@Mams: had inderdaad al prachtige foto's voorbij zien komen. Lijkt me heerlijk om een hobby te hebben waar je weer helemaal voor kunt gaan. Ik wil al jaren een foto-cursus volgen. Ik heb een heel sjiek toestel waarvan ik meer dan de helft van de functies niet ken (of snap). Maar ik gun me de tijd er steeds niet voor. @Boud: is het nog vol te houden, die laatste loodjes van het schooljaar? @Jeetje: nog met je man gesproken over welk kamertje het gaat worden? Ik heb me gisteren weer aangemeld in DD en de afspraak gemaakt voor de eerste uitgangsecho. Was even lastig plannen omdat ik weer langer doorvloei en daarmee dus alles weer opschuift (maar ook nog niet duidelijk is hoe veel het op schuift). We hebben nu dus de uitgangsecho gepland op mijn oorspronkelijke NOD, maar die zal dus naar alle waarschijnlijkheid een dag of 7 dgn opschuiven. Ik ben nu bezig met ovulatietesten. Zodra ik mijn ei weer heb opgespoord, kan ik ook mijn 'nieuwe' NOD een beetje inschatten. En zo nodig nog bijsturen waar nodig. Het vloeien was bijna over, maar toen ik net ging plassen ineens weer enorm veel donkere sliertjes en rood bloedverlies bij het plassen. Blijkbaar dus toch iets te vroeg gejuichd en blijkbaar dus ook nog veel troep in mijn baarmoeder wat eruit moet. Gaat mijn planning weer..... zucht...zucht...
Met mij gaat het helemaal niet goed. Ik ga vanmiddag naar de huisarts om aan de bel te trekken. Zit ook weer met een fikse schimmelinfectie en ze gaan daar iets van op kweek zetten om te kijken welke het is enzo. Ik denk maar zo dat het toch een depressie is dit keer. Heb de hele ochtend weer alleen maar zitten janken en voel me al iets van twee weken heel erg down en moedeloos. Ik kom er gewoon maar niet meer bovenop. Dit is toch voor mij ook niet de plek waar ik mijn verhaal echt goed kan doen, ik denk dat ik ook weer hulp moet gaan zoeken. Ben ook nog steeds erg verdrietig over de miskramen en mijn 40e verjaardag nadert met rasse schreden.
Wax.. tis of ik mezelf beschreven zie...dat op zijn en moedeloos zijn. Ik heb mijn huisarts bezoek gehad weer vandaag...bloed en schildklier zijn allebei ok... dus nu moet ik 1 of ander sport test gaan doen, bij een sport arts, om tekijken waar door mijn lichaam niet meer wil... En ja, het kan bij mij ook allemaal voor vloeien uit de stress... niet op te lossen met een pilletje.,. er gewoon door heen moeten gaan... pfff... veel sterkte lieverd... en ik huil op afstand mee, want ik jank nog meer dan toen ik zwanger was zeg
@Mams: je maakt echt prachtige foto's! Ik had je blog al bewonderd en zal er zeker vaker op komen kijken. @Mees: ja, toch de grotere kamer. Ik wilde eigenlijk afgelopen weekend een rolgordijn gaan kopen en laten ophangen en dan kon ze verhuizen maar is niet gelukt, want mijn man moest weer eens werken op zaterdag (en hij had de hele week al overgewerkt zo'n beetje tot 12 uur, 1 uur 's nachts) De meeste winkels zijn ook op zondag open maar die net weer niet. Dus nu eens zien of het volgend weekend wel lukt. Mijn man heeft wel EINDELIJK afgelopen zondag een paar luiers verschoond, zelfs een poepluier! Dus dat gaat de goede kant op (maar dat mocht ook wel een keer!) @Wax: wat vervelend dat je je zo rot voelt! Goed dat je bij de ha aanklopt hoor. Snap heel goed dat je nog verdrietig bent om de miskramen. Je denkt waarschijnlijk toch aan hoe het had kunnen zijn en waarom het zo is gelopen. En die verjaardag die eraan komt helpt niet mee natuurlijk (welke dag ben je trouwens jarig? Ik namelijk ook eind juli, de 28e) Dikke knuffel van mij en hopelijk krabbel je er gauw weer bovenop! Hier ook niet echt lekker in mijn vel nog steeds niet. De ene dag beter dan de andere, maar ik merk gewoon dat ik weer meer angsten krijg en dat is niet goed. Ik droom ook weer vaak over een aardbeving (ben ik heel bang voor hier!) en ik voel me gewoon onrustig bijna de hele dag door. Gelukkig komt mijn man deze week wel weer op normalere tijden naar huis zodat ik niet echt alles 24/7 alleen hoef te doen, maar tegen de tijd dat hij thuis is, ligt M. soms wel al in bed dus dan scheelt het nog niet veel eigenlijk. Maar goed, in ieder geval is het dan iets minder eenzaam dan vorige week. Het valt me ook zwaar tegen om mijn werk te combineren met M. en het huishouden nu ze wat meer wakker is. In het begin ging dat beter toen ze nog zoveel sliep. Dus ben benieuwd hoe dat straks moet als ze nog minder gaat slapen... Nou, morgen een deadline dus ik ben maar weer weg!
@mams: ja denk dat stress echt veel met je lijf doet hoor! Dus daar kan het heel goed uit voortkomen lijkt me. Jij ook sterkte en een knuffel hoor!
Heb een heel goed gesprek gehad bij de huisarts. Voor mijn klachten krijg ik nu een orale pil. En ik krijg een serie gesprekken met iemand vanaf begin juli daar in de praktijk. Soort rouwverwerking zeg maar. En ze heeft een heel nieuwe gedachte in mijn hoofd geplant, die ik eerst eens met manlief moet bespreken en heel goed moet overdenken. Een mogelijk waarvoor ik tot nu toe eigenlijk (on)bewust geen ruimte heb overgelaten in mijn hoofd, maar die me wel degelijk aanspreekt. (nee niet het medische cirquit)
@Wax: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en ook goed dat er doorgepakt wordt met verdere gesprekken. Ik hoop dat je in alle opzichten snel beter voelt. Dikke knuffel!
Hoi hoi meiden Merk dat ik een beetje stil ben de laatste dagen maar dat komt omdat het momenteel best hectisch is op het werk en dan doen de ouders er nog het nodige bij door voorvallen die niet eens gebeurd zijn (!) gigantisch op te gaan blazen. Manmanman ik heb vandaag ook weer wat afgebeld en gepraat als brugman omdat een van de kinderen een verhaal verzonnen had, dit gisteren thuis had verteld, moeder boven in de boom, directeur gebeld, groot drama op school, kind wilde niet komen vandaag. Kortom heel gedoe. Toen ik het verhaal hoorde van de directeur, die even verhaal bij mij kwam halen omdat hij een bezorgde moeder aan de telefoon had gehad, had ik gelukkig vrij snel door dat het verhaal van geen kant kon kloppen maar... leg dat dan maar eens uit aan ouders. (De strekking van het verhaal: leerling A zou bedreigd zijn door leerling B, maar leerling A had even 'vergeten' bij het verhaal dat leerling B op het moment van de vermeende bedreiging niet aanwezig was. (Ja, het blijft natuurlijk wel zml niveau) Het verhaal klopte dus soieso niet maar gaandeweg het hele verhaal kwamen er nog wel meer 'fouten' aan het licht. Helaas geloofden ouders hun kind zonder enige twijfel. "Die liegt nooit, is altijd zó eerlijk"... Jaja dat kennen we. Maar dit verhaal was duidelijk (gelukkig) van a tot z niet waar en toen ik moeder over de telefoon probeerde uit te leggen waarom ik daar zo zeker van was, kon ze het maar moeilijk geloven. Ondertussen had ze al wel andere ouders ingeseind en dus kon ik vervolgens óók die andere ouders gaan bellen om te vertellen dat er niets van klopte. Uiteindelijk had ik moeder zover dat ze haar kind alsnog naar school kwam brengen. Daar heeft ze 2 uur langer over gedaan dan nodig was maar wèl verwachten dat ik meteen naar haar pijpen dans en de rest van de klas aan hun lot over laat om met haar en het kind dingen te gaan bespreken. Uiteindelijk bond leerling A wat in met het verhaal en zou het allemaal vorig jaar al een keer gebeurd zijn bij een andere juf. Nu geloof ik daar ook niet veel van want in het verhaal was eerst aangeklopt bij juf A en nu was het ineens gebeurd bij juf B. Bovendien had ik het wanneer het inderdaad gegaan was zoals werd verteld wel gehoord bij de overdracht van leerling A en B naar mijn groep.) Helaas werkte die collega juf B, vandaag niet anders had ik die er meteen bij gehaald om het hele verhaal te kunnen weerleggen. Juf A was er er wel en voor haar was het net zo nieuw als voor mij vanmorgen. Voor de volledigheid zal ik dus donderdag ook nog even gaan vragen aan juf B maar dat moet dus nog even wachten. Maar zelfs hiermee bleek de kous nog niet af. De soap ging na schooltijd rustig door met verschillende telefoontjes van ouders die toch nog eens van mij wilden horen wat er gebeurd was of toch nog eens wilden onderstrepen dat hùn kind er niets mee te maken had etc etc etc. Moeder wist me nog wel even na school telefonisch mee te delen dat ze er een "naar gevoel" aan had over gehouden. Toen ik vroeg waar dit dan precies aan lag kreeg ik niet echt een antwoord. Ik vermoed dat ze vind dat ik te duidelijk heb laten merken dat ik vond dat haar kind gelogen had en daar niet heel enthousiast over was. Excuses voor al het gedoe dat het hele gebeuren had opgeleverd zijn niet gemaakt, excuses aan het adres van leerling B voor de valse beschuldiging zijn ook niet gemaakt. Commentaar van moeder: "Ik begrijp mijn kind" De boodschap dat liegen slecht is komt zo natuurlijk niet echt over lijkt mij, maar wie ben ik... Ondertussen wordt er wel van je verwacht dat je ook noggewoon "en passant" les gaat geven, moet je eens gaan proberen met een oor aan de telefoon, ik kan veel maar er zijn grenzen:x Soms heb je meer gedoe met ouders dan met de kinderen zelf Zo na dit van me afgeschreven te hebben zal ik eens even gaan bij lezen. Zal straks wel even reageren op jullie.
Wax wat vervelend dat je toch zo in de put zit. Zoals je nu "het nieuwe idee" omschrijft klinkt dat hoopgevend. Ik hoop dat het je verder kan helpen op de weg terug naar de top. Mams je weet al dat ik je blog volg. Vind je foto's echt helemaal top! Ik hoop ook voor jou dat het je helpt de rust terug te vinden die je zo nodig hebt. Ben benieuwd wat de sport test oplevert. Jeetje fijn dat je een keuze voor de kamer hebt kunnen maken en helemaal top dat je man eindelijk ook luiers verschoond heeft. Mees nog even en jij haalt me weer in doordat ik weer zo'n giga lange cyclus lijkt te hebben. Jij hebt al min of meer weer een afspraak in DD en ik zit nog maar te wachten op het begin van mijn ongi, die zich nog niet echt aangekondigd heeft. Zit nu op dag 33 maar vrees dat het nog wel even gaat duren voor ik weer kan beginnen. Maar goed daarmee wordt de kans ook steeds groter dat ik niet meer onder schooltijd naar het zh hoef maar alles mooi in de vakantie valt. Zelfs die eerste fm...
@Boud...weet je wat de sporttest me opleverd??? Een lege knip..kosten 115 euro...gvd... daar kan ik 3 maanden voor al in sporten
Mams moet je die sporttest doen op aanraden van je ha? Kan het dan niet van de verzekering?? Het is toch geen verplichting? Jemig zeg, daar schiet je anders toch ook geen drol mee op? Levert je alleen maar meer stress op wanneer het je zoveel kost!
@Boud: wat een verhaal weer. Jemig, lastig, hoor! Zeker als ouders gewoon niet voor rede vatbaar lijken als het om hun kind gaat. Je zou hard aan een borrel toe zijn als je zo'n pittige dag hebt gehad. Ik heb op 9 juli overigens alleen nog maar de uitgangsecho, die als het meezit een week voor de ongi is. Vanaf half juli gaat het allemaal echt weer beginnen met de eerste snuif en spuit. Dus ga ervanuit dat jij dan toch ook al wel begonnen bent. Hier vandaag weer een opleving van de menstruatie. Verder ben ik moe en heb koppijn. Kon niet wachten om naar huis te gaan en er leek geen eind aan de werkdag te komen. Nog een dagje werken en dan donderdag een weekendje weg. Heb nog steeds niet aan mijn baas durven vragen of ik maandagochtend vrij mag hebben, zodat we dan terug kunnen rijden. Omdat ze zo grillig en onvoorspelbaar is, heb ik geen idee hoe ze reageert en vraag me af of het me waard is om het te vragen, het risico om gesodemieter te krijgen en dat om alleen maar een nachtje te slapen en dan 's morgens bij het ontwaken gelijk te eten en te vertrekken. Ben er dus nog niet uit.
@Mams: belachelijk inderdaad dat je zoiets duurs in opdracht van je huisarts moet doen en dat jij daar dan voor op moet draaien. Zou dus nog even je verzekering erop naslaan.
Vandaag mijn laatste dagje werken voordat we een paar dagen weggaan. De weerberichten leken aanvankelijk lekker te worden voor aankomend weekend, maar inmiddels is dat ook weer aardig naar beneden bij gesteld. Nou ja, ik troost me maar met de gedachte dat ze zelfs nog geen dag vooruit kunnen voorspellen en dat het misschien allemaal mee zal vallen. Gisterenavond hoorden we ineens een gekras en geknaag uit het verlaagde plafond in onze woonkamer komen. Vorig jaar hadden we ook iedere avond lange tijd gezelschap van vermoedelijk een muis die er tussen zat. Wat er gisterenavond zat, leek niet echt op een muis en ook het geknaag was vreselijk om te horen. Had het idee dat ieder moment een grote rat door het gipsplafond aan het heen knagen was en ieder moment zo naar beneden kon vallen. Onze slaapkamer grenst ook nog eens aan het platte dak van de uitbouw, dus zelfs op bed, hoorde ik het beest nog lekker verder knagen. Niet echt een prettige gedachte als je moet gaan slapen. Vandaag gaat mijn man toch maar even een bedrijf bellen of ze langs kunnen komen. We hebben nl. ook geen flauw idee hoe ze daar kunnen komen en weten dus ook niet waar we evt. iets dicht moeten stoppen. Er zit ook electriciteit e.d. en je weet maar nooit wat ze aanrichten (vooral ook als ze zich ook nog eens gaan voortplanten). Dus het idee dat wij weggaan en zo'n beest mogelijk kortsluiting kan veroorzaken, vind ik erg naar. Dat komt er dus ook nog net even bij vlak voor vertrek en ik weet al niet hoe ik alles al klaar moet krijgen voor vertrek morgen. Ons zoontje is nog steeds erg verkouden en daardoor huilerig. Hij heeft ook iedere dag nog koorts. Ik hoop maar dat hij zich snel beter voelt, want zo halfgebakken op vakantie in een voor hem vreemde omgeving is niet echt prettig. Kortom, nog een hoop hoofdpijnpunten voordat we morgen echt in de auto kunnen stappen.
Mees ik ben vanmiddag en vanavond weg en kan dus niet even hier langs komen dus wens ik jullie nu al vast een heel fijn vakantie uitstapje en ik duim dat het weer tòch allemaal lekker mee zal vallen waar jullie zitten en je zoontje zich wat fitter zal voelen.
Hoi dames, Mees, een hele fijne vakantie meid, geniet er lekker van! Verder alles goed hier met iedereen? Hier wel, nix te zeuren eigenlijk. Lotje heeft alleen wat last van haar oortjes, ze is erg verkouden het arme schapie, wat wil je ook met dat geweldige weer hier? Ppff van mij mag de zomer nu wel eens beginnen hoor! Dikke knuff meiden en tot later maar weer.........Denk wel aan jullie hoor al ben ik niet zo vaak meer hier......
Voorlopig laatste update van mijn kant: ik denk dat het nu echt tijd wordt voor mij om hier afscheid te nemen. Ik heb besloten er een punt achter te zetten en te starten met een traject rouwverwerking. Om de afgelopen periode goed af te kunnen sluiten. Ik zat dus laatst bij de huisarts omdat ik bang was weer een depressie te hebben. Ze zei ik zie het anders: volgens mij ben je aan het rouwen. Om het kind dat je graag had willen hebben, maar dat je niet hebt gekregen. Ze kent me al heel lang en weet wat ik zo'n beetje allemaal voor de kiezen heb gehad. En ze raadde me echt aan om nu verstandig te zijn en het af te sluiten, want diep in mijn hart geloof ik er toch echt al niet meer in dat ik nog een baby ga krijgen. Alleen heb ik dus nog wel steeds hoop zeg maar, en dat is ook opgelaaid door de zwangerschappen van de afgelopen anderhalf jaar. En misschien dat ik dus zelfs aan de definitieve anticonceptie ga, maar dat vind ik nog wel een moeilijke stap. Eerst maar eens praten. Voor de zwangerschappen was ik al best ver mbt acceptatie. Ik denk dat het tijd wordt dat ik ga accepteren dat het is zo als het is en ga genieten van mijn geweldige dochter en alle andere mooie dingen die ik heb. Dat ik onder ogen moet gaan zien waar ik vandaan kom en hoe goed het me eigenlijk (tegen alle verwachting in) gaat! Ik kan me wel blijven focussen op de dingen die niet goed gaan of waarschijnlijk niet meer lukken, maar daar wordt je een ongelukkig mens van. En het leven is te waardevol om het op die manier te verspillen. Als je steeds tegen dezelfde muur aanloopt, moet je ergens anders een deur zoeken en dat ga ik doen. Het ga jullie allemaal goed. Ik zal ongetwijfeld niet de aandrang kunnen weerstaan om hier nog eens mee te lezen, maar voorlopig lijkt het me beter voor mezelf om dat niet te doen. Ik denk dat ik ook uit de 35+ groep op FB stap. Is gewoon beter voor mezelf. Vrienden blijven vind ik nog wel leuk. Ik had altijd voor mezelf al een beetje een grens in mijn hoofd van mijn veertigste verjaardag (eind juli, mijn man wordt begin augustus 45) en ik vind dat het tijd is om verder te gaan met ons leven. De kans wordt steeds kleiner en de risico's groter. Het is mooi geweest. Ik wil jullie bedanken voor alle meeleven en fijne reacties hier altijd en dat ik altijd terecht kon. Ik hoop dat jullie wensen en dromen uit mogen komen. Heel veel liefs, van mij.
@Waxientje: ik denk dat het een verstandig besluit is.....maar wel een heel moeilijk besluit. Ik wens je het allerbeste toe en alle geluk met je man en dochtertje!