@Samson: ja, het is extra lullig, omdat mijn man het nog speciaal gevraagd heeft aan de neuroloog. Hij kreeg toen te horen dat hij geen rijverbod heeft. Officieel heeft hij dat ook niet, maar is het rijden wel op eigen verantwoording. Hier in de omgeving rijden doet mijn man dus wel met eigen auto, maar langere afstanden dus niet meer (dan rijd ik wel). Want dat waren echt de afstanden waar hij ook problemen kreeg omdat hij dan slaap kreeg. Maar ja, mijn man had nog expliciet vermeldt dat hij vrachtwagenchauffeur was. Dus dan had de arts wel kunnen zeggen dat hij wel mocht rijden, maar dat dat wel op eigen risico was (omdat je niet verzekerd bent als je wat overkomt de eerste 3 maanden). Mijn man was ook officieel ziekgemeld en de bedrijfsarts had hem toen ook gebeld, maar ook die heeft er met geen woord over gerept, terwijl mijn man de ritten die hij nu rijdt op therapeutische basis rijdt. Dus raar dat zo'n man die zoiets komt afleveren, je blijkbaar even wegwijs moet maken op de regels wat anderen blijkbaar niet gedaan hebben. Nou ja, als het maar helpt, dat is nu het belangrijkste en misschien is dat wel sneller dan 3 maanden. Het valt nu wel allemaal wat onhandig samen, omdat ik straks ook vaker naar het ziekenhuis zal moeten (en op het laatst moeilijker zelf kan autorijden) en zeker, stel dat ik een keizersnee zou krijgen, ik de eerste weken ook niet kan autorijden. Maar ja, het is niet anders. Met mij gaat het redelijk. Had vandaag heel veel plannen, maar doordat ik 2 nachten slecht of weinig geslapen had, was ik echt aan het einde van mijn latijn. Was van plan vandaag van alles te doen, maar was ellendig van moeheid. Na vanmiddag even geslapen te hebben gaat het wel weer. Verder voel ik me goed, heb wel last van bekkenklachten, maar daar leer je mee leven. Ook al beperkt het me wel erg in mijn doen en laten. Want lang lopen slenteren is bijv. niet meer mogelijk. Ook moet ik weer gaan werken en dat lange zitten is ook erg slecht. Maar goed, nog een weekje of 7 werken en dan heb ik al weer verlof.
@Mees;Tsjonge dan is het idd extra lullig, eigenlijk belachelijk! Maar goed daar doe je nu niets aan. Jeetje nog maar een weekje of 7 en dan verlof, wat gaat het toch snel!
@Samson: ja, het is helaas niet anders. Dus nu maar het beste proberen ervan te maken. Mijn man vond het nu eigenlijk toch ook wel spannend om met zijn eigen auto nog te rijden, dus probeert nu zoveel mogelijk alles te fietsen (ook wel zo gezond). Nu maar hopen dat het slechte weer voorlopig nog even uitblijft. Vannacht heeft hij voor het eerst met zijn masker opgeslapen. Ook voor mij ook erg wennen om ineens een muisstille man naast me te hebben ipv eentje die hele bossen aan het omzagen was. Hij zei vanmorgen dat hij voor z'n gevoel voor het eerst in misschien wel 10 jaar echt 'geslapen' had. Daar kunnen we ons niets bij voorstellen en hij ook niet, maar het slapen van vannacht voelde voor hem toch echt anders. Normaal had hij, als hij wakker was, ook enorme behoefte aan suiker/caffeïne en moest dan echt cola hebben (koffie lust hij niet). We hadden al gemerkt dat zijn cola-consumptie de laatste maanden ernstige vormen aan nam. Maar volgens de neuroloog was dat logisch, omdat je lichaam het zuurstoftekort wil compenseren en je lichaam dan behoefte krijgt aan suikers. Vanmorgen had hij voor het eerst helemaal geen behoefte aan cola. Dus we hopen maar dat er aan alle kanten nu een knop omgaat. En ja, voor mij gaat het wel hard nu. Moest vandaag weer werken en ben nu al de hele tijd bezig om dingen 'vooruit' te werken, dingen in concept klaar te zetten enz. voor mijn vervangster (of voor het geval ik onverwachts toch eerder uit mocht vallen). Het begint nu allemaal erg spannend te worden. Eerst kon je nog zeggen dat je volgend jaar een kindje kreeg, maar het is nu januari en dan heb je februari en dan heb je maart. Dus over minder dan 3 maanden is het al zover. Dus ook voor mij voelt dat enorm snel!
@Mees: wat fijn dat je man meteen al wat merkt van dat masker! Het lijkt me wel wennen om met zo'n ding op te slapen maar als het zo goed helpt, is het het wel waard! Je gaat inderdaad hard nu! Ik was vorig jaar op dit moment net iets verder dan jij en vond het toen ook wel dichtbij komen - niet wetende dat ik in februari al zou bevallen! Spannend hoor. Hopelijk blijft jullie uk wel lekker zitten tot maart. Hier alles goed. Kleine meid wordt steeds actiever en begint zich nu ook op te trekken. Het enige wat ze niet doet is zitten. Wel bij ons op schoot natuurlijk en in de stoel maar op haar billen op de grond zitten vindt ze vreselijk. Hoe zou dat nou komen? Ach ja het zal vanzelf een keer komen! Fijn weekend allemaal!
Pfff geen puf om op alles te reageren... Wens ieder een goed 2014 toe..... Mijn jaar is k begonnen.... want ik zou vandaag me smurf terug krijgen, wat niet gebeurd is...en ik heb geen idee wanneer wel... Dus tja... ben niet echt blij zeg maar... hij zegt haar maandag naar school te brengen, tegen amk zei hij dat hij haar zondag hier zou brengen... ik weet t gewoon niet meer... Ben brak.... Kus
@Jeetje: zag inderdaad al de ondeugende oogjes van je dochtertje terwijl ze stond in haar bedje. Kan best zijn dat nu ze het staan al heeft ontdekt het zitten voor haar niet zo interessant meer is. Je hoort ook wel eens dat kinderen het kruipen zo goed als overslaan. Dus wie weet, slaat jouw dochtertje het zitgedeelte wel over. Ik hoop inderdaad dat de kleine uk nog even tot maart blijft zitten. Als ik denk wat er allemaal nog moet gebeuren op mijn werk en thuis. Maar ja, zekerheden heb je wat dat betreft niet, dat zie je maar aan jouw dochtertje en ook hier een kindje wat met 26 wkn is geboren. Het babybedje moet ook nog in elkaar, maar we zijn de schroeven kwijt. Ze moeten natuurlijk ergens op zolder liggen, maar waar...? Maar wil mijn man er dit weekend toch even aan zetten om een poging te wagen ze te vinden, zodat dat bedje in ieder geval in elkaar komt. Dan lijkt het al weer wat meer. Verder heb ik gordijnstof gekocht. Heb nog steeds niet het wow-gevoel ervan en daardoor ook nog geen moeite gedaan ze echt al te laten maken, maar eigenlijk kan ik ook nog niet iets beters vinden. Dus ik zal het er toch maar mee moeten doen. @Mams: wat een vervelend begin van het nieuwe jaar weer. En wat zou het mooi zijn als je ex het nieuwe jaar eens echt zich met zijn eigen leven zou gaan bemoeien ipv een anders leven verzieken (over de rug van een kind). Hebben jullie geen convenant waar in duidelijke afspraken staan op welke dagen en tijden je dochtertje teruggebracht moet zijn. Dan zou je wat sterker zijn om er maatregelen van te maken. Al denk ik, hoe vervelend ook, dat negeren misschien nog wel het beste werkt. Sterkte en hoop dat je je kleine smurf snel weer terug hebt.
Uiteraard staat alles op papier.... hij wil haar zelf opvoeden, kan dat veel beter in haar oude en vertrouwde omgeving....(kots misselijk word ik van deze woorden inmiddels) Grrrrrr heb haar nog niet eens gelukkig nieuw jaar kunnen wensen....
@Mees: wat een toestand met de slaapapneu van je man! Dat had je niet verwacht dat hij niet mocht werken. @Mamsvm: kan me voorstellen dat je helemaal in een dip zit! Wat gemeen om de kleine gewoon te houden en dan op school brengen! Hij zit je moedwillig te etteren. Rij ernaar toe en haal haar op. Sterkte met alles
@mams, hopelijk heb je haar snel weer in je armen! @jeetje, hier sloeg de kleine het zitten ook over, eerst staan en later pas zelf gaan zitten. geen behoefte aan blijkbaar. was wel lastig hoe hij dan weer vanaf staan op de grond kwam, maar daar verzon hij wel wat op. zo lekker ff de stad in, moet nog kadootje kopen. net geshopt bij de shoeby, wat shirtjes voor de kleine man gekocht met 70% korting, zo doen we het graag!
@Mams: als het op papier staat, dan kun je toch ook de politie inschakelen om contact met hem op te nemen? @Hoop: hoe is het met jou, meid? Konijntjes allemaal al kwijt inmiddels? @Justme: lekker hè shoppen met zoveel procent korting. Had gehoopt voor mezelf ook ergens een zwaar afgeprijsde jas te vinden vanmiddag, maar helaas niet geslaagd. Ik ga het, zoals het er nu uitziet, niet de hele winter meer redden met mijn jas dichtkrijgen (zit nu al strak rondom mijn buik). Maar wil ook geen dure winterjas of positiejas kopen. Dus zocht eigenlijk een heel goedkope jas een paar maten groter, waarvan het niet erg zou zijn als hij na zoveel maanden kapot zou gaan, of dat ik hem weg zou moeten doen. Helaas is dat niet gelukt. Gelukkig zijn de temperaturen nog zacht.
wat is je maat mees? misschien dat je een jas van mij kunt overnemen. laat maar even weten dan stuur ik je een foto. vanmiddag geslaagd voor het kadootje en nog 2 shirtjes voor de kleine man in de uitverkoop. tijdens ons weekje weg gaan we ook nog even langs de outlet, ff kijken of we daar nog wat kunnen scoren.
@Justme: ik heb een vrij grote maat, ben nogal fors van mezelf (in tegenstelling tot jou ). Ik denk dat ik nu maat 44 heb, dus zal zeker maat 46 nodig hebben (afhankelijk hoeveel ruimte er op buikhoogte zit). Dus dat zal veel groter zijn, dan jouw standaard maat, ben ik bang. Een ander probleem bij jassen passen is dat ik vaak met mijn bovenarmen problemen heb, omdat veel jassen hele smalle rechte armen hebben. Ik vrees toch echt dat ik moet gaan passen. Maar lief dat je aan me denkt.
Kort maar krachtig...ze is weer thuis.. ben kapot dat wel,maar goed... instanties moeten maar aan de bak!
@mams, fijn dat ze weer thuis is! flink balen dat het zo moet. ook niet goed voor die kleine smurf, maar daar trekt haar vader zich blijkbaar niets van aan. sterkte meid! hier vandaag rustig dagje, even lopen of fietsen vanmiddag. lekker midweekje weg geboekt! gaan niet komende week, maar week daarna lekker weg. weer fijn zwemmen, shoppen, lopen, echt zin in!
@Mams: fijn dat je ze weer thuis hebt, al kan ik me voorstellen dat je nu compleet gesloopt bent. Hopelijk heeft de kleine weinig van de consternatie achter de schermen mee gekregen. @Justme: heerlijk vooruitzicht een midweekje weg. Zou zelf ook nog wel eventjes weg willen, maar durf dat nu nog niet echt, omdat ik weinig verlofdagen heb en natuurlijk over een paar weken al met verlof ga. Wie weet dat we tijdens mijn verlof nog wat kunnen gaan doen. Wij gaan vandaag voor nieuwjaar te wensen naar mijn schoonouders toe en ik moet rijden, omdat mijn man vanwege zijn apneu een rijverbod heeft. Wel apart, om overal naar toe te rijden met een man naast je (die je zo af en toe ook nog commentaar en aanwijzingen op je rijstijl geeft). Weet niet voor wie het uiteindelijk vermoeiender is die paar maanden rij-verbod.
ik ga beginnen met meedoen aan een 42 weken haakproject! dan haak je een sprei in 42 weken met elke week weer 2 toeren erbij. nu garen uitzoeken..... het garen wat ze aanraden vind ik best duur, dus ff snuffelen!
via facebookpagina van Dutch Crochet. zoek daar maar eens op, vind je vast wel. nu op zoek naar garen, denk dat ik toch maar voor de duurdere variant ga, een sprei moet wel lang houden.
Justme, ik zit er ook bij en denk dat ik binnenkort ook ga beginnen aan 2x een sprei voor de jongens hun bed. Ik ga het maar bij Wibra garen houden, dat is maar 1 euro de bol.