Wie nog meer 35+ deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lyanna, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Mees fijn dat je je echo hebt gehad, met bonus punten.. hopelijk kan je nu dan ook wel echt gaan genieten meis... samen met je gezin.

Lyanna jeetje wat een gedoe zeg, arm ventje ook, veel sterkte hoor!

Verder gaat hier alles zijn gangetje... ex ligt nog steeds dwars mbt omgang, maar daar kan ik redelijk boven staan,
    Heb nu zo iets van wil je haar niet halen, dan maar niet... ik blijf niet alles maar pikken, in het ouderschaps plan staat dat nu een maal, en ik heb nu ruim 2 maanden toe gegeven, nu gaat hij maar weer doen wat moet.....
    Klaar ben ik er mee!
    Hij kan wel zeggen dat als smurf belangrijk voor me is, dat ik haar dan wel breng, echter lijkt me dat dat andersom ook geld?
    Hij wilt haar toch zien, dan haal je haar toch gewoon op?
    Pff....
    Verder alles lekker, ook met mijn vriend, dat gaat eigenlijk top, dus tja... nu mijn eigen onzekerheid ff weg poetsen, hihi!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lyanna: heftig van je zoontje. Zie regelmatig een ziek en hangerig ventje voorbij komen op fb. Als moeder doet je dat veel verdriet. Je staat er bij en je kijkt ernaar en dat vreet aan je. Hopelijk kan de huisarts nu eens doorpakken. Mijn zoontje was ook veel ziek en bij hem hebben het knippen van de neusamandelen en buisjes in de oren enorm geholpen. Hij klaagde nooit over oorpijn, maar bleek wel hele rode oren van binnen te hebben en kon zelfs minder horen aan een kant (nooit gemerkt overigens). Ons zoontje was dan wel een stuk ouder dan je zoontje, maar ben blij dat hij geholpen is. Hij is nu nog wel verkouden, maar hangt niet gelijk als een vod op de bank met hoge koorts. Hopelijk gaat het snel weer beter met je ventje!
    @Mams: jammer dat de ex nog steeds dwars ligt. Maar zo te horen (en zien) ben je een stuk sterker geworden en heeft hij geen grip meer op je. Dat zal voor hem even schakelen zijn, maar hij moet er maar aan wennen. Ik zou ook denken als hij zijn dochtertje graag wil zien, dan moet hij haar maar komen halen. Gelijk heb je. En als hij niet komt opdagen, dan is er nog geen man overboord, want dan heb je je meisje gewoon langer bij je. Dus hij straft alleen zichzelf ermee, want voor je dochtertje en voor jou is het geen probleem als hij niet komt opdagen.
    Fijn dat het in de liefde ook goed gaat! Dat geeft je vleugels en een ruggegraat om met je ex om te gaan.

3. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @mees, super dat je echo goed was! nu lekker alles voorbereiden voor jullie fijne gezinsuitbreiding!

@lyanna, balen dat de kleine man ziek is, maar inderdaar goed doorpakken hij ha ed, je moet zo op je strepen staan. vertrouw op je moedergevoel!

@mams, balen van je ex zeg, had hij ook maar het beste voor de kleine meid voor ogen. gelukkig heb jij dat wel! sterkte meid

hier vandaag op schoenen jacht geweest, kleine man zijn voeten zijn best wel snel gegroeid......springt maatje over. al leuke gezien, maar wilde eerst even online kijken. maar daar kon ik ff niets vinden dus deze week maar bestellen bij de winkel (ze hadden goed maat niet meer).
    verder druk aan het haken! gaat best aardig...... soms wel eens een steekje meer of minder dan moet, maar ach, dat mag de pret niet drukken. als iets klaar is, dan zet ik hier of op fb wel foto neer.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Justme: vreselijk hoe snel die kleintjes ergens uitgroeien. Ik had voor de zomer een paar gymschoentjes gekocht voor de peutergym van mijn zoontje. Hij was een paar keer ziek, en toen was het vakantie. Na de zomer heb ik ze mee naar school genomen voor de gymles op school. Maar vorige week klaagde mijn zoontje dat die schoenen niet lekker zaten. Bleken ze ook al weer te klein te zijn en inderdaad in iets meer dan 2 maanden 2 maten erbij. Leuk dat je zoveel plezier aan haken beleefd. Ben altijd wel jaloers op mensen die zo handig zijn met handwerken. Ben benieuwd naar je eerste creaties.

Ik ben op zoek naar wat cadeautjes voor sinterklaas, maar dat valt niet mee. Zaterdag komt sinterklaas al aan en daarmee ook weer de start van schoencadeautjes. Heb net al wat folders en op internet zitten kijken. Denk dat ik zo maar even naar een speelgoed winkel rijdt en gewoon even ga snuffelen. Het is zo'n gedoe om voor hem iets te vinden. Morgen moet ik weer werken en zaterdag ben ik grotendeels alleen met hem omdat mijn man moet werken en kan ik ook niet makkelijk weg.
    Had ook even naar de Hema gewild omdat ik daar een dekentje heb gezien voor de kinderwagen die ik erg leuk vind. Vond dat ik na de goede echo mezelf wel wat cadeau mocht doen. Maar toevallig zag ik gisteren bij de reclame een zak van de Hema waar je spullen in kon doen en dat die dan met 15% korting waren. En dat geldt helaas morgen en overmorgen pas. Moet dus nog een dagje wachten :(, want het is toch zonde om dat te laten lopen (en heb het ook niet persé vandaag nodig). Maar het was zo leuk geweest om even te gaan shoppen.

5. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Haha tis toch balle weer Mees, hihi, beter binnen blijven :)
    Schoen kadootjes zijn hier heel simpelhoor.... pepernoten, kleine choco letter, en 1 euro kadootje :) vind ik mooi zat...
    Hoeveel keer mogen ze bij jullie schoen zetten?
    Ik denk dat ik 5x totaal wel mooi zat vind, maar misschien schiet t er wel gewoon bij in...geen idee

6. samson

samson Actief lid

8 aug 2013
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mees, Fijn! dat je echo goed was! Nu kan de voorbereiding voor jullie fijne gezinsuitbreiding beginnen! Geniet ervan!!
    @lyanna, vervelend zeg dat je kleine mannetje ziek is! Voor hem, maar ook voor jullie! Stom, maar het is zo, je moet zo op je strepen staan! Beterschap voor je kleine mannetje.
    @mams, balen van je ex zeg, wat een eikel :) Sterkte ermee! Hoe gaat het met de lipjes? Ik ben nog steeds aan het sparen voor je:)
    @justme, succes met de schoenenjacht. Wat grappig dat je aan het haken bent geslagen, ik heb dat vroeger ook gedaan. Schijnt nu echt weer een trend te zijn he?

7. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    #1607 mamsvanm, 14 nov 2013
    Laatst bewerkt: 14 nov 2013
    ex heeft pech.. ik hoef haar niet heen te brengen.... dus ik ben op dit moment erg happy, want chanteren heeft geen zin meer :)
    Toppertje dus!!!!!!!!!!
    En de lipjes gaan super....
    Heb hele leuke kinder chokers noemen ze het...
    FF spammen, omdat je er om vroeg :)
    1460276_460148470770422_290020306_n.jpg :p:p

Voor t makkelijke maar even een album gemaakt :)

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mams: toch even de stad in geweest en de eerste twee cadeautjes vast gekocht. Geeft alvast wat rust. We doen het meestal ieder weekend van het moment dat hij aankomt. Dus een keer of 3-4 max. (dan vind ik het ook wel welletjes). Wilde ook alvast wat kopen voor 5 december zelf, maar dat bleek zelfs al uitverkocht, dus maar goed dat ik daar niet tot 4 december mee gewacht heb.

9. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    hai meiden

Mees gefeliciteerd met het mooie echo resultaat. Fijn dat je nu eindelijk ook lekker mag gaan genieten (van jezelf :))

Mams lekker dat je niet zelf je smurfje hoeft te brengen wanneer je ex haar (weer eens) niet komt halen. Nu is het echt gewoon lekker pech voor hem en heb jij lekker je meisje bij je.
    Ik vind persoonlijk 5 keer schoen zetten best veel hoor. Wat mees zegt hoor ik ook van veel kinderen op school. In het weekend mogen ze hun schoen zetten en dat is een keer of drie/vier. Lijkt me zat genoeg en inderdaad gewoon van dat kleine spul erin doen. Het gaat om de lol. Het is vaak al spannend genoeg zonder grote dure dingen.

Samson gelukkig dat het met je schoonvader nu eindelijk de goede kant op lijkt te gaan. Kunnen jullie toch met een wat geruster hart op vakantie.

Lyanna bedankt voor je lieve woorden. Het gaat met ups en downs. Het grootste deel van de tijd gaat het goed en heb ik voldoende afleiding. Soms vliegt het me toch ineens weer aan en kan ik het maar met moeite droog houden maar ik denk dat dat normaal is.
    Op fb zag ik al dat het met jullie jongste maar niet beter wil gaan. Zo sneu vind ik dat. Ik hoop echt dat je nu eindelijk een luisterend oor bij de ha kunt vinden en dat er een probaat middel gevonden kan worden voor het kleine ventje.

Zoals ik al schreef gaat het hier met ups en downs. Gelukkig meer up dan down en de verdrietige momenten zijn ook vrij kort omdat ik genoeg afleiding heb maar leuk is anders. Ik ben zo niet klaar om mijn kinderwens al op te geven dat ik me nu echt serieus aan het verdiepen ben in adoptie mogelijkheden. Toch is dat een moeilijke beslissing. Komt ook mee door de tijdsdruk die er achter zit want hoewel ik nog geen 40 ben zitten er lange wachtlijsten aan vast helaas en of ik het nog volhoud om weer 5+ jaar te moeten wachten weet ik nog niet. Het speuren naar info op internet heeft wel een groot voordeel dat ik nu in ieder geval weer het gevoel heb het heft min of meer zelf in handen te hebben. De beslissing of ik dit ga doen ligt bij mij, daar heb ìk controle over. In dezen ben ik (nog) niet afhankelijk van anderen. (Dat komt natuurlijk wel weer wanneer je de raad van kinderbescherming over de vloer krijgt maar daar zie ik nu nog niet zo'n groot obstakel in met mijn achtergrond)
    Kortom genoeg om over na te denken hier en dat helpt me toch wel met accepteren dat het op de 'normale' manier voor mij niet gaat lukken om moeder te worden.

10. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Ja misschien is weekenden ook wel gewoon genoeg, vorig jaar vroeg ze er niet eens om... ga ook zeker geen dure kado's doen hoor, dat komt de 5de wel...hoewel ik volgens mij nog binnen de 30 euro zit, en dan zijn het wel nuttige dingen.,... schaatsen, die verstelbaar zijn in maat, bingo spel voor kids.. en een heel schattig tinkerbell juwelen kistje (als je open doet gaat ze dansen met muziek) met 10 mini parfum flesjes er in.. zo gaaf, gevonden op marktplaats, al een maand of 2 in huis...
    Wil nu alleen nog wat potloden en knutsel papier er bij doen, dus dan heeft ze wel genoeg lijkt me :)
    Voor zowel samen spelen, binnen buiten en gewoon voor haarzelf.. lijkt me wel een prima verdeling .... En uiteraard 3 letters er bij ook voor mama en renso 1 :)

Boud fijn dan toch dat je je gedachten weet te verzetten hoor, ik vind je een giga sterke en lieve vrouw :)

11. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Boud, ppfff wat een klote nieuws! Ik weet niet wat te zeggen behalve dat ik je heel erg veel sterkte toewens en je een dikke knuffel wil geven! Ik kan me voorstellen dat je compleet geschokt bent, Dat ben ik nu zelfs! Knufffffff.......

12. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Ik kwam even kijken hoe het gaat met iedereen, helaas niet met iedereen even goed.

Mees, jij van harte met je mooie echo!! Fijn dat alles goed is en erop en eraan zit! En heel veel s6 met het kopen van Sint Cadeautjes valt nog niet mee inderdaad!

Hoop, knap van je hoor dat je naar de tandarts geweest bent, nu wordt een volgende keer dan misschien wat makkelijker? En raar idd dat ze niet hebben nagedacht over hoe je nu straks moet kauwen, misschien even bellen ofzo? De konijntjes worden al groot natuurlijk, kom je er dan nog wel vanaf?

Just, ja gaat hard he met groeien? Voor je het weet koop je elke maand nieuwe schoenen! Lotte groeit nu ook heel hard heeft maar 1 setje maat 68 aangekunt nu al 74 bijna 80 hahaha.

Lyanna, jemig het houdt ook maar niet op met die kleine he? Beterschap hoor en ik hoop dat ze nu toch eens verder gaan zoeken!

Mams, bij jou ook weer heibel?? Nou je bent nu een stuk sterker dan een tijd geleden dus het komt vast goed allemaal! Knuffffff..

Pinkxxxx, bij jou ook alles goed met de zwangerschap?

Guap, bij jou ook een mooie echo!! Gefeliciteerd hoor!

Samson, ook alweer druk bezig met zwanger worden?? S6 hoor!

Hier weer lekker in de lappenmand ppffff had een slijmbeurs ontsteking in mijn heup, spuit in gekregen gaat beter, ga ik zondagavond door mijn rug!! Wilde een plantje van de vensterbank pakken, nou dat heeft dat plantje geweten hahaha!! Niet leuk, maar toch....Dus man moest vrij nemen om voor de kleine te zorgen, alles helemaal uit de doen hier. Nou ja het gaat nu wat beter en hopelijk zet dat door en kan ik zelf weer alles doen met mijn reuze baby hahaha. Ze was gisteren op het CB 10 kg schoon aan de haak en 73,3 cm! De groeicurve van een knul hahaha ze was te groot, nou alsof je daar iets aan kunt doen?? Ze doet het prima hoor wat mij betreft.....:)

13. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Hier geveld door griep :(.
    Volg jullie wel natuurlijk!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: fijn weer even van je te horen! Snap dat het loslaten van je (biologische) kinderwens moeilijk blijft, en dat is een soort van rouwproces waar je doorheen moet. Kan me voorstellen dat het zoeken naar andere manieren, zoals adoptie, je in ieder geval weer het gevoel geeft 'ermee bezig' te zijn. De wachttijden zijn inderdaad lang. Maar je weet maar nooit. Ik las dat het tussen de 3-5 jaar is. Is natuurlijk erg lang, maar het kan natuurlijk ook 3 zijn ipv 5. En wie weet met de financiële crisis dat er ook mensen zijn de kinderwens even op een lager pitje gezet hebben en dat de wachtlijst misschien wel korter kan zijn. Ook staan er vaak mensen op die, bij nader inzien er toch vanaf zien om welke reden dan ook, of alsnog zwanger worden. Zijn er geen informatie-avonden per stichting waar je eens naar toe kunt gaan? Zou het fijn vinden als je ons, als je het zelf trekt, zo af en toe even komt updaten waar je mee bezig bent en wat je gaat beslissen, want blijf graag op de hoogte van je hele traject.
    @Syl: jemig, meid. Door de rug door een plantje verzetten. Ja, er is soms niet veel voor nodig. Zo zie je ook maar hoe gelijk een heel huishouden ontwricht is als moeder de vrouw uitgeschakeld wordt. En van de foto's van fb kun je inderdaad goed zien dat de kleine van jou wel ver boven de gemiddelde groeilijn uit gaat. Ze groeit letterlijk als kool. Is er nog nieuws op het gebied van je andere dochter. Is er inmiddels weer contact?
    @Pinx: sterkte! De laatste loodjes zijn al zo zwaar en dan ook nog eens geveld door de griep. Beterschap!

Hier geen nieuws. Gisteren weer wezen zwemmen. Moet me er altijd enorm naar toe slepen en vraag me onderweg altijd weer af, wat ik mezelf toch allemaal op mijn hals haal. Maar als ik weer het warme bad in stap is het toch wel weer lekker.
    Vandaag laatste dagje werken voordat het weer weekend is. Mag niet klagen, want ben deze week een middag en een ochtend vrij geweest en daarnaast nog mijn vrije dag! Maar toch, zal ik blij zijn als het 6 uur is.

15. samson

samson Actief lid

8 aug 2013
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sillysa; ik ga bijna op vakantie naar Azie en daarvoor worden malaria pillen aangeraden. Het advies is om 1 menstruatie te wachten voordat ik probeer zwanger te worden. Dus ja...ik heb hier en daar navraag gedaan of het echt nodig was...dus ja:( en malaria is ook geen prettige ziekte, dus was de keus snel gemaakt. Dan maar even....
    Beterschap met je ontsteking en je rug, ik hoop dat je snel weer opknap!

@mams, mooi! Leuk dat je die foto ff met ons deelt! Ik blijf sparen voor je!
    @mees, fijn dat je al een paar cadeautjes hebt gevonden. Ook al bij de Hema geweest? :)

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Samson: nog niet weggeweest, ben het de hele middag al wel van plan. Hopelijk op tijd weg van het werk, zodat ik er nog even langs kan.

17. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Lieve allemaal,Hier ben ik ook weer even.Ik lees heel af en toe nog even mee, zo blijf ik nog een beetje op de hoogte van hoe het met jullie allemaal gaat. We hebben zo lang lief en leed samen gedeeld.Maar ik moest nu toch wel even reageren op Boud.Meid, ik weet hoe je je voelt. Wat een klap is dat he?Je kunt het gewoon bijna niet geloven dat het na al die tijd gewoon voorbij is. En vooral ook dat gevoel dat je nog niet klaar bent met je kinderwens.Het is een groot onmachtig gevoel wat je van binnen helemaal wegvreet. Ik ben ook blij dat ik mijn baan heb en daar naar toe moet en mijn ding moet doen, even je zinnen verzetten, maar dan kom je thuis BAM! Ook ik ben gaan zoeken naar andere oplossingen, eenouderadoptie, pleeggezin. Helaas kwam ik daar niet verder mee.Iedereen zegt joh zet je gewoon op een lijst.Zo werkt het helaas niet.Alles kost bakken met geld, de wachttijd is jaren en de kans is miniem. Het zou zo moeten zijn dat er dan in de komende jaren weer landen zijn waarvan de regering de grens weer open zet voor alleenstaanden. En die kans is enorm klein.In de pleegzorg mag je max drie dagen werken, en dat zou met een hoop aanpassing financieel nog net haalbaar zijn maar dan heb je een kindje wat niet van jezelf is en wat altijd weer opgeëist kan worden door de echte ouders. En waarvoor

18. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Sorry, bericht was nog niet af en toen liep de computer vast.Gelukkig kon ik nog wel mijn bericht plaatsen.In ieder geval zijn de mogelijkheden eigenlijk nihil, helaas helaas.Terwijl er zoveel kinderen zijn die een lieve moeder nodig hebben.Elke zwangerschap/geboorte in je vriendenkring of op tv, het maakt niet uit, doet je beseffen hoe groot die wens is/was.Ik ben bang dat dat gevoel nooit weggaat.Ik kan wel zeggen dat ik al die ritjes ziekenhuis, hormonen spuiten, IUI's, IVF's echometingen niet mis.Wat dat betreft besef ik nu wel wat voor ongelofelijke achtbaan dat is geweest met helaas als triest resultaat helemaal niets.Er is nu dus wel een soort ongemakkelijke rust.Ik ben de laatste tijd bezig geweest om een beetje te daten.Maar ook daar loop je een beetje tegen dit 'ding' aan. Sommige mannen willen graag nog een kind, en de mannen die geen kinderen willen houden ook niet van kinderen (en ik natuurlijk wel).Twee keer een man gedate waarvan de vrouw was overleden, een hele heftige situatie, maar waar ik dan toch een soort 'moederrol' voor zou kunnen zijn.Helaas moet er toch echt ook wel iets zijn als aantrekkingskracht want alleen d'han

19. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    grmmmpppfff hij blijft maar vast lopen

want alleen de handige situatie dat gaat toch niet genoeg zijn.
    Goed, lieve Boud, ik wens je heel veel sterkte.
    En Mees, van harte dat het je gelukt is om lekker buiten de IVF's toch zwanger te raken, lange neus naar de hele medische wereld.
    En guap, ook weer zwanger, zo begin je en voor je het weet heb je er drie. Geniet ervan.
    Voor de rest wil ik iedereen de lieve groeten doen en blijf heel af en toe meelezen.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: fijn weer even een teken van je leven van je te horen. Denk nog vaak aan je en zeker nu met Boud, dacht ik ook automatisch regelmatig weer aan jou. Ik heb me ook maanden geleden afgevraagd, hoe het toch ooit zou moeten mijn kinderwens op te geven en vroeg me af hoe je toch iets kon opgeven wat zo diep zat en wat je eigenlijk niet wilde opgeven. De gedachte dat dat moment voor mij vrij snel zou komen, maakte me wanhopig, verdrietig en lichtelijk gek. En dan maak je mee dat twee mensen die je de laatste jaren dierbaar zijn geworden, omdat je zoveel deelt, omdat je het ze zo gunt, dat wel voor hun kiezen hebben gehad. Het is een soort van rouwproces waar je doorheen moet, afscheid van iets moet nemen, wat er eigenlijk nooit geweest is.
    Het is inderdaad zo oneerlijk, zeker omdat je als alleenstaande op alle fronten al zo gediscrimineerd en tegengewerkt wordt. Overal wachtlijsten en beperkte mogelijkheden. Ik vond daten op latere leeftijd ook best moeilijk. Voor mij was het vaak dat de man dan al kinderen had van een eerste huwelijk en dan geen kinderen meer wilde bijv. Omdat hij alles al een keer meegemaakt had. Erg frustrerend allemaal.

Deel Deze Pagina