Wie nog meer 35+?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Iris 2, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Almika: ik had het vorige week ook ineens. Van praktisch niets voelen ineens kotsmisselijk. Ik kon amper drinken, want bij iedere slok kreeg ik kokhalsneigingen. Nu is dat weer over. Heel raar. Ben dus ook benieuwd wat volgende week het bezoek aan de gyn. gaat brengen.
    Ik denk dat ik het die collega toch ga vertellen, vraag is alleen even wanneer. Op een moment dat we allebei even alleen zijn en dat is niet zo vaak. Toen ik van mijn eerste zwanger was, had ik het mijn directe collega (een andere) ook gelijk verteld. Dat was toen ook wel fijn. Na mijn verlof heeft ze me echter een enorme k-streek geleverd, waardoor ze het nu pas als een van de laatste zal horen.:x

2. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    gelukkig blijft het bij zo een dag tussendoor:)vind al erg genoeg misselijk zijn,moet er niet aan denken hele dagen misselijk te zijn

van sommige mensen moet je het hebben:x:(

3. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik heb het eerlijk gezegd al aan mijn hele familie verteld en aan een paar goeie vriendinnen.
    Als het misgaat, jammer dan, kunnen ze me steunen. Maar de mensen die niet dichtbij staan vertel ik het pas als ik in elk geval een kloppend hartje heb gezien.
    Volgende week maandag, spannend hoor!
    Heb trouwens mijn kraamzorg al geregeld, haha, komt omdat mijn zus kraamverzorgster is en ik haar wil.
    Ze valt kompleet buiten mijn regio, maar het kan toch, super!
    Hun kraambureau zit alleen aardig vol, dus ze vroeg of ik het nu al wilde regelen. Als ik de kraamzorg af moet bellen vanwege een miskraam baal ik wel, want ik heb geen zin om zoiets intiems met een vreemde te moeten delen. Maarja...deze zwangerschap gaat gewoon goed.

En xon, gaat het wel goed?? Of wil je even hier niet komen omdat je ongi is doorgebroken? Hoop het niet....

bar

4. alice1974

alice1974 Actief lid

11 okt 2010
    385
    0
    0
    bijna advocaat, nu samen met man 2 bedrijven; 1 in
    Barendrecht
    Xon, waar ben je meid:(

Preggies, leuk he mooi nieuws brengen;)
    Hoop dat jullie allemaal de symptomen kunnen behappen en dat het goed te doen is.

Hier zijn de steken in onderbuik aan de rechterkant weg maar voel nu heel soms ongi-krampie.
    Vanavond maar voor de zekerheid aan de klus.
    Dit nog nooit eerder gevoeld:(

5. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hi dames,

Wat een mooie dag was het vandaag weer hè? Ben zo toe aan de lente (en de zomer).

@Xon: Heb mn arts vanochtend gesproken. Het was een arts in opleiding, dat is vaak bij het huisartsenpraktijk waar ik kom. Alles wat zij me vertelde had jij al verteld zondag en jouw bericht was nog uitgebreider:). Gaat het met je meid? Zit je er even doorheen? Sterkte gewenst hè? It ain't over till the fat lady sings. En ik hou nog ff mn mond dusseh:p (nee hoor ik ben niet fat:x)

@Preggies: Wat ik er niet voor zou geven om om jullie reden misselijk te zijn en andere kwaaltjes te hebben. Maar als je er zelf mee te maken krijgt is het vast niet leuk. Zo misselijk zijn dat je niet eens iets kan drinken. Oei. Maar ben blij te lezen dat het goed gaat met jullie. Geniet van jullie zwangerschap. En zoals Alice zegt lijkt het me heerlijk om zulk mooi nieuws te brengen. Al begrijp ik jullie ook wel dat je nog even wil wachten.

@Niala: O wat heerlijk! Ik smolt gewoon toen ik de opmerking van je zoontje las. Dan eet je 'm toch op? Hoe oud is hij?

Fijne avond dames.

Liefs

6. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    dag dames, hier elke ronde weer wat nieuws :( vandaag bij de gr boodschap opeens wat bloed :$ ik denk, wat krijgen we nou!! de boobs zijn ook al wat zwaarder, das elke maand ook weer eerder heb ik het idee. nou, we zullen zien wat deze ronde brengt.

7. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hier ben ik hoor!

Vandaag de eerste heftige menstruatiedag, maar gister al begonnen.
    Eerst die teleurstelling en dan drie heftige dagen vol buikpijn, hoofdpijn en rugpijn als schop achteraf!
    Vandaag oud collega die even haar 6 maanden zwangere buik kwam showen, alle collega's natuurlijk helemaal hyper, totdat ik binnenkwam toen werd het een stuk stiller. Vervolgens werd er sussend gezegd, joh meid jouw tijd komt vanzelf wel.
    Lief bedoeld, maar dat kwam oooh zo verkeerd en beroerd aan.
    Toen baalde ik voor het eerst dat al mijn collega's het wisten.
    Natuurlijk ben ik stikjaloers op mijn 26 jarige ex collega met haar dikke buik, die in de 2e poging zwanger is geraakt. Maar natuurlijk gun ik het haar ook, net als alle zwangeren. Maar dan die goedbedoelde opmerkingen op de eerste dag van mijn menstruatie, daardoor raakte ik gewoon geirriteerd.

Inmiddels voor vrijdag weer een echo geregeld, mijn donor net gemaild met 'de volgende ronde' en de mogelijke dagen voor de nieuwe inseminaties.

En zaterdag weer beginnen met clomid.
    Merk dat door de hormonen alles strak is gaan zitten, ben dus aan het aankomen.
    Ben klein, niet heel dun, dus die extra kilootjes daar baal ik van.
    Had gehoopt aan te komen maar wel met een andere reden.

Sorry hoor, ben in een enorme ego ego ego mood.

Sneeuwmees, ik zou het echt nog niet tegen je collega zeggen.
    En je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen hoor.
    Er komt tegen die tijd echt wel een oplossing.
    Iedereen snapt, ook zij, dat je het de eerste tijd voor jezelf houdt. Ik herken het wel hoor, je voelt je verantwoordelijk.

Niala, hoe simpel kan het zijn he, voor een kind!
    Je gaat even naar de babywinkel, kiest een leuke uit en hup daar hebben we een broertje of zusje (pffff ging het maar zo makkelijk).

Ik weet even niet meer wie het zei, maar het ging over adoptie.
    Adoptie is als alleenstaande op dit moment even niet meer mogelijk. er zijn geen landen meer die een alleenstaande een kind willen laten adopteren.
    Je kunt je nog steeds wel laten inschrijven, maar alle grenzen zijn voor alleenstaanden op dit moment dicht.
    Mijn collega heeft sinds twee jaar een kindje uit Haiti, toen al één van de twee landen waar je nog als alleenstaande een kindje kon adopteren. Maar sinds de ramp daar en er veel kindjes, met alle goede bedoelingen daar zijn weggehaald en meegenomen, zijn ook daar de grenzen dicht.
    Het enige wat nog zou kunnen is Amerika.
    Alleen kan dat niet via een adoptiebureau.
    Je zou dan zelf contact moeten leggen met een weeshuis daar, via het rechtssyteem aldaar je voorstel moeten doen, een eigen advocaat in de hand nemen en tijdelijk daar moeten gaan wonen.
    Voor mij in ieder geval een onneembare stap.

Maureen, grappig dat je meer aan mijn verhaal had dan aan die arts in opleiding.
    Toen ik net begon, dacht ik ook dat ik bij mijn huisarts wel info kon halen. En toen had ik me er nog niet eens zoveel in verdiept maar wist ik mijn huisarts ook dingen te vertellen die zij helemaal niet wist.
    Conclusie, uiteindelijk moet je dus écht álles zelf doen en zelf uitzoeken!

Iedereen die ik vergeten ben, sorry, ga nu met een dikke ibuprofen mijn bed in.
    Slaap lekker iedereen.

8. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Hey,

Hier helaas geen hoop meer: bloedverlies is begonnen en mn hoofd knalt bijna uit elkaar.. Telkens als ik een beetje hoop begin te krijgen, wordt dit ruw verstoord. Vanmorgen nog een redelijk positieve test en ineens is het mis. Beh.. zit er ff doorheen..

Rustig aan voor alle zwangeren! En alle wachtbankers succes en sterkte!

Ik ga mn bedje opzoeken na een dag met teleurstellingen :(

Liefs,
    Pimmetje

9. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Nou Pimmetje, schiet lekker op voor ons, he?
    Balen meid, I know how you feel!
    Sterkte maar weer, en op naar de volgende poging.

Liefs,
    Xon

10. alice1974

alice1974 Actief lid

11 okt 2010
    385
    0
    0
    Barendrecht
    Xon, pimmetje balen... Wederom een teleurstelling.

Justme, innestelingsbloeding?

11. alice1974

alice1974 Actief lid

11 okt 2010
    385
    0
    0
    Barendrecht
    Goedemorgen dames

Zit nu weer met zeurderig gevoel rechtsonder... Ovutest negatief.
    Misschien vandaag dan mijn ei?
    Hebben gisteravond wel geklust.
    Ach ik zie het allemaal wel.
    Heb dat zeurderige nooit gehad dus is allemaal nieuw voor mij.

12. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Xon, pimmetje, wat balen weer!
    Elke maand word het zwaarder en zwaarder hè?
    Vraag me af hoeveel mensen weten dat zwanger willen worden zo'n moeilijk emotioneel proces is, zelfs als je niet in het ivf circuit zit.
    Gewoon elke maand weer die teleurstelling en onzekerheid, je lichaam die elke keer je weer voor de gek houdt.
    Als deze zwangerschap toch misgaat, weet ik niet of ik er nog mee doorga. Het viel mij steeds zwaarder en zwaarder en ik heb al een kind, dat is goed.
    Ik begrijip heel goed hoe jullie je voelen. Wachten is niet erg als je maar de zekerheid zou hebben dat je b.v. over 3 maanden wel zwanger zou zijn. Maar niet weten of het ooit lukt is slopend.

Maar hou vol meiden, bij mijn eerste duurde het ook een jaar!
    STerkte, bar

13. niala

niala Actief lid

3 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    xon, pim, "knuf"

Maureen, mijn zoontje is 4e en hij maakt vaker dit soort schattige opmerkingen! ik zou ze toch eens wat vaker moeten opschrijven!

bv deze:

Een jongetje uit zijn klas zit bij ons in de auto en verteld dat zijn kat weggelopen is ( in het engels he?), ik vertel vervolgens dat wij ook een kat hadden en die is ook weg maar die woont nu bij oma omdat wij naar het buitenland zijn verhuisd. Zeg ik tegen mijn zoontje: can you tell your friend where our cat lives? Yes, zegt ie, with euma! ( hij wist het engelse woord niet voor oma!)
    goed he?

14. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Xon en Pim sterkte, knufffff.

Almika, heel fijn om te horen dat het weer beter gaat met je, hoop dat je lekker kunt genieten van je zwangerschap,knufff.
    Verder met dochter alles goed, ik zit nog steeds met die kl***cyste, ze willen m nog niet verwijderen, ze hopen dat ie vanzelf weggaat, maar heb er erg veel last van, galblaas zwwelt steeds op, dan zie je echt een bult onder mijn ribbenkas. Maarja afwachten maar.

En tja, het wordt echt zwaarder elke maand, elke keer hoop en elke keer weer door de grond zakken als het weer niet raak is. Zoals ikzelf ben nog niet zwanger geweest, dus ook geen mk ofzo, dan vraag je je wel af of je uberhaupt wel zwanger kunt worden, want dat weet je dan helemaal niet.
    Maar we houden moed en gaan gewoon door en hopen dat het dit jaar gaat lukken. Ik vind zelf de tijdsdruk ook erg moeilijk, zo van als je binnen een jaar niet zwanger bent is het operatie mislukt, bah, das nie leuk.
    Dus elke maand dat je dichterbij dat jaar komt wordt die druk nog hoger, van het moet, het moet nu!!

Maar ben hier nog niet ongi, denk wel dat het gaat komen, zo voelt het wel iig. Ik zie het wel.

Dames een hele fijne dag vandaag, veel liefs sillysa

15. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Sillysa, ik herken dat zo.
    Dat gevoel van zwaarder worden.

Ik heb niet eerder een kind gekregen, ook geen mk gehad (godzijdank natuurlijk) dus weet helemaal niet of mijn lichaam uberhaupt zwanger kan worden.
    Alle basisdingen zijn volgens het ziekenhuis goed, en zelfs met hormonen lukt het dus niet!!!! HOE KAN DAT NOU?
    3 ladingen vers zaad en een joekel van een ei!!!
    Hoe kan het dan dat er van die miljoenen zaadjes daar niet één mijn ei vindt???

Ik wil zelf eigenlijk aandringen op het doorspuiten van mijn eileiders, om te zien of die verstopt zijn. Maar die fertiliteitsverpleegkundige zegt dat het zo zelden is dat dat het probleem is als je geen geslachtsziekte hebt gehad (en dat heb ik niet). En ze zegt ook dat het geen prettig onderzoek is wat je niet zomaar doet, maar ja, ik heb er alles voor over.
    Iemand van jullie dat onderzoek al eens gehad?
    Dan ga je toch ook twijfelen???

16. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha iedereen,
    herkenbaar de dip die jullie beschrijven. Soms in een neerslachtige bui ook het gevoel.
    @Xon, ik heb al eens een hsg gehad. Dit is een standaardprocedure voor de iui. Om er zeker van te zijn dat er geen verklevingen zijn. Deze verklevingen hoeven niet alleen te komen van een geslachtsziekte hoor, ook een buikoperatie maakt dat er soms verklevingen zijn. (blindedarm of zo).
    Ik krijg de komende maand (als ik tenminste weer ongi word) een hsg. Ik vond het niet fijn, maar absoluut dragelijk! Het schijnt als er wel een verstopping zit, dat het dan pijnlijker is. Ik vond het vooral genant! Een beul van een gyn, twee assistenten en twee radiologen om dat bed en daar lig je dan!
    Maar goed, dat hoort er allemaal bij. En de pijn.... een beetje zeurderig, absoluut niet vervelend.
    Het schijnt dat je na zo'n hsg weer iets meer kans hebt om zwanger te raken. Was bij mij de vorige keer niet zo, maar omdat ik na deze ronde weer met iui begin....

17. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @Xon en Pim, dikke knuf meiden!!

gezien ik gister op dag 17 was en mijn ei ongeveer op dag 14 denk ik dat innesteling niet waarschijnlijk is...... wat het wel was, geen idee! is verder alleen nog beetje licht bruin verlies geweest. we zullen zien wat het wordt deze ronde

18. alice1974

alice1974 Actief lid

11 okt 2010
    385
    0
    0
    Barendrecht
    Justme, misschien dat het wat spotting was van je eisprong.

De gevoelens van teleurstelling en de angst in hoeverre je je lichaam kan vertrouwen, zijn zo herkenbaar.
    Elke maand de teleurstelling, dat gaat niemand in zijn koude kleren zitten.
    Toch ben ik een optimist;
    Hoeveel meiden hadden deze gevoelens ook en zijn toch zwanger geworden.
    Kijk eens in ons eigen clubje; zo hadden we een periode met alleen maar vervelend nieuws en daarna huppa, een zooitje zwangeren:D
    We houden wel de moed erin meiden, na vallen weer opstaan, hoe moeilijk dat ook is!! Ik heb er namelijk wel het vertrouwen erin dat we met z'n allen zwanger zullen worden;)
    Dat het niet in 1 maand is, daar zijn we ook wel achter gekomen helaas.

19. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @alice, zou ook best kunnen ja, heb het even aan de vk hier voorgelegd, ben benieuwd naar het antwoord.

en we houden inderdaad de moed erin hoor! de lente breekt aan en dat moet voor ons allemaal goed nieuws gaan brengen!

20. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hi dames,

@Syllisa: Ik hoop dat die cyste inderdaad vanzelf verdwijnt en dat je geen last meer ervan hoeft te hebben. Sterkte gewenst.

@Xon, Pim, Impie en alle anderen: Ik snap dat je soms erg kan gaan twijfelen door al de teleurstellingen. Houd moed!

@Niala: Wat een snoepje zeg. En ja misschien een idee om het op te schrijven. Ik kom wel eens op een forum (fok.nl – en daar kom ik normaal gesproken op het 'nieuws en achtergronden'subforum) en daar hebben ze een subforum ‘Ouders’ en daar kwam een topic voorbij ‘Kinderpraatjes’ genaamd. Nou als je dat leest!! En het is er al jaren dus ze zitten op topic nr. 27 ofzo. Ik heb het allemaal terug gelezen en het is werkelijk te leuk en te schattig voor woorden. Je smelt gewoon. En het is echt heerlijk onspannend. Kan het je echt aanraden. Ook de anderen hier. Pure ontspanning en toch ook verwondering soms.

@Justme: Toch raar hè? Op dag 17? Nou ja ik weet niet wat ik ervan moet denken maar ik duim sowieso ook voor jou.

@Dominique: Ik moest vandaag aan je denken. Gaat het met je? Liefs

@Adora: Heb je al door dat je niet meer alleen op de bank zit? Kan me even niet herinneren of je daarna nog langs gekomen bent. Het wordt maar drukker en drukker hihi.

@Iris: Hoe gaat het met jou? Jou heb ik toch echt lang niet meer gelezen. De clubstarter of startster… Hoop dat het goed gaat met je.

Fijne avond dames. En sorry als ik iemand "vergeet".

Liefs

Deel Deze Pagina