Zo, bijna hele dag op pad geweest, afspraak bij de kinderarts van J. Om kwart voor 12 hadden we afspraak en na eerst een gesprek en uitgebreid lichamelijk onderzoek met een arts in opleiding kwam de kinderarts erbij. J. heeft nog steeds rode trommelvliezen en krijgt hier nu naast de gewone neusspray een medicinale neusspray om zo hopelijk zijn oor klachten te verminderen. Verder heeft hij ook vergrote keelamandelen en moet J. maandagmiddag naar de KNO arts, kijken wat die ervan vindt en kijken of amandelen wel/niet eruit moeten of wat anders. Verder omdat J. zijn gewicht toch wel zorgen baart naast het vele ziek/verkouden zijn (bovenste luchtweginfecties) vond kinderarts het wel nodig om nog uitgebreider bloedonderzoek te doen. Nu wordt zo wie zo schildklier, imuunsysteem, glutenintolerantie en nog veel meer onderzocht. Hiervan krijgen wij op 9 december telefonisch de uitslag van. Aan de hand van wat maandag KNO arts beslist en 9 december de uitslag van het bloed is wordt gekeken hoe we verder gaan. Maar zo wie zo hebben we op 13 februari weer een controleafspraak staan bij de kinderarts, die wil hem eerste tijd onder controle houden ivm gewicht en ziektes. Dus al met al nog niet veel verder gekomen vandaag, maar wel in de molen en hopelijk gauw verbetering met J.
Iedereen dikke knuff van mij, lees en leef wel mee.........maar nu weinig puf om te reageren. Kleine J vergt nu gewoon zoveel energie van me.
Hoi dames, Ik doe weer een poging tot reageren. M. zit lekker te spelen dus hopelijk heb ik even tijd. @Mees: wat balen zeg van die uren en dat je nu nog extra moet werken. Kan me indenken dat dat zwaar is zeker omdat je al lange dagen maakt. Fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo!! (jeetje zo lang heb ik al niet meer gereageerd besef ik nu, want dat is alweer even geleden) @Guap: wat fijn een goede echo en nog een jongetje erbij! Echt een mannenhuishouding daar straks! Ben heel benieuwd of je al een goed idee hebt voor de naam. Ik zou je namentopic nog opzoeken. Zal ik eens doen. @Hoop: pff jee da's niet niks wat er allemaal is gebeurd. En ik schrik ervan, een ontwrichte kaak! Ik heb zelf eindelijk ook de stap gezet naar de tandarts. Ik moest eerst een antibioticakuur en als we terug zijn uit NL krijg ik een wortelkanaalbehandeling. Brrr, zie er wel tegenop, maar ja, het is het beste! Zie trouwens dat je wel 1 dag overtijd bent, of heb je gewoon je banner nog niet aangepast? Maar ik kan me indenken dat het angstig is, mocht je weer zwanger zijn. Toch, je weet nooit! @Xon: goed om weer wat van je te horen! Ik zie natuurlijk af en toe wel wat op FB maar dat gaat natuurlijk niet over dit onderwerp. Het blijft moeilijk kan ik me voorstellen, de opties zijn ook zo gelimiteerd. @Pink: gaat hard met de zwangerschap! Al bijna verlof. Ik had je mooie 3-d echo foto al voorbij zien komen op FB. Zo apart is dat he? @Lyanna: oh lees net je bericht. Goed dat J. nu zo goed onderzocht wordt. Hopelijk gaat het snel de goede kant op met hem hoor. Kan me voorstellen hoeveel energie het vreet. Nou, hier gaat het goed. M. was de laatste controle goed gegroeid en ze ontwikkelt zich echt snel nu! Ze kruipt nog niet echt maar tijgert wel de hele kamer door. Ook heeft ze al 6 tanden en er komt een kiesje door, nu al! Daar heeft ze wel veel last van, arm schaap! Ze brabbelt ook wat af de hele dag. Zou soms wel een vertaalcomputer erbij willen Zaterdag gaan we naar NL, dus nu toch wel aan het voorbereiden. De koffer ligt al open en vanavond maar eens een beginnetje maken. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan deze keer met vliegen. Ze is natuurlijk een stuk beweeglijker nu, maar gelukkig is mijn man er ook bij. Kunnen we afwisselen. Nou, mevrouwtje hangt aan mijn benen dus ik zal maar eens stoppen. Liefs aan iedereen en tot snel, vanuit NL!
@Jeetje: ik had de 20 wkn pas 2 wkn geleden, dus de schade valt nog mee, dat je te lang afwezig was. Vanaf dat ze gaan tijgeren en tanden krijgen gaat het inderdaad enorm snel. Voor je het weet trekken ze zich overal aan op en dan lopen ze zo (en kun je daar weer achteraan rennen). Op zich wel een leuk jaar dat eerste jaar, want de ontwikkelingen volgen elkaar op en kan soms per week verschillen. @Lyanna: sterkte! Kan me voorstellen dat je misschien al meer antwoorden had gewild, maar je zit in de molen, zoals je zelf zegt en je zoontje wordt in ieder geval nu goed in de gaten gehouden.
Jeetje, vandaag onderweg naar NL. Goede reis! Lyanna, ik had op fb al gelezen en gereageerd over je zoontje. Hopelijk valt het wachten op alle uitslagen niet heel zwaar. Hoop wat naar dat je zo'n last hebt van die tandartsbehandelingen. Met mij gaat het redelijk. Nee ik heb het nare nieuws nog geen plaatsje kunnen geven. Het vliegt met toch best nog wel eens aan waarna ik in een (hopelijk gezonde) huilbui uitbarst. Dat lucht dan op en dan kan ik er vaak weer een paar dagen tegenaan tot de volgende inzinking. Ik ga er maar vanuit dat het een redelijk normale reactie is en de huilbuien steeds minder lang worden en minder vaak voorkomen. Over het algemeen weet ik me goed staande te houden en ik kan gelukkig ook nog wel genieten van gewone alledaagse dingen. Ik kom er wel weer maar het duurt gewoon een tijdje. Iedereen een fijn weekend, nog mensen die pakjesavond hebben? Ik nl wel vandaag moet natuurlijk nog snel de hand leggen aan de laatste gedichten maar het wordt vast wel weer een gezellig avondje.
Boud: helemaal logisch dat het bijna letterlijk met vallen en opstaan gaat. Het kost veel tijd om dat een plekje te geven, als dat ooit al helemaal lukt. Het zal denk ik altijd een gevoelig litteken blijven, wat (net als bij een echt litteken) af en toe weer even opspeelt. Wel goed dat je aan je verdriet toegeeft. @Jeetje: goed aangekomen in NL? Zal vast een flink stuk kouder zijn dan bij jullie? Hier geen nieuws. Alles gaat zijn gangetje. Ben wel erg moe en kortademig, dus vermoed dat er een verkoudheid of iets achter zit (hoop ik niet, natuurlijk). Gisterenavond laat nog snel een schoencadeautje voor mijn zoontje ingepakt. Vanmorgen bij het uitpakken maakte hij na een paar minuten zo'n opmerking hoe het kon dat sinterklaas hetzelfde inpakpapier als ons had. Ja, daar sta je dan even met je mond vol tanden en een leermomentje voor de volgende keer. Gelukkig geeft mijn zoontje meestal zelf de woorden in de mond en vroeg hij of sinterklaas ook papier bij de Action had gekocht. Heb inderdaad maar gezegd dat dat waarschijnlijk zo was. Zometeen maar weer een begin maken met wat werken. Moet nog steeds een flink aantal uren in halen en merk dat ik 's avonds de puf er niet meer voor heb. Dus probeer zo overdag maar af en toe wat uurtjes te pakken.
Haha die mees/.. zo had Mandy klei in haar schoen gekregen, waarvan ik dacht dat ik dat wel hoog genoeg verstopt had... ze liep er zo heen van daar ligt er ook 1.... die er dus niet meer lag.... Hmm... Jeetje welkom terug in NL Hier is smurfje eindelijk weer een weekend bij vaders... dus ff tijd voor vriendlief en mezelf.... was ik ook wel even aan toe zeg! Maar nu ook weer helemaal klaar voor dat ze zometeen weer thuis is natuurlijk! Knuffie
Stilte zeg.... tijd voor wat grappigs, das al ff geleden geloof ik: Hoe hilarisch.... en een echt lach momentje.... Ex gaf aan dat smurfje bij hem Sinterklaas moet vieren, want dat staat in het plan. Was ik helemaal vergeten, maar goed, no problemo.. staat nu een maal op papier. Komt er vervolgens nog een verzoek bij.... en let op : OF ik eventueel de kado's van hier ook mee wil geven, want hij heeft haar al een tablet en een fiets gegeven..... Hoe slim ben je dan...? Whahahhaha... nou sorry, ik heb al een hele fijne dag in petto voor Mandy, en met de pietjes er bij..... Das dan maar goed ook, anders was het een sobere Sinterklaas voor haar zeg.... Nou goed. Zijn probleem.... ik vind het in ieder geval zeer lachwekkend verzoek. Ik moet toch alles zelf al betalen.... ga zeker Sinterklaas en Kerstman spelen voor hem ook zeg.... mafketel! Hahahhhahahhaha Alvast een fijne Sinterklaas hoor
Mams wat een giller inderdaad. Hoe dom ben je dan inderdaad om van te voren al heel dure cadeaus te gaan geven! Dat waren voor je meisje dan heel mooie schoen cadeautjes. Ik zeg: "Vaders succes met inkopen!" Hahaha! Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Kan me je lol hierom goed voorstellen. Betekend dit nu dat ze doordeweeks ineens naar hem toe moet of kan dit wel gewoon in het weekend? Lijkt me voor je meisje niet praktisch ivm school om op donderdag bij hem te zijn. Lyanna ik zag op fb dat er nu eindelijk schot zit in de behandeling voor jullie jongste spruit. Fijn maar ook spannend. Ik wens jullie succes!
Boudicca, dank je wel.........is zeker spannend allemaal. Hopelijk is dit de grootste boosdoener en knapt ons manneke straks snel op. Voor diegene die niet op FB zitten, J wordt de 23e geopereerd..........hij krijgt buisjes en neusamandelen worden verwijderd. KNO wilde niet afwachten met spray, dit omdat J geen reserves meer heeft zo snel mogelijk helpen. Nu maandag bloeduitslagen nog even afwachten, hopelijk geen gekke dingen.
@Mams: hoe verzint hij het....hihi? Een vriendin van mij had ook zo'n ex (had een broer van die van jou kunnen zijn), die het ook maar even normaal vond dat ze hem eerst benzinegeld gaf, want anders kon hij zijn kinderen niet ophalen voor zijn weekend. Hij was notabene zelf verder weg gaan wonen omdat hij weer bij een of andere grietje ingetrokken was. @Lyanna: je zoontje zal er zeker al enorm van opknappen als die amandelen eruit zijn. Ons zoontje is nog wel eens verkouden, maar kan er nu zelf sneller doorheen komen. Eerst was een verkoudheid een complete aanslag op hem en lag hij dagen voor pampus met koorts op de bank (met natuurlijk ook weer niet eten). Ons zoontje is nog geen zwaargewicht, maar al wel ruim een kilo aangekomen sinds 3 maanden (terwijl hij eerst ruim een jaar op hetzelfde gewicht bleef).
Boud, t stond in het op... ene jaar bij hem, andere bij mij... einde van het verhaal was het te omslachtig voor hem... en zijn zoon halen, en smurf.... en code oranje dus een dag te voren afgezegd.. gelukkig kon ik mijn pietjes weer verzetten.. en hadden we het om 1330 allemaal weer gehad En hopelijk nu weer wat rust in de toko! Hoe hebben jullie het gehad allemaal?
Mams code rood heeft hier ook het nodige roet in het eten doen belanden. Op school kregen we vlak voor het begin van ons pakjesspel te horen dat veel scholen de deuren sloten en dat de taxibedrijven (bij ons komen nagenoeg alle kids met een taxi) al begonnen met rijden vanwege het slechte weer. Dus toen maar geen spel meer gedaan maar rappie klappie alle pakjes uitgedeeld en voor we daarmee klaar waren stonden de eerste chauffeurs al te wachten. Dus onze katholieke sint had beter een schietgebedje kunnen doen dat de storm ging liggen, want dankzij de wind was het toch helaas wel een afknapper. Maar de kids waren gelukkig blij met hun cadeautjes en het bezoek van de sint was gelukkig wel hartstikke leuk. Maar voor ons voelde het als een deceptie. Was jammer. Pakjes avond thuis was helaas ook niet alles. De band met mijn zus en zwager is niet al te best maar voor mijn neefje was ik toch weer van de partij. Maar door de toch wel lichtelijk autistische/starre karakters van zijn beide ouders (iets is niet goed of het deugd niet) was de sfeer helaas wat gedwongen en dus minder gezellig. Bovendien was ik de hele avond bang dat ik een gedicht over kinderwensen/mmm etc. zou krijgen en dat ik dan in huilen uit zou barsten. Gelukkig was dat niet zo maar het had gekunt als een van die twee mijn lootje had getrokken. (Zus en zwager weten nog van niks want nemen al jaren niet de moeite naar mij te informeren en dus pak ik zelf ook niet de telefoon om een en ander te vertellen omdat het ze toch niet interesseert). Ik ben zelf een echt Sint fan maar ga serieus bedenken of ik er op zo'n manier volgend jaar wel zin in heb. Pas toen zus en zwager waren vertrokken werd het gezellig. Helaas maar waar. Kortom, volgend jaar kan het alleen maar beter worden Verder gaat hier alles zijn gangetje. Ik ben snip verkouden maar heb het idee dat ik emotioneel iets meer in balans begin te raken. Ik ben er nog lang niet hoor. Ik hoorde pas dat een collega voor de derde keer een miskraam heeft gehad en ik heb het tot nu toe nog niet op kunnen brengen om haar te bellen. We gaan wel zo goed met elkaar om dat ze dit van mij zou kunnen verwachten dus ik heb maar een kaartje gestuurd en gezegd dat ik haar nog een keer uitleg waarom ik niet bel. Dan weet ze in ieder geval dat ik wel met haar meeleef maar bellen zonder mijn ellende te benoemen voelt voor mij te schijnheilig om dat ik zo goed voel wat zij voelt en zij weet niets van wat ik de afgelopen jaren heb gedaan. Vertel ik het dan over de telefoon dan gaat het gesprek straks helemaal over mij of we zitten allebei te grienen aan de telefoon. Kan niet de bedoeling zijn dus dan maar even op zo'n manier.
Dat klinkt me als een vreselijk niet leuke sinterklaas zo met familie..bah.... kan me voorstellen dat je dat wel anders zou willen doen... denk als je als zwarte piet op de kinder afdeling in een ziekenhuis nog meer plezier beleefd... of ben ik nu iets te hard? Misschien een optie.... En ja goed dat je een kaartje hebt gestuurd.... je laat op jouw manier weten dat je mee leeft, das voldoende lijkt me. Hier blij dat ik Sinterklaas weer gehad heb, al dat geregel op stel en sprong is niks voor mij... maar t was wel gezellig! En nu maar hopen dat de storm in en om huis gauw voor bij is!
Mams het is misschien een idee... Het helpt me op zulke avonden om me te focussen op mijn neefje. Die kan er natuurlijk niets aan doen dat ie horken van ouders heeft. Over een tijdje is het arme kind helaas helemaal een kopie van zijn ouders en zal hij net zo sociaal onhandig zijn maar tot die tijd blijf ik mijn best doen om hem te laten zien hoe het ook kan. Wanneer ik denk 'verloren zaak' dan stop ik er denk ik ook mee. Volgende week is mijn zus jarig en ik denk dat ik dit jaar voor het eerst van mijn leven niet naar haar verjaardag ga. Ben benieuwd wat dat bij haar teweeg brengt maar ben er even klaar mee. Wie weet gaan bij haar de ogen open. (Wishfull thinking, I guess)
@Boud: klinkt inderdaad niet als het 'gezellige' avondje wat het had moeten zijn. Goed dat je het voor je neefje hebt gedaan, maar snap dat jij met samengeknepen billen (en waarschijnlijk ook nog hoofdpijn) hebt moeten doorstaan. Alternatieven hoe je het anders kan doen volgend jaar is lastig, zeker als het zo'n jarenlange traditie is, want ik neem aan dat jullie het bij jullie ouders vieren? En neem aan dat je collega het zeker zal begrijpen als je het haar uitlegt. Je hebt in ieder geval iets laten horen en dat is op zulke momenten vaak al genoeg. Misschien in de kerstvakantie eens afspreken voor een kop koffie, zodat jullie elkaar bij kunnen praten en dan zullen er ongetwijfeld van beide kanten traantjes vallen. Maar daar zijn jullie vriendinnen voor. @Mams: bij jou liep de planning dus ook al weer anders dan verwacht en afgesproken. Maar goed dat je dochtertje niet al te veel meekrijgt (hopelijk) van dit soort heen en weer geschuif met haar (van vaderskant dan, hè). Ik was op sinterklaasdag vrij (is mijn vaste vrije dag) en kon dus mooi de sinterklaasaankomst op school zien. Toch bijzonder om dat voor het eerst mee te maken. Ons zoontje zong uit volle borst mee, zag ik op een afstandje, terwijl hij zo'n 2 maanden geleden waarschijnlijk alleen nog maar met zijn hand in de mond amper playbackend had gestaan. Dus toch mooi om te zien hoe ze door school een enorme spurt in de ontwikkeling maken. Toen sinterklaas er was en iedereen weer de school in ging, ben ik snel in turbostand mijn laatste boodschappen en laatste cadeautjes gaan halen. Mijn man had zijn telefoon vlak voor sinterklaas zo goed als kapot (batterij ging snel leeg, wat hij in zijn werk niet kan hebben). Ik was dus al 'blij' zodat ik hem weer, net als een paar jaar geleden een andere telefoon kon geven. Ik ging dus redelijk relaxed naar de sinterklaas toe, want ik dacht dat ik alleen nog even ergens een simpel telefoontje moest scoren. Maar het weekend voor sinterklaas begaf hij het helemaal en moest mijn man noodgedwongen zelf al iets regelen. Hij heeft nu dus al een andere telefoon en daar ging dus mijn sinterklaascadeau. Omdat ik alle dagen moest werken tot na 6 uur, moest ik dus echt op 5 december nog snel wat anders verzinnen. Dus in turbostand door de winkelstraat heen en maar een boekwinkel in gedoken. Niet origineel, maar bij mijn man wel altijd goed. Toen nog een cadeautje voor iemand gehaald waar we vandaag naar toe moeten en toen dus nog de boodschappen gehaald, snel bij mijn ouders thuis nog even een sinterklaascadeautje neergelegd (die waren niet thuis) en toen thuis alles opruimen (voor mijn zoontje iets zou zien). En toen als een speer weer naar school, waar ik dus precies op tijd stond. Pfff... Maar achteraf wel goed dat ik dat allemaal in die ochtend gepropt had, want ik had de storm wat onderschat. Dacht dat het wel los zou lopen, maar dat was dus duidelijk niet zo. Maar een prettige gedachte dat je dan in ieder geval alles in huis hebt. Onze pakjesavond was rustig. We vieren het met zijn drietjes en moet eerlijk zeggen dat het bij ons nooit een avondvullend programma is. Ik had er nu iets meer werk van gemaakt met wat lekkers op tafel. We hadden ook niet al te veel cadeautjes gekocht. Ons zoontje is eind september pas jarig geweest en is toen ook al enorm verwend en de rest van het jaar komt hij ook nooit wat tekort. Maar het gaat om het idee. Hij heeft een leuke avond gehad en was blij met zijn cadeautjes en dat was het belangrijkst. Op zich wel blij dat sinterklaas nu weer voorbij is, want ons zoontje was zo uit zijn doen en huilerig als we hem naar school brachten. Bleken meer kinderen te hebben, en zelfs als je hem wegbracht voelde je de onrust in de klas onder de kinderen. Nu merk je dat zowel bij hem, als in de klas, de rust weergekeerd is. Verder heb ik mijn functioneringsgesprek gehad, waar ik enorm over in zat. Je weet van jezelf wel hoe je functioneert, maar ik blijkt och een baas te hebben die niet ziet wat je allemaal doet en vooral dingen ziet die er niet zijn . Dus ze kan een eigen waarheid hebben over iemand, waar ze niet vanaf te brengen is. Zo kreeg ik vorig jaar een slechte beoordeling (na 23 jaar goed gefunctioneerd te hebben) om redenen die nergens op sloegen. Dat zijn verbeterpunten, maar geen redenen om de beoordeling naar beneden bij te stellen. Maar goed, daardoor was ik extra gespannen, omdat ik vorig jaar ook het idee had goed te functioneren en zij daar toch echt anders over dacht. Na een slapeloze nacht, brak wakker geworden en een verkoudheid leek de kop op te steken. Alle ingrediënten die je niet kan gebruiken als je een spannend gesprek aan moet gaan. Maar het gesprek viel me 200% mee. Ze was erg positief en zag dat ik de verbeterpunten van vorig jaar meer dan goed had gemaakt en ze was erg tevreden. Dus dat nam de angel al enorm uit het gesprek. Een issue waar ik over in zat is dat ik volgend jaar ouderschapsverlof op wil nemen en dan op dagen waarvan ik weet dat het eigenlijk niet kan (omdat er niemand is). Dus dat was altijd al een gevoelig punt. Maar ik wilde het toch bespreekbaar maken en had gedacht dat het strategisch het beste was om dat als laatste te doen. Maar het kwam onverwacht al na 3 min. aan bod en toen zei ze zelf dat ze wel een vermoeden had welke werkdagen ik in gedachten had. Dus ik heb dat bevestigd en haar uitgelegd waarom. Dat ik niet wist hoe alles volgend jaar ging lopen, ik als alles goed mocht gaan, borstvoeding wilde geven en dus moest kolven en het fijn zou zijn op die dagen te werken dat er een collega ook is, zodat als er ook thuis iets mocht zijn ik weg zou kunnen en in alle rust kon opstarten na mijn verlof met haar als 'ruggesteun'. Ze zou het allemaal gaan regelen en op de andere 2 dagen, wordt er nu echt iemand erbij aangenomen. Kortom, mezelf voor niets druk gemaakt.
Mees wat fijn dat je gesprek zo goed is verlopen! Geweldig toch dat er naar een structurele oplossing gezocht gaat worden zodat jij met een gerust hart straks met verlof kunt gaan en daarbovenop ook nog weer je goede beoordeling terug! Het Sinterklaas vieren is bij ons inderdaad een traditie die we altijd bij mijn ouders vieren. Maar zelfs mijn ouders hadden dit jaar zoiets van: "Wanneer gaan ze weer weg?" bij mijn zus. Ze snappen ook niet dat mijn zus zo ongeïnteresseerd in de 'buitenwereld' is. Het gaat ze echt alleen nog maar om hunzelf. Heel bijzonder. Helemaal wanneer je bedenkt dat mijn zus en ik altijd twee handen op een buik waren. We woonden zelfs naast elkaar en aten toch zeker 4 van de 7 dagen samen etc. Maar sinds ze haar man heeft ontmoet is ze als een blad aan de boom omgedraaid, echt zo ontzettend onherkenbaar veranderd. Wij begrijpen nog steeds niet dat zo'n giga verandering in een mens überhaupt mogelijk is maar dat blijkt helaas. Waarschijnlijk blijven we allemaal zo ons best doen omdat we nog steeds niet geloven dat ze nu echt zo is en dat vroeg of laat mijn oude zus weer om de hoek komt kijken, maar er zijn de afgelopen jaren heel wat traantjes gevloeid over hun botte manier van doen. Het is echt verbijsterend om te ervaren dat er echt mensen zijn die, zonder duidelijke reden, vinden dat ze veel beter zijn dan willekeurig welke ander. Tja soms is het heel fijn om een zus te hebben die heel ver weg woont...
Hey das fijn mees.... rustige sinterklaas, en op je werk ook eindelijk wat meer rust.... Dat zal een last minder zijn denk ik. Die drukte van de kids...das wat he, hier ook nog steeds 1 met storm in der bibs hoor! Ben een actie begonnen voor serous request.... kijk maar even in de lounge... lipjes armband voor het goeie doel zeg maar. Mandy was ook erg enthousiast.. en wil graag mee naar Leeuwarden geld brengen... Hoe leuk is dat? Fijn weekend dames
Hallo dames, we zijn alweer terug thuis en nu is het hier ineens kouder dan in NL!! Vanavond wordt het gevoelstemperatuur -12 zelfs! Dat zijn we echt niet gewend. De week in NL is omgevlogen. Een week is echt veeeeel te kort, zeker als er ook nog 2 verjaardagen in zitten. 6 december was mijn vader jarig en 7 december mijn oudste zus. Was natuurlijk leuk dat we erbij konden zijn maar denk niet dat ik nog eens precies in deze week naar NL zou gaan (zeker niet als het maar voor een weekje is) De kou viel me reuze mee, behalve toen ik met mijn man een dagje in Amsterdam was zonder M. Net die dag regende het en was het echt koud! Maar het was wel leuk om een keer weer iets met zijn tweetjes te kunnen doen. Gezellig uit eten geweest en gewinkeld en wat rond gewandeld. Met M. in het vliegtuig ging ook weer heel goed. Gelukkig heeft ze geen last van haar oortjes en op de heenweg heeft ze wat geslapen en verder gespeeld met het zakje voor het afval en het bekertje dat we kregen voor de koffie of thee. Who needs lots of toys? Op de terugweg vlogen we pas laat in de middag en ze wilde niet slapen dus die was gisteravond total loss maar sliep pas na 12 uur. We zijn ook nog verkouden dus vandaag een beetje een rustig hang dagje. Sinterklaas hebben we niet gevierd. In mijn familie doen ze daar niet echt veel aan. Ik weet ook nog niet of ik M. er wel in ga laten geloven. Als we in NL zouden wonen zou ik het misschien wel doen, maar nu... Ik las even vluchtig dat Mees een goed beoordelingsgesprek had gehad. Fijn!! Dat Boud een niet zo leuk sinterklaasfeest had... Wat jammer zeg dat die sfeer dan zo vervelend is. Hoe oud is je neefje eigenlijk? En mams: hilarisch inderdaad! Je moet er maar opkomen! Jammer dat we elkaar weer niet hebben gezien, maar het was echt te kort. Ik ben van plan om in de zomer een maand lang naar NL te komen dus dan moet een meeting er toch wel een keer in zitten! Nou, ik ga even koken. Fijne avond allemaal en tot snel weer.