar met zulke temperaturen als bij jou is een rompertje wel lekker. @Justme: lekker is dat even shoppen! Zeker als je ook nog goed slaagt. Ik heb vorige week ook even wat voor mezelf gekocht omdat we foto's moesten maken voor het werk. Kreeg ook erg veel complimenten van mijn collega's, dus dat was nog extra leuk. Ik moet voor mijn zoontje ook hoognodig wat zomerspullen gaan kopen. Ik had twee setjes gekocht met een kort broekje en shirtje, maar die had hij gisteren al op een dag vies gemaakt. Dus gisterenavond laat nog maar even de wasmachine aan, zodat hij vandaag weer een zomers setje aan kan (en hopelijk vanochtend nog even ergens wat erbij proberen te kopen). Het is vandaag onze trouwdag. De 4e op rij al weer (waar blijft de tijd). We gaan even bij een vriend van mijn man op bezoek die een nieuwe boerderij heeft gekocht en een stuk grond erom heen heeft (waar je nooit meer voor op vakantie hoef). Daarna naar zijn vader (en stiefmoeder). Het is door alle drukte even geleden dat we daar geweest zijn. De laatste weken heeft mijn man extra diensten moeten werken en de weinige tijd die overbleef ging veelal op aan ritjes naar DD. Nu dus maar een lekker dagje op pad en alles en iedereen weer even opzoeken. Vanavond willen we dan nog uit eten gaan om het een beetje te vieren. Ik hoop een ding dat op zo'n bijzondere dag ik niet ongesteld ga worden (is nu een week na de tp), want dat zou een dag waar ik erg veel zin in heb, gelijk helemaal verpesten.
Hoi Meiden, Lyanna, wat spannend allemaal! Hopelijk kunnen jullie elkaar gauw zien en elkaar alles vertellen, leuk hoor! Mees, jemig dan duurt het nog best lang voor je mag testen zeg!! Nu dus nog 14 dagen das dan 3 weken na de TP, poeh hey...Nou s6 met wachten en een leuke dag vandaag! Gefeliciteerd hoor. Boud, ja ik heb maandag een afspraak bij de osteopaat, ik hoop dat zij ons kan helpen. Al gaat het nu al best wat beter hoor met de kleine, maar ik ga er toch naartoe je weet het maar nooit. Hier vandaag bij de gyn geweest voor een echo om te kijken of het spiraal goed zat, en ja hoor ppfff hij moet eruit, door die erge ongie vorige week is ie uitgedreven en zit er nog maar een klein stukje in. Nu moet ik een andere laten plaatsen zoeen met van die weerhaken eraan, zo noem ik dat maar hahaha, want die T-Safe is dus niet geschikt voor mij. Die wordt er dinsdag in gezet en hopelijk blijft die dan wel zitten, ach ja het zal ook allemaal eens in 1 keer goed gaan... Dikke knuffel allemaallllllll......
Hoi meiden. Hier een teken van leven van moi. Mijn intentie om op iedereen uitgebreid te reageren is er iedere dag maar ik ben deze keer zo verdomd misselijk dat ik niet verder kom dan korte berichtjes. Ik maak t goed echt! Mijn duimen draaien voor je Mees! Jeetje weer veilig thuis! Ik wil wel ruilen met t weer hoor. Heerlijk die temperaturen! Mams fijn dat je scheiding bijna rond is! Lyanna spannend contact met je halfzus. Ik heb weinig contact met mijn halfzus, soms via fb. Boud druk druk op je werk lees ik! Klinkt allemaal gezellig! Hoop spannend bij jou! Ik duim! Silly ik hoop dat de osteopaat uitkomst kan bieden! En nu vergeet ik vast iemand.....sorry daarvoor! Hier vanmorgen de intake bij de Gyn gehad met de eerste echo. Ennnnnn .......we hebben een kloppend hartje. Ze wilde er nog geen precieze termijn aan plakken maar ergens tussen de 6 en 7 weken. Over 3 weken mogen we terug voor een termijnecho. Dus wij zijn helemaal happy!
@Pink wat jammer dat je zo misselijk bent. Bij elke knuffel met de wcpot maar heel hard aan dat kloppende hartje denken. Hoop dat het snel wat beter gaat. @Sil ja dat zul je net zien. Heb je een afspraak gemaakt, lijkt het ineens een stuk beter te gaan. Goed dat je toch heen gaat. Wie weet hebben jullie er wat aan. @Mees van harte met jullie trouwdag. Hoop dat het allemaal zonder dompers van startende ongi's zal verlopen. Deze keer is het gewoon raak en test je volgende week met een prachtig extra streepje. @Just gefeliciteerd met je verjaardag @Jeetje het lijkt mij dat M.ila bij een temperatuur van 25 graden binnen rustig alleen een rompertje aan kan. Juist in die tussen seizoenen lijkt het met zo lastig om te bedenken wat zo'n kleintje aan moet. Maar is geen rare vraag, kijk maar naar mees, die heeft na bijna 4 jaar nog steeds die vragen Hier probeer ik zoveel mogelijk te genieten van het mooie weer. Morgen dus maar met de klas erop uit. Biologie op de kinderboerderij. Haha, das beter dan binnen zitten in een oud niet geïsoleerd gebouw Alleen jammer dat ik dan nu net weer snip verkouden blijk te zijn. Eigen schuld natuurlijk. Gereden met open raam en ik wéét dat ik daar snel last van heb. Maar ja, het is zo fijn met dit weer. Nu dus snotterig en een zere keel en een ietsie te veel zelfmedelijden
@Pinx: gefeliciteerd met het kloppende hartje. Jammer van het misselijke gevoel, maar dat schijnt met 12 wkn minder te worden, dus dan zit je al op de helft. Hoe is het met je rug? @Boud: met dit weer ziek zijn is niet prettig! En morgen dus weer op pad. Sterkte vast met de stuiterballen die je onder je hoede hebt. @Syl: ik was al bang dat je je traditie niet ging waarmaken dat dit echt in een keer goed zou gaan. Krijg je nu ook een koperspiraal, maar dan een ander soort? Ik had een multiload, dat leek ook op een t-haakje. Niet echt een aanlokkelijk beeld met de wetenschap dat dat in je buik zit, maar het was voor het goede doel. Ik mag overigens 2 wkn na de tp testen en niet over 2 wkn pas. Normaal mag je bij een blasto al op dag 10 testen, maar omdat ik pregnyl gespoten heb, mag ik dat pas 14 dagen later. Hier vandaag een dagje uit geweest en vanavond nog even met de schoonouders uit wezen eten. Ik was bij hun nog even naar het toilet gegaan (voor de mutsenbollen) en dacht bij het afvegen bruinverlies aan te treffen. Dus ik was vanaf dat moment helemaal down en dan moet je maar 'gezellig' blijven doen. Kreeg ook al opmerkingen dat ik stil was. Had tijdens het eten echt het idee dat het einde 'oefening' was. Dus ik kon niet wachten om naar huis te gaan. Mijn schoonvader klopte me nog even veelbetekenend op de schouder dat ze het nog wel zouden horen hoe het afgelopen was. Toen had ik de tranen dus echt heel hoog zitten, omdat ik op dat moment echt het idee had dat het al afgelopen was. Toen ik thuiskwam naar de wc gegaan om te plassen en dacht nog echt toen ik de deurklink vasthield. Nou, dit was dus de DD-poging. Maar ik bleek toch (nog) geen bloedverlies te hebben. Natuurlijk blij, maar daardoor ook meer in de war weer. Ik ben benieuwd hoe lang ik die rode duivels nog buiten de deur weet te houden. Morgen is het wel 4 wkn na mijn laatste menstruatie, dus het zou zo maar kunnen dat ze zich alsnog morgen melden.
Twee dagen nadat ik hier vertelde dat ik goede hoop had, waren mijn klachten eigenlijk zo goed als weg. Gisterenavond was ik opeens ongesteld. Een paar dagen eerder als verwacht. Ik heb wel het vermoeden dat er bevruchting geweest is,maar dat het al snel weer fout zat Erg teleurgesteld dus.
@Hoop: ach, meid! Kan me je teleurstelling helemaal begrijpen. Ik kwam stiekem ook iedere dag even spieken de laatste dagen, omdat ik wist dat jij vast wel eerder zou gaan testen (en er zelf hele goede hoop op had). Dan komt de klap dubbel zo hard aan. Een hele dikke knuffel, meid! Gezien jouw klachtjes en het feit dat je nu wat eerder ongesteld werd dan anders, zou het inderdaad zo maar kunnen dat er 'iets' gaande geweest is.
@Pink: gefeliciteerd met de goede echo! Wat fijn! Misselijkheid is vervelend. Ik heb er ook last van gehad in het begin van mijn zwangerschap. Moet je ook overgeven of dat niet? Hopelijk gaat het gauw over! Enne... die temperaturen hier wil je echt niet als je al zo misselijk bent! Wat heb ik afgezien vorig jaar! Ik was net zwanger precies in de heetste maanden. @Mees: ik hoop echt dat je die rode duivels buiten de deur weet te houden hoor! Hoe is het vandaag? Ik typ dit een beetje in etappes dus misschien heb je al een update gepost? Zal zo eens kijken. @Hoop: ah nee wat een teleurstelling! Het klonk zo hoopvol. Echt heel jammer. @Boud: hè bah nee, verkouden. Nou, beterschap! Ik ben nu een paar dagen terug maar ik voel me allesbehalve blij. Ik merk gewoon hoe onrustig ik me hier voel! En ik ben zo bang dat dat overslaat op M.ila. Dat zij mijn onrust merkt en ook onrustiger wordt. Ik heb wel het idee dat ze onrustiger is namelijk, maar misschien komt dat ook doordat ze weer moet wennen, ook aan het weer. Morgen moeten we weer naar de kinderarts. Erg benieuwd hoeveel ze nu weegt en hoeveel ze is gegroeid!
Hoop, och nee wat verdrietig. Ik was zo hoopvol gestemd voor jullie. Dikke knuffel voor jou. Jeetje je hebt het er vast al eens met je man over gehad maar kan hij nu niet eens een paar jaar als freelancer werken. Misschien is er zelfs wel de mogelijkheid om dat te doen voor de zelfde werkgever als waar hij nu voor werkt? Dan zouden jullie nu voor een aantal jaren in ieder geval naar NL kunnen verhuizen en dan over een tijd eens overleggen wat dan beter bevalt. Wie weet kan hij hier wel heel goed aarden. Hij heeft het nooit geprobeerd toch? dus wie weet bevalt het hem wel. Ik vind het wel zorgelijk dat je meteen nadat je terug bent alweer zo onrustig bent nl. Je verlangen om in NL terug te gaan wonen wordt er denk ik niet minder op met de tijd. Ik denk dat het hoog tijd wordt om echt stappen te gaan ondernemen. Succes met dit dilemma. Mees hoe is het? Nog steeds alles rustig? Sil wat een gedoe met dat spiraaltje. Hopelijk gaat het bij de volgende wel gewoon goed en ben je eindelijk van 'het gezeur' af.
Dank je wel meiden voor jullie lieve berichtjes. @Mees: bij jou alles hopelijk nog rustig? @Boud: toch nog van het weer kunnen genieten nu je zo verkouden bent? @Jeetje: wat zit je toch in een moeilijke situatie! Ik ben het eens met Boud....je man zal toch moeten proberen om werk te krijgen in Nederland...ik denk dat dat voor jou het beste is...en uiteraard ook voor de kleine. @Pink: wat fijn dat je een goede echo had! @Lyanna: spannend zeg,wat betreft je halfzus! @Sill: wat balen dat je spiraaltje niet goed meer zat, hopelijk heb je met de volgende meer geluk.
@Jeetje: wat naar dat je je zo voelt. Je zus is natuurlijk eerst een lange tijd bij jou geweest en jij weer een tijdje in NL en dan ineens zit je daar weer (alleen nu weer alleen). Ik hoop echt dat er een oplossing komt, waar jij en je man zich allebei happy bij kunnen voelen. M.ila merkt misschien je onrust, maar als je haar als altijd lekker knuffelt en bij je pakt, dan zal ze daar echt geen last van hebben, hoor! Een dikke knuffel! @Hoop: hoe is het nu met je? Had zo met je te doen. Ik denk dat we het allemaal zo herkennen dat je er zoveel vertrouwen in hebt en dan is de klap dubbel zo hard. Slik je ook vitamine D3? Ik wil je niets aanpraten, maar heb wel eens gehoord dat vitamine D3 in hoge dosering het schilletje van het embryootje wat makkelijker te doorgronden maakt (want bij ons oudjes is dat schilletje wat stugger nl.). Ik moet het in ieder geval ook in 2000 IE vanuit DD slikken (naast nog een hele waslijst met vitamines). @Boud: hoe is het met jouw verkoudheid? Voel je je al wat beter? Hoop dat je het uitje met de klas weer goed doorstaan hebt. Nu lekker weekend en even bijtanken. Hier vanmorgen de wekker gezet voor de mutsenbollen. Wat een gedoe toch steeds. Als je hoort dat sommige vrouwen het zelfs nog gebruiken tot 12 wkn zwangerschap heb ik daar helemaal bewondering voor. Maar goed, ze zitten er weer in. Ik mag me weer opmaken voor de peutergym. Dus ik mag zo mijn zoontje weer wakker maken, die waarschijnlijk gelijk al in zijn matras wegduikt om te zeggen dat hij niet naar de peutergym wil. Wat een verschil met de peuterspeelzaal waar hij bijna huppelend naar toe gaat. Maar ja, we houden het nog even vol. Sinds deze week gaat hij 2 hele ochtenden naar de peuterspeelzaal en dat voeren we dan op naar 3 ochtenden (verdeeld over de week) om hem alvast een beetje in het ritme van de kleuterschool te krijgen, waar hij vanaf eind september naar toe moet. Toch leuk om te zien hoe hij zich ontwikkeld. Hij is altijd een kind wat eerst de kat uit de boom kijkt (net z'n moeder), maar dan wel loskomt. Die periode van even de kat uit de boom kijken, wordt volgens de leidsters al steeds korter, dus een goed teken. Verder praatte hij niet tegen vreemden. Als iemand iets aan hem vroeg (die hij niet kende) dook hij ook het liefst weg. Nu staat hij in onze voortuin tegen iedereen aan te kletsen die maar voorbij komt. Mijn man zei nog of we er niets aan moesten doen, omdat hij echt iedereen aanspreekt die voorbij komt. Maar ik zei dat we het maar even moesten laten gebeuren. Wil mijn zoontje ook niet, nu hij vrijer wordt, het idee geven dat hij iets doet wat niet mag (en het idee krijgt afgestraft te worden). Ik denk dat het zich vanzelf wel oplost (en de mensen in de straat vinden het ook geen probleem, hoop ik ). Hier alles nog rustig. Heb eigenlijk weinig tot geen symptomen. Wat ik voel (pijnlijke borsten en tepels) kan ook door de hormonen komen en het ongesteldheidsgevoel kan weer door de utro komen. Ik had wel vaker en sneller honger en vond dat juist een heel goed teken. Maar nu las ik gisteren ergens dat dat door de pregnyl kon komen omdat dat natuurlijk een zw.hormoon is. Weer een hoopvol klachtje onderuit gehaald.
@Mees: hoe was het bij de peutergym? Had je zoontje er toch nog een beetje zin in? Lijkt me best lastig om door te zetten als je weet dat hij het niet zo leuk vindt. Wat goed dat hij wat losser wordt en minder bang is. Spannend nog voor jou! Meer honger klinkt wel als een goed symptoom bij jou (hoop dus dat het niet van de pregnyl komt!) We zijn net bij de kinderarts geweest. M.ila weegt nu 5330 gram (vorige keer 4400 gram) en is 60 cm (vorige keer 54 cm) Echt hard gegroeid in de lengte deze keer! Dat had ik al gedacht. Ze heeft ook een rotavirus vaccin gehad. Gelukkig deze keer geen naalden. Ze moest wel heel hard huilen want de arts liet per ongeluk iets vallen dat haar wang raakte. Arm schaapje! Ik voel me weer iets rustiger maar het praten met mijn man blijft gewoon moeilijk. Hij denkt dat ik meteen een oplossing wil, maar ik wil gewoon samen bekijken wat we zouden kunnen doen op de korte en lange termijn. Ik heb ook al eens geopperd dat hij misschien freelancer kan worden, maar dat ziet hij niet zo zitten. Maar ja, die koppigheid moet hij toch echt eens laten varen denk ik zo!