@Mees: en ben je nog wezen wegen en meten? ben benieuwd! Hij ziet er in ieder geval goed uit en zo tevreden!! Heerlijk. Wat een achterlijke baas en collega's. Kan me wel voorstellen dat je je er druk om maakt hoor. Zou het ook niet leuk vinden. Gelukkig heb je nog even verlof. Maar extra van genieten!! @Boud: ik moest wel lachen om je koffie met een rietje Gelukkig dat het meeviel, hopelijk heb je niet al te veel pijn nu. @Justme: vervelend dat het niet zo goed gaat. Knuffel meid! @Samson: gelukkig gaat het weer goed met je schoonouders. Da's ook wat, eerst de een, dan de ander. Balen dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk is het volgende maand raak! @Lyanna: ik las net al op FB dat je nu eindelijk meer weet over het oortje van kleine J. Hopelijk heeft hij geen antibiotica meer nodig. Alvast gefeliciteerd en een fijne dag morgen! Met ons gaat het best goed. Ik probeer wat meer rust te nemen en ben nu ineens niet meer afgevallen sinds ik weet dat het niks met mijn schildklier is. Vreemd, maar ja, wel beter zo. M. loopt sinds dit weekend ineens achter haar loopwagentje. Ik was hartstikke trots! Had ik eigenlijk al verteld dat we over 2 maanden naar NL komen? We komen 27 juni en blijven tot 29 augstus! Mijn man komt ook nog, van 28 juli (mijn verjaardag) tot en met 6 augustus. M. en ik hebben een ticket dat nog gewijzigd kan worden dus mocht ik het toch te lang vinden (kan het me bijna niet voorstellen) dan kunnen we altijd nog eerder weg. Nou, als we er dan toch 2 maanden zijn en het is zomervakantie, misschien wel tijd voor een meeting??? Lijkt me wel echt super leuk!!
Mees wat een leuke foto's! Jeetje ik ben voor een meeting! Lijkt me leuk om jullie weer even te zien! Fijn dat je niet meer verder afgevallen bent. Kan ook een stukje vertrouwen zijn dat het dus kennelijk niet de schildklier is. Toch een beetje rust en dan daar bovenop dat je het bewust rustiger aan doet. Verder is de kleine madam dus nu echt aan het lopen en ben je misschien toch meer met je hoofd daar mee bezig en minder aan het piekeren?? En een trip naar NL in het verschiet... Allemaal goede en leuke dingen. Lijkt me precies de goede medicatie cocktail voor jou! Hier valt de pijn van de kies mee gelukkig. Heb inderdaad pijnstillers van het zh mee gekregen maar vind het nog niet echt nodig om ze te nemen. Ik ben wel bang voor een nabloeding omdat ik nu eenmaal niet zo'n held ben met bloed en bang ben flauw te vallen. Speelt ook mee in de keus om geen pijnstilling te nemen. Ben bang dat ik toch onbewust met de tong ga voelen of met een slok drinken ga spoelen wanneer ik minder voel. Van de chirurg mag dat echter ab-so-luut niet de eerste 24 uur. Hebben ze me nog speciaal voor gewaarschuwd. Dit omdat je dan de gevormde bloedprop wegspoelt. Dus zolang het niet meer dan een dof gevoel in de kaak is neem ik dat maar voor lief. Alles liever dan moeten klooien met gaasjes en wat voor ellende allemaal meer.
@Boud: ik ben zelf ook geen voorstander om te snel allerlei zware pijnstillers te slikken, dus als het uit te houden is, zou ik het ook niet doen. Maar het kan soms net even dat stukje rust geven het idee dat je in ieder geval wat in huis hebt voor het geval dat. Maar ik hoop van harte dat het doosje gewoon dicht kan blijven. Moet je nu ook vloeibaar eten vanavond? @Jeetje: wat fijn dat je zo lang naar NL komt! Dat zal voor jou een heerlijk vooruitzicht zijn. En ik ben absoluut een voorstander om dan echt een date te gaan plannen. We zijn het al 2 jaar van plan, maar deze zomer moet het er gewoon van gaan komen!! Ook fijn dat je niet meer afvalt. Dus het beste medicijn is dus blijkbaar toch rust (alhoewel dat niet mee zal vallen nu je dochtertje net gaat lopen). Mijn man is na de geboorte van ons oudste zoontje ineens ruim 10 kilo afgevallen. Zo zonder er moeite voor te doen (at normaal). Wij vonden dat ook wel wat vreemd. Maar blijkbaar was het bij hem ook de spanning. We waren dat jaar gaan samenwonen, trouwen, hij moest verhuizen, werk zoeken, zijn flat verkopen, zwanger geraakt en een kindje gekregen en op het laatst moest dat ook nog ineens een keizersnee gaan worden. Blijkbaar was het bij hem ook de combi van allerlei stressfactoren bij elkaar. Toen alles gestabiliseerd was en ons zoontje goed en wel geboren was en alles liep, kwam hij weer aan (terwijl hij het graag eraf had gehouden die extra kilo's).
@Boudicca, sterkte. Hopelijk herstelt het snel en heb je niet al teveel pijn. Ik ben zelf ook geen held met de tandarts @Mees, wat een leuke foto's heb je erop gezet! Een mooie familie! @Lyanna, En is het telefoontje van de KNO arts al geweest? Is het verdere plan duidelijk? Wel fijn dat het beter met je zoontje gaat! Oh leuk! Wat voor een taart ga je maken? Ik mag zelf ook graag bakken. Succes met de ovulatietesten! En alvast gefeliciteerd! Een hele fijne dag morgen! @Justme: vervelend dat het niet zo goed gaat, ik hoop dat het snel weer beter met je gaat! @JeetjeB, Fijn dat het goed met jullie gaat en fijn dat je niet meer bent afgevallen. Misschien toch de stress geweest. Leuk dat achter haar loopwagentje loopt, zal een grappig gezicht zijn?!
@Lyanna: van harte gefeliciteerd een een fijne dag! @Boud: hoe is de nacht gegaan? Nog veel last van napijn gehad?
Mees de pijn is te verwaarlozen gelukkig. Ik heb ook redelijk geslapen dus wat dat betreft niets te klagen hier maar het is wel een gedoe hoor. Ik baal er vooral van dat ik de komende dagen niet mijn tanden mag poetsen. Ik poets wel de andere delen van mijn gebit maar ik kan geen tandpasta gebruiken want dat moet je weer wegspoelen en dat mag ook nog niet. Eten is een heel gemier want etensresten bij de wond moet je wegspoelen maar....dat mag dus niet. Gisteren maar rode bieten in de blender gedaan maar daar wordt ik niet echt vrolijk van moet ik zeggen. Het zag er niet uit en smaakte dan natuurlijk ook nergens naar. Vanmorgen toch maar geprobeerd te ontbijten met gewoon brood maar dat gaat met heel kleine hapjes en duurt een eeuwigheid. Manmanman ik heb het gevoel dat ik in dit tempo de hele dag alleen maar bezig zal zijn met eten. Zo dus maar even naar de super voor drinkontbijt ofzo en dan daar de komende dagen maar op 'lopen'. Dat samen met soep en yoghurt zal vandaag en morgen wel afdoende zijn denk ik. Heb nu a zin in donderdag dat ik dan eindelijk weer gewoon kan poetsen en eten. Althans dat hoop ik dan maar. Waar ik ook van baal is dat ik niet mag fitnessen tot eind van deze week. Dit omdat er dan teveel druk op de wond kan komen te staan. Het ging de laatste maanden bij mij juist zo lekker. Elke dag een uurtje en ik had er nog lol in ook. Nu gedwongen stoppen en ik ken mezelf....dan herontdek ik het bankhangen en is het straks weer van voor af aan beginnen met de zelfdiscipline om het weer op te pakken. Maar goed, het is niet anders....
@Boud: wat een gedoe inderdaad. Heb zelfs wel eens een verdoving gehad van een gaatje boren en vond het toen al een heel gedoe om drinken en eten zonder knoeien naar binnen te krijgen. Inderdaad maar zo vloeibaar mogelijk houden de komende twee dagen. Heb in het ziekenhuis ook eens gemalen eten gehad, maar daar word je inderdaad niet vrolijk van. Ook jammer van het sporten, zeker als je daar zoveel plezier aan beleefd. Kun je niet een stukje wandelen of fietsen, zodat je toch in beweging bent voor je gevoel, maar wel in een rustig tempo? Nou, duim met je mee dat het maar zo snel mogelijk donderdag mag zijn. Moet je dan nog terug, of mag je er gewoon van uitgaan dat dan alles goed genoeg hersteld is?
Mees ik hoef niet weer terug. De hechtingen lossen na 10 tot 12 dagen vanzelf op en het kaakbot groeit in een maandje of 2 a 3 vanzelf weer aan zeg maar. De grapjurk van een kaakchirurg liet ook nog even op de foto zien dat hij me binnen een paar jaar terug verwacht voor een volgende verstandskies maar die ligt horizontaal en daar moet ie dan meer zijn best voor doen. Echt zo'n lekker geruststellend vooruitzicht is dat weer. Maar goed. We gaan het zien, als het moet dan moet het maar liever niet al te snel. Ben er voorlopig wel even klaar mee.
@Boud: opbeurende gedachte voor als je weer onder het mes mag. Als ze mij ooit een verstandskies moeten trekken mogen ze me best met een roesje onder zeil brengen. Ik heb al moeite met een gaatje laten vullen. Ik moet binnenkort ook weer voor mijn tandvlees. Werd aangeraden dat na de bevalling weer op te pakken. Probleem is alleen dat die mondhygiëniste ook altijd wel weer iets vindt waarvoor ik volgens haar echt snel een afspraak moet maken bij de tandarts. Bij de laatste controle had ze ook van alles gevonden maar had ik een geldig excuus dat uit te stellen. Maar ja, excuses heb ik nu niet meer, dus zal er binnenkort aan moeten geloven.
Mees het is niet de ingreep zelf waar ik me zorgen over maak. De verdoving was echt wel afdoende en pijn heb ik na die tijd ook niet echt gehad. (Wang is nog wel wat dik maar dat kon ik verwachten volgens assistent). Het is vooral het gedoe achteraf met eten en niet poetsen en zo wat ik mateloos irritant vind. Ik ben verdorie tussen de oren de hele dag met die kies bezig. Ben er wel knap flauw van inmiddels. Nu heb ik denk ik 'de mazzel' dat ik me voor een gewoon tandarts bezoek ook nooit heel druk maak. Heb een redelijke pijngrens, ik heb me voor een gaatje vullen ook nog nooit laten verdoven. Ik vind altijd dat je meer last hebt van de verdoving zelf dan van het eigenlijke vullen. Dat is zo gepiept en met die verdoving zit je nog een tijdje naderhand. Waar ik me dus met oog op een volgende kies druk over maak is dat ie dan echt moet snijden en de wond een stuk groter zal zijn. Ik vind het nu al zo'n gedoe. Het gaat bij mij dus vooral om het nawerk zeg maar
@Boud: kan me er alles bij voorstellen. Maar morgen is het donderdag en kun je hopelijk weer 'gewoon' eten. Had je er ook echt last van, dat die kies eruit moest? We zijn gisteren naar mijn schoonouders geweest. Onvoorstelbaar, vergeleken met 2 maanden geleden, hoe door de komst van een kleine je auto ineens gebombardeerd wordt tot een soort van verhuiswagen, door alles wat je mee moet slepen. Vandaag wil mijn man naar een soort van grote speeltuin net over de Duitse grens. Op zich wil ik dat ook wel. Het is per slot van rekening vakantie voor ons oudste zoontje en het moet ook een beetje 'een feestje' voor hem zijn, na de afgelopen drukke weken voor hem. Maar ik vind het zelf nog wel wat spannend, dus moet er nog even over nadenken en 'er doorheen'. Het weer zou daar beter worden dan hier bij ons, dus misschien moeten we het maar gewoon doen. Gaat het niet, dan zijn we met 55 min. ook weer zo thuis.
Mees ik kan me voorstellen dat je het een hele onderneming vindt. Maar inderdaad is het voor je zoontje wel leuk om in zijn vakantie iets te doen wat hem ook echt een vakantie idee geeft. Is er niet iets wat een beetje dichter bij huis is? Overdekte speeltuin oid? Ik had absoluut geen last van de kies. Dat is misschien nog wel de grootste grap. Zo'n 15 jaar geleden had mijn oude tandarts al eens gewaarschuwd voor de stand van mijn verstandskiezen. Ik heb echte dwarsliggers zeg maar. Hij vond het toen beter om ze preventief te laten verwijderen. Ik vond dat toen grote onzin. Volgens hem zou ik er toch echt een keer last van krijgen en het zijn kiezen die een mens niet nodig heeft dus dan was ik het maar voor. Nou ja, je laat toch ook niet zomaar je blinde darm verwijderen omdat je er misschien ooit nog eens last van gaat krijgen?? Ik vond dat dus een kromme redenering. Het is jaren goed gegaan en ik werd bij elk tandartsbezoek dan ook weer bevestigd in mijn eigen gelijk. Inmiddels is die tandarts met pensioen en afgelopen maart vertelde mijn huidige tandarts me dat ze wat twijfels had over een van mijn verstandskiezen. Het tandvlees was zachter dan in de rest van de mond wat schijnbaar kan duiden op mogelijk onheil. Dus foto's laten maken en daarop was te zien dat ik door de ligging van die kies onmogelijk de naastliggende kies schoon kan krijgen. Niet met poetsen, spoelen, flosdraad of wat dan ook. Ze heeft het allemaal op de foto laten zien en de beslissing eigenlijk aan mezelf over gelaten. Omdat ik nog nergens last van had was het eigenlijk wel handig om wat in te plannen. Wanneer je wacht tot je last hebt valt er niet zoveel meer te plannen want dan moet alles zo snel mogelijk. Dat ik last zou krijgen daar was ik na haar uitleg en de foto's wel van overtuigd dus toen toch maar een afspraak gemaakt voor in mijn vakantie. Ik vertelde de huidige tandarts ook van het voorstel van de vorige en dat vond ze eigenlijk grote onzin. Ze waarschuwde me zelfs voor over ijverige chirurgen die graag alles willen verwijderen omdat het in mijn geval echt niet nodig blijkt. Zo kunnen meningen verschillen (en misschien ook wel tijdgeest, want de huidige tandarts is een stuk jonger dan de vorige) Toen de kaakchirurg dan ook begon over die ander kies was het eerste wat ik dacht ook "daar hebben we dan ons over ijverige chirurgje" maar in het zh hebben ze natuurlijk ook foto's gemaakt en daar heeft hij even sterk op ingezoomd om me te laten zien wat hij had gezien. Eigenlijk hetzelfde verhaal als me de kies die er nu uit is. Ik kan er gewoon domweg niet zelf bij om het schoon te maken. Nu ben ik geen expert maar ik geloof wel dat ie een punt heeft. Vandaar dat ik denk dat nr. twee toch ook wel op de nominatie staat maar ik wacht nog lekker even een volgend regulier tandarts bezoek af en dan hoor ik wel wat de bevindingen zijn. Voorlopig vind ik het wel weer even klaar. Wat kan een mens wauwelen over zijn tanden zeg. Nu een ander onderwerp hoor!
@Boud: hoe is het nu? Kun je alles weer eten inmiddels? @Jeetje: hoe is het nu met jou? Is het afvallen nog steeds gestopt? @Hedi en @Samson: allebei het ei weer gespot en goed benut? @Guap: alles nog rustig? Of is de kleine man er inmiddels? Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje. Er lijkt zo af en toe iets meer ritme in de voedingen te komen en dat is wel prettig. Mijn oudste zoontje is weer naar school en ook dat geeft wat meer rust in huis, want hij was ernstig aan school toe. De jongste is makkelijk wakker te krijgen als er veel lawaai in huis is en met de oudste lukte dat wel aardig om hem steeds aan het huilen te krijgen. Ook gingen we vaker ergens naar toe in de vakantie, dus dan was er van strak slaap-voedingsschema ook niet veel over. Nu dus ook de kleine weer een beetje in het gareel krijgen met vaker in zijn eigen bedje slapen overdag. We hebben vanmorgen een midweek Centerparcs geboekt in juni. Begin juni zijn we 5 jaar getrouwd en het leek me leuk dan een midweek weg te gaan. Ook omdat ik half juni weer moet gaan werken en we dan nog even eruit zijn geweest met zijn allen. Vanmorgen dus geboekt. We hadden een kortingsbon van 50% en die hebben we gelijk verzilverd. We hebben nu een superdeluxe appartement met alles erop en eraan, voor de helft van de prijs. Een lekker vooruitzicht, maar ik moet er altijd even doorheen, omdat ik altijd eerst even beren op de weg zie wat er allemaal mee moet, of het wel zal gaan met zo'n kleintje in een vreemde omgeving enz. enz. Gaat vast nog goedkomen, want heb nog een week of 3/4 om er aan te wennen en naar toe te werken.
goedemorgen @Mees hier alles prima hoor. Ik kan alles weer eten. (kon ik eigenlijk op de 3e dag al weer alleen moest ik nog steeds voorzichtig eten om te zorgen dat er geen etensresten aan de gehechte kant achter bleven) Nu alleen nog 'last' van de hechtingen. Die beginnen los te gaan en ik heb dus steeds het gevoel een stuk touw in mijn mond te hebben. Gewoon los peuteren durf ik niet, bang dat ik wat beschadig wat nu mooi aan het genezen is en om nu met een schaar in mijn mond te gaan priegelen om de losse eindjes af te knippen vind ik wat link. Dus ik kauw maar op mijn touwtjes en hoop dat ze dan 'vanzelf' los rafelen en dan ben ik ze ook kwijt. Wat een heerlijk vooruitzicht om nog even lekker, voor je weer moet beginnen, naar Centerparcs te kunnen. Niet te druk over maken hoe het zal gaan, loopt toch altijd anders dan je in je hoofd hebt Zorg dat je meer dan genoeg spullen bij je hebt voor de kleinste van je zoons zodat je je daar niet druk over hoeft te maken en de rest komt vanzelf wel voor elkaar. Ga er vooral heel veel van proberen te genieten. Dat is toch de hoofdreden van je vakantie lijkt mij! @Jeetje wat een leuke foto's van M. zet je toch steeds op fb! Lekkere meid is het hoor! @Guapetona ?????????????????????
@Boud: fijn dat je alles weer kunt eten. Het gevoel of idee van die touwtjes in mijn mond lijkt me ook niet prettig. Voorlopig even rust, voordat je de voor de volgende kies mag. Maar voorlopig even niet aan denken. @Guap: volgens mij lig jij al in het kraambed, want het is iets te stil...? Heb zelf eigenlijk niet veel te melden. Met het slechte weer er weinig op uit geweest. Onze oudste is weer naar school en was daar ernstig aan toe. Dus deze week is er weer enig ritme in ons dagelijkse leventje. Ben wel lekker opgeschoten met het maken van digitale fotoboeken. Ik begin er altijd enthousiast aan, maar vaak blijft het dan weer hangen en maak ik ze uiteindelijk niet altijd af. Nu had ik een tegoedbon en die is tot een bepaalde tijd geldig, dus een goede stok achter de deur (zeker in combinatie met het slechte weer). Zag dat ze bij Albelli ook een gratis online cursus hebben voor het maken van die boeken en ook dat wil ik graag een keer doen de komende tijd. Vandaag weer slecht weer. Maar weer eens bedenken wat we vandaag kunnen doen. Mijn man zal weer regelmatig gaan slapen vandaag. Hij moet vannacht werken en dat gaat eigenlijk erg goed met zijn apneu. Hij is niet slaperig meer achter het stuur en voelt zich in het algemeen veel beter en fitter. Maar hij moet vannacht een onmogelijke rit gaan rijden, waar hij 600 kilometer in een nacht moet rijden. Dat is voor de meest ervaren chauffeurs al een onmogelijke race tegen de klok, en mijn man is wel een ervaren chauffeur, maar geen snelle. Dus voor hem is het extra spannend. Dus vandaar dat hij goed uitgerust wil zijn voor de aankomende nacht. Vrees dus dat mijn zoontjes en ik ons vooral zelf moeten gaan vermaken.
@boudicca, fijn dat alles goed gaat en dat je weer alles kan eten. Dat lijkt me inderdaad een vreemd gevoel die touwtjes achter in je mond. Moeten die vanzelf oplossen, of moet je daar nog een keertje terug? @mees, mmmm Wat een heerlijk vooruitzicht om nog even, voor je weer moet beginnen, naar Centerparcs te gaan. Zal vast wel goed komen! Spannend 600km rijden in 1 nacht. Doet je man dat vaker? Inderdaad wat een slecht weer he, vanochtend wezen sporten en kletsnat geregend, gelukkig was het de terug weg Volgens mij hebben wij hier iets met tandartsen Ik ben van de week ook naar de tandarts geweest, ik had al een dikke week last van pijn tussen mijn kiezen. De ene keer meer dan de ander. Alle moed verzameld en de tandarts gebeld, wat blijkt heb ik waarschijnlijk iets tussen mijn kiezen gekregen,wat er met poetsen niet tussenuit gegaan is en dat heeft ervoor gezorgd dat mijn tandvlees is gaan ontsteken tussen mijn kies Hij heeft het schoongemaakt en het is nog wel gevoelig, maar die zeurpijn is weg...gelukkig!
Samson: Haha ja het is hier wat met tandartsen en bijkomende drama's. Ik ben er gelukkig helemaal klaar mee (voorlopig). Vanmorgen toen ik de was deed had ik ineens de hechtingen los in de mond. Heb ze waarschijnlijk (onbewust) helemaal stuk gekauwd. Je gaat er toch steeds mee aan het klieren met je tong wanneer je wat in je mond hebt. Nu dus weer helemaal hechting vrij. Einde verhaal Ik heb ook een keer iets tussen mijn tandvlees gehad wat niet weg te poetsen viel. Is pijnlijk en dus een opluchting wanneer het weggehaald is. Zodra met een paar dagen die ontsteking over is ben je er weer helemaal vanaf moet je maar denken. Toch fijn dat er zoiets als een tandarts bestaat al is het vaak geen pretje om erheen te gaan. Mees ik vind 600 km voor een vrachtwagen chauffeur wel veel in een nacht zeg! Met de luxe auto doe je daar al lang over met een vrachtwagen schiet het al helemaal niet op en dan moet hij neem ik aan tussendoor ook nog meerdere adressen aan doen om melk te halen? Kost inderdaad tijd. Moet ie vannacht niet te veel gaan kletsen dus op zijn adressen Wel fijn dat hij zich zoveel fitter voelt en dat terwijl er nu een kleintje is die nog niet op regel is met voedingen....