Hier is het helaas einde oefening... Ben even helemaal leeg en verdoofd. Een kans van minder dan 3% om überhaupt zwanger te raken en dan gaan ze er vanuit dat àls ik met zo'n kleine kans al zwanger raak het zal uitlopen op een miskraam of een kind met een handicap. Dat kwam behoorlijk hard aan kan ik vertellen en hoe ik thuisgekomen ben weet ik niet maar ik loop sindsdien ook eigenlijk onafgebroken te huilen. Ben echt even helemaal kapot.
Pfoe jeetje zeg dat had ik niet verwacht Boud!! Wat kei hard dat je dat zo wordt meegedeeld. Ik vraag me ook af of dat wel echt zo is... Maar daar heb jij niks aan en zij zullen daar wel statistieken op los hebben gelaten enz. Wat ontzettend verdrietig dit zeg!!! Ik weet ook even niet meer te zeggen dan dat ik met je meeleef en je een heel dikke knuffel geef!
Hè nee toch boud. Hoe kunnen ze dat nu zeggen? Op basis waarvan? Je bent toch zwanger geweest, al was dat even. En waarom zou je nog maar zo weinig kans hebben? Mèn wat een domper die had ik niet zien aankomen. En jij wsl ook niet. Heb je geen optie om nog naar Gent of Düsseldorf te gaan? Aan mijn vragenvuur heb je natuurlijk ook niks . Hele dikke knuf meis ik hoop dat het je toch nog gegund gaat zijn. Op wat voor manier dan ook. X
O Boud... tjeminee.... kippevel al over zeg... geen woorden voor je, vind t vreselijk voor je... Ik wens je heeeeel veel sterkte lieverd.. Mega dikke knuffel, omdat je het verdiend!
Hoop lees nu pas over je slachtpartij. Wat een bikkel zeg! Ik vond mezelf ook al zo stoer. Ik weet hoe jij je voelt. Ik heb dat nl. ook. Maar goed dat je gegaan bent!!!
Jeetje goh ik kan begrijpen dat je een zwangerschap leuk had gevonden maar ik snap je twijfel ook. Dat van je litteken snap ik maar wat is er met je oog? Toen schreef ik nog niet mee om dat te weten denk ik.
@Boud: wat een ontzettend verdrietig nieuws meid. Dit had ik ook niet verwacht. Kan me voorstellen dat je zo enorm verdrietig bent. Hele dikke knuffel van mij
@Mams: dank je @Pink: dank je wel. Viel jij ook flauw tijdens de behandeling? Als ik over de tandarts praat dan breekt het zweet me echt al letterlijk uit. Heeft een van jullie toevallig ook de philips SoniCare Airfloss? Elektrisch flossen?Ik ben benieuwd of dat die bevalt
@Boud: lieve meid! Wat een nieuws! Ben compleet uit het lood geslagen. Had dit echt niet verwacht. Ook raar dat ze je wel 3 pogingen laten doen (zonder wat te zeggen), maar als je dan voor poging 4 staat, dan ineens dit nieuws. Voordat ik aan ivf startte, zei mijn gyn dat ik met tp van 2 30% kans had op een zwangerschap, maar na de tweede poging trokken ze ook ineens de keutel terug dat de kans wel heel klein was. Wat is dat toch met die artsen. Kan me je verdriet goed voorstellen en wat zou ik graag wat voor je willen doen. Misschien nu nog even ver van je bed, maar bij jullie in de buurt zit toch ook die kliniek Nije Barhus of zoiets? Kun je daar binnenkort niet eens een afspraak maken. Voor nu een enorm dikke knuffel!
@Pink: toen ik bijna 35 weken zwanger was is mijn netvlies losgelaten in mijn rechteroog. Ik ben toen met spoed geopereerd en mocht daarna niet meer op de natuurlijke manier bevallen omdat ik geen druk op mijn oog mocht krijgen. Na die operatie kreeg ik last van hoge bloeddruk en is ons meisje met een keizersnede (onder narcose) gehaald met 37 weken. Ik zou een volgende keer, als die er komt, heel graag op de natuurlijke manier willen bevallen dus hoe langer ik wacht, hoe beter denk ik. Maar ja, het klokje tikt ook wel door, ben nu 37. Ik ga binnenkort maar eens op controle bij de oogarts want dat is dus alweer bijna 9 maanden geleden. Ik weet dat ik nog een keer aan mijn oog moet worden geopereerd, dus maar eens even zien hoe en wat. Ik heb erg slechte ogen omdat ik te vroeg ben geboren. @Hoop: ook al zo'n bikkel!! Ik krijg echt de kriebels als ik je verhaal zo lees en ik moet dus ook echt hoognodig naar de tandarts maar ik durf ook niet! Toch ga ik binnenkort echt, moet gewoon!
@Hoop: ben trots op je! Vooral omdat ik weet hoe bang je altijd bent voor de tandarts en het toch maar mooi gedaan hebt! Hoop dat je je snel weer beter voelt. Ik heb zelf alleen de electrische tandenborstel van sonicare, maar niet de flos. Dus kan je helaas niet helpen. Ik mag volgende week een lekkende vulling laten vullen en heb nu al buikpijn (niets vergeleken met jouw behandeling). @Jeetje: dat zal even spannend geweest zijn vorige week toen je overtijd was. Hebben jullie het zelf er wel eens over wanneer jullie voor een tweede zouden willen gaan proberen?
@Jeetje: zo heb ik ook tegen mezelf gepraat. Je hebt op een gegeven moment geen keus....of je krijgt gigantische kiespijn of je gebit word zo slecht dat je aan een kunstgebitje kan gaan denken. Ik heb ook wel lang gezocht naar een angsttandarts met hele goede recensies.
@Hoop: zou voor mij ook iets zijn. Ik heb zelfs al een hartslag van 200 als ik alleen maar voor controle hoef. Komt omdat ik als kind een keer zo gebeuld en afgesnauwd ben. Werkt net als een hondje, wat je als pup meemaakt vergeet je nooit meer.
Even speciaal voor Boudicca: meid wat een ontzettende verschrikkelijke teleurstelling!!! Dat had niemand verwacht, en zelf was je ook zo optimistisch dat daardoor de klap misschien nog harder binnenkomt! Wat onwijs balen! Ik hoop dat je bij je familie/vrienden terecht kan want er is wel meer nodig denk dan alleen digitale knuffels! Heel veel sterkte...
@Boud: hoe is het met je? Moet de hele dag aan je denken en wou dat ik wat voor je kon doen. Hopelijk heb je mensen om je heen die je kunnen steunen! Dikke knuffel!
Hoop ik viel niet flauw maar ik raakte in paniek. Moest dan zo hard huilen dat ik niet meer behandeld kon worden. Dan kon ik weer naar huis. Ook mijn ervaringen met tandartsen zijn bagger. En daar komt bij dat ik zeer slecht te verdoven ben. Dus 1 spuit volstaat nooit.
Hai meiden Het is nu officieel, ik kan janken en auto rijden tegelijk. Pfff, de afgelopen dagen niet veel anders gedaan dan werken en huilen. Wat ben ik blij dat ik een baan heb want dat geeft in ieder geval overdag de nodige afleiding. Verder heb ik enorme schatten van vrienden en familie die heel erg mee leven dus ik kom er wel weer, maar het is wel een heel hard gelag. Ik heb zelf het gevoel dat de ergste tranen vloed inmiddels gelukkig over lijkt. Wat over blijft is een schrijnende wond die toch wel redelijk snel weer open ligt maar ik voel me vandaag beter dan gisteren. Hopelijk is het een stijgende lijn en blijkt het morgen niet weer een stap terug maar dat zien we dan wel weer. Ik heb besloten om het maar per dag te nemen. Wat me ook helpt is dat ik van plan ben om mijn opties omtrent adoptie nu eens serieus te gaan onderzoeken. Eén ouder adoptie zal heel lastig worden en het is schreeuwend duur maar ik wil wel mijn kansen eens gaan onderzoeken. Wie weet... Door de focus hier wat meer op te leggen heb ik in ieder geval momenteel weer een doel en dat helpt ook.