Meiden,dank je wel voor de felicitaties! We gaan aanstaande zaterdag met de kinderen en onze beide moeders(oma,s) uit eten. Het autorijden gaat goed, ik merk wel dat ik toch nog wel gespannen ben. Als ik uit de auto stap dan ben ik stijf in de spieren en doodmoe Vanavond gaan we naar een autootje kijken voor mij
@Hoop: wat leuk! Dat gespannen rijden is herkenbaar. Het is even wennen dat je alleen verantwoordelijk bent. Maar dat gaat bij jou vast snel goedkomen! Leuk dat je voor een eigen autootje gaat kijken. Ik hoop dat het wat voor je is.
Gelukkig dat je het herkent...ik dacht al dat ik weer een geval apart was het vervelende bij mij is dat ik dan ook vaak verkeerd gaat ademen....dat vind ik echt heel vervelend. Maar ik moet mezelf eens wat meer tijd gunnen. Tis tenslotte ook geen klein wagentje
@Hoop: als jij met je verse rijbewijs al in zo'n bak durft te rijden, dan geeft het wel aan dat je lef hebt (en talent om te rijden). Het kan dus alleen maar beter gaan!
Haha die Hoop.... ik zou ook met geknepen billen zitten in die auto joh.... hahhaa.. geef mij maar een kleine rotzooi bakkie! En nog gefeli! Oja Jeetje is weer in het land hoor! Wanneer is de date nu eigenlijk?
Dank je wel hoor meiden dat jullie zo positief zijn wat het autorijden aangaat (jullie zijn overigens altijd positief...op welk gebied dan ook). Maar het streelt wel mijn echo en ik voel me daardoor toch sterker. Ben net weer thuis van het autootje kijken,maar het was een enorme tegenvaller Ik moet het natuurlijk ook niet vergelijken met de Dodge,want daar zit zoveel power in. Dat red je met zo,n klein autootje nooit Maar er mankeerde zowiezo van alles aan en de APK was ook nog eens bijna verlopen,dus we hebben hem niet gekocht.
za. 25 mei Mees (nog onzeker ivm afspraak DD) Jeetje Ja Lyanna Ja (onder voorbehoud) mamsvanm ja zo. 26 mei Mees ja Jeetje Ja Lyanna nee (schoonzus jarig, hangt af wanneer vieren. kan nog ja worden) mamsvanm ja za. 1 juni Jeetje Ja Mees (waarsch. niet) Lyanna Nee (familiedag) mamsvanm ja (onder voorbehoud) zo. 2 juni Jeetje Ja Mees ja Lyanna Ja (onder voorbehoud) mamsvanm ja (onder voorbehoud) Ik heb het lijstje er weer even bijgepakt en opgeschoond omdat het eerste weekend afvalt. Het meest gunstig lijken de twee zondagen. Zijn er nog suggesties voor een locatie? Ik denk dat handig is, als het in ieder geval kindvriendelijk is.
Zo 2 juni red ik toch niet... hoe snugger.... dan heb ik me eerste marathon... 10 km rennen...haha... en das in Hoorn, dus ehm... denk niet dat ik dan door ren naar Utrecht of zo iets Whahahaha.... maar goed, de rest is nog wel mogelijk!
Hoi meiden, Hoop, jullie nog van harte he meid met de verjaardagen en jullie trouwdag!! Fijn hoor lekker rijden in de auto, hopelijk vind je gauw een bakkie voor jezelf. Mees, jij weer volop aan de hormonen zag ik, heel veel s6 hoor meid duim weer voor je. Hopelijk doen al die vatamientjes hun werk en heb je straks een paar mooie follikels!! Boud, jij nog aan het broeden?? Hoe voel je je? Ik had begrepen dat er een nieuwe dame bij was gekomen, ben de naam even vergeten maar welkom hier hoor. Ook ik heb even niet veel tijd om hier in te loggen, ben 13 febr. bevallen van een prachtige dochter, heb 2 oudere kids en al een kleinzoon. Oja en ben 39 lentes. Dames ik ga het niet redden hoor deze date, ik kan met Lotte echt niet zolang reizen. Ik zou dan precies in haar huiluren onderweg zijn en dat is echt niet te doen helaas. Misschien als ze wat ouder is en iig die buien over zijn. Ik vind het wel jammer ik had graag even komen pronken met haar hoor. Dikke knuffel allemaal en tot gauwwww
Dank dames voor jullie welkom. Het duurde even voordat ik uitgebreid kon reageren. Meestal lees en reageer ik via mijn foon en dan is typen niet zo makkelijk als je hele verhalen wil vertellen @JeetjeB, jij hebt het be tere weer opgezocht lees ik! Ik zou ook graag naar een beter klimaat verhuizen. Helaas is ml een halve B.elg en daar is het niet veel warmer dan hier. Ik lees dat je in Nederland ben nu. Hoe is de vlucht bevallen? Lijkt me dood eng om met zo'n kleintje te vliegen. Ik moet er nu nog niet aan denken trouwens... @Boudicca, Goh respect hoor in je eentje in de mmm. Lijkt me best zwaar. Ik vond het met zijn tweeen al geen feestje. Maar ik denk dat als ik nog alleen geweest zou zijn ik ook die stap zou hebben gemaakt! @Justme, Snap ik helemaal. Ik ben bij tijd en wijlen ook meer een meelezer dan een schrijver. Wil niet zeggen dat ik niet graag van alles op de hoogte ben. Ik heb met zo'n debber in huis ook niet altijd de tijd om te reageren. Ik neem aan dat iedereen daar respect voor heeft toch? @Mamsvanm, wat een verdrietig verhaal. Jammer dat je relatie geen stand gehouden heeft en dat je nu je wens moet laten varen! Respect dat je hier nog meeleest en reageert! @Sneeuwmees, zo jij reageert uitgebreid! Wij hebben het voortraject van de mmm doorlopen maat zover als jij bent zijn wij nog niet of niet gekomen. Wat heb je er veel voor over! En dat helemaal naar DD! Respect! Ik denk dat ik ml niet zo ver zou krijgen. Mocht nr 2 nog heel lang op zich laten wachten dan zou IUI nog een optie voor ons zijn maar verder gaan wij denk ik niet. (zegt ze nu) Ik heb nog wel wat vragen over jouw traject ect maar dat komt later wel een keertje als je het niet erg vindt om daar antwoord op te geven? (waarom melatonine......ect) @Waxientje, dat lijkt me zo'n moeilijke keuze......het moment bepalen wanneer je er definitief een punt achter zet. En wat een hoop * heb je de afgelpen 2 jaar gekregen. De keus om niet de mmm in te gaan kan ik aan 1 kant wel begrijpen. @Hoop, ook zoveel mk wat oneerlijk hè! En je bent zo oud als jeje voelt toch? Een ander forum dinnetje is nog moeder geworden op haar 45ste (had ook al 4 grote kids). Maar ik begrijp dat je de handdoek nog niet in de ring gooit? gefeliciteerd met je rijbewijs! Ik heb hem ook pas op mijn 26ste gehaald ofzo. Woonde in de stad en had hem niet nodig. Nu ben ik blij dat ik hem heb en rak ik overal naartoe! @Sillysa, een meisje van 3 mnd lees ik? Lekker genieten van je prinses. Ze is zo 2! Ik spreek uit ervaring. Iedereen zegt het gaat zoooo hard.......maar het is ook echt zo. @ Lyanna, haai scheet! Hoe is het met jou? Zit je al op hete kolen om weer te kunnen beginnen of kriebelt het nog niet zo? Hier en bagger nacht gehad (lees 2,5 uur slaap) madam was klaar wakker en verrekte om nog te gaan slapen. Verder is mijn hoop voor deze maand een beetje de bodem in geslagen door de nega test. Jaaaaaaa.... het kan nog altijd, ik weet het. Maar bij onze dochter testte ik ook al posi op 9 dpo. Dus dan verwacht ik dat nu natuurlijk weer. Ik vind dat ons geduld weer genoeg op de proef gesteld is en dat ik weer 22 rondes braaf heb zitten wachten op die rode duvels. Ik ben er klaar mee. Maarja het valt niet af te dwingen helaas anders had iedereen met de wens wel een wonder in haar armen. Iedereen veel succes in deze of een volgende ronde en hoop dat de lijst gauw helemaal roze kleurt. (degene die wil dan hè)
Ja pink... dan moet je in een keer een heel verhaal tikken, haha, dat doe je niet ff op je foon! Morgen moet ik echt weer gaan hardlopen... zit nog steeds maar op 8,5 km.... en ik moet dus over 2 weken op de 10 zitten... Hmm dat wordt rennen morgen zeg, pfff.... misschien ook wel goed, want heb momenteel zoveel onrust, dat gaat me te veel goeds kosten, wordt tijd dat ik nu echt eens rust in mezelf ga vinden... pfff, alles zie ik momenteel als een persoonlijke aanval, terwijl dat helemaal niet zo is....en dan schop je tegen verkeerde benen aan... en dat wil ik al helemaal niet. Zo lastig, alles opnieuw leren, sociaal worden etc, dat kritiek in dit geval juist opbouwend is, en niet zoals t was, om me de grond in te boren.... erg heavy... Wel fijn dat er mensen zijn die dat dan ook gewoon eerlijk zeggen.. hoewel dat dan ook weer onzeker maakt, maar goed, ik kan er in iig wel wat mee! Nou ik tik weer van alles wat niet eens de bedoeling was... haha zo vertrouwd is t ook hier! Heeft iemand tussen door nog iets gehoord van Xon??? Onbewust blijf ik toch regelmatig afvragen gewoon hoe het met haar gaat... maar daar zal ik vast niet alleen in zijn! Trusten
Pink, lekker ding van me. Met mij is het goed en met de 3 mannen gaat het ook super. Helemaal gelukkig! Ik zou graag weer willen beginnen (moet manlief nog definitief overhalen, twijfelt nog beetje), maar zal toch advies van gyn wat op moeten volgen. Anders had die Mirena er van mij wel weer uit gemogen hoor, mijn libido is ver te zoeken hier door dat ding. Ik heb zo iets, eruit en gaan met die banaan en we zien wel of het ons nog gegund is. Maar wil wel weer tempen en utrogestanbollen gaan gebruiken om cyclus te verlengen en iets meer kans te hebben. IUI willen we op zich niet meer doen, maar je weet maar nooit......dat we na een tijdje toch weer contact met gyn zoeken. Vervelend dat je zo'n baggernacht hebt gehad, V is dus een echte nachtbraker. Kan me zo voorstellen dat je er na alweer 22 rondes klaar mee bent, vooral nu je weer negatieve test hebt. Ik hoop en duim ook voor jou (deed ik al hele tijd) dat het geluk jullie nog een keertje gegund is. Voor diegene die nog even niet weten hoe en wat, Pink ken ik uit het ander topic en in december 2010 hebben we elkaar ook ontmoet. Was jammer genoeg ons manneke ziek, maar wij hebben wel een gezellig avondje gehad. Vond het zo lief van haar dat ze ondanks de sneeuw toch naar ons toe kwam, we zaten in een huisje op CP niet ver van haar vandaan. We wonen niet dichtbij elkaar jammer genoeg en dat was toen mooie mogelijkheid. Ondertussen "kennen/kletsen" we al zo'n goeie 3 jaar met elkaar.
@Pinx: ik denk dat iedereen hier vaker even meeleest, zonder te reageren. Dus geen probleem, hoor! Wie ons 2 jaar geleden had verteld dat wij de mmm in zouden gaan, had ik echt naar het gesticht gestuurd. Ook wij stonden naar niet positief tegenover en dachten het niet nodig te hebben. Ik ben 2 keer vrij snel spontaan zwanger geraakt, dus nooit erover nagedacht dat dat nog eens nodig zou zijn. Vorig jaar (toen we al een jaar zonder zwanger te worden aan het proberen waren) zijn we naar de gyn gegaan. Eigenlijk met het idee om eens te kijken of er misschien iets beschadigd was door mijn mk (of verstopt zat). Ik had voor mezelf al voorzichtig rekening gehouden dat ze ons met IUI misschien een handje konden helpen en mijn man stond daar inmiddels ook positief tegenover. Dat de gyn ons een handje wilde helpen was vrij snel duidelijk, maar IUI was gezien onze (met name mijn) leeftijd niet meer aan de orde. In ons zkh doen ze IUI tot 38 jaar max. en aangezien ik toen 40 was, kwam ik daarvoor niet in aanmerking. Dus het voorstel was toen ivf. Dat was even schrikken, maar na het even te laten bezonken hebben, toen toch de stap gezet. Ik heb twee pogingen achter de rug hier in NL en dat verliep moeizaam. Ik reageer moeilijk op de hormonen en mijn opbrengst van eitjes is laag. Ik had toen zelf al vermoedens dat ook ik een laag amh-waarde zou kunnen hebben (zoals ik hier inmiddels al vaker had gelezen op ZP). En dus ook de succesverhalen over DD voor vrouwen met een laag amh. Omdat in december vorig jaar mijn gyn in NL ook voorzichtig aangaf dat ze geen echte meerwaarde voor mij ziet in ivf, heb ik een afspraak gemaakt in DD. De intake duurt alleen al bijna 5 maanden voordat je daar alleen al binnen bent. Nu dus inderdaad begonnen met de 3e poging, de eerste poging in DD. Dus ja, ook wij stonden niet te trappelen voor de mmm, maar ik heb gemerkt dat je grenzen (letterlijk en figuurlijk zelfs landsgrenzen) verlegt. De melatonine is een natuurlijk slaapmiddel waar ik iets over had gelezen. Met dit middel was een studie gedaan en dit zou een positief effect hebben op de eitjes bij ivf/icsi. Het heeft iets te maken met anti-oxidanten van de eitjes. Boud heeft het nu ook gebruikt en die had een betere opbrengst van eitjes. Of het daarmee te maken had, weet ik niet, maar het was wel toevallig. Ik moet van de gyn in DD veel vitamines slikken en daarnaast ben ik ook nog onder behandeling bij de acupunctuur die me ook nog eens 12 capsules per dag met een of ander kruid had voorgeschreven. In totaal moet ik dus 20 pillen per dag in nemen en daardoor was de melatonine me even ontschoten. Ik ben er sinds 2 dagen alsnog mee begonnen, dus hopelijk werkt het toch nog een beetje mee. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Ik ga mijn spuit weer even klaarmaken en kom zo nog even terug.
Zo heb weer gesnoven en gespoten! Dus we kunnen er weer tegenaan! @Mams: knap van je dat je zo veel kilometers gaat rennen. Ik vind 800 meter hardlopen al veel, laat staan 8 km. Petje af! En het zal inderdaad een hele omschakeling zijn als kritiek ook positief bedoeld kan zijn. Maar ik hoop dat het 'snel' went. @Lyanna: spannend dat jullie er misschien dit jaar ook weer voor gaan en hoop dat het jullie snel gegund mag zijn (zonder gedoe van de mmm). @Boud: hoe gaat het op de wachtbank? Nog vol te houden? Bedankt voor de tip over de uitsparing! Stom dat je dat gewoon niet ziet. Het spuiten gaat (mede daardoor) al wel stukken beter. Ik word nog eens een natuurtalent. We gaan over een uurtje weer richting DD voor mijn eerste follikelmeting om 11 uur. Zal wel weer uitlopen, maar ja, je moet er wel op tijd zijn. Dus nog een hele reis voor de boeg. Knijp hem nu toch wel. Voel wel wat steekjes, wat meer druk en vooral een strak gevoel. Maar vrees dat er nog niet (genoeg) te zien zal zijn. Nou ja, we zullen zien.
@Mees, spannend! Ik ga duimen dat je eitjes in aanleg al aanwezig zijn. En dan bij voorkeur een heeeele hoop!!! @Ly, dikke knuf!
Succes Mees! Ik ben even niet zo blij! Diegenen die hier al langer meelezen weten het al wel: ik heb regelmatig last van schimmelinfecties. vorige maand ook weer, weer driedaags kuurtje gekregen. Maar tweede nacht moest ik er na een paar uur uit voor F. Dus toen liep de hele boel er al weer uit en had ik al twijfels of dat wel zo goed was. Intussen weer ongi geweest is weer over en ja hoor het steekt de kop weer op! Ik word er zo moedeloos van! Dus ik vanochtend mijn HA gebeld, ik kreeg de assistente: ja zei ze kan ook veel voorkomen in de zwangerschap! het was daar dus nog niet doorgedrongen dat het weer fout was gegaan... volgde een heel gesprek, waar ik toch weer door van de wap raak. Uiteindelijk krijg ik nu dus weer een driedaagse kuur...vanavond beginnen en dan moet ik volgende week terugbellen voor een controle en een kweek. Bah. Heb er zo de balen van!!! Zie mijn teller ... dit wordt zo wie zo een gemiste ronde. Moet erbij zeggen dat ik heeel erg zat te twijfelen al of ik nog wel door wil met proberen zwanger te worden en dat ik er al naar neigde deze ronde toch maar over te slaan om te zien hoe ik me daar bij voel. Maar nu voelt het toch niet zo fijn dat het even geen vrijwillige keus is. Ben ook een beetje bang voor hoe nu verder en wat eruit gaat komen.
Hier weer terug uit DD. Er waren 8 follikels te zien (kleiner dan 10). Wel grappig dat ze in NL altijd ieder follikeltje helemaal apart opmeten en hij hup de knuppel erin steekt even rondjes draait en gelijk het aantal follikels roept. Ik neem aan (hoop) dat het bij de volgende meting wel iets nauwkeurig wordt opgemeten. Rechts zaten er 5 en mijn linker eierstok was wat verstopt maar ook daar zaten er 3. Ze moeten nog wel flink hun best doen en het is nog even onzeker of ze ook allemaal mee gaan doen, maar zulke aantallen heb ik in NL überhaupt nog nooit gehoord. Ik weet nu dus waarvoor ik het doe. Dinsdag moeten we er al om 9.00 uur zijn. Was nog de enige plek die er was. Dus dat wordt weer een hotelletje boeken. De punctie is dan waarschijnlijk donderdag. Ook dat wordt weer een uitdaging op zich met mijn zoontje en mijn man's werk, dus we moeten maar even kijken hoe we het allemaal weer gaan regelen. @Wax: balen van die terugkerende schimmelinfectie. Kunnen ze niet een keer een langere kuur, of zwaardere kuur voorschrijven? Ook lullig dat de assistente nog niet op de hoogte was van je hele dossier. Dat zal even erg confronterend geweest zijn.
Beter mees.... fijn dat het er iig meer zijn... knuf Wax... jij weer balen, tis wat met die schimmels zeg.... kop op hoor, je bent met je werk iig zeer goed bezig weer