Mees 6 is ook een goede opbrengst. Het gemiddelde is 5 à 6 dus je doet het prima! Weet je ook hoe groot ze zijn? Gevoelsmatig zou ik ook liever wachten tot maandag. Bij een punctie zuigen ze alle follikels op, ook de niet rijpen omdat ze dat op een echo niet goed kunnen zien. In het lab kijken ze dan. Kan best zijn dat wanneer je tot maandag kunt wachten een van de twee die nu achter lijken te blijven toch rijp genoeg blijkt te zijn. Ik wil geen valse hoop geven maar in theorie zou dat kunnen. Maar 6 is ook een prima aantal hoor!
@mees, ik vind 6 ook een prima oogst! maar de duimen draaien nog even zodat de laatsten nog een spurtje maken
@Boud: de fm ging weer erg snel (deze arts kan snel meten ). Ik begreep dat de grootste 14 mm was en dat de rest rond tussen de 10-12 zit. Dus ik zou zelf ook liever op maandag in willen zetten. In mijn linkereierstok zaten er bij de eerste echo 3 te zien, maar daar zit er nu maar 1. Waar die andere twee waren, weet ik niet. Het ging zo snel, dus of ze zijn verdwenen of te klein om mee te tellen. Of er nog hoop zit op een verstopt follikel weet ik niet (ga ik maar niet vanuit, dan kan het alleen maar meevallen). Dus op zich ben ik blij met deze 6, al moeten er niet al te veel meer gaan afvallen. @Justme: dank je! We blijven er het beste van hopen. Hier een beetje total loss, vandaag duidelijk even een dip-dagje. Vannacht wat slechter geslapen, hoge verwachtingen, die een beetje tegenvielen. Toen weer de terugreis. Vanmiddag wilde ik zo graag even een uurtje slapen. Ben al ruim een week iedere ochtend vroeg wakker om te spuiten en dat begon zich te wreken. Maar waar ik was, was mijn zoontje ook, en toen ging ook nog eerst de vaste lijn van de telefoon en toen ook de mobiel van mijn man. Ben toen maar weer overeind gegaan. Vanmiddag ook nog naar de apotheek om weer wat extra Menopur bij te bestellen. Kreeg ik ineens te horen dat ze het recept niet mochten accepteren omdat het een buitenlands recept was. Ik zei nog dat ik het vreemd vond, omdat dit al het derde recept was dat ik bij hun had ingeleverd. Ze ging navraag doen bij de hoofd-apotheker en kwam toen wat sputterend terug. De hoofd-apotheker deed dit blijkbaar vaker (en zag het probleem niet) en deze apotheker sputterde nog wat na dat het wettelijk niet mocht. Ze zou het bestellen (maar duidelijk met een bepaalde tegenzin). Mijn lontje was al niet al te lang en ik baalde nog een beetje na dat ik minder follikels had, ik langer door moest spuiten en alles wat door je kop spookt, dat ik duidelijk niet ook nog op gezeik bij een apotheek zat te wachten. Maar goed, ik kan het morgen ophalen. Moet dan wel morgen vanaf mijn werk eerst naar de apotheek, medicijnen ophalen, spuiten en weer terug. Moet dus nog even kijken hoe ik dat ga doen.
Mees bij mij was het steeds zo dat het aantal follikels tijdens je cyclus alleen maar toeneemt en niet afneemt. Ze kunnen toch niet ineens weg zijn. Haha, waar moeten ze naar toe?? En springen kan niet vanwege de decap, bovendien waren ze nog niet rijp. Dus ze zitten er vast nog wel maar hadden zich waarschijnlijk verstopt. Gewoon door gaan met spuiten en wie weet komen ze de volgende keer toch tevoorschijn. Bij mij zag de gyn nu ook de eerste keer 12 en de tweede keer 10 en de derde keer ineens 13. Dus die twee die de tweede keer 'weg' waren waren gewoon met versterking daarna weer terug. Maar als de grootste nu pas 14 mm is zou ik zeker proberen om de maandag als punctie dag voor elkaar te krijgen. Anders is de grootste misschien net 20 op zaterdag maar die anderen zijn nu wel 4 mm kleiner en dan dus misschien 16 of 17. Kans dat ze dan nog niet rijp genoeg zijn en dus niet te gebruiken. Nu heb ik natuurlijk nooit de neusspray hoeven gebruiken en ik had geen menopur. Bovendien is jou lijf niet het mijne dus het kàn natuurlijk heel goed anders uitpakken. Maar dit lijkt me een logisch scenario. Ik zal in ieder geval heel hard voor jou eitjes gaan duimen. Wat vreemd van jou apotheek. Ik heb ook een keer zo'n tr.t gehad die me geen pregnyl vervanger wilde mee geven omdat dat op was en ik toch een recept voor pregnyl had. Nu had ik er toen nog een thuis liggen dus geen drama van gemaakt. Wel de keer daarop aan de gyn verteld en die heeft meteen een aantekening gemaakt want dit hoorde ze wel te doen. Bovendien had ze in geval van twijfel zo even naar de afdeling kunnen bellen (was in de zh apotheek) waar ze dus kennelijk geen zin in had. Allemaal dus haar fout omdat er vanwege pregnyl tekort een afspraak was tussen afdeling en apotheek. Er zijn dus meer van die slome-niet-mee-willen-denkende apothekers. Zo kinderachtig van die lui. Ze kunnen aan de combinatie van recepten die je constant inlevert toch na gaan waar je mee bezig bent en snappen toch ook wel dat je niet voor je lol zo'n hele behandeling doet. Een beetje meer inleven in de klanten mag wel verwacht worden dacht ik zo. Maar blijkbaar is niet iedereen het daarover eens helaas. Nou ja, morgen kun je het ophalen en dan weer 'vrolijk' verder aan de spuit.
@Boud: ik spuit en snuif gewoon nog even door. Als ze alsnog tevoorschijn komen (en evt. nog versterking hebben meegenomen), is het mooi meegenomen. Overigens legt deze neusspray niet mijn hele cyclus stil, dit werkt op de hypofyse, geloof ik. En het remt mijn cyclus op een pulserende manier. Maar dan nog zouden de eitjes in ieder geval niet gesprongen mogen zijn. Ik vrees ook dat zaterdag veel te vroeg zal zijn. Dus ik hoop zelfs een beetje dat ze willen wachten tot maandag. Ik heb donderdag een Duitse arts omdat de NL er niet is. Dus hoop maar dat ik in mijn steenkool Duits dat kenbaar kan maken. Heb net alvast wel in de werkagenda's zitten kijken van mijn werk hoe alles valt en of er volgende week nog spannende dingen op mijn werk kunnen zijn. Ik weet wel dat dat geen leidende factor is, want mijn eitjes laten zich niet sturen, maar altijd wel een geruststelling als het ook op mijn werk met een redelijk gerust hart kan.
@Mees: mooi aantal toch nog hoor! Maar snap wel je teleurstelling. Toch is dit ook een mooi aantal. @Boud: ik duim me suf voor je! Ik hoop zo op een positieve test! @Sill: fijn dat je je lekker in je vel voelt! Het huilen van de kleine word vast wel minder naarmate ze wat ouder word. Maar ik snap dat het best pittig is! Ik zit hier niet lekker in mijn vel.Ik heb in het verleden veel last gehad van hyperventilatie en ik heb het nu weer terug. Ik heb geen aanvallen maar heb het heel de dag door. (chronische hyverventilatie) Ik voel me duizelig en heel onstabiel. Ik zie wazig en voel me echt zo raar. Ik durf daardoor niet goed naar buiten en dat vind ik zo erg. Ik heb hier al jaren last van gehad en was zo blij dat het over was en nu is het weer terug. Ik probeer maar niet teveel erover na te denken....het zal vast wel weer over gaan
@Hoop: dat lijkt me inderdaad erg vervelend. Je had toch ook van die EDMR therapie (of hoe je dat schrijven moet)? Kan het geen reactie zijn daarop? Krijg je er iets rustgevends voor. Kan me voorstellen dat het heel vervelend voelt en het is juist daardoor nog erger wordt. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Dikke knuffel!
De EMDR is even tijdelijk gestopt...ik ga er wel weer mee verder maar voel me nu te rot om in de bus te stappen. Ik heb niks rustgevends. Of het komt toch door de spanning van het afrijden van mijn rijbewijs...dat het onbewust me erg gespannen gemaakt hebt en dat het er nu uit komt.Ik weet het niet.
@Hoop: bij mij komen de spanningen er ook pas later uit (nooit op het moment zelf). Kun je anders niet wat op natuurlijke basis halen, waardoor je je wat rustiger voelt. Of kun je daar niet 's avonds terecht zodat je man je kan brengen. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Lijkt me erg frustrerend.
Hoop lief dat je je suf duimt Je hebt geen idee waar de hyperventilatie vandaan komt? Je zou kunnen proberen om via je huisarts bij een ademhalingstherapeut te komen. Heeft vast een speciale naam maar weet die even niet. Een kennis van mij had een paar jaar terug met enige regelmaat last van een soort paniekaanvallen. Geen idee waar het vandaan kwam maar ze had er behoorlijk last van. Ha heeft haar toen in contact gebracht of doorverwezen naar zo'n ademhalingstherapeut. Dat hielp haar zeker in het begin wel maar ze is veel te 'down to earth' om die zweverige toestanden, zoals zij het noemde, serieus te nemen. Uiteindelijk deed ze haar oefeningen dus niet (of niet goed, weet ik niet precies) en nu heeft ze wel wat kalmerends. Maar vooral in het begin had ze best baat bij de ademhalings oefeningen. Als dat bij jou nu ook helpt en je staat er iets serieuzer tegenover dan zij, wie weet krijg je het dan onder controle. Altijd het uitzoeken waard lijkt mij. In ieder geval wel heel erg balen dat het nu opspeelt want ik heb een aantal keren van dichtbij mee gemaakt wat het met mensen doet en het is geen pretje. Sterkte ermee. Hoop dat je de gouden tip weet te vinden.
@Mees en Boud: ik heb in het verleden veel ademhalingsoefeningen gehad,maar dat is wel al behoorlijk lang geleden. Ik heb het tussendoor wel eens meer teruggehad....dan duurde het een week ongeveer en was het niet heftig. Maar tis nu toch wel behoorlijk. Ik merk ook dat mijn lichaam erg gespannen is...mijn schouders zitten bijna onder mijn oren,zo gespannen ben ik. Ik ga maar eens op internet op zoek of ik thuis al iets kan doen aan mijn ademhaling. Als het niet helpt,dan ga ik naar de dokter. Bedankt voor het meedenken...erg lief van jullie
Hier sinds een paar minuten in mineur. Bij het inbrengen van de neiuwe mutsenbol bleek er bloed aan het inbrenghuls te zitten. Ik vrees dus dat ik vandaag nog ongesteld ga worden. Laatste ICSI met verse embryo's is dus mislukt. Pfff, de kansen worden wel steeds kleiner. WAAROM NU NIET!!!!!!!!!!!AAAAAARG!!!!!!!!!!!!!!!
Boud, jemig wat balen zeg!! Hopelijk is het niets, ik duim nog steeds hoor!! Mees, 6 is toch een hoge opbrengst voor jou? Nou hopelijk worden er straks genoeg bevrucht en gaat jullie wens nu eindelijk in vervulling!! Ook voor jou duim ik nog steeds mee hoor!! Hoop, wat vervelend zeg, ik hoop dat het snel beter wordt voor je, ken het helaas zelf ook maar.....even afkloppen....al een paar jaar geen last gehad, behalve 2 dagen na de bevalling dan. Knufff voor iedereen!!
Boud hou nog moed meis, ik heb nog net geen blaren op me duimen, dus ik duim nog even extra door! Verder update van mezelf.... advies gekregen zelfs met hardlopen te stoppen... me lichaam is letterlijk op, geest is letterlijk leeg... ik ben leeg dus.... Rusten moet ik, mijn lichaam laten herstellen, en verder.... voorkomen dat ik gek word van niks doen! Dus ik heb wel tijd over om nog wat duimen te draaien
Mams ik weet niet van wie je het advies gekregen hebt maar de laatste dagen merkte je zelf ook al dat het hardlopen niet meer ging. Het lijkt me dus wel een zinnig advies maar kan me voorstellen dat wanneer zelfs lichamelijk inspanning niet meer werkt als 'pleister' je je af begint te vragen wat dan eigenlijk nog wel??? Misschien kwam het wel omdat je de lat te hoog had gelegd door te gaan hardlopen met het doel mee te doen aan die wedstrijd. Voorlopig geen andere doelstelling voor jou dan op een acceptabele manier je dag door te komen. Lijkt me al uitdaging genoeg...Dikke knuffel voor jou. Je komt er wel weer maar het duurt gewoon even. Lief dat je ondertussen zo voor me duimt. Het is nog redelijk rustig hier zeg maar, maar ik merk dat ik er niet echt veel vertrouwen meer in heb. Voel me behoorlijk K. Had net ook wel wat op mijn maandverband zitten maar heel miniem. Het gekke is dat ik doorgaans eerst een paar dagen bruin verlies heb en nu dus niet. Ik wordt hier helemaal gek van. Wat een vraagtekens. Ik wil het zo graag dat ik merk dat ik zelf al allemaal mogelijkheden heb verzonnen waarbij het toch allemaal nog positief uit zou kunnen pakken maar eigenlijk weet ik tussen de oren al wel dat het toch echt over en einde oefening is.
Ja meis ik snap het wel... zo k als dat is he. Je zou kunnen testen, denk ik, maar ja, of je daar dan wat mee op schiet, dat denk ik ook weer niet.... Ik had een goed gesprek met de instructeur, die kent me ook al zo'n 20 jaar.... weet wel hoe ik in elkaar zit, had nog gevraagd of ik last had van adhd...omdat ik altijd wat moet doen, maar dat konden we al prima uitsluiten omdat ik heus rustig kan doen, en als ik te bed ga binnen 5 minuten slaap. Toen hebben we het gehad over ademhaling... deze is waarschijnlijk door de spanning gejaagder..waardoor mijn spieren minder zuurstof vragen, en vervolgens me hart zich een beroerte klopt zeg maar..... Dus heeft ie me een boek gemaild (jaja gemaild nog wel) over ademhaling (goh hoop, moet je hem ook lezen) om te kijken of ik dan beter ga ademen... lager uit me buik of zo iets. Als ik dat dan weer onder controle heb, en ik heb mijn lijf genoeg laten herstellen, dan kan ik weer aan de bak! Dus.. ben ik inmiddels begonnen aan een van Haasteren puzzel van 1500 stukjes.... ga ik weer bloggen, ook op papier, en zorg ik dus idd maar voor de nodige rust.... Zijn alleen nog maar duimen die overuren draaien, maar dat kan me hart nog wel hebben! En omdat ik nu dus 2 juni niet hoef hard te lopen, ben ik voor die zondag ook nog beschikbaar!
Heb al een test gedaan en die bevesigt alleen maar dat het inderdaad een ongi zal zijn. Omo wit....wat een treurnis. Ben echt even overal schijtziek van. Een wonder dat ik al mijn thuiswerk vandaag voor die tijd af had want ik kan me echt helemaal nergens meer op concentreren nu. Zelfs dit korte stukje typen kost al een eeuwigheid omdat elk woord wel drie keer overnieuw moet voor er een samenhangend rijtje letters een volgend woord kan vormen.
Meis nee toch.... ow wat K, en wat geef ik je een dikke knuffel meis, jeetje, ik had zo'n goeie hoop voor je... Hou je taai kanjer, enne ik ben er voor je hoor! Knufffffffffffff
@boud, he bah! dat was niet de planning, dikke knuf! @mams, heb je niet iets onder de leden? pfeiffer achtig ofzo? of roep ik nu iets heel doms...... hopelijk helpt het kalm aan doen om je accu weer op te laden. hier lekker dagje gehad, gezellie bij dinnetje op bezoek geweest. kleine man heeft zich prima vermaakt met haar dochter, zo leuk om te zien! hij heeft in de middag niet geslapen en ligt nu al heerlijk te tukken!
Oh Boud wat verdrietig! Nu durf ik bijna niet met mijn goede nieuws te komen. Sorry als ik iemand kwets meiden ik weet wel hoe het is om ergens lang op te wachten 2x zelfs. Maar nu weer in ronde 22 zwanger net voor de mmm. Ik kan t bijna niet geloven. Ik kan me voorstellen dat jullie nu denken de tr*t schrijft hier een blauwe maandag mee en nu komt ze dit melden. Maar ik wil hier graag blijven en dit ook met jullie delen. Al snap ik dat t bad timing is.