@Jeetje: wow, je dochtertje is echt ontzettend hard gegroeid. Dat was op de foto's van fb al goed te zien, vond ik zelf. Maar altijd fijn om het ook even in cijfertjes uitgedrukt te krijgen. Jammer dat het praten zo moeizaam gaat. Het zou inderdaad al fijn zijn als je in ieder geval je hart kon luchten over je eenzaamheid. En ook al is er niet direct een definitieve oplossing denkbaar, dan zou het al fijn zijn dat er in ieder geval een soort van tussenoplossing kan zijn. Is een lat-relatie voor jullie niet werkbaar? Ik weet dat het niet ideaal is, maar hij is daar gelukkig en jij hier in NL. Misschien dat jij met M.ila hier kan komen wonen en dan om de 2 maanden weer 2 of 3 weken naar Turkije kan gaan? Niet ideaal, maar dat er voor jou iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Goedemorgen Nou de verkoudheid is er helaas niet beter op geworden. Man man man, wat een ellende, maar och, het gaat vanzelf weer goed komen hoor. Ik ben wel eens vaker verkouden geweest, heb ik ook overleefd. Heb vannacht wel super slecht geslapen daardoor en er dus maar vroeg uitgegaan vanmorgen. Omdat ik niet zo heel goed van het rondlummelen ben heb ik me voor half 8 maar nuttig gemaakt door in de tuin aan het onkruid te gaan trekken. Nu de container vol dus noodgedwongen maar gestopt. Ben helemaal kapot van een tijdje onkruid wieden. Hoezo niet fit:x! Vanavond ondanks het warme weer toch maar even stomen. Ik snap niet waar al dat snot vandaan kan komen. Op een gegeven moment is een mens toch leeg zou je denken. Nou niets blijkt minder waar helaas. Uitje met de klas was geslaagd, zo'n kinderboerderij is altijd zo leuk. Heerlijk knuffelen met jonge geitjes enzo Volgende week nog twee keer op stap dan hebben we de uitjes voor dit schooljaar gehad. @Mees honger gevoel van Pregnyl heb ik nooit van gehoord, ook nooit gehad dus ik vind het hoopvol klinken @Jeetje ik heb zo het idee dat 'nieuwe' ideeën eerst een tijdje bij je man in de week gelegd moeten worden dus ik zou het gewoon heel koppig steeds maar weer blijven benoemen en niet denken, 'nou ik heb het weer gezegd, hij weet het weer' om je dan vervolgens weer een aantal weken in te houden. Herhaling is de kracht van de reclame zeggen ze altijd dus gewoon op blijven hameren. Ik denk dat het voorstel van Mees niet echt haalbaar zal zijn. Daarvoor zal de afstand te groot zijn denk ik. Latten met iemand uit een dorp 10 km verderop zal nog wel gaan maar een paar uur vliegen is niet alleen nogal omslachtig maar ook zo kostbaar. Persoonlijk denk ik dat de oplossing echt licht in samen verhuizen en dan hij maar eens een tijdje wat anders. Sterkte ermee meid, zijn moeilijke gesprekken en keuzes. @Hoop hoe is het? Ben je al een beetje over de teleurstelling heen? Zoek veel afleiding maar geef ook af en toe even lekker toe aan dat K..! gevoel. De emoties moeten er toch uit.
@Boud: moeilijk voor te stellen om met dit heerlijke weer je zo beroerd te voelen. Op de een of andere manier past snotverkouden nu eenmaal beter bij slecht weer. Toch knap dat je je in de tuin uitgeleefd hebt. Want dat zal zeker niet meegevallen zijn als je zo beroerd bent. Hopelijk brengt het stomen wat verlichting. En wie weet anders een lekker glaasje wijn vanavond! Ik heb zelf ook nooit honger gehad van de pregnyl. Terwijl als je 5000 spuit je toch meer in je lijf hebt zitten, dan dat ik nu heb. Ik maak me maar niet te gek, maar vond het wel typisch. Maar probeer maar met beide benen op de grond te blijven (dan val ik niet zo hard als het toch echt loos alarm was ).
Mees moest je nu minder spuiten dan? Ik ging er vanuit dat je gewoon de standaard hoeveelheid van 5000 moest spuiten. Nooit bij stilgestaan dat er natuurlijk ook andere mogelijkheden zouden zijn maar dan nog altijd meer door een of meer ampullen samen te doen dan minder. Je kunt ze zelf ja niet halveren Verkouden ben ik helaas heel vaak, ook in de zomer. Ik ben daar kennelijk erg gevoelig voor. Ik weet ook dat ik eigenlijk niet met open ramen moet rijden en slapen. Ik hoef maar een heel klein beetje op de tocht te zitten en het is mis. Toch doe ik dat wel omdat het gewoon zo fijn is om in een auto zonder airco, toch tijdens het rijden wat frisse lucht te krijgen of op een benauwde slaapkamer zo'n avondbriesje zo heerlijk kan zijn. Maar juist omdat ik zo vaak verkouden ben weiger ik om bestaande plannen daarom te veranderen. Als ik daaraan begin dan doe ik voor mijn gevoel niets anders dan plannen wijzigen omdat ik me weer eens half half voel. Ook zal ik me nooit ziek melden vanwege een verkoudheid. Dan zit ik in totaal zomaar minimaal drie maanden per jaar thuis, geen beginnen aan! Ik had dus al bedacht vandaag de tuin in te gaan en dus moest dat dan ook maar met de verkouden kop. Zo had ik ook vorig weekend al bedacht dat ik vanavond met mooi weer wil bbq-en. En dat ben ik dus nog steeds van plan. Ook met een verkouden kop moet ik eten en waarom zou dat dan niet gezellig en lekker mogen zijn?
@mees, het is hopelijk allemaal voor een goed doel! maar snap goed dat het allemaal wel een gedoe is met helaas onzeker resultaat. de duimen draaien nog hoor! @jeetje, vervelend dat je je zo voelt meid, is verhuizen naar NL echt geen optie? en super dat die kleine meid zo goed gegroeid is! @boud, is heerlijk weer voor een BBQ dus lekker doen! @hoop,balen van je spiraaltje, hopelijk gaat de volgende beter. hier lekker al aan het shoppen geweest, nog even 2 zomer broekjes voor de kleine man gekocht. met dit mooie weer mag ie wel iets korts aan! zo lunchen met schoonouders, wordt vast wel gezellig.
@Mees: honger van de pregnyl heb ik ook nog nooit gehoord...dus ook ik vind het hoopvol! We duimen heel hard verder....je hebt geen bruin/rood meer gezien? Het gaat met mij wel weer redelijk goed. Ik heb het weer verwerkt....denk ik. @Boud:Wat balen dat je zo verkouden bent! Ik voel me dan altijd zo "vies".....of hoe noem je dat? Ik vind dat wel het goede woord. Je bent gewoon lamlendig. Lief dat je aan me denkt. Het gaat wel weer beter. @Jeetje: wat Mees zegt is zo,n gek idee niet. Als jullie er niet uit komen,dan is het misschien wel een optie. Jij en de kleine in Nederland en je man in Istanbul en elkaar dan regelmatig zien. Ook al denk ik ook wel dat je snel vervreemd van elkaar...maar bij sommige mensen werkt het goed. @Just: Ik heb geen spiraalje...je bent in de war met Syll.
@Hoop: fijn dat de ergste schok weer voorbij is. Het is toch altijd even een enorm baalgevoel (zacht uitgedrukt) waar je even doorheen moet. Ik heb geen raar bruin/rood-verlies meer gehad, maar wel weer de bekende jeuk van onderen. Wat bij mij meestal een aankomend ongi-klachtje is. Gisterenavond dus een enorme dip gehad en lekker een potje zitten janken. Nu maar afwachten.... @Justme: ik heb ook maar weer even lekker wat zomerse kleertjes voor mijn zoontje ingeslagen. Op de een of andere manier heeft hij altijd een 'favoriete' maat, dus die is overal snel uit. Gelukkig toch nog wat kunnen vinden. Hij mag nu weer met een gerust hart de modder of het water induiken. Ik heb weer wat reservekleertjes achter de hand. Hoe is het nu trouwens afgelopen met je vriendin? Is ze nog op je verjaardag geweest? @Jeetje: hoop ook niet dat je mijn suggestie voor een lat-relatie kwalijk neemt. Snap dat dat niet de intentie is als je met elkaar trouwt. Een buitenlandse kennis van mij is ruim 12 jaar geleden getrouwd met het idee haar snel naar NL te halen. Dat lukte niet, want hij kreeg het niet voor elkaar met de verblijfsvergunning. Door een fout een keer in de aanvraag lukt het hem zelfs niet om haar voor een vakantie hierheen te halen. Omdat hij al heel lang hier gewoond had, was terugverhuizen ook niet een optie, omdat hij daar geen werk had. Ja, ze konden dus kiezen weer te scheiden of het beste ervan te maken (hoe moeilijk soms ook). Hij ging dus 3-4 keer per jaar voor twee maanden per keer daar heen. Dus uiteindelijk een half jaar per jaar dat ze elkaar zagen. Het vijfde kind wordt deze maand geboren (heb er altijd bewondering voor dat hij het toch altijd voor elkaar kreeg om steeds in die 2 maanden ook een kind te verwekken ) en dit jaar is ze eindelijk voor het eerst voor een korte vakantie hier in NL geweest. Uiteindelijk hopen ze dat ze toch met alle kinderen hier kan komen. Dus ze hebben een lange adem gehad, maar uiteindelijk zullen ze toch samen zijn op een plek waar ze allemaal gelukkig kunnen zijn. Maar ik hoop nog steeds dat je man 'gewoon' inziet dat hij met je mee moet verhuizen naar NL, omdat jij hier het meest happy bent (en ik denk voor M.ila de beste vooruitzichten).
Hoi meiden, Pink, jij gefeliciteerd met je mooie echo! Jammer dat je je zo misselijk voelt maar hey tis voor een goed doel!! Ik heb zelf helemaal geen fijne zwangerschap achter de rug, maar zie dagelijks waarvoor ik het heb doorstaan!! Komt vast allemaal goed! Mees, jemig wat maak je het weer spannend meid, toch denk ik dat het zomaar eens raak zou kunnen zijn, er zijn er bij jou ook 2 terug geplaatst dus is er natuurlijk een kans dat net als bij mij 1 het niet redt. Ik vind het hoopvol klinken hoor en ik ga nu superhard voor je duimen!!! Ik krijg nu trouwens ook de multiload spiraal, hoop dat die wel blijft zitten waar ie hoort. Hoop, jammer weer meid en wat verdrietig!! Ik geef je een dikke digitale knuffel!! Jeetje, ooww ik denk ook dat er nu echt wel iets moet gaan gebeuren hoor meid, het is niet de eerste keer dat je je zo voelt! Ik wens je echt heel erg veel s6 met de gesprekken met je man en het vinden van een oplossing, je hebt zeker gelijk dat je denkt dat de kleine meid jou energie oppikt, daar zijn baby's supergevoelig voor! Sterkte meid en uh kleintje is hard gegroeid zag ik! Goed hoor!! Boud, jij ook snotverkouden dus?? Hier ook bah bah, gaat idd vast wel weer over. Beterschap hoor! Just, een leuke dag met de kleine man!! En shoppen ppff ik doe haast niet anders de laatste tijd, moet even wat minderen anders komt ze straks om in de kleertjes hahaha. Ze hebben ook veel te veel schattige kleertjes!! Hier alles lekker rustig, straks naar schoonouders, lekker in de tuin hangen. Genieten van het weer dus vandaag!! En Mams, laat je niet gek maken door die zak hooi!! Zoals gezegd hij verdient al die aandacht niet! Proberen te negeren daar heb je hem het meest mee en voor jezelf geeft dat wat rust!! Ik spreek uit ervaring hoor, nu na 18 jaar is mijn ex eindelijk opgehouden omdat mijn dochter zelf contact met hem heeft gezocht en opgehouden dus ook niet echt want nu bespeelt ie haar, dat ik zo'n slechte moeder ben enz. Dus...Negeren die handel!! S6 meid. Dikke knuffel allemaal en tot gauw!!
@Syl: ja, ik heb twee blasto's (van dag 5) teruggeplaatst gekregen. Zou toch wel heel zuur zijn als zelfs blasto's niet willen blijven zitten. Ik kan officieel nog niets zeggen. Maar vind het wel typisch dat het bekende ongi-klachtje van die jeuk weer om de hoek komt kijken. Dan zakt de moed me wel even in de schoenen. En shoppen is inderdaad niet prettig voor de portemonnee, maar ik koop vaak kleertjes bij de Zeeman voor mijn zoontje. Hij zit vaak van onder tot boven onder met modder of spaghetti-saus. Dus ook hier trekt bruintje dat niet om continue dure kleren te kopen. Ik heb twee keer een multiload gehad. De eerste keer was voordat ik zwanger was en toen heb ik enorme pijn gehad na het plaatsen. Heb bijna 2 wkn enorme ongikrampen gehad (of mijn lichaam het eruit wilde werken) en er zijn toen heel wat ibu's doorheen gegaan. Daarna heb ik er best veel plezier van gehad. De tweede keer is hij na de bevalling door de gyn geplaatst. Niks geen bloedverlies erna en niks geen napijn. Weet niet of dat kwam omdat de eerste keer de huisarts hem geplaatst had (en het niet goed had gedaan), of dat het echt zoveel verschil maakt al een keer zwanger geweest te zijn. Ook toen was ik er wel blij mee. In ieder geval geen hormonen in je lijf. Ik hoop dat die bij jou ook bevalt.
@mees, ja ze is geweest! vond ik wel fijn. denk dat we voor de kids verjaardagen uit de gratie zijn ofzo. merken we volgend jaar wel weer! hier ook altijd weinig kleertjes in de maat van de kleine man..... dus als ik wat zie in de aanbieding, meteen meenemen! tassen net ingepakt, we gaan morgen op vakantie!! ik zet er niets over op fb, je weet maar nooit wie meeleest.... altijd pas achteraf zet ik daar wat neer. net konijn naar logeeradres gebracht en de kleine man slaapt lekker. mama tijd voor internet en een serietje op tv. daarna ff laatste boodschapjes doen, speelgoed kleine man inpakken en morgen redelijk op tijd rijden. zin in!!!!
@Justme: heeel veel plezier en een hele fijne vakantie. Mocht je in NL blijven, dan zijn de weersvooruitzichten de komende dagen ook nog heerlijk. Geniet ervan! We zijn vanmiddag een stuk gaan fietsen, maar hadden ons een beetje verkeken op de afstand (en de tegenwind op de terugweg). We zijn met een pontje naar de overkant gevaren, waar een heerlijk restaurant (met terras is). Daar wat gegeten en gedronken en toen terug over de dijk. Enorme tegenwind gehad, dus voordat we de pont weer op gingen, nog maar een keer neergestreken bij een andere uitspanning. Achteraf dus een middagvullend uitje. Nu nog even een stukje fietsen met ons zoontje naar een beekje hier in de buurt. Dan hebben we het weekend er weer op zitten.
Mees, hoe gaat het met jou? Rest even dikke knuff! Hier ook nog maar even Ricmar gefeliciteerd 20 wkn alweer. Wanneer heb je de 20 wkn echo?
@Mees: zo flink veel beweging gehad dus met dat fietstochtje! Was ook benieuwd hoe het nu met je was. Nog steeds een hongergevoel en geen bruin/rood gespot? Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind het ook wel hoopvol klinken hoor! Tuurlijk vind ik het niet erg wat je zei over een lat-relatie op die manier. ik heb daar namelijk zelf ook al wel eens aan gedacht. Maar natuurlijk heb ik liever dat we met zijn drieën samen blijven. Wat mij een goede oplossing lijkt is om eerst nog een keer hier in Istanbul te verhuizen naar een rustigere wijk met wat meer groen en dichter bij het werk van mijn man. ik denk dat dat al veel zou schelen (maar vraag me wel af of dat betaalbaar zou zijn). En dan over een paar jaar echt naar NL met zijn allen en in de tussentijd dus ook goed uitzoeken hoe en wat. Ook al zei mijn man weinig vorige week in ons gesprek ik voel me er toch wat opgeluchter door. Ook omdat hij wel aangaf me te begrijpen. Dat deed me wel goed. @Justme: fijne vakantie! @Ricmar: wauw alweer 20 weken! Wat gaat dat snel!
@Jeetje: ik denk dat doordat je zus een paar keer geweest is en je ook naar NL geweest bent, je man ook wel aan je kan merken dat dat je goed doet. Begrip is al stap 1 inderdaad. Ik hoop van harte dat die kans van verhuizen er op korte termijn een keer inzit. Dan heb je in ieder geval al een plek waar je je prettiger voelt. Hier vanmorgen een korte periode behoorlijke ongipijn gehad. Durfde (en durf) amper naar het toilet . Nog geen rood of bruin te bekennen, maar de vraag is hoe lang dat nog duurt. Die pijn is nu wel weer weg (alleen de angst om te gaan plassen nog niet ). Als het goed is, is een dezer dagen de pregnyl uit mijn lijf en daarmee is de kans dus ook groter dat ik ongesteld ga worden. Spannende dagen dus voor de boeg.
Oehh Mees, ik zie nu hoeveel pendels je hebt voor juni!! Dat moet toch een goed teken zijn. Bij mij klopte het toen precies! Zowel de maand als het geslacht. Ik heb er echt een goed gevoel over voor jou deze keer. Wanneer zou je op zijn vroegst kunnen testen? Ik wil je niet gek maken hoor en snap je terughoudendheid uit zelfbescherming, maarre.... Over verhuizen... eigenlijk zouden we dan of nu heel snel al moeten verhuizen want anders wordt het ben ik bang pas volgend jaar juli. We hebben namelijk een contract dat in juli verlengd wordt. Als we dus in een andere maand weg willen moeten we dat 3 maanden van tevoren laten weten en dat is dus best wel onmogelijk lijkt mij.
Ben aanwezig... als lezer hoor... heb zoveel gerommel met ex..dat me hoofd om loopt.. probeer straks wel weer wat in fb te gooien... maar ik ben er zo moe van..... hardlopen lukt nog steeds niet, vanmorgen geprobeerd... lichaam zegt nog steeds nee
Mees, knuffel meid, nog even volhouden. Ik snap ook dat je voorzichtig bent hoor, Ik hoop het zooooo!! Ik heb met deze spiraal ook niet echt pijn gehad met plaatsen, wel een zeurderige buik. Nou ja ik zie het wel, komt vast goed. Just, jij een hele fijne vakantie!! jeetje, ik hoop dat het jullie helpt om idd wat dichterbij zijn werk te gaan verhuizen zodat ie dan wat meer thuis kan zijn. En het zou denk ik ook erg fijn voor je zijn als je terug naar hier kon verhuizen, wie weet in de toekomst? Knuffel meid.... Hier vanmorgen met Lotje bij de Osteo geweest, ze denkt niet dat het iets lichamelijks is. Zij denkt dat ze last heeft van een soort van stress, onrustigheid. En ze zei zelfs dat het kan zijn dat ze haar verloren 2ling mist. Tja je weet het niet, maar ze heeft wat drukpunten bij haar gedaan en ik moet zeggen dat ze nu wel heel vrolijk is hoor en behoorlijk moe. Volgende week moet ik even bellen om te laten weten of er verandering is. Tja het was natuurlijk al wat beter geworden, maar we wachten het af, zou toch geweldig zijn als zij daardoor lekker in haar velletje komt te zitten? Dikke knuff dames en tot later......
@Jeetje: ik 'mag' donderdag pas testen omdat ik vorige week nog pregnyl heb gespoten en dat zoveel dagen duurt voordat het uit het lichaam is. Dat is inderdaad wel kort dag om nog een verhuizing te regelen. Kun je het niet alvast opzeggen en evt. wat tijdelijks ergens regelen (of evt. tijdelijk bij familie intrekken) als je nog niets anders hebt. @Mams: ik had al begrepen dat het pad van echtscheiden niet over rozen ging. Neem de tijd en we lezen wel op fb als je wat kwijt wilt. Denk nu maar even aan jezelf! Knuffel.
@Mees: ook ik heb er een goed gevoel over bij jou! Wat zou het geweldig zijn! @Sill: fijn dat het goed gaat met de kleine! Geniet er maar lekker van! @Mams: sterkte met alles.....het valt ook allemaal niet mee!