Mees, wat vreselijk! Ook ik had zulke goede hoop en nu dit! Zit hier met kippenvel op mijn armen. Hele dikke knuff meis en huil maar lekker even uit.
oww Mees!! Ik kwam speciaal voor jou kijken, ik was er zo zeker van!! Jemig wat een verdriet, laat het er maar lekker uit en kruip maar lekker in de armen van je man!! Een hele dikke knuffel, wazig beeld hier van de tranen, wat vreselijk oneerlijk! Sterkte Lieverd........
Dank jullie wel, meiden! Hier een enorme jank-dag gehad. Mijn ogen doen er pijn van. Ik heb eigenlijk nog nooit zoveel verdriet gehad nadat een poging mislukt was (een eigen of een ivf). Maar ben er voor mijn gevoel ook nog nooit zo dichtbij geweest. Begon gisteren er zo van overtuigd te raken dat ik zeer waarschijnlijk toch wel zwanger was. En dan gaat de fantasie met je aan de haal. Ja, en hoe hoger je vliegt, hoe harder je valt natuurlijk. Even geen rekening meer mee gehouden na mijn optimisme van gisteren. Ben vandaag grote schoonmaak van de bovenverdieping gaan houden, wat er de laatste weken een beetje bij ingeschoten was. En wat dus hard nodig was. Schoonmaken is voor mij de beste remedie en maakt mij op de een of andere manier altijd rustig. Straks kwam een vriendin van mij en we hadden een uur lang al over koetjes en kalfjes gepraat en op zich knapte ik daar ook van op. Maar vlak voor ze naar huis ging, kwam toch die vraag.... Weten jullie al wat. Ja, daar kwamen de tranen die net zo mooi opgedroogd waren weer overnieuw. Inmiddels heeft mijn man mijn haar geverfd (en ik zit nu de verf erin te laten trekken). Ik wilde dat al eerder doen, gezien mijn uitgroei. Maar mijn man vond dat toch wat spannend zo net na een tp en wilde eigenlijk liever niets 'verstorends' doen. Dus daarom het verven even uitgesteld, maar aangezien de sluizen toch open staan, dan ook maar de verf erin.
Ik kom hier even kijken hoe het met Mees is en lees slecht nieuws. Had ik niet verwacht / gehoopt. Wat een teleurstelling weer.... Heel veel sterkte voor jou en je man Mees, dikke knuffel.
@Mees: ik vind je toch erg dapper meid. Toch flink aan het werk geweest. En je haren in de verf.....is goed om iets voor jezelf te doen! Sterkte hoor!
Lieve mees even een hele dikke knuffel voor jou! Wat ontzettend klote! Meiden nog 2 drukke dagen en dan kom ik uitgebreid reageren. (als mijn beroerdheid het toelaat welteverstaan) Ik ben momenteel alleen tot korte berichtjes in staat en aangezien jullie van die lellen schrijven voel ik me dan schuldig. Vandaar. Liefs voor iedereen!
Hier weer verder gegaan met de grote schoonmaak. Mijn man was even lekker de hort op en mijn zoontje bij de peuterspeelzaal. Nu is alles echt spik en span. Alleen staan nog 2 wasmanden me verlangend aan te kijken voor het strijken, maar dat probeer ik vanavond maar te doen. De ergste tranen zijn weer gedroogd, al blijft het enorm zuur. Had gisterenavond in mijn maandverbandje iets raars wat ik niet echt kon definiëren. Ook verlies ik enorm veel bloed en stolsels en slierten (sorry, kan het niet smakelijker maken). Gebruik zelfs nachtmaandverband, maar die was vanmorgen zelfs binnen no time doordrenkt. Heb vanmorgen naar DD gebeld om in ieder geval de uitslag door te geven en te vragen hoe nu verder. Gezien mijn zware bloedverlies en de stolsels, vermoed de assistente toch dat er even iets geweest moet zijn en dit een soort van hele vroege vmk geweest is. Op zich heb ik zelf, gezien de klachten, ook het idee gehad dat er even iets 'gebeurd' moet zijn. Maar zeker weten doe je het niet. Als het zo zou zijn, geeft het in ieder geval weer wat meer moed om door te gaan. Ik moet (zoals gebruikelijk) een cyclus wachten, maar mag me dan een week voor de menstruatie (ergens begin juli dus) weer melden. Mijn NL arts is alleen vanaf half juli t/m eerste week augustus met vakantie, maar dan krijg je een andere (Duitse) arts. Op zich zijn die ook prima, al is het taalprobleem wel wat lastiger. Maar in principe stelt de NL arts nog het behandelplan op en gaat het om de follikelmetingen en de punctie e.d. Gezien de hoeveelheid zwangerschappen die er via die kliniek ontstaan, ga ik ervanuit dat die andere artsen er ook wel verstand van hebben. De terugplaatsing werd de afgelopen keer ook al door een (hele lieve) Duitse arts gedaan. Dus dat is voor mij geen reden om het langer uit te stellen. Ik heb vanmorgen alle facturen van DD bij elkaar gezocht en net mijn declaratie (voor ruim 1900 euro) voor DD klaargemaakt. Zodra ze betaald hebben, zal ik ze eens bellen hoe de 4e poging in zijn werk gaat (verzekeringstechnisch). Nu nog maar even geen slapende honden wakker maken, nu ik nog zoveel geld van ze tegoed heb.
@mees, ik ben ook ff ingelogd met de hoop op goed nieuws van je, maar helaas. balen meid! hele dikke knuf van mij
@Justme: en weer terug van vakantie...? Of even ingelogd tijdens de vakantie? Hoop dat jullie het naar de zin hebben. Ben druk iets aan het verzinnen voor vaderdag. Kan niets verzinnen, helaas. Zit er eigenlijk aan te denken om, als verrassing, een paar dagen weg te boeken eind van de maand. Mijn man heeft nu nachtdienst, dus kan met een gerust hart even googlen en zoeken.
Meiden, wat is het rustig hier. Niemand iets leuks, spannends te melden? Ik zelf ook niet, hoor. De ongi is gelukkig wat minder, al heb ik nog wel erg veel last van mijn rug. Ik heb donderdag en vrijdag zoveel stolsels verloren, dat het toch bijna in m'n gewicht zou schelen. Niet normaal, meer! Heb gisteren wat kleins voor mijn man gekocht voor vaderdag. Verder wilde ik gisterenavond een paar dagen weg boeken via landal, maar dan twijfel ik weer, of hij dat park wel leuk vindt, dus nog niet geboekt en uiteindelijk in slaap gevallen. Ben ook altijd zo'n twijfelkont, die dan het moment van boeken altijd weer uitstelt. Maar hij slaapt nu nog van de nachtdienst, dus wie weet doe ik het alsnog. Als extra verrassing voor vaderdag. Een probleem is dat de terugkeer op maandag is en 's maandags moet ik werken. Mijn collega is dan met vakantie en mijn baas heeft gezegd dat er altijd iemand van ons twee moet zijn. Ik vind het dus spannend om vrij te moeten vragen en in het ergste geval zouden we zondagavond nog terug moeten. Is op zich ook geen groot drama (want in principe slaap je er alleen nog maar, om de volgende morgen gelijk op te staan, je auto in te pakken en te vertrekken), maar toch.... Straks nog even naar mijn vader toe, omdat mijn zus en ik ook wat voor hem hebben gekocht. En misschien dat we vanavond nog uit eten gaan. Kortom, de dag is zo al weer aardig besteed.
hier niet zo veel spannends te melden, we genieten lekker van het weer enzo. niets bijzonders gedaan voor vaderdag.....eerlijk gezegd dacht ik er net pas weer aan hier aan de schoonmaak, mijn ouders komen deze week dagje langs en blijven ook slapen. niet alles is hier echt schoon zeg maar dus we halen de bezem er lekker door! aardig wat lakens enzo in de was dus hopelijk komt de voorspelling van het weer morgen uit en is het snel droog. kleine man slaapt weer heerlijk, dat gaat gelukkig goed hierzo. hij wil steeds meer lopen (aan 1 hand) en heel af en toe zet hij een paar pasjes los. vooral als hij het niet door heeft..... zodra hij het door heeft zakt hij meteen door de knietjes.... meneer heeft dus even wat zelfvertrouwen nodig! komt vanzelf.....
Hier ook niet zoveel te melden, vandaag visite gehad. Maar wel aftellen, nog 2 daagjes.......................!
Oeh Lyanna, spannend! Hier ook niet zo heel veel nieuws. M.ila sliep eerst goed door en wordt nu al een paar dagen heel vroeg wakker en ligt dan vreselijk te draaien. Overdag slaapt ze ook slechter en niks is goed lijkt wel. Dus denk een sprongetje misschien. Ze is dan wel al 15 weken maar eigenlijk pas 12 weken vanaf de uitgerekende datum geteld. Hoewel ik vind dat ze met sommige dingen wel gewoon zoals 15 weken is. Nou ja, hopelijk slaapt ze snel weer wat beter. Morgen weer prikjes, bah, niet leuk!! We zitten er over te denken om haar binnenkort op haar eigen kamer te gaan leggen, maar nu twijfel ik weer over welke kamer het beste is. De kamer die we nu voor haar bestemd hebben is groter, maar aan de voorkant van het huis, aan de straatkant dus wel een stuk luidruchtiger, vooral 's morgens. Onder ons zit een gezondheidscentrum en mensen zitten vaak onder ons raam te kletsen en te roken (grrr!) dus het raam openzetten vind ik dan geen fijn idee. Ook hoor je er heel goed de beneden deur van de flat, de lift, mensen op de gang, deuren van de buren die dichtslaan enz. De andere kamer is kleiner en rustiger, maar daar zit een balkondeur in en het raam kan er niet open want er zit een plat dak onder waar wel eens katten op zitten die dan binnen kunnen komen. Pff, twijfel twijfel! Wat zouden jullie doen? Ik neig toch nog steeds meer naar de grotere kamer. Ben heel benieuwd hoe ze het zal vinden op haar eigen kamer. Denk dat we er zo langzamerhand wel aan toe zijn. Ik krijg steeds meer het idee dat we haar storen als we de kamer binnenkomen wanneer ze slaapt. En ik wil 's avonds altijd nog even lezen op bed maar dan ben ik ook bang dat ze er wakker van wordt. Denk dat we allemaal rustiger zullen slapen als ze op haar eigen kamer ligt. Verder voel ik me nog steeds onrustig af en toe. Het lijkt wel of ik sinds ik in NL ben geweest echt veel meer heimwee heb dan ooit. En ik wil helemaal niet in een negatieve spiraal blijven hangen maar ik vind het erg moeilijk om positief te zijn de laatste tijd. Vind het ook zo erg omdat ik niet wil dat M.ila het merkt. Nou, ik ga gauw even wat doen voor ze weer wakker wordt!
O, ja, wat ik nog heb meegemaakt weer hier! Vorige week had ik de balkondeur in de woonkamer openstaan en M.ila lag in de box. Ze huilde een beetje want ze was moe maar kon niet slapen. Mijn man was ook net thuis en had haar opgepakt. Werd er ineens aangeklopt. De buurvrouw aan de deur. Ze had M.ila horen huilen en vroeg zich af of er iets aan de hand was! Nou, jaaaa. Ze heeft zelf drie kinderen dus lijkt me dat ze wel weet dat een baby af en toe huilt! Sowieso huilt M.ila weinig en nu was het ook maar heel eventjes. Ik vond het echt weer zo bizar en bijna beledigend! Alsof we niet goed voor haar kunnen zorgen of zo. Ze zal het wel goed bedoeld hebben, dat snap ik wel, maar pfff, mijn nekharen gingen er weer van overeind staan!! En mijn man vond het dus niet zo raar, dus het zal wel aan mij liggen, cultuurverschilletje of zo?
@Mees: en nog geboekt? Ik ben ook zo'n twijfelkont! Herkenbaar dus. Nou, nu ben ik hier nog... Dus ben nu écht weg!
@Jeetje: lastig om te bepalen wat de beste plek is voor je kleintje. Misschien kun je eerst alleen even het bedje er neer zetten en kijken waar ze het beste ligt en slaapt. En dan pas echt een kamertje gaan inrichten. Het voelt tegenstrijdig om haar niet aan een drukke, lawaaiierige kant te leggen, maar aan de andere kant als ze dat eenmaal gewend is, zal ze alleen maar makkelijk zijn om met geluiden te slapen. Maar je moet vooral doen waar je gevoel goed bij is (want ik ken jullie appartement niet). En wat raar met die buurvrouw. Ik vind in zuiderlijke landen de kinderen altijd veel lawaaiieriger en huileriger en heb altijd de indruk dat de moeders dat gewend zijn en zich niet zo druk om maken. Dus vreemd dat die buurvrouw gelijk op de stoep staat. Misschien is het wel meer nieuwsgierigheid en zocht ze een 'binnenkomertje'. En mocht dat niet zo zijn, dan zal het wel een cultuurverschilletje zijn. Maar je weet zelf beste wanneer je kleintje huilt (en wat er aan de hand is). Dus laat je er maar niet door intimideren. Je doet het hartstikke goed. En ieder kind huilt zo nu en dan, hoor! Ik heb gisterenmorgen inderdaad geboekt. Zo waar, zo maar zonder overleg met mijn man. We gaan naar een park in Zuid-limburg. Mijn man was er erg blij mee. Ik had vanmorgen gezien dat er op die maandag (dat ik eigenlijk ook nog graag vrij wilde hebben) niemand op kantoor is ivm een training. Dus kreeg al moed om vrij te vragen, omdat ze me toch niet zouden missen dan. Maar vanmorgen zei mijn baas nog heel veelbetekend tegen iemand dat er altijd iemand van ons is (mijn collega of ik), omdat overlap met vakanties niet voorkwam. Dus daar ging mijn goede moed om te vragen of ik niet nog een dagje langer weg mocht blijven. We moeten nu dus toch maar zondagavond terug gaan rijden, helaas.
Ola meiden! Hier erg druk met ouder gesprekken. Vanmiddag al de eerste paren ouders gehad. Morgen zit ik waarschijnlijk tot maar liefst half 11 's avonds op school (en dan maar hopen dat we niet uitlopen). In de loop van de komende weken dan nog een paar ouders die morgen echt niet lijken te kunnen. Toch altijd weer heftig deze gesprekken want je bent vaak meer dan alleen maar leerkracht. Ik was vandaag ook weer even deels maatschappelijk werk voor een moeder. Ik vind het dan toch altijd heel moeilijk om bij een schrijnend verhaal na een half uur te moeten zeggen: "Sorry je tijd is om" (Bij ons hebben we een half uur per leerling voor de ouders ipv de standaard 10 minuten op een basisschool) Omdat ze vandaag de laatste was heb ik haar maar even laten praten. Maar morgen met zo'n druk gevulde avond kan ik zoiets er niet bij hebben. Duimen dat ik streng genoeg zal kunnen zijn. Mees was ook benieuwd of je al geboekt had. Lekker hoor dat je dat gedaan hebt. Heb je weer een leuk vooruitzicht. Leuke verassing voor je man. Jeetje persoonlijk zou ik haar denk ik op de rustige kamer leggen. Ik weet niet hoe klein de kleinere kamer is maar een baby heeft verder nog niet zo veel ruimte nodig natuurlijk. Zolang bed, kast en commode er in kunnen ben je al een heel eind. De rust lijkt me toch wel heel prettig. Aan de andere kant, wat Mees zei klinkt ook logisch. Als ze nu went aan slapen met geluiden dan kan dat alleen maar voordeel opleveren. Maar wanneer het raam niet open kan omdat er sigaretten lucht naar binnen komt lijkt me ook niet fijn. OP die katten kan vast wel wat gevonden worden. Balkon deur open met een klem erop ofzo zodat ie maar op een kier kan. Dan komen er geen katten binnen en kun je toch luchten. Als ze over een tijdje kan kruipen en lopen en zelf uit haar bedje klimmen kan er een kinderslot of zo op. Beetje vreemd verhaal van je buurvrouw maar dat is vast een cultuur dingetje inderdaad of gewoon een poging om haar nieuwsgierigheid te bevredigen.
@Mees, leuk dat je hebt geboekt! Alleen jammer dat je waarschijnlijk zondagavond al terug moet. Maar kan me wel voorstellen dat je geen vrij durft te vragen. Ik zou precies hetzelfde zijn. Ik vind kinderen hier inderdaad ook een stuk huileriger/jengeliger/schreeuweriger, dus vond het daarom alleen al ook vreemd en sowieso kreeg ik het gevoel dat ze met haar oor tegen de deur had gestaan zo'n beetje! Maar volgens mij is ze nu met haar kinderen op vakantie en ik denk dat ze lang wegblijven (was vorig jaar ook zo) dus lekker rustig voor mij! (ze slaan normaal ook altijd heel erg met de deur, dus daardoor viel het me nu al op dat ze er niet zijn!) @Boud: lijkt me ook moeilijk om dan heel streng te gaan zitten zijn met je tijd! Maar ik hoop dat het je morgen wel lukt met je drukke schema! Ik ben er nog niet uit welke kamer! De kamer met het balkon eraan is niet zo heel klein ook niet hoor en het balkon is afgesloten, daar kunnen geen katten op komen en M.ila zou er zelf dus ook niet af kunnen. Dus die deur kan gerust open nu. Alleen het zorgt wel voor meer licht in de kamer. Het fijne is weer wel dat er minder zon op die kamer staat (alleen 's morgens) Ik heb vandaag eens gemeten hoe warm het is in die grotere kamer en daar was het vanmiddag 27 graden! In onze eigen slaapkamer is het nu steeds 25 graden. Nog een puntje is de kat. Die zit nu al een hele tijd steeds in die grotere kamer, de hele dag lang! Hij kijkt er uit het raam en ligt er te zonnen. En als hij straks niet meer op die kamer zou mogen, gaat hij er misschien tegen de deur staan krabben en springen (doet ie nu namelijk ook soms nog bij onze slaapkamer) Maar hij mag dan natuurlijk wel weer op onze slaapkamer, dus wie weet compenseert het dan weer. En hij mag overal verder komen in het hele huis, maar ja dichte deuren, daar heeft ie moeite mee Nou, ik zal het er ook nog eens met mijn man over hebben en dan het even laten rusten tot het weekend!
@Jeetje: met de rook onder het balkon had ik nog geen rekening gehouden. Dan is de rustige kamer misschien een betere optie. Bij mijn katten merkte ik wel dat als de deur van de babykamer op een kiertje staat (met een haakje van 5-10 cm), dat ze dan minder aan de deur zaten te krabben als dat de deur dicht zit (dan is het op een of andere manier toch interessanter om te proberen te achterhalen wat er achter die dichte deur zit). Misschien kun je nu alvast af en toe overdag die deur dicht doen van het kamertje waar je haar uiteindelijk zou willen laten slapen. Dan kan de kat er vast aan wennen dat die deur dicht zit en nu al een alternatief plekje zoeken. In het begin zaten onze katten ook vaak gelijk op de babykamer als de deur per ongeluk open bleef (toch een nieuwe, hele interessante geur die er ineens bij komt in huis). Maar moet zeggen dat nu de lol er wel vanaf is en de deur vaak even open staat, maar ze nu geen moeite meer doen op die kamer te komen. Ik had gisteren een mailtje gestuurd naar de accupunctuur. Ze belde gisterenavond terug dat ze alleen vandaag nog een gaatje had. Merk dat de teleurstelling van vorige week en de heftige menstruatie er behoorlijk ingehakken hebben. Mijn hele rug doet ook pijn. Dus tijd om nu even weer 'in shape' proberen te komen. Over een paar weken begint het hele circus weer en de mmm is een soort van topsport waar je wel topfit voor moet zijn.