Jawel hoor Jes! Je zit wel tussen mijn vriendenlijstje maar denk dat je mijn echte naam vergeten bent. Hihi. Kijk maar even bij mees en jeetje en mams (weet niet of die laatste ook vrienden is met jou?), in hun vriendenlijstje welke er overeen komen met die van jou. Als je er niet uitkomt pb je me hier maar even ik kom hier nog regelmatig kijken of ik stuur je dit weekend wel ergens een keer een pb via fb! En tja adoptie weet ik ook nog niet helemaal hoor. Ik heb op 16 april een eerste (verplichte) bijeenkomst voor mensen die willen gaan adopteren. Ik hoop dat ik dan meer duidelijkheid krijg of het inderdaad mogelijk is voor mij. Het kost inderdaad wat maar de hele mep hoeft niet in een keer opgehoest worden en ik probeer het maar te zien als geld waar kinderen uiteindelijk toch wel iets aan zullen hebben zo niet de mijne dan wel het tehuis oid waar het kindje vandaan zal komen. (Wel jammer dat er zoveel op gaat aan bureaucratie maar zonder dat zouden er veel minder kinderen geadopteerd kunnen worden en dus kansen kunnen krijgen) Hoop ik zie dat jij ook ingelogd bent! Hoe gaat het met jou?
Hier alles wel goed. Heb het momenteel ook bijzonder moeilijk wat mijn miskramen aangaat. Ik liep gelijk op met Mees en dan is het best confronterend. Daar komt nog bij dat mijn overbuurvrouw ook bijna uitgerekend is en ook met haar liep ik ongeveer gelijk op. Je blijft dan denken:....ik had nu ook.... Ik heb nu ook zo erg het gevoel dat het allemaal voor niets is geweest. Als we toch nog een kindje hadden mogen krijgen dan blijft het nog verdrietig van de miskramen maar dan heb je toch iets moois gehad. Nu ben ik bijna 45 en ik geloof er niet meer in. En wil ik het nog wel?....ik wil wel,maar liever niet meer op deze leeftijd. Moeilijk....daar loop ik toch wel mee. Verder gaat alles z,n gangetje en lees ik hier nog trouw mee. Lief dat je naar me vraagt
@Boud: had gisteren een heel epistel getypt en door wonderbaarlijke handelingen ineens alles kwijt. Gisteren geen puf meer, dus vandaag, fris en fruitig maar een nieuwe poging. Brrr... verstandskies eruit. Is altijd een beetje mijn ergste nachtmerrie op tandarts-gebied. Al hoor ik van mensen dat het eigenlijk altijd heel erg mee valt en het heftiger klinkt. Maar goed, je moet het wel even doorstaan. Zou je een roesje krijgen bij de kaakchirurg. Dat zou dan wel weer prettig zijn. Ik ga nog steeds trouw naar de mondhygiëniste vanwege mijn tandvleesprobleem, zo ook enkele weken geleden weer. Maar het lijkt wel dat ze vooral de portemonnee van de tandarts wil spekken, want iedere keer vindt ze weer een vulling die los zit, een gaatje, of zoals nu weer een lekkende vulling, waar toch eigenlijk op korte termijn iets aan moet gebeuren. En inderdaad een grote klas, hoor. Ik merkte het al bij mijn zoontje toen hij vorig jaar zijn 'poepongelukje' had en er toen 22 kinderen in de klas zaten. En dat daar dan al geen tijd voor was. En dan heb je het nog over een klas met kinderen zonder enige beperking. Dus dan vind ik 14 kinderen mét op een leerkracht wel heel erg veel van het goede. Wij weten sinds deze week inderdaad DE datum. Al blijft er natuurlijk altijd een risico, dat de kleine toch zelf roet in het eten gooit. Net als bij ons zoontje houden we de datum voor onszelf. De beide ouders en onze zus en broer weten het. Verder proberen we het zoveel mogelijk geheim te houden. Ik merk dat ik het toch wel spannend vind (en mijn bloeddruk is nu al op het randje), dus hoe minder ik eraan herinnerd wordt door anderen, hoe rustiger ik me hopelijk kan houden. En we willen ook ons zoontje zoveel mogelijk zelf voorbereiden ipv dat andere ouders of kinderen op school hem eraan herinneren over hoeveel nachtjes slapen hij een broertje/zusje krijgt. Je merkt aan hem dat hij het toch wel spannend vindt en dat hij niet weet of dat nu leuk spannend is of niet. Verder hebben we net de verbouwing gehad, wat ook veel indruk op hem gemaakt heeft, dus in alle opzichten is het nu even wat onrustig voor hem. Daarom hadden we gehoopt dat de verbouwing iets eerder klaar zou zijn om voor allemaal even een rustperiode te hebben, maar het is nu een rijdende trein en alles loopt door elkaar heen. We hadden gehoopt dat de verbouwing gisteren klaar zou zijn, maar dat bleek weer ijdele hoop, want na weer een loze belofte, krijgen we nu de garantie dat het vandaag dan echt klaar zou zijn. Ik had me er gisteren al helemaal op ingesteld dat we vanaf vandaag echt alles schoon konden maken en nog belangrijker ons huis weer voor onszelf zouden hebben. Maar degene die de verbouwing kwam doen, deelde ons mee dat hij om half 2 gisteren weg moest ivm een lekkage ergens anders, terwijl hij met amper 2 uurtjes werk bij ons klaar zou zijn. Ik baalde enorm (en dacht nog, dan kom je daarna toch nog even terug). Maar was ook te murw om er tegenin te gaan. Vandaag zou het dan echt zo moeten zijn, maar eerst zien dan geloven.
Oh hoop dat kan ik me zo voorstellen. Je bent blij voor de ander maar tegelijk verscheurt het je. Ik hoop toch nog op een kans voor jou!!
Lieve meiden. Wilde jullie even laten weten dat ik vanochtend geheel onverwachts en eerder dan gepland (de keizersnee stond nl. gepland voor 21 maart), bevallen ben van een zoon. Zijn naam is M.orris! Vannacht om 5 uur voelde ik iets knappen onderin mijn buik en toen bleken mijn vliezen gebroken te zijn. Hele bed nat, dikke paniek. Ziekenhuis gebeld en we moesten natuurlijk komen. Om een uur of 6 waren we daar en toen voelde ik al lichte weeën-activiteit opkomen. In verband met de wisseling van de ploegen, moest ik tot 8 uur wachten. Dus tot die tijd weeën wegpuffen die steeds heftiger werden. Om 8 uur zou de overdracht plaatsvinden en dat duurde maar en duurde maar. Ik kon het bijna niet meer volhouden. Om half 9 kwam dan eindelijk de gynaecoloog. Ze zei dat ik aangemeld zou worden voor de keizersnee en dat we daarop moesten wachten. Ineens, terwijl de gyn nog naast mij bed stond, riep ik dat ik persdrang kreeg. Toen gingen ze mij toucheren en bleek ik 9,5 cm ontsluiting te hebben. De gynaecoloog zei toen dat ik 'gewoon' moest gaan bevallen. Ik was helemaal in paniek en gilde en huilde dat ik dat niet kon en dat ik dat niet wilde. Maar ze zei dat ze in mijn toestand echt geen keizersnee meer kon doen, omdat dat te veel risico op complicaties zou geven. Ik was helemaal over de rooie van angst. Maar ze was onverbiddelijk en ik had zoveel persdrang dat ik, of ik het wilde of niet, eraan moest geloven. Uiteindelijk was met 15-20 min. en 4 persweeën ons zoontje geboren. Wel wat ingescheurd en heb nu hechtingen, maar alles is verder prima. Vanmiddag zijn we thuisgekomen. Nu dus wat onwennig ineens thuis met een kindje erbij. Even schakelen omdat het zo'n turbobevalling is geweest en ik nu al weer thuis ben. Maar ik voel me goed, op de pijn van de hechtingen na. De kraamhulp is nu net weg, dus even bijkomen. Ik zal zo snel mogelijk wat foto's in mijn album zetten.
Wow Mees! Gefeliciteerd! En wat een snelle bevalling en nog op de natuurlijke manier ook!! Nu je eigen lekker laten vertroetelen! Geniet ervan!
Mees van harte gefeliciteerd! Ik zat op fb en ineens zie ik jou berichtje verschijnen. Mooie foto's en wat zien jullie er mooi uit als gezinnetje van vier! Fijn dat alles zo goed verlopen is op de schrik na dan maar alles is goed gegaan, wat heerlijk! Laat je maar lekker verwennen door je mannen en alle andere hulp die je krijgt. Geniet er van met elkaar. (Waanzinnig leuke naam trouwens )
Dank je, Boud! Het is even onwennig, zeker omdat we er, met de verbouwing die gisteren pas afgerond was, nog niet helemaal klaar voor waren. Maar zo zie je maar dat moeder natuur zich niet laat plannen (misschien maar goed ook ).
@Mees: ik zag net ook je berichtje op FB en dacht gelijk even hier kijken. Jeetje zeg, dat is snel gegaan!! Kan me indenken dat het even schakelen is nu en dat zo'n turbobevalling even moet bezinken. Maar wauw, wat een prachtig knulletje en wat een super mooie naam!! Van harte gefeliciteerd! Lekker genieten met zijn viertjes nu hopelijk.
Hier gaat het zo, zo. Ben ontzettend bang dat het niet goed gaat met mijn oog. Maandag of dinsdag weer op controle, dan zal ik het horen... Vandaag met M.ila op controle geweest en ze heeft prikjes gehad. Ze was weinig aangekomen maar wel ruim 4 cm gegroeid. Ze wegt nu bijna 8,2 kilo en is 75,5 cm lang. Ze wil ineens sinds afgelopen dinsdag helemaal geen melk meer. Ik heb al van alles geprobeerd, opvolgmelk, gewone melk, in een tuitbeker, in een rietjesbeker, yoghurt, pap. Ze wil er helemaal niks van weten.Gelukkig drinkt ze wel water en thee en eet ze verder wel goed, maar ja... eerst dacht ik dat het kwam doordat er wel wat tandjes dookomen maar dan zou thee uit de rietjesbeker ook nit zo goed gaan lijkt me? Nou ja, hopelijk gaat het snel weer beter!
Waauw Mees van harte gefeliciteerd met je tweede zoon. Wat een ongelooflijk leuke naam. Die stond ook op mijn lijstje! Nu heerlijk genieten!
Mees: gefeliciteerd! Wat een verhaal... Fijn dat alles goed verlopen is! Geniet ervan en laat je lekker vertroetelen!!
Eindelijk even tijd om te kunnen reageren. Merk dat ik me toch wat minder op mijn gemak voel om even lekker op ZP of FB te zitten met een kraamhulp om me heen (ondanks dat het een schat is). Hier gaat alles goed. De kleine man doet het goed, maar is wel behoorlijk afgevallen, maar nog wel binnen de marges van max 10%. Maar... vanaf morgen moet hij toch wel een stijgende lijn gaan laten zien (of in ieder geval niet veel verder meer afvallen), anders moeten we toch gaan bijvoeden. De borstvoeding lijkt nu op gang te komen, dus dat zou na vandaag ook alleen maar beter moeten gaan. Wel is hij vaak na de voeding onrustig ivm krampjes en dan is niets zo lekker dan bij moeders op de buik of arm te liggen. De kraamhulp is net weg. Ze zou tot 4 uur blijven, maar omdat alles zo goed liep, heb ik maar voorgesteld dat ze wel mocht gaan. Ik merk dat ik behoefte heb aan mijn eigen ding te kunnen doen en voel me opgelaten elkaar aan te gaan zitten kijken. Zeker ook, na onze verbouwing, waarin we ook 4 weken al 'een vreemde' over de vloer hadden en ik me ook vaak gast in mijn eigen huis heb gevoeld. De grote broer is vandaag weer voor het eerst naar school gegaan en dus ook lekker even de handen vrij vanmiddag. Ga zo even wat proberen te rusten, want 's nachts zit er nog niet echt een ritme in en de uurtjes slaap zijn minimaal. Maar hij is apetrots op z'n kleine broertje en kan niet wachten tot hij wakker is en hij weer even mee kan kijken (of over z'n bolletje kan aaien). Valt tot nu toe niet tegen. Met mijzelf gaat het langzaam aan ook steeds beter. Ik had enorm veel last van de hechtingen en bleek ook nog een leuke aambei als erfenis van de turbobevalling over gehouden te hebben, waardoor ik amper kon zitten of lopen. Maar met wat zalf gaat dat nu ook al iets beter. Dus ikzelf voel me ook steeds beter en op zich ben ik vrij relaxed omdat de kleine het ook eigenlijk heel goed doet. Ik heb dus niets te klagen. Voor de liefhebber heb ik nog wat foto's in het album gezet. Moet nog even meer foto's uitzoeken, maar dat kan even duren. Maar doe mijn best zo af en toe wat nieuwe foto's er op te zetten.
Evensnel ivm dat ik weer met kleine op de arm zit die weer pijn lijkt te hebben tich even Mees feliciteren met de geboorte van jullie zoontje M.orris na een turbobevalling. Had ff van alles gemist omdat we net terug zijn van weekje centerparcs en een nuetzo leuk bericht van de man van mijn moeder. Kom 1 dezer dagen ff weer bij kletsen.
Mees, ook via hier nog even een gefeliciteerd! Super hoor en wat een scheetje! Is het je meegevallen de natuurlijke bevalling? Een turbo bevalling is nooit leuk, was hier ja ook, maar aan de andere kant kan het maar voorbij zijn. Nu lekker genieten met zijn 4 tjes. Ik had dat ook wel met de kraamzorg, had ook behoefte aan privacy, maarja tis fijn dat ze er zijn. Boud, wat spannend meid! Ik hoop dat ook jij een lief kindje mag adopteren! Ik vind dat een kindje jou verdient! Ik zal aan je denken! Jeetje, hopelijk komt alles gauw weer goed met je oog. En met m. Hier alles goed, ook met de kleine dame, ze begint nu te lopen dus heb armen en benen te kort hier op het moment hahaha. Liefs syl
Hoi hoi Syl dank je, wat lief en wat heb je dat mooi gezegd -Jeetje hoe is het nu bij jou. Je zou vandaag of gisteren voor controle voor je oog. Zijn je angsten weer wat gesust? Op fb zag ik dat je man jarig is. Gefeliciteerd! -Mees hoe gaat ie? Al enig gevoel van herstel van je turbo bevalling? Fijn dat het met de kleine zo goed gaat en wat schattig dat zijn grote broer er naar uit kijkt dat de kleine uk wakker is. Hopelijk komt er snel wat meer regelmaat zodat jullie je daar wat meer op in kunnen stellen. -Lyanna klinkt toch iets minder fijn dat ene regeltje over de man van je moeder. Hopelijk gaat het om iets van voorbijgaande aard. Hoe dan ook, sterkte. Ook met de kleine want dat wil kennelijk toch nog niet helemaal vlotten met zijn gezondheid. Zelfs niet nu hij de amandelen eruit gehad heeft!