Wie nog meer 35+?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Iris 2, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Hoi! Wie van jullie valt ook onder de 35+ers? Ik ben heel benieuwd hoe jullie het proberen zwanger te worden ervaren en dan vooral de mensen waarvan het ook de eerste zou moeten worden. Ik heb zelf in oktober mk gehad, en we zijn weer aan het proberen. Toch steken angsten de kop op zoals "zijn we dan toch te laat begonnen?", en dan nog de verhalen over 50% minder vruchtbaarheid na je 35e..(Ik ben trouwens 36)..Ik hoor het graag.:)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben 36 en op de helft van tweede zwangerschap. Bij beide zwangerschappen was ik in de vierde ronde zwanger. Mijn partner is nu 46.
    Moet er wel bijzeggen dat ik geen voorgeschiedenis heb met miskramen ofzo, maar hield er wel rekening mee dat het minstens een jaar kunnen duren voordat ik zwanger zou zijn. We hebben te veel mensen om ons heen waarbij het niet zonder hulp is gelukt.

3. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Ik was ook redelijk snel zwanger, na vier maanden al, maar toen kreeg ik met elf weken een miskraam. Ik hoopte dat ik snel daarna weer zwanger zou zijn, ook omdat er gesuggereerd werd dat je extra vruchtbaar zou zijn daarna..Maar ik heb nu een hele korte cyclus, ben al drie keer ongesteld geweest daarna. Ik wacht het maar een beetje af.

4. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    35! Dit is mijn derde zwangerschap. Weet niet na hoeveel rondes want dat heb ik allemaal niet bijgehouden; had ik gewoon geen zin in. Mijn man is trouwens bijna 42.

5. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Ik heb pas een paar jaar geleden mijn partner ontmoet en hij was de eerste relatie in m'n leven waarbij ik dacht:Met jou wil ik wel een kind. Voor die tijd dacht ik er weinig tot niet over na. Nu ben ik ineens "oud''. Ik zit met twijfels als:Misschien toch weer een opleiding volgen..maar wat als ik dan zwanger ben..maar wat als ik nooit meer zwanger word..dan loop ik een opleiding mis..enz enz.Soms word ik gek van mezelf. Het is net of mijn tijd ineens op is en ik alles nu moet regelen.:$

6. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hoi! Hier ook 35 (-2 mnd) en gaan voor een eerste wonder.
    Wij zijn in juli dit jaar begonnen en ik was meteen ronde 2 zwanger.
    Helaas..een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mis nu dus ook een eileider, nog minder kans? Ook ik maak me zorgen, de 2 rondes erna was het niet raak...nu weer wachten.
    Gelukkig hoef je het na je 35e maar een half jaar zelf te proberen, mocht je daarna hulp willen dan kan dat. Voor je 35e mag je het een jaar zelf proberen.
    Hoop op een mooie positieve test, wat zou dat een gave kerst zijn!
    Ik duim ook voor jullie!

7. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

hoi,

Ik ben 34,in oktober 35 maar lees graag even met jullie mee. Er word veel gezegd dat het moeilijker is om na je 30e zwanger te raken. Dit is trouwens voor onze eerste beeb en mijn vriend is 37. En ik heb ook behoorlijk wat angsten van 'stel dat we te laat begonnen zijn'

roos76,ik duim ook voor jou! En ook voor de andere dames natuurlijk:p

8. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Een kennis van mij is 40 en voelde zich al een tijdje niet lekker..nou je voelt ém al, die is 3 mnd zwanger! Dus dat kan ook nog..:)

9. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Ik ben 37,5 jaar. Mijn vriend is 42 jaar. Ik heb een dochtertje van 2,5 jaar en had gister een positieve test in handen. Bij mijn dochtertjes was ik in ronde 2 zwanger en bij de tweede gelijk al in ronde 1 met behulp van ovulatietesten.

10. sunmaid

sunmaid Actief lid

6 jan 2009
    184
    0
    0
    Hier nog eentje boven de 35.. 36 jaar nu, over 4 maanden 37. Heb net vanmiddag hsg gehad. Pijnlijk, maar was maar even. Nu mogen we het weer even proberen maar ook als we er "klaar" voor zijn beginnen met IUI. Ik twijfel: wil ik dit zo wel, ik wil het liefst zonder gedoe zwanger worden. We zijn nu zo'n ruim twee jaar bezig.
    In het begin vond ik 4 maanden al lang. Nu heb ik een beetje de moed verloren en houd ik al rekening met het feit dat we geen kinderen zullen krijgen. Maar wie weet! Ze zeggen dat je na een HSG meer kans hebt... Hou jullie wel op de hoogte.

11. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Hier nog een 35+, april 36.
    Mijn man eind van de maand 43.
    Ik heb ook wel eens gezegt, mss hadden we 'eerder moeten beginnen'.
    Maar goed, als je alles van te voren weet...;)
    We wilden eerst 'alles voor elkaar hebben'.
    Wij zijn 'bezig' voor de 2e, hopelijk gaat het iets sneller dan de 1e.
    (1e keer na ± jaar zwanger met 7 wkn miskraam en toen met 5 mnd zwanger)
    Maar we zijn nu nog 'leuk bezig', sex wanneer we willen en nog niet zo zeer omdat het 'moet'.
    Kijken of dat z'n vruchten afwerpt ;)

En voor de andere dames: zal voor jullie duimen !

12. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    @sunmaid Niet de moed opgeven hoor! Heel veel sterkte ik leef met je mee..
    @ de rest: Fijn om jullie berichten te lezen..allemaal leeftijdgenoten en het valt me op dat veel partners zo ongeveer 42/43 zijn. Dat is in mijn geval ook zo.

13. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Hoi allemaal,

Ik ben 38 en ik probeer sinds september zwanger te worden. Ik heb geen partner maar altijd wel een grote kinderwens gehad, vandaar dat ik het alleen doe. Ik ga al meer dan een jaar naar een kliniek in Brabant met de hoop zwanger te worden dmv KID en IUI. Al drie rondes gehad maar helaas nog geen resultaat. Ik weet wel dat het bij "normale" pogingen ook een aantal keren kan duren maar je vraagt je ook af of ik niet te oud ben. Volgens mij gyn heb ik 10% kans per behandeling en zorgt mijn oudere leeftijd (rot om zo te schrijven want zo voel ik me niet ;)) er niet voor dat dit percentage omlaag gaat. Nu ben ik in afwachting op een positieve test, en dan weer op naar de volgende poging...

14. anamie

anamie Lid

20 apr 2009
    82
    0
    0
    Ik ben 38 en sinds maart 2009 bezig voor een derde.
    De eerste van ons samen. Heb nl al 2 kinderen uit een vorige relatie.
    2 keer een miskraam gehad. Een in juni 2009 en 1 in juli 2010.
    Nu mag ik dinsdag weer testen maar heb afgelopen week de griep gehad. bij de zwangerschap van mijn eerste zoon was ik in de tweede ronde zwanger en van mijn tweede zoon in de eerste ronde. Nu dus al ruim anderhalf jaar bezig. Ik hoop eigenlijk op een mooi kerstcadeautje. We wachten maar af tot dinsdag en dan hoop ik meer te weten. Wel heb ik iedere keer een mooie cyclus tussen de 26 en 28 dagen.
    Groetjes

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb mijn eerste kindje gekregen toen ik net 38 geworden was. Ook wij waren voorbereid evt. lang 'bezig' te zijn (leeftijd, overgewicht, noem het maar op). Achteraf in de tweede ronde raak. Nu ben ik 39 en we gaan nu naar de tweede ronde voor ons tweede kindje. Mijn huisarts was nu wel wat voorzichtiger en zei dat ik er nu wel serieus rekening mee moest houden dat het langer kon gaan duren en dat de kans op een miskraam nu aanzienlijk groter begon te worden. Op mijn leeftijd is dat 20%. Nou we zullen zien. Eerst maar (weer) eens zwanger zien te raken.;)

16. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik ben 39 en bij de eerste was ik 37,5 jaar toen ik beviel, 11 maanden over gedaan.
    Nu sinds 3 maanden bezig en vanmorgen teste ik positief!
    Ik ben zwanger!
    Dat had ik dus niet verwacht, want hier ook heel veel onzekerheid of ik niet te oud ben etc.
    Ben nog een beetje sceptisch, hoop dat het goed gaat.(komt ook omdat het streepje op de test heel dunnetjes is, maar een streep is een streep!)
    succes allemaal!
    bar

17. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Gefeliciteerd barbeestenboel! Hopelijk gaat het allemaal goed.

Pimmetje,respect voor jou dat je het alleen gaat doen. Als ik geen partner had,had ik dat ook gedaan. Mijn kinderwens is altijd heel groot geweest.

18. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    @barbeestenboel:GEFELICITEERD!!
    @Pimmetje: Wat een grote stap! Ik heb er bewondering voor dat je besloten hebt het op deze manier te doen. Girlpower!

Algemeen: Het is eigenlijk wel raar dat je al snel het labeltje "oud" opgeplakt krijgt. Ik voel me ook helemaal niet oud en ik merk in gesprekken met bijv. collega's dat er al snel over "oude moeders"gesproken wordt:"Als je kind twintig is dan ben jij.."alsof je daar op zit te wachten. Ik denk ook dat dat er helemaal niet toe doet. Sommige mensen gedragen zich al als een bejaarde op hun 26e en anderen worden nooit "oud".

19. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier 39 en een dochter van 3 jaar. De eerste was in een maand zwanger , nu voor de tweede zijn we ruim 2 jaar verder en staan aan de vooravond van ICSI.

20. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Hier 37 en mama van twee zoontjes en weer zwanger van de derde
    Helaas in 2005 en 2008 een miskraam gehad
    Alle keren was ik tot mijn verbazing snel zwanger

Deel Deze Pagina