Wie nog meer 35+?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Iris 2, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secondlife

Secondlife Actief lid

17 aug 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja lekker! Beetje klef van binnen en dikke stukken chocola aan de buitenkant. Ok, ik ga dus morgen muffins bakken hè. Alleen dan wel de simpele vanille soort...hihi!

2. Secondlife

Secondlife Actief lid

17 aug 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nelleke van der wat? Zegt me helemaal niks...is dat erg? Ik zit voetbal te kijken met hubbie. Of nou ja, hubbie kijkt en ik zit te internetten. Zag gisteren een heel leuk rokje van Babyface bij Kleertjes.com en wat denk je...WEG!!! Roofgoed zeg ik! *baalt*

3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Secondlife ik heb maandag morgen om 00.30 uur een inseminatie gehad en gisteravond, ik had maandag een knaltest...temp is alleen nog niet omhoog maar het moet voldoende zijn lijkt me

4. Secondlife

Secondlife Actief lid

17 aug 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ricmar, lijkt mij ook voldoende hoor. Wij hebben ook dit weekend geklust dus we lopen gelijk. Leuk! Samen in de stress zitten. *geeft je een muffin*

5. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    waarschijnlijk is morgenochtend je temp omhoog! Als dat nog niet zo is is je eisprong toch nog niet geweest!
    Was je ovutest al wel positief?

wat een rare tijd om 00.30 kwam die donor van jou, hihihi, kwam die uit de kroeg?

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Donor kwam zondagavond langs maar we hebben tv gekeken en wat gekletst (gezellig) hij is om even over 12 weg gegaan en daarna de inseminatie.
    Gisteravond hebben we het maar niet zo laat gemaakt.
    ja en test was maandag knal positief teststreep was veel donkerder dan de controle streep zo donker had ik hem nog nooit gehad.
    Dus moet goed komen, maar vandaag veel ei pijn... dus denk dat temp morgen wel hoger is..
    Vraag me nu alleen af of andere maanden ei wel groot genoeg geweest is zeg maar voor hij sprong

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: wat een vrolijke banner. Nu het weer buiten nog en dan is het helemaal goed! P.s. blauw metalic is idd een leuke kleur!
    @Niala: ik vind je idd super sterk. Weet dat als je je even k.t voelt, je hier een luisterend oor vindt.
    @Secondlife: zo de klusperiode weer afgesloten. Altijd weer spannend op de wachtbank, vind je niet? Maar goed, zo lang je op de wachtbank zit, is er hoop en kun je lekker wegdromen van stel dat... Nou, hoop dat je snel weer twee mooie streepjes zult hebben. Ik gun het je van harte, meid!
    @Pimmetje: hoe is het, meid? Weer een beetje over de ergste schrik heen? Denk aan je, hoor!

Hier nog een paar dagen wachten. Alhoewel ik er eigenlijk van overtuigd ben dat het niet zo mag zijn. Mijn enkels waren vandaag ook wat dikker. En vocht vasthouden is bij mij meestal een teken van een aankomende ongi. Het is zondag of maandag. Als het zo moet zijn, dan maar zondag, dan kan ik me tenminste lekker even heel zielig voelen en uitjanken. Maandag moet ik nl. werken en wil me niet de hele dag groot moeten houden.
    Maar goed, dit is even het ergste scenario. Het kan natuurlijk ook raak zijn, maar kan maar beter van het slechtste uitgaan.

8. Secondlife

Secondlife Actief lid

17 aug 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, ja ik zit weer comfi op de wachtbank. Ik voel helemaal niks...dus we wachten maar gewoon af. Je mag al bijna testen meid! Spannend hoor! Maar je moet altijd van het positieve uitgaan hoor en niet van het slechte. Zet 'em op meid! Ik hoop het zo voor je. *duim duim duim duim*

9. Secondlife

Secondlife Actief lid

17 aug 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo avondje computeren zit er op dames...ik ga mijn bedje opzoeken. Trussssss!

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Secondlife: wat lief, dank je wel! Ik voel alleen niet echt iets. En de kwaaltjes die ik voel, die op een zwangerschap lijken, had ik twee maanden geleden ook en toen werd ik ook ongesteld. Dus... even puur uit zelfbescherming ga ik maar even van het slechtste uit. Kan het ook alleen maar meevallen, toch?

Zit een beetje op vakantiesites te kijken. Wil binnenkort eigenlijk wel een paar dagen weg. Heb dat eerst een beetje afgehouden. Mijn man heeft het wel steeds over vakantie, maar ik ben zo bezig met zwanger worden dat het helemaal niet in mijn hoofd opkomt om met vakantie bezig te zijn (tot lichte ergernis van mijn man). Heb nu eigenlijk ook wel zin in een weekendje weg. Waarbij ik natuurlijk hoop zwanger te zijn en dat met dat weekendje te kunnen 'vieren'.

11. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Alice, volgens mij is vandaag toch dé dag!!!!
    Sterkte meid, heel veel sterkte, en hoop dat er deze maand iets anders moois tegenover staat!

Ricmar. temp omhoog?

Sneeuwmees, ja erg he om zo bezig te zijn met zwanger worden.
    Maar ook op vakantie kun je 'het' toch gewoon doen? (misschien juist wel ontspannender).
    Als ik wegga dan, kan ik mijn donor wel meevragen hahaha, maar dan is er voor mij gewoon één maand geen poging.
    Ga toch lekker!

12. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Niala: Wat erg zeg...sterkte gewenst meid. Zoals de anderen al zeggen, je kunt hier ook terecht als je je even k.t voelt. Je klinkt wel erg sterk.

@Alice: Sterkte vandaag!

@iedereen: Hi, fijne (werk)dag. Succes aan de klussers, geduld aan de wachters op de wachtbank of wachtende op klusdag/eisprong.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: ja, wordt af en toe ook moe van mezelf. :( Maar ja, dan zit ik weer te denken. Stel dat je iets boekt. Hoe zit dat als je zwanger mocht raken en gaat vliegen. Stel dat ik zwanger mocht raken voor vertrek, hoe voel ik me dan. Straks hang je continue boven de pot en dan hang ik liever thuis boven de pot als in een ver land. Of stel dat het misgaat. We weten allemaal dat het op 'onze' leeftijd vaker mis kan gaan. Wil ik dan wel in een zonnig land zitten met vreemde dokters. Kortom, allemaal vragen die me dan bezig houden. Mijn voorstel was gewoon naar center parcs te gaan. Even een paar dagen er tussenuit en toch dichtbij en vertrouwd. Toen begon mijn man om dit voorjaar naar Portugal te gaan. Normaal zou ik dus een gat in de lucht springen, maar nu weet ik even niet wat wijsheid is. Maar ja, aan de andere kant,moet je nu al voorzichtig zijn alleen omdat je 'bezig' bent en nog niet eens zwanger. :(

14. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sneeuwmees, lastige keuze wat betreft vakantie, maar wat ik inmiddels realiseer en dus ook doe:
    ik laat mijn keuzes niet meer afhangen van het feit of ik zwanger raak of niet.
    Ik ben al te vaak op de koffie gekomen.
    Ik ga nu die opleiding niet meer volgen naast mijn werk, straks ben ik zwanger. (was 6 jaar geleden na mijn i.b. opleiding, toen wilde ik graag videointeractie doen.) Achteraf had ik die opleiding al twee keer kunnen afronden, want raakte pas na 2 en een half jaar zwanger.
    Je kunt niet alles "verzekeren"en van het wat als of scenario uitgaan. Misschien raak je juist wel zwanger als je lekker naar Portugal gaat of ben je ineens zwanger als je de reis al geboekt hebt. Je hebt de toekomst wat dat betreft niet in de hand. Je moet doen wat goed voelt, althans op deze basis maak ik tegenwoordig mijn keuzes...
    Succes met je besluit!
    (en ik zou zeggen, heerlijk zonnetje! mooie temperaturen, zeker nu ik hier naar buiten kijk! Zonnetje kom op!)

15. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ja het is ook moeilijk! Maar ik zou er ook mijn vakantie niet van laten afhangen, je hebt je man bij je, dus mocht er iets gebeuren dan is er wel iemands vertrouwds in de buurt die je kan bij staan.
    Ik heb de keus gemaakt om niet op vakantie te gaan i.v.m. dat ik dan mogelijk een maand ga missen, even niemand heb om mee op vakantie te gaan en als ik dan met een singlereis mee zou gaan en ik zou zwanger zijn, dan zou ik me echt niet op mijn gemak voelen (bang dat er iets gebeurt en er alleen maar vreemden bij me in de buurt zijn).
    Maar in jouw geval zou ik niet twijfelen, gewoon lekker gaan, of je nu thuis boven de pot hangt of in portugal en daarna lekker van het zonnetje kan genieten ;)
    En zo lang je niet naar een 3e wereldland gaat zijn de doktoren prima in staat om jou te helpen hoor.

Jeetje Impie, pas na 2 1/2 jaar zwanger van je eerste, pfffff.
    Was daar een reden voor?
    Als ik dat hoor, zakt de moed me in de schoenen.

16. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Xon: na ruim een jaar de mmm in gegaan. Je moet het n.l. eerst een jaar zelf proberen. Daarna het traject met temperaturen, huisarts, zaadonderzoek e.d.
    Vervolgens na ruim anderhalf jaar richting het ziekenhuis.
    Daar een baarmoeder foto, weer een half jaar proberen i.v.m. grotere kans na een dergelijke foto. Vervolgens uiteindelijk doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek i.v.m. niet begrepen onvruchtbaarheid, zoals ze dat noemen. Een uitgebreide cyclusanalyse gehad en .... er was niets aan de hand. Goede cyclus, licht onregelmatig, maar wel een eisprong. Gezien mijn leeftijd en de periode die we toen bezig waren: ruim twee jaar, hakte de gyn de knoop door. Iui met hormonen (clomid en pregnyl). Bij de eerste poging zwanger.
    Nu dus al weer ruim een jaar bezig, al wel met clomid (nu drie maanden). Deze gyn denkt dat alleen clomid zal helpen, ik zelf hoopte het, maar zit nu toch sterk te denken om de volgende keer weer om i.u.i te vragen. Je cyclus wordt dan gewoon goed gevolgd en de eisprong geregeld door de pregnyl.
    Je moet soms een lange adem hebben, maar het is uiteindelijk goed gekomen. Nu sta ik er echt anders in... ik ben al moeder en ik word door een tweede kindje niet meer moeder of een betere moeder.
    Maar heb jij dat ook wel eens, dat je op school een moeder met haar kinderen ziet of kinderen die het niet goed hebben thuis en dat je ze zo mee wilt nemen?
    En bij jou komt het vast goed, blijf er vertrouwen in houden! Dat houd je op de been.
    Ik weet niet of jij dat hebt, maar ik had heel sterk het gevoel: het komt goed... En je gevoel liegt gewoon niet.

17. Secondlife

Secondlife Actief lid

17 aug 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sneeuwmees, ik zeg ook, gewoon lekker de zon opzoeken. Ik wist net dat ik zwanger was van onze dochter en wij hadden een vakantie naar Florida geboekt...haha! Dus ik zat met 7 weken zwangerschap kokhalzend in Orlando. En ik vond het prima. Ik hoefde gelukkig niet over te geven maar was wel elke morgen beroerd. Ik lachte erom want ik dacht: Who cares, ik ben zwanger!!!! Kom maar op met die misselijkheid. Misselijkheid omdat je zwanger bent is de mooiste misselijkheid die er is. Geloof me.
    En zolang je niet naar een 3e wereld land gaat is er toch niks aan de hand. Daar zijn ook goeie artsen meid. Gewoon lekker naar Portugal gaan hoor...heerlijk man! Wij hebben ook al een vakantie geboekt. We gaan lekker naar Griekenland. Zwanger of niet. En een Centre Parcs huisje is ook niet fijn als je je beroerd voelt hoor...zijn soms zo smerig...alleen daarvan kun je al wel misselijk worden...haha!
    Maar ik snap je gevoel wel hoor, alleen kun je moeilijk je hele leven stil zetten omdat je graag zwanger wilt worden. Ik denk ook dat dat niet goed is. Je moet ontspannen en genieten van wat je al hebt lieverd. Ga lekker genieten met je mannetje en wie weet...PLOP...zwanger? *knuffel*

@Alice, heel veel sterkte vandaag meid. *knuffel*

@Xon, brikkie al besteld? Spannend!

@Impie, ik denk net zo als jij, ik ben al moeder en het zou fantastisch zijn als ik dat nog een keer mag worden maar zo niet, dan ga mijn leven lang genieten van mijn lieve kleine meid. Maar het is ook wel makkelijker praten als je al zo'n wonder in huis hebt.

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Xon nee temp is niet omhoog, maar baarmoeder staat laag en is gesloten en creamy afscheiding dus ik snap er niks van

19. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ricmar, ik heb ook even naar je temptabel gekeken, maar mischien heb je je eisprong zondag wel gehad.
    Volgens mij is het wel vaker zo, eerst een dip en dan daarna een stijging, alleen is je stijging minimaal en weinig anders dan ervoor.
    Hoe was dat de vorige maand had je daar wel een goede stijging?

Tja weet je Impie en Secondlife, ik ben nog geen moeder, en natuurlijk weet ik ook uit mijn omgeving dat je net zo graag een tweede kan willen als een eerste. Maar ik denk dan soms wel eens, er is er in ieder geval wel al een (ook al vind ik dat van mezelf een zéér egoistische gedachte).

En Impie, dat gevoel is bij mij altijd andersom geweest. Ik heb zelf op de een of andere manier gedacht, bij mij zal het niet zomaar gaan, als het uberhaupt ooit gaat lukken.
    Mijn gevoel is al vanaf jongs af aan zo geweest, gek he? (misschien omdat mijn moeder ook toendertijd bijna 5 jaar bezig is geweest voordat ik kwam, en nog eens 4,5 daarna voor mijn broer, gelukkig was de mmm toen nog lang niet zo goed als nu)
    Dus ik hoop dat mijn gevoel niet klopt, alhoewel het nu al blijkt dat alleen met de pogingen die ik alleen al met mijn donor heb gedaan (7 inmiddels) al duidelijk is dat is sowieso niet makkelijk zwanger raak.

En Impie, ik heb zoveel kinderen in de klas en op school zitten, die ik een plekje en mijn volledige moederliefde zou gunnen.
    Wat dat betreft zit ik ook wel op de verkeerde school (achterstandswijk) waar veel kinderen in een vervelende situatie zitten, met héél veel jonge ouders (rond de 20 en dan al een kind van 4), gevangenis, mishandeling enz. enz.
    Maar gelukkig.. voor een kind blijft een moeder zijn moeder, en weet het kind niet beter. Dat klinkt hard, maar het is wel zo. Een kind houdt meestal onvoorwaardelijk van zijn ouders, en weet (gelukkig) niet hoe het is om in een echt liefdevol gezin op te groeien. Hoe wreed ook!

Nou morgen in ieder geval weer de uitgangsecho.
    Hoe vermoeiend al die echo's e.d. ook, het is wel weer een fijn idee, het begin van de nieuwe ronde.

Nu even hyper nieuws....
    Ik heb net een auto gekocht!!!!!!
    Yessssss, ben er zo blij mee.
    Was nog een heel gedoe, want ik wilde perse die mooie blauwe kleur, en die is nergens meer leverbaar en komt ook niet meer (wel een licht/babyblauwe versie, maar die vind ik niet leuk).
    Dus nu alles op alles gezet om het demomodel te krijgen (die heeft maar 300 km gereden dus is ook nog helemaal nieuw).
    Voordat ik dat wist, had ik er een proefritje in gemaakt, en ik was helemaal laaiend enthousiast (ook al mocht ik van mijn vader niet té enthousiast doen aangezien dat niet goed is voor het afdingen, ahhahaha). Wat een lekker powerbakkie zeg!
    Een 1,25 motor, ik scheurde weg zat binnen no time al boven de toegestane snelheid, hahahahaha.
    Dus nu kan ik hem aanstaande woensdag ophalen!!
    Ben er heel blij mee, zie me al scheuren in mijn supersnelle, superblauwe stoere 'eigen' auto :)

20. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Xon ik zal kijken of ik zo wat kaartjes in mijn foto album kan zetten maar ik heb normaal ook een stijging en mijn gevoel zegt ook zondag ei.. maar snap dan niet waarom maandag de test knalde...
    dus dat zou dan weer niet kloppen

maar met oud en nieuw had ik ook oudjaaravond een positest en nieuwjaardag een ei heb hem ook toen gevoeld

Deel Deze Pagina