@Sneeuwmees, is heel normaal toch, al helemaal na alles wat je hebt meegemaakt ook! Ik heb eens ergens gelezen dat veel vrouwen die een miskraam hebben gehad, bij een volgende zwangerschap pas minder onzeker worden als de termijn van de niet voldragen zwangerschap gepasseerd is... voordeel van ZP is ook dat je die onzekerheid hier een beetje van je af kan schrijven! @ Jeetje, leuk om te lezen hoe M. reageert als jullie engels praten. Mijn kinderen worden frans/nederlands opgevoed, maar mijn oudste wil niks met frans te maken hebben, is soms best lastig, nou is mijn man ook nooit echt consequent geweest, dat vind ik jammer want het is zo'n voordeel in het leven om meertalig te zijn! @Sayen, wow alweer bijna aan het eind van de zwangerschap! Bij een tweede krijg je vaak eerder harde buiken, dat herken ik ook van mijn 2e zw. maargoed, is ook een goed excuus om afentoe extra rust te pakken... Wij zijn vandaag de hele middag in Blijdorp geweest, zo leuk! Allebei de kinderen vonden het prachtig en hebben zo genoten! Aan het eind voor allebei nog 2 gigaballonnen gekocht, zo schattig mijn oudste zei dat hij het net een feestje vond Nou, dat komt goed uit want dat was ook precies de bedoeling! Ik zal zo even een paar foto's in mijn album zetten. Gister trouwens heel veel drukte in mijn buik gevoeld, en zelfs een beetje misselijk, 's avonds knallende koppijn ook gehad. Vandaag gelukkig een stuk rustiger in de buik zodat ik er niet zo door werd afgeleid... Mijn man trouwens is enigzins in paniek hij vind het te vroeg, had het liever een paar maanden later pas, vanwege de nog grote drukte deze 3 mnd met de verbouwing en verhuizing nog. Ik eigenlijk ook maar ik zei laten we maar beginnen want eer ik zwanger ben zal het minstens 3-6mnd duren, zoniet nog langer gezien onze voorgeschiedenis... Dus echt enthousiast is hij nog niet. Ik daarentegen voel een soort rust, dat dit klopt en dat ik mij als gezin echt compleet voel met zijn vijven... En dat terwijl ik eindeloos getwijfeld heb over een derde. Ik denk dat ik zondag misschien een testje waag, dan zit ik 14 dpo en 6dg voor nod. Ik test het liefst niet op een werkdag namelijk. Anders volgende week woensdag, dan is het nog maar 3 dg voor nod. maar zal ook afhangen van wat ik voel denk ik... Ben ook erg benieuwd naar boudicca, dit weekend kan jij al testen? Ik duim voor je! Nou meiden weltrusten en tot gauw weer!
@Mees mooi dat alles bij het cb goed was en stoer hoor dat je zoontje niet hoefde te huilen bij de prik. Grappig vind ik dat altijd dat kinderen thuis zo anders kunnen zijn dan ergens anders. @Guap dat klinkt toch goed hoor. Heel hoopvol. En tja misschien lijkt het nu lastig als het zo mocht zijn dat je zwanger bent omdat er nog zo'n drukke periode aankomt maar je zult zien en beleven dat daar heus wel een oplossing voor komt. Ik denk dat het voor het kindje zelf juist leuker zal zijn om zo dicht mogelijk op de beide broers te komen qua leeftijd. Dan hebben ze toch meer aan elkaar. Heel herkenbaar dat je alleen op je vrije dagen wil testen. Zo gaat het mij ook altijd. Hier vandaag een beetje in mineur. Heb toch zo sterk het idee dat het deze keer weer niet raak zal zijn. Ik baal er echt zo van en dat terwijl ik pas maandag officieel mag testen. Toch voel ik wel van alles maar denk echt dat het bijwerkingen van de progynova en lutinus zijn. Pff, hoop dat ik me morgen weer wat positiever voel want dat is toch prettiger. Zit er sterk over te denken om maar wat eerder te testen want die onzekerheid is ook waardeloos. Als het dan toch niet raak is dan liever eerder dan later die wetenschap. Dan kan ik even een paar dagen goed boos en chagrijnig zijn en wanneer ik dan ongi wordt heb ik het ergste qua teleurstelling al weer gehad. Gelukkig kwam mijn broer vanavond onverwacht 'even' langs te koffie drinken. Heeft wel geholpen want ik was aardig op weg om te zwelgen in zelfmedelijden. Gelukkig hielp het om even flink van me af te kunnen praten.
@Boud: meid, wat jammer zo'n dip! Snap ook niet wie ooit heeft verzonnen dat de wachtweken 2 weken lang moesten duren. En wat ik al helemaal niet snap dat ze alleen maar medicijnen maken die je ook nog eens helemaal gek maken gedurende die 2 wkn. Vaak als je het niet verwacht, dan kan het maar zo, hè? Moet je nog rekening houden met iets à la pregnyl wat een vals positieve test kan geven? Fijn dat je broer even onverwachts langs is geweest en je uit je zelfmedelijden heeft kunnen halen. Ook fijn dat je dit met hem kan delen. Het contact met mijn zus is een tijdje wat minder geweest, maar gaat de laatste maanden weer beter. Ik heb haar ook als eerste nu laten weten dat ik zwanger ben. Gisteren kreeg ik ineens een whatsappje hoe ik me voelde. Dat doet me dan zoveel. Mijn zus is het tegenovergestelde van mij, ik zie altijd de beren op de weg en kan ook nog wel eens wegzakken in mijn getwijfel of zelfmedelijden. Mijn zus is meer van niet lullen maar poetsen, dus die geeft me dan net weer even die schop onder de kont die ik nodig hebt. Hopelijk is die mineur stemming vandaag weer een beetje beter. Kun je er niet even op uit gaan vandaag? Even de zinnen verzetten? @Boud: ja, ik heb zelf ook een psychologische grens. Ook al zegt die niets. Stiekem zou ik toch al heel blij zijn als ik die voorbij ben. Bij mij is dat 8,5 wkn (dus tussen de 8-9 wkn), omdat de vorige keer toen het vruchtje gestopt is. De mk zelf kwam pas met 11,5 wkn op gang. Denk dat ik daarna (ook al zegt het ook niets) al iets meer kan ontspannen. Is bij jou het bloedverlies weer gestopt?
@ Tsja Boud, het voelt ook hoopvol! Maar ik volg jou tip op om er maar vanuit te gaan dat het niet gelukt is... Sterkte Boud, ik begrijp je zo goed! @ Mees ik wou je net laten weten dat het bij die 3 druppels op dinsdag was gebleven maar net weer 3 druppels bloedverlies! Toch wel opmerkelijk. Alle signalen lijken op een bevruchting en innesteling, ben ook weer beetje misselijk, vind ook nog steeds dat er vanalles stinkt...en mijn buik voelt vandaag weer alsof ik teveel gegeten heb. Anyway probeer me te focussen op alles wat er nog voor het huis geregeld moet worden, mijn werk, de kindjes én op ons eerste weekendje weg zonder kids in 5 jaar!!! We gaan zaterdag naar een bruiloft in België, maar mijn moeder haalt de kindjes vrijdag al op, dus we hebben ook even de tijd om lekker met elkaar te kletsen. Misschien gaan we zelfs wel even stappen met zijn twee whoehoe! Later meiden, mijn pauze is al voorbij, terug aan het werk!
Hee oudjes...hier even een hart onder de riem van een mede belegen dame Ik heb menigmaal in dergelijke clubjes gezeten en wil alleen even kwijt dat ik me herken in jullie, de wens, de teleurstellingen en dat ik uiteraard hoop, dat de wens van een ieder bewaarheid mag worden. Veel liefs!
@Hellen1971 bedankt voor je lieve woorden. Aan je banner te zien is er inderdaad gewoon hoop voor ons. Dat we maar net zo veel geluk mogen hebben als jij kennelijk hebt gehad. Succes met de laatste helft van je zwangerschap! @Guap ik ben heel benieuwd naar jou test, je maakt het wel spannend zeg! @Mees, fijn dat je zo'n goed contact hebt met je zus nu en dat ze van die lekkere oppeppende appjes stuurt. Klinkt alsof ze goed aanvoelt wat je nodig hebt. Hier gelukkig weer in een beter humeur dan gisteren. Niet dat ik het vertrouwen weet terug heb, integendeel. Vorige week voelde ik van alles (dankzij de medicatie) en nu helemaal niks meer. Nada, noppes. Heb mezelf al gekscherend afgevraagd of ze er bij de tp echt wel wat in gestopt hebben. Ik moest toen zo nodig naar de wc dat ik maar weinig van het daadwerkelijke terugplaatsen heb mee gekregen. Maar goed we gaan er maar vanuit dat er nog steeds twee emmies binnen zitten en ik heb (gelukkig) ook nog niet het idee dat ik ongi moet worden, dus dat is in ieder geval iets. Ik heb het advies van Mees opgevolgd en heb even mijn zinnen verzet en daarbij een smak geld uitgegeven. Ben achter een andere auto aan gegaan. Wahahaaa, woensdag kan ik em al ophalen! Ben helemaal happy. Gut o gut o gut, zolang er maar met geld gesmeten kan worden word ik weer blij. Hoezo oppervlakkig en materialistisch ingesteld hahaha. Maar het heeft wel even heerlijk de gedachten verzet om met zoiets totaal anders bezig te zijn. Dinsdag nog maar even mijn oude barrel wassen met mijn neefje van 4. Heeft hij een leuke middag met dat geklieder met water en heb ik een schoon karretje om in te ruilen. Maar ik hoop toch echt dat het nu snel raak zal zijn want dit soort gekke dingen kan ik niet elke keer dat ik op de wachtbank zit gaan doen natuurlijk. ICSI is prijzig, maar wordt zo wel schrikbarend duur
@Hellen: dank je wel voor je bemoedigende mail. Altijd fijn te zien dat er succesverhalen zijn! Dat biedt weer hoop! @Boud: wat leuk een andere auto! En wie weet kun je hem straks al gelijk als gezinsauto 'inwijden'. Hoop nog steeds dat je maandag net zo flabbergasted gaat zijn als ik toen ik ineens iets heel vaags roze zag.
Hoi meiden, Jullie maken er wel wat spannends van hier hoor!! Guap, jij ook heel veel sterkte met wachten meid en wat Boudi al zei, als het nu wel al raak is komt er vanzelf een oplossing hoor. Komt vast allemaal goed!! Duim voor je! Mees, wat gaat het dan allemaal snel he? Niet meer naar het CB met de kleine, dalijk naar school, jemig ze worden groot!! En dat ze zich anders gedragen dan thuis hahaha nou dat is met pubers niet anders hoor, die van mij is echt niet op zijn mond gevallen maar als ie ergens anders is is ie ineens stil en verlegen hahaha, best schattig ook bij een grote vent van bijna 16. En misschien idd een idee als je toch de kriebels krijgt om een vk op te bellen in de buurt. Boud, ook bij jou spannende dagen nu en ja het is vervelend dat je zo nu en dan heel veel voelt en dan weer helemaal niks, dus ja dat kan ook weer heel veel zeggen of helemaal niks. Ik hoop het iig heel hard voor je!! En tja dan hoef je ook niet steeds zoveel geld uit te geven hahaha, hou je nog wat over! S6 meid en dikke knuffel. Jeetje, hoe is het bij jou aan die kant? Alles goed? Hier alles goed, ben lekker aan het hobbyen al gaat dat moeilijk met dit weer het is wat warm, ik maak heerlijke scrubs en body butters, echt jammie, je zou er zo een hap van nemen hahaha. Alleen de body butter smelt met deze temperaturen gewoon weg dus dat is wel erg jammer. Nou ja in de koelkast ermee dan maar! En verder tja alles lekker hier, ook met Lotje gaat alles goed, je ziet haar elke dag een beetje wijzer worden echt een heerlijk droppie om op te vreten hahaha. Nou meiden een prettige avond verder en tot later, knuffff........
@Boud: niks voelen wil niet per se iets zeggen hoor! Was bij mij juist een goed teken namelijk! Ik had normaal altijd wel krampjes enz na mijn eisprong en toen ik zwanger was juist niet en voelde ik ook niks aan mijn borsten. Ik duim voor je hoor!! Enne... wel leuk hoor een nieuw autootje! Alleen wel prijzig inderdaad om dat steeds te doen @Guap: spannend bij jou ook! En leuk even samen weg. Geniet ervan! Wij spreken ieder wel consequent onze eigen taal, maar dat is ook omdat we de taal van de ander niet genoeg beheersen en eigenlijk vooral omdat het gewoon natuurlijker voelt om mijn eigen taal te spreken. Wel jammer dat je man niet consequent is en je zoontje niet graag Frans spreekt. Maar een basis zullen ze toch wel hebben zo denk ik? @Mees: dat is ook weer een hele mijlpaal lijkt me, als je dan voor het laatst naar het CB gaat! @Sill: hier alles goed, alleen een beetje te druk met werk. Voelt echt niet goed. Ik voel me constant opgejaagd en ik wil veel liever met M. bezig zijn! Ze vindt het wel prima hoor om naast me in de box te liggen of in de wipstoel te zitten maar ik voel me er soms toch schuldig om dat ik dan weinig tijd voor haar heb. Fijn dat alles zo goed gaat daar. Hoe maak je die bodybutters precies? Lekker hoor!! En leuke hobby. Ik doe echt helemaal niks meer naast voor M. zorgen, huishouden en werken. Ben dan al blij dat ik dat allemaal red. Maar ik vind het wel jammer dat ik niet aan haken of zo toe kom. Ach ja, dat komt vast wel weer. Nou, ik ga zo naar bed. Morgen maar weer proberen mijn werk af zien te krijgen. Vandaag was het echt bloedheet hier (nog heter dan anders) dus ik was de hele dag niet vooruit te branden. Slaap lekker allemaal!
Boudicca ook ik voelde niks behalve dat ik er van overtuigd was ongi te worden. en zie waar ik nu sta, Ik duim voor een ieder die het nodig heeft
Meiden ik ben ongerust....ik heb dinsdag( na het klussen met manlief) wat bloed verloren. Dat vond ik al vreemd...ik heb dat namelijk nooit. Nu vanavond weer wat bruinige afscheiding. Ik snap daar niks van...ik zit nog ongeveer 9 dagen voor NOD(kan ook 7 dagen zijn).Ik maak me ongerust...ben behoorlijk lamlendig de laatste dagen,maar ik wijd dat aan de warmte. Zou ik soms in de overgang zijn?...zou toch wel vreemd zijn want volgens de gyn (eind vorig jaar) zat ik nog lang niet in de overgang....of zal dat opeens heel snel kunnen gaan? Wat baal ik dat ik nu niet meer temperatuur! Dan had ik tenminste geweten wanneer mijn eisprong geweest was. Sorry dat ik op niemand reageer...ik leef echt met jullie allemaal mee,maar zit er ff doorheen en maak me erg ongerust
@hoop ff snel een reactie voor het slapen gaan: ik heb hetzelfde alleen gaan mijn gedachtes naar de andere kant 5-10 dg na je eisprong kan je wat innestelingsbloedverlies hebben. Dat is dus nog ruim voor je NOD... Hoop niet dat ik je nu blij maak met een dooie mus, maar ik hoop voor je dat dit de reden is! Slaap lekker allemaal!!!
@Guapatona: dank je wel voor je reactie. Mijn gedachten zijn er ook wel even heen gegaan of het soms een innesteling was...maar daar geloof ik ziet zo in....ik ben al 44. Ik heb bij andere zwangerschappen nooit geen innestelingsbloed gezien,maar dat zegt natuurlijk niks. De tijd zal het wel leren...ik ga vandaag maar eens shoppen. Geld uitgeven verzet je zinnen volgens Boudicca @Boud: wat heb je eigenlijk voor wagentje gekocht? En heb je misschien stiekem al getest? @Mees: hoe voel je je nou meid? Ik moet toch veel aan je denken dat het toch echt een wonder is dat je nu spontaan zwanger bent! Vind het zo fijn voor jullie! @Jeetje: hoe gaat het bij jou? Heb je al kunnen praten met je man? @Sill: wat een leuke hobby heb je! vertel er eens wat meer over! Hoe gaat het in z,n werk? Lijkt me wel erg leuk met al die scrubs en bodybutters! @Helen1971: dank je wel voor je lieve berichtje! Ik heb zelf nog geen eigen wagentje,maar ik ben nu al teveel verziekt door de Dodge...ik wil alleen nog maar een auto die goed trekt en waar minstens 345 pk in ligt Ik was heel vroeg wakker vanmorgen. Ik heb zo,n last van de warmte en veel pijn in mijn buik. Mijn twee hangoor konijntjes zijn een nestje aan het maken...dus ik denk dat er kleintjes aankomen!
Meiden, kom later vandaag even reageren hoor. Maar even snel voor Hoop, ik weet ook even niet hoe en wat de reden kan zijn. Maar als ik je nu zo hoor dat je veel buikpijn hebt en je vertrouwd het niet, zou ik zelf HA nu even bellen. Ik zou zo zelf niet graag het weekend in gaan. Sterkte en knuff!
@Lyanna: ik heb daar ook aan gedacht,maar aan buikpijn kunnen ze zo weinig doen. Ik probeer het nog even af te wachten. Lief dat je even reageert.
Klopt, aan buikpijn doen ze zo weinig....maar het gaat om je eigen gevoel. En als jij zoiets hebt dat het niet normaal is zou ik toch bellen, maar ja....dat kan ik niet voor je beslissen. En ik las het en natuurlijk probeer ik zo veel mogelijk op belangrijke dingen wel even te reageren.
Goedemorgen meiden Hoop wat vervelend dat je zo onzeker bent nu. Hopelijk zakt de pijn snel af en heeft het allemaal niet zoveel te betekenen. Of het is zoals Gaup ook al opperde juist iets mega positiefs. Ook met 44 op de kalender komt dat bij sommige vrouwen nog voor Mijn nieuwe autootje is niet zo'n monster waar jij aan verslingerd bent geraakt maar een keurig klein stads karretje. Een Skoda Fabia. Mijn oude barrel is een VW Polo waar ik erg aan verknocht ben dus wilde graag iets soortgelijks weer. Maar ga er mega op vooruit want in mijn huidige zit totaal niks geen elektrisch of moderns. Geen stuurbekrachtiging en geen airco of airbag of wat dan ook en op de nieuwe zit voor mijn doen zo veel luxe dat ik straks niet weet wat mij overkomt. Ik heb zo meteen gewoon een auto mèt stuurbekrachtiging èn airco èn centrale vergrendeling èn el. ramen èn airbags en nog een heleboel meer waar ik gewoon mega aan moet wennen en vast erg veel plezier aan zal beleven. (Nou ja, die airbags hoop ik natuurlijk nooit nodig te hebben maar het is wel zo veilig natuurlijk) Ik heb vanmorgen inderdaad een test gedaan en die bleef zoals ik al verwacht had spierwit. Niet leuk maar echt teleurgesteld ben ik er niet meer over want ik had het al helemaal verwacht. Ik wordt er wel moedeloos en chagrijnig van dat het wéér niet gelukt is. Ik weet dat het testen nog vroeg was maar ik heb van die mega gevoelige die ik ook al wel 6 dagen voor nod zou kunnen doen. Me dunkt als ze zo gevoelig zijn dat ze 6 dagen eerder al kunnen moeten ze met 3 dagen eerder toch al wel iets laten zien toch? Maar we slikken en proppen nog braaf een paar dagen door met de hormonen om maandag voor de zekerheid nog een keer een test te doen. Ik maak me alleen geen enkele illusie meer. Nog een emmie over voor de komende poging en dan maar hopen dat die het ontdooien overleefd anders is het wel ineens een heel raar einde van mijn derde en laatste officiële poging.
@Boud: dank je wel voor je berichtje. Wat ontzettend jammer dat het weer niet gelukt is....ik kan me voorstellen dat de moed je in je schoenen zakt. Ik had het je zo graag gegund! Wat een leuk autootje heb je gekocht! Heel fijn dat je nu stuurbekrachtiging hebt....dat scheelt heel veel! Wanneer kan je hem halen(of had je dat al verteld?) We wachten maar rustig af wat het bloedverlies en de buikpijn gaat doen.Overigens bloed ik nu niet meer....
@Hoop: hoe is het nu met je, meis? Was vanmorgen in een haastbui, dus heel snel in een paar min. alles bijgelezen, maar geen tijd om te reageren. Fijn dat het bloedverlies al opgehouden is. Ik ben zelf ook altijd bang, bij iedere verandering van mijn cyclus dat het de overgang is. Maar vaak is er gewoon even een verstoring van je cyclus, waar geen verklaring voor is. Ik heb de laatste maanden ook een week na de eisprong ineens bruinverlies gehad. Een week langer na de menstruatie doorgevloeid. Als ik er mee naar de huisarts ging, werd er altijd gezegd dat het normaal is dat bij vrouwen de cyclus zo af en toe ontregeld is. En ook ik hoop en duim dat er een heel leuke reden is dat je nu even tussentijds bloedverlies had. @Boud: ach, meid, een negatieve test. Ik hoop dat het gewoon nog te vroeg was en je maandag alsnog onverwachts verrast gaat worden. En wat een leuke auto heb je! Mocht het nu echt mislukt zijn, dan heb je de auto al en dan in ieder geval de volgende ronde het kindje! Dikke knuffel!! Hier even geen nieuws. Kwaaltjes vallen erg mee, dat ik soms mezelf even toe moet spreken er niet van alles achter te zoeken. Het enige wat ik voel is een wat drukkend gevoel in mijn onderbuik en af en toe een steekje of krampje. Mijn borsten zijn wel voller en zwaarder, maar niet echt pijnlijk (wel iets gevoelig). Je wilt zo graag bevestiging hebben om voor jezelf gerustgesteld te worden. Ik weet dat het nog niet kan, maar ik heb al een heel klein buikje. Deze vrijdag was mijn laatste vrijdag vrij van mijn ouderschapsverlof. Vanaf volgende week vrijdag moet ik weer de vrijdag werken. Vanochtend mezelf nog maar even getracteerd op een voetreflex-behandeling. Was een bijzonder moment om haar te vertellen dat ik zwanger was. We schoten er allebei van vol. Dus was ontroerend haar ook in tranen te zien. We hebben de laatste 2 jaar best intensief contact gehad over de kinderwens en bij de behandelingen vraagt ze er altijd naar en ze heeft zelfs een keer een hormoon-massage gegeven om zwanger te raken. Dus nu het dan na 2 jaar alsnog gelukt is, was voor ons allebei bijzonder om te delen. Verder moest ik nog wat op mijn werk doen, waardoor ik ook verschillende uurtjes vandaag heen en weer tussen thuis en werk geraced ben. En mijn zoontje moest vanmiddag naar de anesthesist voor zijn neusamandel en buisjes operatie. 5 augustus wordt hij geholpen. De anesthesist zei zo mooi dat hij dan een kapje op kreeg omdat een prik te traumatisch was en dat ik daar als moeder natuurlijk gewoon bij mocht zijn. Mijn maag draaide al om en ik schoot al bijna vol met de gedachte eraan hem weg te zien glijden in slaap. Maar kon me inhouden. We zullen dus zien of mijn man en ik het drooghouden de 5e.
Meiden ik kom morgen uitgebreid reageren, nu te moe. Ik ben de hele avond bezig geweest de echofoto te verkleinen en toen dat eindelijk gelukt was stond hij in een verkeerd bestand. Dus dat had ook weer wat voeten in de aarde dat recht te breien. Maar deze wilde ik jullie niet onthouden. (vandaag de uitslag van de combinatie test was goed gelukkig)