@Mams: inderdaad heel veel plezier vanavond. Momenteel regent het hier behoorlijk. Hopelijk vanavond lekker droog (of anders lekker knus met zijn allen onder een tent-afdak). Tip van Boud is inderdaad een hele slimme. Mijn ervaring is ook dat je voornamelijk op de schalen, glazen en borden let om alles op tijd bij te vullen (en je amper iemand spreekt). Dus zelfservice voor iedereen is een goede tip.
Hai lady's!! Het is alweer een tijd geleden dat ik hier ben langs geweest, maar ben ook best druk met het revalideren. Ppff wat is dat heavy zeg!! Vooral geestelijk erg zwaar, lichamelijk mag wel wat meer wat mij betreft. Maar goed we zijn op de helft. Hoe is het met jullie allemaal hier?? Mees, jij alweer met de laatste loodjes bezig, wat gaat dat toch snel allemaal, heb je alles al klaar voor de komst van de kleine spruit? En hoe voel je je? Mams, leuke verjaardag gehad?? Was niet echt lekker weer gisteren. Boudi, hoe is het met jou? Jeetje, wat een gedoe met die tandarts, hopelijk ben je er gauw klaar mee. En wat lief he hoe ze zo kunnen kletsen? Doet Lotje ook de hele tijd hahaha, heerlijk!! Just, hoe is het bij jou? Alles goed met de kleine man? Samson, hoe is het bij jou? Alles weer rustig? En inmiddels alweer druk aan de klus?? Hier verder alles wel ok, veel meegemaakt de laatste tijd dat wel, mijn lieve omi is overleden, die heeft euthanasie gepleegd. Ik heb weer contact met mijn dochter wat dan wel weer erg positief is. Verder dan druk bezig met het revalideren wat vooral een psychisch gepeuter is, maarja wat dingen afsluiten kan ook geen kwaad denk ik dan maar. En ja Lotje wordt volgende week natuurlijk alweer 1 jaar!! Wat is dat jaar voorbij gevlogen zeg! Jemig! En zoveel leuke dingetjes ook, erg luek om te zien hoe ze zo snel veranderd in een kleine dreumes! Liefs Syl
@Syl: fijn weer van je te horen! Ja, het was vorig jaar (rond deze tijd) een spannende bedoeling met een paar bevallingen achter elkaar. En nu al die kindjes al weer bijna een jaar. Wat gaat het snel. Ook fijn dat je weer contact met je dochter hebt (en met je kleine smurf natuurlijk). Hier gaat alles z'n gangetje. Heb veel pijn. Vandaag weer naar de fysio geweest. Meer dan lostrekken en masseren kan ze niet en dat geeft dan na een paar dagen weer even wat verlichting. Merk wel dat ik vaker door een been heen zak bij een verkeerde beweging en dat je door de pijn weer anders (en verkeerd) gaat lopen, waardoor alles weer vast gaat zitten. Ik moet nu dus ook om de week terug. Nog 9 dagen werken en dan heb ik verlof. Volgens haar scheelde dat ook wel, omdat het lange zitten erg slecht voor me is. Als ik 's avonds naar huis ga, kom ik amper de auto in. Mensen moeten maar niet zien en kijken hoe ik mezelf de auto in sleep (letterlijk en figuurlijk). Heb af en toe de tranen over mijn wangen lopen van de pijn en ellende. Maar goed, het is niet anders en je weet waarvoor je het doet. Deze week een groeiecho gehad en alles was goed. Kindje had alleen een groter hoofd en buikje dan gemiddeld, maar verder niets geks. Hoofdje lag al naar beneden, maar was nog niet ingedaald. Ben nu officieel 'klaar' bij de vk en heb mijn eerste afspraak in het zkh al staan over ruim 2 wkn. Dan gaat het heel snel. Verder zijn we druk bezig met een verbouwing die we nog voor de bevalling willen. We willen graag een wc boven hebben en hadden (als leek) een slimme oplossing hiervoor bedacht. Die bleek bij nader inzien niet te kunnen en passen en voor we het wisten werden de plannen steeds groter (met dank aan een handige zwager die even mee ging denken). Het komt er nu op neer dat ze ons douchehokje rigoreus gaan uitbreken tot een groter geheel. Het blijft dan nog steeds een klein badkamertje, maar wel een waar we dan een klein (vast) bad in hebben en een wc. Allemaal heel krap, maar het past wel en dan is het ook ineens helemaal naar onze smaak. Maar.... dat heeft alleen de komende weken nogal wat voeten in aarde met een enorme breek- en slooppartij (met bijbehorend lawaai en stof). Nu maar hopen dat de levertijden gunstig zijn, zodat ze zo snel mogelijk kunnen beginnen zodat alles, als ik met verlof ga, een grotendeels klaar is (en ik aan mijn rust en nesteldrang kan toekomen). Nog 9 dagen werken (2 wkn en 1 dag), waar ik wel erg blij mee ben. Ik ben nog steeds bezig met het inwerken van twee nieuwe mensen, maar moet zeggen dat ik ook al alles helemaal uitgeschreven en uitgekauwd heb. Je wilt het graag zo goed mogelijk doen, maar het houdt ook een keer op. Ik bedacht me vanmiddag nog dat als ik plotseling uitgevallen was, ze het ook gered zouden hebben. Dus hoop en verwacht ook maar dat mijn collega's die twee vervangers ook nog een beetje op weg helpen als dat nodig mocht zijn. Dus misschien moet ik het mezelf ook niet te moeilijk maken.
Hai ladies hier was ik ook weer eens evan Syl fijn om wat van je te horen en wat een mooi nieuws dat je weer contact hebt met je dochter. Zo is er dus toch een kans dat kleine L haar grote zus leert kennen. Erg fijn voor jullie. Mees het is afzien maar je kunt nu wel gaan aftellen. Je collega's inwerken moet je inderdaad maar gewoon laten voor wat het nu is. Je hebt groot gelijk dat ze het ook heus wel zouden redden als ze het maandag van de een op andere dag ineens al over zouden moeten nemen. Dat gaat dan misschien de eerste week of twee weken wat stroef maar dan komt het heus wel goed. Probeer het los te laten het is per slot van rekening 'maar' werk. Wat bij jou op stapel staat is zo veel belangrijker. Laat ze het op je werk maar lekker zelf uitzoeken. Jij hebt je best gedaan en meer als dat kun je niet doen. Wat een grote plannen nog voor je gaat bevallen. Ik wil je niet heel erg ontmoedigen maar een verbouwing (waar het bij jullie toch wel heel erg naar klinkt) kost altijd meer tijd dan je van te voren bedenkt. Het lijkt mij nogal krap gemeten om die klus in twee weken klaar te krijgen en dan al de rotzooi die je ervan krijgt. Je hebt al zoveel pijn. Kun je ook hulp krijgen voor het schoonmaken van de hele zooi want met pijn te moeten puinruimen na een verbouwing lijkt me niet zo prettig. SUCCES daarmee! Weet je trouwens al of het deze keer weer een ks gaat worden of mag je 'gewoon' bevallen, voor zover er een 'gewone' bevalling kan bestaan. @Pink hoe gaat het met jou?? @Samson ook al even niets van jou gehoord. Hier momenteel een heel drukke tijd met werken. De halfjaarlijkse evaluaties zitten er net op en binnenkort de oudergesprekken weer. Tel daarbij dat we net verhuisd zijn naar een nieuw gebouw en toe werken naar de open dag van morgen dan is het niet moeilijk te raden dat ik de laatste weken vooral bezig ben met werken, werken en nog eens werken. Dat is mee een van de redenen dat ik hier niet zoveel mee schrijf op het moment. Ben 's avonds gewoon moe en moet dan vaak ook nog school administratie doen. Verder probeer ik nog steeds een beetje afstand te nemen van mijn eigen kinderwens. Ik merk dat nu het 'jaloerse' deel van het verwerkingsproces bij mij is begonnen. Ik kan geen kinderwagen zien of zo'n irritant inwendig stemmetje fluistert in mij "zij wel....." Heel naar, want het is niet eens dat ik het een ander misgun, het voelt alleen zo vreselijk oneerlijk dat het voor mij niet is weggelegd. Maar goed ik hoop dat ik mettertijd ook dat stemmetje het zwijgen op kan leggen want het is iets wat totaal niet bij mij past om zo afgunstig te zijn en ik wil het ook helemaal niet. Gelukkig heb ik dit toch wat jaloersige idee niet bij mensen die ik goed ken maar alleen bij onbekenden die je ziet in de supermarkt ofzo. Met vrienden, familie en collega's kan ik gelukkig nog wel gewoon meeleven en blij voor ze zijn.
@Boud: had al veel klachten gehoord dat leerkrachten teveel met rapportages e.d. bezig zijn, maar als ik jou en Xon's verhalen zo hoor van de afgelopen jaren is dat inderdaad de bittere waarheid. Heftig, hoor! Binnenkort hopelijk weer even vakantie om bij te tanken! En logisch dat je die jaloerse gevoelens ervaart. Het is ook zo oneerlijk. Vind het zelf ook wel moeilijk om hier berichten te plaatsen om te praten over zw.kwaaltjes, terwijl je weet dat je anderen daar pijn mee doet. En dat klagen over zw.kwaaltjes peanuts zijn bij de pijn die jij (en Xon) voelen. De verbouwing is inderdaad spannend. Al het materiaal wat we willen lijkt direct leverbaar, dus als het meezit kunnen ze snel beginnen. Dan valt veel van de 'ellende' nog tijdens mijn laatste 2 werkweken en heb ik er ook minder last van. Ideaal is het niet, maar als het kindje er eenmaal is en uren per dag moet slapen komt het er helemaal niet van. Of het is teveel lawaai en stof voor zo'n kleintje om te kunnen slapen, of je kunt uren per dag niets doen omdat het kleintje moet slapen. Dus van alle kwaden is nu doorzetten dan het meest 'handig'. Wel balen, want ik wilde juist de komende weken alle kleertjes, beddengoed e.d. gaan uitzoeken en wassen. Maar met de nodige stof nog, is dat nu niet logisch en zinvol. Dus dat moet echt lastminute gebeuren (en dat maakt me wel wat onrustig). Maar goed, we zien wel hoe het loopt. Het zal hoe dan ook 2 weken afzien worden (en dan nog hopen dat de kleine uk voorlopig ook nog even blijft zitten). Mijn moeder en zus kunnen evt. helpen met het schoonmaken als dat niet meer mocht lukken, dus dat zal wel los lopen. En mijn man is nog thuis vanwege zijn slaapapneu, dus die zal het merendeel van het puinruimen (en de ergste rotzooi) op zich moeten nemen. Ik heb over 2 wkn mijn eerste afspraak in het zkh en zal dan wel horen of een ks bespreekbaar is. Op zich ligt het kindje wel met het hoofdje naar beneden en ik heb geen idee of je nog een ks kan krijgen als een kindje al ingedaald ligt. Dat is het kindje nu overigens nog niet. Wel heb ik mijn leeftijd tegen, heb ik last van bekkenklachten en is het hoofdje en buikje groter dan gemiddeld, dus dat zijn weer 'plus'punten waardoor een gyn gevoelig kan zijn om toch een geplande ks uit te voeren. Ik moet alleen nog 2 wkn wachten tot ik voor het eerst daar geweest ben. Heb die avond wel een gyn, waarbij het kan vriezen of kan dooien, dus je weet nooit goed hoe zijn pet staat. Als die verkeerd staat, is het geen makkelijke. Dus we hopen maar dat hij zijn 'begripvolle' pet die dag op heeft.
Jeetje wat een plannen nog allemaal Mees! Ik zou er ook onrustig van worden zo op het laatst. Maar wel fijn als het straks af is. Hopelijk valt het mee en is het sneller af dan je denkt. Zou je zelf liever een geplande keizersnee willen? Dat maak ik een beetje op uit je bericht... Waarom dan eigenlijk als ik vragen mag? Ik hoop dat de gyn een beetje meevalt! Nou ik moet zo weer naar de tandarts. Pff, hopelijk gaat het nu dan echt gebeuren. Ik ben natuurlijk weer stikzenuwachtig. Maar ik wil er ook wel een keer vanaf zijn eigenlijk. Dus we zullen zien. Sorry even kort. Kom gauw wat uitgebreider schrijven en reageren!
@Jeetje: al die onrust is niets voor mij inderdaad. Hoorde net dat ze niet aankomende week, maar de week erop willen gaan beginnen. Dus dat is dan mijn laatste werkweek. Dan heb ik er waarschijnlijk nog 'last' van in de eerste week van mijn verlof. En dan wil ik het ook wel klaarhebben, want dan ben ik 37 wkn zwanger en je weet maar nooit.... Mijn voorkeur zou inderdaad uitgaan naar een geplande keizersnee. Heb veel last van bekkenpijn, dat ik niet in bepaalde houdingen kan zitten of liggen. En ja, bij een bevalling word er toch aan alle kanten aan je benen geduwd. Bovendien ben ik door de laatste weekjes van mijn zoontje een beetje geschrokken wat er allemaal mis had kunnen gaan. Ik wilde voor de 'romantische' thuis bevalling gaan. Tot bleek dat hij in een stuit zat (had de vk bijna over het hoofd gezien) en dat hij een groter hoofdje dan gemiddeld had. Allemaal redenen waarom ik van de gyn niet meer natuurlijk mocht bevallen. Dus ik ben toen wel wat geschrokken wat er allemaal mis had kunnen gaan als ik het allemaal niet geweten had en thuis aan het bevallen was geslagen. Dus een keizersnee is wat herstel betreft zeker niet ideaal, maar wel zo 'veilig' voor het kindje. Ook dit kindje heeft weer een groter hoofdje dan gemiddeld en zal qua gewicht ook weer vergelijkbaar worden als mijn zoontje. Dus vind het wel spannend als ik met die wetenschap natuurlijk moest bevallen. Bovendien vind ik het voor mijn zoontje wel prettig dat we het kunnen plannen, dan hoeven we ook 's nachts niet anderen wakker te bellen en van alles te regelen. Ik hoop van harte dat jij nu echt eens van die ellende van de tandarts af bent. Je zit nu al zoveel weken in spanning, dat het nu wel eens genoeg is.
Nou, ben weer thuis en... mag donderdag weer terug want het zag er nog niet goed genoeg uit om er iets aan te gaan doen of zo... Pff, ik word er zo langzamerhand niet meer goed van, maar ja hij zal wel weten wat hij doet. Nu moet mijn schoonmoeder dus weer komen oppassen. Dan ga ik maar proberen om M. op bed te leggen voor ze komen zodat ik weg kan gaan als ze slaapt, is toch makkelijker. Ik kan me goed voorstellen hoor dat je om die redenen liever een geplande ks zou willen. Lijkt me ook doodeng om natuurlijk te bevallen met in gedachten al die dingen die je noemt. En sowieso, als je zoveel pijn hebt dan is het ook geen prettig vooruitzicht. Ik kijk totaal niet met een goed gevoel terug op mijn bevalling vandaar maar ik denk dat een geplande ks die wel goed is doorgesproken en waarbij vooraf goede afspraken worden gemaakt enz. best wel 'prettig' kan zijn. Oh wat vervelend dat ze toch een week later beginnen! Maar ja, niks aan te doen. Go with the flow, breathe in and breathe out! Komt vast goed allemaal! We gaan dalijk als M. wakker is misschien eens kijken naar een nieuwe buggy. We hebben alleen een wandelwagen en die is niet makkelijk in te klappen en best wel zwaar. En ze kan er niet echt goed rechtop in zitten en dat wil ze toch wel steeds liever. Ik zou ook wel eens wat meer met haar weg willen kunnen, ook met de bus en zo en dan lijkt me een lichte buggy wel wat praktischer. Hoop dat we iets geschikts vinden! Is ook fijn als mijn zusje er is, kunnen we ook makkelijker op pad. Ein-de-lijk eens wat meer ondernemen misschien. Word soms wel een beetje gek van de rondjes om het huis en het binnen zitten. Sorry, einde klaagzang! @Boud: kan me heel goed je jaloerse gevoelens voorstellen hoor! Denk dat je die er gewoon moet laten zijn even ook, al is dat niet fijn en wil je dat liever niet. Misschien hoort het ook bij je proces om hiermee om te gaan? Nou, rustig aan hoor! @Sil: wat goed dat je weer contact hebt met je dochter! Hoe zou het eigenlijk met Guap zijn vroeg ik me af... Guap lees je nog wel eens mee?? Wanneer ben je ook weer uitgerekend? Nou, ik ga maar eens wat doen! Tot later. Fijn weekend!
@Jeetje: wat een gedoe met die tandarts. Is het echt wel een goede tandarts? Is het niet eentje die zo makkelijk geld wil verdienen? Mijn tandarts heeft ook wel eens spul gebruikt om die zenuw dood te maken, maar volgens mij ging dat zelfs allemaal tijdens de wortelkanaalbehandeling. Ik kan me niet herinneren dat ik daar meerdere keren voor terugmoest. Hij heeft een keer behandeld (ook met dat spul) en heeft er toen een noodvulling opgezet en een paar dagen later moest ik terug, voor nog een behandeling en de uiteindelijke vulling. Dat was alles. En is het nog gelukt met een buggy kopen? Ja, wij hadden achteraf heel veel werk gemaakt om een goede kinderwagen (lig/zitwagen) te kopen. Maar achteraf gebruik je zo'n lichtgewicht buggy veel meer en veel langer. En zeker zoals jij vaak in bussen e.d. moet is het ideaal.
Ik geloof wel dat deze tandarts goed is hoor en hij is zeker niet uit op geld. Het is een goede vriend van mijn schoonzus en we krijgen dus nog een flinke korting ook! Voor de wortelkanaalbehandeling plus een kroon betalen we maar 150 lira (omgerekend op dit moment maar iets van 50-60 euro!) Dus ik ga er maar van uit dat het echt nodig is wat hij doet, maar leuk is anders. We zijn gisteren meteen even wezen kijken voor een buggy en we hebben wel een mooie gezien. Ik heb geen spijt van de kinderwagen die we hebben want hij is wel heel fijn en dat was hij zeker toen ze nog kleiner was, maar ik vind wel dat ze hem mooier voordeden dan hij is. Je zou hem kunnen gebruiken tot 3 jaar zeiden ze, maar waar de beentjes dan moeten blijven op een gegeven moment is mij een raadsel en je kind kan er dus ook niet echt rechtop in zitten en ik merkte nu dat ze dat af en toe probeerde en het heel frustrerend vond dat dat niet ging. Nu gaan we waarschijnlijk een buggy kopen met toch nog 3 standen zodat als ze moe is, ze kan liggen. En hij kan ook twee kanten op, zodat ze en naar ons kan kijken en van ons af. Dat vind ik zelf ook fijner (ook makkelijk als de zon in de oogjes komt, dan draai ik haar altijd om) Nou, nu even gauw opruimen en schoonmaken want M. slaapt en dan gaan we lekker naar buiten. Fijne zondag!
@Jeetje: fijn te horen dat de tandarts een goede is (en betrouwbaar). Ik was er even bang voor, omdat je zo vaak terug moest. Wij hebben zelf ook zo'n combiwagen en hadden ons ook rijk gerekend dat we daar jaren mee vooruit konden. Maar in de praktijk werkt dat toch niet zo. We hebben al langer zo'n vouwbuggy en die gebruiken we nu zelfs nog regelmatig en ons zoontje is al ruim 4, maar hij vindt het soms nog wel eens lekker om er in te gaan zitten als we ergens naar toe gaan (en het is voor ons ook wel lekker om tassen of een fototoestel aan te hangen).
@Jeetje: ik zag in de lounge een topic over mensen gezocht om knuffels te haken voor vroeggeboren kindjes. Dacht gelijk aan jou.
Gisteren de huisarts gebeld ivm de urine die ze vorige week op kweek hadden gezet. Was het al bijna vergeten om te bellen, maar toch maar gedaan. Maar goed ook, want ik blijk toch een blaasontsteking te hebben. Raar dat dat uit de test bij de huisarts niet kwam, maar wel pas uit de kweek. Nu een kuurtje antibiotica voor 7 dagen. Hopelijk zijn we er dan weer vanaf.
Hier dan ook even een berichtje van mij. Pff ik ben de laatste weken zo vreselijk druk dat ik helemaal geen tijd maak om op deze pagina te komen. Sorry. Verder gaat het goed, ik ben gestart met lijnen. Aangezien ik een enorme emotie eter ben, heb ik minimaal 8 kg cadeau gekregen en ik was al iets te zwaar....dus dan weten jullie het wel. Goede tips voor afvallen altijd welkom! @mees, balen zeg dat je blaasontsteking hebt. Beterschap, hopelijk slaat de medicatie snel aan. Heb je speciale antibiotica omdat je zwanger bent? Hoe gaat het op je werk? @Jeetje; Fijn zeg dat je een goede tandarts hebt! Wanneer gaat de behandeling plaatsvinden? Sterkte! brrr ik ben zelf erg bang voor de tandarts. En heb je de buggy al gekocht?
@Samson: was al erg benieuwd hoe het met je was! Ben zelf altijd met mijn gewicht bezig geweest en heb tot nu toe het meeste baat altijd bij Sonja Bakker. Alhoewel ik weet dat niet iedereen die mening deelt. Mijn probleem is dat ik te weinig eet (ook daar kun je van aankomen), daardoor op verkeerde momenten ineens weer teveel enz. En teveel van hetzelfde, waardoor mijn stofwisseling insukkelt. Bij Sonja Bakker wordt ik gedwongen gevarieerd te eten en meerdere keren per dag en ondanks dat ik vaak meer eet (dan ik normaal zou doen), val ik toch af. Het is even afhankelijk hoeveel er na de bevalling blijft plakken en of ik weer aan de Sonja Bakker moet. Als het gaat, zoals bij mijn zoontje zit ik mede door de borstvoeding en vocht wat ik vasthoudt, vrij snel hopelijk weer onder mijn gewicht als voor de zwangerschap. Hoe is het nu met je schoonvader? Hier vandaag officieel 25 jaar in dienst op mijn werk. Vanmorgen enorm verwend met een gedekte ontbijttafel op mijn werk met al mijn collega's. Speech, mooie bos bloemen en een kraammand met allemaal cadeautjes. Erg leuk en lief! Na vandaag alleen nog maar volgende week (4x) werken en dan mag ik 4 maanden niet meer aan werk denken (wat op zich geen straf is).
Mees gefeliciteerd met je jubileum. Jij bent jong bij je huidige baas begonnen zeg, begin 40 en dan al 25 jaar in dienst. Leuk dat ze daar zo uitgebreid bij stil gestaan hebben. En dan nu nog maar 4 dagen werken wat gaat dat hard ineens! Hoe gaat het met de badkamer? Is er al begonnen en net zo belangrijk, liggen ze op schema? Samson hier ook zo'n emo eter. In mijn normale doen ben ik geen snoeper en een matige eter. Helaas wel aanleg om behoorlijk aan de maat te zijn en na de boodschap van het zh dat ik uit het programma gekieperd werd, heeft het me een tijdje totaal geen ene moer kunnen schelen wat en hoeveel ik naar binnen werkte. Dat is nu helaas wel erg goed te merken en ik heb bijna een kledingmaat extra cadeau gekregen. Dat moet er nu eigenlijk toch maar weer af. Dat afvallen moet trouwens soieso denk ik want na het verhaal van Mees haar man over slaap apneu is bij mij ook een lampje gaan branden dat ik hier mogelijk ook last van heb. Ik ben eigenlijk dit hele schooljaar al vermoeider dan normaal. Eest dacht ik dat dit de tol van het hele hormoonprogramma was en daarna dat het van de emoties kwam die ik toch te verwerken heb na de abrupte stop. Maar een paar weken geleden realiseerde ik me toen ik 's nachts zo'n beetje tussen waken en slapen in mijn bed lag dat ik even stopte met ademhalen. Ik heb dit al veel vaker van mezelf gemerkt maar het nooit als iets engs ervaren. Eigenlijk altijd wel als een soort totaal ontspanningsmoment. Maar na het verhaal van Mees realiseerde ik me op zo'n moment ineens dat het misschien ook wel zou kunnen gebeuren wanneer ik gewoon slaap en het dan zelf niet merk. En omdat ik al tijden zo moe ben is het best mogelijk dat het zoiets is. Ik heb wel eens gelezen dat overgewicht hier ook een oorzaak van kan zijn dus nu weer een extra stimulans om weer eens iets actiever met mijn eten en vooral met mijn bewegen bezig te zijn. @Allen, fijn weekend!
@Boud: hoop niet dat ik je té bang heb gemaakt met de slaapapneu verhalen. Op zich schijnt het zo te zijn dat ieder gezond mens iedere nacht een paar ademstops heeft. Dus op zich hoeft dat niets te betekenen en is dat dus volkomen normaal zelfs. Overgewicht is inderdaad een belangrijke factor, maar dan bedoel ik wel een mega-overgewicht van 15-20 kilo, hoor. Bovendien zijn er ook weer gezonde, dikke mensen die geen slaapapneu hebben. Dus hopelijk heb ik je niet te angstig gemaakt. Ik kan me wel goed voorstellen dat je erg moe bent. Je hebt zoveel jaar in die medische molen gezeten en regelmatig je hormoonspiegel flink op hol gejaagd. Dus logisch dat dat, in combinatie met de enorme teleurstelling, je even helemaal uit balans hebben gebracht. Ik was er inderdaad heel vroeg bij. Ik was een vroege leerling en ben na mijn school naar Schoevers gegaan, wat ook nog eens een hele korte opleiding was van maar 9 maanden. Dus ik ben inderdaad op 17 jarige leeftijd daar begonnen met werken. En met de nieuwe pensioenleeftijd van 67, zou mijn 50-jarig jubileum er ook nog in moeten zitten.
@Mees gefeliciteerd met je jubileum! Echt leuk dat ze daar zo uitgebreid bij stil gestaan hebben. Jeetje dat gaat snel, nog maar 4 dagen werken wat gaat de tijd snel @Bouddica; Laat je nog onderzoeken of je last hebt van slaap apneu? Of ga je eerst opletten met je eten? Tja ik heb in het verleden veel dieten geprobeerd, met in het begin succes, om vervolgens weer aan te komen. Jullie kennen ze vast wel de crash dieten. Nu probeer ik goed en gezond te eten en idd starten met ontbijten! En tussendoortjes nemen en iets wat ik ook vaak vergeet...voldoende water drinken! Plus sporten...pff een hele verandering maar noodzakelijk Met schoonvader gaat het goed, hij herstelt prima. Hij is nu 7 weken thuis en de controles zijn goed. Het lijkt erop dat we die ellende achter ons kunnen laten! Fijne avond allemaal!