@Pinx: welkom terug! En jij de gevarenzone al weer uit (waarom lijken die 12 wkn bij anderen toch zo veel sneller te gaan). Fijn dat de kleine uk het zo goed doet! @Guap: dank je! Jullie al voor het echte werk bezig?
Goedemorgen meiden! @Hoop, oei een deuk gereden, dat is naar. Hopelijk alleen blikschade Leuk dat je binnenkort jonge konijntjes krijgt. @Lyanna wat een verhaal over je vader. Jemig, ik kan me voorstellen dat hernieuwd contact niet iets is waar je op zit te wachten. Knap dat je voor je nieuwe relatie met je zusje wel wilt riskeren dat je hem tegenkomt. Hopelijk is dat moment voorlopig nog niet daar maar als en wanneer het komt wens ik je sterkte en wijsheid. @Guapetona dus binnenkort een verhuizing zie ik in je banner. Fijn dat dat nu doorgaat omdat jullie dat al een tijdje wilden geloof ik. Spannend hoor om er ook weer voor te gaan. Heel veel geluk. @Pink gelukkig neemt de misselijkheid nu wat af. Je zit al weer in je tweede trimester! Wow wat gaat dat toch snel. Nu nog maar even lekker genieten van je vakantie. @Mees ik vind het mooi staan die banner onder jou naam!
kom even binnen vallen en zie de banner van Mees!! jeetje ik stuiter helemaal, gefeliciteerd meis....
Ik kom even snel melden dat met M. alles super gaat! Ze is gewoon al 6300 gram en 63,5 cm. Vier kilo meer dan haar geboortegewicht!! Jeetje zeg, het gaat echt zo hard. En we gaan ook beginnen met groente en fruithapjes. Vandaag maar eens worteltjes proberen. Een foto volgt natuurlijk! @Pink: welkom terug! Begrijpelijk hoor dat je weinig puf had. Fijn dat het wat beter gaat nu. @Mees: staat inderdaad heel erg goed die banner daar! Nou, ik moet aan het werk, dus de rest van de dag is papa-dag. Ben benieuwd. Fijn weekend allemaal!
@Jeetje: wat goed! Op fb was al te zien dat ze groeit als kool, maar ook altijd fijn even bevestigd te zien op de weegschaal. En spannend de eerste vaste hapjes. Niet vergeten foto's te maken, hè. Zo schattig hoe ze zo vies kunnen kijken van de eerste hap. En heel goed, vandaag een papadag! Ik zou, er even lekker op uit gaan naar het winkelcentrum. Laat hem maar eens een paar uurtjes alleen meemaken wat jij dag in, dag uit meemaakt. @Ricmar: dank je!
Hoi meiden, Mees, ik hoop echt dat je gauw kunt genieten van dit geweldige wondertje in je buikie!! Ik ben er helemaal high van hahaha, echt ik vind het zo leuk....Dikke knuffel hoor!! En uh dat klinkt toch echt wel als zw. kwaaltjes van de 1e weken hoor! Jeetje, wat leuk dat je haar worteltjes gaat geven hahaha, lekker die hele toet ermee onder, heerlijk net als Lotje hier, die eet nu al 2 hele hapjes per dag soms 3 dan eet ze ook nog een danoontje hahaha. En geniet lekker van de pappadag meid! En fijn dat ze het ook zo goed doet! Hoop, wat een gezellige konijnenbende!! Leuk toch al die kleintjes? Fijn dat het verder goed met je gaat meid. Boud, idd vervelend die constante koppijn zeg, sterkte hoor en hopelijk ook voor een heel goed doel!! Zou het zo leuk vinden Meesje en jij zwanger!! Pink, fijn dat je je weer wat beter voelt, het valt ook niet mee die eerste weken en dan nog die warmte!! Ik had het vorig jaar en ben echt wel een paar keer bijna van mijn stokkie gegaan dus doe maar een beetje rustig aan. Liefs meiden en tot later!!
@mees, super meid!!!! wie had dat nou gedacht in jullie 'eigen' poging! genieten meis! @jeetje, lastig hoor met je man. kan je helaas geen tips geven, als hij dichtslaat bij moeilijke dingen blijft het lastig. hij zal moeten gaan inzien dat je met een aantal dingen zit die opgelost moeten worden. sterkte! @syl, fijn dat de kleine meid het zo goed doet. hopelijk draait je dochter nog weer bij.
@Syl: dank je! Probeer het wonder ervan inderdaad maar te zien en er van te genieten. Meer dan dat kan ik toch niet doen. @Justme: nog gelukt met de sandaaltjes. Mijn man had laatst bij de action hele mooie sandaaltjes voor 5 euro gekocht. Als je zou zeggen dat ze 25 euro gekost hadden, had ik het ook geloofd. Vandaag even naar babypark geweest en even lekker genoten van het pril zwanger zijn en dus een reden daar naar toe te gaan. Heb me de vorige zwangerschap erg onzeker gevoeld en was erg in mezelf gekeerd. Maar of je wel of niet geniet, is geen garantie of een zwangerschap goed gaat, dus daarom maar gewoon naar babypark gegaan, ongeacht hoe deze zwangerschap mag verlopen.
@mees, is gelukkig gelukt met de sandaaltjes, hij heeft ze het hele weekend al aan gehad. vandaag lekker gebadderd! badje in de tuin gezet en in de middag naar een water in de buurt geweest. erg leuk! kleine man geniet daar zo enorm van! hopelijk slaapt hij er ook lekker van. net weer van bed gehaald, hij lag er al even in en sliep nog niet. even beneden dollen en nu weer op bed. is ook zo warm op zijn kamer.... nou ja, mooi weer heeft zo zijn minder leuke kanten. zo alles open zetten en hopen dat het iets afkoelt boven.
Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer? Wij (gekken) zijn vandaag naar Ikea geweest (met 34 graden) Hele nieuwe kinderkamer gekocht voor de oudste. Alles natuurlijk overwegend roze! Daarna naar de kermis (incl terrasje) daar ook wat gegeten dus nu met de voetjes omhoog. Nu nog alles in elkaar maar hubbie kennende is dat vanavond gepiept! Ben zo benieuwd als het af is!
@Justme: water en kinderen is altijd een goede combi. Die van ons geniet daar ook zo van. Bij ons hebben ze een soort van natuurgebied aangelegd met een beek. Sinds dat 'open' is, zijn er met goed weer altijd enorm veel kinderen. En ons zoontje dus ook regelmatig. Het is een heerlijk schoon stromend beekje. Dus garantie voor een hoop plezier. Onze slaapkamers zijn ook al zo enorm warm. Zo lastig te bepalen wat ik mijn zoontje nu wel of niet aan moest trekken. Nu maar gewoon alleen met een luier in bed gelegd. @Pinx: ik bewonder je moed om met zulke temperaturen naar de Ikea te gaan, maar ik denk dat het in ieder geval redelijk rustig was, want de meeste mensen lagen aan het strand of op apegapen thuis. Ik vind het zelf ook altijd weer spannend hoe iets staat als je het in elkaar gezet hebt. Hier ook niet veel gedaan. Vanmiddag even het badje thuis opgezet, maar nadat m'n zoontje zich gestoten had, was dat ook al weer snel gebeurd. Toen dus naar dat beekje toe gefietst. Toen eten gekookt en vanavond weer naar een grote tuin waar ze herten hebben lopen. Daar eten we dan even een ijsje en nemen we oud brood mee om de herten te voeren. Nu weer einde van het weekend. Morgen weer 3 dagen werken. Mijn laatste 3 daagse werkweek, want volgende week vrijdag loopt mijn ouderschapsverlof af en moet ik ook weer werken. Zo geen zin in. Bleghhhh..
Justme hier is water ook altijd een gegarandeerd succes! Knoeien en kliederen met water is helemaal favoriet. Mees, weer meer werken lijkt me ook geen leuk vooruitzicht. Maar volgend jaar mag je weer ouderschapsverlof opnemen!!! Ikzelf werk 3 dagen en dat bevalt me prima. Zelfs zo goed dat ik geen ouderschapsverlof heb opgenomen. Klinkt goed dat beekje! Hier in de buurt zot niet zoveel. Dus wij zitten in de tuin onder de parasol in een zwembadje. Enne Ikea was afgeladen vol. Ik had ook gedacht de enige te zijn......helaas! Iedereen die vrij is geniet van het weer en de rest werkt ze!
@Pinxx: dat dachten blijkbaar meer mensen dat het wel rustig zou zijn om naar de Ikea te gaan. Dat is een van de redenen dat ik weinig naar de Ikea ga, omdat ik altijd slecht tegen de drukte kan. Ja, het is zeker balen om meer te werken. Ik had al bij mijn baas aangekondigd dat ik uiteindelijk graag 3,5 dag wil gaan werken. En dan op de woensdag een halve dag, omdat woensdagmiddag mijn zoontje vrij van school is. Maar ze zei dat dat alleen kon als een andere collega van mij dan op die dag gaat werken (zodat er toch altijd iemand is). Maar die collega is altijd op woensdag vrij en piekert er (begrijpelijk) niet over om die dag ineens op te geven. En ik vind het ook naar dat ik het mes op de nek van mijn collega moet zetten om zelf vrij te kunnen krijgen. Het schiet dus niet erg op. Hopelijk hoef ik volgend jaar een paar maanden helemaal niet meer aan werk te denken. Heb net het zkh gebeld. Ik had nog een afspraak staan voor een uitgangsecho voor morgen (ivm de start van de 4e ivf). Het voelde nog zo onwerkelijk om die eind vorige week af te zeggen, omdat het besef er nog steeds niet was. Maar omdat het morgen al zou zijn, moest ik wel bellen natuurlijk. Heb nu ook een echo-afspraak voor de 14e augustus. Had gehoopt dat die wat eerder kon in de 7e week. Heb een enorm raar bijgeloof en dat is dat ik de vorige zwangerschap ook mijn eerste echo in week 8 had en dat die zwangerschap toen verkeerd is afgelopen. Daarom wilde ik niet in diezelfde zw.week een echo (heel raar gedacht). Maar omdat de bezetting minimaal is vanwege de vakantie is er gewoon niet eerder plek. Het valt nu ook op een werkdag van mij en had liever dit soort bezoekjes (vooral als de uitslag van de echo niet goed is) gehad op een vrije dag. Nou ja, het is niet anders. Eerst maar eens deze 3 weken door zien te komen.
Hey Mees, ben ook benieuwd hoe het voor je man is, beseft hij het al een beetje? Merk je er zelf al wat van? Even raar vraagje maar merkte je al ruim voor NOD iets? Ik heb steeds bubbeltjes in mijn buik eerst rechts nu in het midden. Lijkt wel of het raak is, maar ik weet dat het lichaam me ook erg kan foppen. Had niet gedacht de eerste ronde er al meteen weer zo door geobsedeerd te raken... Ik had denk ik de 12e ongeveer mijn eisprong. Ik heb altijd een lange luteale fase en vraag mij nu af vanaf hoeveel dpo het zin kan hebben om te testen... En jij boud voel jij al iets? Spannend weer, hoop eigenlijk dat jij nu eerst zwanger wordt, zou wel zo eerlijk zijn!
@Guap. Hahaha nou als ik de volgende ben hoor je mij niet protesteren maar mocht jij eerder zijn dan zal ik het je niet kwalijk nemen. Ik hou mezelf dagelijks voor dat het deze keer wel wéér niet gelukt zal zijn omdat die kans nu eenmaal groter is. Ik voel wel van alles zoals een trekkerig gevoel onderin mijn buik en vorige week ook wel steekjes die iets zouden kunnen betekenen. Maar al die dingen heb ik de vorige keren ook wel gevoeld en kunnen ook heel goed bijwerkingen zijn van de medicatie. Dat was de vorige keren ook zo. Stiekem ga je dan toch hopen en is de teleurstelling des te groter dus ik probeer er nuchter onder te blijven maar gemakkelijk is dat niet. Volgens mij is de vuistregel dat je voor een test 14 dagen moet aanhouden vanaf je eisprong (wanneer je die weet) en anders je langste cyclus in het afgelopen jaar nemen en op die laatste dag daarvan gaan testen. Dus was je langste cyclus in die periode 35 dagen dan test je op dag 35 van je cyclus. Maar ja dan moet je dat dus wel een beetje bijgehouden hebben. Je zegt dat je doorgaans een lange lf hebt. Als je het andere niet weet zou ik als testdatum dag 30 aan houden denk ik. Is die negatief maar wordt je niet ongi dan twee dagen later weer een test doen, etc... Succes als het jullie gegeven is om voor mij zwanger te raken gun ik het jullie van harte hoor. @Mees ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe jij je voelt... Heb vandaag maar weer een paar testen besteld dan zijn ze er in ieder geval ruim op tijd. Volgende week maandag voelt nu alleen nog héél ver weg.
Hoi meiden, Wat is het lekker fris he?? Hahaha, ppfff kan nie slapen van de warmte, tis niet uit te houden boven. Hier lekker met de ventilator aan maar die maakt zoveel lawaai dat je die ook niet bij je bed kan zetten. Ach ja het is ook nooit goed!! Te heet, te koud, te nat het is wel altijd te hier. Jemig Pink, naar de Ikea moet er niet aan denken ppfff, nou ja nu heb je wel alles lekker in huis. En hoe staat het?? Mees, hoe voel jij je daar?? Wil het al een beetje bezinken? En ja weer de vraag, maar hoe is je man eronder?? Vindt ie het ook spannend? Vast wel he? Boud, ja lastig he die bijwerkingen van die hormonen? het is dan heel moeilijk om iets zinnigs te zeggen over de kwaaltjes, we duimen gewoon lekker door hoor!! Spannend nog een hele week wachten, s6 hoor!! Guap, nou ja wie weet zeg, zou mooi zijn toch?? Gaan we ook voor jou duimen!! Sterkte ook met wachten!! Nou ik ga maar eens proberen te slapen denk ik zo, truste allemaal tot later..........
Mees: Wat een geweldig nieuws!!! Gefeliciteerd meid! En ook nog spontaan begrijp ik? Ik ben echt zo blij voor je dat het eindelijk gelukt is! Kun je niet naar een gewone verloskundige bellen en vragen of die een echo maken in de 7e week? In ieder geval succes met wachten, die eerste weken duren altijd zo lang! Jeetje: Vervelend dat het niet lekker gaat met je man. Maar eerlijk gezegd had ik al heel lang het idee dat je niet echt gelukkig bent daar. Misschien toch eens een tijdje naar Nederland gaan? Kijken hoe dat voelt, voor jou, en ook voor je man. Moeilijk hoor... Lyanna: Klinkt heftig dat verleden met je vader. Ik kan goed begrijpen dat je geen behoefte aan contact met hem hebt. Hopelijk kun je een manier vinden om contact te houden zonder dat je je vader tegen het lijf loopt. Pink: Naar ikea met dit weer? Pfff, dapper hoor Wij hebben gisteren de nieuwe kamer van E.mma geverfd, was ook niet echt prettig met 34 graden en 33 weken zwanger . Maar nu wel blij dat het klaar is. Schoonvader is bijna klaar met de meubeltjes opknappen, hij zou deze week de laatste kast klaar hebben zei hij. En dan zou ze over kunnen. Maar ik weet nog niet of ik haar al in een peuterbed durf te leggen, ben bang dat ze eruit valt. Maar het moet niet, voorlopig kan ze in de babykamer blijven, baby komt toch eerst op onze kamer in een cosleeper.
@Guap: ik moet eerlijk zeggen dat ik voor die tijd niet echt iets gemerkt heb van, yes.. nu voel ik dat, dus dat is een goed teken (of je verdringt het ook na zo lang teleurgesteld geweest te zijn). Een raar kwaaltje is dat ik altijd een paar dagen voor mijn NOD jeuk van onderen krijg. Dat had ik nu al vrij vroeg en heb er zelfs nog zo'n tablet van canesten voor gebruikt (onder het mom van baadt het niet, dan schaad het ook niet). Ik was er dus helemaal van overtuigd dat het dus niet raak was en toen ik even bloedverlies had een week geleden, dacht ik ook. Zie je nu wel. Maar het bloedverlies ging weg en het gekke is dat die jeuk er nu nog steeds is. Dat heeft volgens mijn huisarts te maken met hormoonschommelingen (zo vlak voor mijn NOD), maar blijkbaar is mijn hormoonspiegel nu ook flink aan het schommelen, want ik heb het nog steeds. Dus een advies kan ik je niet geven. Ik heb van alles al eens gevoeld, waarbij ik dan dacht dat ik alleen nog maar even hoefde te testen om mijn gevoel bevestigd te krijgen. Ik hoop dat jij positief verrast zal worden. @Boud: herkenbaar. Van alles voelen, van alles denken. Toch jezelf weer tot de orde roepen en proberen met beide benen op de grond te blijven. Spannend dat je binnen een week al weer mag testen. Ik hoop dat jij ook eens positief verrast mag worden a.s. maandag (en later kon zeggen dat je er eigenlijk helemaal niet op gerekend had). @Sayen: dank je! Met deze temperaturen is klussen niet prettig, maar het ergste leed is al weer geleden, lees ik. Jij al bijna met verlof? @Syl: ook in onze slaapkamer was het niet koel te krijgen. Dus kon de slaap ook maar niet vatten. Ventilator aan en inderdaad weer ergeren aan het lawaai ervan. Dan mijn man weer aan het spoken of aan het snurken. Nee, geen prettige nacht gehad. Ik voel me verder prima. Mijn borsten zijn alleen gevoeliger en ik krijg iedere middag wel even een 'wegtrekker' dat ik ineens moe word. Niet dat ik in slaap val, maar toch. Mijn man is erg blij (maar ook voorzichtig). Hij gaf aan dat hij erg veel moeite had met de mmm en voor mij natuurlijk overal mee naar toe ging en er in meeging, maar dat hij er toch meer moeite mee had (dan hij tegen mij had durven zeggen). En hij gaf dus aan zo ontzettend blij te zijn dat het toch nog spontaan gelukt was. Op zich snap ik dat wel en vond ik het fijn dat hij zo openhartig was, maar zekerheden of dit goed blijft gaan hebben we niet en dan zullen we er toch weer aan moeten geloven en toch weer dat traject in moeten (want ik heb me zelf tot 43 jaar gegeven (dus nog ietsjes meer dan een jaar) en die tijd wil ik ook nemen om te proberen onze kinderwens in vervulling te laten. Natuurlijk hoop ik daar niet over na te hoeven denken en hopen we dat dit hem gewoon gaat worden. Maar toch...
Nou meiden, ik had me gisteravond voorgenomen me er niet meer mee bezig te houden, maar dat lukt niet echt met de buikpijn die me wakker hield vannacht en nu weer opspeelt en met dat ik ineens merk dat er van alles stinkt: de keuken de wc en mijn man ! En net ook nog wat helderrood bloedverlies... Die eerste dingen kan ik nog wijten aan de warmte of " de wens is de vader van de gedachte" maar dat bloed niet! Heb ik nooit tussendoor! NOD is pas 3 augustus, oh my god wat een martelgang die wachtbank!!! Oh boud ik begrijp je zo goed, ik vertel mezelf ook steeds dat ik het me inbeeld! Ten slotte duurde het bij mijn eerste twee zwangerschappen gemiddeld een jaar... Nou meiden moet werken maar makkelijk is het niet! Fijne dag allemaal!
@Guap: laten we hopen dat het loos alarm is en dat het een innestelingsbloeding was. Ik zei dat je cyclussen vrij regelmatig zijn, dus een menstruatie lijkt me wat te vroeg nog.