Wie nog meer 35+ deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lyanna, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh zie net dat ik dat dus al verteld had dat mijn man wegging :) Sorry, beetje vergeetachtig soms!

2. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje klopt hoor dat je het al verteld dat je man dit weekend weg zou zijn. Ik was alleen in de war omdat ik er vanuit ging dat je M op haar nieuwe kamer zou leggen wanneer hij weer thuis was. En omdat ik op fb las dat je dat vandaag dus al gedaan had dacht ik dat ie toch al weer terug was (of dat ik me vergist had in het weekend) heb het verder niet eerst weer terug gelezen maar gewoon gelijk gereageerd. Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt maar ik zag op fb dat je toch niet helemaal alleen licht want de kat houdt je graag gezelschap :)

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ja, ik las zelf even mijn bericht van eerder terug en toen zag ik dus dat ik het al had verteld. Jaaa, de kat is dolgelukkig :) Is ook wel gezellig, hoop alleen dat ie zich een beetje koest houdt ;) M. slaapt nog rustig. Heb toch de neiging om even te gaan kijken, maar misschien beter van niet. Ik heb wel de babyfoon aanstaan, dus als ze echt wakker wordt, hoor ik het wel.
    Nou, ik duik er zo in. Druk dagje geweest! Slaap lekker.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: fijn dat de 'interne' verhuizing goed gegaan is en dat zowel M.ila als de kat lekker geslapen hebben. Ik wilde al eerder voorstellen of je niet mee had kunnen gaan naar Bodrum, maar je schreef al dat dat helaas niet kan. Nou ja, vanavond is hij weer thuis. Hier inderdaad ook heerlijk zomers weer. Ondanks dat ik het heerlijk vind, moest ik er gisteren toch duidelijk even aan wennen (maar dit weer went gelukkig snel, beter als kou).:)
    @Boud: ik moet a.s. dinsdag inderdaad weer. Ik had afgelopen donderdag een positieve ovulatietest, dus als ik uitga van een lf van 13-14 dagen is mijn uitgangsecho 8-9 dagen voorafgaand aan mijn ongi. Ik weet niet of dat te lang is, maar bij de vorige poging zou ik een uitgangsecho een week voor de menstruatie hebben en dat was geen probleem. Hoop dus maar dat die 2 dagen extra geen probleem zijn. Mocht dat wel zo zijn, dan wil ik voorstellen om evt. in mijn eigen zkh die uitgangsecho te doen. Het kostte al veel moeite om die afspraak te maken, want ze hadden duidelijk een beetje een 'ontmoedigings'beleid om mensen in juli te laten starten, omdat dat door de andere artsen opgevangen moet worden. Dus die afspraak staat en wil niet teveel slapende honden wakker maken. Als alles goed is, verwacht ik mijn ongesteldheid rond de 18e juli en dan mag ik beginnen. Als alles goed is, heb ik dan ergens begin augustus de punctie (als alles gaat zoals de vorige keer). Is het voor jou vol te houden of ben je nog nergens mee begonnen met medicijnen?
    @Lyanna: ik hoop dat er snel duidelijkheid komt van de foto's en vooral wat er aan gedaan kan worden. Continue pijn is zo vreselijk. Irritant, hè als je ei niet tevoorschijn wil komen. Ik had het deze maand. Eerst iets donker wordende ovutesten en ik dus al aan het rekenen hoe mijn ei zou gaan vallen. Toen ineens weer witte ovutesten en moest ik weer dagen langer wachten. Erg irritant. Ik hoop dat die alsnog snel tevoorschijn komt. Had je een mirena-spiraal, want dan zal je cyclus inderdaad nog even van slag zijn. Succes met wachten! Zag op fb ook weer schattige foto's van je mannen voorbij komen. Je boft maar met zo'n heerlijk stel.

Mijn man was gisteren jarig en ik had een fietskar voor hem besteld. Ik had dat woensdagavond stiekem besteld toen hij aan het werk was. Donderdag bij toeval even mijn mailbox bekeken en toen zag ik een mailtje dat die rode niet meer op voorraad was en dat de levertijd dan 4 wkn zou zijn. Omdat ik het echt voor zijn verjaardag wilde hebben, stelde ik de blauwe voor (daar zouden er volgens de site nog 76 op voorraad zijn). Even later weer een mailtje. Ook de blauwe was niet op voorraad. :x Ze hadden alleen een zwart-witte. Ondanks dat ik die niet zo mooi vond, die dan toch maar besteld en erbij gezet dat ik hem graag vrijdag geleverd wilde hebben ivm een verjaardagscadeau. Een paar minuten later kreeg ik al gelijk een bevestiging dat de status 'verzonden' was en dacht dat ze de hint door hadden dat ik hem dus snel nodig had.
    Vrijdag vol verlangen op de post en couriersbusjes gewacht, maar niets. :( Gisteren zouden we naar de Efteling gaan en tot we vertrokken nog niets gezien. Had de stille hoop dat hij afgeleverd zou zijn toen we weg waren, maar bij thuiskomst ook niets.:(
    Een beetje lullig, dan is mijn man jarig en sta ik met lege handen. Mijn man begreep het gelukkig dat het niet mijn schuld was.
    Baal nu wel, want ik had eigenlijk een kleur besteld wat niet echt mijn eerste keus is, om hem maar op tijd te krijgen. En nu heb ik dus een kleur die ik niet echt mooi vond en ook nog eens niet op tijd geleverd. Wil daar toch morgen nog even een mailtje aan wagen. Niet dat ik er wat mee opschiet. Maar wil het toch even kwijt.;)

5. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen

Jeetje lekker geslapen? En M ook in haar nieuwe kamer?

Mees nog gefeliciteerd met je mans verjaardag. Vervelend inderdaad dat de bezorging dan op zich laat wachten. Hopelijk valt het zwart-witte exemplaar toch goed in de smaak wanneer het dan uiteindelijk komt. Ik zou er ook een mail naar sturen denk ik. Voor je gevoel heb je dan in ieder geval je hart even gelucht. Het helpt waarschijnlijk geen sikkepit en maandag is doorgaans ook niet een dag waarop je pakketjes kunt verwachten dus ik vrees dat je nòg een dag extra zonder zit. Zelfs met een mail er achteraan maar het kan wel even opluchten door ze te laten weten dat je baalt.

Ik ben op dag één van de cyclus begonnen met het 2xp/d slikken van Progynova. Een soort anticonceptie pil maar dan wat heftiger als ik de bijsluiter mag geloven, om de hele handel stil te leggen. (Dus niet een beetje onderdrukken maar echt helemaal koest zeg maar:)) Dinsdag de eerste echo. Dan gaan ze bekijken of de dosis progynova verhoogd moet worden naar 4 op een dag maar dat verwacht ik eigenlijk niet want dat was de vorige keer bij de cryo tp ook niet nodig. Ik denk dat ik dan met een week weer moet komen en dat dan bekeken gaat worden wanneer de tp zal plaatsvinden. Vanaf dan zal ik ook wel moeten beginnen met de Lutinus. De tp verwacht ik ergens eind derde begin vierde week van juli.
    Tot nu toe voel ik me wel prima. Vorige keer had ik van de Progynova steeds erge hoofdpijn maar dat valt nu mee. Het is steeds wel wat aanwezig maar gelukkig niet zo erg dat ik naar de paracetamol hoef te grijpen. Helaas kom ik wel weer aan van die rommel. Ben in een ruime weel al weer een kilo zwaarder en ik was al geen lichtgewicht:(:x. Fitnissen met dit weer daar wil ik niet eens aan denken:$ dus we zien wel waar het schip strand qua gewicht. Heb ook geen zin om me daar nu druk over te gaan maken. Ook dikke mensen worden zwanger denk ik dan maar...:)

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: ik heb zelf over het algemeen weinig last van aankomen tijdens een poging, al houd ik wel makkelijk vocht vast. Maar dat is inderdaad het minste waar je je druk om moet maken. Als het goed is, ga je de komende 9 maanden nog wel meer aankomen. Heb je nog wel eens overleg gehad of er nog niets aanvullends geprobeerd kan worden (zoals bijv. pregnyl na tp spuiten). Niet dat dat bij jou direct nodig is, want je word niet te snel ongesteld, maar ik heb wel eens gehoord dat door dat hcg wat je spuit de innesteling bevordert wordt. Helaas is dat niet ipv de lutinus of utro, dus aan geklieder na de tp ontkomen we helaas niet.

7. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees ik ben nog niet weer in het zh geweest dus heb het nog niet kunnen vragen. Maar ben wel van plan dat dinsdag te gaan doen. Ik denk inderdaad ook niet dat ze me dit zullen voorschrijven maar dan heb ik in ieder geval gevraagd. Ben sinds de vorige keer wel bezig met slikken van vitamine D en E. Dat ga ik nu ook weer doen. Op de dag dat ik moet starten met Lutinus begin ik daar ook weer mee. Dat weten ze in het zh niet maar vitamines kunnen volgens mij geen kwaad en het schijnt dat het een innesteling kan helpen. Zullen wel bakerpraatjes zijn maar kwaad kan het niet lijkt mij. Je grijpt toch alles aan waarvan je denkt dat het ook maar verschil zou kunnen maken.

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Nou, M. had prima geslapen, ik wat minder. Eerst kon ik niet goed in slaap komen, toen begon de kat vervelend te doen, dus heb ik hem de kamer uit gezet, toen kwam ie natuurlijk tegen de deur op springen grrrr! Uiteindelijk is ie wel weggegaan en ik ben ook niet van plan om hem op de kamer te laten 's nachts. Hij was er eigenlijk vrij goed aan gewend dat het niet meer mocht en nu weet ik weer waarom ik hem er eerst ook zo graag vanaf wilde hebben.
    M. was wakker om 7.30 en was rond 20.30 naar bed gegaan dus een goede nacht! Geloof dat ze het wel naar haar zin heeft. Ik heb gisteren ook al een sticker op de muur geplakt bij het aankleedkussen en die vindt ze heel interessant :) Op onze kamer was het natuurlijk vrij saai. Ik heb nog meer stickers die ik op wil plakken en nog wat andere dingen, dus het wordt wel leuk!

@Boud: vervelend dat je ervan aankomt, maar inderdaad, nu maar niet te druk om maken. Hopelijk ben je straks zwanger en hoef je je er 9 maanden niet druk om te maken, komt dan daarna wel weer! Gelukkig is die hoofdpijn beter te houden nu.

@Mees: oh wat balen van je cadeau! Dan neem je ook nog iets wat niet echt je voorkeur is en komt het alsnog niet op tijd aan! Ik zou inderdaad misschien ook een mail sturen. En misschien kun je dan nog wel van kleur veranderen? Het is nu toch geen verrassing meer dus dan kun je er nog wel iets langer op wachten als je dan wel de kleur kunt krijgen die je graag wilt.

Nou, ik ga maar even wat werken. M. ligt net weer op bedje, dus even gauw wat doen in de tussentijd!

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: vitamines zijn altijd goed. In DD zweren ze erbij en mijn keukenkastje puilt ook uit van de vitamines. Ik 'moet' van DD het volgende slikken: 2000 IE vitamine D3, vitamine B12 en B6 (ik slik zo'n vitamine B-complex pil daarvoor), vitamine C, vitamine E (250 milligram), selenium en Omega 3 (1000 mg). Hij heeft in mijn geval die vitamine D3 en Omega 3 even speciaal aangestreept, want dat zouden de belangrijkste zijn. Mijn man moet dit ook allemaal slikken en daarnaast, net als ik, ook nog foliumzuur. En vragen staat vrij, dus zeker doen. Laat ze maar meedenken of onderbouwen waarom bij jou het een wel of niet nodig is. Nee, heb je!
    @Jeetje: jammer dat je zelf wat minder geslapen hebt. Ik vond het ook wel spannend toen ons zoontje voor het eerst op zijn eigen kamertje ging slapen. Mijn man en ik sliepen zelf ook niet zo rustig en zijn er nog heel wat keren uitgegaan om even te kijken en luisteren. Maar bij jou was het niet zo zeer M.ila als wel de kat die je uit de slaap gehouden hebt. Ik hoop dat hij snel aan de nieuwe regels went.

Ik ben net weer terug van een verjaardag van de overbuurvrouw en haar dochtertje. Had er niet zo'n zin in, maar toch maar even gegaan. Mijn zoontje was wat hangerig en moe (was vanmorgen ook vroeg wakker) en wilde op een gegeven moment naar huis toe. Hij is op de bank gaan zitten en ging liggen en viel in slaap. Nou ja, laat hem maar lekker met dit warme weer. Is vermoeiend genoeg.
    Alleen had mijn man bedacht dat we vanavond wel konden gaan bbq-en en ik heb natuurlijk van alles in huis gehaald, maar geen bbq-vlees. Dat was ik dus van plan, maar nu zal het wel bijna 2 uur duren (mijn zoontje kennende) voordat hij wakker is en wordt het nog haasten voor sluitingstijd van de supermarkt. En... ik denk dat we met dit weer niet de enigen zijn die het idee hebben opgevat om te gaan bbq-en.

10. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Jeetje: ik ben helaas ongi geworden

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: hè, meid! Dat is balen. Had je er wel een goed gevoel over?

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Hoop: ah wat jammer!

Afgelopen nacht gelukkig een stuk beter geslapen! Mijn man was ook weer thuis en ik slaap ook altijd beter als hij er is op een of andere manier. De kat maar buiten de kamer gehouden en gelukkig hield ie zich koest :)

Nou, fijne dag dames! Ik moet aan het werk.

13. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och Hoop wat kl&^%* dat het deze ronde weer niet gelukt is.

14. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Tis inderdaad heel jammer meiden.

@Mees: nee,ik had niet echt het gevoel dat ik zwanger was. Maar stiekem hoop je het toch.
    Maar laten we eerlijk zijn: 44 jaar....weinig kans nog toch

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: de wonderen zijn nooit de wereld uit, meid! En je hebt al eerder bewezen dat je het kunt.
    @Jeetje: fijn dat het slapen (voor allemaal) nu beter gaat. Ik slaap ook vaak onrustig als mijn man nachtdienst heeft, maar als ik dan de sleutel in het slot hoor, val ik vaak als een blok in slaap.
    @Boud: succes vandaag!!

Ik ben vandaag ook vrij, omdat we vanmiddag naar DD mogen. Begin hem nu toch wel aardig te knijpen, ook al weet ik niet waarom. Ik kijk zelf terug op een goede vorige poging, met alleen een teleurstellend resultaat, maar ik had een mooie opbrengst vond ik zelf en een mooi aantal bevruchtingen (6 follikels, 5 eitjes en 4 bevruchtingen). Maar goed, ik kan het allemaal wel erg goed vinden, de arts die ik vanmiddag zie, moet dat ook natuurlijk. En het is mijn 4e poging en mijn verzekering vereist dan een medische indicatie van een arts dat ivf voor mij noodzakelijk is. Ik heb ze al een mail gestuurd en ze zouden het in orde maken. Maar het voelt nu toch even spannend, zo enkele uren voor ik er naar toe mag/moet.
    Ben vanmorgen lekker in en om huis bezig geweest en mijn man is gaan fietsen met de nieuwe fietskar.
    Ik had graag een rode kar voor zijn verjaardag gegeven, maar die was niet leverbaar op tijd. Dus toen maar een zwart/witte, maar toen mijn man jarig was afgelopen zaterdag dus mooi geen fietskar als cadeau. Heb gisteren dus een mailtje gestuurd dat ik het erg vervelend vind, dat ik dus een andere kleur kar heb besteld omdat die snel geleverd kon worden. En dat ik dus eigenlijk nu een kar heb wat niet mijn eerste keus was en dat ik alsnog op de verjaardag met lege handen stond. En als ze mij hadden aangegeven dat de levering een probleem zou kunnen zijn, dan had ik nog een keuze gehad om naar een ander bedrijf uit te wijken. Maar goed, zoals verwacht, geen reactie terug. Maar ik ben mijn gal even kwijt.
    De kar bleek gisterenmiddag alsnog geleverd te zijn (ik had de oproep van mijn man gemist omdat ik in overleg zat). Maar hij en mijn zoontje waren er erg blij mee. Hij wist natuurlijk niet dat hij eigenlijk een rode zou krijgen. Hij zei wel dat hij een rode ook mooier had gevonden, maar er erg blij mee was. Nu zijn ze al 2 uur weg met fietsen. Mijn zoontje vindt het helemaal geweldig.
    Ik hoop maar dat ze zo wel opschieten, want we moeten nog een broodje eten voordat we weer in de auto mogen stappen op weg naar Deutschland!

16. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

Mees succes vanmiddag. Komt vast goed meid. Ziet er toch allemaal positief uit. Dat wordt gewoon een "GO"!

Hier weer terug van zh. Ik had van te voren verwacht dat het nu alleen even kijken was om te zien of medicatie bijgesteld moet worden en dan volgende week nog een fm om dan een afspraak voor de tp te kunnen maken maar....Alles zag er nu al zo goed uit dat er meteen een tp afspraak gemaakt is:D. Volgende week maandag gaat het alweer gebeuren en ik hoef ook niet eerder nog een keer langs te komen. Gaat nu dus toch weer lekker een week sneller dan ik verwacht had en dat is weer mooi mee genomen:). Vrijdag beginnen met de 'fijne' Lutinus en dan maar weer op hoop van zegen.

Mees vanaf wanneer in je cyclus (of beter, hoe lang voor de punctie?) moet jij van DD beginnen met je vitamine stoot?
    Oh, shoot:$, nu ik dit zit te typen bedenk ik dat ik glad vergeten heb te vragen naar de Pregnyl:(:x. Hè en dat was ik zo van plan. Nou ja dan maandag nog maar even noemen. Ik reken toch op een "nee" in mijn geval en wordt het een ja, maandag, dan heb ik nog wel een Pregnyl in de koelkast liggen en hoef ik niet bang te zijn dat ik niet op tijd wat in huis heb.

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: succes vanmiddag!! Komt vast wel goed denk ik ook hoor.
    Leuk dat de fietskar meteen goed gebruikt wordt! En goed dat je het even van je af hebt geschreven hoor.

@Boud: wauw, wat goed maandag alweer een tp! Nou, dat wordt weer heeeeeeeel hard duimen hier hoor!

Hier: de ramadan is begonnen en ben ook aan het vasten maar ik twijfel heel erg of ik wel door zal gaan. Ik neig er eigenlijk naar om het niet te doen omdat ik merk dat ik minder kan hebben en sneller moe ben en ik wil er gewoon voor M. kunnen zijn en niet mijn geduld verliezen enz. Dus, denk dat ik zo maar wat ga eten en drinken en me deze maand op een andere manier meer met het geloof ga bezighouden.

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: wow, dat is goed nieuws! En zo maar een week eerder dan je gedacht had. Dat is nog eens echt een leuke verrassing!! Pregnyl kun je maandag ook nog vragen, want je moet er pas na de tp mee beginnen (op de dag van de tp, dan 3 dagen later en dan nog eens 3 dagen later). De dosering is wel lager, 3 x 1500. Die jij waarschijnlijk hebt liggen is voor de punctie en is 5000 IE. Hebben jullie geen tel. spreekuur? In mijn NL zkh kon je iedere dag tussen 12.00-12.30 uur naar de verpleegkundige van de ferti-afdeling bellen. Ideaal voor vragen, twijfel of wat dan ook. De vitamines slik ik continue door. De zwangeren van DD slikken met name de omega 3 de hele zwangerschap door. Dus tot een positieve test, kun je in ieder geval zeker alles doorslikken. Nou, vanaf maandag ook hier weer eelt kweken op mijn vingers...
    @Jeetje: kan me voorstellen dat het vasten je zwaar valt. Zeker nu de ramadan ook zo vroeg valt en de vastdagen zo lang zijn, is het echt pittig. Tel daar nog je huishouden, je zorg voor je dochtertje en je eigen werk bij op, dan is het wel heel heftig. Zeker als je er al niet helemaal vol overtuiging in gaat. Je kan toch ook gedeeltelijk vasten net als de katholieken hier in NL. Bijv. niet snoepen, of geen vlees eten of zoiets?

Hier weer terug uit DD. Rammelde van de honger dus eerst even gegeten voor ik op zp zat.
    Ik had een afspraak om 3 uur, maar we zaten bijna 40 min. te wachten in een verlaten wachtkamer. De assistente kwam nog even zeggen dat er nog iemand binnen bij hem zat en er werd al een keer een dienblad met koffie/thee daar naar binnen gebracht. Bijna 40 min. later kwam er dus een wat oudere man de kamer uit. Duidelijk dus geen patiënt en waarschijnlijk of een kennis of een zakelijk gesprek. Toen kon ik naar binnen voor de echo. De arts werd erbij gehaald, die in no time de echo deed, van alles in het Duits naar haar riep wat hij zag (blijkbaar) en toen al weer wilde gaan. Zij zou de recepten wel voor mij klaar maken. Toen begon zij zelf over mijn verklaring voor de verzekering en hij las toen even mijn mail aan de kliniek door en vroeg nog wat dingen. Hij zou het in orde maken. Ik wilde nog van alles vragen, maar hij stond al weer in de vertrekstand. Dus ik vroeg toen maar heel snel (het leek wel het nieuws in 60 seconden) al mijn vragen. Of de medicatie hetzelfde bleef. Ja, dus, want hij vond het allemaal goed verlopen, dus een teken dat het zo moest blijven. Nog gevraagd of je door de mutsenbollen door kon vloeien. Dat kon wel, want ik had volgens hem heel dik baarmoederslijmvlies (nog eens versterkt door de utro) dus dan moet er ook een hoop afgebroken worden. Nog gevraagd naar een andere platlegger, maar de andere middelen waren wat 'harder' en dat was bij mij niet nodig. Hij vond dat ik heel netjes had gereageerd op de medicatie en de hele poging verder keurig was verlopen (gezien mijn amh en leeftijd). Dit was ook ongeveer het maximaal haalbare, dus als dat lukte wat het prima.
    Nou, toen was hij weer weg. De assistente heeft toen alle recepten klaar gemaakt en toen stond ik nog geen kwartier later weer buiten om de terugreis van 1,5 uur weer te beginnen.

19. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees gelukkig voor jou dus ook alles goed verlopen en is een dokters verklaring voor je verzekering kennelijk geen enkel probleem. Dat is al weer een stap in de goede richting. Verder vind ik het ook wel een opsteker voor je dat de arts zo positief is over de behaalde resultaten. Weliswaar niet HET resultaat maar wel een goede opbrengst dus. Dat geeft de burger toch wel moed voor de komende poging lijkt mij!

Op zich ook wel logisch dat je bij dikker bm slijm ook heftiger zal vloeien. Moet inderdaad toch weer allemaal afgevoerd worden wanneer het niet nodig blijkt. Bij mij zei de arts vanmorgen voor ze begon meteen al dat ze wilde kijken of er al een planning gemaakt kon worden. Dit zou gebeuren bij een bm slijm van meer dan 6 mm en bij mij was het 8 mm dus de uitgangspositie was prima vandaar zo'n snelle tp. Natuurlijk meteen al zitten rekenen, moet ik niet doen want ik maak mezelf onnodig gek, maar wanneer het nu raak mocht zijn valt de verjaardag van mijn kleine wonder wel erg gunstig t.o.v. andere 'verplichte' verjaardagen in de familie en vriendenkring. Haha, ik zeg dit wordt hem gewoon eindelijk! Samen zwanger naar het volgende voorjaar Mees!

Jeetje ik kan me voorstellen dat je dat vasten nu helemaal niet ziet zitten. Is er bij jullie ook een erg merkbaar verschil tussen uren dat je in een "zomer ramadan" moet vasten en uren dat het vasten in een "winter ramadan" valt? Of bestaat daar gewoon een regeling voor die zowel in de zomermaanden geld als wanneer de Ramadan in de winter valt? Staat er een beetje krom geloof ik maar ik bedoel, hoe verder naar het noorden hoe langer de zomeravonden waardoor de dag en dus het vasten extra lang duurt.
    Het niet eten lijkt me eventueel nog wel vol te houden overdag maar het niet drinken in die hitte:$. Ik weet nog dat ik vorig jaar tijdens de Ramadan in Marokko zat en heel veel respect had voor de mensen. Ik wilde niet al te opzichtig met mijn waterflesje over straat lopen want dat vond ik zo respectloos, maar wat was ik blij dat ik wel gewoon af en toe mocht drinken zeg!
    Als je niet mee doet met het vasten wat voor alternatieven zijn er dan eigenlijk en wordt je daar niet raar op aan gekeken? Dat was namelijk in Marokko wel het geval. Wij als duidelijk niet islamitisch, hadden nergens last van maar er was iemand bij ons die wel duidelijk arabisch was (maar chrisiten) en die er op straat váák op aan werd gesproken waarom zij niet mee deed. Ze kreeg erg veel commentaar van voorbijgangers etc. en dat was niet altijd even vriendelijk en goed bedoeld...

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: het lijkt me een goed plan om volgend voorjaar samen te gaan bevallen!;) Nu moeten moeder natuur en de medische wetenschap ook nog een beetje meewerken. En ik kijk ook vaak even met de calculator hierboven hoe de bevalling evt. gaat vallen. En bedenk natuurlijk ook gelijk waarom het gunstig is of niet, of wat dan een mooie bevaldatum zou kunnen zijn (als ik weer een geplande keizersnee mocht krijgen). Ach ja, je moet wat te dromen hebben, toch?

Deel Deze Pagina