Xon idd erg fijn je weer even te zien hier hoor, denk dat Boud hieruit toch wel weer kracht uit haalt, hoewel ze dat niet echt nodig lijkt te hebben... wat zijn jullie toch bere sterke vrouwen, dat wou ik gewoon even kwijt
hai allemaal Xon wat fijn weer even van je te horen. Ik heb zo vaak aan je gedacht en helemaal sinds ikzelf in deze nachtmerrie beland ben. Heb me zo vaak afgevraagd hoe jij die eerste weken doorgekomen bent. Het is heel herkenbaar wat je allemaal schrijft. Het enige dat ik kan bedenken is stap voor stap maar weer door zien te gaan. De weg naar pleegzorg is voor mij uitgesloten Ik zie in mijn werk te vaak dat er weer afscheid genomen moet worden van een pleegkind (lang niet altijd hoor het gaat gelukkig ook vaak wel goed) en ik denk niet dat ik dat zou kunnen opbrengen. Dus daar wil ik niet eens aan gaan beginnen. Het adoptie verhaal wil ik nog wel verder uitdiepen. Het is inderdaad heel duur maar ik realiseerde me tijdens het vele googlen en de gesprekken die ik met vrienden en familie heb gehad dat ik het hele bedrag natuurlijk niet in een keer hoef op te hoesten. Het zijn gedurende de jaren wachtlijst steeds relatief kleinere bedragen. Dus ik heb nog drie jaar om voor de grote klapper door te sparen. Ik had al een bedrag om een vierde icsi zelf te kunnen gaan betalen dus een beginnetje heb ik. De wachtlijst is helaas wel lang, minimaal drie jaar, maar je moet niet gek op kijken van vijf jaar. Omdat ik wel wil aangeven geen kind met een verstandelijke handicap te willen zal het voor mij toch dichter bij de 5 jaar liggen. Het klinkt misschien cru maar ik werk er al de hele dag mee, ik denk dat ik snel opbrand als ik het thuis ook nog moet opbrengen om de zorg voor een gehandicapt kind te hebben. Een kind met een (lichte) lichamelijke beperking vind ik dan totaal niet erg maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik vanuit het bejaarden tehuis later nog steeds moet opvoeden wat wel het geval zal zijn met een verstandelijk gehandicapt kind. Dit zijn even heel in het kort de afwegingen die ik loop te maken. Omdat de wachtlijst zo lang is en ik nu voor adoptie nog relatief jong blijk te zijn heb ik toch vandaag de aanvraag voor een beginseltoestemming maar op de bus gedaan. Stap een is dus gezet. Of ik de hele rit uitzitten zal weet ik nog niet, gaande weg kan ik me nog vaak genoeg bedenken en terug trekken uit het hele traject. Er is dus nog niets definitief maar het balletje begint wel langzaam weer te rollen. Ik moet zeggen dat het me tot nu toe een voldaan gevoel geeft. Niet dat de pijn nu ineens niet meer aanwezig is. Vrijdag ben ik op school nog in snikken uitgebarsten bij een collega die toevallig wel van mijn verhaal wist. Maar ik probeer heel bewust toch vooruit te kijken en ik zie wel waar het schip strand.
@Boud: voor mij gaf dat ook een heerlijk (en zelfs een beetje een lekker gespannen) gevoel die brief op de post gedaan te hebben. De eerste kosten die over enkele maanden gemaakt moeten gaan worden, zullen die van de cursus zijn en die zijn 900 euro (tenminste 5 jaar geleden) Verder zal er, denk ik, dan langere tijd niets meer betaald hoeven te worden. Dus volgens mij kun je dan inderdaad nog even sparen. Ik kan me voorstellen dat je geen kindje met lichamelijke of geestelijke beperkingen ziet zitten. Maar volgens mij zijn de special need kinderen voornamelijk met bijv. een hazelipje of oor-probleem waarvoor ze nog operaties moeten ondergaan. Maar laat het de komende tijd allemaal maar over je heen komen. Je hebt de eerste stap gezet, naar hopelijk iets heel moois!
Hey Boud, wat ga je door zeg, knap van je, en ik denk dat alles echt wel goed gaat komen voor jou.. dat moet wel met al jouw positieve energie Mees hoest bij jou dan?
Mees de info bijeenkomsten kosten nu 1595 euro! Het is de afgelopen 5 jaar dus wel een stukje duurder geworden. Maar we gaan er maar vanuit dat dat het waard zal zijn. Mams doorgaan is de enige manier voor mij om niet om te komen in het zelfmedelijden. Dus het is meer noodzaak dan sterk of knap hoor. Als ik nu niets zou doen zou ik me veel ellendiger voelen. Nu heb ik het gevoel dat ik nog een beetje controle heb over de situatie.
@boud, goed van je dat je die stap gezet hebt! en inderdaad het hele bedrag hoef je niet in 1 keer op te hoesten, sparen is zeker een optie. hier druk het met haken..... in het weekend niet heel veel kunnen doen, kleine man was ziek. beetje koorts en last van zijn keel. hij is er nog niet vrij van, maar gaat wel de goede kant op. hopelijk wordt ik niet aangestoken, grote man had het ook al te pakken.
@Boud: dat is inderdaad een hele prijsverhoging, zeg! Het is ook wel een langlopende cursus, maar toch... @Justme: zag op fb al dat je in de ziekenboeg zat met je mannen. Hopelijk blijf je zelf overeind! Veel vitamientjes en maar vroeg onder de wol. @Mams: heb nogal veel last van bekkenklachten en heb hierdoor een beroerd weekend achter de rug. Meestal kon ik in het weekend (door meer te rusten) weer bijtanken. Maar dit weekend hielp zelfs dat niet. Donderdag mag de fysio me weer even uit elkaar trekken.
@Boud: de fysio heeft me aardig gebeuld. Ze heeft alles losgeduwd onderin mijn rug en bij mijn ruggewervel. En gisteren was ik zowaar zo goed als pijnvrij toen ik naar mijn werk ging. Aan het einde van de dag wel weer meer last van het vele zitten, maar het is nog te doen. Moet nu zelf ook hard aan de slag met oefeningen. En over 2 weken mag ik weer. Ik hoop maar dat we dit gevoel een beetje vast kunnen houden, want zo is het prima te doen.
@mees, fijn dat de fysio je kan helpen! je rug krijgt het steeds zwaarder dus alle hulp is welkom! hier mijn 1e knuffel gehaakt! nou ja, bijna dan, het staartje moet nog. maar ga nu eerst aan een kerstengel beginnen
@Justme: leuk dat je zulke mooie dingen kunt maken. Ik wou dat ik handiger was. Mijn schoonmoeder gaf ons vanmiddag een trui die ze voor ons zoontje gebreid had. Echt heel mooi gedaan. Daarnaast nog twee truien die ze voor zichzelf gebreid had met allerlei aparte patronen/steken. Lijkt me heerlijk als je zelf zulke mooie dingen kunt maken.
Hey dames, ik wou jullie even laten weten wat de uitkomst van onze pretecho was vandaag: we krijgen een 3e zoon! En alles zag er prachtig uit, hij zwaaide naar ons en we hebben z'n mooie voetjes gezien, ontwikkeling is mooi op schema, dus al met al heel blij!
@Guap gefeliciteerd. Fijn dat alles goed is met de kleine. Dat wordt dus een serieuze mannenhuishouding bij jullie. Leuk hoor! Hoe gaat het met jou en hebben jullie je al een beetje gesetteld in jullie nieuwe huis? @Jeetje al klaar voor vertrek? Ik weet niet meer precies wanneer jullie hier zouden zijn maar het was rond Sinterklaas dus het kan nooit lang meer duren voor jullie afreizen. Het is de laatste weken bijzonder rustig hier op het forum. Alles goed met iedereen??? Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik ook niet veel te vertellen heb om wat leven in de brouwerij te brengen hier.
@Guap: gefeliciteerd met de goede echo weer en dat het weer een jongetje zal worden! @Boud: check hier ook regelmatig, maar het is hier verdacht stil. En wilde er ook niet een eigen dagboek van maken. Hier ook weinig nieuws. Alles gaat z'n gangetje. Pijn valt mee op het moment (even afkloppen ). Dus we hopen maar dat het nog even zo mag blijven. Verder druk op mijn werk. Door een miscommunicatie blijkt er iets misgegaan te zijn met korting van mijn verlofuren. Ik ben begin dit jaar 4x9 gaan werken, maar blijkbaar heb ik al die tijd teveel verlof gehouden. Dus daar kwamen we eind vorige week achter. Toen moest er alsnog even een flinke correctie plaatsvinden met als gevolg dat ik behoorlijk in de rode cijfers kom met mijn verlofuren. Ik heb nog een week vakantie gepland binnenkort en die breekt me eigenlijk de nek. Aan de andere kant hebben mijn man en ik die week echt even vrij gehouden/genomen om even alle achterstallige afspraken in te plannen en hopelijk een begin met de babykamer te maken. Ons zoontje zit dan 's morgens op school en is voor ons dan even ideaal als we muren willen sauzen en hij even niet voor de voeten loopt. Ook moet ik nog voor gordijnen op pad en daar heb ik echt even tijd voor nodig. Dus ik pieker er niet over die week op te geven. Al was het ook alleen maar om even bij te tanken van een drukke tijd op mijn werk. Dus heb nu maar aangeboden om bepaalde klussen in mijn eigen tijd te doen tot die 36 uur (die ik teveel in het rood sta) gecompenseerd zijn. Niet leuk, maar het is even niet anders.
Ai mees dat is een tegenvaller. Hoe kan dat nou dan? Dat soort dingen wordt toch helemaal uitgerekend voor je aan zoiets begint? Balen zeg, maar ik kan me voorstellen dat je je vrije week niet wilt opgeven. Wel goed gaan bijhouden hoor, die uren dat je thuis gaat werk 'inhalen'. Voor je het weet heb je al weer 40 uur ipv die 36. Nou klinkt 4 uur als niet zo veel maar elk beetje meer is vrijwilligerswerk en zo fantastisch is die werkgever van jou nou ook weer niet, dus maak het niet te gek!
@Boud: inderdaad een flinke tegenvaller. Ik had dit begin dit jaar bij personeelszaken doorgegeven dat ik 4x9 wilde gaan werken en ging ervan uit dat zij dit achter de schermen dan in orde zouden maken. Als je 36 uur gaat werken, wordt dat in mindering gebracht op je verlofuren om die 4 uur minder per week te compenseren. Ik had dit jaar daadwerkelijk minder verlof en dacht dat dat dus de korting was vanwege het mindere werken. Moet zeggen dat ik zelf een leek ben wat dat soort dingen en misschien had er bij mij een belletje moeten gaan rinkelen. Maar nu blijkt dat ze bij iedereen standaard de weektaak op 38 uur hebben gezet (ipv 40 uur). Daardoor had iedereen minder verlof. Dat verklaart dus die korting in uren. Maar nu blijkt dus dat ik nog een keer een korting moest krijgen omdat ik ook geen 38 uur maar 36 uur ging werken. Ik had hiervoor zelf een vinkje moeten zetten (maar dat hadden ze mij even vergeten te melden). Dus toen moest er vorige week alsnog even een correctie overheen. En ja, ik had natuurlijk al de nodige dagen vrij gehad, vakantie en dus die vrije dagen in december ingepland. Nu dus inderdaad maar wat werk in eigen tijd doen (met inderdaad de stopwatch erbij). Want ga geen dief van mijn eigen portemonnee (lees uren) zijn.
Ik heb er geen verstand van hoor Mees. Maar als jij al gekort bent omdat ze de weektaak op 38 uur hebben gezet hoef jij toch alleen die 2 uur per week in te halen (van 36-38) want op die andere 2 ben je al gekort. Of denk ik nu te simpel? Hier ook een teken van leven van mij. Ik check ook regelmatig Zp om ff bij te lezen maar er valt zeer weinig te lezen. Hier gaat t goed al wordt het nu wel zwaarder. Werken wordt zwaar en ik Heb weer veel last van harde buiken. Ook mijn bekken doet soms mee wat lopen echt niet prettiger maakt. Maar ach dat zijn de laatste lootjes denk ik dan. Nog 4 weken werken en dan heb ik verlof! Dan hoef ik even helemaal niks behalve het kerstdiner! De 3D echo was mooi om te zien. Als ik tijd heb en achter de pc zit zal ik hem posten.
@Pinxx: dat klopt inderdaad, maar dat betekent dat er nu nog eens bijna 100 uur gekort wordt. Omdat je natuurlijk 2 uur over een heel jaar teveel hebt gehad. En dat brak me net even de nek. Maar gaat vast ook goedkomen. Lekker dat je al bijna verlof hebt. Ik 'moet' nog 13 wkn (in het meest gunstige geval dat alles goed mag blijven gaan) en schrik er ook wel van hoe snel dat allemaal gaat. Vanmorgen in ieder geval een goed gesprek met iemand gehad die me moet vervangen op mijn werk en heb er wel vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Moet nog wel een robbertje vechten met mijn baas, omdat ik ook wil dat ze nadat mijn verlof is afgelopen nog 2 dagen per week blijft, omdat ik op 2 dagen vrij wil hebben waarop er verder niemand is. Maar dat zal me wel niet in dank afgenomen worden. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
Hier ook wel lezend op zp maar niet actief. We hebben best zware weken achter de rug. Er zijn nu 4 kiezen getrokken,waarvan ik de laatste twee een ontwrichte kaak heb gehad...en dat is echt heel erg pijnlijk. Ook twee sterfgevallen in de familie en een vriendin van me heeft te horen gekregen dat ze kanker heeft en er niks meer aan te doen is. Zo triest allemaal. Met zwanger worden ben ik eigenlijk niet meer zo bezig. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Ik weet dat ik nog zwanger kan worden,maar zwanger blijven lukt dus niet en dat maakt me erg angstig voor als ik weer een positieve test in handen heb. Ik geloof dat ik dan mijn kop maar in het zand steek. @Mees: wat een gedoe op je werk! Ik begrijp dat dat je erg onrustig maakt.Fijn dat alles goed gaat met de zwangerschap! @Xon: fijn wat van je te horen! Ik had je al eerder eens een pbtje gestuurd,maar kreeg geen reactie. Daaruit trok ik de conclusie dat je het wel erg zwaar zou hebben en er niet over wilde praten. Ik kan dat volkomen begrijpen. Ik vind je een sterke vrouw en hoop oprecht dat het je goed gaat in de toekomst....op welke manier dat dan ook is. @Boud:hoe gaat het met jou? Kan jij het een beetje een plekje geven? @Guap: gefeliciteerd met de goede echo en leuk dat jullie een derde zoon verwachten! @Jeetje : hoe ist met jou? @Mams: bij jou ook alles goed? Weet iemand van jullie hoe het met Waxientje gaat? Misschien horen jullie wel eens wat via fb.....ik heb dat niet.
@Hoop: zo te horen heb je een heftige tijd meegemaakt. Sterf- en ziektegevallen hakken er altijd in. En zo te horen heb je zelf ook het nodige voor je kiezen (woordgrap) gehad. Met Waxientje gaat het (op fb te zien) wel goed. Ze is druk aan het schilderen, heeft zo te lezen/zien op fb onlangs een heerlijke vakantie gehad en een nieuwe coupe. Ben blij te zien dat ze zich inderdaad gericht heeft op allerlei mooie dingen na alle stress van het proberen zwanger te raken. Al zal dat voor haar ook nog wel eens met vallen en opstaan gaan. Snap dat bij jou de angst er goed in zit na die paar miskramen. Je moet doen wat goed voor je voelt en als dat niet bezig is met zwanger raken is dat heel begrijpelijk. Hebben de konijntjes inmiddels al een goed tehuis gevonden? Hier inderdaad we wat stress door dat uren-gedoe. Was van plan 's avonds wat te doen, maar merk gewoon dat het kaarsje snel op is, na al 9 uur gewerkt te hebben. Nu is mijn vrije dag en mijn zoontje op school en dan probeer ik ook maar wat in te halen. Maar baal wel enorm, maar het is helaas niet anders.