Hoi hoi, wat een mooi en lief mannetje, daan! Vlotte bevalling, de tranen kwamen wel even hoor! Morgen bellen naar de gyn. Ik kwam in aanmerking voor hsg, dus dat gaan we maar doen. Man wil gelijk iui, maar ik denk dat de gyn die hsg eerst wil doen, anders gooi ik weer een maand weg. Kortom.. doorpakken! @Xon: succes met de hormonen. Ik had er de afgelopen maand ook meer last van. Was erg onredelijk! @Pimmetje, wat een heftig weekje dus voor je, met positieve testen en dan toch dat ellendige rood! @bar en sneeuwmees... genieten morgen!
impie als je de HSG voor je ei hebt kan je alsnog een IUI doen in dezelfde maand.... je schijnt dan extra kans te hebben.
Impie, ik heb het al een paar keer voorzichtig met die fertiliteitsverpleegkundige gehad over HSG. Maar ik krijg alleen maar te horen dat ze dat eigenlijk niet doen tenzij daar een goede reden voor is. En die goede reden is als je een geslachtziekte heb gehad of een operatie aan mijn buik heb gehad, wat geen van beiden het geval is. Toch hoor ik best wel vaak dat vrouwen een HSG hebben gehad, lijkt me sterk dat die ook allemaal die goede reden hadden. Maar die f.verpl. zegt dat de kans echt heel klein is dat je verstopte eileiders hebt zonder reden. Ik snap heel goed hoor dat de tranen kwamen. En dat snapt iedereen denk ik. Weet zeker dat je zus het zelf ook moeilijk vindt (ik neem aan dat ze weet dat jullie bezig zijn).
@Impie: kan me voorstellen dat je even volschoot toen je de kleine Daan zag! Zeker nu je ook nog eens net ongesteld geworden bent. Heel dubbel. Maar ook jouw tijd komt echt (zie ook je pendels!) @Secondlife: verjaardag overleefd? Idd zonde om een verplicht nummer te hebben met zulk mooi weer. Ik zou zelf ook aan een innesteling denken. Heb je al eens bij de calculator boven aan deze pagina gekeken wanneer er een innesteling zou kunnen zijn. @Xon: zo zie je maar oefening baart kunst. Eindelijk parkeren zonder het zweet op je voorhoofd. Fijn! Hoop dat het gaat lukken met je donor en dat het deze keer echt de laatste keer is dat het nodig is. Ik duim weer voor je. Vanmorgen was mijn zoontje enorm vroeg wakker. Dat terwijl ik gisterenavond zelf klaarwakker was en dus (veel te) laat naar bed gegaan was. Had dus maar een paar uurtjes geslapen voordat mijn zoon mij in de diepste slaap wakker maakte. Ik had het dus even zwaar vanmorgen en ook hij was duidelijk niet in z'n hum. Vanmiddag maar wat vroeger in bed gelegd en ik lekker mezelf met een tuinstoel met tijdschriften in de zon geïnstalleerd. Heerlijk zitten lezen, een beetje geslapen. Ons zoontje was nu wel met zijn goede been uit bed gestapt en was weer het grappige mannetje zoals we hem kennen en graag zien. Aan het eind van de middag nog lekker met zijn drietjes gaan fietsen. Echt genieten. Wat kan burgerlijk zijn toch leuk zijn.
Goedenmorgen allemaal! Net weer even bijgelezen en gezien dat er weer wat ongi's zijn... balen meiden!! Ook was er een neefje geboren, gefeliciteerd en ook weer een dikke knuf vanwege het dubbel gevoel... (impie) Afspraken bij de VK, dames succes en ik hoop zo dat jullie een mooie hartslag te zien krijgen (bar en sneeuwmees) Pimmetje, positesten en toch is de ongi doorgebroken, en hoe Ik denk aan je! Secondlife, duimen draaien voor een innesteling Guap, een kloppend hartje mmmm, heerlijk Hier zijn we sinds gisteravond weer thuis na een supergezellig, chaotisch leuk weekend. Weliswaar goed verrot nu maar ff een paar dagen op tijd naar bed. Ik heb nog steeds licht ongi-gevoel en steken aan de rechterkant. Die steken lijken wel op een eisprong maar dan lichter. Uiteraard hoop ik op een innesteling, zoals iedereen dat heeft maar ik houd wel degelijk rekening ermee dat ik me dingen verbeeld. Puur uit zelfbescherming Moet gewoon geduld hebben, pffffff
Vanmorgen naar de gyn. geweest en een (inwendige) echo gehad. Al vrij snel was (gelukkig) het vruchtzakje te zien MET een knipperend hartje. Pfff...wat een geruststelling. En ik ben nu 2 dagen bijgesteld, want ik bleek 2 dagen verder te zijn dan mijn eigen berekening. Gelijk daarna zit je al weer in de medische molen, diverse afspraken in het voren gepland, briefje voor de (nekplooi-meting) echo, 11 buisjes bloed afgenomen en een potje urine. Kortom, het gaat nu allemaal echt beginnen. @Bar: nu jij nog. Veel succes vanmiddag!! doei doeiiii
Hier ook een kloppend hartje!!!! Uitwendige echo en toch al te zien. Bij mij is de baby jonger dan ik dacht, want het is nu 7 weken. Kan wel kloppen, want ik had flink pijn na een dag of 8 na mijn eisprong, dus dat is de innestelling dan pas geweest. Maar heel precies kon ze het ook nog niet zeggen, als ze een millimeter ernaast zit, scheelt het al 3 dagen zei ze. Verder in de zwangerschap kunnen ze het preciezer meten, ze gaat wel gewoon uit van 8 weken zwangerschap. Ben echt super blij! Op maandag doen ze een echo spreekuur, dus ik heb donderdag pas mijn intake gesprek en dan gaat pas de boel in werking voor de nekplooi, bloedafname etc. Sneeuwmees, ook heel erg gefeliciteerd!!!!! bar
Bar ook gefeliciteerd en zelfs al uitwendig.. ik ga ervanuit dat ik hem volgende week nog inwendig krijg. maar vraagje hebben jullie ook het gevoel dat er wat drukt achter het schaambot? het lijken ongi krampen , maar zit precies achter het bot zeg maar..
@sneeuwmees, super meid!! geniet ervan he! hier weer fijn thuis na alweer een hectische dag..... deze week gelukkig een korte week, lekker lang weekend daarna!
hé, wat fijn twee kloppende hartjes! Goed zo dames! Een echte plakbeeb! Hier voor volgende week maandag een hsg gepland om 13.30 uur! De rest van de dag maar vrij gepland, want voelde me de vorige keer nogal zeurderig... Raar dat die verpleegkundige dat zei.... hier schijnt het een standaard protocol te zijn... (of een kijkoperatie, maar die doen ze juist bij een eerdere buikoperatie of geslachtsziekte).. Maar goed we wachten maar af. Wel goede tip trouwens om te proberen of i.u.i ook gelijk mogelijk is.. Ga de gyn wel aan haar jasje trekken!
Bar, ook van jou gelukkig een mooi bericht!! Impie, fijn dat je volgende week terecht kan. Hoop voor je dat het meevalt
Aaaaaaaaaaaaaaw! Wat super Bar en Mees! Twee kloppende hartje...wat is het ook een wonder hè. Geniet ervan meiden. Impie, wat is een HSG? Sorry hoor, heb echt geen idee... Xon, hoe gaat het met de Clomid? Hier verder weinig roddels. Morgen naar Amersfoort voor mijn werk...joepie. Trussss
Wat een super nieuws!! Twee kloppende hartjes!! Jippie!!! Gelukkig is nu de eerste spanning eraf! @ Ricmar: kan het neit zo zijn dat je het uitzetten van de baarmoeder voelt? Ik heb er totaal geen verstand van.. @ Impie: ik heb inderdaad ook gehoord dat de kans op zwanger te worden daarna groter is. Vragen kan altijd, toch? Heel veel sterkte met het onderzoek! Hier verder geen nieuws! Liefs, Pimmetje
Jeeeeeeh, twee kloppende hartjes!! Wat moet dat heerlijk zijn. Geniet ervan! Ik heb op het moment weinig last van de clomid, maar restje menstruatie duurt ook maar voort (inmiddels al ruim een week). Hoop dat ondertussen mijn ei wel alvast lekker groeit. Verder weinig te melden.
Hé meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ja, idd de eerste spanning is eraf nu ik het met eigen ogen heb gezien. Heb het vanmiddag toch (ook) maar aan die ene collega verteld met wie ik heel nauw samenwerk. Ze was zo blij voor mij en ontroerd omdat ze het me zo gunde. Ik was bang dat ze het misschien lastig vond omdat wij zo goed kunnen samenwerken en het onzeker is voor haar wie er voor mij in de plaats komt. Maar daar wilde ze het niet over hebben en dat was voor latere zorg. Erg lief van haar! Ze vond me al wat stilletjes de laatste tijd en maakte zich zorgen. Ze was nu gerustgesteld dat er een hele leuke reden achter mijn stille houding zat. @Bar: fantastisch nieuws! En zelfs uitwendig, dan lijkt het me toch dat je zeker niet veel korter dan 8 weken kan zijn. Bij mij hebben ze het niet eens uitwendig geprobeerd. Ze zei al gelijk dat het met die termijn inwendig gebeurde. Zag er wel tegenop, maar ik voelde er niets van. Over 4 weken moet ik weer. Zou eerst pas weer terug moeten met 16 weken, maar ik vond dat wel erg lang, nu dus nog een extra controle met 12 weken. @Ricmar: die druk die jij beschrijft herken ik zelf niet, maar er gebeurt in die eerste weken zo enorm veel in je buik, dat het mij niets verbaasd dat jij daar pijn/druk voelt. Ikzelf heb al een paar keer enorme darmkrampen gevoeld aan het einde van de middag. Na een paar uur zakt dat weer. Ja, alles komt in de verdrukking en maakt plaats voor het kleine wurmpje en dat gaat blijkbaar soms met grof geweld. @Impie: succes met je HSG. Hoop dat het snel resulteert in twee roze streepjes.
Hi dames, Gefeliciteerd Sneeuwmees en Bar!! Heerlijk goed nieuws. Nu wordt het nog echter allemaal hè? Goed hoor. Andere dames ik ben nu moe en spreek jullie morgen weer. Succes met wachten, klussen, clomid en al het andere. Liefs
@ Bar en Sneeuwmees: wat super jullie ook goed nieuws. Geweldig hé, dat kloppende hartje, wow, dat maakt zo'n geweldige indruk! @ Ricmar, ik heb ook allerlei gerommel en druk op verschillende plaatsen ervaren. Ik denk dat het normaal is. De darmen met name komen erg in de verdrukking. Ik heb gewoon een uitwendige echo gehad, niemand heeft zelfs maar een inwendige geinsinueerd, en ze kon het binnen 30 seconden zien! @ Secondlife: Volgens mijn nieuwe termijnberekening ben ik rond 4 februari bevrucht (overigens feitelijk voor mijn ovulatiepiek, die ik zelf rond 8/9 feb. berekend had). Ik heb alle symptomen precies bijgehoiuden en had mijn eerste witvloei op 8 feb, en op 12 februari, met een vleugje roze bloed. 8 dagen na de bevruchting dus. Ik weet niet meer of jij ovulatietesten gebruikt. Dat heb ik niet gedaan, dus ik weet niet zeker wanneer mijn ei was. Maar ik weet wel dat ik symptomen kreeg vanaf 3 dagen na bevruchting (4e dus), die ik eerst toeschreef aan ovulatiesymptomen. Ik denk dus dat het kan, maar ja, het heeft pas zin als het blijft plakken rond je NOD. @ Pimmetje, wat moeilijk voor jou! 3 x positief getest! en dan zo'n ongi. Echt klote zeg! heel veel sterkte, het is toch een verlies denk ik, waarvoor je de tijd moet nemen. Ik hoop dat het gaat. Wt een teleurstelling moet dat zijn. Hoe voel je je nu? Nou meiden, ik neem voor een paar weekjes afscheid. Wij zijn druk met inpakken, nou ja manlief hihihi. We gaan naar la bella Italia! succes allemaal!
Hi dames, Vrij dagje van het werk vandaag (moet wel verslagen schrijven en leren voor 'n tentamen dus niet helemaal vrij). @Pimmetje: Ik wou jou ook nog sterkte wensen. Wat lijkt dat me erg pijnlijk om eerst 'n paar dagen positief te testen om vervolgens zo'n erge rode vloed te hebben. Hè meid wat naar. Ik denk aan je. Dat het de volgende ronde maar goed mag gaan. Liefs @Guapetona: Bij jou ook alles goed hè? Goed vrouw. Volgens mij had ik al op je gereageerd. Fijne vakantie gewenst en geniet van je zwangerschap. @iedereen: Succes, waar je ook zit in het proces van zwanger worden. Laat die lente maar goed doorzetten. Liefs