Oud lijf zoekt reserve onderdelen ! Gisteren de bovenverdieping en beneden stofgezogen. En sindsdien lijkt mijn bekken pudding! Grrrr kon er ook nog wel bij. Lijk wel invalide. Klaagmodus uit!
Pink ik hoop dat je vandaag een beetje je rust hebt kunnen pakken. Dat je bekken op zo'n schreeuwerige manier zijn aanwezigheid kenbaar maakt is ook niks. Hopelijk is het met voldoende rust weer hanteerbaar. Mees we gaan er voorlopig nog even heel positief vanuit dat deze zwangerschap anders zal zijn dan die bij je zoontje. Je gaat gewoon met twee vingers in de neus naar die 40 weken (tot het tegendeel bewezen wordt) Hier knap last van de bijwerkingen van de medicatie. Veel hoofdpijn die er dit weekend ook nog eens een extra schepje bovenop deed. Hopelijk is het morgen hanteerbaar en kan ik 'normaal' werken. Verder een gore metaalsmaak in mijn mond waar ik tureluurs van wordt, vooral in de middag heel moe en af en toe zomaar uit het niets duizelig. Dan zit je met een boek op de bank en ineens zijn het allemaal zwarte vlekken. Gelukkig duurt het maar heel even maar leuk is anders. Dat beloofd nog wat voor de komende 1 1/2 week tot aan de testdatum. (En als die positief is voor de komende maanden)
@Pink: sterkte meid. Het valt niet mee @Mees: laat die strijk toch lekker zitten meid! Ik strijk alleen wat ECHT nodig is...en dat is weinig
@Boud: Hoop nam me de woorden uit de mond. Een metaalsmaak is een zw.kwaal. Dat was een van de eerste kwaaltjes bij mijn zoontje. Dat wordt een lange 1,5 week. @Pinx: vreselijk die bekkenpijn. Heb je er wel fysio voor. Niet dat het daarmee overgaat, maar soms net weer even een paar dagen iets dragelijker. @Hoop: ja, ik heb op zich niet veel strijkwas, maar mijn fout is dat ik het te lang laat liggen. Ik weet dat als ik het aan mijn moeder vraag, ze het met alle liefde doet. Maar ja, ik ben altijd een beetje koppig dat ik (te) veel zelf wil doen. Hier al vroeg wakker en niet meer kunnen slapen. Dan maar eruit. Ik had vannacht ineens een schrikmoment dat ik vrijdag iets op mijn werk had moeten versturen en dat helemaal vergeten ben. Hoezo zw.dementie? Maar het klamme zweet brak me aan alle kanten uit. Volgens mij is het ook niet zo'n enorme ramp, maar baal daar gewoon van. Een collega had ineens allerlei klusjes en ben daar toen zo in opgegaan dat het me gewoon ontschoten is. Tot het me dus een paar uur geleden ineens te binnen schoot. Nou, maar een beetje op tijd naar het werk toe en alsnog maar doen (met de nodige excuses erbij ). En toch een teken voor mijn baas dat er echt eens uitbreiding moet komen. Ze heeft het team 'in de top' van 2 naar 5 uitgebreid, alleen de ondersteuning (ik dus) niet, omdat daar geen geld voor was. Heb eens zitten rekenen dat we jaren geleden in een soort gelijke situatie zaten en toen 2 full time secretaresses hadden en nog iemand voor 12 uur. Dat is dus 92 uur en dat mag ik allemaal nu in mijn 36 uur proppen. Dat is normaal al onmogelijk, maar als je dan ook nog eens een wattenkop heb van de zwangerschap en ook nog eens een andere collega ziek is, dan loop je dus vast.
Hoop en Mees, ik weet dat het een zwangerschapskwaal is maar ik had het al voor de tp dus het komt echt van de medicatie en betekent verder helaas niet zoveel. Het is alleen maar vervelend
Hoi meiden, Ricmar, wat een verhaal zeg! Gelukkig gaat alles nu goed met jullie beitjes, bah je moet er toch niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren. En wat doet jullie mannetje het goed zeg! Hij groeit als kool, mooi hoor. Boud, jij ook weer een emmie aan boord, ik denk aan je en zal weer heel hard voor je duimen! Mees, Met jou ook alles goed las ik, mooi zo meid. En als het niet lukt dan maar wat minder doen hoor, komt straks wel weer! Jeetje, wat leuk dat het goed is gegaan met je schoonmoeder! Is wel weer een opluchting toch? Verder met iedereen ook alles goed? Heb wel wat gelezen maar niet alles. Hier alles goed, ook met Lotje. Kom later nog wel even ik ga nu lekker naar mijn bedje!
@Hoop: ben je nu nog ongesteld geworden? Je zei dat je allerlei klachtjes had die er op wijzen, maar was het ook zo? Heeft dr. S. nog iets gezegd dat zij je recepten wil geven voor de utro? Of denk je dat je dat makkelijk via je eigen huisarts of gyn kan krijgen? @Boud: jammer dat je dat kwaaltje al voor de tp had. Bij mij was het echt heel typisch dat het pas begon toen ik zwanger was, maar weet ook hoe verraderlijk die rotmedicijnen je kunnen foppen. Maar.... we blijven de moed erin houden dat er gewoon de komende dagen alsnog andere kwaaltjes om de hoek komen kijken. @Syl: fijn te horen dat alles goed met jullie gaat. Zie enorme creaties voorbij komen van je eigen bedrijfje, dus jij vermaakt je prima zo te zien. Ik hoef maar een ochtendje te werken. Mijn man moet naar een crematie en ondanks dat dat pas later op de middag is, heb ik toch maar de hele middag lekker vrij genomen. Vannacht weer niet optimaal geslapen. Mijn man en zoontje lagen te blaffen van het hoesten en ik had maagzuur. Lekkere kneusjes bij elkaar. Ook zit ik nog met een luxe probleem over het babykamertje, waar ik maar over lag te piekeren en waardoor ik niet de slaap kon pakken. We hebben een klein huisje en nog een kamer over (wat nu nog rommelkamer is). Daar staat ook een 3-delige linnenkast waar kleren in zitten. Maar ja, het is niet echt handig om zo'n kast op de babykamer te laten, als mijn man 's morgens vroeg bijv. iets van kleren vergeten is te pakken en dat dan in de kast moet gaan zoeken als er een kind ligt te slapen. We hebben al van alles bedacht. Ook wil je liever niet tegen zo'n kast aan kijken op een babykamer. Dus we hebben al van alles bedacht, wandje ervoor. De kast op onze slaapkamer. Maar de kast is weer een heel andere kleur en betekent ook weer dat onze kamer weer voller komt. Aan de andere kant zou het handig zijn dat ons zoontje op die kamer zou gaan slapen, omdat die iets groter is en hij dan later misschien ook wat meer op zijn kamertje kan gaan spelen. Maar ja, dat heeft natuurlijk nog meer impact, want dan moeten we echt alles omgooien, nieuwe gordijnen en ons zoontje moet wennen aan een geheel nieuw kamertje (wat voor hem ook weer spannend is). Luxe probleem, ik weet het, en ook niet iets wat we nu al moeten beslissen. Maar dat soort dingen kunnen me dan uit de slaap houden.
@Mees: ik zou gelijk alles omgooien! Je zoontje naar een ander kamertje en die kamer gebruiken als babykamer(als je daar het geld voor hebt) Ik moet nog een gesprek aangaan met de huisarts. Mijn man en ik hebben overigens besloten om de Utrogustan pas te gaan gebruiken als ik positief test. Niet vanaf de eisprong. Het heeft de laatste 2 keren een jaar geduurd voor ik zwanger was en ik heb weinig zin om die dingen al te gaan gebruiken terwijl de kans op zwangerschap zo klein is. We gaan overigens wel aan onze eigen gyn vragen of de kosten voor chromosoom onderzoek vergoed worden. Als we alles zelf moeten gaan betalen dan doen we geen chromosomen onderzoek. Ik heb er zowiezo weinig hoop op. Ik heb verder geen contact meer gehad met de Sutter
@Hoop: qua kosten zal het omgooien niet al te veel consequenties hebben. We waren toch al van plan om te gaan sauzen en hij moest toch een nieuw groot bed hebben. Ik heb die utro zelf wel eens na de eisprong gebruikt, waardoor vervolgens mijn hele cyclus opschoof. Dus als je cyclus regelmatig is (en je baarmoederslijmvlies dik genoeg, wat volgens mij wel zo is bij jou), dan zou ik het ook niet na de eisprong al gaan gebruiken. En inderdaad heel netjes dat je precies na 28 dgn weer ongesteld geworden bent. Je kunt in ieder geval weer vooruit kijken. Hoop dat de arts mee wil denken over het chromosoomonderzoek. Kunnen ze er anders niet een andere code voor de verzekering aan geven? Ze kunnen daarmee toch creatief genoeg zijn, lijkt me.
@Mees: het zou heel fijn zijn als de arts mee wil(en kan) werken. We wachten het maar af tot maandag. Hoe voel jij je nu verder? Voel je je rustig nu of ben je nog steeds angstig en onzeker? Heb je nog veel klachtjes?
@Hoop: ik ga heel hard voor je duimen dat je arts mee wil werken en denken a.s. maandag. Ik voel me redelijk rustig. Scheelt ook wel dat ik een angelsound van iemand heb mogen lenen en zo af en toe even het hartje kan luisteren. Maar aan de andere kant natuurlijk ook al weer voorzichtig gespannen voor de 20 wkn echo volgende maand. Zo leef je eigenlijk van moment tot moment. Ik ben vooral moe, merk dat de 4 dagen werken van 9 uur soms wel pittig zijn en de laatste uurtjes op de middag soms echt doorbijten zijn (met als gevolg om 9 uur/half 10 al op de bank in slaap vallen). Deze week ben ik ineens meer misselijk en heb ik ook weer meer last van maagzuur. Maar dat is op zich wel vol te houden. En natuurlijk de minder leuke klachtjes zoals ischias-achtige pijn en natuurlijk 3-4 keer 's nachts eruit om te plassen. Kortom, het valt tot nu toe allemaal erg mee.
Ja het zal best pittig zijn. Maar fijn dat je een angelsound hebt,dat scheelt de helft aan stress denk ik. Geniet er maar lekker van meid
Even laten weten dat we de verhuizing overleefd hebben (alleen woon ik nu wel in een chaos) én dat we gister onze eerste echo hebben gehad! Een mooi kloppend hartje en een prachtig gummybeertje gezien! Precies op termijn dus kon niet beter en ohja godzijdank is het er maar één haha Heel opgelucht en blij!
@Guap: gefeliciteerd met de goede echo! Fijn dat alles goed was. Het kan nu nog wel wat chaotisch zijn, maar je zit nu in ieder geval op een adres ipv tussen twee huizen pendelen. Ik ben vanmiddag naar mijn bekkenfysio geweest. De pijn in mijn bil komt toch vanuit mijn heup. Dus huiswerk met oefeningen mee gekregen en volgende week weer een afspraak. Zo moeten we proberen zo lang mogelijk op de been te blijven.
Hai dames Daar was ik ook weer even. Ben twee dagen compleet gevloerd geweest door de hoofdpijn. "Leuk" die medicatie. Achteraf weet ik echt niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb maar ik heb dinsdag nog "gewoon" de hele dag gewerkt hoewel ik die nacht al wakker was geworden van de hoofdpijn. Heb me echt door die dag gesléépt. Eenmaal thuis meteen onder de douche gegaan en daarna naar bed. Was er echt ziek van. Gelukkig is woensdag mijn vrije dag dus gisteren lekker rustig aan gedaan en tegen de avond merkte ik dat het eindelijk wat beter werd. Pfff, de vorige keer was het ook twee dagen gillende hoofdpijn/migraine en daarna weer ok. Gelukkig lijkt dat nu ook zo te zijn. Vandaag nog nauwelijks last. Wel fijn want morgen hebben we een sportdag op school. Mee rennen op de 400 meter baan is met hoofdpijn ook zo'n opgave dus we gaan er maar vanuit dat het nu weer klaar is. Raar spul die hormonen:x. @Hoop ik duim mee dat de artsen positief zullen oordelen en hun medewerking willen geven aan het onderzoek @Mees inderdaad maar goed je oefeningen gaan doen. Zou fijn zijn wanneer je gewoon soepel zou kunnen blijven lopen. Zo invalide rond kreupelen maakt het er allemaal niet makkelijker op. Hopelijk heb je baat bij de oefeningen. @Guap wat gaaf zo'n mooie echo en gefeli met jullie nieuwe stekkie! De chaos wordt vanzelf wel beter. Er is nu niet meer zozeer die tijdsdruk dus alles mooi in je eigen tempo uitpakken en een plekje geven. Rest weet ik even niet meer, sorry was een beetje van 't padje