Wie nog meer 35+ deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lyanna, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: als ik ze zo zie, gaat het bij mij ook wel weer kriebelen, hoor! Maar heb momenteel nog 2 grote hangoren (die niet samen kunnen), dus ik vind het voor ons momenteel wel even genoeg. Maar ja, als je dan die plaatjes weer ziet....:);)

Hier net klaar met ballonnen blazen. Was vanavond totall loss dat ik maar in slaap bleef vallen en me maar moeilijk ergens toe kon zetten. Toen toch maar een begin gemaakt, was weg gestreken en opgeruimd, keuken en kamer opgeruimd en net dus nog een behoorlijke lading ballonnen geblazen.
    Mijn man mag straks (als hij thuis komt van zijn werk) de slingers nog ophangen.;) Dan is alles klaar als ons zoontje morgen uit bed komt. ;):)
    Wordt op zulke momenten altijd wel weer even weemoedig. 4 jaar geleden lag ik al in het zkh omdat ik de volgende dag de ks zou hebben, maar door de hoge bloeddruk de dag ervoor al moest blijven. Zo ben je dus ineens moeder geworden en zo ben je 4 jaar verder en breng je dat zelfde kindje al weer naar de kleuterschool. Time flies....:(;)

2. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mees van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje. Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen vannacht na de drukke dag van gisteren zodat je in ieder geval uitgerust aan het feest kunt beginnen. Fijne dag vandaag!

@Hoop het zijn inderdaad schatjes hoor die kleine nijntjes!

@Pink herkenbaar dat je maar door blijft gaan, ook al wil het eigenlijk niet. Soms zou een beetje minder verantwoordelijkheidsgevoel helemaal niet verkeerd zijn. Goed dat je nu in ieder geval maar halve dagen werkt.

Hier vanmorgen begonnen met het "leukste medicijn" dat ik me kan bedenken. De Mutsenbollen. Wat heb ik toch een hekel aan die dingen. Ik zou me nog liever elke dag een spuit geven dan 3x p/d die dingen naar binnen moeten proppen. Ik vind het zo'n eindeloos gedoe. En dan te bedenken dat het 12 weken moet wanneer het deze keer allemaal eindelijk eens zou lukken! Pff, ik ga in dat geval geloof ik maar een aftel lijstje maken...

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: succes weer met proppen. Heb ook nooit begrepen dat ze zo ver zijn in de medische wereld en dan nog geen beter alternatief hebben kunnen verzinnen voor die ondingen. Het is voor het goede doel en als je zwanger bent inderdaad maar op een kalender de nachtjes slapen afturfen tot je mag stoppen met 12 wkn. Al denk ik dat je ze dan met wat meer liefde wilt proppen dan nu in deze fase. Hoe is het met de hoofdpijn?

Hier al weer vroeg wakker. Het is altijd net of mijn zoontje weet als ik wat later naar bed gegaan ben (wat natuurlijk mijn eigen schuld is) dat hij dan vroeger dan anders wakker wordt.
    Mijn man lag er net 2 uurtjes in, maar is even mee naar beneden gegaan om erbij te zijn als hij zijn cadeautje kreeg.
    Vanmiddag en begin van de avond komt er dus visite. Moet nog even het huis op orde maken en hapjes maken, maar doe dat maar zo laat mogelijk. Zal eigenlijk blij zijn als het vanavond is. Dit soort dagen ben je toch meer bezig met bedienen en uitserveren ipv genieten.
    Morgen mag ons zoontje nog tracteren op de kleuterschool. Volgens de juf bleken er twee met pinda-allergie te zijn. Gisteren dus de hele supermarkt afgestruind, maar dat blijkt nog een hele opgave iets te vinden waar geen sporen van pinda in zitten. Denk nu iets te hebben wat ze allemaal mogen eten (en wat ook nog verantwoord is). Maar vind het wel spannend, want je wilt dit soort dingen niet verkeerd doen.

4. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees een tip voor een volgende traktatie voor kinderen met allergieën: Ga voor je boodschappen doet even googlen. Dan vind je de leukste simpele dingen en maakt het het zoeken in de supermarkt een stuk eenvoudiger. Een collega van mij had laats een plastic zakje met een wasknijper. Aan de ene kant van de knijper druiven en aan de andere kant rozijnen in het zakje. Wat sprieten en oogjes op de knijpers en het leek heel leuk. Had ze van internet. Ik heb toen natuurlijk ook even gegoogled en je hebt echt heel simpele leuke gezonde traktaties.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: inderdaad een les voor de volgende keer. Had niet gedacht dat pindasporen bijna overal in zitten. Ben er nu voor een jaartje vanaf, maar volgend jaar zeker op tijd gaan googlen.

6. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja een allergie kan echt een drama zijn. Ik ken een kindje met een appel allergie. Dat zit ook werkelijk overal in. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben er wel "een vleugje" appel in gestopt. Om gek van te worden soms!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: inderdaad. Moest ook gelijk aan de ouders van die kinderen denken wat die iedere dag toch een bijna onmogelijke taak hebben om iets eetbaars op tafel te krijgen. Al denk ik dat je na verloop van tijd er helemaal op getraind ben, maar toch.... Kreeg wel diep respect voor die ouders. In de klas zaten ook nog kinderen met koemelk-allergie, maar die was minder heftig (als ze per ongeluk toch melkproducten binnen kregen). Vond de fruitspiesjes voor de peuterschool een behoorlijk werk met schillen en stukjes snijden, maar die waren wel een stuk 'veiliger', tenzij je weer een kindje hebt met een appelallergie, natuurlijk.;)

8. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Mees gefeliciteerd met je zoontje! Ik hen zo'n collega met twee kindjes die werkelijk overal allergisch voor zijn, koemelk, soja, suiker, lactose, fructose, etc etc. Dan blijft er iid erg weinig over.

Boud succes met de mutsenbollen. Ik zou een afstreep kalender maken en na iedere 4 weken (of na iedere 2;)) jezelf iets leuks beloven! Houd er iig de moed erin!!!
    Ik heb mijn tenen ook al aan het 'duimen' gezet!

9. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier weer ff wat anders, kleine man zijn luier hield het vrijdag niet en net ook weer niet.............. hij had wel erg veel gedronken voor het eten, hij vond de verdunde appelsap wel heel erg lekker..... nou ja, we zitten nog in maatje 4+ en heb daar nog aardig wat van dus hopelijk hoeven we nog niet naar een maatje groter..... nou ja, alles in de was en onder de douche geweest.

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Je zult wel total loss zijn nu. Hopelijk was het een geslaagde dag.

Ik maak me een beetje zorgen. M. wilde vandaag bijna niet drinken. Gisteren had ze ook maar amper 400 cc op en verder niks en vanmorgen wilde ze wel drinken, maar niet meer dan 120 cc, daarna wilde ze de hele dag niet drinken. Ze wilde wel wat slokjes water uit een beker en peer ging ook wel. Net heeft ze nog wel 120 cc op. In totaal dus nog niet eens de helft van wat ze zou moeten! Gisteren had ze wat verhoging, maar nu had ze juist een erg lage temperatuur, nog geen 36! Ik maak me toch wel een beetje zorgen. Ik heb het idee dat het door een doorkomende tand komt. Gisteren hielp dentinox wel, maar vandaag niet.
    Morgen gaan we denk ik toch even naar de dokter. Hopelijk breekt de tand snel door (als dat het is)

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    wel volle plasluiers??

12. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: Gefeliciteerd met je zoontje!

13. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @ricmar: ze plast wel redelijk vind ik. Ik keek net nog in haar mondje en zag wel al een wit streepje bovenin. Zou die tand dan snel doorkomen? Er zit ook echt een behoorlijke bobbel. Net dentinox erop gesmeerd, maar het lijkt maar heel kort of zelfs niet te werken. Het is gel.

14. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Kan komen Door tanden . Misschien morgen waterijs proberen? Gelukkig plast ze wel goed. Heb v wel eens zetpil gegeven bij verdenking van tanden pijn...

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: lastig dat de dentinox even niet goed lijkt te werken. Wij deden ook bij twijfel of ons zoontje pijn had (omdat hij bijv. veel huilde en niet wilde eten of drinken), een zetpil erin. Vaak knapte hij dan erg op (en wist je in ieder geval dat hij niet lekker was en dat hij pijn had gehad) en als het niet zo was, wist je dat het in ieder geval niet van de pijn was. Dus zeker in deze fase met tandjes zou ik in zo'n geval even een zetpilletje erbij geven. Hopelijk komt het tandje snel door. Als er al zo'n wit streepje te zien is, kan dat nooit meer lang duren. Sneu, hoor!

De verjaardag is weer achter de rug. Het kwam laat op gang, maar toen ineens wel alles tegelijk. Het was lang fris en bewolkt, maar toen kwam gelukkig het zonnetje door en konden de kinderen heerlijk buiten ravotten.
    Toen snel gegeten, en toen kwam de laatste etappe. Toen die weg waren was ons zoontje was total loss (ook omdat hij 's morgens van de spanning al heel vroeg wakker was). Hij was even een beetje overprikkeld en huilerig door alle aandacht, de drukte en de moeheid. Dus eerst maar even een verhaaltje voor gelezen, zodat hij even kon afkicken en rustig worden en toen naar bed gebracht.
    Ik heb zelf ook niet veel meer meegekregen, want ben vrij snel zelf op de bank in slaap gevallen. Je merkt toch dat mijn energiepeil duidelijk minder is de laatste tijd.
    Nu m'n zoontje aan het klaarmaken voor zijn eerste echte kleuterschooldag. Hij lijkt het allemaal prima te vinden, geen verzet zoals anders. Dus we hopen maar dat hij er een beetje doorheen begint te raken.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Dit is de fototaart die ik vanmiddag op mijn werk heb getracteerd. Ze waren blij verrast, dus het was gezellig en een geslaagde verrassing. Een collega bleek al wel tegen een andere gezegd te hebben dat ze dat vermoeden had, omdat ze me zo vond stralen. ;):) 2013-09-23 14.44.25.jpg

17. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    mooie taart mees! leuk om het zo te vertellen!

18. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: leuke taart! En leuk dat het zo gezellig was!

19. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: wat leuk die taart! Fijn dat het een gezellige middag was en een reactie die je goed moet doen denk ik, dat je straalt!
    Hoe is het met je buikje, is er al iets te zien?

M. heeft vannacht wel goed geslapen, al is ze wel wakker geworden om te drinken, maar dat vond ik helemaal niet erg omdat ze zo weinig op had. Ze dronk gewoon 150 cc weg! En daarna is ze meteen weer gaan slapen tot half negen vanmorgen. Ik heb dus niet het idee dat ze echt veel pijn heeft. Ze hoest ook al een paar dagen af en toe, dus ik denk dat ze verkouden wordt en daarnaast dus dat tandje. Het rare vind ik alleen nog steeds die lage temp. Vandaag weer 35,8. Hij is normaal rond de 36,5 wel geloof ik. Nou ja, ze is wel vrolijk verder en speelt en lacht (behalve als ze moe is) en ze heeft redelijk gedronken vandaag. Dus we kijken het maar even aan nog. Zaterdag moeten we toch naar de kinderarts om te meten en wegen.
    Aankomende donderdag moet ik eigenlijk voor mijn verblijfsvergunning op pad en omdat dat erg ver is komen mijn schoonmoeder en schoonzus oppassen. Voor het eerst! Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Vind het wel spannend. En als M. nog niet beter is dan blijf ik eigenlijk liever zelf bij haar. Of is dat overdreven?

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: ik denk dat iedere moeder het liefst bij haar kind is als die niet lekker is. Dus dat is echt niet raar gedacht van jou. Denk dat het bij jou ook meespeelt dat je weinig vertrouwen hebt in je schoonmoeder (en hoe zij kinderen opvoeden ziet) en dan maakt het het nog lastiger weg te gaan en haar bij haar achter te laten. Maar je schoonzusje is er ook bij, dus dat lijkt me voor jou toch wel een geruststellender gedachte, of niet? Als het voor jou echt niet goed voelt, moet je het niet doen als ze ziek is en je je rot erbij voelt.
    @Hoop: al reactie gehad op je advertentie? Kan me niet voorstellen dat anderen ook niet gesmolten zijn bij het zien van de foto (al moeten ze zich natuurlijk wel beseffen welk ras ze aanschaffen, want deze blijven natuurlijk niet zo klein ;)).

Deel Deze Pagina