@Mees: fijn dat alles goed gegaan is. en netjes hoor...5 eitjes! @Pinkx: neem jezelf in acht hoor! Hormonen doen heel wat met je. Lekker een warm bad nemen!....altijd heerlijk. Hier gaat het iets beter,maar mijn ademhaling is erg wisselend.Ik voel me dus buiten op straat erg dwarrelig op mijn benen. Heel erg vervelend. Morgen hebben we ook nog een motorrit gepland staan en die vertrekt bij ons vandaan...ik durf eigenlijk niet zo goed achterop nu...maar wil eigenlijk ook geen spelbreker zijn. Ik ga overigens volgende week een afspraak maken bij een Haptotherapeut. Op aanraden van de dokter.
Mees fijn dat alles goed gegaan is. Vijf vind ik een mooi resultaat. Hoeveel emmies krijg je terug geplaatst? Je ziet, ik ga er helemaal vauit dat er mooie bevruchtingen zullen zijn ) Hoop fijn dat je al zo vlot bij iemand terecht kunt. Ik zou maar lekker mee gaan morgen. Afleiding is vaak een goede remedie. Wanneer je niet aan je ademhaling denkt en ontspannen bent gaat het vaak al een stuk beter. Bovendien zit je achterop en hoef je niet zelf te rijden wat misschien niet zo snugger zou zijn gezien de omstandigheden. Veel plezier morgen! Pink, vervelend van je fibro. Je kent je eigen lijf het beste dus doe inderdaad maar lekker rustig aan vanavond en hopelijk is morgen dan weer zo goed al pijnloos.
@Boud: ik ga ook wel mee. Ik word er verdrietig van. Nu heb ik eindelijk mijn rijbewijs en dan krijg ik dit. Maar ik ga maar niet bij de pakken neer zitten. Het zal vast wel weer over gaan. Hoe ist met jou? Heb je het al een beetje verwerkt?
Hoop, probeer positief te blijven. Volgende week heb je een afspraak met de haptotherapeut. Wie weet wat dat je gaat brengen. Of ik het al verwerkt heb? Nee dat niet, maar ik heb me wel weer aardig bij elkaar geveegd. Alleen wel een, voor mijn doen, pijnlijke ongi deze keer. Heel veel krampen terwijl ik dat eigenlijk nooit heb. Normaliter gaan bij mij de ongi's haast onmerkbaar voorbij. Dit is dus voor mijn doen behoorlijk abnormaal. Ik vermoed daarom dat mijn lijf toch echt bezig is met een grondige schoonmaak, nadat er toch kennelijk een begin van iets gemaakt was. Dat maakt het des te verdrietiger. Te bedenken dat ik er deze keer waarschijnlijk toch dichterbij geweest ben dan de voorgaande keren. Wel verwarrend want de test gaf zelfs niet het miniemste streepje en dan toch zoveel krampen nu. Maar ach, ik kan daar nu wel heel lang over gaan filosoferen, het levert me verder niets positiefs op dus zal ik dit maar als de zoveelste flauwe grap van mijn eigen lijf proberen te zien.
@Pinx: inderdaad maar even pas op de plaats maken en een lekker warm bad (die je waarschijnlijk al gehad hebt). In DD hebben ze een speciale stoof waar embryo's voor 5 dagen ingaan. Voorwaarde is wel dat je er min. 3 moet hebben. Daar is het nu even van afhankelijk. In die stoof worden er dagelijks foto's van de embryo's gemaakt en kunnen ze ze beter monitoren en verder door laten delen. Aangezien ik een vrouw op leeftijd ben (ahum, ahum) stelde de arts dit voor, want hoe meer hulp mijn embryootje krijgt, hoe beter de kansen zijn (al geeft zelfs dat geen garanties). Als er te weinig bevruchtingen mochten zijn, dan passen ze assisted hatching toe (dan maken ze een gaatje in de embryoschil om het uitpakken te vergemakkelijken). Maar als ze dat doen, wordt er sneller teruggeplaatst, waarschijnlijk dan al dinsdag (bij de embryoscope donderdag). Vanaf morgen mag ik weer met de zogeheten mutsenbollen beginnen. Ik moet dan 3 x per dag 2 bolletjes vaginaal inbrengen ter bevordering van het baarmoederslijmvlies en dus innesteling. Als je hier lang genoeg meekletst word je vanzelf een fertiliteitsdeskundige. @Boud: kan me voorstellen dat het pijnlijk is het idee dat je er dichterbij dan ooit was en dat het toch niet zo mocht zijn. Een dikke knuffel, meid! We blijven de moed erin houden, ook al moeten we die af en toe weer uit de schoenen vissen. @Hoop: fijn dat het weer wat beter gaat. Snap dat je aan de ene kant tegen morgen op ziet, maar wie weet doet wat afleiding je ook wel goed. Ik duik zo mijn bed in (terwijl ik al continue op de bank heb liggen slapen). De pijn valt mee (was straks wel even wat erger), maar is te doen. Ik mag een paracetamol, maar denk dat ik het zonder red. Ben wel wat misselijk, maar dat kan ook niet anders, met zo lang nuchter blijven. Heen en weer rijden en op de terugweg natuurlijk toch misschien te snel wat gegeten. We gaan er vanuit dat ik me morgen weer beter voel. Mijn man had vannacht moeten rijden, maar kon zijn dienst met een collega omruilen. Achteraf wel fijn, want ik had het anders niet zien zitten met mijn zoontje (zeker niet tillen). Nou, meiden, welterusten en tot morgen!
@Hoop: veel plezier vandaag! @Pinx: weer een beetje minder pijn? Hier goed wakker geworden. Buik is nog iets gevoelig, maar is goed te houden. Maar vandaag nog maar een lui dagje ervan maken, nu het nog kan. Fijne zondag allemaal!
Om 7 uur al een kwarktaart gemaakt. Geknutseld, beer in bad gedaan fruit gegeten Toto en Sassa gekeken en de vaatwasser uitgeruimd. Mijn bad was gisteren heerlijk, ook goed geslapen dus we kunnen er vandaag weer tegenaan! (met mate). Vanmiddag naar een verjaardag en daarna uiteten. Dus op een paar wassen na doe ik weinig meer. Hoop veel plezier. Je hebt helaas niet het mooiste weer uitgezocht. Mees lekker rustig aan vandaag! Voetjes omhoog op de bank! Iedereen een fijne zondag gewenst!
@Pinx: zo te horen heb jij al bijna een dagtaak in een paar uur geperst. Dus denk dat jij nu inderdaad zelf maar die voetjes omhoog moet gooien. Wel aan jezelf denken, hoor! Hier de eerste mutsenbollen weer erin gepropt. Dat ze daar toch eens niets anders voor verzinnen.
Pink, een goed begin van de dag is het halve werk haha! Het is maar goed dat de meeste vrouwen kunnen multi tasken Mees lekker rustig aan doen vandaag. Tja die mutsenbollen, ik zou ook best wat anders willen. Ik heb altijd die 'luxe' variant wat die zouden minder en schonere afscheiding geven. Maar als dit minder en schoner is, wil ik niet eens weten hoe dat met die 'normale' utrogestanpillen gaat. Ik moet echt maandverband, inlegkruisje is niet genoeg, in wanneer ik ze gebruik en heb meerdere keren per dag serieus het gevoel dat ik in mijn broek sta te plassen. Ben er zo vies van altijd! Het zou ook fijn zijn wanneer we gewoon wat zouden kunnen slikken. Veel praktischer. Ik vind het altijd weer zo'n gemier om op gezette tijden naar de wc te moeten. Ik cross nogal wat af in de auto omdat mijn familie nogal verspreid woont, maar het is altijd zo'n gepuzzel om uit te kienen dat ik niet net rond de tijd van de mutsenbollen bij de weg zit. Ik vertik het om ze bij een of ander smerig openbaar toilet naar binnen te moeten schuiven. Wanneer ik op mijn werk ben is het ook altijd maar duimen dat de wc vrij is. Ik kan natuurlijk niet te lang uit de klas en we hebben maar 1 leerkrachten toilet op bijna 40 man personeel (oude school). Je wilt niet weten hoe vaak die bezet is als ik er aan kom. Het gaat nogal opvallen wanneer ik altijd rond dezelfde tijd naast het conciërge hokje rond hang te wachten tot de plee vrij is Ik baal er ook enorm van dat ik straks bij de cryo tp gewoon 3 maanden lang(!) die dingen moet gebruiken als het aanslaat! Maar niet te veel bij nadenken want och, als het leed niet groter word hebben we het er allemaal toch wel voor over en is het helemaal niets in vergelijking met het grote geluk dat we hebben als we zwanger zullen zijn.
@Boud: ik zit nu ook al een beetje in de stress. Bij ons op het werk ook niet de meest prettige wc's. Om over privacy nog maar te zwijgen. Dus ook ik zit nu al met gepaste tegenzin aan de dagen te denken dat ik moet werken en 'proppen'. Die utro schijn je ook oraal in te mogen nemen (al moet ik zeggen dat die gedachte me ook niet blij maakt). Maar ze hebben liever dat je ze vaginaal inbrengt, omdat ze dan gelijk op de plek van bestemming zitten. Die assistente zat gisteren ook al dat je, als je zwanger bent, ook gewoon ermee door mag gaan tot week 12 (maar dat het niet verplicht is). Maar jemig, zoveel weken die rotzooi erin te moeten proppen. Geen prettig vooruitzicht. Daarom had ik ook gehoopt om 3 x pregnyl na te mogen spuiten, maar begreep dat dat dan naast de utro gaat. Dus het is helaas niet in plaats van... We ontkomen dus niet aan de klodders en het gevoel van in de broek plassen vrees ik.
@mees, de duimen draaien voor 5 mooie emmys!! klinkt allemaal wel goed wat ze daar doen, hopelijk worden jullie ook weer zo'n succes verhaal! wanneer is de date eigenlijk? of heb ik er overheen gelezen..... net heerlijk in bad geweest, was er wel even aan toe! drukke tijd en komende weken voor de vakantie gaan ook erg druk worden vrees ik. nou ja, daarna vakantie dus even doorbijten! volgens mij heb ik dinnetje gebroeieerd...... had haar niet uitgenodigd voor verjaardag kleine uk (hebben we alleen met fam gevierd) en nu ben ik niet meer uitgenodigd voor de verjaardag van haar jongste..... die was vorige week jarig. kan natuurlijk dat ze het later vieren, maar vrees van niet. als het zo is, vind ik het wel heeeeeel zielig hoor. ik weet, zij vieren de verjaardagen van de kids heel uitgebreid, maar dat is toch een keuze. dat kun je toch niet terug verwachten??? of ben ik nou zo naief nou ja, ik nodig haar wel gewoon uit voor mijn verjaardag, we zullen wel zien of ze komt! sommige mensen
oh ja, kans dat ze dit leest, ze weet ik dat op dit forum post en heeft me 'ontdekt'....dan zal ik het er wel van langs krijgen.....
@Justme: de date lijkt lastig. De bezetting zal laag zijn en er is nooit een datum meer dat iedereen kan. Volgens mij is Jeetje ook druk genoeg met haar kleine meid showen aan vrienden en familie. Dus vermoed dat het over gaat. Jammer dat het zo gelopen is met je vriendin. Je zou toch meer begrip verwachten. Als je de scheidslijn voor de verjaardag heel vaag had gehouden en wel sommige vrienden wel en anderen niet, dan zou ik het me kunnen voorstellen. Maar als je het echt alleen met familie gevierd hebt, is het toch duidelijk genoeg. Jammer dat er dan zo op gereageerd werd. Ik hoop dat de lucht weer geklaard is voor jouw verjaardag. Ik ben vanmorgen door DD gebeld (natuurlijk net toen ik in een overleg zat). Er zijn 4 eitjes (van de 5) bevrucht. Dus ik ben helemaal blij en opgelucht. De 4 embryo's zitten nu in de embryoscope en donderdag heb ik (als tenminste 2 het overleefd hebben) de terugplaatsing. Weer een stapje verder in het hele proces. Pfff... Heb gewoon koppijn van de spanning en het liefst zou ik van blijdschap en opluchting even een lekker potje willen janken. Maar ja, zit op mijn werk, al is het lastig mijn kop erbij te houden.
Mees super nieuws toch.... we duimen weer door tot donderdag Just lekker langs je heen laten gaan, wie weet valt t wel mee, of is t niet gevierd...en anders gewoon rechtstreeks vragen.... denk dat dat beter werkt meis..wie weet hebben zij t ook es anders gevierd? Knuffel iig...
Mees super! 4 stuks daar moeten er toch minstens 2 hele mooie donderdag van teruggeplaatst gaan worden. Duimen draaien! Just das lastig! Ik zou het haar gewoon vragen denk ik. Of jouw verjaardag afwachten, dat kan ook!
@Mees: wat een goed nieuws! Hopelijk krijg je donderdag twee mooie embryootjes teruggeplaatst. Ik ga alvast heel hard duimen, ook dat er minstens een zal blijven zitten! Ik heb deze week nog wel wat afspraken maar niet heel veel hoor. Ook aankomend weekend zou ik nog wel kunnen, maar het lijkt erop dat er weinig anderen kunnen dus denk inderdaad ook dat het deze keer niet meer gaat lukken. Misschien in het najaar want dan komen we waarschijnlijk wel weer naar NL.
Mees dat is toch super nieuws! Kan me voorstellen dat je van opluchting wel even zou willen janken. Pff, even de spanning eruit blazen. Just wat naar dat die vriendin je dan ook hier wel eens heeft gevonden. UItpraten lijkt mij ook het handigst maar hoe begin je er over hè. Wie weet heeft ze dit gelezen en hoeft het al niet meer omdat ze dan nu jou kant van het verhaal kent. Over de date: Ik zou het komende weekend nu juist wel kunnen Heb dan de meeste directe drukte op het werk weer even gehad. Stiekem hoopte ik al steeds op het laatste weekend en nu het voor mij duidelijker wordt dat het waarschijnlijk wel zou lukken gaat het helemaal niet meer door??? Tja dan maar in het najaar...
Mees, hartstikke super meid!! 4 bevruchte emmies, helemaal mooi! Is het zo dat ze ze houden tot het blasts zijn? Een stadium verder dan een bevrucht eitje?? Dat was bij mij wel het geval, misschien heb ik daarom zoveel geluk gehad. Nou meid dat wordt dus heeeellll hard duimen draaien, ik hoop zo voor jullie dat het nu gaat lukken en heel veel s6 met de vieze mutsebollen bah bah. Boud, jij nogmaals een dikke knuffel, idd extra wrang als je zou bedenken dat er iets gaande was. Maar ja wat je zelf al zegt dat is speculeren. Hopelijk meer geluk met de cryo's, maar daar gaat alweer aardig wat tijd overheen denk ik? Just, tja dan moet ze het maar lezen toch?? Jemig, je bent idd niets verplicht. Hopelijk draait ze weer bij.... Jeetje, lastig idd. je hebt het hier erg naar je zin maar mist ook je huisje en alles wat daarbij hoort. Ik hoop dat het gaat lukken met de date, zou wel even gezellig zijn toch? En wat wordt die meid ook groot he? Hahaha die lekkere bolle wangen, heerlijk hoor!! Ik ga met Lotje een afspraak maken bij een Osteopaat die gespecialiceerd is in baby's. Tja baadt het niet dan schaadt het niet denk ik maar. Misschien kan zij helpen met het gehuil en achterhalen waar het van komt. Het is best hart verscheurend afentoe hoor en je kunt ook niets doen om het beter te maken, echt sneu. Misschien is het niets hoor er zijn natuurlijk ook gewoon baby's die veel huilen en dan zou het toch een keer vanzelf weer over moeten gaan. Maar geniet natuurlijk erg veel van de momenten dat ze lekker vrolijk is en lekker aan het lachen. Allemaal een dikke knuffel en tot later.....
@syl, hopelijk heb je baat bij een osteopaat, je hoort er goede verhalen over! @mees, goede score!!! de duimen draaien nog hoor! tja, wie weet leest ze het hier, ik merk het vast wel. nodig haar gewoon uit voor mijn verjaardag en dan zie ik wel of ze komt. ken haar echt al jaren dus zou wel jammer zijn als het zo eindigt. kleine man heeft geen zin in slapen, hij vond het veeeeel te leuk buiten! lekker op de driewieler zitten en mama duwen, hij heeft het goed bekeken
@Sil ik hoop heel erg dat L.otte baat zal hebben bij de osteopaat. Sneu dat ze nu al zo lang zo'n heftig en langdurig huilmoment heeft. Ik ga woensdag bellen met het zh maar ik verwacht dat ze gaan zeggen dat ik mijn volgende ongi moet afwachten en dat ik dan weer aan de hormoonpillen moet. Dan verwacht ik zo in de tweede helft van juli een tp. Maar ik heb nog maar een keer eerder een cryo tp gehad en ik moet bekennen dat ik niet meer heel precies weet hoe dat ook al weer ging. Moet ik allemaal nog weer uitzoeken Verder heb ik nu van het zh info mee gekregen over een nieuw onderzoek dat ze daar gaan doen met de vraag of ik daar misschien aan mee wil doen. Het gaat over cryo tp in de eigen cyclus. Maar tot nu toe stond mijn hoofd er nog niet naar om dat allemaal door te lezen. Ik weet dus nog niet of ik daar aan mee ga doen en zo ja dan weet ik dus nu ook nog niks over hoe het verder zal gaan. Maar ik hou jullie wel op de hoogte @Just slim kereltje dat zoontje van jouHaha geen wonder dat ie nog niet wil slapen.