@Samson: tis heerlijk inderdaad om je gedachten te verzetten.Als alles draait om zwanger worden, miskramen en al het andere wat ermee te maken hebt,word je stapelgek. Ik had na de curretage heel weinig bloedverlies...het was meer wat bruinige afscheiding,maar heel weinig. Ik kon het met een inlegkruisje af. Vanaf vanmorgen wat kramp in de buik en dus veel meer helder rood bloedverlies. Ik heb geen kramp meer en het bloedverlies is hetzelfde als vanmorgen. Loop nu met maandverband in (een week na de curretage) Ook raar eigenlijk.
@Hoop wat vervelend dat je zowel emotioneel als lichamelijk nog zo met de miskraam geconfronteerd wordt. Ik hoop dat het bloeden snel weer over is en dat je ook tussen de oren weer wat 'ruimte' krijgt. Het is logisch dat je dit soort dingen denkt maar leuk is anders. Eigenlijk weet je zelf denk ik ook wel dat je er niets aan kunt doen maar die gedachten sprongen laten stoppen wil gewoon niet. Althans, ik zou niet weten hoe ik die van mij zou moeten 'sturen' Hopelijk brengt je auto wat meer afleiding. Lekker gaan toeren en showen. Fijn hoor die onafhankelijkheid! @Samson hihi de hamster is een russische dwerghamster maar voor een dwerghamster nogal aan de grote kant. Het is daarom Catharina de Grote geworden. Ik heb nu eenmaal een tik met historische vrouwen. (Vandaar ook mijn gebruikersnaam, zoek maar op wie dat was, moet je alleen wel de spelling aanpassen want die is verkeerd, ook niet helemaal per ongeluk) Gaaf hoor zo'n reis te gaan plannen. Ik heb een broer en schoonzus die helemaal gek van Azie zijn en daar ook al verschillende keren zijn geweest. Ik ben niet verder dan hun foto's gekomen maar het is er wel geweldig mooi! Lekker genieten van de voorpret kan al zo leuk zijn. Hopelijk vallen de offertes mee. Mees ik vind jou altijd zo fanatiek met je strijkgoed. Ik heb daar zo'n hekel aan dat ik er bij het kopen van mijn kleren al op let dat ik niet te veel strijkwerk zal hebben. Doorgaans sla ik alles flink uit en houd mezelf voor dat de kleding er na een uur dragen ook gekreukt uitziet. Strijken doe ik echt bij hoge uitzondering. Blegh! Of ik de kras zou laten repareren zou afhangen van de plek van de kras, hoe lang en hoe diep. Gaat ie echt diep door de lak heen zodat je roest kunt krijgen? Is het een heel zichtbare plek, is het een ieniemini krasje dat niet opvalt en verder geen nare gevolgen heeft dan zou ik het geloof ik niet laten doen. Nu en vlak voor het inruilen kun je hem misschien ook wel even zelf behandelen met van die lak die je koopt bij de halfords ofzo. Maar nogmaals ik heb de kras niet gezien... Succes morgen, zag dat er al gevraagd werd hoe laat je morgen moet, was ook wel benieuwd naar het antwoord. Hier even snel tussendoor thuis. Vanavond een ouderavond dus ik moet zo weer terug naar school. Ongi is nog niet begonnen maar wel wat meer bruin dan gisteren. Ik hoop dus morgen of donderdag echt op rood te gaan.
@Hoop: en, heb je je autootje al? Hoe bevalt ie? Ik heb morgen om 13.45 uur mijn echo. Dus een spannende dag morgen. @Boud: strijken is voor mij het probleem niet, maar meer het beginnen met strijken. Als ik eenmaal bezig ben (met een muziekje op de achtergrond) dan gaat het wel. Maar de opstart kost me altijd even wat moeite. En wat snel nu al een ouderavond? Succes ermee en hoop dat het niet te laat zal worden. @Samson: jij veel succes morgen bij je echo!
@Mees succes vanmiddag, ik zit klaar voor mooi nieuws @Samson jij ook succes, ik hoop dat bij jou op de echo te zien is dat alles nu schoon is. Hier toch nog niet ongesteld. Kon dus vandaag nog niet met het zh bellen. Jammer want dan moet dat natuurlijk weer morgen of overmorgen te midden van collega's of stagiaires. Moet ik weer zo in codetaal spreken door de telefoon. Altijd weer zo'n geacrobatiek met woorden. De aanloop duurt lang deze keer. (Langer dan normaal maar het is dan ook lang niet normaal hoe het deze keer gaat dus waarom verbaasd me dat eigenlijk nog?) Verder vanmorgen al vroeg uit de veren voor een vrije dag want ik moest om 8 uur de auto al bij de garage afleveren. Vandaag gaan ze de sensor van het koelsysteem -eindelijk- vervangen. Hopelijk ben ik dan van het gepiep af. Natuurlijk was er vanmorgen niets aan de hand maar dat is altijd zo wanneer je naar de "dokter" gaat met een klacht. Heb toch maar even gemeld dat alle alarmen gisteren nog wel piepten en knipperden. Het voelt zo dom om iets te laten 'repareren' wat niet kapot lijkt
@Boud: zo'n auto heb ik ook altijd! Overigens net als kiespijn die altijd als sneeuw voor de zon verdwenen is als ik uiteindelijk in de stoel lig. Hopelijk is de sensor snel vervangen en ben je snel verlost van je hinderlijke piep. Kun je niet vandaag alvast naar het zkh bellen om te melden dat het nog niet erg op wil schieten met je menstruatie en of er nog evt. een nieuwe echo of nog langer doorgaan met de medicijnen nodig is? Dan kun je makkelijk vrijuit praten en kun je het (als het toch doorzet) met minder 'woorden' af. Hier nog een uurtje tot de echo. De spanning begint weer toe te nemen. Pff.....
Hallo, Ben net terug van de echo. Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik ervan moet denken. Het begon al dat er een computer storing was en dat ik dus het hele verhaal moest vertellen. Daarnaast was deze dame die ik vorige keer ook al had, zeer zakelijk en kort, niet echt prettig als je toch al wat gespannen bent. Het zag er netjes uit, echter zag ze een oneffenheid, welke ze vorige keer ook al op de echo zag. Ze kon niet goed zien wat het was. Ze vertelde dat het misschien een poliep of vleesboom kon zijn, maar misschien ook weer niet. Dat kon misschien de reden zijn, dat ik nog een beetje druppelde. Het was volgens haar beter als ik er een gynecologe naar liet kijken. Toen ik er meer over vroeg zei ze, ik zal het bespreken met je VK en die zal de vervolgstappen met je bespreken. Voel me nu wel een beetje onzeker. Vanmiddag belt de VK mij. Dus even afwachten maar...zit nu op het werk, maar kan mijn aandacht er niet echt bijhouden.... @Boudicca: hahaha leuke naam voor een hamster! Ik zal zeker je "naam" eens googlen, had me idd al een paar keer afgevraagd waar deze voor zou staan. Ja, wij zijn ook helemaal in love met Azie! Ik heb er echt zin in! Ik hoop dat de ongi snel gaat beginnen! @Mees, succes vanmiddag! Of nu eigenlijk Weet je al of je de kras van je auto laat repareren?
Samson ik kan me voorstellen dat je er nu even niets meer van snapt. In plaats van duidelijkheid komt er alleen maar méér onzekerheid op je bordje. Vervelend dat je nu tot maandag moet wachten op meer duidelijkheid. Er is ook niet verteld wat er in geval van een vleesboom eventueel moet gebeuren? Het hoeft geen belemmering te zijn om zwanger te worden maar dat hangt er geloof ik ook vanaf hoe groot en waar het ding precies zit dacht ik. Heb er geen ervaring mee gelukkig. Jammer dat er niet een echo gedaan is door een gyn of vk zelf. Ik denk dat dat een van de weinige voordelen van de mmm is. Bij mij is het altijd een arts die de echo's doet. Ik hoop voor je dat het 'snel' maandag is.
Even snel, want zoonlief vraagt mijn aandacht. Echo was goed. Pff... Kindje was goed beweeglijk en maakte zelfs een sprongetje. Ook qua groei ging het goed en liep het kindje 4 dgn voor (dus 11,2 ipv 10,5 wkn). Maar omdat dat nog binnen de norm valt, past de VK de uitgerekende datum niet aan. Maar voor mijn gevoel, dus nog iets sneller dichterbij de 12 wkn grens. Heb gelijk bloed moeten laten prikken en kan een afspraak maken voor de combinatie-test. Op zich ook wel spannend, want dan kijken ze alles in detail na en krijg je een kansberekening op down dmv het bloed en de nekplooi en de verwachting is dat de bloedwaardes op mijn leeftijd dusdanig verhoogd zullen zijn, dat de kansberekening er natuurlijk minder rooskleurig uit ziet. Ik ga weer even naar buiten, want ons zoontje was het niet eens dat hij straks zijn spelen moest onderbreken om mee te gaan naar de VK, dus nu is het zijn tijd. Kom later nog uitgebreider reageren.
Mees dat is goed nieuws en je hebt dus nog een bonus gekregen ook want nu ineens eigenlijk maandag al 12 weken! Kunnen ze bij die combitest ook al zien wat het geslacht van de baby is of is dat bij weer een andere test? Weet het even niet meer. We gaan dus nu eerst duimen dat het snel maandag wordt voor je en daarna voor een goede uitslag van de test. Komt helemaal goed meid, durf maar lekker te gaan genieten Ik heb niet vandaag al vast het zh gebeld. Ik verwacht toch echt dit weekend (en hopelijk eerder) mijn ongi. Een extra echo afspreken lijkt me dan niet zo zinvol. Omdat ik in mijn komende cyclus een afspraak moet hebben voor dag 11,12 of 13 kan ik hiervoor pas bellen wanneer ik echt weet wanneer dag 1 is. Ik kan nu wel wat gokken maar dan heb ik kans dat ik de afspraak weer moet gaan verzetten. Dat is ook al weer zo'n gedoe dus laat ik het bellen maar gewoon zien te beperken tot één telefoontje. Hier net mijn auto opgehaald. Het probleem zit niet in het koelsysteem maar in het dashboard. Schijnt vaker voor te komen bij deze auto's. Voor nu is het verholpen maar heb geen garantie gekregen dat ie niet morgen weer alle bellen laat rinkelen. In dat geval moet het dashboard opgestuurd worden. Heb ik dan weer natuurlijk:x. Dus maar hopen dat het niet weer gebeurd. In principe kan ik wel door rijden als het alarm gaat maar je hebt kans dat je dan na een tijdje andere signalen die wel 'echt' zijn niet meer opmerkt. Mocht het weer gebeuren dan dus toch maar nadenken over reparatie ben dan wel de auto een week kwijt. Gedoe, gedoe, gedoe! "Of de persoon van wie ik de auto gekocht heb misschien mee zou willen denken voor een oplossing?" Nou, ik vrees van niet, heb niet eens een bonnetje dat ik betaald heb en ook geen garantie, dus kans is groot dat die gast zeg, jammer mevrouw, ik heb u nooit gezien. Hoezo de auto 'zwart' gekocht . Ik moet dat soort dingen ook niet doen natuurlijk, daarvoor heb ik teveel pech aan mij kont hangen. Weer een wijze les geleerd...
@Boud: ik dacht dat je deze auto ook bij die garage had gekocht. Maar zelfs al koop je hem bij een garage, dan nog kun je dit soort pech hebben en ik kan het weten, want ik heb enorm getobt met een sensor-ding bij een gloednieuwe auto zelfs. Na vele maanden terug en zeuren, hebben ze uiteindelijk die sensor vervangen voor 1900 gulden. Maar dat viel bij mij gelukkig in de garantie. Kun je uit het onderhoudsboekje niet opmaken bij welke garage de vorige eigenaar de auto in onderhoud heeft gehad en dan eens naar die garage bellen of dit een bekend probleem uit het verleden is?
@Mees: wat fijn dat je echo goed was! Begin je nu wat geruster te worden? @samson: ik begrijp helemaal dat je nu nog meer in de war brengt. Overigens hou ik ook niet van die zakelijke "tantes". Heb je inmiddels al wat gehoord van de vk? @Boud: wat balen dat je ongi nu nog niet doorzet! Het lijkt me om gek van te worden! Jammer dat je nu al zoveel pech hebt met dit autootje.....zou diegene van wie je hem gekocht hebt,hier al van geweten hebben...van dit probleem? Hier lekker in mijn autootje getourd! Wat voelt dat heerlijk!
@Hoop: dank je, meid! Ja, er is een pak van m'n hart gevallen. Heb haar ook naar die ongesteldheidskrampen gevraagd en ze zei dat het vaker voorkwam bij tweede of derde zwangerschappen dat de buik dan gevoeliger hiervoor was. Dus daar raak ik dan ook niet zo snel meer van in paniek. Leuk dat je zo'n plezier aan je autootje beleefd. Er gaat een hele wereld voor je open, nu je overal naar toe kan toeren. Ben heel blij voor je! @Samson: was jou in de haast vergeten vanmiddag, maar ook ik vind het vervelend dat ze je zo in onzekerheid laten. Op zich kun je idd zwanger raken en een vleesboom hebben, dus dat hoeft elkaar niet te bijten. Maar vaak is het wel zo dat als je een vleesboom hebt je ook zware menstruaties had daarvoor. Heb je daar vaker last van gehad?
@Mees: wat heerlijk een mooie echo! Ik ben zo blij voor je! @ Hoop: Top dat je auto goed bevalt, geniet van het rondtoeren @Boud: Balen dat je zoveel pech met je auto hebt. Ik hoop dat het nu opgelost is? De VK belde vanmiddag en die vertelde dat ik me helemaal geen zorgen hoefde te maken. Mijn baarmoeder is schoon, alleen is er iets te zien wat ook op de vorige echo te zien was en dat zou een vleesboom kunnen zijn. Schijnbaar hebben heel veel mensen die zonder te weten? Nu kan ik maandag terecht bij de gynaecoloog om goed te laten kijken wat het nu precies is en of het weg gehaald moet worden of niet. Gewoon om alles uit te sluiten voor een volgende zwangerschap. Echt zo'n verschil met hoe zij het vertelde als die zakelijke tante van vanochtend. Toen kreeg ik echt het gevoel dat ik een "speciaal" geval was. Nee Mees, ik heb voorheen nooit geen zware menstruatie of last gehad...dus ben benieuwd wat het is.
@Samson: fijn dat deze vk zo lief was om je gerust te stellen en alles even duidelijk uit te leggen. Dat is zo fijn he.....is zoveel menselijker. Fijn ook dat je maandag al terecht kan.
Ja, inderdaad Hoop, ik voel me nu ook weer een stuk beter en niet een "speciaal" geval en onzeker. Hoe gaat het vandaag met jou?
Samson fijn dat je niet hoeft te wachten tot maandag. DIt is wel zo prettig. Toch een opluchting dat het waarschijnlijk allemaal wel mee zal vallen Hoop lekker hè een eigen auto Mijn auto heeft wel altijd keurig zijn onderhouds beurten gehad dus daar kan het niet aan liggen. Hij deed het niet toen ik hem kocht maar begon daar een paar weken later pas mee dus ik denk niet dat de verkoper er van geweten heeft. Dan had hij waarschijnlijk bij het onderhandelen niet zo moeilijk gedaan maar was vast blijer geweest dat ie er vanaf was. (of er is een acteur aan hem verloren gegaan, kan natuurlijk ook)
@Samson: gaat vandaag wel wat beter.....komt denk ik omdat ik afleiding hebt met mijn autootje @Boud: heerlijk een eigen auto!
Vanmorgen hebben we ons zoontje voor het eerst naar de kleuterschool gebracht voor zijn eerste wenochtend. Pff.... Had gedacht dat na al die maanden peuterschool, dit wel mee zou vallen. Maar het arme jochie stond daar zo plompverloren in die grote klas met allemaal nieuwe kinderen. Mijn hart brak en kon het niet drooghouden (mede met dank aan de hormonen natuurlijk) . Schaamde me rot, maar vond het toch wel een hele stap. M'n zoontje begon ook nog te huilen toen we weg moesten gaan, dus dat maakte het er ook allemaal niet makkelijker op. Nog twee uurtjes dan mag ik hem weer ophalen gelukkig. Weet wel dat als je eenmaal weg bent het vaak vrij snel voorbij is, maar toch... Een heftige ochtend. Net gelijk een afspraak gemaakt voor de nekplooimeting en dat staat gepland voor 17 september.
Dat zijn altijd moeilijke dingen. Een kind loslaten is voor ouders altijd lastig. Gelukkig gebeurd het in fases. Eerst peuterspeelzaal,dan kleuterschool,basis school.....hogere school. Dan worden ze puber en willen ze graag uit...ook dat is loslaten. Moeilijk,maar het hoort erbij. Hormonen maken het zeker niet makkelijker