Wie nog meer 35+?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Iris 2, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    xon heb je een kaartje waarop ik mee kan kijken??

2. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ps heb een nieuwe test in mijn album gezet en ook een buikfoto van gisteren.

3. impie

impie Actief lid

Dec 30, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    JOEHOE, in ieder geval één follikel van 18 mm. En nog een iets kleinere van 16 mm. Dus klussen maar... Gister al even geoefend. Hopen dat het geen struisvogelei wordt, voor de operatie van manlief moet hij springen!
    Sorry voor ego berichtje!

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    impie hij kan even doorgroeien je zou ovutesten kunnen gebruiken om te kijken wanneer hij gaat springen.
    succes en fijn weekend

5. impie

impie Actief lid

Dec 30, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ricmar, ik gebruik ook de ovu testen (nu van kruidvat). Ik had eerst testjezelf, maar niet zo tevreden. Op de ovu testen een streep, maar nog niet zo dik.
    Kortom... alvast oefenen! Bedankt voor je meedenken!

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik had ze van zwanger en kids en die gaven mij duidelijkheid

7. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Goed zo Impie!!
    Klinkt als morgen of overmorgen springen, als je tenminste niet net als ik van die joekels creeert!
    Kruidvat testen klopten bij mij als een bus!
    Maandagmiddag bijna positief, dinsdagavond eisprong.
    Den dat gemiddeld de test eerder positief is maar omdat ik zo een groot ei had was er denk weinig voor nodig om hem te laten springen!

Ricmar, geen idee hoe ik dat staatje aan je kan laten zien.
    Jij had hem aan je banner gelinkt.
    Ik heb een andere banner van een andere site, knippen plakken lukt niet.
    Jij nog een ander idee?

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    je moet een url kopieren maar moet even kijken hoe ook al weer

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    je gaat boven je kaartje naar sharing dan charting homepage en daar staat get code.. je moet dan de onderste plakken in je handtekening of in het topic

10. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ja maar wil niet dat iedereen hem kan zien.
    Heb er ook wat dingetjes bij getikt die niet iedereen hoeft te weten, hahaha.

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    stuur hem dan even als pb naar me? dan kan ik even spiekn of mag dat niet?

12. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    @xon we zien niet alle sop dat tempkaartje,
    ik had daar ook altijd ingevuld wanneer geklust en zo maar dat geeft ie niet weer

@impie...you go girl

13. almika

almika Fanatiek lid

Jan 6, 2011
    2,101
    0
    0
    meiden
    heb met 9 weken een 1e gesprek over prenatale screening en zo.....hebben jullie al nagedacht of je alle testen gaat doen of juist niet.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Almika: ik moet de gyn. ook nog bellen, maar weet niet zo goed wanneer ik dat doen moet (welke week). Wilde het zelf volgende week doen (6 weken zw), maar nu dat dichterbij komt vind ik het ook wel weer eng, omdat het dan ineens zo echt is. Snap je?
    Ik heb antistoffen en een keizersnee gehad, dus ik wil eerst naar de gyn. gaan om te overleggen wat wijsheid is, alleen bij hem onder controle of zowel naar hem als naar de vk.
    We hebben nog niet over testen nagedacht, maar ik denk dat we weer voor de nekplooimeting gaan. Dat hebben we met ons zoontje ook gedaan en had het minste risico.

15. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

May 20, 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Hoi Dames, fijn weer bijgelezen, modem was vanaf dinsdag stuk! Geen internet, geen telefoon...oke mobiel bellen ging wel, model is te oud om te internetten:D.

Alice, ik hoop dat je deze maand, in een gezond lichaam, nou eindelijk zwanger wordt!

Xon, spannend weer!

Ben effe de andere dingen die geschreven zijn vergeten...

Ik ga volgende week pas de verloskundige bellen, heb geen flauw idee wanneer ik een echo kan krijgen. Ga wel voor de combinatie test, neem aan dat ze daarvoor toch wel even kijken of er iets zit in die buik??
    Wil die test wel doen, ookal zegt het niet zo veel, het is maar een kansberekening. Maar vind een extra echo ook wel leuk:)
    En mochten ze iets zien, dan beslis ik dan wel of ik een vruchtwaterpunctie ofzoiets wil.
    20 weken echo wil ik ook.

Hier nog steeds niet veel klachten. Borsten zijn gevoeliger en gevulder. Ben wel veel aan het eten, moet ik echt wel weer minderen. Snoep is niet echt belangrijk eten:D
    Vind wel dat ik daardoor meer een zwanger buikje heb al.
    Er is 1 broek die ik niet meer dicht krijg, daar gebruik ik een elastiekje bij, de rest van mijn broeken vallen ruim, maar normaal met riem iets aangetrokken,nu met riem voor de sier.
    Met 8 weken had ik bij mijn eerste zwangerschap al zwangerschapsbh's aan en met 15 weken pas mijn broeken. Moet nu, zeker met de broeken wel wat eerder.

Heb ook nog een test gedaan, kon het niet laten.
    Binnen 10 seconden een knalstreep, donkerder dan de controle streep (kruidvat), heb gewoon nog gekeken op de verpakking wat nou de controle streep was, maar ik had het goed gezien.

Doei,bar

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Barbeestenboel: fijn om te horen dat alles (ook met jou) goed gaat! En een hele troost om te lezen dat ook jij even niet kon beheersen om nog een keer te testen.:) Heb ik afgelopen week ook nog een keer gedaan en ook bij mij was de teststreep donkerder dan de controlestreep. Grappig, want ik heb ook een paar keer gekeken. Gaf me toch wel weer een kick toen ik zo'n knalstreep zag.:)
    Mijn borsten lijken ook iets steviger, al verschilt het nog wel eens per dag. En mijn broek zit ook niet altijd even lekker meer. Het eten valt erg mee. Kan niet zeggen dat ik veel honger heb. Bij mijn eerste zwangerschap zaten er in de eerste weken al 3 kilo aan en leek het wel of ik een lintworm had. Alles wat ik at leek in een bodemloze put te verdwijnen en ik bleef maar honger houden. Vandaar dat ik het nu zo vreemd vind. Geen honger, niet misselijk en ook niet overdreven moe. Alleen een raar gevoel onder in mijn buik zo af en toe.
    Daarom vind ik dit ook zo'n vreselijk onzekere periode. Je moet er maar vanuit gaan dat er iets zit en dat je echt zwanger bent.
    Heel raar. Zal daarom ook blij zijn als ik de eerste echo heb gehad, zodat ik het (letterlijk) zwart op wit gezien heb.

17. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ik als leek, heb totaal geen verstand van dingen die moeten en mogen!
    Heb natuurlijk wel overal van gehoord, maar kan iemand mij even kort vertellen wat en hoe? Oftewel zwangerschap voor dummies!!! (combiantietest, nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, echo's)
    Volgens mij, als je ouder bent dan 32, moet je sowieso bepaalde dingen doen toch?
    En wordt alles dan wel verzekerd?

Die testen zijn overigens tot daar aan toe, maar wat doe je met de uitslagen? En dan heb ik het natuurlijk niet over de positieve uitslagen.
    Is dit nog veilig genoeg voor je beschreven Bar ;) ?

Ricmar, ik krijg het echt met geen mogelijkheid voor elkaar om dat ding te kopieren naar een pb.
    Ik wacht even tot morgenochtend, hopelijk is mijn temp weer gewoon lekker hoog!

Goed nog even een goed uurtje buffelen en dan WEEKEND!

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    dames je moet niks en mag vanalles..
    ik wil geen vruchtwaterpunctie, misschien wel nekplooi meting en hab ik bij mijn vriendin gezien dat het ook onnodig veel stress kan geven. normaal is de nepllooi tot 3 mm of zo en bij haar kindje was het 9 veel meer dus, en verhoogde kans op afwijking, nou er loopt een heerlijke peuter rond zonder handicap, ouders hebben we ca 2 weken in de stress gezeten onnodig...

als je boven de 35 bent mag je extra dingen maar niks moet

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Xon: geen nood. Hierbij even een verkorte cursus. Ieder zijn 'vak', want jullie temp-vragen gaan ook mij boven de pet en jullie geklets is ook voor mij weer leerzaam.;)
    Je hoeft niets verplichts te doen. Dat dacht ik ook, toen ik mijn zwanger en wel meldde op mijn 36e bij de huisarts. Je wordt hierin geheel vrijgelaten. Ik heb een nekplooimeting laten doen. Dat is een kansberekening. Ze meten daarbij de nekplooi van het kindje (via een echo) in combinatie met bloedprikken. Dat geeft je een kans berekening. Op zich zegt dat nog niet zoveel, want het is een kansberekening van 1 op.... Bovendien is dit gericht op het down-syndroom. Voordeel van een nekplooimeting is dat het veilig is, omdat er niets met het kindje gebeurd. Bloedprikken en een uitwendige echo kunnen geen kwaad.
    Mocht je een hele hoge kansberekening hebben, dan kun je er voor kiezen om een vruchtwaterpunctie/vlokkentest te laten doen (dat mag je ook direct laten doen als je dat zelf zou willen). Hierbij nemen ze wat vruchtwater bij je weg wat ze gaan onderzoeken. Hierbij heb je wel een groter risico op een miskraam. Met deze uitgebreidere testen kunnen ze (dacht ik) ook op meerdere afwijkingen checken.
    Of die vlokkentest ook vergoed word weet ik niet. Mijn zus heeft het ooit een keer op eigen initiatief laten doen (zonder dat er een indicatie voor was) en die moest dat toen zelf betalen (wat erg prijzig was). Ik kan me niet herinneren dat ik voor die nekplooimeting heb moeten betalen.
    Met 20 weken krijg je volgens mij allemaal standaard een uitgebreide echo. Hierbij kijken ze naar de ontwikkeling van het ruggetje (of het gesloten is), het hartje, de niertjes en noem maar op. Heel spannend, maar ook wel heel leuk!:)
    Hopelijk heb ik het je zo een beetje uitgelegd. Natuurlijk hoop ik dat je zelf snel zwanger zal zijn, dan word je snel genoeg zelf wegwijs gemaakt in al deze materie. :D Ook ik wist voordat ik zwanger was van niets.

20. Xon

Xon Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    1,537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Maar wat is dan die combinatietest?
    Een vruchtwaterpunctie zou ik niet heel snel doen, aangezien dat best vaak voor een miskraam kan zorgen.
    Sneeuwmees, kies je deze keer wel voor een nekplooimeting (je hebt dat bij je 1e kindje gedaan, maar je hebt nu ook gezien hoeveel stress het bij je vriendin heeft opgeleverd)?

Nou ja ik ga me er nog niet teveel in verdiepen, eerst maar een kijken of ik ooit zwanger word!!!

Lekker weekend.
    Hang inmiddels op de bank, verwarming lekker hoog, katje naast me en gewoon vanavond lekker niets!
    Nou ja moet nog wel wat werk doen, maar dat kan ik gewoon vanaf deze relaxte plek op mijn laptoppie doen!

Share This Page