@Jeetje: op zich zou ik a.s. zondagmiddag ook nog wel kunnen, hoor! Maar ik dacht dat je lekker druk en veel op pad was. Laat maar weten. Nu Boud ook kan, lukt het misschien toch nog elkaar ergens te treffen (en om jouw kleine lachebek te bewonderen). @Boud: ik heb ook geen idee hoe dat precies gaat om tp in je eigen cyclus. Volgens mij monitoren met ovutesten voor je eisprong. Maar dat kan nog best stressvol zijn. @Justme: ja, hier nog eentje die vond dat het om 9 uur vanavond nog veel te lekker weer was. Ja, gemene ouders zijn wij ook, dat we ze toch lekker naar bed doen. @Syl: goed idee van de osteopaat. Hoor daar vaak goede resultaten over bij kleine kinderen. Een kindje van een collega van mij had ook veel huilmomenten en die zijn toen bij een kinderfysio terecht gekomen en die bleek haar nekje geblesseerd te hebben bij de bevalling. Dus na een paar behandelingen hadden zij ook weer een blije baby. Het valt zeker te proberen. Als de embryo's in de embryoscope gaan, laten ze ze inderdaad doordelen tot blasto's. Omdat de embryo's dan al een beetje 'uitpakken' zou dat kunnen bijdragen aan een grotere zw.kans. We gaan het meemaken. Weet niet hoe ik het einde van de werkdag gered heb, maar eindelijk mocht ik dan naar huis. Heb vandaag nog wel naar DD teruggebeld. Ik was van plan om donderdag met de arts nog eens te praten over Pregnyl spuiten na de tp. Ik had dat wel eens gelezen dat dat ook kon helpen bij een betere innesteling (en wordt gebruikt bij spotting na de tp). Omdat ik altijd vrij snel ongesteld wordt, dwars door de utro heen, heb ik de indruk dat de utro alleen het niet gaat worden voor mij. Dat wilde ik dus donderdag met hem bespreken, maar nu blijkt dat hij er donderdag (weer) niet is en ik weer de Duitse arts heb. Overigens een schat van een vrouw. Dus ik wilde even vragen of ik dat ook met haar kon bespreken. Zou het vervelend vinden als de NL arts zou denken dat ik achter de rug om iets bekokstoofd heb. Maar de assistente zei dat ze het vanmiddag zelf even met hem zou bespreken en me terug zou bellen. Ik had nog gevraagd of ze na 3 uur terug kon bellen ivm afdelingsoverleg, maar of de duvel ermee speelde, belde ze voor de tweede keer vandaag terwijl ik in een overleg zat. Nou ja, nood breekt wet. Ze had het besproken en ik mag inderdaad 3 x 1500 Pregnyl gaan spuiten na de tp. Garanties heb ik niet, maar dan heb ik toch het idee er alles aan gedaan te hebben. Donderdagmorgen heb ik dus de tp. Dan is het een feestdag in Duitsland, vandaar dat ze al waarschuwde dat het wel lang kon duren voor ik aan de beurt was, want die arts staat er dan blijkbaar alleen voor. Diezelfde avond had ik een bowlinggebeuren van mijn werk en een dinertje. Ook al kan het geen kwaad, ik zie het niet zitten een of twee mooie embryootjes on board te hebben en dan met die loodzware ballen te zeulen. Heb dus gezegd dat ik naar het zkh moet. Dat moet ik ook en er is niets aan gelogen, maar ik ben waarschijnlijk wel op tijd terug. Maar nu ga ik alleen naar het etentje.
Meiden, jammer genoeg als de date doorgaat kan ik dus niet er niet bij zijn. Maar in gedachten natuurlijk wel, had graag jullie weer willen zien en de kleine bewonderen. Hopelijk kan ik bij de volgende wel weer zijn. Hier sinds gisteren weer ongi en heb mijn banner vast weer lopen, gaan nog niet voor het echie natuurlijk. Eerst de Mirena eruit, maar kan ik kijken hoe cyclus een beetje loopt. Dus als het een beetje meezit ben ik vlak na verwijderen Mirena weer ongi en kunnen we dus volgende ronde weer van start. Ook vanochtend weer getempt, kijken of ik dat ritme er ook weer in krijg. Elke ochtend weer vaste prik, is nu wel stabieler met tijden aangezien oudste naar basisschool gaat en de kleine elke keer rond die tijd van door de week opstaan wakker wordt voor de fles. Wat ik volgende week dinsdag wel ga doen is naar een bijeenkomst in het ziekenhuis. Bij toeval kwam mijn moeder achter de bijeenkomst over zware menstruaties, oorzaken en behandelingen en er zijn 2 van de 5 gyn aanwezig. Ken ze natuurlijk allemaal en had het al over gehad die ks heeft gedaan wat voor mij de mogelijkheden waren na einde kinderwens. Grootste kans dat ik voor de baarmoederverwijdering moet gaan, ben dus wel nieuwsgierig. Ik weet wel dat ik niet jaren nog zo door wil gaan met die ongi's, misschien is het ook wel een familiekwaal hoor....weet het niet....maar mijn moeder was met haar 37e ook haar baarmoeder kwijt, maar eierstokken niet, dit ook door haar zware ongi's. Mees, denk dat je er wel goed aan hebt gedaan om alleen naar het etentje te gaan en toppie dat je 3x pregnyl erbij kan krijgen. Rest heb wel gelezen, maar weinig onthouden. Heb nog best veel last van mijn nek en net of ik daardoor minder kan concentreren. Ben benieuwd wat die vrijdag ervan zegt, want heb meer pijn na de behandeling dan voor de behandeling. Ook heb ik 's nachts wel een keertje dat beide armen slapen en zelfs met bellen slaapt mijn arm. Nou ja, even paar daagjes afwachten. Knuff voor iedereen!
Mees, stel je voor dat het inderdaad de pregnyl zal zijn. Ik ga bij mij in het zh ook eens een balletje opgooien of ik een combi van utro en pregnyl mag gebruiken. Weer een nieuwe strohalm...!
@Boud: ja, vragen kun je altijd. Of dat het is, weet ik ook niet. Maar ja, het zijn maar 3 spuiten extra op het geheel, dus die kunnen er ook nog wel bij om te proberen. Ik test het met alle liefde voor je uit.
@Lyanna: spannend dat het spiraaltje er bijna uitgaat en jullie er weer voor gaan! Wel leuk om weer wat nieuwe meiden erbij te krijgen die ook bezig gaan met de kinderwens. De spoeling werd wel erg dun hier. Heb je altijd al zulke zware menstruaties gehad, of pas na de geboortes van je zoontjes. Kunnen het geen vleesbomen zijn!
Trouwens, was nog vergeten te zeggen Mees dat ik het toch mooi vind dat er 4 bevrucht zijn. Mijn duimen draaien dat ook alle 4 het overleven en er wat ingevroren gaat worden. En ja, heb al jarenlang zware ongi's. Durf gewoon vaak de 1e dagen niet zomaar overal heen, bang om binnen het half uur door te lekken zeg maar en das niet fijn. Grote oorzaak is ook zeker de vleesbomen die ik heb, had het al met de gyn erover gehad. Maar die zit in de wand en die kunnen ze niet verwijderen. Wel behandelen, maar vaak wil het ook wel niet helpen en dan moet alsnog de baarmoeder eruit. Zei vertelde al dat dat wel de grootste kans was dat dat bij mij moest gebeuren. En nu die bijeenkomst wil ik gewoon eens kijken hoe en wat en kan ik er nog eens met ze over hebben en info inwinnen. Ik ben ook blij dat het spiraaltje er weer uit gaat en jullie toch ook weer wat kan versterken in de kinderwens. Ik merk gewoon dat ik afgelopen weken toch weer meer hier wat te vinden ben. Heb niet altijd de puf om overal op te reageren, maar dat komt nu ook door de nek die niet meewerkt. Was zeker hier de afgelopen tijd rustiger, maar las zo wie zo nog zoveel mogelijk mee.
Oh, ik heb even op FF gekeken en FF geeft op dit moment aan dat ik 2 dagen na spiraaltje verwijderen ongi kan verwachten als het verder wel op regel is. Heb het afgelopen maanden alleen niet bij gehouden aangezien ik met spiraal ook heel veel tussentijds bloedverlies had en zoiets had van bekijk het maar.
Pink o, nee toch! Dat is naar! Pff, hopelijk heb je hier nu geen tijden last van maar gaat het snel weer wat beter. Rustig aan dan dus maar! Lyanna, ja zeker rustig hier. Zag trouwens op fb een paar heel mooie foto's van een prachtig ventje langs komen. Hij is echt om op te vreten zeg! Hier vanmorgen naar het zh gebeld en zoals verwacht moet ik de volgende menstruatie afwachten. Het zh gaat me ondertussen wel al vast een nieuw schema en recepten opsturen. Dus tot eind juni even in de wacht.
Pink, ach neeeee.....die rot rug ook. Dikke knuff meis! Verder voel je je wel goed mbt zwangerschap? Boud, even in de wacht dus. Laat ze de boel maar opsturen ja, heb je in ieder geval wel alles op tijd in huis als het meezit. Ja, leuk zijn de foto's hè? Het is zo'n scheet en dan moet je die beide mannen ook nog eens samen zien! Heerlijk tafereeltje hier! ♥
@Pinkx: balen zeg! Hopelijk is het snel weer over. @Lyanna:hoe ist met jou? @Boud: even een time-out dus.....misschien ook wel fijn,maar ik begrijp ook dat je gelijk door zou willen.
Even in de wacht vind ik inderdaad niet zo erg, zo lang het maar niet langer dan een maand gaat duren. Anders wordt ik veel te onrustig omdat ik het gevoel heb mijn tijd te verlummelen. Aan de andere kant ook wel heel jammer omdat nu mijn vakantieplannen in het water vallen. Ik zou met een vriendin en haar kinderen naar de camping in Duitsland maar zij gaan in de eerste drie weken van de vakantie en dan moet ik dus weer steeds naar het zh. Ik kan dus helaas niet mee. Zij vind het niet erg want ze snapt wel waarom ik afhaak maar ik vind het toch wel jammer. Nu dus maar duimen dat het dan de volgende keer raak is want dan zal het, in ieder geval achteraf, een goede keuze zijn gebleken.
@Boud: jammer dat je een maand moet overslaan en vooral omdat die maand uitstel gelijk je vakantieplannen door de war halen. Als mijn poging mislukt zou ik nog net een poging kunnen wagen voor onze vakantie, maar dan wordt het wel krap aan. Dus daar zit ik nu ook al aan te denken (stom, hè ). Maar zo hoppen we van poging tot poging. Weet je al wat je gaat doen, een tp in eigen cyclus of met medicatie? @Hoop: hoe gaat het nu met je? Gaat het al beter? @Pink: auch, meid! Dat klinkt niet best! Krijg je fysio ervoor of moet het gewoon vanzelf overgaan? @Lyanna: je hebt inderdaad heerlijke kereltjes. Als ik hem zo al weer zie zitten op fb, dan besef je weer hoe snel de tijd weer gaat.
Mees het was, voor zover ik begrepen had, de bedoeling dat het zh bij mijn telefoontje om door te geven dat de poging niet geslaagd was, zou vragen wat mijn keuze zou zijn m.b.t. het onderzoek. Ik had vandaag iemand aan de telefoon die ingewerkt werd op het secretariaat van de afdeling en zij wist dus van niks. Ik heb toen maar verder nergens meer naar gevraagd en het wordt nu gewoon een tp zoals het anders ook zou gaan. Dus geen proefkonijn spelen voor mij en wel medicatie. Maar dan valt er in ieder geval nog een beetje te plannen. Kan zijn dat het zh er nog op terug komt omdat er vandaag door een nieuw iemand niets over het onderzoek gemeld kon worden maar dat zie ik dan wel weer. Voor nou heeft het zh me een beslissing uit handen genomen en ik vind het wel prima want het was best wel een lastige keuze. Geen extra medicatie wat heerlijk zou zijn, maar dan de mogelijkheid hebbend op een zo mogelijk nog kleinere kans op succes dan met de hormoon troep erbij. En we gaan toch voor de grootste succeskans...
@Boud: ja, als iemand duidelijk geen antwoorden weet en nog niet weet hoe alles werkt, kun je het maar beter laten zitten en evt. later nog een keer terugbellen. Jij hoeft dus nooit voor een evaluatiegesprek naar je gyn toe tussendoor? Als het goed is heb ik morgen inderdaad de tp. Ik heb niets meer gehoord uit DD en hoop dat dat betekent dat er een tp morgen is (en niet dat ze morgenvroeg nog even afbellen als je klaar zit voor vertrek). Ik blijf het tot ik de deurknop van de kliniek heb aangeraakt daar (zonder gebeld te zijn) waarschijnlijk nog steeds spannend vinden.
@Mees: het gaat gelukkig wel iets beter met me.Maar het is zeker nog niet helemaal weg. Gisteren had ik een goede dag,maar vandaag had ik in de supermarkt weer erg veel last...dan loop ik te tollen op mijn benen. Maar ik ben ervan overtuigd dat het wel weer over gaat...daarom ben ik niet meer zo gespannen ervan. Dat scheelt wel. Heel veel succes morgen in DD!
@Hoop: fijn dat het al wat beter met je gaat. Denk dat als je weet waardoor het komt je je ook al relaxter er onder voelt. Zo heb ik jaren geleden veel last gehad van hartkloppingen, die natuurlijk altijd 's avonds begonnen als je alleen thuis zat en voor je (alleen) naar bed ging. Door de paniek en angst leek het dan ook of je steken op je borst voelde. Ik ben toen ook naar de huisarts gegaan en die heeft alles nagekeken met hartfilmpje en alles. Ook uitgelegd dat dit vaker voorkwam, maar dat het niets ernstigs was. Toen kon ik het ook makkelijker 'handlen' als ik 's avonds weer last kreeg. Ik kreeg toen bètablokkers voor het geval dat en die nam ik zo nu en dan wel eens. En het idee dat ik die pillen in huis had, was voor mij ook al een hele geruststelling.