@JeetjeB;Ja is zeker een lastig dilemma. Als het goed is wordt ik komend weekend ongesteld. Ik ben nu nog niet zwanger. Dus om te starten met de pillen is geen probleem... Het advies is om tijdens de vakantie veilige sex te hebben en 1 menstruatie na de vakantie af te wachten, voordat we proberen weer zwanger te worden. En als je het dan zo bekijkt...klinkt dat natuurlijk wel heel ver weg! Maar goed ik wil zelf natuurlijk ook geen malaria krijgen, zwanger en malaria is ook niet goed. Leuk dat je naar NL komt! Mag ik eens vragen waar je nu woont? Sorry, dat heb ik niet mee gekregen. @Mees: Ja, het advies voor Cambodja is om malaria tabletten te slikken. Het vervelende is dat ze niet van 1 stof uit die tabletten weten wat het doet met het vruchtje,mocht je zwanger worden tijdens de vakantie. Dat maakt het zo lastig....maar goed we hebben niet voor niks het advies gekregen. Maar je wil zo graag zwanger worden he... Ik snap heel goed dat het toch nog steeds een beetje wennen is. Maar je voelt het kindje! en ik hoop op een hele mooie 20-weken echo over 2 weken!
@Samson: zo dubbel is dat, hè? Heb het zelf ook gehad dat ik een ernstig tandvlees probleem had, waarvoor ik 4-5 wkn achter elkaar iedere week behandeld moest worden en antibiotica moest slikken. Ivm de behandeling zouden er ook bacteriën vrijkomen en dat in combinatie met de antibioticakuur, zorgde er ook voor dat we 1-2 maanden moesten overslaan. Dat voelt dan zo tegenstrijdig. Graag zwanger willen worden, het biologische klokje dat doortikt en dan inderdaad dat advies om vooral maar niet zwanger te raken. Grrr...
@Boud: hoe is het met jou? Het is in ieder geval al november en nog maar een paar dagen tot de 6e. Ben je zenuwachtig voor je gesprek? @Samson: hoe moeilijk en tegenstrijdig ook. Ik hoop dat jullie enorm gaan genieten van de prachtige vakantie. Misschien ook wel lekker om even helemaal niet bezig te zijn met eisprongen e.d. En na de vakantie er weer uitgerust en vol goede moed tegenaan.
Hoi hoi daar was ik ook weer eens. @Mees met mij gaat het goed hoor. Ik ben nu nog heel rustig. Eigenlijk ga ik er gewoon vanuit dat ik nog wel verder mag. Of ik woensdag nog steeds zo rustig ben betwijfel ik maar dat zien we dan wel weer. @Samson het verplicht moeten wachten is inderdaad killing, ik weet er alles van maar ik zou ook niet het risico van malaria willen lopen dus in jou geval zou ik kiezen voor wachten en toch maar die pillen nemen. Je hebt er niets aan wanneer je malaria oploopt. Het is een rot ziekte. Wanneer je het krijgt ben je verder van huis. Ik weet niet exact wanneer je vertrekt maar het duurt nu niet lang meer. Ik hoop dat je een fantastische vakantie zult hebben. We gaan er vanuit dat het de laatste is die je zonder kindje zult meemaken dus geniet ervan! @Jeetje hoe is het bij jullie. Al druk met de voorbereiding voor vertrek of doe je dat op het laatste moment? Is er al meer duidelijk over een date of nog niet? Ik hoop dat het me lukt om te komen maar het is wel net een giga drukke tijd dus ik weet echt niet of het gaat lukken.
Samson misschien een hart onder de riem, maar ik ben twee keer zwanger geworden na een vakantie. Net of ik dan voldoende alles "los" heb kunnen laten. Laten we voor jou ook op zo'n goede uitkomst hopen en natuurlijk heel veel plezier! Boud ik hoop dat het gesprek zo positief mogelijk voor je uitpakt! Hier afgelopen zaterdag een 3D echo gehad. Ons muppie meisje liet twee foto's van zich maken om zich daarna te verstoppen. Over twee weken mogen we gelukkig nog een keertje kijken!
@Boud: fijn dat je niet zenuwachtig bent. Denk ook niet dat het nodig is. Nog maar een dagje en dan heb je hopelijk duidelijkheid wanneer je weer verder kunt. En hopelijk valt het gunstig met de evt. sluiting met de kerst. @Pinx: leuk, hè, zo'n 3d echo. Ons zoontje had ook steeds de handen voor zijn gezicht toen wij de echo hadden en wat ze ook porde, hij wilde zich niet laten zien en ook bleek meneertje in diepe slaap. Ze stelde toen voor om even te gaan plassen en een rondje te lopen. Mocht het dan nog niet lukken, dan moesten we terugkomen. Gelukkig na een rondje lopen was hij wakker en liet hij zich alsnog zien. Als de 20 wkn echo volgende week goed is, ga ik ook gelijk weer een afspraak maken voor zo'n echo.
Hi meiden! Hoe gaat het met jullie allemaal? @Bouddica: ik wou je laten weten dat ik aan je denk deze spannende dagen! Ik hoop voor je dat het gesprek positief zal zijn en je gauw verder kan! @Sneeuwmees: gefeliciteerd 20 weken!!!!! Geweldig! En goede 20wk echo gehad begrijp ik? @Samson, fijne vakantie! @Pinxx, hoe ver ben jij nu met je zwangerschap? Hier vorige week 2 jarige zonen. En een hele mooie 13 wk echo gehad. De nekplooi en de scores vd combinatietest waren heel positief! Weer een klein mijlpaaltje gehaald. Nu ik wat minder werk gaat het ook een stuk beter met mijn stemming en heb ik ook weer een beetje energie voor de kinderen en afentoe een klusje in huis/koken/oid. Heel prettig voor het hele gezin Zouden jullie mij misschien willen helpen met mijn namenlijst? De echoscopiste denkt dat dit weer een jongen wordt, dus ik vind het echt supermoeilijk!
@Guap: gefeliciteerd met de mooie uitslag! Altijd weer een heerlijk gevoel als alles goed gaat met je kleine uk als je de echo-kamer uitloopt. En wat grappig dat het zeer waarschijnlijk weer een jongetje gaat worden. Gelukkig heb je nog even om over een naam na te denken. Wij zijn er al uit. Dat kwam omdat we toen voor ons zoontje de meisjesnaam natuurlijk nog over hadden en toevallig 1-2 jaar geleden ineens een leuke jongensnaam tegenkwamen. Dus die stress hebben we (gelukkig) niet meer, al probeert mijn man nog wel steeds de meisjesnaam te veranderen. Hij heeft een meisjesnaam die hij leuk vindt (en ik absoluut niet). Ik heb volgende week pas de 20 wkn echo (met 21,2 wkn). Kon helaas niet anders ivm mijn man's en mijn werk en het feit dat kinderen niet mee mogen bij die echo. Dus we moesten enorm schipperen om het voor iedereen zo gunstig mogelijk te plannen. Dus ik moet nog een weekje langer in spanning zitten voordat het echte 'losgaan' hopelijk kan gaan beginnen.
Guap ik ben nu 28 weken. Vanmiddag weer even langs de vk. Gaaf weer een jongen! Mijn vriendin heeft ook 3 knullen. Ik zou je graag willen helpen maar ik ken de namen van je zoons niet en het moet wel samen passen toch! Is dat trouwens niet wat vroeg om met 13 weken al te zeggen wat t wordt??? Onze echoscopiste zei dat va 16 weken het bijna altijd goed zichtbaar is. Mees spannend de 20 wk echo. Wil je weten wat het wordt? Of blijft het een verrassing? (of wist je het al? Mijn geheugen laat me in de steek) Wij zijn nog niet uit de naam. Dat wordt nog een partijtje sparren denk ik. Nu ff met de benen omhoog! Al denk ik dat mijn ogen zo dichtvallen.
Knuffel terug! Voor diegene die mee willen denken, ik heb een topic bij de "babynamen" geopend! Pinxx: zo dat schiet ook al lekker op, 28wk! En weet jij al wat het wordt? Volgens mij ging Mees voor de verrassing, toch?! 13wk is idd te vroeg om zeker te zijn, maar ze is wel extra opgeleid en ik denk het zelf ook, en omdat we jongensnamen echt het moeilijkst vinden, kunnen we niet vroeg genoeg beginnen met nadenken! We willen rond wk 17 idd we pretecho doen om het zeker te weten.
@Pinx: wij gaan inderdaad voor de volledige verrassing! Dus als ze bij ons een echo maken krijgen ze duidelijke instructies bepaalde 'delen' vooral niet te veel in te zoomen....hihi... Ik vind het altijd wel grappig als mensen gaan raden en voorspellen wat het gaat worden (afhankelijk van de vorm van de buik en andere bakerpraatjes). En ik (en mijn man al helemaal niet) kan zelf geen geheim bewaren, dus voor ons alleen maar goed dat we het zelf ook niet weten. @Guap: ik denk graag mee, al moet ik zeggen dat een jongensnaam bij ons ook een bevalling op zich was. Maar ben nu toch wel helemaal happy ermee (met de meisjesnaam ook overigens).
Dank je wel Guap, dat is lief! Wat fijn dat de nekplooi meting zo positief was! Heerlijk dat je wat meer energie lijkt te hebben. Zeker handig met twee jarige kids. Nog gefeliciteerd! Ik kan me zo goed voorstellen dat voor de derde keer steggelen over een jongensnaam het er niet makkelijker op maakt. Als ik een positieve input heb zal ik het laten weten. Ik zoek binnenkort je andere topic wel even op. @Pink jij ook bedankt voor je positieve wensen voor mij voor morgen. Ik ga er vanuit dat het goed komt maar alle positieve energie van iedereen kan vast geen kwaad. Ik laat het morgenmiddag wel weten hier. @Mees spannend dat jullie besloten hebben om niet te weten wat het geslacht van jullie kleintje is. Lijkt me lastig met inrichten van kamertje en kopen van kleertjes maar aan de andere kant is er ook weer wat voor te zeggen om het een verassing te laten zijn.
Dank je wel lieve meiden, ik hoef pas vanmiddag heen dus het duurt nog even voor ik iets kan komen vertellen
@Boud: spannende dag. Veel succes, ik ben erg benieuwd. Ik hoop heel erg op goed nieuws! @Guap: fijn dat alles er goed uitzag. En weer een jongetje! Bij ons was het ook met 12 weken al te zien dat het een meisje was, vroeg maar het klopte wel! En lastig hoor een naam. Heb al even gekeken op je namentopic en er wordt goed meegedacht zag ik. Ik zag een aantal heel leuke namen voorbijkomen. Ik zal daar nog wel eens komen reageren. @Mees: fijn dat jullie al uit de namen zijn! Dat scheelt weer een hoop stress. Ik dacht vorige week dat ik misschien weer zwanger was. Was ook een paar dagen 'overtijd' als je kijkt naar de vorige maanden (steeds heel regelmatig 27 of 28 dagen) Maar denk dat mijn cyclus nu gewoon weer teruggaat naar hoe die was voor de zwangerschap, namelijk rond de 30 dagen. Ook het bloeden is niet meer zo heftig als in de maanden hiervoor. Ik was ergens wel opgelucht, want toen ik eventjes dacht misschien zwanger te zijn schrok ik wel, maar meer vanwege de praktische kant (de wond van de keizersnede, mijn oog dat nog niet helemaal goed is enz.) Gevoelsmatig zou ik het wel heel leuk hebben gevonden. Maar voorlopig toch nog maar even niet! De kans was ook wel heel klein hoor, want we doen het in principe wel veilig rondom de vruchtbare tijd, maar ja je weet dus nooit.
Hier ook even een bericht van mij. Ik heb en zit nog wat in de lappenmand. Na de miskraam heb ik last gekregen van een slijmbeursontsteking in mijn schouder. Ik heb daar echt heel veel pijn aan gehad. Na twee spuiten lijkt het eindelijk wat te verbeteren. Eindelijk ook de stap durven zetten naar de tandarts en de mondhygieniste(vraag me niet hoe ik het gedurft heb) Ik heb een angsttandarts gevonden en die heeft mijn hele gebit goed nagekeken. Dus de eerste stap was gezet. Daarna mocht ik naar de mondhygieniste. Ook dat heb ik dapper overleeft...zelfs zonder verdovingsspuitjes. Afgelopen maandag ben ik twee kiezen getrokken en oh wat was ik bang en zenuwachtig. Mijn angst is zo groot voor de tandarts dat ik vaak flauwval tijdens een behandeling en dat is echt niet leuk! De tandarts en assistente waren echt heel vriendelijk en zowaar ik ben niet flauw gevallen! Maar het was wel een slachtpartij. het was de bedoeling dat er 1 kies getrokken werd,maar die daarnaast was zo slecht dat hij die ook maar gelijk getrokken heeft. Maar dat ding wilde er niet uit. Hij is bijna een uur bezig geweest,de bloedspetters zaten achteraf op mijn gezicht. Bah wat vond ik het erg. Maar goed. Ik ben ook wel trots op mezelf. Mijn kaak is beurs en pijnlijk. Over twee weken de andere twee laten trekken. Maar ik vraag me af hoe ik nog kan kauwen zonder kiezen. had er niet eerst een plaatje voor de ene kant gemaakt moeten worden? Zodat ik in ieder geval aan 1 kant weer eten kan als de andere twee getrokken worden? Ik denk dat ik daar nog maar even over ga bellen. Het spijt me dat ik niet meer gereageerd heb op jullie,maar kon het gewoon niet opbrengen. Ik heb wel alles gelezen en gevolgd,dus ben wel up to date. @Mees: ik heb nog 4 baby konijnen over...klein zijn ze zeker niet meer.Heb je nog interesse Verder voor iedereen een dikke knuffel,ik denk echt nog wel aan jullie