@Mees: je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik ga aan de gyn ook vragen of ik wat vaker mag komen als normaal. Daar hebben ze best begrip voor.(mag ik hopen)
@Hoop: de vk was erg begripvol. Normaal heb je de intake pas later, maar ivm onze vakantie heb ik gevraagd of we in ieder geval dan een echo konden krijgen voor de vakantie. Dat begreep ze volkomen. En de gyn zei afgelopen week ook dat ik altijd welkom was als ik een echo wilde, omdat ze snapte dat ik onzeker was. Dus wat dat betreft moet het goedkomen. Het is alleen wel zo dat je toch iedere keer weer even stress hebt voorafgaand aan een echo.
@Mees: ja dat klopt,maar als er te lange tijd tussen een echo zit,maak je je daar weer zorgen om. Tis allemaal wat Maar wel fijn dat ze mee willen werken.....ik denk dat mijn gyn ook niet moeilijk doet. Ik ken hem al heel lang,hij heeft ook de controles en bevallingen gedaan van mijn andere kinderen.
@Hoop: ik neem aan dat ik na die rot eerste 12 wkn wat rustiger kan ademhalen. En als je straks een kindje zelf kan voelen neemt de ergste spanning ook weer af. Hoop dat ik straks met een gerust hart op vakantie kan (en hopelijk voldoende afleiding daar heb), dan is er zo al weer iets meer dan een week voorbij als ik terugkom. Maar eerst maar die echo van dinsdag doorstaan. Pff...
@mees, alles hangt af van de verbouwkosten en daarna het verkrijgen van een vergunning. als dat allemaal niet lukt dan is het denk ik ff einde oefening. dus ik hoop op een mooie offerte, maar vrees het ergste..... aangezien we het niet kunnen financieren bij de hypotheek en ervoor lenen elders willen we niet. we wachten af......
@Mees: waar gaan jullie eigenlijk heen op vakantie? @Just:komt heel wat voor kijken dus....ik duim voor jullie
@Justme: ik duim ook voor jullie dat het allemaal mag lukken! @Hoop: we gaan naar Italië. Wel toevallig dat toen ik zwanger was van mijn zoontje we ook naar Italië zijn gegaan. Laten we hopen dat het hetzelfde goede voorteken is.
@Hoop: ja, heb er ook wel zin in, maar het is ook spannend omdat het een mengeling van die onzekerheid is (en dan zo ver van huis zijn). Dus heel dubbel. Merk ook dat ik nog erg terughoudend ben met dingen kopen voor de vakantie of dingen klaar leggen om in te pakken. Eerst maar eens die echo van dinsdag afwachten en dan kan ik voor mijn gevoel 'los gaan'. @Justme: ik hoop dat er een goede offerte bij zit. Ik merkte het toen wij voor dakkapellen rond gingen kijken dat de prijzen enorm ver uit elkaar lagen (terwijl ze hetzelfde zouden gaan doen). Het loont dus echt om goed rond te shoppen.
@Hoop: precies! In principe weet ik wel wat we mee moeten nemen en wat we nog zouden moeten kopen. Het moet alleen nog even gedaan worden. Dus als de echo dinsdag goed is, dan is het tassen klaar zetten en vullen. Ik ben zelf al vanaf woensdag vrij van mijn werk, dus alle tijd. Gaan jullie nog weg?
Nee,wij gaan dit jaar niet op vakantie.Ik hoop dat ik voor de winter nog een eigen autootje kan kopen.
@Hoop en Mees, nog even doorbijten. Overmorgen een mooie echo in het verschiet en dan hopelijk gerust gesteld om dan eindelijk te gaan genieten van het geweldige wonder dat jullie zwanger zijn. @Mees heerlijk, vakantie in Italië! Wanneer vertrekken jullie en waar ga je heen in Italië? @Hoop dat is een fijn vooruitzicht om een eigen autootje aan te schaffen. Wat voor een auto denk je aan? @Pink rustig aan doen jij! Lijkt me een rare gewaarwording om het om een onverklaarbare reden ineens benauwd te krijgen @Just lekker is dat om zo al een beetje rond te struinen op zoek naar spullen en ideeën. Alleen al het fantaseren en plannen maken kan al ontzettend leuk zijn. @Samson al enig idee of de vk gelijk gaat krijgen en je lichaam alles zelf oplost? @Lyanna hoe is het bij jullie? @Jeetje heerlijk dat je zusje er weer is. Veel plezier samen @Sil er gaat een wereld voor me open als ik op fb al die bodybutters etc voorbij zie komen. Ik ben absoluut niet van het gedoe aan mezelf en wist niet eens wat het was! Veel verder als zeep, shampoo, douchegel en parfum gaat mijn fantasie niet echt hahaha! @Mams jij ook al zo creatief op fb. Je maakt leuke dingen maar dat had ik je al verteld hihi Hier morgen weer beginnen. Ben reuze benieuwd hoe de nieuwe klas zal zijn. Morgen zullen de kids wel eerst vreselijk moeten wennen. Bovendien moet de pikorde in groep weer even vastgesteld worden en moeten ze weer ervaren dat er toch wel duidelijke regels en afspraken in de klas zijn. Voor de meesten zal dat na 6 weken flierefluiten dus wel weer een moeilijke start zijn. Verder niets bijzonders te melden. Fijne zondagavond nog meiden!
@Boud: ik heb mijn oog een beetje laten vallen op de Mitsubitsi Colt.Zijn tweedehands niet duur en ik vind het leuke karretjes om te zien. Verder vind ik een peugeotje wel leuk of een Ford Fiesta. Voordeel van de Mitsubitsi Colt is dat er een 1.6 motor in ligt en de Fiesta vaak een 1.25. Aangezien ik veel power gewend ben in de Dodge kan ik dan beter voor een 1.6 gaan. Nog beter is natuurlijk een Mustang of een auto met V6 moter Maar dan is het geen boodschappenwagentje meer en zuipt tie teveel Succes morgen met je klasje! Heb je al bloed gespot? Of nog steeds niks gezien?
Dank je, hier nog steeds geen bloed te bekennen. Denk ook niet dat dit morgen of dinsdag al gaat gebeuren. Ben dus heel benieuwd wat de gyn woensdag gaat zeggen.
@Boud: veel succes morgen! Lijkt me voor zowel de kinderen als voor jou altijd weer even spannend wat voor een vlees je weer in de kuip hebt. En inderdaad even de eerste weken weer grenzen opzoeken (en vooral overtreden). Dus je wordt gelijk in het diepe gegooid. Wij vertrekken a.s. zaterdag en moeten zondag op de plek van bestemming zijn. We overnachten dus onderweg een keer. We gaan naar een camping (met stacaravan) aan het Lago Magiore. Daar blijven we dan een week en we rijden dan weer in 2 dagen terug. Ben erg benieuwd. De laatste keer Italië was 4 jaar geleden, en dit is voor het eerst dat we weer wat verder weg gaan met ons zoontje en de eerste keer dat we naar dit meer gaan. Ook ben ik als de dood voor onweer en ik zag bij de vooruitzichten dat op een dag daar zwaar onweer verwacht wordt en dat bezorgd me nu een week van tevoren al buikpijn. We hopen maar dat het net als bij onze voorspellingen zo gaat dat ze er ook vaker naast zitten. @Hoop: leuk om lekker naar een autootje te speuren. In die grootte heb je inderdaad hele leuke autootjes. Met die droomauto's van jou, mag je inderdaad nog wel een baantje erbij zoeken, want in tijden met zulke hoge benzineprijzen, tikt het hard aan. Ik rijd zelf een Ford (tot volle tevredenheid) en heb ook een paar Peugeotjes gehad. Ik had er een met 1,4 motor en moet zeggen dat die, naast dat ze nog zuinig zijn, toch ook veel power hebben. Ik ben zelf helemaal verliefd van een Fiatje 500 al is dat helaas niet praktisch met maar 2 deuren. Maar ook ik droom af en toe even weg op marktplaats. Mijn laatste twee werkdagen voor de vakantie gaan morgen ook in. Als ik mijn werk op tijd klaar heb, kan het maar zo zijn dat ik dinsdag al eerder vrij ga nemen. Mijn man heeft al vrij. Daar kwamen we vorige week pas achter dat we niet helemaal gelijk vrij hadden genomen. Ik had meer vrij genomen na onze vakantie en hij juist al vanaf morgen. Nou ja, we zullen nog wel tijd genoeg kunnen doorbrengen met elkaar.
@Boud: ben inderdaad benieuwd wat de gyn gaat zeggen woensdag. @Mees: lekker zo,n donderbuitje op je dak Ik noem mezelf altijd een tornado-jager. Ik hou van extreem weer. Als ze zwaar weer opgeven ben ik teleurgesteld als de bui niet bij ons aankomt En ja...ik heb wel eens echt heel zwaar weer meegemaakt. Ik zat in een rijtjes huis waarvan in alle 4 de huizen(op rij) de bliksem insloeg,een enorme boom voor de deur omwaaide en het konijnenhok over het dak van het huis getild werd(dat was zielig). Ik kan er niks aan doen,maar vind het gewoon geweldig zulk weer Bedoel je een roze Fiat 500? Zijn leuke wagentjes....de mini vind ik ook leuk. Het nadeel is dat je die auto,s zo veel ziet.
Hi meiden, ik wilde even wat uitgebreider van me laten horen vanavond, maar N.oam had helemaal geen zin om te gaan slapen en ik heb nu pas even rust... Dus ik hou het toch maar kort, want morgen ga ik weer klussen (het vorige week door mijn lief gebouwde tuinhuis afbeitsen). Boud, wat dubbel inderdaad! ik had het al eerder gelezen, maar door de drukte en het sneuvelen van mijn i-phone niet aan reageren toegekomen. Jemig, en wat duurt het dan lang hè. Zou fijner geweest zijn denk ik als je het al achter de rug had gehad voordat je weer meot werken. Echt balen sowieso dat het geen plakkerd was, ik had echt even goede hoop voor jou! Nou heel veel sterkte met wat je nog te wachten staat, want wat ik erover hoor is het vaak wel echt heftiger dan een gewone menstruatiebloeding... Knuf! Hoop en Mees, allebei goede berichten en echo's totnutoe! Spannend as dinsdag weer, hopelijk geeft het jullie dan weer wat langer een gerust gevoel, want ik ga er van uit dat jullie allebei goede echo's zullen krijgen! Hoop: die kwaaltjes kunnen zo verschillend zijn, bij F.abian was ik vreselijk misselijk maandenlang, vanaf ong 6/7 weken! en bij N.oam ben ik geloof ik alleen in week 5 een beetje misselijk geweest, en verder heb ik de hele zw daar geen last van gehad, en van geuren ook niet, dronk gewoon elke dag koffie zelfs! Tot die lage bloeddruk begon in week 23 had ik eigenlijk nergens last van op wat slaperigheid na. Er is geen pijl op te trekken wat dat betreft. JeetjeB, wat heerlijk je zusje op bezoek! Geniet ervan! Justme, ook weer spannende tijden voor jullie, als je wil kan ik je onze aannemer aanraden, hij was de goedkoopste van drie offertes die we hebben laten maken en de verbouwing is nu bijna klaar, en verloopt echt soepel moet ik zeggen. PB me maar als je geïnteresseerd bent! Pink: ik had ook veel last van kortademigheid trouwens tijdens mijn 2e zw. Ik vrees dat je er niet veel aan kan doen, maar zw-yoga kan misschien wel wat verlichting brengen. Samson: sterkte nog met de laatste restjes! Nou hier moeten we eigenlijk een ronde overslaan, want de cardioloog had niks gevonden, maar wil toch nog een MRI doen en wil dat niet doen als ik zw. zou zijn. Deze staat nu voor september gepland. Ook mijn lief was zo in paniek vorige maand dat hij liever nog een paar mnd wacht ivm de verhuizing. Zelf vind ik het heel moeilijk om er niet meer voor te gaan (gister toch nog onveilig gedaan, mijn lief is daar dus ook niet duidelijk in, haha). Maar toch ga ik ook weer heel erg twijfelen, dat twee misschien toch wel makkelijker en goedkoper is, en ons leven minder "compliceert". Zucht, waarom is de keuze voor een derde toch zo vreselijk moeilijk? Als we 16 en counting zitten te kijken denk ik: ach als zij het kunnen met 12 of meer, waarom zouden wij het dan niet makkelijk met 3 kunnen redden?! Hmmm toch niet echt gelukt kort.... wel trusten allemaal! PS ik wordt donderdag 40! Pfff heb er eigenlijk helemaal geen zin in! Wat is dat toch hè met die vier-nul? Heb zo'n gevoel dat mijn jeugd nu echt over is...............
@Hoop: ik wou dat ik wat meer lef van jij had, wat weer betreft. Mijn man gaat ook het liefst met alle gordijnen open, of toen hij nog op zijn appartementje woonde, op het balkon zitten/staan. Bij de eerste flits, vlucht ik al naar binnen om bij iedere donder te rillen als een rietje. Nou ja, we zullen zien, maar moet zeggen dat de zin in de vakantie wel even een stukje gedaald is. Misschien maar niet te veel weerberichten meer kijken voor vertrek. Een mini vind ik ook zo leuk, maar die blijven zo duur. Ach, ja, je moet wat te dromen hebben, toch? @Guap: heb je ergens last van gehad dat je naar de cardioloog moest en dat hij zelfs een mri wil maken? Wie weet ben je voor die tijd gewoon zwanger en mag je de mri weer afzeggen. En de 4 en 0 komen even hard binnen, maar moet zeggen dat ik met de 40 minder moeite had dan met bijv. 41. Heel stom. Woensdag tik ik de 42 al weer aan. Bleeghhh.... @Boud: succes met je eerste werkdag weer!