@Hoop; wat een mooi konijn! Leuk hoor dat de kleintjes ook zo zijn. Hoe is het nu met het andere konijn? Heb je nog getest? Ik zou het niet doen als je het eng vindt. Het geeft alleen maar meer onrust en je eerste test was zo duidelijk! Mijn man heeft nog wel een beetje voor M. gezorgd maar wat hij doet is haar vooral heel veel in de box laten liggen en zelf op de bank op zijn ipad gaan zitten. En dan niet er vlak naast maar op de bank die het verst weg staat. Maar ja, als dat zijn manier is moet ik me er eigenlijk niet mee bemoeien hè? Ik ben wel een aantal keer naar M. gaan kijken en heb even met haar gespeeld. Ik kan dat niet laten! Ik zat te werken in de werkkamer maar ja daar hoor ik dus alles! Ik weet dus ook zeker dat het geen goed idee zou zijn om mijn schoonmoeder op te laten komen passen. Dan maar minder werk aannemen, dan is er geen oppas nodig (al zou het soms wel eens fijn zijn) Ik heb ook nog steeds geen goed gevoel bij hoe mijn schoonmoeder met M. omgaat. Mijn zusje komt 17 augustus al!! Schiet al op! @Boud: vreemd dat je nog niet ongi bent en ook balen dat je stiekem toch niet zwanger bent. Ik hoop dat het dan toch snel gaat doorzetten! @Mees: hè bah, ja die onzekerheid is echt vreselijk. Ik ken het! Ik kan je wel proberen gerust te stellen maar ik weet hoe het gaat. Je voelt van alles of je voelt inderdaad juist niks en hup, paniek! Ik weet nog toen ik 9 weken zwanger was (en dus al 2 goede echo's had gehad) voelde mijn borsten ineens een stuk zachter aan. Dus ik was meteen overtuigd dat het alsnog mis ging. Maar niet dus! Hoop echt zo dat je snel een goede echo zult hebben en toch iets meer vertrouwen in zult kunnen krijgen! Maar het blijft natuurlijk lastig tot je voorbij de 12 weken bent. Alvast heel veel sterkte voor morgen trouwens!! Ik weet niet of ik vandaag hier nog kom, maar dan heb ik het maar alvast gezegd. Ik zal aan jullie denken! Goede tussenoplossing trouwens inderdaad van Guap! Ik ga zo aan het werk. Mijn man gaat nu écht de hele middag voor M. zorgen en ik ga echt proberen me er niet mee te bemoeien
@hoop, mooi konijn! @mees, wanneer heb je je 1e echo? dat geeft je vast meer zekerheid, als het hartje klopt is de kans nog maar minimaal dat het alsnog misgaat, hopelijk geeft je dat wat rust. hier lekker luie zondagochtend. nog niet onder de douche geweest zelfs. kleine man speelt lekker en het eten staat op. we hadden nog wat restjes dus die is mijn lief aan het klaarmaken. vanavond BBQ.
@Jeetje: het lijkt me lastig als je in de buurt bent en van alles hoort en dan moet proberen je er niet mee te bemoeien. Ik had dat heel erg als mijn man mij in het begin op het werk belde, dat ik dan gelijk dacht. Oh, waarom doet hij dat nu niet zo en hij kan het beter zo of zo doen. Heb dat moeten proberen los te laten dat op de dagen dat hij thuis was, hij zijn eigen manier van ons zoontje verzorgen had (en vooral ook zijn eigen 'kledingstijl' ). Misschien kun je vanmiddag even naar het winkelcentrum gaan, of heb je geen vriendin in de buurt waar je even bij langs kan. Ja, die onzekerheid maakt me helemaal gek. Vanmorgen ongesteldheidspijn en dan durf ik bijna niet naar de wc te gaan, ervan overtuigd dat het mis is. Fijn dat te horen dat het blijkbaar allemaal normaal is wat ik voel of denk, want soms denk je echt dat je gek wordt. Ook ik zit iedere dag naar mijn borsten te kijken en te voelen en dan laat ik ze ook aan mijn man zien of de tepels nog wel donkerder zijn. Belachelijk, maar heb op de een of andere manier steeds even bevestiging nodig. Mijn handen zijn warmer en vaak laat ik mijn man even voelen. Gisteren zei hij dat ze niet zo warm waren als anders. Gelijk weer paniek, natuurlijk. Ik denk dat als ik de 12 wkn haal, ik zelf in een gesticht zit. @Justme: lekker zo'n relax dagje! En slim om lekker restjes op te maken. Ik heb over 10 dagen mijn eerste echo en dan ben ik 8 wkn. Verder moet ik de week erna naar de vk toe en krijg dan ook een echo. Normaal is het pas met 10 wkn, maar omdat we dan met vakantie zijn, heb ik gevraagd of ik voor de vakantie nog een echo kan krijgen. De vorige keer heb ik ook met 8 wkn een echo gehad en is het een paar dagen later misgegaan (zonder dat ik het wist). Dus de komende weken zijn voor mij erg spannend. En ik denk als ik de echo bij de vk heb gehad als ik 9 wkn ben, dat ik dan wat meer kan ontspannen. Maar dat is nog 2 wkn en 3 dgn te gaan.
Kom even kort binnen gewipt. Mees succes morgen met je zoontje! Ik hoop dat t allemaal meevalt! Jeetje lastig is dat hè, je man zijn gang laten gaan. Mama's weten het altijd beter ( denken ze) Bout al ongi? Lastig dat het niet doorzet. Ik had ook nog even gedacht dat je misschien toch zwanger zou zijn. Maarja die stomme test..... Hoop onzekerheid is killing en zeker als je dan nog zo lang moet wachten. Maar komt goed.....schuift een glaasje roosvisee naar je toe!!! Just lekker genieten van je rustdag! Hier vanmorgen op bezoek geweest en vanmiddag lekker thuis rommelen. Morgen dl naar het kdv en mams gaat met een vriendinnetje relaxen in de sauna! Heb er nu al zin in! Even echt niks behalve zonnen, lezen, zwemmen en heerlijk eten!!!
Bekijk bijlage 342013 Ik heb vanmiddag nog een test gedaan. De bovenste is van eergisteren en de onderste van vandaag. Het lijkt of hij iets duidelijker is toch? Wat vinden jullie? Ik moet wel zeggen dat bij de bovenste een soort witte streep lichtjes door de hele test loopt. Dat zie je ook bij de controle streep. Misschien zijn de testen allebei hetzelfde dan? Zou dat ook wel een goed teken zijn? Sorry..ben erg onzeker
@Mees hoe laat moeten jullie morgen bij de kno arts zijn? Al redelijk op tijd meende ik hè, want je zoontje (en jullie) hoefden er niet heel lang tegen op te zien als ik het me goed herinner. Heel veel sterkte en succes morgen, ik zal aan jullie denken. @Pink nee helaas nog steeds niet ongi. Wel de hele dag een raar gevoel in mijn buik. Zal dan toch wel de aankomende ongi zijn. Heb ik anders eigenlijk nooit last van. Ik ben een van die vrouwen die eigenlijk vanuit de praktijk niet goed weten wat ongi kwaaltjes zijn want ik heb ze zelden. Maar dat vreemde trekkerige, beetje krampachtige gevoel zal, neem ik aan dan toch (eindelijk) een aankondiging van zijn. Wel balen want omdat het zo op zich laat wachten komt mijn hele 'planning' natuurlijk weer in het geding. Vrijdag 16 augustus begint voor ons het schooljaar weer met een vergadering en klas klaarzetten. Zul je net zien dat dàt dag 12 is. (Op dag 12 moet ik voor een echo naar het zh.) Nog maar niet al te druk over maken, wie weet valt er wat te regelen met het zh en bovendien bèn ik dus nog steeds niet ongesteld. Raar lijf @Hoop die test laat volgens mij niets aan duidelijkheid te wensen over. 1e was al niet echt een twijfel geval en deze streep lijkt me nog dikker.
@Hoop: niet meer twijfelen, hoor! Je bent enorm zwanger. Die testen van mij waren stukken lichter (en ik blijk toch ook zwanger te zijn). @Boud: ik dacht dat ons zoontje om 8.45 uur geholpen werd, maar dat is het tijdstip dat we ons moeten melden. Ik heb geen idee hoe lang daar dan nog tussen zit, want hij mag tot 2 uur van tevoren nog wat drinken. Dus we maken hem maar rond 7 uur wakker en geven hem dan nog gelijk maar even wat te drinken. @Pinx: lekker een relaxdagje! Mag je wel in de sauna als je zwanger bent?
Hier vandaag weer veel last van ongikrampen gehad. Werd er weer heel onzeker van. We zijn vandaag naar Kon. Julianatoren geweest, wat een pretpark is voor wat kleinere kinderen. Had gehoopt dat even eruit me wat zou afleiden, maar dat werkt niet zo. Door dat kramperige gevoel, werd ik er toch steeds aan herinnerd en merkte dat ik het naar de wc gaan maar uitstelde, bang dat het misgegaan was. Ga zo even douchen. Hopelijk doet de warmte me goed.
@Hoop: ik vind hem wel iets duidelijker hoor! En inderdaad, voor die kruidvat-testen helemaal, want ik zie die de laatste tijd helemaal niet zo duidelijk zijn bij veel mensen op het forum hier. @Mees: hopelijk ontspan je een beetje van het douchen. Sterkte morgen nogmaals!!
@Boud: echt raar dat je nog niet ongi bent! Vervelend dat nu ook de planning helemaal in de war loopt. @Mees: heel vervelend dat je heel de tijd die ongikrampen had. Word het niet minder als je rustig gaat zitten of liggen? Kan me goed voorstellen dat je er heel nerveus van word. Wanneer mag je nou voor een echo......je had er twee gepland staan toch? Heel veel sterkte morgen met je zoontje. Ik hoop dat het allemaal erg meevalt en dat hij er ook zeker van op zal knappen. @Jeetje: ja de kruidvattesten zijn wel veranderd...dat hoor je veel vrouwen hier zeggen.
Mijn konijn had toch drie jonkies. Ik voelde gisterenavond een dood konijntje in het nest. Zo zielig dat hij dood is,was een prachtig beestje. Mooi blauw/grijs ook,maar hij was erg klein. Ik heb de andere twee jonkies even goed bekeken. Ik heb namelijk al melk gekocht bij de dierenwinkel om ze bij te voeden als het nodig was,maar de andere twee hadden mooie bolle buikjes. Ze zijn zo schattig @Mees: hou je taai vandaag in het ziekenhuis he.
Mees, sterkte vandaag en hoop dat zoontje gauw weer klaar is en alles achter de rug is. Als goed is mag je wel naar sauna als je het normaal ook wsl regelmatig deed voor zwangedschap, anders wordt het afgeraden volgens mij.
Na de 12 weken mag je gewoon weer gaan. De eerste drie maanden wordt het afgeraden. En je moet het gewend zijn. Ik ga regelmatig en ben in mijn vorige zwangerschap ook gewoon geweest (na de 12w). Nu ga ik met dit weer niet in een bloedhete sauna zitten maar lekker dobberen in het zwembad, kruidenbaden, zwangerschapsmassage en natuurlijk heerlijk eten en relaxen met mijn vriendinnetje. Mees je bent al in het Zh en zult dit wsl niet meer lezen. Maar veel succes en sterkte! Boud ik hoop dat je cyclus planning een beetje gunstig uitvalt. Wij moeten de 9e alweer beginnen. Ik ga gauw een klein meisje aankleden en naar kdv brengen en dan tas inpakken en wegwezen!
Up-date (en mijlpaal) gisteren voor het eerst echt beebinbuik gevoeld. Al een paar keer dacht ik de afgelopen week, zou het? Maar gisterenavond op bed 3x heel duidelijk! Het is een druktemaker! Wilde ik toch nog even met jullie delen!
@Pink: ah wat leuk! Zo bijzonder. Dat is al vroeg! Geniet ervan! Ik moet aan het werk, zo een deadline. Tot later dames, fijne dag!