@Mees; Ach balen dat je zoontje toch ziek is geworden. Heel veel beterschap voor het kleine mannetje! Jeetje wat een verhaal zeg! Joh maakt helemaal niet uit, ik hoop dat het je helpt om het zo van je af te schrijven! Ik kan me heel goed voorstellen hoe je hart breekt als je je mannentje zo alleen ziet zitten! Maar belachelijk dat ze hem gewoon in het midden van de klas hebben laten zitten,hadden ze niet dat plasje poep op kunnen ruimen?!! Ik hoop echt dat hij het ook snel vergeet! Hoe gaat het nu met hem? En..hoe gaat het met jou? Tja inderdaad ik heb me nu ook ingesteld dat ik de komende 2 weken nog aan het kwakkelen blijf met maandverband Ik slik nu tabletjes van Etos voor zwanger worden. Maar ik zou graag jouw lijst aan vitamines eens bekijken.
@Mees: oh wat een verhaal zeg! Een leidster op 22 kinderen is ook wel bizar vind ik en om hem dan zo te laten zitten en niet eens die poep even weg te halen... Ik vind het echt belachelijk! Kan me helemaal voorstellen hoe ontdaan jullie waren en je zoontje ook natuurlijk. Beterschap voor hem! Kom gauw weer wat meer reageren, beetje te druk op het moment.
@Samson: als het goed is heb je nu de waslijst ontvangen. Zie maar of je er wat mee kan of wil. Ja, wat ik ook raar vindt is dat er een soort van vloerbedekking (heugaveld tegels lijkt het) in de klas ligt. Niet echt hygiënisch als er bij de kleuters nogal eens ongelukjes plaatsvinden. En mochten er inderdaad van die heugaveldtegels hebben gelegen, dan had ze er die even uit kunnen halen en in ieder geval uit de klas gelegd. Snap dat je druk bent met 22 kleuters, maar even een tegel eruit liften, dat kan het werk niet zijn. Maar goed, ze weten het nu hoe we er over denken en hoe wij zo'n aanblik ervaren hebben. @Jeetje: niet te hard werken, hè? Is je zusje nu al weer naar huis? Zal wel weer wennen zijn dan, hè? Ja, keek er ook van op dat er 22 in de klas zaten. Vlak voor onze vakantie sprak ik de vader van een van de kleuterjufs (omdat ik die toevallig ken) en die zei dat het een kleine groep was dit jaar met 15 kinderen. Daar was ik eigenlijk wel blij mee. Ik moet zeggen dat ik pas 2 wenochtenden daar was en niet zo opgelet heb of die 15 ook klopten uiteindelijk, maar nu hoor ik dus 22 en dat is dus toch behoorlijk groot. Op de 2 wenochtenden dag ik er was, was er ook een klassen-assistente op de kleuterklas (die ik volgens mij gisteren ook zag). Snap dan niet, dat op zo'n moment dan blijkbaar ineens niemand meer is, of niemand even bij kan springen. Naast dat het voor ons vernederend was ons zoontje zo te moeten zien zitten, is het ook gewoon niet fris en hygiënisch, dus je zou verwachten dat in geval van 'nood' er toch iemand even bij had kunnen springen, dat baart me dan best zorgen.
@Mees: inderdaad, ze had het op zijn minst even kunnen opruimen, zoveel werk is dat niet! Nee, mijn zusje is er nog steeds Ze gaat volgende week zaterdag pas weg. De tickets waren ineens een stuk duurder geworden en ze had nog geen terugvlucht geboekt, dus nu een van de eerste goedkopere vluchten geboekt. Ze is dan 5 weken hier geweest, dus het wordt zeker wennen als ze weg is! Ben inderdaad ook wel weer wat te veel aan het werken, heb al lang en breed spijt dat ik die opdrachten heb aangenomen, maar ja, nu mijn zusje er is, kan zij zich wel mooi met M. bezighouden terwijl ik werk. Maar leuk is het niet natuurlijk! Het tweede randje komt trouwens ook al door bij M.! Echt snel vind ik het. Ze heeft er wel wat meer last van dan van de eerste. Wanneer zijn jullie begonnen met tandjes poetsen? Ik las dat je eigenlijk meteen moet beginnen zodra ze tandjes hebben.
@Jeetje: dat is lekker vlot met tandjes inderdaad. Zielig altijd dat ze er zo'n last van hebben, hè (en je kan zo weinig doen). Ons zoontje had met 9 maanden pas zijn eerste tandje, maar hij loopt met alles niet bepaald voorop. Goh, wat een goede vraag wanneer je begint met poetsen. Weet je dat ik het me niet meer kan herinneren. Wat vergeet je toch snel. Volgens mij toen de voortanden echt goed ver door waren. Wat fijn (en gezellig) dat je zus er nog is. Jammer dat je zo druk bent, maar ook fijn dat er goed voor je dochtertje gezorgd wordt. Kun je, als je er alleen voor staat, hopelijk weer wat minder opdrachten aannemen omdat je nu al een beetje in het voren gewerkt hebt.
@Mees toen ik je verhaal las van je zoontje zakte bij mij letterlijk de mond open. Dat is toch onvoorstelbaar! Even los van het feit hoe het voor jullie wel niet moest lijken, maar je laat een kind niet in de stront zitten:x! Wat een achterlijke smoes om te zeggen dat het te druk is met 22 andere kinderen erbij. Ja het is druk, natuurlijk, maar ze hebben een verantwoordelijkheid naar alle kinderen niet alleen naar die kids die lekker in hun vel zitten! Bah, ik kan hier zo pissig om worden zo'n lakse houding. Man, man, man desnoods zet je de rest van de groep even 10 minuten voor een school tv programma zodat je een ziek kind kunt helpen. Kan me best voorstellen dat ze niet steeds zijn handje vast houden, maar je zorgt dat een kind verschoont wordt:x Echt een heel achterlijke opstelling van die school! (Ben misschien een beetje fel maar ik kan hier heel slecht tegen, ik weet uit ervaring hoe vervelend het kan zijn om een ziek kind in de klas te hebben maar daarom verdiend het wel aandacht!) Wat nou als jullie toevallig niet binnen 10 minuten op school hadden kunnen zijn maar allebei aan het werk waren of in de file of weet ik wat Had ze hem dan rustig een half uur of langer laten zitten?? Onvoorstelbaar! @Samson lastig dat het zo lang duurt. Hopelijk komt je eigen cyclus snel op gang want dat je er zat van bent kan ik me zóóów goed voorstellen! @Jeetje wat heerlijk dat je zus er nog steeds is. Dat zal zeker wennen worden wanneer ze weer vertrokken is. Misschien voor de eerste week dat ze weg is toch iets minder opdrachten aannemen zodat je weer even kunt wennen. @Mams je hebt je eigen Tinkerbel! Leuk hoor!
@Boud: ja, zo denk ik er ook over. Ik vond het echt mensonterend en vernederend voor mijn zoontje. Als het al zo'n routine is, zoals die juffrouw zegt (dat er zeer regelmatig 'ongelukjes' gebeuren), dan zullen diezelfde kinderen ook wel begrijpen dat de juffrouw op zo'n moment even geen tijd heeft voor ze. Ik ben nog niet zo thuis in het hele schoolgebeuren (en wat normaal is of niet) en was dus daarom ook wat verbaasd dat zij dit blijkbaar 'normaal' was. Maar 'fijn' van een andere leerkracht te horen dat dit dus echt niet hoort. Toen we hem mee namen uit de klas, zei ze nog dat zij de poep onder de stoel e.d. wel op zou ruimen dat wij dat niet hoefden te doen. Nou, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat op moment ook geen seconde overwogen had ook nog te gaan doen. Ik ben erg benieuwd hoe hij dinsdag (als hij beter is) reageert als hij weer daarheen moet. Donderdag is deze leerkracht er weer en zal ze me er nog wel op aanspreken. Ik weet niet hoe het dan met mijn hormoon-level is, maar weet nog niet of ik me echt in zal houden.
@ Mees, ik vind het ook echt niet kunnen hoor, zo zielig voor je zoontje! Met mijn zoon F. heb ik ook wel een meegemaakt (een plasongelukje dat wel) maar dat ik daar pas aan het eind van de dag achter kwam omdat hij een rare broek aanhad, en er een zakje met vieze kleren in zijn bakje lag! Blijkbaar gaat dat bij zijn school anders. Eerlijk gezegd zou ik er een klacht over neerleggen bij de schoolleiding, niet om de juf te jennen, maar zodat zij als school kunnen leren van zo'n voorval! Diarree is nogal besmettelijk bovendien dus omdat zo tussen de kinderen te laten liggen, vind ik gewoon onverantwoord! Wat zou de inspectie daar wel niet van vinden!?! Verder ben ik zelf wel sneller geneigd hem thuis te houden als ik weet dat hij diarree heeft, en/of ik geef hem een beetje Norit om het te stoppen. Maargoed na zo'n voorval denk ik dat je zelf die neiging voortaan ook meer zal hebben... Echt zielig! Ik hoop dat hij het snel vergeet, en zich ook snel beter gaat voelen! En Mees: gefeliciteerd de 12 weken mijlpaal! @ Samson : volgens mij was jij het die vroeg over Tarwekiemolie. Ik heb het wel gebruikt bij deze zwschap en bij de vorige. Ik weet niet of het echt waar is, maar ik heb zelf toch het gevoel dat het wel geholpen heeft. Hier een beetje ziek, dacht eerst aan griep, zo heb ik me gisteren ook ziekgemeld op het werk. Maar vandaag merkte ik dat het toch meer met de zwschap te maken heeft, zo een vreselijke vermoeidheid en zwaar gevoel in mijn lijf! Druk ook met dozen inpakken en woensdag ook nog beetje geklust. Volgend weekend gaan we echt beginnen met alles over te brengen, ik hoop maar dat het mijn man dit weekend lukt om de vloeren af te krijgen. De verhuizer voor de grote meubels komt op dinsdag de 24e, en de keuken wordt op de 25e geplaatst. Aan schilderwerk kom ik zelf niet meer echt toe, dus we hebben een vriend van mijn man ingehuurd voor een vriendenprijs om in ieder geval de kinderkamers helemaal af te krijgen. Alle muren zijn wel door de aannemer gedaan, maar al het houtwerk incl. 8 paneeldeuren moeten nog gedaan worden. Ik denk dat we die vriend ook maar inhuren voor die deuren, doe ik de kozijnen wel . Oh en maandagavond komt MvM dus dan mag ik weer een testje doen, leuk! Ik heb in mijn vorige zwschappen ook willen doen, maar bij F. kwam ik er pas achter dat het bestond toen ik al 12 weken was, en toen kon het dus niet meer. Bij N. ben ik het vergeten geloof ik, dus nu is mijn laatste kans om mee te doen en wil ik die ook echt pakken. Ik ga er maar vanuit dat dit mijn laatste zwschap wordt... Nou meiden, ik lees jullie wel maar ben helaas te druk of te moe om veel mee te kletsen. Tot gauw weer!
Hoi meiden, Mees, jemig zeg!! Wat een nare ervaring voor die kleine! Voor jullie ook natuurlijk maar ik kan me voorstellen hoe hij zich gevoeld moet hebben zeg. Bah wat een rare zooi, ik zou ook echt pislink zijn hoor en het ook niet inhouden. Druk, tja we zijn allemaal wel eens druk maar je kan zo'n kind toch niet laten zitten? Schandalig iig. En van harte meid met je 12 weken!! Hartstikke goed hoe voel je je? Jeetje, wat gaat het snel met de meisjes he? Ik vind het ook zo hard gaan, het leek nog gisteren dat ze op mijn borst lag te slapen. En nu? Hahaha nu eet ze met een lepel, probeert te kruipen en wat al niet meer, gaat veel te snel! Wat lekker dat je zus er nog even is, geniet er maar even lekker van. Guap, je bent er maar druk mee! Ik hoop voor je dat het gauw wat rustiger wordt, kun je wat rusten. Sterkte de aankomende weken. Boud, hoe is het bij jou? Weet je al wanneer je weer mag? En je tuutje doet die het alweer? Of heb je dat al verteld? Samson, s6 met al die pilletjes innemen, volgens mij zijn het er nogal wat!! Wie weet helpt het je. Hier alles goed, nog steeds lekker druk bezig. Ook steeds meer met Lotje bezig natuurlijk, ze slaapt nog heel veel maar toch al een stuk minder ze wil nu lekker spelen en dollen.Echt leuk. Liefs meiden en tot later
Ow Mees, ik zag dat je pakketje is aangekomen. Heb je m al thuis? Ben erg benieuwd wat je ervan vindt! Die body butter is mijn beste tot nu toe, is ook mijn vaste recept geworden. Nou ja ik hoor het wel! Xxx
@Syl ik heb eigenlijk geen idee meer of ik hier over mijn tuutje verteld heb of niet en ben nu te lui om het op te zoeken dus maar even de korte versie: Mijn tuutje tutert nog steeds. Dus een afspraak gemaakt bij de garage dat ze het hele dashboard eruit gaan halen en op gaan sturen. Tja, dat schijnt te kunnen. Ik ben dan een week mijn eigen auto kwijt maar hoop dat het dan ook eindelijk over is. Het grapje heb ik in de herfstvakantie gepland. Ik krijg wel een leenauto maar heb er altijd een hekel aan om in een vreemde auto te moeten rijden. Dus maar in mijn vakantieweek. Dan heb ik niet beslist een auto nodig maar kan ik wel weg wanneer het moet. Guap succes met je verhuizing@
@mees, wat sneu voor je zoontje! en ik zou zeker een klacht indienen, dit kan gewoon niet! ook al zijn kinderen flexibel, dit is not done. errug druk hier, door vakantie collega zijn mijn dagen best wel lang..... nog even doorbuffelen en dan weekje vakantie!
@Guap: ons zoontje had afgelopen week 2 x 's nachts een natte poepluier gehad, maar hij leek daar verder geen last van te hebben. Hij was de hele week al wel wat hangerig (er zat duidelijk iets aan te komen), maar had op die ochtend geen koorts. We zaten dus zelf ook al in twijfel, maar hebben hem toch maar laten gaan, omdat het maar een paar uurtjes was en we hem gelijk op konden halen als het niet zou gaan. We zeiden wel gelijk, na dit voorval, dat dus zelfs bij de geringste twijfel of hij wel helemaal fit is (want we hebben we in dubio gestaan om hem wel of niet te laten gaan), dat we hem vanaf nu gewoon thuishouden, omdat het niet 'verantwoord' is blijkbaar als het mis gaat. Klinkt inderdaad nog erg druk die laatste loodjes rondom de verhuizing en zal inderdaad niet makkelijk zijn zo pril in je zwangerschap. Je hebt zo wel voldoende afleiding, dat de tijd tot de 12 wkn wel lekker doortikt. @Boud: jij mag volgende week al weer voor de eerste echo, toch? Hoe lang daarna zal dan ongeveer de tp zijn? @Syl: ik had gisteren op de site van dhl gekeken, maar die liep toen even vast. Was van plan vandaag te kijken (omdat ik wel bijna zeker wist dat het er al moest zijn), dus fijn te horen dat het er zeker al moet zijn. Hoop dat mijn zoontje straks nog even een opleving heeft, dat ik het even kan ophalen. Ben erg benieuwd!! @Hoop: ik weet niet of je hier nog wel eens leest. Kan me voorstellen dat je wat afstand wilt. Maar ik vroeg me af of er nog wat uit die uitslag van de curretage was gekomen. Mocht je het lezen en willen vertellen, dan ben ik benieuwd. Er wordt in ieder geval aan je gedacht. @Justme: vervelend dat het zo druk is op je werk, maar je hebt in ieder geval wel een heerlijke vakantie in het vooruitzicht. Lukt het nog een beetje met offertes voor de verbouwing? Mijn man wilde vandaag naar een of andere excursie hier in de buurt. Hier wordt altijd veel gedaan aan herdenkingen e.d. rondom de tweede wereldoorlog (Bevrijdingsdag en luchtlandingen deze maand). Mijn man vindt dat reuze interessant en hij had gelezen dat er vandaag een bustocht zou zijn langs alle belangrijke plaatsen uit die tijd. Helaas kreeg hij 2 nachtdiensten op zijn werk toebedeeld, waardoor hij eerst niet kon. Die van aankomende nacht kon hij ruilen, maar die van afgelopen nacht niet. Maar hij had de stille hoop dat hij de korte rit zou krijgen en vannacht redelijk op tijd thuis zou zijn. Maar helaas, een collega van hem is ziek en hij moest dus de langere rit gaan rijden. En als je weet dat je de volgende dag vroeg op moet en vroeg thuis wilt zijn, is het de wet van Murphy dat ook nog eens van alles mis gaat. Hij was om half 6 vanmorgen pas thuis en moest om half 9 al weer opstaan om op tijd te zijn voor die excursie. Toen hij naar bed wilde gaan (voor die paar uur slaap), werd ons zoontje ook nog eens wakker en wilde niet meer slapen. Dus ik zat om 6 uur met mijn zoontje beneden, die weer een poepluier had. Hem gelijk verschoond en gelukkig viel hij op de bank in slaap. Ik ben er maar half bij gaan liggen en zo hebben we allemaal toch nog een paar uur slaap kunnen pakken. Mijn man is nu weg, hoop maar dat hij een leuke dag heeft. Ons zoontje is nu ook verkouden aan het worden. Dus we houden het maar rustig vandaag. Ik voel me verder wel goed. Wel merk ik dat ik, sinds ik terug ben van vakantie, juist meer last heb van vermoeidheid en vaker misselijk ben. Terwijl dat juist rond deze periode meer af zou moeten nemen. Ik heb van een vriendin een angelsound mogen lenen en sinds een paar dagen kunnen we het hartje horen. Nog wel vaag, maar af en toe wel lekker om even gerustgesteld te worden. Dat geeft voor de echo van a.s. dinsdag in dat opzicht al minder spanning. Maar merk dat ik wel erg over de evt. uitslag inzit van de nekplooi, die op mijn leeftijd natuurlijk niet al te rooskleurig zal zijn. We kunnen niet meer doen dan afwachten en het beste ervan hopen.
sneeuwmees nekplooi en combittest zegt niet altijd wat hoor, vriendin van ons haar dochter had volgens meting een dikke nekplooi maar is een gezonde dochter wel prematur geboren met 35 weken. onze combi was niet goed hoge kans op trisomie 13 en 18, nu niks van te merken maar wel vrioeg geboren door slecht werkende placenta toeval??
@Ricmar; weet ook niet wat ik ervan moet verwachten, omdat het inderdaad ook niet alles zegt. Was in ieder geval niet van plan allerlei onderzoeken te laten doen (met risico op miskraam), omdat een kindje met down ook van harte welkom zou zijn. Met die trisomie 13 en 18 heb ik geen ervaring. Maar we laten het maar over ons heen komen en zullen wel met echoscopist overleggen hoe zij de resultaten interpreteert in ons geval.
@Mees: ik lees wel mee. Ik ben uiteraard geinteresseerd hoe het met jullie gaat. Ik merk aan mezelf dat ik van die moodswings heb....ik trek me dan ook wat terug. Ik ben dan erg stil en op mezelf. Dat had ik bij de andere miskramen ook. Maar ik ben uiteraard oprecht blij dat het goed gaat bij jullie. Ook bij Guap gaat het goed zag ik....fijn hoor! Ik ben woensdag bij de gyn geweest. Uitslag was goed. Geen mola zwangerschap gelukkig. Verder geen afwijkingen. Dan vraag je je toch af waarom het mis gaat? We hebben 7 oktober een afspraak met mijn eigen gyn. We willen chromosomenonderzoek(hadden we al een keer besproken)maar de gyn twijfelt of het wel vergoed word met onze leeftijd. Hoe triest. Verder besproken dat we gewoon doorgaan. Wachten op uitslag van chromosomenonderzoek duurt lang en op onze leeftijd is iedere maand er 1. Ook contact gehad met de Sutter in Gent.Ik mag Utrogustan gaan gebruiken....ik moet alleen nog horen of ik de recepten van haar ga krijgen.
@Hoop: kan me voorstellen dat het dubbel is als alles goed was, maar de vraag blijft waarom het dan toch mis gaat. Belachelijk dat ze geen verder onderzoek zouden vergoeden. Maar tegenwoordig kijk ik nergens meer op met de karige vergoedingen die ze soms hanteren. Mocht je utrogestan willen hebben, ik heb nog nieuwe doosjes liggen die ik je met alle plezier wil toesturen, hoor!
@Mees: ik zou de doosjes Utrogustan graag van je hebben. Ik stuur je wel ff mijn gegevens per app. Dank je wel! @Ricmar: schildklier gaan ze ook prikken,maar dat word allemaal pas gedaan als ik bij mijn eigen gyn geweest ben op 7 oktober. De gyn waar ik op controle was,was de gyn die me gecurreteerd had(eigen gyn was op vakantie) Hoe gaat het bij jou? Gaat het goed met de kleine?...red je het een beetje....je man kan ook nog niet veel toch? Hoe kwam het overigens dat je zo vroeg bevallen bent?