@Syl: van harte met je verjaardag! En een hele fijne dag toegewenst. Zo te horen begint je hobby al aardig op werk te lijken. @Hoop: hoe is het met je? Is er nog wat uit het gesprek met je arts gekomen gisteren? @Samon: hoop dat je schoonvader snel weer beter is. Het is altijd vervelend ver van huis te zijn als een familielid ziek is. En dus nog geen ongi? Ik had stilletjes gehoopt dat dat er wel zou zijn inmiddels. @Boud: nog nieuws te melden? Morgen d-day, hè? Ik duim voor je.
@Sil ik had het op fb al gedaan maar hier ook nog maar een keer van harte gefeliciteerd meid. Spannend dat er wat staat te gebeuren maar dat je niet weet wat. @Samson fijn dat je vakantie al geboekt is, kun je nu dan zo lekker naar toe gaan leven. Wel heel triest dat het met je schoonvader maar niet echt wil beter worden. Gelukkig slaat de kuur nu aan. Hopelijk kunnen jullie straks met een gerust hart op vakantie gaan. @Hoop ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe de artsen tegenover jullie onderzoeken opstellen. @Mees ik kan inderdaad morgen testen maar heb helemaal niet het gevoel dat die twee weken wachten al om zijn. Mijn lichaam geeft echt totaal geen seintje dat er wel eens wat 'aan de hand' zou kunnen zijn. Heb dus ook niet heel veel vertrouwen in de test. Liefst zou ik het morgen gewoon nog niet doen. Het is dan zo definitief niet gelukt maar ja, stel dat het nu toch raak is dan heb ik rappie klappie nieuwe medicatie nodig dus echt uitstellen kan ik het niet. Bovendien wil ik zo snel mogelijk een afspraak maken voor dat stupide evaluatie gesprek. Dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben daarna. Je ziet, ik ga zelf uit van een negatieve test. Nu alleen die formaliteit morgen nog 'even'
@Boud: ik vond het ook altijd zo spannend om tegen de testdatum aan te zitten. Het is soms zo lekker nog even in onwetendheid te zijn als dat je ontnuchterd wordt door een ommo witte test en gelijk van die wolk afgeknikkerd wordt. Ik blijf toch nog even positieve energie naar je toe sturen, hoor!
@Mees en Boud: we zijn niet bij de gyn geweest. Ik heb de afspraak verzet omdat mijn man onmogelijk van zijn werk weg kon. Nu moeten we aanstaande dinsdag maar we twijfelen enorm of we niet naar een ander ziekenhuis gaan. Soms overvalt me ook een gevoel van moedeloosheid en denk ik : ik heb er geen zin meer in...het word toch niks meer. We weten dus eigenlijk nog niet wat we doen. @Boud: mijn duimen draaien ook hard voor je
@Boud: vroeg me af of je misschien al getest had... @Hoop: jammer dat de afspraak niet door kon gaan. Maar wat niet kan, kan niet. Snap je moedeloosheid. Je loopt tegen zoveel muren aan vanwege de leeftijd en dan is het frustrerend als je zelf wil, maar niemand je wil helpen. Ik hoop toch dat ze volgende week wel nog bepaalde oplossingen hebben.
yep getest nope niet zwanger ik zal straks het zh eens gaan bellen om een afspraak te maken voor die "gezellige" evaluatie.
Ja hoor, net een hele lap tekst getypt, wil je het plaatsen is alles weg. Pff, nou dat onderstreept precies hoe ik me nu voel. Nog maar even de korte versie dan Net het zh gebeld. Er was pas plek voor een gesprek op 6 november. Ik kan er dus wel vanuit gaan dat ik dit jaar niet meer aan de beurt kom. Het lab is gesloten tussen kerst en oud en nieuw dus in december starten ze geen nieuwe cycli meer op. Ik zit dus nu in de 'te gekke' situatie dat ik gewoon moet hopen en bidden dat ik nog een keer zo'n kl..e behandeling mag ondergaan. Nog een keer me vol gaan spuiten met rommel, nog een keer zo'n punctie, weer die spanning. Gatverdegatverdegatver!!!! Vanmorgen was ik redelijk nuchter toen ik die negatieve test in handen had maar na het telefoontje met het zh sta ik toch weer met beide benen op de grond geloof ik. Heb in ieder geval goed de pest in. Niet zo zeer dat het nu niet gelukt is want dat is niet zo'n verrassing maar dat het nog stééds niet gelukt is. Ik wordt er zo moedeloos van. De meeste mensen hebben toch echt wel bingo in hun drie pogingen. Ik ben met alles mijn hele leven al gemiddeld en net nu het erop aan komt blijk ik ineens een uitzondering. Heb alleen maar die ene vraag WAAROM! Maar goed daar weet geen zinnig mens het antwoord op. Nu vandaag de 'leuke' taak om al die mensen die de afgelopen jaren zo intensief met mij mee geleefd hebben en me steeds weer bij elkaar geveegd hebben als het weer eens mis was opnieuw te gaan melden dat het niet gelukt was. Alleen voor die schatten al zou ik nu ook zo graag eens met positief nieuws komen. (Haha ik gun het ze zo dat ik zwanger mag worden)
@Boud: wat kl*te, meid! :x Ik had gehoopt dat je ons toch nog positief ging verrassen, omdat je vaak zwanger blijkt op momenten dat je het het minst verwacht had. Dikke knuffel, meid. Ook ik had je na zoveel pogingen graag in jubelstemming aangetroffen vanmorgen en ook ik vind dat je na zoveel pogingen nu toch zeker meer dan recht had op die jackpot. Jammer ook dat die evaluatiebespreking pas zo laat kan. Wellicht dat je nog eens kunt bellen over een of 2 wkn of er misschien nog een gaatje vrij gekomen is (of ze aan jou willen denken als dat mocht gebeuren). In mijn zkh deden ze nogal moeilijk over eigen betaalde pogingen. Dat deden ze alleen maar als er sprake was van pech, als er bijv. geen enkele bevruchting was opgetreden of dat ze een medische indicatie zagen. Dat zagen ze (maar ik ben een paar jaar ouder en reageer zeer slecht op hormonen) voor mij dus niet. Maar gezien jouw opbrengsten en kwaliteit embryo's (en het feit dat je afhankelijk bent van donorzaad) zal die medische indicatie er zeker zijn. In dat opzicht verwacht ik dus geen problemen van dat overleg, alleen balen dat je pas verder kunt nadat je dat gesprek hebt gehad en tot die tijd 'on hold' staat. Alsof je nog niet lang genoeg hebt moeten wachten in de afgelopen jaren. Misschien een tip om eens alvast naar andere verzekeringen te kijken die wat ruimer vergoeden. PNO vergoedt de 4e poging, maar daarvoor moet de arts eerst een verklaring afgeven (op zich doen ze daar nooit zo moeilijk over in een zkh) en wat ik in de beschrijving van ONVZ las, lijken die zelfs alle ivf-pogingen te vergoeden tot een leeftijd van 43 jaar. Ik heb dit ook nog even overwogen, maar de behandeling moest in een zkh plaatsvinden en DD was natuurlijk een kliniek en ook nog eens in het buitenland. Maar... dat zijn allemaal zorgen voor veel later, maar het leek me in ieder geval goed je dat vast in overweging te geven. Dikke knuffel en veel sterkte voor nu!
Mees ik ga niet wisselen van verzekering. De kans dat ik geaccepteerd wordt is redelijk klein omdat ik al bezig ben met icsi. Bovendien kan ik niet goed vergelijken want alle vergelijkingssites geven aan dat er max. 3 pogingen vergoed worden ook al staat er inderdaad dat onvz en pno er eventueel meer doen op de eigen home pagina's. Dit pakken de vergelijkingssites niet op en dus wordt het mij een veel te grote puzzel om dat allemaal uit te zoeken. Omdat al mijn andere zaakjes wel goed op orde zijn en keurig verzekerd wil ik niet voor de kleine kans dat ik aangenomen wordt een hoop gelazer hebben en vervolgens op andere gebieden ineens geen dekking meer te hebben of betalen voor dingen die ik toch niet ga gebruiken. Ik heb nu een verzekering die, op meer ivf pogingen na, helemaal op mijzelf toegepast is en daar ben ik verder wel tevreden over.
@Boud: wat een ontzettende teleurstelling weer! Ik had zo gehoopt op goed nieuws. Wat zal je je ongelooflijk k*t voelen. Dikke knuffel meid. Waarom.....snap je vraag zo goed.
Kwam even snel spieken voor nieuws van boud... Pff wat ontzettend rot zeg!!! Kan me je moedeloosheid zo goed voorstellen. En het is ook lastig dat je je blijft afvragen waarom het dan niet lukt. Ik gun het je zo om moeder te mogen worden! Hoop dat je toch nog een poging mag doen al is het natuurlijk een zwaar traject. Nou, sterkte en een knuffel!! Laptop doet het nog steeds niet, moest een nieuwe harde schijf in, dus hou het even kort. Tot snel weer!
@boud: he wat ontzettend balen! Ik had net als alle andere dames nog zo geduimd en gehoopt voor je! Ik hoop dat je toch nog een poging mag doen, ook al is het een zwaar traject. Heel veel sterkte!!!
Hi Bouddica, ik moest ook aan je denken vandaag! Wat balen weer omowit... snap je vraag "Waarom" zo goed! Heel veel sterkte meid, met de teleurstelling en ook met de spannende tijd die komen gaat over hoe nu verder. Ik hoop dat je gewoon nog al je IVF pogingen mag krijgen en vooral dat je er maar één nodig hebt natuurlijk!
Boudicca, wat enorm kl*te. Dikke knuff! Hier ook weer ongi na 22 dgn en lf van 9 dgn, heb geen utro gebruikt aangezien mijn temp afgelopen tijd zo raar doet en ik wil weten hoe mijn eigen cyclus is. Maar 22 dgn en lf van 9 word ik zeker niet blij van.
He Lyanna nee dat snap ik dat je daar niet blij van wordt! Hoe lang gaan jullie nu nog proberen zonder hulp? Jij ook een knuf! Mijn laptop doet het weer! Ben zo blij met zo'n zwager die verstand heeft van computers. Is toch het fijnst om op je eigen laptop te kunnen. Zo meteen een deadline dus ik ben weer weg!
Boud wat een K-zooi! Ik had het zo gehoopt voor je! Lyanna balen! Jeetje fijn dat je laptop het weer doet! Hier gisteren naar de Efteling geweest. Super gaaf maar ik was totaal gesloopt!!! Ik zit alweer bijna op 25 weken! En ik heb afscheid genomen van mijn Gyn. Ik stap over op op een vk. Gyn stond erachter anders had ik t niet gedaan. Ze vond het zelfs een goed plan omdat het bij de eerste vrij vlot ging. Zou het bij een tweede sneller kunnen gaan. (en dan zouden we het zh niet halen) Maar daar zal ik maar niet te veel op hopen ! Dan is het iig fijn om de vk te kennen
@Jeetje: fijn dat je laptop het weer doet. Wat kun je onthand zijn zonder, hè? (Nu wel gelijk de foto's backuppen, hè? ). @Lyanna: balen dat je lf weer zo kort is. Helaas dus weer veroordeeld tot de mutsenbollen. @Pinx: jij durft naar de Efteling, zeg. Dat is normaal al vermoeiend, laat staan als je ook nog eens zo ver zwanger bent. Met mijn bil/heup ging het de afgelopen week heel redelijk en de pijn was minder dan de week ervoor (voordat ik voor het eerst naar de fysio was geweest). Vanmorgen moest ik weer. Voor die tijd nog even thuis opgeruimd en gedweild. Toen kreeg ik weer pijn. Bij de fysio weer opgerekt en wat oefeningen gedaan. Maar kan nu nog geen poot maken. Of het komt door de fysio en dat het eerst even erger moet worden, voor het beter wordt... Straks voor het eerst zw.zwemmen. Zou het normaal nog niet zo vroeg gaan doen, maar de fysio adviseerde me te gaan zwemmen en te fietsen. Dus dan maar twee vliegen in een klap. Alhoewel ik nu zoveel pijn heb dat ik even niet aan autorijden en omkleden en zwemmen moet denken. Nou ja, het is voor het goede doel en mijn eigen bestwil.
Boud, meid wat balen zeg alweer een witte test! En dan ook nog 3 maanden wachten tot je verder kan als zij het nut er al van zien natuurlijk, jemig meid het zit niet mee! Ik hoop ook voor ons dat je nou eens zwanger wordt!! Meid een dikke knuffel! Mees, wat vervelend die pijn! Je kunt er ook zo weinig mee, ja een beetje zwemmen en bewegen idd. Sterkte hoor. Lotte is al 8 maanden en die pijn in mijn heup en been zijn nog steeds niet weg, helaas. Doe nog steeds oefeningen 2 keer per week maar het mag niet echt baten. Lyanna, vervelend idd zo'n korte lf, dat wordt dus weer proppen? Pink, s6 in de efteling hoor! Dat kon ik niet meer hoor met 25 weken. Jeetje, weer helemaal online? Dat is toch wel fijn he? Ik heb gelukkig een handige man! Ooo op mijn verjaardag is er nietssss gebeurd!! Ze waren het wel van plan maar hadden bedacht dat het toch niet kon met Lotte enz. Ach ja, ik heb me prima vermaakt hoor met mijn kleine muppie en de rest en ben donderdag nog met mijn vriendin een dagje Amersfoort wezen doen met een Fish Spa! Poeh nou dat doe ik dus nooit meer he hahaha. Was al bang voor vissen maar nu voelde ik ze ook nog letterlijk aan mijn voeten knabbelen! Was leuk voor 1 keer. Ach je moet alles meegemaakt hebben denk ik dan maar. Het was verder wel super gezellig!
@Syl: ik zag de foto's op fb en kreeg alleen van de aanblik al de kriebels. Ik zou daar ook echt niet tegenkunnen. In de zee kijk ik altijd al schichtig om me heen als ik vissen zie, laat staan dat ze ook nog beginnen te knabbelen...hihi... Maar je hebt gelijk, je moet alles een keer meegemaakt hebben. Ik heb na mijn zoontjes geboortje ruim 2 jaar nog last gehad van mijn bekken. En dan vooral rondom mijn eisprong en rondom mijn menstruatie, dus duidelijk met hormonen te maken. Heb er sinds een jaar geen last meer van, dus vermoedde dat mijn hormoonspiegel begon af te nemen en maakte me wel zorgen omdat ik nog wel zwanger wilde worden. Heb sinds een paar dagen al wel het gevoel dat de onderkant van mijn kont (waar je op zit) weer gevoeliger en beurser begint aan te voelen. Dus ik vrees dat de schaambot-pijn ook nu weer gaat komen. Kan er ook nog wel bij. K*t en k*nt pijn. Aan alle kanten wat.
Wat een rust hier! Waar is iedereen? Gaat het goed met jullie allemaal?? Hier alles prima hoor! Tja nou ja tot later dan maar weer!!