@Guap: wat een knaller meis! Mooi hoor! @Mees: wat een geweldig nieuws meid! Wat leuk dat je zoontje het nu ook weet. Wat zeiden je ouders/schoonouders?....of wisten die het al? Ik heb overigens twee doosjes Utrogustan binnengekregen...ik weet niet of ze afkomstig zijn van jou Mees of van Syll?? In ieder geval ontzettend bedankt! Echt super dat jullie dit voor me doen.
@Guap mooie test hoor en namens alle vrouwen die pregnyl gebruiken "Bedankt!" @Mees wat heerlijk dat de uitslagen goed waren. Nu echt gaan genieten hoor! Leuk om het nu eindelijk aan iedereen te kunnen gaan vertellen. Persoonlijk zou ik bij je zoontje nog wat langer gewacht hebben denk ik. Nu moet het arme ventje wel héél lang wachten. Hopelijk valt hem dat niet al te zwaar. Hoe gaat het nu trouwens met hem? Is hij al weer wat opgeknapt en heeft hij het nog gehad over het ongelukje op school of is het (hopelijk) voor een groot deel toch wat bij hem langs gegaan? @Lyanna balen dat het nu niet gelukt is maar je hebt nog een half jaar te gaan voor het grote geschut uit de kast getrokken gaat worden. Hopelijk is dat deze keer niet nodig. Hier morgen naar het zh voor de uitgangsecho. Hopelijk ziet alles er goed uit en kan meteen de datum voor terugplaatsing geprikt worden...
@Hoop: sorry, die waren van mij. Ik heb ze even snel op het werk bij de post gedaan, maar was je nog van plan te whats appen dat ze onderweg waren. @Boud: ja, misschien was het verstandig nog even te wachten met m'n zoontje, maar de blijdschap van hem maken een hoop goed en het is geen vervelende vraag om nog 6 maanden te moeten beantwoorden. Hij is nog niet naar de kleuterschool geweest, donderdag mag hij weer. Hij zegt zelf niet te willen. We proberen nog wel eens over het ongelukje te praten/vragen, maar hij gaat daar verder niet meer op in. Als we vragen of het een lieve juffrouw is, zegt hij dat dat wel zo is. Dus daar ben ik wel blij mee. Weet niet hoe hij reageert als hij echt weer diezelfde klas in moet of als andere kinderen er misschien nog een opmerking over gaan maken. Donderdag gaan we het meemaken. Spannend dat jij waarschijnlijk deze week de datum van de tp te horen krijgt. Ik ga megahard voor je duimen!
@mees: Wow wat fijn! Goed nieuws! Ik ben zo blij voor je! Nu kan het genieten echt beginnen! @Boudicca: Succes morgen! Ik ga voor je duimen dat er een datum voor terugplaatsing geprikt kan worden!
Mees, wat een mooi nieuws meid! Leuk dat je het nu lekker kan rondvertellen he? Geniet er van hoor!! Hoop, ja ik kwam erachter dat ik geen 2 doosjes meer heb, ik heb nog maar 1 dichte strip. Maar hij is onderweg hoor! Is toch weer voor 5 dagen. Ik weet toch zeker dat ik er meer had, zou ook niet weten wat ik er dan mee gedaan heb. Maar mochten ze nog boven water komen dan stuur ik die ook naar je toe. Guap, wat een mooie test! Super hoor. Boud, bij jou ook weer spannend! Gaan we toch echt weer heel hard voor je duimen hoor, ik hoop het zo voor je!
@Mees: wat fijn dat de uitslag goed was!! En wat schattig die reactie van je zoontje @Boud: ik ga ook weer kei hard duimen deze ronde!
Mees gefeliciteerd met de positieve uitslag en fijn dat je het nu echt kan delen! Heerlijk toch dat je zoontje nu ook kan meegenieten. Kan je aanraden om wat voorleesboekjes over het krijgen van de broertje of zusje te zoeken, zo kan je hem goed laten wennen. Meiden, bedankt voor de felicitaties! Morgen weer hele dag klussen. Trusten!
Mees wat super fijn die goede uitslag! Kan je nu wat meer gaan genieten! Hier weet onze dochter ook al een tijdje dat er een beeb in mama's buik zit. We hebben haar verteld dat eerst mama jarig is, dan opa, daarna Sinterklaas, kerst, oud en nieuw en daarna komt de baby. Ik weet dat het voor een klein meisje nog lang duurt maar ze kan het lijstje zo navertellen en kan er telkens eentje weglaten. Ik vind het persoonlijk erg leuk haar te betrekken. Ze smeert mijn buik in met olie en we zoeken samen haar kleine kleertjes uit. Boud fijn dat je nu eindelijk weer 'verder' kan! Die uitgangsecho moet asngeven of alles er goed uitziet? En moet je dan kets haan gebruiken? Ik ben een leek op dat gebied. mijn duimen gaan iig in de draaistand. Hopelijk kunnen ze de oorzaak van de piep in je tuut vinden en ben je daar dan van verlost! Guap wat fijn die super test!!! Is het nieuws inmiddels een beetje geland bij je man? En kan hij nu ook van het idee genieten? Wel vermoeiend lijkt me, nu te moeten klussen. Succes! Hoe is het in T.urkije Jeetje? Zijn de temperaturen wat gezakt? Samson al ongi? Vervelend is dat wachten hè. Hopelijk kun je snel verder! Hoop hoe is t verder met je? Ik kan me voorstellen dat Het nog met ups en downs gaat, knuf! Lyanna vol goede moed de volgende ronde in! Ik duim! Beterschap met je oudste! Of is hij alweer wat opgeknapt? Nu vergeet ik vast een paar mensen sorry! Hier gaat het met pieken en dalen en dan niet wat betreft mijn zwangerschap maar wel mijn reuma. Baal er echt van dat ik er 10x meer last van heb dan normaal. Terwijl het theoretisch niks met de zwangerschap te maken kan hebben. Ik ben dan ook super moe tijdens en na de pijnaanvallen. Maar genoeg geklaagd. Beebinbuik groeit goed en dl doet het ook prima dus... Wat wil ik nog meer!
@Pinx: heftig dat je zoveel pijn heeft. Je zou toch denken dat het wel door je zwangerschap getriggerd wordt, omdat je er nu meer last van heb dan anders. Wel balen dat daardoor de zwangerschap nog zwaarder wordt, dan hij normaal al is. Ik wacht zelf ook een beetje in spanning, omdat ik de vorige zwangerschap met 16 wkn last kreeg van het schaambot en dat was geen pretje. Dus nog 3-4 wkn voordat dat evt. nu ook weer kan beginnen (wat ik niet hoop natuurlijk). Hoever ben je nu eigenlijk? Ja, vindt het zelf ook ontzettend schattig hoe mijn zoontje reageert. Had zelf niet gedacht dat hij het zo goed zou begrijpen. Ik dacht het is veel te abstract voor hem dat hij het waarschijnlijk gewoon ter kennisneming zou aanhoren en zou denken, het zal wel... Bij een meisje zal die betrokkenheid natuurlijk nog groter zijn. Leuk, hoor! @Boud: veel succes bij de echo! Hoop dat je snel een datum weet! Dan kunnen we onze aandacht weer 2 weken (met hopelijk 8 maanden daarna) helemaal op jou richten. Het is erg schattig te merken hoe mijn zoontje ermee bezig is. Hij vroeg gisteren ineens hoe die baby dan in de buik kwam. Ik was even helemaal met de mond vol tanden hoe en wat ik daar nu op moest antwoorden. Maar voordat ik iets kon zeggen, zei hij dat ik die baby 'opgeslikt' moest hebben. Hij was niet meer van dat idee af te brengen. Toen ik hem een foto liet zijn van mijn buik aan het einde van zijn zwangerschap (om te laten zien hoe groot die buik dan nog moest groeien), vroeg hij of ik hem ook opgeslikt had. Die logica van die kinderen ook! En hij is natuurlijk erg geïnteresseerd in het groeien van mijn buik en kijkt natuurlijk bij iedere hap en slok die ik neem verwachtingsvol naar mijn buik of er al wat groeit natuurlijk. Heel ontroerend om te zien en horen hoe hij er op zijn manier mee bezig is. Gisteren vroeg hij ineens hoe hij dat moest doen als hij de trap af moest lopen met de baby. Nou, hem toch maar even uitgelegd dat papa heel sterk is en dat die de baby van de trap moest dragen. Misschien hebben we nu wel een extra trigger voor hem dat hij nu maar vast moet beginnen met goed eten, omdat hij anders de baby niet goed kan vasthouden. Mijn man belde me vanmorgen op dat hij vond dat het autostoeltje uit de schuur maar vast in de auto moest voor de baby. We zullen dus inderdaad een tijdspad met hem moeten gaan uitstippelen met sinterklaas, de kerstboom, sneeuw en noem maar op....
@mees, super dat de echo goed was en hoe je zoon reageerd! zo schattig kinderlogica! nu lekker genieten he! hier gelukkig weer dagje vrij, errug druk op het werk...... merk dat ik 's avonds helemaal uitgeblust ben. toch maar snel weer een afspraak maken met de massage dame. na onze kleine vakantie lekker naar de sauna! denk niet voor die tijd nog, wordt wel beetje kort dag.
Hoi meiden Hier net terug van het zh. Alles zag er goed uit. Cryo-tp gepland voor volgende week woensdag aan het eind van de middag. Wanneer het ontdooien nu toch fout mocht gaan hoor ik dat dan rond het middaguur. Dus dat wordt volgende week een spannende ochtend @Pink voor een cryo tp moet je op dag 1 of 2 van de cyclus al weer beginnen met het slikken van medicatie, dus ja ik ben al weer begonnen met de hele pilleritus. Bij deze echo kijken ze mn of het bm-slijm dik genoeg is. Moet minimaal 6 mm zijn en er wordt gekeken of de eileiders rustig zijn. Als dat beide goed is kan een afspraak voor de tp gemaakt worden. Wanneer die plaats vindt is afhankelijk van de agenda van het lab en natuurlijk ook wanneer je zelf kunt. In mijn geval zag alles er goed uit. Bm-slijm was 8 mm en verder alles rustig. Het lab had pas plek vanaf volgende week dinsdag. Omdat ik dan een oudermiddag en -avond heb was dat voor mij onhandig. (TP doen ze in mijn zh altijd pas aan het eind van de middag) Op woensdag heb ik normaal gesproken vrij dus mijn tp heb ik volgende week woensdag. Het voordeel van een cryo tp is dat alles min of meer gepland kan worden. Bij een cyclus waarin je je lijf voorbereid op een punctie komt alles wel heel precies kijken qua timing en dan heb je niet zoveel te willen, maar bij een tp-cyclus wordt je hele eigen systeem plat gelegd en of een cryo nu een week langer in de vriezer ligt maakt ook niet uit. Vandaar dat het bij een tp allemaal wat minder stress vol is en wat makkelijker te regelen valt. 4 dagen voor de tp moet ik dan beginnen met de hier welbekende mutsenbollen. Hierdoor wordt het progesteron gehalte op pijl gebracht, omdat je eigen cyclus helemaal stil ligt maak je dat nu ook niet aan. Vandaar de extra proppil. Helaas moeten die 3x per dag dus dat is altijd weer een heel geleef met de klok. (Ben altijd heel bang dat ik het vergeet als ik aan het werken bent) Tot zover de korte stoomcursus cryo-tp Wat balen dat je nu zon last van je reuma hebt. Heb je vaker periodes dat het erger is dan anders of is het doorgaans goed te regelen met medicatie? Een heel goede vriendin van mij heeft ook een vorm van reuma en ik zie vaak hoe ontzettend veel energie het vreet om veel pijn te hebben en dan toch te proberen zo normaal mogelijk te functioneren. Luister goed naar je eigen lichaam. Helemaal nu! Hopelijk komt er snel wat verbetering zodat het allemaal weer wat hanteerbaarder zal zijn. @Mees wat een leuke aankondiging op fb. En super schattig dat je zoontje er zo mee bezig is. Inderdaad een soort tijdpad voor hem maken is geen gek idee. Al zou ik daar iets onberekenbaars als sneeuw uit weg laten. Wat nu als er geen sneeuw komt of wanneer het ver voor Sinterklaas al sneeuw valt? Dan klopt het niet meer en leg dat dan maar eens geloofwaardig uit! @Justme ik weet niet meer precies wanneer jullie vakantie is maar zo te horen duurt dat niet zo lang meer en ben je er ook wel aan toe. Nog even doorbijten dus. Hebben jullie al knopen kunnen doorhakken over een eventuele verbouwing? @Hoop hopelijk brengt de Utrogestan van Mees je het nodige geluk.
@Boud: wat fijn dat er een datum geprikt is en dat het deze keer eens helemaal zelf op een moment dat het voor jou het beste uitkomt ingepland kan worden. Over een weekje begint voor jou het broedseizoen dus weer. Kan bms ook niet té dik worden als het te lang duurt? Alhoewel, hoe dikker hoe beter, natuurlijk. En met zulke temperaturen buiten kan het embryootje maar beter lekker dik ingepakt in de bm zitten. Heb gisteren een fototaart besteld met de echo-foto erop. Die ga ik maandag tracteren op mijn werk. Hoop dat het kwartje gelijk valt wat ik daarmee wil zeggen. Ik had gedacht/gehoopt mijn baas vandaag al te spreken, maar ze werkt thuis, morgen ben ik vrij en zij is er vrijdag niet. Dus ik spreek haar (voor haar misschien wat lullig) vlak voor het taart eten pas over de reden van de tractatie. Heb vanmorgen een vergaderverzoek voor de taart rondgestuurd en iedereen heeft het klakkeloos geaccepteerd. Ik denk dat ze allemaal in de veronderstelling zijn dat het nog taart is vanwege mijn verjaardag vorige maand (en ik laat ze natuurlijk graag in die waan).
Leuk idee mees! Boud thanx voor de stoomcursus ! Wat mees ook al vroeg bedacht ik me ook, kan je bmslijmvlies niet door blijven groeien? En kan dat geen kwaad of kun je met medicatie die 8 mm gewoon behouden? Als je begrijpt wat ik bedoel? joh wat spannend weer ik ga heel hard duimen! Tja mijn reuma is geen gewone vorm helaas. Ik heb een teveel aan zenuwvezels in mijn bloedvaten die in directe verbinding staan met mijn zenuwen. Dat veroorzaakt pijn in bindweefsel en spieren. Helaas bestaan er geen medicijnen voor behalve paracetamol. En dat zet niet zoveel zoden aan de dijk. En het klopt wat je zegt, pijn kost heel veel energie. Daarom probeer ik nu ook 's middags te gaan slapen dan houd ik t iets langer vol en heb ik wat meer aan mijn dag en ML aan mij .
Voor zover ik weet gebeurd het niet snel dat bm-slijm te dik wordt. Misschien wanneer je endometriose hebt dat het kan. Lijkt me aannemelijk in ieder geval. Ik heb een keer (nog tijdens het IUI traject) erg dik bmslijm gehad. Toen moest de gyn even twee keer kijken of het inderdaad gewoon om bm slijm ging maar zorda ze dat zeker wist was er meteen ook geen vuiltje meer aan de lucht. Werd toen verteld dat het geen probleem was en eerder positief zou zijn dan negatief. Helaas mocht ook dat toen niet baten maar we blijven maar positief. Mocht het deze keer niet raak zijn dan moet er eerst een evaluatie gesprek komen. Met een afspraak maken hoef ik niet per sé te wachten op de test uitslag. Mag ook eerder en dan eventueel afgezegd worden. Heb nog geen afspraak gemaakt maar vond het om de een of andere reden wel prettig te horen dat ze daar zo laconiek over doen. Niet dat ik er verder iets mee opschiet maar goed. Duimen maar dat ik het niet nodig heb. Heb helemaal geen zin om mijn kinderwens te moeten gaan verdedigen tegenover een stelletje artsen. Ben aan het begin al doorgelicht door maatschappelijk werk. Weinig belang bij om dat nog eens dunnetjes over te moeten doen, maar wat moet dat moet... Mees leuk hoor met zo'n taart. En je hoeft toch niet door het hoepeltje van je baas te springen? Je vertelt het gewoon voor de taart. Ze weet toch dat je bezig bent, dan kan ze zo'n mededeling een keer verwachten. Moet ze maar zorgen dat ze beter aanspreekbaar is voor het personeel. Pink wat een ellende dat er voor jou geen goede medicatie is. Paracetamol stelt dan inderdaad niets voor. Bah, nare aandoening is het toch.
@Boud: mijn bms was ook altijd heel dik. De laatste keer zelfs 16mm. Maar ik dacht als je nog een week medicijnen moet slikken of dat dan niet te lang zou zijn. Maar dat kan dus gelukkig geen kwaad. En inderdaad nog maar niet aan een evaluatiegesprek denken. Ik begreep dat dat meer was, of hun een meerwaarde zien om het nog verder te proberen, want volgens mij moet je de volgende poging zelf betalen, toch? In mijn zkh wilden ze dat alleen doen als er een echte medische indicatie was en aangezien jij afhankelijk bent van donorzaad, lijkt me dat logisch dat die indicatie er is. Maar we gaan ervanuit dat de eerstvolgende gesprekken die jij hebt bij de gyn zijn omdat je zwanger bent! Vandaag een akkefietje gehad met mijn baas. Verwacht dus dat ze in ons wekelijkse gesprekje a.s. maandag daar weer op terug gaat komen. Baal er dan van, omdat ik dat gesprek natuurlijk met een andere reden wil laten plaatsvinden. We zullen zien.
Mees, wat een leuk idee die taart! Boudicca wat fijn dat je weer verder kan en dan gaat de tijd toch ineens weer snel lijkt hè, heb je zomaar alweer volgende week een bevrucht eitje in je buik! maar dit keer wel even je BM ernstig toespreken om het lekker goed vast te plakken Hier druk met dozen sjouwen (ben wel een beetje bang te veel te doen nu), en verf kopen en plinten ed. Nou we zijn er de komende dagen nog lekker zoet mee. Tijd tot de echo schiet wel lekker op zo. En intake VK alweer as. maandag!
FF ego berichtje... kreeg vandaag bericht van mijn advocaat, dat ex advocaat had gemaild de mededeling dat mijn ex de handtekening op de post heeft gedaan... Zou dus zomaar kunnen dat ik volgende week gescheiden ben!!!!! Toppieeeeeeeeeeeeee!
@Guap: fijn dat de tijd zo snel gaat met de verhuizing voor de deur. Leuk dat je al zo snel bij de vk terecht kan. @Mams: dat zou geweldig zijn! Hopelijk krijg je dan eindelijk meer rust! Daar moet op gedronken worden (ik doe met een sapje mee)!
Ja eerst echt hebben hoor.. heb al zoveel sprookjes gezien, maar ik hou jullie op de hoogte!!!!!!!!!!!