@Mams: het rijden ging goed. Ik heb het eerste stuk gereden en mijn man zat naast me. Hij is de hele tijd wakker gebleven, maar vond het wel fijn dat ik reed. Als hij zo weinig geslapen heeft is zijn concentratie ook flink minder. Ik heb tot ca. 15 min. voor DD gereden (voor mij dus ook weer een mijlpaal erbij). Omdat het laatste stuk wat drukker is en in de stad zelf het (voor mijn gevoel) erg chaotisch met rijden is, hebben we gewisseld. Op de terugweg heeft mijn man het eerste half uur gereden en toen heb ik het laatste uur gereden. Dus ging wel goed, maar we zijn nu allebei wel moe. Maar ja, om half 2 moet er nog een spuit in en dat luistert heel nauw dat die op tijd gezet wordt. Dus dat houd je wel wakker! @Hoop: verkeerd ademhalen kan inderdaad allerlei klachten geven. Zo vermoed ik ook dat mijn man apneu heeft, maar hij heeft zich er nog niet op laten onderzoeken. Ademhaling is dus erg belangrijk. Ik zou ook meer door mijn buik moeten ademhalen, maar het is lastig iets wat je al zo lang anders doet ineens te moeten veranderen.
Meisjes ik ben er nog en wil even laten weten dat ik echt nergens heen ga. Alleen werk ik en op die dagen heb ik bar weinig tijd om uitgebreid te reageren. En daar wil ik ook wel de tijd voor nemen. Dus tot gauw!
@Pinx: ook wij lopen niet weg! Wat voor een werk doe je (als ik vragen mag)? Zag dat je je banner nog niet had aangepast, of wacht je daar liever nog even mee?
Banner laat ik staan maar mijn onderschrift is aangepast. Even illegaal vanaf mijn werk......ik werk als docent in t speciaal onderwijs. Ik ben mentor van een brugklas havo-vwo en heb 11 leerlingen met autisme. En jullie?
Hee verdorie, ik kwam even kijken hoe het met Boud was, maar lees geen goed nieuws! Wat verdrietig Boud, weer niet. Dikke knuffel van mij!
@Pinx: ik werk al bijna 25 jaar als secretaresse bij een van de afdelingen van een universiteit. Niet heel spannend, maar ik vind het leuk. Volgens mij kunnen Boud en jij elkaar de hand schudden, want ook zij zit in het (speciaal) onderwijs.
Goedemiddag Nou het begint hier weer een beetje op te klaren, emotioneel gezien dan. Het weer is nog steeds niet best al was het vandaag toch beter dan ik verwacht had. Iedereen heel erg bedankt voor de lieve berichtjes de afgelopen dagen. Heeft me goed gedaan. Jullie zijn allemaal dikke schatten! Woensdag (vrije dag) ga ik het zh bellen en dan hoor ik wel weer verder maar zal waarschijnlijk wel weer de volgende ongi af moeten wachten. Pink wat Mees zei klopt. Ik werk ook in het speciaal onderwijs. Ik geef les aan een eindgroep op de so afdeling van een zml school. IQ dus nogal wat lager dan bij jou leerlingen maar met autistische (beginnende) pubers ben ik maar al te bekend Mijn 12 'schatjes' zijn 10, 11 en 12 jaar. Heb ook een heel scala aan andere handicaps in de klas wat het wel wat afwisselender maakt (lijkt mij) dan een complete auti klas. Mees dus toch morgen al de punctie. Vertrekken jullie morgenochtend of vandaag al naar DD? Hoe doen ze daar de punctie? Met of zonder verdoving? Bij mij in het zh vertelden ze de afgelopen keer dat er ook zh zijn die de hele punctie zonder doen. Ik dacht dat dat alleen was als het in eigen cyclus gedaan werd en dus maar om één follikel zou gaan maar volgens de gyn was dat dus niet het geval. Ik duim dat het allemaal soepel verloopt en er een fantastische opbrengst zal zijn.
@Boud: fijn dat je je weer wat beter voelt. Het is toch altijd weer een hele teleurstelling, na al die moeite, hormonen e.d. die je weer hebt moeten doorstaan. Ik heb er enorm veel bewondering voor, hoe snel jij jezelf altijd weer onder controle hebt (en ook al weer vooruit kunt kijken). Petje af! In DD is er zelfs de luxe dat de punctie onder narcose gaat. Mocht je weinig follikels hebben (2 bijv.) dan willen ze het nog wel eens met alleen verdoving doen. Al met al zou het in totaal 2 uur duren. Je schijnt al vlak na de punctie weer bij te komen en dan komt de arts langs. Je moet dan nog even blijven om te zien hoe het gaat en je moet een keer geplast hebben en dan mag je al weer vertrekken. De anesthesist heeft vanavond gebeld (spreekt alleen Duits) of alles duidelijk was en of ik nog vragen had. Ik wilde alleen weten hoe het met het nuchter zijn gaat, omdat ik pas om 12.30 uur mijn punctie heb. Ik mag nu tot 12 uur vanavond eten en drinken en morgen om 7.00 uur nog water of thee. Dus een hele uitdaging, want ik word altijd misselijk als ik met een lege maag ga rijden of vliegen. We zijn nog gewoon thuis en vertrekken morgen rond half 10/10 uur. Een geluk van een punctie op zaterdag is wel dat er geen files zijn (hopelijk), dus relaxed daarheen rijden morgen. Begin hem nu toch wel een beetje erg te knijpen. Ik heb weliswaar 6 follikels, maar de vorige keer had ik er 4, maar bleken er maar 2 eitjes in te zitten. Het is dus nog even spannend. Als ik al aan maandag denk. D-day wanneer we te horen krijgen of er bevruchtingen zijn en hoeveel, draait mijn maag nu al een slag.
Mees, succes morgen en hoop op een mooie opbrengst. Verder even rustig vanaf deze kant, vandaag lekker te pakken genomen door de manueel therapeut met mijn nek. Trouwens, was er nog definitief dag afgesproken om te daten? Of gaat het deze keer over.
Jemig Mees, helemaal onder narcose? Nu ben ik geen fan van eicelpuncties maar helemaal onder narcose vind ik wel heel veel gedoe zeg. Maar goed, alles voor het goede doel denk ik dan maar. Ik heb mijn hoop nu op jou gevestigd hoor. Ik duim me suf. Dat ik al weer verder kijk wil niet zeggen dat er geen rauwe randjes meer zijn hoor. Vanavond kwam mijn mams ineens met een bloemetje aan om me een hart onder de riem te steken en dan zijn de waterlanders toch nog wel héél dichtbij. Ik probeer gesprekken met anderen zoveel mogelijk te ontwijken merk ik. Maar er zijn toch wel wat mensen die ervan af weten en dus ontkom ik er niet altijd aan. Vanmiddag nog weer met een vriendin gesproken. Met haar had ik het erover dat ik in het begin zelf nog zo naïef was om te denken dat ik na een poging of 6 wel zwanger zou zijn. Dat was achteraf toch wel heel naïef. Ben nu 2 1/2 jaar aan het dokteren en nog geen steek opgeschoten. Ik stoor me nu juist aan mensen die verkondigen dat ze wel 'even' zwanger gaan worden. Van de week hoorde ik dat la Cabau van Kasbergen denkt dat ze in Turkije wel even zwanger zal raken. Domme doos! wil ik haar dan wel toe schreeuwen. Het irritante is dat ik natuurlijk overal nu wel zwangeren of baby's zie. In de winkel, op straat voor je huis, onderweg van/naar je werk/ op tv. Gewoon absurd! Het enige dat ik dan denk is "IK WIL DAT OOK!!!" Het enige dàt ik heb is de mogelijkheid om door te gaan. Als ik nu opgeef krijg ik het sowieso niet voor elkaar en ik wil dit zo graag! Dus eigenlijk geen andere keus dan maar weer vooruit te kijken. Opgeven daar ben ik gewoon nog niet aan toe. Uithuilen is (voorlopig) gebeurd, nu even rust om op te laden en dan maar weer gaan met die banaan. Ik heb eenvoudig weg geen andere keuze voor mijn gevoel. Ik denk dat dat vooral helpt om weer verder te gaan en vooruit te kijken.
Mees me duimen draaien weer hoor, hihi, zelfs tijdens je rit morgen ok? Hier weer erg last van ex, maar goed dat is niks nieuws, alleen wel vermoeiend hoor, zou wel es gewoon een weekendje niks willen.... is dat nog mogelijk??? Heb wel een lading foto's besteld, deze vandaag ontvangen, dus het rustig aan doen, moet ik maar es belonen met geplakte albums of zo.... kan ik me iig mee bezig houden! Morgen misschien wel ff de stad in met smurfje... das al weer erg lang geleden!
@Mees: succes morgen!! Ik duim ook hoor. Hoop dat in alle 6 follikels een eitje zit en ze mooi bevrucht raken. @Boud: wat lief van je moeder! Nog een dikke knuffel van mij. Heel herkenbaar dat je dan echt overal zwangeren en baby's ziet. Ik gun het jou ook zo! @Lyanna: sterkte met je nek. Ik vroeg het me ook af over het daten. Ik kan nog a.s. zondag en volgend weekend (en door de week ook nog wel maar dat was al geen optie geloof ik...?) De tijd vliegt wel! Nog maar ruim een week dan gaan we alweer terug. Aan de ene kant wel fijn natuurlijk om mijn man weer te zien en onze kat en vogeltjes en om weer thuis te zijn maar ik ga NL (de rust, het groen, de frisse lucht!) en natuurlijk vooral mijn zus wel weer missen. Ik heb toch steeds meer het gevoel dat ik echt wel terug wil naar NL, zeker nu we M. hebben.
@Mees: succes morgen! @Boud: ik zei het toevallig nog tegen mijn man van de week,dat mevrouw Yolanthe wel even zwanger zou worden. Zulke mensen denken dat ze met geld alles kunnen,maar zwanger worden dus in ieder geval niet. Is ze nou echt zo naief? is je ongi nu al doorgekomen..of rommelt het nog? @Mams: lekker morgen even de stad in....altijd leuk! @Jeetje: ik heb met je te doen. Lijkt me zo moeilijk om heimwee te hebben...ik kan me goed voorstellen dat je nu met de kleine liever in Nederland blijft.
Jeetje, hoop als het nog wat wordt dat het nu zondag gaat worden. Maar ja....Mees is morgen in DD en weet niet of zij nog zin heeft om zondag te komen. Weet niet hoe je je na de tijd voelt. Volgende week gaat het me echt niet lukken jammer genoeg, vrijdag weer fysio (waar ik waarschijnlijk wel weer pijn van heb), zaterdag familiedag en zondags verjaardag vieren van schoonzus en dochtertje. Die komen morgen hier nog voor J's 4e verjaardag.
@Boud: een narcose had van mij ook niet echt gehoeven, hoor! Ben nogal een control freak en het is een raar idee jezelf over te moeten leveren. Maar het zijn de regels daar. Lief dat je moeder met een bloemetje langskwam. Die van mij vraagt nooit ergens naar, wat ik wel eens jammer vind. @Jeetje: snap dat het dubbel is en je naar NL terug verlangt. Ik hoop dat die kans er in de toekomst ook voor jullie in gaat zitten. @Mams: sterkte met foto's plakken. Ik ben zelf helemaal verslaafd aan digitale fotoboeken maken, maar zelfs dat is een hele tour om in elkaar te knutselen. @Hoop: hoe voel je je? Gaat het al wat beter met de ademhaling? @Lyanna: de date zal lastig gaan worden. Ik heb inderdaad geen idee hoe ik me voel na de punctie. Ik vrees dat ik me morgen wel even rustig zal houden. Wel jammer. Hier gisterenavond om 10 voor 12 nog maar snel 2 boterhammen gegeten en vanochtend om 7 uur de wekker gezet om nog een kop thee te drinken. Hier moet ik het de komende uren mee doen (en heb nu al honger ). Houd me nu maar zo rustig mogelijk om niet te veel energie te verbranden. Misschien dat ik straks maar een stuk zelf ga rijden. Als ik achter het stuur zit, heb ik voldoende adrenaline om niet aan mijn hongergevoel te denken.
Zo vanuit bed........ met de smurfen op de achtergrond en toto en sasa liedjes in mijn oor. Jeetje tja het goede weer is hier ver te zoeken. Ik vraag me af of we überhaupt nog zomer krijgen? Dan zijn de temperaturen bij jou beter! Ik snap wel dat je met je hummeltje naar Nederland verlangt als je terug bent. Hoe staat je man daarin? Zou hij mee naar Ned. willen? Hoop wat vervelend van je hyperventilatie. Ik ken het gelukkig niet, al heb ik wel astma dus ik ken t gevoel van benauwd zijn wel. Boud wat oneerlijk is t allemaal. Sommige zijn in een vloek en een zucht zwanger in de meest onmogelijke situaties en mensen die het heel graag willen en een kind veel te bieden hebben blijven met lege handen. Knap dat jij je zo snel herstelt. Maar ja bij de pakken neer gaan zitten zet ook geen zoden aan de dijk. Al kan ik me voorstellen dat je je knap onmachtig kan voelen! Ik ben totaal niet bekend met icsi of IVF maar wat is nu de volgende stap? Het terugplaatsen van cryo's? Igg een hele dikke knuffel! Mees vandaag de punctie wat spannend! Ik zou denk ik onder narcose ook wel prettig vinden.(ik zou zelfs de tandarts onder narcose willen doen) weet je maandag pas wat de opbrengst is? Of hoor je wel meteen hoeveel eitjes er zaten en maandag pas hoeveel er bevrucht zijn? Ik hoop dat je de autoreis zonder misselijkheid doorkomt. Lyanna wat vervelend dat je zo'n last hebt van je nek. Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen. Mams ook balen van een lastige ex. Plak ze! En shoppen is altijd leuk! Hier tja....wat zal ik zeggen. Ik moet mezelf regelmatig overtuigen dat ik zwanger ben. Ik voel niet veel wat erop zou wijzen en dat maakt me soms wel onzeker. Al zegt ml dat ik dat de vorige keer ook had. Wat wel verschillend is is dat ik deze keer een veeeeeeel korter lontje heb. Niet zo leuk voor mijn omgeving kan ik me voorstellen. Over 2 weken de eerste echo misschien dat het dan wat werkelijker wordt? Hebben jullie verder nog leuke plannen voor het weekend? Wij een verjaardag en ik ga straks op kraamvisite bij een vriendinnetje. Even beebje knuffelen. Haar derde binnen 3 jaar. Tja weer zo'n contrast. Ik wens iedereen een fijn weekend!
@Pinx: een narcose bij de tandarts zou ik ook voorstander van zijn (de angsthaas die ik ben). Ik begreep wel van anderen dat ze het toch wel als erg prettig ervaren hebben om dit onder narcose (lees heel kort roesje) mee te maken. Vlak na de punctie hoor je hoeveel eitjes ze hebben gevonden en normaal een dag later hoor je al hoeveel bevruchtingen er zijn, maar op zondag zitten ze dicht, dus dan schuift dat op naar maandag. Wel kl*te, want dan moet ik weer werken en we zitten in een kantoortuin. Zeker als het slecht nieuws is, is het lastig dat te moeten ondergaan als je op je werk zit. Dat is dan wel weer jammer. Ik moet zeggen dat ik dus meer tegen de dag van het telefoontje op zie, dan tegen vandaag. Op zich wel prettig dat je weinig klachten hebt (al zal je omgeving daar anders over denken). Snap dat je graag wat meer bevestiging wilt hebben, maar wie weet hang je binnen no time wel boven de pot en verlang je terug naar de tijd dat je nog amper iets merkte. Veel plezier op kraamvisite. Ja, 3 in 3 jaar tijd.... Some girls have all the luck!
@Mees je bent nu al onderweg naar DD maar even goed heel veel succes vandaag, ik duim voor je. @Pink volgende stap ik inderdaad terugplaatsing van 2 cryo's. Maar het zh wil altijd eerst een maand rust inbouwen voor je lijf na een hormoon behandeling. Dus ik moet deze week zh bellen om door te geven dat het mislukt is en dan gewoon wachten op de volgende ongi en die datum doorbellen. Daarna gaat het hele feest weer beginnen. @Hoop, ja het heeft inderdaad inmiddels doorgezet. Gisteren kan ik als dag 1 rekenen.
Meiden, daar was ik weer. We waren mooi op tijd in DD en mochten gelijk doorlopen om alle papierhandel door te nemen. Ze zijn erg van het officiële, dus alles moet bijna dubbel ondertekend worden. Toen moesten we naar een hele sjieke wachtruimte. Mijn man mocht eerst 'zijn duit in het zakje doen'. Alles liep wat uit en ik werd om kwart voor 1 (ipv half 1) geroepen. Mee naar de punctiekamer, nog even wat doorgenomen met de arts daar. Gaan liggen in de stijgbeugels en toen kreeg ik het infuus en was ik dus zo vertrokken. Ze hebben 6 follikels aangeprikt en 5 eitjes gevonden, dus de arts (en wij) waren tevreden. Maandag horen we hoeveel er bevrucht zijn en wanneer dan evt. de terugplaatsing zal zijn. Een spannende dag nog. In het uitslaapkamertje werd nog een keer de bloeddruk opgemeten en moest je een keer naar de wc zijn geweest. Dat ging allemaal erg snel, dus om 2 uur stonden we weer buiten. Ik was onderweg nog wel erg moe en heb thuis dus ook een tijd op de bank liggen slapen. Nu gaat het wel. Mijn buik is nu wel gevoeliger, dus we houden ons nog maar gedeisd vandaag. Reageer straks even uitgebreider op jullie!
Mees fijn dat alles goed gegaan is! En 5 is toch een mooie opbrengst! Nu duimen dat ze goed bevrucht worden en zich mooi gaan delen! Wanneer gaan ze dan terugplaatsen? Maandag of dinsdag? En hoe lang daarna mag je dan testen? En moet je nog iets spuiten of doen ter bevordering van een innesteling ofzo (ik ben echt een leek, sorry)? Ik ben vandaag te hard van stapel gelopen. Te veel hooi op mijn vork. Daar kon mijn lijf zoiezo al niet tegen (ik heb fibro) maar nu al helemaal niet. Ff een avondje rust met misschien een warm bad. Hoe is t met de andere meiden?