@mees, Ja dat is idd wel een groot verschil, maar boven de 40 schijnen de kansen fel af te nemen. En was je een beetje verdoofd voor dat onderzoek ? Of nam je enkel een pijnstiller ? Welke supplementen nemen jullie allemaal ? Ik neem foliumzuur, omega 3 en tarwekiemolie. Ook ga ik sinds 2 maanden naar een acupuncturist, schijnt heel goed te zijn... Ook indien samen met IVF. Maar ik hoop stiekem ook nog op een spontane zwangerschap.
@ Boudicca, Sneeuwmees, Hoop42 & Sillysa bedankt voor jullie reacties! Dat doet me goed! Daar krijg ik weer hoop van! Ik had op internet al een beetje gezocht en zag alleen maar berichtjes van "jonge" dames...dus was hevig aan het twijfelen. Misschien dat mijn hormonen ook nog behoorlijk in de war zijn.
@ Butterfly2405; Ik slik nu alleen foliumzuur, waar is tarwekiemolie goed voor? Waar kan je dat kopen?
@Butterfly: ik heb van de arts in DD een hele waslijst gekregen van vitamines. Het gaat voornamelijk om hoge doseringen ervan. Zowel mijn man als ik moesten het volgende slikken: vitamine D3, Omega 3, vitamine B (complex), vitamine E, foliumzuur, selenium en mijn man apart nog zink. Met name de vitamine D3 en de Omega3 schijnen goed te zijn. @Samson: tarwekiemolie zijn capsules die je bij het kruidvat kan kopen. Het zijn capsules voor verbetering van je weerstand, maar word ook geslikt door vrouwen die zwanger willen worden.
Tarwekiemolie capsules zouden het baarmoederslijmvlies dikker maken wat voor betere innesteling zou zorgen. Omega 3 slik ik pas sinds deze week, hopelijk is dit voor mij het wondermiddel
Aha ok, ik had nog nooit gehoord van tarwekiemolie. Bedankt voor de tip! Ik ga morgen gelijk eens kijken. @Butterfly2405, hopelijk is omega het wondermiddel voor je! Ik duim voor je!
@samson Ik heb 2 weken afgewacht... Uiteindelijk toch cytotec moeten nemen. Viel nog mee qua pijn en bloedverlies.
Tarwekiemolie schijnt inderdaad goed te zijn voor dikker bmslijm. Ik heb het echter een keer gebruikt en toen had ik gelijk een mega lange cyclus zonder resultaat. Nu ik dit zo schrijf....Ik ben nu alle vitamines gaan slikken die mees van haar arts in DD voorgeschreven kreeg en heb nu wéér een mensturatie die uitblijft, zou dat het dan zijn bij mij? Hm, ik ben benieuwd wat er morgen op de echo te zien zal zijn maar hoop van harte dat het snel op gang komt want van dat wachten dat nergens toe lijdt ben ik ook wel flauw onderhand. Wil graag weer verder.
Just fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad. Zo te horen is er flink wat werk aan de winkel maar het klinkt niet als onoplosbaar. Veel succes de komende tijd om jullie relatie weer op het goede spoor te krijgen. Samson het is mij nog nooit gelukt om überhaupt zwanger te worden dus over een mk kan ik je niets vertellen.
@Justme: had je berichtje van gisteren even gemist. Fijn dat jullie gepraat hebben en je weet waar het 'wringt'. Inderdaad af en toe maar even wat tijd voor elkaar proberen te maken. Meer knuffelen kan ook al een stap in de goede richting zijn. Veel succes! Hier weer aan het klaarmaken voor mijn laatste werkdag van deze week. M'n zoontje was ook al mooi op tijd wakker, dus die breng ik zo naar de peuterspeelzaal. Dan nog een weekje en 2 dagen werken van de week erna en dan heb ik gelukkig vakantie.
@ samson: 2 x op natuurlijk wijze gegaan bij mij. Ging wel gepaard met flink veel pijn, en de eerste keer heb ik de napijn en nasleep onderschat (dus nadat het vruchtje al weg was). Tweede keer een paar dagen (bed)rust gehouden en toen was ik er veel eerder weer bovenop! Mijn lichaam heeft het beide keren zelf helemaal opgelost. Kreeg wel nacontrole in het ziekenhuis of alles idd weg was, vond ik wel fijn. Ik heb beide keren het vruchtje goed kunnen herkennen, dus wist ik ook zeker wanneer het weg was. Hoe is het nu met jou? Dikke knuffel voor Boud. Fijn dat het met jullie nog goed gaat Mees en Hoop; Hoop klinkt trouwens best wel als een schimmelinfectie, heb ik zelf veel last van gehad het pakweg laatste jaar. Gaat ook gepaard met buikpijn en afscheiding. Je kunt het gewoon behandelen hoor ook al ben je zwanger. Ook dikke knuffel voor Just. Verder heb ik even niet onthouden. Hier gaat het nog steeds erg goed met me, maar vind het wel leuk om hier zo nu en dan even bij te lezen hoe het gaat met de zwangere meiden, vind het zo leuk!
@Wax: kom maar lekker langskomen hier hoor! Fijn dat het zo goed met je gaat! @Mees: nog ff volhouden, dan heb je lekker vakantie!
@Boud: hoe was de echo? Al iets wijzer geworden hoe de cyclus zal gaan verlopen? @Wax: fijn te horen dat het goed met je gaat! De foto's op fb laten dat ook steeds zien.
Nog geen nieuws van Boud? @Wax: tis geen schimmelinfectie.Ik heb dat heel veel gehad,maar dat is het niet. Volgens de arts is het normaal dat afscheiding rommelt in het begin van de zwangerschap,omdat je hormonen zo veranderen. Ik heb er niet zo veel last meer van...af en toe. Ik voel me vandaag er gespannen. Ik ben erg huilerig,ben zo bang als ik naar de wc moet...en net zoals Mees al eerder zei: heel de tijd voelen of je borsten nog zeer doen. Maarja..tis ook niet zo gek eigenlijk dat we bang zijn.
@Hoop: herken het ook, hoor! Soms een dag dat ik misselijk ben en dan er weer volledig vertrouwen in heb. Maar dan heb ik ook zo af en toe wat ongesteldheidsgevoel en ondanks dat ik weet dat het erbij hoort, schiet ik gelijk weer in de stress. Of dat ik minder misselijk ben of dat mijn borsten minder zwaar aanvoelen. Zei vandaag nog tegen iemand dat het zo jammer is dat je nooit meer zo onbevangen zwanger kunt zijn. Dikke knuffel en we slepen elkaar er wel doorheen, hè?
Ja dat is inderdaad jammer dat we niet meer onbevangen zwanger kunnen zijn. Je loopt maar te denken en te piekeren. Misselijk ben ik nog niet,maar echt trek in eten heb ik ook niet.We slepen elkaar er wel doorheen hoor
Nou, hèhè, eindelijk weer thuis. Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten maar ik wist vanmorgen ook nog niet dat ik vandaag zo lang weg zou zijn. Toen ik vanmorgen in het zh kwam begon het meteen al weer 'goed' met het feit dat ik iemand, die ik via school ken, tegenkwam in de wachtkamer. Het had gelukkig erger kunnen zijn, was geen collega of een ouder, dus heb haar vriendelijk gegroet en bedacht dat zij het misschien wel net zo vervelend vond om mij daar te zien als ik hun. Eenmaal bij de gyn vroeg deze me eerst of ik al uitleg gehad had over de uitslag van het bloed onderzoek. "Ehm, nee, want ik zou gebeld worden en dat is niet gebeurd en toen heeft een assistent me de uitslag meegedeeld en jullie hebben er niet over terug gebeld???" Dus geen idee of de uitlsag 0.1 aan gevonden hcg iets anders inhoud dan 'niet zwanger'. Nu blijkt dus dat wanneer je echt niet zwanger bent er altijd < 0.1 aan hcg in je bloed zit. Het feit dat er bij mij niet stond dat het minder was (0.1 is geloof ik de kleinst waar te nemen hoeveelheid bij zo'n standaard bloedonderzoek) betekend dus dat er in aanleg wel iets heeft gezeten maar dat dat op of vlak na NOD gestopt is met groeien. Dat ik nu nog steeds niet ongesteld ben bevestigd voor de artsen alleen maar dat dit inderdaad zo is. Op de echo die er toen gemaakt is was ook inderdaad te zien dat het bm slijm nog helemaal intact is. Er zit dus voorlopig niets anders op dan afwachten wanneer het bloeden begint. Is dat over een week nu nog niet het geval dan moet ik dan weer even bellen. Ik was te beduusd om te vragen wat er in dat geval gaat gebeuren. Ik was dus toch inderdaad even zwanger. (correctie, dat ben ik in theorie dus nog steeds zolang mijn lijf het niet afstoot, alleen is er geen ontwikkeling meer) Aan een kant heel zuur om dat zo plastisch te horen benoemen, aan de andere kant is nu eindelijk bewezen dat ik dus toch zwanger kan worden. Ben nu heel blij dat ik een bloedtest heb laten doen. Nu staat ook op papier dat er een succesje geweest is. Had ik geen bloed laten prikken dan was ik daar nooit zeker van geweest. Hopelijk zal dit bij de artsen, in hun beoordeling over een mogelijke 4e ICSI ronde, de balans positief doen doorslaan. Maar goed, voorlopig wachten tot ik ongi wordt. De gyn denkt dit weekend, ik denk nog van niet maar we gaan het mee maken. Wordt ik ongi dan bellen en starten op dag 1 van de cyclus met medicatie voor een volgende cryo tp. In mijn vorige berichtje had ik geschreven dat ik me afvroeg of het uitblijven van menstruatie misschien ook te maken kon hebben met de extra vitamines die ik genomen had. Ik denk inderdaad dat dit mee geholpen heeft om dit prille stadium van zwangerschap te kunnen bereiken en ik vermoed nu ook, nog meer dan ik al deed, dat er die andere keer met die tarwekiemolie ook iets is geweest. Toen bleef de menstruatie ook langer uit dan normaal. Helaas (achteraf) geen bloed laten prikken dus dat blijft voor altijd een vermoeden, maar ik ga de komende keer dus weer braaf aan de vitamines
Wax ik vind het wel leuk om ook hier af en toe even wat van je te horen dus wanneer je er zin in hebt lekker mee blijven lezen en af en toe ook een duit in het zakje doen mag hoor Hoop het komt deze keer bij jou helemaal goed meid. Na zo'n super innesteling kan het haast niet meer fout gaan. Ik hoor zo vaak dat de kwaaltjes de ene dag erger zijn dan de andere dag. Morgen voel je je waarschijnlijk weer een stuk beter. Elke dag kom je weer dichter bij de echo van de 20. Ik duim voor je hoor.