Jeetje ik zag net op fb inderdaad dat jullie al weer thuis zijn. Wat is dat snel gegaan inderdaad. Geen wonder dat er geen tijd over was voor een meeting. En dan ook nog twee verjaardagen, een week is al niet heel lang maar dit moet echt voor je gevoel zijn omgevlogen! Fijn dat het reizen met M. zo goed is gegaan. Mijn neefje wordt in januari 5 jaar. Nu dus nog die heerlijke kinder onschuld maar langzaam aan zal hij toch steeds meer op zijn ouders gaan lijken en is het leuke er over een paar jaar wel af vrezen wij. Maar tot het zover is ben ik nog van plan om zoveel mogelijk van hem te gaan genieten. Het is nu nog een schat van een joch waarvan de negatieve trekjes eigenlijk alleen naar voren komen wanneer zijn ouders erbij zijn. Gelukkig hebben we hem ook wel eens een dag alleen, wanneer het vakantie is en zijn ouders moeten werken. Dat zijn dagen met een gouden randje. Mams naar de tandarts geweest, las ik op fb. En nu inderdaad maar netjes ieder jaar heen gaan. Dat scheelt echt een hoop hoor! Fijn dat dit zo'n goede tandarts lijkt te zijn. Lyanna, HOERA! voor de goede bloeduitslagen van je zoontje! Nu de dagen aftellen tot de operatie en daarna kan het alleen maar beter worden. Hier morgen mijn vrije dag. Heerlijk zo midden in de week even een break. Helemaal nu we in de kerstvakantie ook nog gaan verhuizen naar een nieuwe school. Dus tussen de voorbereidingen voor het kerstfeest op school door ook nog "even" alles uitzoeken en inpakken voor de grote omschakeling. Vandaag zijn we met de kids in de stadsbus naar de nieuwe school wezen kijken. Een belevenis op zich om met een club verstandelijk gehandicapte kinderen in het OV te zitten. Maar we vonden dat de kinderen voor de verhuizing een feit is, toch een keer gekeken moesten hebben in hun nieuwe dagelijkse onderkomen. Was erg leuk om ze alles te laten zien en te merken hoe enthousiast ze er over zijn, nu ze alles gezien hebben.
@boud, dat was dus geen sinterklaas om blij op terug te kijken. jammer dat de storm roet in het eten gooide. tja, familie, wat zal ik zeggen. soms is het heel jammer hoe dingen moeten gaan. hopelijk groeit je neefje wat evenwichtiger op, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. @mees, lekker gehaast dus en fijne sinterklaas gehad. lekker rustig is niets mis mee! ook fijn dat je gesprek meeviel, op naar een mooi jaar! @jeetje, al weer thuis zeg, bezoekje aan NL is snel gegaan zeg. en inderdaad, kids spelen met de gekste dingen! hier fijne sinterklaas gehad, gezellig samen met mijn familie. we waren weekendje weg. was erg gezellig, maar ook weer fijn om thuis te zijn. helaas ziek geworden, dus rustig aan gedaan vandaag. morgen maar eens een kerstboom scoren als ik me wat beter voel. kleine man ook enorm verkouden, maar slaapt gelukkig goed en is prima in zijn hum. verder lastig dilemma, manlief wil graag een 2e kind, maar ik weet het niet hoor. financieel zitten we krap en dat speelt ook mee. maar ik weet eigenlijk niet of ik wel een 2e wil, voel me beetje bezwaard om dat te zeggen, stom he! nou ja, ik laat het even op me inwerken en dan zien we wel. de uitbouw moet eerst mogelijk zijn en het wachten is nog op offertes en wat we zelf kunnen doen. dat kost veel tijd en zal nog wel ff duren voor we weten of het mogelijk is of niet.
Hi meiden, zouden jullie mij nog willen helpen met onze zoektocht naar een naam voor onze derde zoon? Ik heb een polletje gemaakt Zo moeilijk! Alvast bedankt, en wel trusten!
@Boud: lijkt me een hele onderneming om met de kinderen naar het nieuwe onderkomen te gaan kijken en ze daarop voor te bereiden. Ik heb zelf in een instelling voor geestelijk gehandicapten gewerkt en daar werden de huizen van de bewoners tegen de vlakte gewerkt, waardoor ze tijdelijk in een tussenwoning moesten gaan wonen en nog een keer moesten verhuizen naar de echte woning en ook werden de bewoners omdat er meerdere types groepen waren gekomen (beter afgestemd op hun ontwikkeling) ook nog eens van samenstelling hun vertrouwde groepen soms door elkaar gehutseld. Ook de (voor hen zo vertrouwde) schoolgebouwtjes werden compleet opnieuw gebouwd. Een hele onderneming wat 2 jaar geduurd heeft. Maar fijn te horen dat jouw klas erg blij en enthousiast was met de nieuwe school. Hopelijk verloopt de overgang daardoor straks wat makkelijker. @Justme: lastig als je vriend wel een tweede wil en jij er nog niet uit bent. Voor zover ik kan beoordelen uit je bericht lijken je 'bezwaren' het meest praktische dingen. Ik denk dat het goed is die naar je vriend uit te spreken. Of ook als je gewoon nog even wat meer bedenktijd nodig hebt. Je moet er uiteindelijk toch samen achter staan. Toen wij voor een tweede gingen, dachten wij ook nog de luxe te hebben door te 'plannen' wanneer het het beste uitkwam. Maar we weten inmiddels na een miskraam en bijna 2,5 jaar proberen, dat sommige dingen ook niet te plannen zijn. Dus natuurlijk moet je dingen goed doordenken, maar besef ook dat het misschien eventjes kan duren voordat je zwanger mag raken (al hoop ik dat van niet als jullie er voor besluiten te gaan). @Guap: ik heb een keuze gemaakt in je poll. Hopelijk helpt het jullie een uiteindelijke keuze te maken
@mees, ook mijn gevoel zegt nu nee als ik eerlijk ben. de praktische dingen zijn denk ik een goed excuus. nou ja, ik laat het lekker even sudderen en dan zien of het gevoel verandert. mijn lief heb ik gelukkig dit al kunnen vertellen en hij wil gewoon dat ik achter mijn keuze sta wat het ook is.
@Justme: goed dat je je 'bezwaren' hebt geuit. Praktische dingen zijn oplosbaar, maar je moet er inderdaad wel achter staan. Wie weet komt het nog, en mocht het niet zo zijn, dan zijn jullie volgens mij al dolgelukkig met jullie kleine man. @Jeetje: had nog niet op jou gereageerd. Jammer dat de date niet gelukt was, maar een week vliegt ook zo voorbij. We gaan de volgende keer een echte nieuwe poging wagen. Op de foto's van fb te zien, hebben jullie je niet verveeld. Hier een druk weekje achter de rug. De babykamer is nu gesausd. De kleur leek in eerste instantie helemaal verkeerd uit te pakken, maar toen het volledig opgedroogd was, was het toch wel erg mooi geworden. Verder hebben we gordijnstof gekocht. Ik twijfel nog of dit er wel goed bij past, maar het was in de opruiming voor 20 euro, dus we hebben het er toch maar op gegokt. Maar dat moet ik nog even op me in laten werken. Verder is het bedje van zolder gehaald, dus alles is binnen handbereik om de komende weken langzaam af te maken. Ook heb ik controle gehad bij de vk en moest ook mijn suiker laten controleren (gezien mijn overgewicht en omdat ik de laatste weken veel dorst had gehad). Suiker was juist erg laag, dus gelukkig geen zw.suiker. Wel blijk ik voor te lopen met mijn 'dracht', dus bij de volgende controle over 3 wkn krijg ik ook een groeiecho om te zien of het kindje ook groot is. Niet dat het erg is, maar ze willen dat wel graag weten en monitoren. Verder ook wat last van mijn darmen gehad de afgelopen dagen. Of het is een soort van virusje wat ik opgepikt heb, of de kleine uk. Weet op dit moment ook niet altijd meer hoe de kleine ligt, omdat die nu wat hoger kruipt. Af en toe voel ik het ook enorm wringen helemaal onder in mijn buik (tegen mijn darmen). Dus het zal een combi van alles zijn. Had wel allerlei plannen nog, maar heb het gisteren maar even klein gehouden.
Hoi hoi meiden Nou de bureaucratische molen lijkt dan toch eindelijk in beweging gezet. Afgelopen week ein-de-lijk een ontvangstbevestiging gekregen over mijn aanvraag voor beginseltoestemming voor adoptie. Als alleen een ontvangstbevestiging al een kleine maand moet duren dan beloofd dat nog wat voor de rest van het traject. 'Gelukkig' zijn ze wel heel snel als het op geld vangen aankomt. Bij de ontvangstbevestiging zat een aankondiging dat ik 'binnenkort' een acceptgiro zou ontvangen voor het betalen van de verplichte cursus. Die lag binnen twee dagen al op de mat! Of ik 'even' binnen twee weken wil betalen. Gelukkig nog niet de hele cursus maar alleen de eerste bijeenkomst. Na betaling krijg ik 'spoedig' bericht over datum en tijd van de eerste bijeenkomst. "Deze zal op korte termijn plaatsvinden'. Ik zal dus deze week betalen en wie weet heb ik dan nog voor oud en nieuw een agenda over het waar en wanneer. Deze eerste bijeenkomst gaat vooral een voorlichting zijn over het adoptieproces en om te kijken of ik er überhaupt voor in aanmerking kom. Toch wel weer spannend dus...
@Boud: ik weet ook nog wel van mezelf dat ik ook nogal schrok van de snelheid waarmee ik al een uitnodiging voor de cursus kreeg (met acceptgiro). Volgens mij zijn de cursussen vooral 'bewustwordings' cursussen voor de deelnemers, omdat er bij adoptie nogal wat komt kijken, zoals hechtingsproblemen, cultuurverschillen (bij de wat oudere kinderen e.d.) en ze de mensen die willen adopteren daar goed bewust van willen maken. Volgens mij (maar correct me if I'm wrong) is het niet zo dat zij gaan bepalen wie wel of niet geschikt is. Met jouw achtergrond en ervaring van werk, verwacht ik dat jij een evt. selectie (mocht die er zijn) met glans zult doorstaan. Het lijkt me wel fijn dat er in ieder geval weer iets gebeurd. Hopelijk weet je snel wanneer de eerste cursus zal zijn.
Klopt helemaal hoor mees over die bijeenkomst. M.n. de eerste schijnt over de procedure te gaan en wat er allemaal bij komt kijken en van je verwacht wordt. Maar omdat ik als alleenstaande meer horden op de weg zal krijgen dan een aspirant ouderpaar, kan het best zijn dat ik dan tot de conclusie kom dat dit niet de manier is voor mij. Ik hoop het niet uiteraard want ik zie dit momenteel echt als enige mogelijkheid voor mijzelf om die wens toch in vervulling te laten gaan. Ik weet dat ik een kind veel te bieden heb maar ik heb zelf ook zo mijn voorwaarden. ALs dat gaat betekenen dat het een 6/7 jaren plan gaat worden moet ik nog maar eens serieus gaan nadenken of dat wel handig is. Om nu na je 46e of 47e nog te starten met een kind is misschien niet heel wenselijk...Ik vind mezelf nu al een oude sok als moeder. Dat hoeft beslist geen probleem te zijn maar een pré vind ik het zelf niet bepaald. Maar goed, eerst maar eens die eerste bijeenkomst afwachten en dan verder piekeren (of niet)
@Boud: kan me voorstellen dat je niet nog eens 6-7 jaar wil wachten. Mag je je al wel bij een bepaalde stichting aanmelden (en heb je al een voorkeur voor een stichting of land?). Of moet je hier eerst je cursus voor afgerond hebben en toestemming hebben?
FF ego bericht.... ben brak, moet weer naar buro toe donderdag.... ik zit met angsten... lijkt wel weer terug bij af... sorry.. ging juist zo goed met me.... damn ik ben boos op mezelf en nog meer op die gene die t veroorzaakt uiteraard.... Met smurfje gaat t wel heel lekker momenteel.... geen idee waarom, maar geniet er maar even extra van... kan ik wel gebruiken. VL gaat ook top daar ligt t allemaal dus niet aan...
@Mams: wat naar dat je niet lekker in je vel zit. En vooral ook dat dat weer door hem komt. Heb je hem uit je leven gebannen, blijft hij nog je leven beïnvloeden. Hoop dat daar toch eens een oplossing voor kan komen. Gelukkig gaat het met de liefde en kleine smurf wel goed. Probeer daar je kracht en geluk uit te putten. Die andere vent is het eigenlijk niet waard meer dat je daar nog een seconde van wakker ligt. Sterkte en een dikke knuffel!
Mams wat jammer dat je ex je nog steeds zo weet te manipuleren dat je er zo naar van wordt. Waar ben je zo bang voor? Dat ie meer tijd met je meisje gaat eisen of nog gekkere dingen? Kan me voorstellen dat je paniek voelt opkomen wanneer hij weer van die gekke sprongen lijkt te gaan maken. Ik duim voor je voor een goed gesprek op het buro donderdag. Probeer je te focussen op het feit dat je smurfje het juist zo goed lijkt te doen. Jij kunt vertellen dat het momenteel heel stabiel is in je leven met vl dus dat lijkt me ook alleen maar een pré. Het is ziekelijk spannend maar gaat vast goed komen. Mees voor zover ik weet krijg je pas ná de complete cursus je beginseltoestemming en pas met dat op zak kun je een bepaalde stichting gaan aanschrijven. Hopelijk worden dat soort dingen duidelijk op die eerste cursus bijeenkomst. Ik ben natuurlijk wel volop aan het kijken wat voor mij praktisch haalbaar is. Dat is ook de enige kapstok die ik nu heb om te gebruiken. Is het mogelijkerwijs haalbaar? Met dat in mijn achterhoofd vallen al wel heel wat landen af en denk ik dat het verstandig is om me te focussen op een oost europees land. Qua reis erheen en verblijf aldaar ben ik dan denk ik het gunstigste af. Bijkomend voordeel is dat de cultuurschok voor een kindje daar vandaan waarschijnlijk toch wat minder heftig zal zijn dan van een kindje vanuit de andere kant van de wereld.
Kort samen gevat.... als ex uitvoert met wat ie zegt... lig ik eerdaags een verdieping lager... heel kort verteld. Net RTL Late Night zowaar gekeken, over narcist etc... jeetje wat herken ik hieruit veel zeg.... ook hoe ze beschrijft waarom je dan nog zo lang bij iemand blijft etc... Gewoon zoals het gegaan is... Onvoorspelbaar is hij.... en daaruit gaat mijn angst. Tis nu eenmaal zo.... fijne avond
Mams ik heb het ook gezien op RTL en moest aan je denken, heb zelfs overwogen je een PB te sturen op FB om je erop te attenderen dat het erop was. Brr, ik hoop echt dat er op heel korte termijn een keer een einde komt aan die pesterijen van hem. Ik weet niet of het überhaupt zin heeft hoor, ik vrees van niet, maar kun je hierover geen melding doen bij de politie? Bah, om altijd maar het gevoel te hebben over je schouder te moeten kijken. Meid ik hoop echt op een oplossing op niet al te lange termijn. Ik ben heel blij voor je dat je nu zo'n fijne vent in je leven hebt, wat moet dat toch een rustpunt voor jou zijn.
Vandaar dus aangifte... dat heet dossier op bouwen... ook voor hem valt t doek heus een keer... en tx, ook voor het aan me denken Knuffffff
Even inbreken: Nu op NL2 om 21:10 Zembla over zwangerschap en de negatieve invloed ban hormoonverstorende stoffen op de baby, die in voeding, cosmetica etc zitten! Kijken dus! En straks erover discussiëren voor wie wil?! Zie het topic wat hierover is geopend!
Guapetona ik heb het programma niet gezien maar het klinkt interessant. Hoe gaat het verder met jou? Ik kan me van je vorige zwangerschap nog herinneren dat je toen met je bloeddruk zat en dat je veel duizelig was. Is dat nu ook weer het geval of gaat het nu beter? Mees hoe is het met jou? Zijn je bekkenklachten met behulp van de fysio een beetje vol te houden? Mams voor jou even gewoon een digi knuffel. Hoop dat het gelazer met je ex snel weer wat minder heftig wordt zodat het in ieder geval weer te behappen is. De rest, hopelijk ook met iedereen alles goed. Het is rustig hier de laatste weken op het forum. Wel makkelijk bijlezen wanneer je een paar dagen niet hebt gekeken maar al dat geklets was toch ook wel gezellig hoor! Hier eindelijk vakantie. Na een paar heftige weken waarin we buiten de 'gewone' december dingen ook nog en passant met de hele school gaan verhuizen naar een nieuwe school. Dus veel geregel en inpakken. Vandaag waren de leerlingen al vrij zodat wij de laatste dingen konden doen voor volgende week de verhuizers komen. Eindelijk werken op een mooie nieuwe locatie. Want hoewel we tot nu toe mega grote lokalen hadden wat tegenwoordig echt een luxe is, is het verder een vreselijk oud, tochtig, aftands en vies gebouw waar we zaten. Op vrijdag 3 januari en maandag 6 januari gaan we dan alles weer uitpakken en klaarzetten op de nieuwe locatie. De leerlingen komen op dinsdag 7 januari naar school en dan gaan we echt werken in een mooi schoon en modern gebouw. We kijken nog steeds onze ogen uit wanneer we er lopen zo mooi vinden we het zelf! Toen ik zonet thuis kwam lag er een brief van de adoptie stichting op de mat. Op woensdag 16 april is de eerste info bijeenkomst. Dus ook op dat gebied heb ik weer wat om naar uit te kijken.
@Boud: zag op fb al de 'voor' en 'na' foto's. Een hele verbetering, dus kan me voorstellen dat je ernaar uit kijkt daar te gaan werken. Ook fijn dat de brief nu op de deurmat lag. In ieder geval weer een datum om naar toe te leven en stap 1 die dan gezet gaat worden. Met mijn bekken gaat het op en af. De fysio masseert het af en toe weer wat losser, wat dan weer wat verlichting geeft. Het lange zitten blijft nog steeds veel klachten geven. Maar merk dat met af en toe een weekend of wat dagen vrij het weer een beetje stabiliseert. Pijnloos ga ik de eindstreep niet halen, maar ben al blij dat het in ieder geval ook niet erger wordt. Bedacht me vanmorgen dat ik over exact 10 wkn, als alles goed mag blijven gaan, mijn laatste werkdag voor mijn verlof zal hebben gehad. Het gaat dus snel. Hier ook een enerverende week gehad. Mijn man heeft de laatste maanden veel moeite om wakker te blijven tijdens zijn werk. Wat op zich wel heel belangrijk is als je vrachtwagenchauffeur bent. Ook merkte ik dat hij bij 'gewone' autoritten met de personenauto, vaak al vrij snel vermoeid raakte. Het gebeurde de laatste tijd dan ook vaak dat ik stukken zelf het stuur overnam, omdat hij slaap kreeg. Dat baarde me wel zorgen. Ook de nachtdiensten van hem, waren indirect ook een nachtdienst voor mij, omdat ik dan amper durfde te slapen en hem regelmatig even belde om te checken of alles goed ging. Dat is natuurlijk geen doen, nu ik zwanger ben en er straks ook nog een extra kleine rondloopt. Op aanraden van mij is hij onlangs toch maar eens naar de huisarts gegaan en hij werd doorgestuurd voor verder onderzoek. Ik had via google al eens wat zitten lezen en eigenlijk al zijn klachten pasten in het beeld van slaapapneu. Eind vorige week is dat onderzocht dmv draadjes en kabels op zijn hoofd en een kastje dat hem een dag en nacht ging registreren. Maandag moest hij dit inleveren in het zkh en dan zou hij 15 januari een gesprek hebben met de uitslag even evt. vervolgstappen. Maar hij was amper een uur uit het zkh weg of hij werd al gebeld. Hij bleek toch wel heel veel ademstoppen gehad te hebben in zijn slaap en of hij diezelfde middag al terug kon komen voor nog een extra onderzoek met nog een nacht die kabels op z'n hoofd. De dag erna zou hij dan ook gelijk een gesprek met de arts hebben. Het leek dus toch wel serieus te worden. Dus dinsdag is hij een behoorlijke tijd in het zkh geweest. Hij is inderdaad een klassiek apneu-patiënt. Hij bleek resp. 67 en 69 ademstops in de nacht te hebben gehad. Dat hield in dat hij van de ca. 7-8 uur slaap zo'n 2,5 uur kwijt was met wakker schrikken, weer in slaap vallen enz. Hij slaapt dus al tijden effectief maar 4 uur per nacht. Dus logisch (nu achteraf) dat hij een chronische vermoeidheid heeft en overdag wel 10 keer in slaap valt, want het lichaam wil dat toch compenseren met slaap. Ook bleek het zuurtstof in zijn bloed maar 78% gemiddeld te zijn, wat veel te laag is (hoort boven de 95% te zijn). Hierdoor kun je ook schade aan je organen, hart e.d. oplopen als dat te lang duurt. Hij krijgt nu 's nachts een masker op en de aanvraag hiervoor is ingediend. Tot die tijd houdt zijn baas hem zoveel mogelijk 'aan de kant'. Dus dat was even wat mij (en mijn man) nogal heeft bezig gehouden de afgelopen dagen. Op zich is zo'n masker ingrijpend, maar zijn we allebei blij dat er iets gevonden en iets aan gedaan gaat worden. Mijn man was het zelf ook zat om steeds maar in slaap te vallen en moe te zijn. Dus hopelijk kan hij weer fris en fruitig het nieuwe jaar in en kan hij hopelijk hierdoor ook zijn werk (wat hij erg leuk vindt) weer beter aan.