Hey lieve meiden! Hier ben ik weer een keertje. Een hele drukke periode gehad met veel ziektevervangingen (lesmarathon 30 lesuren in 4 dagen.. pfff!), ouderavonden en vergaderingen. Daarbij elke avond weg: of voor werk of aan het sporten, waardoor ik jullie een beetje verwaarloosd heb ... Sorry!! @ Xon: Wat balen!! Het zou onze maand zijn!! :x Ik voel heel erg met je mee, meis! @ Justme: veel plezier bij schoonouders! @ Niala: moed houden!! Alle zwangeren: goed om te lezen dat jullie, ondanks alle onzekerheden, toch nog lekker zwanger zijn!! Volhouden!! Hier het gevoel elk moment ongi te worden. Vanmorgen getest (ik ben zooooo ongeduldig!!) maar die was negatief, ondanks dat officieel de Pregnyl nog niet uit mijn lichaam zou moeten zijn. Afwachten dus maar weer maar weinig vertrouwen in een goede afloop.. Liefs, Pimmetje
@Xon: meissie, toch, wat ontzettend naar! Had zo'n goede hoop voor jou deze maand (en jijzelf ook). Leef erg met je mee en denk aan je, hoor!
Hi dames, Gisteravond heb ik 'n lang bericht getypt, was ie ineens weg! Toen had ik geen zin meer om alles nog 'n x te typen. Maar ik heb bijgelezen hoor. Afgelopen dagen af en toe. Sorry als ik vergeet op iemand te reageren. @Secondlife: Was jij toch met man die ziekenhuis in en gelukkig weer uit was? Gaat het goed met hem? @Almika: Lief dat je het vraagt; met mij gaat het hoor. @Xon: Wat ben ik teleurgesteld voor en met je. Pijnlijk hè elke keer weer? Zeker ook nu met al dat roze nieuws had ik gehoopt dat jij er ook bij zou zitten. Volgende maand raak meid. Sterkte weer ff met de teleurstelling verwerken. En wat je zegt over die 17 jarigen heb ik dus ook 'altijd' moeite mee. Heel oneerlijk. Knuffel. @Niala: Bij jou is het nog onzeker? Ik duim voor je. En wat tof; concert van Stevie Wonder! @Preggies: Goed om te lezen dat jullie in elkaars en andermans verhalen herkenning en bevestiging vinden. Kan me het helemaal voorstellen hoor die onzekerheid. Gelukkig gaat het goed met jullie. Hier ben ik sinds vorige week zondag toch weer voorzichtig aan het mailen met eventuele donors. Ik had er nog 2 in mijn mailbox zitten en 1 heb ik van een site. Tja...weet het niet meer. Vraag me af wanneer ik ooit het gevoel heb dat het goed zit. Omdat mijn gevoel me de laatste 2 x dus ook 'bedrogen' heeft. Weet niet meer hoe ik moet kiezen. Eén heeft aan een vrouw gedoneerd die meteen bij de eerste poging zwanger raakte, pas geleden. (hij zat nog in mijn mailbox vanaf januari j.l.) In zijn toon en bewoordingen (en in 2 mails herhaald) haal ik dat hij ervan geschrokken is dat het zo snel raak was maar het klonk ook een beetje alsof hij teleurgesteld was. Hij zei dan iets als: ja ik wist ook niet dat het zo snel raak zou zijn maar voor haar ben ik natuurlijk blij. En dat 2 x gezegd. Vind ik raar hoor. Wat maakt het hem nou uit? Waarom zou je willen dat het doneren langer duurde? En hij en nog een andere hebben afgelopen week zo zitten "pushen" om toch vooral op mijn vruchtbare dagen af te spreken. Zodat dit geen verloren maand voor mij zou hoeven zijn. En dat als het klikte dat ze dan gelijk die dag konden doneren. Vast heel aardig allemaal hoor maar ik vond het nogal vreemd overkomen. Ik weet dat ik nu alles maar raar zal vinden hihi. Maar dit vond ik toch ook een beetje 'te'. Dus heb met niemand afgesproken en deze maand voorbij laten gaan. Deed wel pijn rond mijn vruchtbare dagen en eisprong hoor. Voelde de teleurstelling heel erg. Heb ze trouwens terug gemaild dat ik het even niet meer weet en niet weet hoe ik moet kiezen. Heb er 1 al gezegd dat hij maar niet 'paraat' moet staan voor mij. En de ander ga ik dat straks mailen. Heb geen goed gevoel bij ze. Bij 1 wel maar denk niet dat ik het allemaal weer zo snel zal laten gaan nu. En dan is daar mijn ex nog... Die heel lief voor me was afgelopen zondag nadat ik er zo doorheen zat. En de hele week eigenlijk. Maar niet dat ik nu met hem verder ga of dat hij mijn donor wordt hoor. Hoewel ik met de afkeer van die donors wel stiekem denk 'was ik maar zwanger van hem'. Maar ik blijf reëel en het zit er niet in dat dit binnenkort zo zal zijn. Dan moet ik toch wel 't één en ander veranderen en afspreken. Nou dames geniet van de zon. Mooi hè? Sterkte voor hen die deze ronde weer voorbij hebben zien gaan. Geduld aan de wachtbankers (heb het lijstje en data helemaal niet meer gezien dus weet niet wie er nu aan de beurt zijn). En dat de preggies mogen genieten van hun zwangerschap. Liefs
He Pimmetje, daar ben je weer! Had je al een keer geroepen! Klinkt alsof je het erg druk had. Het zou idd onze BAM-maand worden Maar wie weet, bij jou kan het nog hoor! Maureen, ik heb dat ook wel eens gehad dat dan opeens mijn hele bericht weg was, grrrrrr, dan heb je idd geen zin meer om alles overnieuw te schrijven. Wel goed van je dat je voorzichtig op zoek bent naar een nieuwe donor. Ik moet wel toegeven dat hoe jij de twee mogelijke nieuwe beschrijft ze mij ook wat pusherig in de oren klinken. En waarom in godsnaam zou een donor teleurgesteld zijn als een vrouw de eerste keer al zwanger is?? Dat klinkt toch alsof ze iets 'anders' voor ogen hebben. Weet je zeker dat die donor met ZI werkt? Ook het pushen vanwege je vruchtbare dagen vind ik echt niet betrouwbaar klinken. Het zal idd even slikken zijn geweest dat je geen inseminatie kon doen deze maand, maar denk dat het goed is dat je even de tijd neemt om nog meer vervelende ervaringen te voorkomen. Alle andere lieverds, bedankt voor jullie reacties. Ik weet het nu ook even niet meer. Geen posi zwtest, een heel klein beetje rood bloedverlies bij de gr. boodschap. Dit heb ik altijd heb zo tegen mijn ongesteldheid aan, het lijkt dan wel alsof mijn baarmoederslijmvlies zo 'rijp' is, dat bij de minst geringste druk al een beetje bloed vrij komt, of misschien zelfs als de gr. boodschap (sorry ik weet ook niet hoe ik het anders op een degelijke manier moet zeggen, haha) er een beetje tegenaan drukt in de weg naar buiten. Is er iemand die dit herkent? Ik heb het al eens aan mijn huisarts gevraagd en ook aan de gyn en fertiliteitsverpleegkundigen. Niemand kan er een antwoord op geven, en het is ook niet iets wat je zomaar aan een andere vrouw vraagt (lang leve het forum). Maar goed dit even terzijde. Ik baalde dus vreselijk vanochtend. Dus besloten een baaldag in te lasten, en dus na een hele lange douche weer op mijn bed gekropen in plaats van erin. Ok,ok ik geef toe dat het wel een beetje zonde was van die prachtige zonnig dag, maar zo voelde het even. Beetje boekje gelezen, beetje tv gekeken, beetje geinternet, en nu lig ik daar nog steeds! Maar nu is er geen bloedspatje meer te bekennen, niet rood, niet bruin, helemaal niets! Ik weet dat het volkomen onlogisch is, maar de hoop borrelt weer op! Ik weet zeker dat het bloedvelies geen innesteling is, vanwege de manier waarop, ik heb al de hele dag een hele lichte hoofdpijn en dan ook nog een omowitte test, zo wit dat ik zou hopen dat mijn witte shirts zo wit zouden zijn! Daarentegen totaal geen enkel bruin/roodverlies meer op mijn NOD-dag! Nog steeds pijnlijke/gevoelige borsten. Ben ook niet erg emotioneel (natuurlijk wel vanochtend na het bloedverlies), terwijl ik altijd om een lammetje al kan janken in deze periode! Maar goed, het voelt dus niet alsof ik elk moment ongesteld ga worden, en het voelt ook niet alsof ik zwanger ben. Hahahahahahahaha, als ik het terug lees is het wel een erg vaag en vooral erg EGObericht, waar jullie helemaal niets zinnigs op kunnen antwoorden. Moest mijn vreselijke onzekerheid/ teleurgesteldheid/ hoop en balen even kwijt. Liefs, Xon
Maureen, moeilijk hoor, je eventuele donors klinken inderdaad wat vaag. Niet doen dan. Komt echt wel een goeie voorbij. Balen dat er zoveel vreemde mannen rond lopen. Ik ken er helaas ook een heleboel. Xon, jij mag de hoop dan opgeven, ik nog niet voor jou hoor! En waarom geen innesteling? Is opzich een hele normaal dag ervoor, alleen heb jij normaal gesproken kortere fases, maarja dan was je ook niet zwanger, ofwel, had je geen bevrucht ei. Ik blijf duimen tot je echt bloed! bar
@maureen, toch op je gevoel afgaan of een soort van refenties krijgen?? geen idee of dat kan hoor. maar in ieder geval sterkte met het maken van je keuze. hier ei gespot! knal test vanochtend en voel m nu ook wel behoorlijk. precies op tijd geklust dus
@Xon: ik herken het ook, hoor, dat mijn ongi vaak op gang komt na de gr.boodschap. Ik geloof dus ook niet in toeval. Ook is mijn stoelgang vaak beter tijdens mijn menstruatie, dus dat samentrekken van de baarmoeder, heeft ook op mijn darmen een gunstige uitwerking (ondanks dat mijn huisarts ook zei dat dat niet zo was). Dus ik geloof zeker zelf wel dat dat met elkaar te maken heeft. Overigens wil ik je niet weer hoop geven, maar ik heb vaker hier op het forum gelezen dat zwangeren bloedverlies hadden na de gr. boodschap (ivm knappen van een bloedvaatje door het kracht zetten). Dus ik zou nog even hoop houden en als het zo vreemd blijft over een paar dagen nog maar een keer testen. @Justme: idd mooi op tijd geklust! Nu benen bij elkaar en op de wachtbank plaatsnemen!! Succes, meid! @Maureen: fijn dat je er weer bent. Vroeg me al af hoe het met je ging. Ik kreeg zelf ook geen prettig gevoel bij jouw beschrijving van de donors. Dus bij twijfel zeker niet doen, zou ik zeggen. Kun je geen donor via het ziekenhuis krijgen? Ik weet niet hoe lang de wachtlijsten zijn, maar misschien eens informeren? @Secondlife en Impie: hoe is het met de mannen?
Hi dames, Ben vroeg vanochtend hihi. Ja die donors zijn vaag hè? Dat dacht ik al hoor. Maar gelukkig vinden jullie het ook. Trouwens de reden die ik opgeef ís toch ook heel vreemd?! En ik had ze beiden verteld van mijn teleurstelling en dat die donor het ineens via de natuurlijke weg wou dus ze weten dat ik dat niet wil. Beiden zeggen het alleen via ZI te doen. Nouja... Denk zelfs dat volgende maand niet gaat lukken. Ben ik ineens weer ver weg van zwanger raken. Emo-ego-bericht. Lief dat jullie meedenken en meeleven. Wat leuk toch hè, het forum en ons clubje? @Xon: Nu ik weer de andere dames lees en wat jij zelf typt: geen bloed meer op je NOD...ja sorry maar dan krijg ik toch ook weer hoop voor je hoor. Gister was ik al helemaal teleurgesteld voor je. Maar nu denk ik dat ik toch maar mee ga hopen met de rest. Ik word gek (van blijdschap) als het zo mag zijn voor je hihi. Fijne zondag dames P.S. Donor via het ziekenhuis daar was een reden voor waarom ik daar niet op wachtte of voor ging. Waarschijnlijk wachtlijst. En misschien het anonieme aspect. Hoewel het in ieder geval betrouwbaarders is misschien ja... Zitten er ook geen (hoge) kosten aan verbonden? (niet dat ik zeg dat ik dat niet over zou hebben voor mijn kinderwens hoor). Of is dat in ieders geval weer anders? Nouja ik maak aankomende week een afspraak met de huisarts om alles nog eens na te vragen en uit te zoeken. Ik ben nu 39 en heb (met deze 2 vreemde knakkers via de mail erbij gerekend) nu al 4 rare donorervaringen. Misschien dat ze wel inzien dat het voor mij dringend is en ik niet lang kan wachten gezien de leeftijd enz. enz. De laatste keer dat ik bij hem was (vorig jaar zomer) was hij niet zo thuis in het hele donor-onderwerp. Hij verontschuldigde zich en zou het als ik weer eens langskwam gaan uitzoeken. Dus ik bel morgen wel voor 'n afspraak later deze week of de week erop. Dan heeft hij nog tijd
Hey Maureen, jij idd ook vroeg! Even korte update, gisteravond heel licht bruinverlies, vanochtend ook. Maar nog steeds een hoge temperatuur! Heb besloten het zoveel mogelijk los te laten, en er van uit te gaan morgen ongesteld te worden, anders word ik gek! Maar nu even over jou Maureen! Ik dacht ook altijd dat de wachtlijsten nog heel lang waren, die waren dat ook toen ik begon (bijna 2 jaar). Maar omdat ik, toen mijn donor op vakantie ging en ik een maand geen inseminatie kon doen, opeens dacht van stel je nou voor dat mijn donor ermee op houdt, dan weet ik niet of ik nog een nieuwe vindt. Ik heb me ingeschreven bij het KID Amsterdam begin oktober, onder het mom van dan heb ik dat achter de hand. Deze week kreeg ik een uitnodiging!! Een klein half jaar wachten! Daarna duurt het nog wel even voordat je echt kan beginnen, maar goed! Ik heb zelf gevraagd of ik mijn intake even mocht uitstellen, niet de echte reden opgegeven (dat ik zelf met een donor bezig ben). Ik hoop nog steeds dat ik van mijn eigen donor zwanger kan worden omdat ik weet wie het is! En daarbij komt dat ik denk dat als ik daarbij terecht kan ik waarschijnlijk eerst met IUI moet beginnen voor tenminste 6 pogingen. Dat doen ze met ingevroren zaad, wat een stuk minder vruchtbaar is als vers zaad! En zelfs met 3 inseminaties met vers zaad raak ik al niet zwanger laat staan een heel klein beetje ingevroren zaad (een lading zaad delen ze daar in 5 of 6 porties, dus de hoeveelheid is ook nog eens veel minder). Dus als ik daarvoor ga, dan ga ik eerst via mijn eigen ziekenhuis vragen of ze een verwijzing voor ivf willen/kunnen schrijven, omdat ik denk dat IUI voor mij weinig zin heeft. Wat betreft de kosten dat valt op zich wel mee, de intake(met een psycholoog en een fertiliteitsverpleegkundige) is gewoon gratis ook als je er niet mee doordaat. En voor 6 keer IUI is de eigen bijdrage zoiets als 300 euro (wat ik ook kwijt ben aan reiskosten voor mijn donor in een half jaar, misschien iets minder, maar geef hem vaak ook nog wat extra's voor de moeite). Oh ja, leeftijd is helaas geen reden om hoger op de lijst te komen, aangezien de meeste alleenstaanden al eind dertig zijn. Maar kijk maar eens op die site, wie weet is het wat voor je! Liefs, Xon
O Wow Xon wat een goeie uitleg! Goeiemorgen trouwens Nou ik ga me daar ook inschrijven hoor. Ik ga aankomende week nog kijken hoe of wat. Weet niet hoe ik erbij kom dat het een hoog bedrag was maar wat jij noemt is helemaal niet veel. En nogmaals: weinig zou me ervan weerhouden wat mijn kinderwens betreft. Alleen wat je zegt over ingevroren zaad, de hoeveelheid en de kans om zwanger te raken, dat vind ik belangrijker. Dat stelt me niet gerust. Maar om het achter de hand te hebben is zeker goed. Ga ik ook doen. En een half jaar maar? Ik had veel langer in mn hoofd joh. Nouja dan heb ik mooi nog 'n half jaar de tijd om het zelf te proberen met 'n donor (die eerst vinden natuurlijk) en wie weet... Balen dat je toch weer bruinverlies hebt. Jeetje wat zenuwslopend is dit toch ook. Je klinkt wel alsof je er goed mee omgaat. Nouja gister al gehuild natuurlijk hè? Komt goed hoor. Zoals ik de vorige keer zei: het is lente tot de zomer begint Dus je kan nog steeds een lentepreggie worden. Gun het je van harte. Liefs
goedemoggel meiden @mauren goed om je weer actief te zien, na het lezen van de berichten idd vage donors, niet doen dus. ik begrijp dat je ex zo nu en dan nog wel langs waait maar dat was niet de bedoeling toch. ik ben even kwijt waarom je niet verder wil met hem. sorry. @xon..ook bij jou tijdens lezen dacht ik nou dat klinkt als een raak schot, tot ik klaar was en zag dat je weer bruinverlies had...hmmmmm zoals mauren zegt lente is het tot zomer wordt @justme...goede timing is halve werk en nu vandaag nog en morgen en dan zit je zo met 21 testen waar je niks meer aan hebt.whuhaha vandaag verjaardag bij goede vriendin , die het weet dus kan gelukkig praten daar maar zal moeilijk worden om tegen de rest mond dicht te houden. wil het echt pas vetellen bij 10 weken. ook de oma's pas.... fijne zonnige zondag
NOD-WACHTBANKJE: 11-03LaFemme 36-ronde 5- 3e kind ??-?? San40 40 - ronde 1 - 2e kind 14-03 Mama van zoon 36 - ronde 4 - 2e kind 16-03 Sayen 35 - ronde 2 - 1e kind 21-03 Xon 37 - ronde 8 - 1e kind 23-03 Pimmetje 38 - ronde 5 - 1e kind 27-03 Sillysa 37- ronde 7 -4e kind 27 03Impie 35- ronde erg veel - 2e kind 31-03 Secondlife 36 - ronde 8 - 2e kind 02-04 Justme 35 - ronde 10 - 1e kind 06-04 Alice - ronde 11 - 1e kind 15-04 Niala 37 - ronde 4 - 3e kind ZWANGER: Adora(ZWANGER!!!) 23-02 Guapetona37 - ronde 9 - 2e kind (ZWANGER!!!) 28-02 Sneeuwmees 39 - ronde 4 - 2e kind (ZWANGER!!!) 28-02 Barbeestenboel 39 - ronde 5 - 2e kind (ZWANGER!!!) 06-03 Almika 36 ronde 3 - 2e kind (ZWANGER!!!) 08-03 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI(ZWANGER!!!)
xon ik duim voor je op een wonder. Maureen idd zitten er rare pipo's tussen de donoren, wij hebben het nu echt getroffen , maar soms krijg je idd rare mailtjes en dan verwachten ze nog een serieus antwoord ook nog. als reizen geen bezwaar is zou je ook voor donor zaad richting belgie kunnen gaan. gent oa doet inseminaties... op de site van freya kan je ook veel info vinden van klinieken, die voor alleen staanden werken. hopelijk mogen jullie ons snel volgen op de roze wolk
NOD-WACHTBANKJE: 11-03LaFemme 36-ronde 5- 3e kind 16-03 Sayen 35 - ronde 2 - 1e kind 21-03 Xon 37 - ronde 8 - 1e kind 23-03 Pimmetje 38 - ronde 5 - 1e kind 27-03 Sillysa 37- ronde 7 -4e kind 27 03Impie 35- ronde erg veel - 2e kind 31-03 Secondlife 36 - ronde 8 - 2e kind 02-04 Justme 35 - ronde 10 - 1e kind 06-04 Alice - ronde 11 - 1e kind 15-04 Niala 37 - ronde 4 - 3e kind ZWANGER: Adora(ZWANGER!!!) 23-02 Guapetona37 - ronde 9 - 2e kind (ZWANGER!!!) 28-02 Sneeuwmees 39 - ronde 4 - 2e kind (ZWANGER!!!) 28-02 Barbeestenboel 39 - ronde 5 - 2e kind (ZWANGER!!!) 06-03 Almika 36 ronde 3 - 2e kind (ZWANGER!!!) 08-03 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI(ZWANGER!!!) He bah Niala, helemaal doorgezet? Ik wacht nog even af, maar denk dat ik je snel volg onderaan de lijst. Sorry dames, als het wat oneerbiedig is, maar ik heb San en mama van zoon van het lijstje afgehaald. San had alleen maar vraagtekens staan, en is al een poos niet geweest, en mama van zoon heeft eigenlijk nooit meegepraat.
Ha dames, wat een heeeeeerlijk weertje! Straks maar eens lekker naar buiten, vanmiddag verjaardag dus dan komt het er niet van. Niala, jammer dat het weer is doorgebroken. Nu zuur, straks weer hoop en moed. @Xon, je houdt het dus nog even spannend, ik duim voor je! Hier een gek weekje gehad, manlief geopereerd aan de meniscus, maar hij was één van de honderd, die dan last kan krijgen van de ruggenprik. Een soort migraine om gek van te worden. Hele zware medicatie nu en lijkt de goede kant op te gaan. Hij heeft meer last van zijn hoofd, dan zijn knie op dit moment. Hier verder alles oke. In volle afwachting van een telefoontje. Mijn zusje is vandaag uitgerekend... ze reageert niet op een sms. Ben benieuwd!
impie, balen dat hij zo'n last van zijn hoofd heeft, tip veel water drinken.. en controleer de insteek plaats van de ruggeprik. of dat lekt... is dat zo dan ha bellen.... en anders zo veel mogelijk rust als het niet lekt...
@niala, balen meid! @xon, it aint over till it's over he! als ik deze ronde zwanger wordt dan geef ik de ovu testen gewoon weer door hoor! ze zeggen op het forum dat gekregen testen geluk brengen, ik hoop het maar!