@Samson: dat is een goede van die malariapillen. Zou je normaal niet zo bij stil staan als je bezig bent met zwanger worden. Ik zou je maar even goed voor laten lichten bij de GGD als je je laat vaccineren. Ik zou in ieder geval ook een paar kruidvat-zwangerschapstestjes in je bagage meenemen. Just in case! Hier weer behoorlijke pijn gehad vandaag. Ik ben nog steeds intens gelukkig zwanger te zijn. Alleen maak ik me op dagen als deze wel wat meer zorgen. Ik zit nog niet eens op de helft en dan al zoveel pijn. Het scheelt ook dat je met een rondlopende kleuter ook niet meer veel mogelijkheid hebt even te gaan liggen overdag. Mijn man heeft afgelopen nacht gewerkt en vertrekt zo weer voor naar zijn werk. Hoop maar dat m'n zoontje vanavond wat eerder op bed ligt als gisteren, zodat ik even kan bijtanken.
@Sneeuwmees; ik heb dat ooit eens een keer ergens gelezen over malariapillen en zwanger zijn/worden. Donderdag heb ik een afspraak, dus dan weet ik meer. Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Ik hoop dat je vandaag wat meer rust kan nemen. Zorg goed voor jezelf!
@Samson: ik zou inderdaad donderdag maar even alles navragen. Zijn die malariapillen uit voorzorg? Of ook echt nodig? Dan zou je kunnen riskeren ze niet te gebruiken? De pijn viel vandaag mee, maar daarmee ben ik natuurlijk ook weer mijn eigen grenzen een beetje te buiten gegaan. Vanavond dus verplichte bankrust voor mij. Al vrees ik dat, als ons zoontje zo op bed ligt, moeders zelf ook op de bank in slaap zal vallen.
Hoi meiden, Mees, vervelend dat je zo lamlendig bent zeg! Ik hoop dat je je gauw weer beter voelt. Nog een week ong tot de 20 weken echo toch? Spannend en leuk! Guape, fijn dat je een goeie echo hebt gehad! Altijd fijn even die bevestiging. Als je iets wil bestellen kan dat altijd hoor! Je weet me te vinden! Zit jij nou ook op FB of niet?? Just, lekker je even laten verwennen, even lekker ontspannen. Jeetje, zo 4 tandjes al? Lotje heeft er nog steeds 2 maar ze is wel aan het tanden te zien aan haar rode bibs. Zo zielig altijd die luieruitslag als ze tandjes krijgen. En wat geur betreft, wat vind je lekker? Bloemengeur, een frisse geur of fruitgeuren? Ik heb toen voor Mees gekozen voor Fresh Cotton, dat is een frisse zachte geur. Maar stuur me dan maar een berichtje op FB, dan komt het wel goed. Een ontmoeting lijkt me leuk maar is idd wel een drukke tijd rond de sint enz. Maar ik zie wel of ik kan als jullie iets hebben afgesproken. Hier ook niet veel te melden, alles is rustig en gaat prima! Liefs allemaal en tot gauw maar weer!
@Syl: ben weer een beetje opgeknapt, alhoewel ik nog wel erg moe ben. Maar kan ook te maken hebben dat het 's morgens langer donker is. Heb daar op de een of andere manier altijd veel last van. Op de 20 wkn echo moet ik helaas nog even wachten, want ik heb hem pas met 21 wkn, dus a.s. woensdag over 3 wkn. Heb morgen (tegen betaling) wel een extra echo kunnen regelen bij de vk. Kan ik toch alvast even een keer spieken naar kleine uk. Het is ook zo afkicken van een echo met 7, 8, 11 en 13 wkn en dan ineens niets meer tot 21 wkn. Ook kreeg ik een tip dat je gratis echo's kunt krijgen bij een opleiding voor verloskundigen die 'proefkonijnen' zoeken. Dus wie weet, bied ik me nog een keer hiervoor aan. Vervelend, hè, die tandjes. Heb me wel eens afgevraagd, waarom dat nu niet anders bedacht had kunnen zijn, gezien de last en pijn die die kleintjes hebben. En de fresh cotton is inderdaad een frisse en lekkere neutrale geur. Lekker verzorgd, maar niet te overheersend. Wat ik zelf altijd wel prettig vind. Nou Syl, als ik onderhand nog geen provisie krijg voor al mijn promotie-praatjes??
Hier gisteren een soort van pretecho gehad bij de vk. Ik vond de tijd (van de 12 wkn echo) tot aan de 20 wkn echo (die ik met 21 wkn heb) toch wat te lang en was nieuwsgierig. Dus heb nu een pretecho tegen betaling kunnen doen. Alles was goed met de kleine uk. We dachten zelfs gezien te hebben dat de kleine al een poging deed te duimen. Alles lag goed op schema. Deze vrouw doet in een andere praktijk ook 20 wkn echo's en ze zei dat ze daar wel andere echo-apparatuur voor had (omdat alles beter ingezoomd moet kunnen worden). Toen ik wegging en zei dat ik het toch nog even spannend vond die 20 wkn echo, zei ze, dat ze hier dan niet de juiste apparatuur had, maar dat wat ze gezien had, er wel goed uitzag. Dus dat het volgens haar wel goed zou zitten. Dus dat geeft een geruster gevoel toch om nu naar de 20 wkn echo toe te leven. Vandaag over 3 wkn heb ik die echo. Dus als die goed is, gaan we eindelijk beginnen met spulletjes kopen en het kamertje voorzichtig klaar maken.
@mees; Wat fijn een goede pret echo! Moet een goed gevoel geven! Misschien een domme vraag, maar heb je nu ook al extra testen/echos gehad om te kijken of het kindje helemaal gezond is? Morgen horen we of de malariapillen echt noodzakelijk zijn.
hoi hoi meiden Mees dat is toch maar weer in "the pocket" dat de vk geen gekke dingen heeft gezien maar juist het idee heeft dat alles er prima uitziet. Ook al is de apparatuur dan misschien wat minder secuur het geeft vast wat meer rust de komende drie weken. Samson fijn dat het met je schoonvader in ieder geval allemaal wat lijkt te stabiliseren. Weet je al meer over de malariapillen? Jeetje en Sillysa leuk om op fb steeds een update te zien in foto's hoe het met jullie smurfjes gaat. Jammer dat ze last hebben van de tandjes maar beter van zoiets onschuldigs dan van nare dingen. Hier verder weinig over mezelf te melden. Ik kom wel iedere dag hier even kijken maar weet over mezelf maar weinig te zeggen. Volgens mij zit ik rond mijn ei. Dus wat dat betreft beloofd mijn cyclus wel weer aardig normaal te zijn maar ja, ik moet toch wachten tot 6 november voor ik überhaupt weer verder kan kijken. Tot die tijd is het maar zo'n beetje duimen draaien dus.
@Samson: ik heb alleen de combinatietest gedaan met 12 wkn, waarop op 3 chromosomen wordt getest, d.m.v. bloedonderzoek, wat gecombineerd wordt met de dikte van de nekplooi (die tijdens een echo wordt opgemeten). Die uitslagen waren goed, alhoewel je natuurlijk nooit garanties krijgt. Bij de 20 wkn kijken ze verder, omdat er dan natuurlijk ook meer te zien is en dan kijken ze o.a. of het ruggetje goed gesloten is, de aanleg verder goed is, de niertjes en andere organen goed aangelegd zijn. Die echo duurt dan ook 30 min. en is dus ook best spannend. Bij mijn zoontje bleken de nierbekkens vergroot te zijn. En ondanks dat ze zei dat dat vaker voorkwam en later vaak wel weer binnen de norm was, schrik je er toch van. Omdat ons zoontje toen niet wakker te krijgen was en ze daardoor de rug niet goed kon opmeten, moesten we een half uur later terugkomen. Ze kon toen zien dat hij net geplast had toen en dat de nierbekkens toen wel binnen de norm vielen. Dus zo gedetailleerd kunnen ze het zien. @Boud: het zou fijn zijn als je cyclus in ieder geval weer regelmatig is, dan kun je al vrij snel verder plannen na 6 november. Volgende week gelukkig al november, al snap ik dat iedere dag langer wachten zo doel- en nutteloos voelt.
Hoi lieve meiden. Ik lees (en leef) nog steeds mee! Ik heb alleen zoveel lichamelijke klachten dat mijn berichtjes niet zo vrolijk zijn dus dan maar beter niet. En door alle pijn ben ik vaak zo vermoeid dat ik het lastig vind om op iedereen te reageren. Dus geen desinteresse maar gewoon op. Ik ben op de achtergrond aanwezig en volg jullie zeker!
Lieve ladies... even een soort update. Ik heb hier ooit wel eens wat geschreven... A.s zondag word ik 41 jaar en dan inmiddels 36 weken zwanger van de derde! Het verloopt allemaal gelukkig goed (ondanks een placenta previa). In ronde 14 zwanger geworden (hele vlotte miskraam) en daarna weer gelijk zwanger en dat gaat dus goed. Vlokkentestuitslag is goed en een knul! Jammer genoeg moet ik wel een keizersnee maar I keep my eye on the prize!!
@Pinxx: sterkte, meid! Zo worden de laatste loodjes wel heel zwaar! @Cygnet: fijn te horen dat alles nu goed gaat en je de kleine bijna in je armen mag houden! Hier mijn vrije dag, maar zit inmiddels al ondergesneeuwd in achterstallige administratie, rekening die betaald moeten worden, pakketjes die geretourneerd moeten worden en declaraties die bij de verzekering ingediend moeten worden. Moet allemaal gebeuren, maar zijn meestal de klusjes die ik makkelijk en als eerste voor me uit schuif. Terwijl, als ik alles weer op orde heb, me altijd voorneem het voortaan toch bij te houden. M'n zoontje zit weer op school. Hij was gisteren wat beduusd uit school gekomen (gebeurd wel vaker), maar gisterenavond zei hij even terloops dat hij gevochten had op school en dat de juffrouw ook iets gezegd had. Ondanks mijn 'subtiele' verhoortechniek, werd ik niet veel wijzer. Dus vanmorgen toch maar even de juffrouw gevraagd. Volgens haar was er gisteren niets voorgevallen en was het blijkbaar wat gestoei geweest onderling wat vaker voorkomt bij jongetjes onder elkaar. Ze stelde nog voor om straks even met mijn zoontje te babbelen. Maar ik zei dat hij er zelf geen last van leek te hebben, maar dat ik het voor mezelf even wilde weten. Nou, we gaan maar eens een start maken om te voorkomen dat ik straks geboekt sta als 'wanbetaler'.
Ik heb vanmorgen de vk even gebeld. Ik heb de laatste tijd zo'n dorst, die gewoon niet te stelpen lijkt. Het is vooral 's avonds en 's nachts en ik drink zo op een avond een liter drank weg (en zou dan nog wel even door kunnen gaan). Had wel zitten googlen dat het een zw.kwaal kon zijn, maar ook dat het met zw.suiker te maken kon hebben (en ik ben zelf natuurlijk ook veel te zwaar en een dagje ouder). Op zich groeit je kindje dan een beetje te snel en gelukkig heb ik nog een echo gehad deze week, waaruit bleek dat alles netjes op schema is (met soms enkele dagen voor, maar niet schrikbarend veel). Ik weet ook dat je je kindje niet dagelijks hoeft te voelen, maar voelde het de laatste dagen ook veel minder dan ervoor. Wel met de angelsound geluisterd en alles klopte nog vrolijk door, maar toch... En dan ga je piekeren en ben je bang dat die dorst dan misschien toch zw.suiker is en dat dat misschien wel kwaad kan voor je kindje. Dus toch maar even gebeld. Was inderdaad een bekend zw.kwaaltje en ook zou het beginnende zw.suiker zijn kon het in ieder geval geen kwaad voor het kindje. Ze adviseerde wel een keer bloedsuiker te laten bepalen (dus eerst nuchter, dan wat eten en nog een keer prikken), maar dat kon het beste rond de 24ste week. Dus bij de volgende controle gaan we daar een afspraak voor maken. Ben gelukkig weer gerustgesteld voor nu!
@Mees: oh da's inderdaad wel iets om in de gaten te houden. Ik heb ook een test moeten doen rond de 24 weken maar dat was omdat het hier gewoon standaard gebeurd. Gelukkig dat je een beetje gerustgestekd bent. Toch altijd goed om even te bellen. M. wordt wakker... dus een lange reactie zit er helaas niet in... Tot snel maar weer!
@Jeetje: bij ons is het ook een standaard iets, maar volgens mij pas rond de 30 wkn. Toen ik mijn eerste controle had, gaf ze al aan dat door mijn leeftijd en overgewicht ik waarschijnlijk er vaker op gecontroleerd zou gaan worden. Dus ik houd zelf de vinger wel aan de pols, ondanks dat ze zeggen dat het erbij hoort.
Mees dat zou inderdaad vervelend zijn wanneer het toch zw. suiker blijkt te zijn. Dat was wel het eerste waar ik aan dacht toen ik las over die mega dorst. Hopelijk valt het toch mee. Je bent jezelf in ieder geval goed bewust van de mogelijkheid, dus op tijd met eventueel monitoren het is nu in ieder geval nog niet slecht voor de kleine uk. Ik duim dat het gewoon een onschuldig kwaaltje blijkt te zijn. Cygnet2 ik schrijf hier al een tijdje mee maar ken je niet. Het is dus al best een tijd geleden dat jij hier mee schreef. Gezien je leeftijd geeft het me wel hoop te lezen dat je 36 weken zwanger bent. Nog even en je mag je kleintje in je armen houden. Ik wens je heel veel geluk met dit derde wonder.
@Boud: ik houd zeker de vinger aan de pols en de volgende controle ga ik ook zeker aandringen om het even te laten checken (voor het geval ze het zelf vergeten mochten zijn). Het is geen pretje, want ik moet 20 min. heen en terug rijden voor een vingerprikje, dan naar huis en dan eten en 2 uur later weer 20 min. heen/20 min. terug voor nog een prikje. Kost me dus een halve dag vrij. Maar goed, wat moet, dat moet.
Mees ik heb er ook last van gehad. Ontzettende dorst. Nu nog wel eens maar niet meer zo veel. Maar nog drink ik makkelijk meer dan een pak melk achter elkaar leeg. En dan moet ik mezelf echt dwingen om te stoppen anders drink ik door. Er gaan hier nu zo'n 10 pakken melk per week doorheen. Ik heb geen suiker dus t zal wel een zwkwaal zijn. Wel goed dat ze je in de gaten houden! Ik heb sinds een week regelmatig last van de linkerkant van mijn buik. Soms zo erg dat ik niet op mijn linker zij kan liggen. Vandaag ging t ook overdag niet over en heb ik heel erg getwijfeld of ik de vk zou bellen. Nu is t gelukkig weer minder en ik ga de vk hiervoor in het weekend niet lastig vallen. Iemand hier misschien een idee. Ik ga me dan nl. afvragen waar je blindedarm terecht komt als er een baby voorligt.
@Pinxx: ligt je kindje misschien aan die kant? Wat voor een soort pijn is het? Iets wat oprekt? Stekend? Bij de ribben? Ik herken het niet, maar kan me voorstellen als de kleine van binnen minder ruimte heeft dat alles al snel in de verdrukking komt. Fijn te horen dat bij jou dorst ook een zw.kwaal is. Ik herken het helemaal niet van de zwangerschap van mijn zoontje nl. Ik heb vandaag 2 keer naar de vk gebeld. Eerst vanwege die dorst dus. En later dacht ik nog dat ik nog had willen vragen of het kwaad kan dat ik het kindje minder voel. Ik weet wel dat het nu nog niet dagelijks hoeft, maar vorige week voelde ik het juist heel vaak en ook wat krachtiger. Maar sinds woensdag eigenlijk niet. Een beetje licht gekriebel als ik me erop concentreer maar dat is het ook. Wel luister ik met de angelsound en vind ik het hartje wel iedere keer. Maar dat in combi met die dorst maakte me toch wat bang. Toen ik gerustgesteld was over die dorst, bedacht ik me dat ik dat minder voelen nog niet had gevraagd. In de loop van de dag begon ik daar dus weer over te piekeren. Dus eind van de middag toch nog maar een keer gebeld. Het was rond deze periode niet nodig het kindje iedere dag te horen en kwam vaker voor dat je eventjes ook niets voelde. Er zijn vrouwen die zelfs nu nog helemaal niets voelen, dus ik hoefde me geen zorgen te maken. Ik mocht wel, als ik wilde maandag een langskomen zodat ze het hartje zouden laten horen. Weer een opluchting erbij. Door al het gepieker moest ik er gewoon even van huilen. Ben jij eindelijk zwanger na ruim 2 jaar dan nog ben je zo onzeker.