Wie nog meer 35+ deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lyanna, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

ik wil volgend jaar ook wel bevallen:)

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: gezellig! Je doet maar lekker mee, hoor!!

3. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe meer zielen hoe meer vreugde hoop!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: het is al weer bijna zover voor jou! Nog maar een paar daagjes wachten. Ben je al een beetje zenuwachtig aan het worden?? Krijg je er nu weer 2 teruggeplaatst?

Ik ga zometeen ook maar vast mijn waslijst naar de apotheek brengen. Ik heb sinds 2 dagen weer de bekende kriebel van onderen, wat meestal een ongesteldheid aankondigt. Omdat ik op dag 3 al moet beginnen met de menopur vind ik het een beetje spannend met het weekend ertussen. Dan kun je maar beter alles in huis hebben, zeker omdat ik ook nog wel weer even wat strijd met de apotheek verwacht. Raar idee om evt. volgende week al weer te 'moeten' beginnen. ;)

5. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees ik ben absoluut niet zenuwachtig. Onderhand heb ik dit al zo vaak mee gemaakt dat ik zo'n tp bij wijze van spreken met twee vingers in mijn neus doe. Eigenlijk wel triest wanneer je daar zo over na denkt. Ik denk dat ik pas iets als een gezonde spanning zal voelen wanneer ik onderweg ben naar het zh en het drukker blijkt te zijn dan ik verwacht in de vakantietijd. Ze zijn nog steeds aan het klooien met de weg op de route naar het zh dus toch maar ruim op tijd vertrekken. Zodra ik eenmaal in de wachtkamer zit is dat gevoel (afgaande op de vorige keren) wel weer over. Ben zoals altijd alleen maar bang dat ik bekenden tegen zal komen. Dat is me in de afgelopen jaren toch te vaak naar mijn zin gebeurd. Zelfs bij de laatste punctie nog weer. Maar dat zien we wel weer wanneer het daadwerkelijk gebeurd. Ik krijg weer twee emmies terug geplaatst. Ik kon ook weer kiezen voor een. Voordeel is dat je dan nog langer door zou kunnen maar de kans is wel weer wat kleiner natuurlijk. Omdat die kans bij mij toch al niet heel hoog lijkt te zijn, gezien de dosis geluk die ik tot nu toe gehad heb (NOT), toch maar weer besloten voor twee. Enige kink die er nog in de kabel kan komen is dat het ontdooien niet goed zal gaan. Dan pakken ze emmie 3 en eventueel 4 erbij maar dat is dan dus wel 'de backup' voor de volgende keer. Dus maar duimen dat lab-technisch alles goed gaat.

6. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees waarom verwacht je nu wéér gedoe bij de apotheek dan? Je zal nu toch onderhand wel een keer in de computer staan en bovendien heb je een recept. Ze moeten gewoon leveren wat jij moet hebben van de arts en volgens mij is Menopur niet iets waarbij een schreeuwend tekort voor kan komen als bij Pregnyl. Reken in ieder geval op minimaal een werkdag die ze nodig hebben voor het bestellen dus inderdaad vandaag maar heen dan kun je het waarschijnlijk morgen halen en heb je het mooi voor het weekend in huis.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: het gedoe bij mijn apotheek gaat voornamelijk over dat het een recept is van een Duitse kliniek. En het is erg afhankelijk wie ik aan de balie heb. Tot twee keer ging het goed, maar bij de derde keer had ik ineens iemand die het weigerde aan te nemen, omdat dat naar haar zeggen beleid van haar apotheek was geen buitenlandse recepten aan te mogen nemen. Toen ik haar uitlegde dat het twee maal eerder zonder problemen bij haar apotheek was geleverd, droop ze mokkend af. Dus ik ben zeer benieuwd wie ik er nu weer voor heb en of het met discussie of zonder discussie gaat. De vorige keer wilde ik mijn medicijnen op gaan halen en toen werd ik van tevoren gebeld met de mededeling of ik wist dat ik dat wel even moest afrekenen (ruim 1300 euro :$). Dus die beste man maar weer uitgelegd dat dit gewoon vergoed wordt door de verzekering en hij dit gewoon kon insturen. Het scheelt (voor hun) dat ik nu nog niet stijf van de hormonen sta, dus als het even tegen zit, ik het waarschijnlijk nog redelijk vriendelijk kan afwimpelen.
    Ja, oefening baart kunst dat je er onderhand niet meer zo van onder de indruk bent. Helaas zou ik willen zeggen. Ik zou er zeker 2 terug laten plaatsen, omdat de kansen dan zoveel groter zijn. En wie weet met wat hulp van pregnyl. Je weet maar nooit!!
    Overigens voor jou nog een tip voor na de tp! 's Nachts met sokken aan in bed slapen met een kruikje tegen je buik en iedere dag een glas granaatappelsap drinken. Bleek voor velen een succesformule (voor mij helaas niet, maar ga het de volgende keer zeker weer proberen)!;)

8. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees, Granaatappelsap drink ik al meer dan een jaar vanaf tp tot aan testdatum dagelijks bij mijn ontbijt. Heeft me nog niet geholpen helaas. Over die kruik tegen je buik heb ik ook al menig maal gelezen dat je dat juist niet moet doen en met sokken aan gaan slapen in juli:$:( Dan kan ik volgens mij net zo goed niet naar bed gaan want dan slaap ik vast niet;). Ach ja, zo weet je van gekkigheid niet meer wat je nu juist wel en niet moet doen of laten.
    Ik heb inmiddels wel een hele vitamine galerij voor de badkamer spiegel uitgestald staan. Mijn hemel, het voelde vanmorgen als een compleet ontbijt toen ik al die pillen stond te slikken haha. Maar we zullen zien wat het ons deze keer brengt.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: mijn keukenkastje barst ook uit de voegen en ben ook regelmatig een rib kwijt uit mijn portemonnee. Alles voor het goede doel, maar toch...
    Gisteren het recept weer ingeleverd bij de apotheek en zo waar werd het zonder enig probleem verwerkt. Vanmiddag mag ik mijn twee tassen weer ophalen en kan ik mijn kast weer volpakken.;)

Heb mijn zoontje net naar de peuterspeelzaal gebracht. Dus zometeen even snel met de stofzuiger en dweil door het huis. Mijn man is deze week met hem naar de dokter geweest omdat hij zo vaak verkouden is (en nu dus weer zondag uit het niets koorts had en over keelpijn klaagde). De neusamandelen bleken ontstoken te zijn. Ze zei dat we eens konden overwegen ze weg te laten halen. Hij was nu een grensgeval, want je moest er 3 keer last van hebben gehad en dat was nu dus. Maar dat is natuurlijk alleen de keren dat we echt met hem naar de huisarts zijn geweest, maar hij is de afgelopen maanden veel vaker ziek en koortsig geweest. Dus toch maar een verwijsbrief gevraagd om eens met de KNO-arts te overleggen hoe hij erover denkt. A.s. maandag kunnen we al terecht. Dus ben heel benieuwd.

10. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees fijn dat je deze keer gewoon 'normaal' geholpen werd bij de apotheek.
    Wat sneu dat je steeds zo'n zoontje last van zijn amandelen heeft. Ik zeg "mooi eruit laten halen". Die van mij zijn ook op heel jonge leeftijd al verwijderd en ik heb er geen negatieve naweëen of herinneringen aan over gehouden. Wel mooi dat je zelfs in vakantietijd zo snel al terecht kunt bij de k.n.o. arts.

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: inderdaad fijn dat je zo snel terecht kunt bij de kno-arts. Is niet leuk als hij zo vaak verkouden is. Misschien dat zijn amandelen er inderdaad beter uit kunnen als dat het probleem is? In ieder geval hoop ik dat je wat wijzer wordt van die kno-arts.

@Boud: sokken aan in bed in juli?? Pffff ik zou er ook niet aan moeten denken! Maar ik snap wel dat je echt alles uit de kast zou willen halen zodat het lukt. Nou, hopelijk lukt het gewoon deze keer zonder al te veel toestanden. En hopelijk zijn de 2 emmy's straks goed ontdooit en hou je die andere nog voor mocht het nog ooit nodig zijn.

Ik ben nu toch maar niet aan het vasten. Voel me ook totaal niet lekker de laatste dagen (denk buikgriepje of zo) en dus maar beter om niet te vasten. Sowieso vind ik het zwaar met de zorg voor M. erbij en die hitte hier.
    Denk trouwens dat Turken een stuk relaxter ermee omgaan dan Marokkanen als ik het zo lees! Je kunt hier rustig op straat wat eten en drinken zonder dat iemand je erop aankijkt hoor. Een ander kan ook niet weten waarom je niet vast. Er zijn namelijk genoeg redenen waarom iemand niet hoeft te vasten (zwangerschap, ziekte...) en toeristen worden er hier helemaal niet raar op aan gekeken vind ik als ze gewoon eten en drinken.

Ik ga even gauw douchen voor M. weer wakker is. Morgen naar de kinderarts, ben heel benieuwd hoeveel ze is gegroeid! Denk zelf dat ze deze keer meer is aangekomen in gewicht dan gegroeid in cm. Gok op rond de 6 kilo nu en rond de 62 cm. Ze begint echt lekker mollig te worden, vooral haar beentjes! Heerlijk om in te 'bijten' en ze moet er nog hard om lachen ook!

12. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje ik ga ook geen sokken aan doen nu in bed hoor! Dit was een tip die Mees ergens gelezen had. Als het winter zou zijn zou ik het misschien wel overwegen maar nu in de zomer??? Bovendien heb ik zelf op internet al verschillende keren gelezen dat een kruik tegen je buik juist niet goed zou zijn. Ik ga er maar vanuit dat je eigen lichaamstemperatuur voldoende moet zijn. Ik doe het deze keer gewoon met een extra vitamine stoot en mijn dagelijkse glas granaatappelsap.
    Blij voor je te lezen dat men bij jullie toch minder streng naar anderen is wat betreft het vasten. Ik kan me zo voorstellen dat je, wanneer je niet mee doet met het vasten, daar zelf goed over heb nagedacht en dat het dan niet helpt wanneer anderen daar commentaar op gaan leveren. Hopelijk wordt het bij jou toch geen echte buikgriep maar voel je je snel weer wat fitter zodat je weer lekker in je vel zit.
    Ik ben heel benieuwd naar de resultaten van M.'s meting bij de kinderarts. De foto's op fb laten in ieder geval een heel vrolijk meisje zien dat zo te zien lekker groeit inderdaad!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: succes straks bij de kinderarts. Ik ben benieuwd of je voorgevoel klopt. Dat ze flink gegroeid is, is zeker!
    @Boud: nog twee dagen!! Wanneer hoor je of ze goed ontdooit zijn?

Ik heb mijn medicijnen weer in huis (en geheel zonder gezeur deze keer). Het kan zijn dat ik misschien nog een keer wat menopur bij moet bestellen als het allemaal wat langer duurt, maar in principe kan ik voorlopig even vooruit zonder stress van evt. apotheekgedoe.
    Heb wel weer de bekende jeuk van onderen wat ik meestal een dag of 3 voor mijn NOD heb, dus ben al in de hoogste staat van paraatheid dat mijn menstruatie ook weer eerder kan gaan beginnen (en ik dus ook eerder moet gaan starten). Maar alles is in huis. Dus ik ben er klaar voor als het zo mocht zijn.

14. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Boud, spannend joh maandag alweer de TP!! jemig dat wordt weer heel hard duimen voor je!! En euuh nee die sokken zou ik maar niet doen met dit weer hahahaha. Veel s6 meid!

Mees, jij ook alweer met de volgende poging bezig, gaat snel allemaal hoor!! Jij ook heel veel s6 en zal ook hard voor jou duimen! Fijn dat het trouwens is goed gekomen met de fiets voor je man, al is het dan niet helemaal de kleur, ze genieten er toch maar mooi van met zijn beiden! Nog gefeliciteerd hoor.

Jeetje, tja misschien idd maar beter om het niet te doen en als je niet moet, tja ik zou er ook niet voor kiezen om me rot te voelen. Jij heel veel s6 vandaag bij de arts, zo te zien is ze lekker gegroeid hoor. Je vroeg laatst wat Lotje allemaal eet op een dag? Nou 's morgens een fles pap van 210ml, dan 's middags een fruithapje en daarna een fles van 180ml, soms andersom omdat ze dan honger heeft en geen geduld om met de lepel te eten hahaha, dan rond 5 uur groente en daarna weer fles van 180ml en dan als laatste nog een fles rond 10u van 180ml en dan slaapt ze tot ong. 9u de volgende ochtend. Eet M. dan ook al groente en fruit??

Hier alles wel prima, heb ook eindelijk mijn dochter even gesproken maar niet van harte hoor, ppfff ze ziet Lotje niet als haar zusje en ze heeft geen ruimte in haar leven voor ons, ze zegt dat ze op een punt is aangekomen dat ze mij niet nodig heeft, nou ja zeg!! Daar loop je dan zo hard voor al die jaren!! Ik probeer het maar naast me neer te leggen maar het valt niet mee hoor. Weet nu iig waar ik aan toe ben.
    Verder met Lotje alles prima, ze doet het goed, ze draait nu al op haar buikje, nog niet terug. En ze heeft zelfs al 2 puntjes van haar onderste 2 tandjes!! Das wel snel zeg! Maar goed wat doe je eraan? Ze is ook een lekkere kletskous, constant geluidjes maken en dat schaterlachen hahaha heerlijk hoor! Morgen is ze alweer 5 maanden, waar blijft de tijd?
    Nog steeds heel veel buikpijn snap er werkelijk de ballen van, misschien gewoon niet geschikt voor mij zo'n spiraal. Nou ja ik wacht af tot de echo en dan hoor ik het wel.

Dikke knufff allemaal meiden.....

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: wat een heftige reactie van je dochter. Zou er jaloezie bij zitten, denk je? Je hebt ze inderdaad gesproken en je weet inderdaad waar je aan toe bent, al is dat niet het antwoord wat je had willen horen. Hopelijk ziet ze toch snel in dat dit niet de manier is om met je moeder om te gaan.
    Als ik de foto's van Lot zie, lijkt het mij inderdaad een vrolijke lachebek. En dat ze goed groeit is zeker. Die tandjes zijn inderdaad snel. Ons zoontje was zo laat, die had met 9 maanden pas zijn eerste puntje. Daarna ging het overigens wel snel bij hem. Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van. Hoe lang geleden was dit spiraaltje nu gezet? Je zou verwachten dat de buikpijn nu toch wel minder zou moeten zijn. Anders maar eerder op controle gaan, als je het niet vertrouwt.

16. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden

@Mees ik hoor pas maandag in het zh hoe het ontdooien gegaan is. Ze pakken 's morgens gewoon twee, gaat er wat mis dan pakken ze nr. 3, gaat er dan weer wat mis dan pakken ze emmie nr. 4. Maar de kans dat er geen tp komt is klein omdat het nog nooit voorgekomen is bij hun dat er van 4 emmeis door ontdooien niets overblijft. Ik hoop alleen dat het met de eerste twee gewoon goed gaat zodat er nog een soort van "back-up" is zeg maar voor als het toch weer mislukt.

@Sil wat jammer dat je dochter zo in de hele situatie staat. Dat ze L niet als zusje ziet komt misschien omdat ze al niet meer thuis woonde en zelf al moeder was toen ze geboren werd maar het blijft even goed heel hard om dat te moeten horen van je dochter. En geen plaats in haar leven voor haar moeder! Wat is dat voor flauwekul! Bah, ik hoop dat ze met wat tijd toch weer inziet dat dingen niet zo vanzelf sprekend zijn als zij ze nu maar aan lijkt te nemen. Wat zou ze er zelf van vinden wanneer haar zoontje over 18 jaar zo tegen haar zou doen. Rare gedachten kronkels kunnen mensen toch hebben. Dikke knuffel voor jou hoor. Poeh hé.
    Wat ik me trouwens afvroeg toen je beschreef hoe vrolijk L is, is hoe het nu met haar "huil uurtje" is? Heeft het geholpen dat je met haar naar de ostheopaat bent geweest? Kan zijn dat je dat al eens geschreven hebt maar dan heb ik dat even gemist vrees ik.

@Jeetje hoe voel je je vandaag? Al wat beter dan gisteren of nog steeds het gevoel dat je tegen een griepje aan zit?

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Nee, voel me nog steeds belabberd. Zo slap als een vaatdoek en alles wat ik eet komt er net zo snel weer uit. We hebben de afspraak bij de kinderarts verzet naar volgend weekend. Ik hoop maar dat M. niet ook ziek wordt door mij!

Sil: wat vervelend dat je dochter zo erover denkt zeg!!Ik kan dat echt niet snappen. Misschien is het idd zo wat Boud zegt, dat ze zich minder betrokken voelt omdat ze al op zichzelf woont enz. maar toch jij blijft haar moeder! Hopelijk draait ze nog wel een keer bij. Heel jammer dat je je kleinzoon nu ook niet ziet (neem ik aan?)
    Nee, M. eet nog geen groenten en fruit. Ik zit wel te twijfelen of we ermee zullen beginnen, maar ze drinkt soms best slecht en ik ben bang dat ze dan misschien nog minder gaat drinken en da's niet echt de bedoeling, zeker niet met dit weer hier. Dus we wachten nog maar even. Ga het volgende week wel even vragen aan de arts. M. drinkt 5x150 ml op een dag. Ze draait trouwens al een hele tijd van rug naar buik en nu sinds kort ook van buik naar rug! En ik vermoed dat er hier toch ook echt tandjes aan zitten te komen! Ook al zo'n snelle jelle dus :)

@Boud: oh spannend dus maandag hoe het met ontdooien is gegaan. Ik duim voor je dat de eerste 2 gewoon goed eruit komen!

18. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje beterschap en alvast bedankt voor het duimen, kan nooit kwaad;)

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: beterschap! Hoop dat je je snel weer beter voelt. Volgende week dus nog een herkansing bij de kinderarts. Krijgen kinderen in Turkije ook dezelfde vaccinaties als in NL?

20. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Jeetje, misschien is ze juist wel toe aan ander eten omdat ze niet goed drinkt, ik geef altijd ook fles hoor na of voor fruit of groente. Maar dat moet je natuurlijk zelf bekijken. En veel beterschap meid.

Boud, oowwww spannend hoor!! Ik ga echt heel hard voor je duimen!! En euh huiluurtje is al een tijdje afgelopen gelukkig, het is nu een grote slaapkop hahaha, ze houdt het net een uurtje vol na de voeding en dan wil ze alweer naar bed. Het was al beter voor ik naar de Osteo ging, dat heeft ook niet echt iets gedaan voor haar ofzo, maar hey baad het niet dan schaad het niet. Tis een happy camper mag ik wel zeggen!!

Mees, het is nu 3,5 weken geleden dat spiraal en het wordt echt niet beter hoor, ik heb al gebeld met het ZH maar ik moet gewoon wachten tot afspraak tenzij ik last had van erg stinkende en groen/gele afscheiding, nou dat heb ik gelukkig niet hahaha. Dus ik wacht maar gewoon af.

Ja idd erg jammer de reactie van mijn dochter, weet je ik snap het ook niet en eigenlijk ben ik er best boos over. Het is wat jij zegt Boud, stel je voor dat haar kind zomaar ineens zoiets tegen haar zegt, hoe zou zij dat vinden?? Maar ik concentreer me lekker op de kindjes die wel thuis zijn en het wel waarderen dat ik er ben daar heb ik veel meer aan, het is lullig maar het is nu eenmaal zo. Misschien komt er een keer een dag van inkeer. Ik denk wel dat het met jaloezie te maken heeft, ik zou niet weten wat het anders moet zijn en ja ze heeft natuurlijk sinds een paar maanden contact met haar vader die mij aan alle kanten zwart maakt, maar het is nu aan haar, ik heb de eerste stap gezet nu is zij aan zet.

Knuffieee meiden en tot laterrrrrrrrr

Deel Deze Pagina